Zobacz pełną wersję : [Fusion] Niesprawne zdalne sterowanie zamkiem bagażnika
mateush1977 28-12-2010, 13:20 Witam!
Mam w swoim Fusionie alarm Challenger ST-800 PC ver.5. Dwa lata temu podłączyłem go pod centralkę alarmu w celu zdalnego otwierania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1056847&highlight=ford+fusion+baga%BFnik&sid=
Od listopada br. mam problem, zamek (siłownik) po naciśnięciu czy to przycisku z konsoli czy pilota robi wrażenie jakby był za słaby. Czym dłużej naciskam tym jest słabszy. Z początku jeszcze co jakiś czas otwierał bagażnik. Z siłownikiem wszystko w porządku. Zdemontowałem i rozebrałem go. Podłączyłem pod akumulator i ok. Silniczek pracuje. Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną.
kacper69 29-12-2010, 19:13 Też miałem podobny problem , że nie zawsze się otwierała klapa bagażnika.
Latem rozebrałem cały mechanizm, wyczyściłem nasmarowałem , złożyłem i działa wspaniale.
Jak jest objaw że siłownik dział za słabo , to prawdopodobnie mechanizm działa za ciężko, może jest zatarty?
To jest raczej miłe zajęcie z tym siłownikiem, powinno się Tobie udać to zrobić samemu.
mateush1977 29-12-2010, 21:46 Mówisz mechanizm. Rozsprzęgliłem siłownik z zamka i również był słaby (robił się coraz słabszy w miarę działania). Zamek tu raczej nie ma nic wspólnego... Ale dzięki wielkie za zainteresowanie i radę!
A mnie zastanawia czy jest to duży problem zrobić otwieranie bagażnika z kabiny (chodzi mi czy jest instalacja) bo niestety nie posiadam w swojej fuzji takiego udogodnienia, a przydało by się.
mateush1977 30-12-2010, 09:14 Yaro - wydaje mi się, że to nie duży problem. Gdzieś znalazłem opis jak to zrobić, ale wydaje mi się, że potrzebny jest centralny zamek do tego. Poszukaj...
Mam centralny, ten opis tu na forum widziałeś?
mateush1977 30-12-2010, 15:32 abstra***ąc od tego co napisałeś, gdzieś (google) znalazłem opis, tym lepiej jak masz centralny
pawel182 03-01-2011, 13:27 Mam centralny, ten opis tu na forum widziałeś?
Skoro masz centralny to najprawdopodobniej to tylko kwestia podłączenia przycisku pod moduł GEM. Zakładałem u siebie w MK6 od podstaw kompletny centralny zamek ze sterowaniem w oryginalnym kluczyku więc jakbyś chciał coś jeszcze to śmiało pytaj ;)
Centralny ale montowany dodatkowo i tu jest problem czy zamek w klapie ma siłownik.
Najlepiej zdjąć poszycie klapy bagażnika i sprawdzić, choć wątpię, aby producenci auta podrzucali takie bonusy, tj. siłownik zamka przy jednoczesnym nie wyposażeniu auta w układ zamka centralnego :roll:
pawel182 05-01-2011, 00:02 Centralny ale montowany dodatkowo i tu jest problem czy zamek w klapie ma siłownik.
Dodatkowo? czyli to nie jest oryginalny centralny zamek...? Ja u siebie zakładałem oryginalny więc samo podłączenie się przyciskiem pod GEM odpada. Na 100% nie masz siłownika w klapie. Ja u siebie poza dołożeniem siłownika w klapie wymieniłem też sam zamek ponieważ ten zwykły ma tylko jedna linke a ten pod centralny ma dwie. Jedna idzie do otwierania z kluczyka a druga do siłownika.
Ale generalnie samo dorobienie otwierania klapy przyciskiem z pulpitu nie powinno być trudne. Przycis, przekaźnik, siłownik i ewentualnie zamek i powinno zadziałać.
Nie, alarm był dodatkowo montowany.
Witam
Pytanie troszkę nie w temacie ale wierzę w waszą fachowość i chęć pomocy innym.
Korzystam z usług FFusion 2004 r. Wyposażenie fabryczne /centralny, alarm, "immo" i cała reszta/ żadnych przeróbek. Guzik od klapy bagażnika na desce koło kierownicy. Czy tak być powinno: bagażnik z ww guzika da się otworzyć tylko przy wyłączonym silniku? Jak uruchomię silnik to klapa z guziora ani drgnie.
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Nie wiem, jak w wersji przedliftowej, ale w "polifcie" spokojnie można otworzyć bagażnik przy włączonym silniku.
Undisclosed 30-01-2012, 16:38 Witam
Czy tak być powinno: bagażnik z ww guzika da się otworzyć tylko przy wyłączonym silniku? Jak uruchomię silnik to klapa z guziora ani drgnie.
U mnie (FF 2003) można normalnie otworzyć bagażnik przy włączonym silniku. Nie można tylko otworzyć w czasie jazdy i jeśli się nie mylę z przycisku jeśli zamkniesz się od środka w samochodzie
U mnie (FF 2003) można normalnie otworzyć bagażnik przy włączonym silniku. Nie można tylko otworzyć w czasie jazdy i jeśli się nie mylę z przycisku jeśli zamkniesz się od środka w samochodzie
potwierdzam
Czy ktoś z Was, koledzy, miał problem z fabrycznym, zdalnym sterowaniem zamkiem bagażnika? W mojej fuzji właśnie przestał działać - tak po użyciu przycisku na desce, jak i na pilocie klucza. Słychać, że sterownik próbuje działać, ale zamek nie odskakuje. Podzielcie się uwagami, jeśli takowe macie.
Mialem tak samo. Padl mi silniczek. Udalo sie go naprawic domowymi sposobami. I zaznaczam on niby dzialal ale nie mial juz sily zeby otworzyc zamek. Pozdrawiam
I właśnie o te sposoby pytam. Może zechciałbyś je przybliżyć?
kacper69 14-07-2013, 09:13 Rozbierz ten układ w klapie bagażnika.
Przesmaruj silnik, wyreguluj cięgno i będzie działać.
Na początek spróbuj delikatnie opukać sam rygiel a potem WD40 do środka - nawet kilka razy. U mnie pomogło.
Dzięki, Panowie. Ale jest tak, jak napisał StefanM - silniczek sprawia wrażenie, jakby nie miał dość siły, nawet nieobciążonego suwaka nie wciąga do końca. W ruchu suwaka nie wyczuwam oporu (poza tym, stawianym przez silnik), wsuwa się bez przeszkód do końca. Zatem, jeśli można tam cokolwiek usprawnić, to chyba tylko silniczek. Z wypowiedzi Stefana wnioskuję, że z tym właśnie poradził sobie. Szkoda, że nie napisał szerzej, w jaki sposób. Rozumiem, że z otwarciem obudowy silniczka nie ma problemów, mimo, że wygląda na nierozbieralną.
Zastanawiam się, czy problem nie tkwi w zasilaniu - silnik działa pod wpływem impulsu 12,62 V; może ten impuls powinien trwać dłużej. Ale czemu miałby się zmienić (skrócić). Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie, prezentujcie je śmiało. Ja, tymczasem, idę dłubać.
Juz pisze dokladniej. Rozebranie obudowy wiaze sie ze zniszczeniem jej czesciowym bo jest ona zgrzewana ale da sie pozniej szczepic wszystko na krawaty. Co dalej trzeba wyjac silniczek i zastapic go takim do silownikow centralnego zamka. Sam tego nie robilem kumpel mi pomogl. Co wazne silniczek musi byc z tych silniejszych i trzeba delikatnie przerobic styki ale cala naprawa kosztuje kolo 20 zl a nie kolo 250 za caly mechanizm. Pozdrawiam
Dzięki Stefan. To ważna informacja, że daje się zastosować inny silniczek. Na razie rozebrałem całość, oczyściłem mechanizm ze starego smaru i potraktowałem nowym, o nieco innej lepkości. Działa, choć nie ma stuprocentowej powtarzalności. Więc, to zapewne kwestia zużywającego się silniczka. Pomyślę o zastąpieniu go innym.
kubaw20055 14-07-2013, 15:28 Istnieje też inna możliwość, a mianowicie zastąpienie tego mechanizmu innym, co wcale nie kosztuje wiele :P W Fieście na pewno jest identycznie, więc zapewne można to kupić jeszcze taniej
http://allegro.pl/silownik-centr-zamek-tylnej-klapy-fusion-fiesta-i3380477930.html
W sumie nie ma powodu, aby do fiesty ten siłownik kosztował mniej, przecież jest to ten sam element; nowy oryginał (zamienników nie znalazłem) kosztuje prawie trzy stówki, a używany 120, ale bez gwarancji, że nie jest wysłużony. To wciąż znacznie więcej niż kombinowanie z zastąpieniem silniczka. Pocieszeniem jest fakt, że skoro mało jest o tym na forum, to chyba nie jest to częsta usterka.
Chciałbym odświeżyć temt otwierania bagażnika z przycisku na desce roździelczej
http://maniak-wawa32.strefa.pl/auto/3.jpg
wyciągnołem go naprawiając wycieraczkę,i teraz mam pytanie jak moge to naprawić,jak go nacisnę to tak jak by niemiał siły ,wcześniej jak był podłączony to ledwo co było go słychać,mam nadzieję że wmiarę czytelnie to opisałem.Jeśli ktoś może mi pomóc to będę wdzięczny.
Miałem to samo tydzień temu ,siłownik odmówił posłuszeństwa.Rozebrałem tylną tapicerkę, wyciągnąłem siłownik.Siłownik jest nie rozbieralny ale mimo to rozebrałem go i okazało się że ślimak i reszta są w prządku a wysiadł silniczek napędzający.Zamontowałem stary siłownik od Audi który dostałem od sąsiada.Było trochę zabawy z przeróbką ale teraz jest wszystko OK.
Gdzie można kupić taki używany siłownik ,i jak można potwierdzić że to on ,bo w przypadku wycieraczki już chciałem silniczek kupić ,a po rozebraniu okazało się że mechanizm po prostu sie zasyfił.
Można z allegro:
http://allegro.pl/ford-fiesta-mk6-03-silownik-zamka-klapy-tylnej-i3462910117.html
http://allegro.pl/ford-fusion-silownik-central-zamka-demontaz-i3408615350.html
http://allegro.pl/ford-fiesta-mk6-vi-silownik-klapy-i3467383366.html
Ale to jest te całe ustrojstwo które padło i trzeba wymienić?Bo nieznam się na samochodach i naprawie.
kubaw20055 17-08-2013, 15:15 To jest dokładnie ten siłownik
siema......mam cobre...czyli pilota z dwoma przyciskami.......on/off i panic.......mam też teb przycisk na desce do otwierania....można jakiś sterownik do kupić i pilota by móc otwierać bagażnik zdalnie?
Pytanie do użytkowników Challangera. Mam i ktoś nie podłączył otwierania klapy bagażnika. Gdzie mieliście umieszczoną centralkę od alarmu? Podobno różowy kabelek należy podłączyć pod guzik. Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej sprawie?
jankowalski973 31-08-2013, 13:09 ja też ta miałem, w salonie mi nie podłączyli ale przewód był wyprowadzony więc wystarczyło podpiąć pod przycisk w desce rozdzielczej, alarm Challenger zamontowany jest w pobliżu zbiorniczka płynu hamulcowego
A czy mozna by yło prosić jakieś foto,bo jak bym naprawił otwieranie kalpy z przycisku to chętnie bym spobie usprawnił o otwieranie z pilota.
jankowalski973 04-09-2013, 15:57 A czy mozna by yło prosić jakieś foto,bo jak bym naprawił otwieranie kalpy z przycisku to chętnie bym spobie usprawnił o otwieranie z pilota.
Alarm CHALLENGER. Tak to mniej-więcej wygląda
45421
Dzięki za foty ,sprubuje to ogarnąć a najbliższym czasie.
siema......mam cobre...czyli pilota z dwoma przyciskami.......on/off i panic.......mam też teb przycisk na desce do otwierania....można jakiś sterownik do kupić i pilota by móc otwierać bagażnik zdalnie?
wydaje mi się, że to kwestia konfiguracji, spójrz tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2039104&postcount=8
ps.
autor przygotowuje anglojęzyczną wersję ELM-FFN więc nie długo będzie łatwiej to ogarnąć
Też niedawno "dopadł" mnie problem siłownika. Niby działa, ale skok jest za krótki i klapa się nie otwiera ani z pilota, ani z przycisku. Zdjąłem osłonę i zauważyłem, że (moim zdaniem) siłownik jest nierozbieralny. A na forum KACPER69 pisze, że naprawiał siłownik. Może jakieś sugestie w tej sprawie, bardzo proszę... Też bym wolał naprawić, niż kupować nowy lub otwierać bagażnik z klucza. To da się, czy się nie da?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Postanowiłem naprawić tę usterkę w najtańszy i możliwie najprostszy sposób. Zastosowałem zwyczajny siłownik do centralnego zamka, który od lat zalegał mi w szafie.
Aby go zamontować musiałem odpowiednio dogiąć blachę montażową w miejscach, w których oryginalnie był przykręcony siłownik. Jedną śrubę wkręciłem w fabryczny otwór oraz aby przymocować siłownik w drugim punkcie użyłem dodatkowej blaszki, którą skręciłem z całością. Zamiast wtyczek dolutowałem blaszki z przepalonego bezpiecznika, które zostały oczywiście zaizolowane. Aby mieć pewność, że siłownik będzie "odbijał" użyłem oryginalną sprężynę, której nie chciało mi się docinać - stąd jej dziwny montaż. W moim przypadku całkowity koszt naprawy to 0 zł.
Dodam jeszcze tylko, że sprężyna jest zbędna i została zdemontowana. Siłownik jest już zamontowany w samochodzie i działa idealnie:)
Mam podobny problem jak poprzednik. siłownik tak jakby nie miał siły by do końca się przesunąć (czasem jak jest ciepło to zadziała raz na 100 razy). Zakupiłem na allegro używkę (kosztowała 150zł z przesyłką) i dzieje się to samo, siłownik nie przesuwa się do końca i nie otwiera zamka.
Czy to może być problem z przełącznikiem, który podaje za niskie napięcie?
kubaw20055 28-11-2013, 13:59 Może sam zamek jest zatarty i stawia taki opór, podobnie linki - nie zaszkodzi kąpiel np. w benzynie ekstrakcyjnej lub czymś podobnym i porządne nasmarowanie zamka jakimś smarowidłem i wpuszczenie płynnego smaru do pancerzy linek
za niskie napięcie?
akurat napięcie łatwo możesz sobie zmierzyć - podłącz się miernikiem pod wtyczkę i poproś drugą osobę o wciśnięcie przycisku i obserwuj wskazania miernika. Większego napięcia niż w akumulatorze nie będziesz mieć, a wszystko powyżej 10-12 Volt będzie wystarczające żeby otworzyć klapę przy sprawnym siłowniku. Możesz też siłownik bezpośrednio podłączyć za pomocą dwóch przewodów do akumulatora albo innego źródła napięcia zbliżonego do 12V. Jeśli zaobserwujesz, że siłownik szybciej reaguje niż pod obciążeniem to prawdopodobnie jest problem z zatartym zamkiem. Ale prawie pewne będzie to, że siłownik podłączony bezpośrednio pod 12V będzie ruszać się jak muchy w smole. Wtedy jeśli będziesz miał szczęście wystarczy jego rozebranie i przesmarowanie. Standardowo kończy się jednak na tym, że to nie pomaga i wtedy winowajcą jest zatarty silniczek zamontowany w siłowniku - po wymontowaniu go z siłownika i podłączeniu go bezpośrednio pod 12V widać jak wyraźnie wolno pracuje. Można go wymieniać ale nowy kosztuje około 50 złotych i często wymaga przeróbek, których może nie przeżyć i wtedy kolejna kasa w plecy. Dlatego jeśli oba siłowniki podłączone bezpośrednio pod aku nie pracują wręcz błyskawicznie zastosuj się do mojej porady http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=185940&page=2. Bo szansa na to, że silnik jest sprawny a tylko zastygły smar utrudnia jego działanie są bardzo małe a samo rozebranie siłownika zajmie Tobie więcej czasu niż montaż takiego uniwersalnego za 10 zł.
Witam wszystkich!
Mam pytanko dotyczące otwierania bagażnika. Kupiłem niedawno Fusiona 1.4 Gold X wyposażonego w centralny zamek, z pilota otwieram drzwi lecz nie mogę otworzyć bagażnika. Jest też guzik na desce do otwierania i tez nie działa. Czy jest taka opcja aby nie było siłownika w klapie, czy mam jakieś uszkodzenie? Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam wszystkich!
Mam pytanie. Czy jeżeli w Fusionie jest fabryczny centralny zamek to dotyczy też klapy bagażnika? Moja się nie otwiera ani z pilota, ani z guzika. Proszę o info. Dziękuję.
kubaw20055 24-02-2014, 19:19 Tak, jeśli jest centralny zamek to otwieranie klapy przyciskiem powinno działać. Jelśi jest pilot i zamyka zamki to również powinien otwierać klapę bagażnika (2 x naciśnięcie guzika klapy) ;)
Siłownik powinien być skoro jest przycisk. Najlepiej odkręć te 2 czy 3 śruby, zdejmij osłonę klapy i sprawdź. Przy okazji wykręć siłownik i podłącz go pod 12V żeby sprawdzić czy żyje. Reszta jest na forum.
Dzięki za podpowiedź, rozkręciłem tapicerkę, silniczek bez obciążenia działa raczej prawidłowo ale już po podpięciu wszystkiego nie ma siły, prawdopodobnie siłownik do wymiany. Muszę też powiedzieć, że udało mi się rozkleić tę obudowę, jest tam mały silnik, który można byłoby wymienić ale niestety nie wiem czy i gdzieś jest do zdobycia. :(
Dziękuję za odp. Udało mi się rozebrać tapicerkę. Wymontowałem siłownik i bez obciążenia działa prawidłowo, prawdopodobnie silniczek jest już słaby. Nie wiem czy można gdzieś taki silniczek kupić. Jeszcze raz dzięki.
Są na allegro silniczki do fiata pandy do centralnego zamka (nie od klapy ale do drzwi) za około 50 zł. Z zewnątrz wyglądają tak samo, wymiary i wszystko ok tylko zębatka ma za duże zęby i nie pasuje do tej drugiej zębatki znajdującej się w siłowniku. Można próbować ją zamienić ale to raczej bardzo trudne i przy okazji można uszkodzić silniczek. Były też silniczki z taką samą obudową ale miały zębatkę z drugiej strony, sprzedający pisał, że podobno ktoś je przerabia ale nie dawał gwarancji, że się uda. Jest to jeszcze trudniejsze niż w przypadku zmiany zębatki, bo konieczne jest rozebranie całego silniczka, a w środku można po prostu uszkodzić szczotki. W drugim temacie, w którym pisałeś jest mój post z rozwiązaniem tego problemu.
mariuszz0 16-04-2014, 21:34 Tez mialem problem z silownikiem tylnej klapy Fiesty: 2S6T-432A98-AF. Sila otwierania byla za mala. Czyszczenie i smarowanie nic nie dawalo. Okazalo sie ze problem byl z silniczkiem. Rozebralem silownik podwazajac gorna obudowe za pomoca srubokreta- wpierw ucinajac kawalek brzegu obudowy. Silnik wyjalem i rozebralem za pomoca cienkiego szpikulca- podwazylem blaszki przegiete w obudowie z tworzywa sztucznego. Wyjalem tylna czesc silniczka, przeczyscilem szczotki ale nic to nie dalo. Dopiero wyjecie pewnego elementu- kostki siedzacej przy szczotkach i zalozenie go w odwrotnej pozycji dalo pozytywny rezultat (brak styku? lub uszkodzona powloka elementu?). Nie wiem na jak dlugo ale poki co dziala jak nowy. Obudowe silownika skrecilem za pomoca opasek zaciskowych do kabli elektrycznych. Moze sie komus przyda moja porada, poki co 300 zl zaoszczedzilem.
Witam
Prosta sprawa z naprawą tego mechanizmu.
Trzeba mieć troszkę zdolności manualnych i wiedzieć jak rozmontować sklejone plastiki.
Powodem jest zanieczyszczony komutator na silniczku. Troszkę trzeba się namęczyć ale da się to zrobić w godzinkę :)
Pozdrawiam
fuzjafan 26-09-2014, 09:54 Powodem jest zanieczyszczony komutator na silniczku. Troszkę trzeba się namęczyć ale da się to zrobić w godzinkę :)
Pozdrawiam
Ponieważ może nie każdy wie, co to takiego, ten komutator ;) opiszę w paru słowach.
Po zdemontowaniu siłownika zamka klapy delikatnie (kluczowe...) rozklejamy obudowę.
Wyjmujemy przekładnię ślimakową.
Wyjmujemy silnik.
Znowu delikatnie odginamy zagięte skrzydełka obudowy silnika, łączące część metalową z plastikową.
Delikatnie podważamy plastik jednocześnie pokręcając osią silnika i oddzielamy obie części obudowy. W metalowej mamy wirnik i widoczny komutator, czyli miedziane płytki, naklejone na pogrubioną w tym miejscu oś.
Używając szmatki z benzyną (rozpuszczalnikiem) usuwamy brudy z komutatora, szczególnie ze szczelin między jego sekcjami.
Kolejną szmatką na zapałce czyścimy (delikatnie!) szczotki komutatora, czyli węglowe kostki, które ślizgają się po komutatorze.
Po przedmuchaniu i wysuszeniu oraz usunięciu wszelkich innych śmieci i brudów przystępujemy do montażu.
Pokręcając wałem silnika (to po to, żeby szczotki komutatora "weszły" gładko na swoje miejsce) składamy obie części obudowy.
Wkładamy silnik do obudowy siłownika.
Czyścimy stary smar z przekładni i nakładamy nowy (wazelina techniczna jest ok); montujemy przekładnię w obudowie.
Składamy obudowę siłownika i spinamy ją trytkami lub oklejamy dobrą taśmą.
Podłączamy przewód i sprawdzamy działanie.
Jeśli ok, montujemy całość, ciesząc się z niewydanych co najmniej dwóch stówek...
Nawiązując do wcześniejszych postów: nie ma możliwości, żeby silnik elektryczny "osłabł".
Przyczyna złego funkcjonowania siłownika to prawie zawsze zanieczyszczenie komutatora (pomijam rzadkie przypadki spalenia uzwojenia lub uszkodzenia mechanicznego siłownika).
Powodzenia!
Jeszcze jest jedna ważna rzecz, którą miałem dopisać.
Trzeba delikatnie papierkiem ściernym (400 lub 800) potraktować szczotki w miejscu styku z komutatorem. Jest to konieczne, ponieważ może on nachodzić na dwie metalowe blaszki naraz co może też powodować złe działanie.
Pozdrawiam.
witam, w swoim Fusionie tez miałem problem z tym siłownikiem tylnego zamka jednakże żadne tam czyszczenia komutatora i smarowanie nie pomogły wiec nie wiele myśląc poszperałem w garażu kolegi i zanalazłem siłownik z centralnego ale master podłączyłem go na niebieskim i zielonym przewodzie resztę kabli zaizolowałem a zamontowałem na owiercie fabrycznym i wszystko śmiga bez problemu.:569:
witam :) mam pytanie jak zdemontować ta osłonę plastikową w klapie bagażnika :)
pozdrwiam
kubaw20055 17-12-2015, 14:07 witam :) mam pytanie jak zdemontować ta osłonę plastikową w klapie bagażnika :)
pozdrwiam
Wystarczy odkręcić 3 wkręty i delikatnie przyciągać osłonę do siebie po obwodzie aż wyskoczy z zaczepów ;)
dzięki za radę :) pozdrwiam
Ponawiam temat :D
Przypadłość pojawiła się i u mnie. Z każdym naciśnięciem przycisku moc silniczka słabnie aż do zera. Jak się odczeka trochę (no trochę dłuższe to "trochę" :D) to moc powiedzmy, że wraca.
Dzisiaj dla przykładu mi otworzyło bagażnik bez problemu.
Poszedłem za radami i zamówiłem sobie silniczek na allegro, zamontowałem i dalej nic...
Może gdzieś wiązka siadła i nie daje odpowiedniego natężenia, czy coś?
slawomirro 22-11-2016, 13:48 zamówiłem sobie silniczek na allegro, zamontowałem i dalej nic...
Może gdzieś wiązka siadła i nie daje odpowiedniego natężenia, czy coś?
zamek w drzwiach kierowcy, zintegrowany z centralnym. Jak tam coś nie działa (choć w tym samym czasie inne drzwi się normalnie otwieracją), bagażnika przyciskiem nie otworzysz.
Ale wszystkie zamki działają poprawnie. Czy to z kluczyka, czy z pilota. Chyba, że czegoś nie rozumiem.
slawomirro 23-11-2016, 22:29 Ale wszystkie zamki działają poprawnie. Czy to z kluczyka, czy z pilota. Chyba, że czegoś nie rozumiem.
Mi też działały poprawnie, ale zamek bagażnika nie chciał się otwierać. (choć z pilota się otwierał)
A jak wymieniłem moduł w drzwiach to przycisk elektryczny bagażnika działa super.
Mały update. Po 2 miesiącach się wziąłem za to, bo już mnie denerowało otwieranie kluczykiem. Winny był siłownik, za który zapłaciłem w ASO 380zł. Był on dostępny na zamówienie, czas oczekiwania 2 dni.
A na marginesie w temacie zamka i klapy tylnej bagażnika .
Dysponuje ktoś foto tego ustrojstwa .
Dokładnie mi chodzi czy tam jest jedna czy dwie śruby mocujące zamek do klapy .
A na marginesie w temacie zamka i klapy tylnej bagażnika .
Dysponuje ktoś foto tego ustrojstwa .
Dokładnie mi chodzi czy tam jest jedna czy dwie śruby mocujące zamek do klapy .
Sam zamek jest na dwie śruby imbusowe.
Rafał1987 29-04-2017, 13:29 Ja już po naprawie, oczyściłem komutator i smiga. Zastanawiam się tylko czy na białym plastiku-siłowniku powinien być jeden ala oring czy dwa do prowadzenia w obudowie. Podkreślam, że mój rozcinałem czyli nikt wcześniej tam nie zaglondał.
Zamiennik siłownika z Allegro ze 49 PLN działa, przetestowałem na sobie.pzdr
Na początek spróbuj delikatnie opukać sam rygiel a potem WD40 do środka - nawet kilka razy. U mnie pomogło.
W mojej fuzji tak samo, WD-40 i działa jak ta lala :)
Witam serdeczne.
Jestem tu od niedawna i od razu chciałbym podzielić się problemem związanym z mechanizmem otwierającym tylną klapę przy użyciu przycisku w kabinie i na pilocie.. z kluczyka wszystko ok, natomiast inne metody nie otwierają bagażnika.
Dzięki Wam, ludziska z tego forum, udało mi się rozebrać część tylnej klapy i wymontować mechanizm (siłownik). Na razie nie rozbierałem tego nierozbieralnego mechanizmu, ale po wciśnięciu przycisku na pilocie i w kabinie, działa.. nie wiem tylko, czy prawidłowo, ale śmiem twierdzić, że strasznie wolno... Przyciąłem sprężynkę, wstrzeliłem do środka smar silikonowy, rozruszałem mechanizm, nasmarowałem też zamek w klapie, ale nadal nic.. zamieszczam filmiki z działania mechanizmu i proszę o porady, czy kupować zamiennik na allegro, czy rozbierać i kombinować z czyszczeniem?
https://youtu.be/I-p9ZInanMU
https://youtu.be/GR9-n8wtupg
Będę wdzięczny za sugestie.
Ewidentnie zamulony mechanizm do rozebrania i własnoręcznej regeneracji.
Rozpolowianie tego silownika i sklejanie vs zamiennik za 50zl.
Nawet uniwersalny zamiennik do czasu dostarczenia dedykowanego dawal radę.
Trzy opcje, wszystkie przerobiłem, dedykowany zamiennik sprawdzil sie najlepiej.
W tym przypadku Ford zdecydowanie dał ciała.:)
kubaw20055 11-04-2019, 16:19 A w którym miejscu Ford nie dał ciała? Takich przykładów jest mnóstwo;)
darmodziej 11-04-2019, 18:30 A który producent nigdy nie dał ciała?
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Na razie nie mam czasu, żeby się tym zająć, ale jak tylko znajdę chwilę i rozwiążę problem to napiszę jak wygląda finał:)
Zamówiłem nowy siłownik, zamontowałem i działa jak talala.. :)
Dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Witam
Chciałbym temat wznowić.
Fabryczne otwieranie padło, faktycznie cykało ale tak jakby siły nie miał ten siłownik. Nierozbieralne to jest. Kupiłem drugi na allegro. Zamiennik ale działał - rok. Teraz podobnie się zrobiło. Tamten umierał powoli, ten z dnia na dzień - koniec. Cyka cichutko ale nic z tego. Może przyczyna jest jeszcze gdzie indziej, jakieś pomysły?
Czy po prostu zamiennik (czytaj chińczyk - cena około 55 z przesyłką) takie wykonanie i trwałość. Szukałem oryginał po sklepach - cena zwala z nóg 500-550
Pozdrawiam
Padł to trudno, nie szukaj innych przyczyn.
Zbieżność zdarzeń losowych.
Są rozbieralne ale w mało estetyczny sposób.
Zanim przyjechał zamiennik założyłem inny siłownik uniwersalny, też działał, kwestia zamocowania.
darmodziej 01-10-2019, 18:36 Cyka cichutko ale nic z tego. Może przyczyna jest jeszcze gdzie indziej,A może po prostu gdzieś jest słaby styk, przez co spada napięcie i dlatego tylko cyka a nie daje rady otworzyć?
Pochwalony 21-06-2023, 13:03 Dzień dobry
Coś się popsuło w klapie bagażnika i nie można go teraz otworzyć z pilota ani przycisku obok kierownicy. Słychać, że mechanizm działa zarówno po naciśnięciu przycisku jak i z pilota, ale wygląda jakby trzeba było coś wyregulować.
Ten sposób otwierania klapy bagażnika popsuł się dopiero niedawno, od początku działało to bez zarzutu.
Dodam, że otwieranie normalnie z klucza również działa bez problemu, więc moje pytanie brzmi, czy da się to jakoś wyregulować żeby znów działało jak wcześniej?
Jeżeli był już taki wątek to przepraszam za dublowanie i proszę o przekierowanie. Sam szukałem na forum i nie znalazłem.
Za wszelaką pomoc będę dozgonnie wdzięczny.
Jeżeli był już taki wątek
Był.
Silniczek osłabł, nowe zamienniki pochodzą rok, może dwa.
Używki niewiele droższe działają dłużej.
Pochwalony 21-06-2023, 13:16 A można link do wątku?
Wolałbym sobie to sam wymienić jeżeli nie jest to aż taki duży problem, a mniemam że nie jest.
Zdejmij plastik klapy i sam zobaczysz co jest do zrobienia.
kubaw20055 22-06-2023, 07:02 Siłownik zamka do wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=3ZaLrYff5-w
JackFord 22-06-2023, 22:02 kupiłem podobny zamiennik i działa już 2 lata, natomiast wymagał udoskonalenia, założenia gumki recepturki aby powracał i nie wyskakiwał za daleko :)
Witam,
Mam problem z moim Fordem Fusion 1.6TDCi. Od jakiegoś czasu nie działa mi otwieranie klapy bagażnika z pilota. Jaka może być tego przyczyna? Otwieranie klapy kluczykiem bądź przyciskiem na desce działa bez problemu. Dodam że dwa miesiące temu wymieniałem baterię, po wymianie kluczyk działał bez problemu. Otwieranie, zamykanie drzwi działa. Podczas otwierania klapy pilotem jest cisza, nie słychać by mechanizm regagował na pilot. Przycisk na pilocie klika tak samo jak przy otwieraniu drzwi.
Sopoth30 11-03-2024, 17:31 Miałem podobnie, słabł za każdym przyciśnięciem pilota, smarowanie nic nie dało. Kupiłem nowy zamiennik i wszystko wróciło do normy.
Siłownik nasmarowany i skrucilem sprężynkę ale to nic nie dało.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Zmarnowany czas, przecież wszyscy jasno twierdzą ze tylko wymiana.
No tak nie dokońca... siłownik i mechanizm działa bez zarzutu, podczas korzystania z przycisku w kokpicie machanizm pracuje... Dodam ze mechanizm już raz wymieniałem, powodem wymiany był własnie problem z uszkodzeniem mechanizmu... Nie miał siły otworzyc klapy zarówno z pilota jak i kokpitu... Dosłownie słabł z dnia na dzien, az w koncu umarł i pomimo dźwięku poruszania ramieniem linka nie była w stanie klapy otworzyć... Teraz mechanizm nie dziala tylko z pilota... jest brak reakcji... Przyciskiem z kokpitu da się otowrzyć bez problemu
To pewnie pilot trzeba naprawić.
|
|