Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.
Witam posiadam Focusa MK2 2,0 TDCI. Poruszam sie nim od 5 lat. I do tej pory nie było żadnych problemów.
A teraz świeci mi się pomarańczowa dioda silnika, auto nie ma mocy, ale można spokojnie nim jechać rozpędza się 170, tylko trochę to trwa. Opóźniona Reakcja na naciśniecie pedału gazu. A czasami zdarza mu sie przyśpieszać pulsacyj-nie.
Obejrzałem silnik ale dla mnie to za trudny temat. Jedyne co mi sie rzuciło w oczy to to że trójnik z jakimiś czujnikami zamontowany przed kolektorem dolotowym zacieka olejem. Po jego bokach są chyba jakieś zawory i to właśnie wychodzą przewody które są całe nacieknięte olejem. Nic więcej nie zauważyłem.
Jakiś czas temu jak byłem autem na kompie był kod że ciśnienie doładowania za duże. I teraz mi sie wydaje że ten trójnik to przepustnica, a zarazem zawór upustowy który kieruje niepotrzebne powietrze z powrotem do układu dolotowego. I może problem leży w tym własnie trójniku.
Sam nie wiem pomóżcie. Nie chce jechać od razu do mechanika bo ostatnio koledze w takim silniku tez zabrakło mocy, to mu wymienili turbinę, a potem sie okazało że to nie turbina a przepustnica.
Na początek zapoznaj się z pkt.6d regulaminu forum i popraw tytuł tematu
Poprawiłem, ale nie wiem czy o to chodzi
masz DPFa?
a może EGR?
robiłeś diagnostykę?
Gimnastikball 14-10-2013, 12:11 Tak wygląda, ze przepustnica.
Na fkp ktoś ją czyścił więc poszukaj sobie.
Używek brak, a nowa masakra
Tak mam PDF.
EGR pewnie jest teraz już nawet wiem co to jest.
Ten tryb diagnostyczny na nieodpalonym silniku pokazał że zero błędów. Ale to chyba dlatego że pokazuje tylko występujące w danym momencie. Sprawdzę dzisiaj jak wygląda EGR i tryb diagnostyczny na odpalonym. Wczoraj w nocy nie chciałem odpalać budzić innych.
Robiłem wczoraj diagnostykę tak jak jest w tym linku http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-mk2-tryb-serisowy-zegarow/#dtc
Nie mam żadnych błędów, zarówno na odpalonym silniku jak i na zgaszonym. Mało tego wczoraj po pracy auto odmuliło się, kontrolka zgasła i nie było problemów. Ale dzisiaj rano znowu to samo.
Ale, zacząłem wszystko dokładnie oglądać i zauważyłem że w skrzynce bezpieczników jest jakiś niepodpięty kabelek, niebieski z okrągłą czerwoną wsuwką, a zmostkowany jest z czarno-żółtym przewodem wiązki biegnącej koło rury wzmacniającej nadwozie pod schowkiem pasażera. Do tego brakuje bezpieczników bo są na nie miejsca są styki ale bezpieczników nie ma, aczkolwiek w samochodzie wszystko co jest to działa.
Jutro lub pojutrze będę odkręcał EGR, żeby zobaczyć jak wygląda.
ale w zegarach nie ma błędów sterownika silnika
wystarczy podpiąć się zwykłym ELM327 i odpalić darmowy Forscan lub ELMConfig - jeśli bywasz w Warszawie to mogę to zrobić.
Tak mam PDF.
pewno jest to mokry DPF - płyn Elyos masz?
W warszawie nie bywam. Własnie chcę sobie zrobić pełną diagnostykę auta. Kupić kabel podłączyć sie do laptopa i zobaczyć co wyjdzie, tylko poprosił bym o jakiegoś linka do programu i jaki kabel żeby już samemu nie kombinować.
Błąd sterownika silnika widnieje jako żółta kontrolka, ale w menu serwisowym pod pozycją DTC jest 00 NONE
Co do tego płynu to go nie posiadam, jak bym wiedział na 100% że to filtr cząstek stałych to bym sie dopytał was gdzie w mojej okolicy go najlepiej usunąć, i go wywalił po co ma mi się zapychać.
Ten trójnik przed kolektorem dolotowym to przepustnica sterowana podciśnieniem. W tym trójniku masz dwie przepustnice sterowane zaworami ciśnieniowymi do których podłączone są gumowe małe wężyki. W przepustnicy znajdują się także dwa czujniki a jeden z nich nazywa się "map", który mierzy ciśnienie doładowania. Sygnał z MAP ma wpływ na dawkę paliwa, układ EGR oraz regulację turbodoładowania. Nie prawidłowy sygnał powoduje ograniczenie działania ciśnienia doładowania oraz układu EGR. Z tego powodu redukowana jest dawka wtryskiwanego paliwa(zmniejszona moc silnika i zapalenie lampki MIL - żółta kontrolka). Proponował bym zdemontować przepustnicę- tylko 3 śruby i ją wyczyścić włącznie z czujnikami.
MstrClarus 15-10-2013, 21:28 Miałem dokładnie takie same objawy tylko w MK1 brak mocy, słaba reakcja na gaz, czasami podczas przyspieszania szarpał, okazało się, że winowajca jest filtr paliwa, od nowości nie był wymieniany chyba.
Miałem dokładnie takie same objawy tylko w MK1 brak mocy, słaba reakcja na gaz, czasami podczas przyspieszania szarpał, okazało się, że winowajca jest filtr paliwa, od nowości nie był wymieniany chyba.
Mówisz, chyba od tego zacznę bo nie było ruszane za mojego użytkowania a to już 5 lat. Jeszcze drugie tyle chciał bym pojeździć.
A błąd tez ci się świecił, i czy powinien się świecić bo nie wiem jak jest w MK1, do tej pory tłukłem Eskorta 98 od 99. Ten był tak prosty że z niczym nie jeździłem do mechanika i nie szukałem nic po forach.
MstrClarus 16-10-2013, 18:29 Błąd wykryłem dopiero po podpięciu komputera, niestety nie pamiętam dokładnego kodu błędu ale mimo wszystko polecam ci wymienić filtr bo nawet jeżeli to nie to to na pewno się przyda a nie zaszkodzi
a ja radzę sprawdzić zawór sterujący turbiną. tak właśnie było u mnie nie było sterowania. po prawej stronie bloku silnika prawie na wierzchu łatwy dostęp montaż i dmontaż. tylko trzeba komuś na chwilę wyjąć bo cena jest wysoka ok 550 zł. i trzeba być pewnym że to właśnie to. :)
Nom własnie tak czytam sobie rożne tematy i coraz bardziej stawiam na turbinę, nie mam nikogo kto ma taki sam motor w fokusie ale mam kolegę który ma taki silnik w peugocie ale podejrzewam, że nie będzie pasował. To jednak już 180 000 tysięcy. Na razie jestem w trakcie kupowania ELM, i umówiony na przyszły tydzień na zmianę filtra paliwa.
Co ciekawe zacząłem grzebać w aucie. do tej pory nic się nie działo to robiłem tylko to co trzeba olej filtry. Odkryłem że w moim aucie brakuje bezpiecznika F51. Według tego co wyczytałem odpowiada on za pompę paliwa. Mam tak od początku posiadania auta, ale jest to dla mnie bardzo dziwne. Czyt tak powinno być czy kupiłem roczne auto z już kombinowaną elektryką. Co zauważyłem jeszcze, w tunelu środkowym mam sporo kostek niepodpiętych. 3 z nich to wiem do czego są, mianowicie chodzi o nagrzewnice elektryczną. Nie wiem od czego są te dwie co na zdjęciu i po drugiej stronie przy dźwigni zmiany biegów jest jeszcze jedna ale tej zdjęcia nie zrobiłem. Ktoś podpowie?
https://plus.google.com/u/0/photos/115314791631444580029/albums/5936578695660718385/5936578700615960546?pid=5936578700615960546&oid=115314791631444580029
Mój przypadek:
Objaw - szarpanie przy delikatnej, miejskiej jeździe w przedziale 1200 - 1600 obrotów.
Po podłączeniu do komputera pokazało, że coś z EGR i faktycznie dźwignia zacinała się w jednym położeniu - wymieniłem na sprawny.
Po wymianie nadal brak większej różnicy - następnie podejrzenie padło na elektrozawór podciśnieniowy sterowania turbiną (czarny między silnikiem a filtrem powietrza) - wymiana - brak zmian.
Po podłączeniu u innego elektryka wyskoczył błąd przepływomierza (coś z temperaturą) - wymiana - jakby się polepszyło ale szarpanie pozostało.
I może najważniejsze - zauważyłem,że gdy delikatnie wciskam gaz i przytrzymam przy ok 1600 obr. turbina cyklicznie załącza się i gaśnie jakby coś ją co chwilę wyłączało.
Na forum jest kilka postów na ten temat ale ciężko coś z nich wywnioskować.
Focus C-Max 2.0 TDCI (DW10) rocznik 2003
PS. Po odłączeniu przepływomierza - samochód jeździ jak należy ale zapaliła się kontrolka silnika i wiadomo, że nie jest to wyjście na dłuższą metę.
Liczę na jakieś wskazówki i Pozdrawiam - Jakub
Może kierownica w turbo jest brudna i się zacina. Zdarzyło mi się taką rozbierać, i czyścić. Ale nie pamiętam od czego to była turbina. Wyczyszczenie pomogło, ale tam było zdiagnozowane, że to na pewno to i turbinę ładnie dało sie rozebrać bez ingerencji w cześć sprężająca smarującą wałek i łożyskowanie. Jedna obejma parę razy młotkiem w korpus i połowa korpusu sekcji napędzającej odpadła. Potem tylko czyszczenie i zmontowanie z powrotem, prosta robota. Ale nie wiem jak jest z tą sprężarką czy w ogóle da sie dostać do kierownicy bez ingerencji w ważniejsze podzespoły sprężarki.
U mnie objawy sie nasilają, doszła nierówna praca silnika na biegu jałowym kiedy silnik jest zimny. No i raz zgasł mi podczas jazdy przy łagodnym hamowaniu silnikiem, i raz sekundę po odpaleniu. Do tej pory mu sie to nie zdarzało. Z utęsknieniem czekam na kabel żeby diagnostykę zrobić.
1 Co już zrobiłem wymieniłem filtr paliwa nie pomogło.
2 Wyczyściłem dokładnie ten trójnik z przepustnicami nie pomogło.
3. Na rozkręcenie EGR nie ma na razie czasu a to więcej roboty bo słaby dostęp nawet po zdjęciu podszybia.
4. Dolot wydaje sie szczelny obejrzałem dzisiaj wszystko dokładnie i nie zauważyłem nieszczelności. Na słuch też nie słychać żeby gdzieś powietrze uciekało przy wyższych obrotach.
5. Odpiłem przepływomierz i tak jak by pomogło ale nie miałem jak zrobić większej trasy.
6. Elektro zawór sterujący kierownicą sprężarki. I coś dzisiaj ciekawego zauważyłem. Takie są chyba dwa, jeden po prawej stronie steruje sprężarką a drugi po lewej stronie bloku nie wiem czym steruję. I myślałem żeby je podmienić.
Dlatego dwa pytania Czym steruje ten po lewej?
Czy jak je zamienię zakładając że jeden jest padnięty to objawy powinny sie zmienić. I wtedy będzie wiadomo że jeden do wymiany. A jak sie nic nie zmieni to znaczy że oba są sprawne albo oba padnięte?
Gimnastikball 22-10-2013, 11:51 Też nie pamiętam czym, ale mają identyczne numery
Zrobiłem dzisiaj odczyt błędów o to wyniki.
===DTC P2263-F1===
Code: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Dodatkowego symptomu usterki:
- Sygnal powyzej maksymalnej wartosci progowej
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Niedrożne przewody podciśnieniowe.
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Możliwe przyczyny:
Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Sprawd_ u_o_enie przewodu podci_nieniowego; je_eli nie maszpewno_ci, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obs_ugowej.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P2263-F1===
===DTC P2263-F1===
Code: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Dodatkowego symptomu usterki:
- Sygnal powyzej maksymalnej wartosci progowej
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Niedrożne przewody podciśnieniowe.
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Możliwe przyczyny:
Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Sprawd_ u_o_enie przewodu podci_nieniowego; je_eli nie maszpewno_ci, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obs_ugowej.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P2263-F1===
===DTC P0299-A1===
Code: P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Dodatkowego symptomu usterki:
- Sygnal powyzej maksymalnej wartosci progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca Wadliwe działanie układu wlaczona przy tym DTC
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Niedrożne przewody podciśnieniowe.
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Możliwe przyczyny:
Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Sprawd_ u_o_enie przewodu podci_nieniowego; je_eli nie maszpewno_ci, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obs_ugowej.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0299-A1===
===DTC P0101-E1===
Code: P0101 - Problem dotyczący zakresu napięcia w obwodzie/jakości sygnału MAF
Dodatkowego symptomu usterki:
- Sygnal powyzej maksymalnej wartosci progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca Wadliwe działanie układu wlaczona przy tym DTC
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Przerwa w połączeniu z masą pomiędzy czujnikiem i PCM.
Niewłaściwe lub niskie napięcie VPWR.
Uszkodzony czujnik MAF.
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
Nieszczelność w układzie dolotowym.
Pęknięty lub nieszczelny kanał wlotowy za czujnikiem MAF.
Obluzowane zaciski lub kanał wlotowy.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0101-E1===
===DTC P0113-61===
Code: P0113 - Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Dodatkowego symptomu usterki:
- Sygnal powyzej maksymalnej wartosci progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca Wylaczona przy tym DTC
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
Czujnik IAT / instalacja elektryczna
Zwarcie w instalacji elektrycznej lub elemencie.
Zwarcie obwodu sygna_owego z VBATT.
Zwarcie z VREF.
Nieprawidłowe VREF.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Sprawdz pod katem DTC zwiazanych z MAF.
Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.
===END DTC P0113-61===
===DTC P2263-C===
Code: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Status:
- Confirmed - mailfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
Szczegóły kodów usterek
Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Niedrożne przewody podciśnieniowe.
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Możliwe przyczyny:
Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Sprawd_ u_o_enie przewodu podci_nieniowego; je_eli nie maszpewno_ci, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obs_ugowej.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P2263-C===
Oczywiście zresetowałem DTC i jak na razie nie występują. Przegoniłem foke dość solidnie. Wróciła prawidłowa rekcja na gaz, wróciła moc, ale pozostało szarpania po wyżej 2000 obr/min. Wygląda to tak jak zaczynam przyśpieszać auto zaczyna szarpać jak przestane wciskać pedał gazy uspokaja sie i jedzie z bez szarpania na danych obrotach, jak znowu zaczynam wciskać szarpanie powraca. Kontrolka MIL sie nie zapaliła.
Wie ktoś jakie powinno być podciśnienie w gruszce turbosprężarki kiedy sztanga wychyla sie w maksymalne położenie (dotyka ogranicznika). Chcę wyczyścić i wyregulować sprężarkę.
Może to mi coś pomoże bo jak na razie żadnymi błędami nie wali, wszystko jest ok tylko pozostało szarpanie. Chyba, że wtryskiwacze mogę dawać taki efekt.
Proponuje zrobić mały test. Jak otworzysz maskę i zobaczysz przepustnicę(trójnik - przepustnica lewa i prawa) to do lewej wchodzi mały gumowy wężyk podciśnienia, który nią steruje. Musisz go ściągnąć i zaślepić małą metalową kulką(najlepiej od łożyska). Kulka powinna być średnicy zbliżonej do średnicy tego wężyka(powinna wejść z małym oporem) - pamiętaj o tym, żeby ją później łatwo wyciągnąć. Załóż wężyk z powrotem i zrób jazdę próbną. Zobacz czy jest jakaś różnica. Wyrobiony trybik w tej przepustnicy może powodować taki efekt(zacina się). To tylko 3 min roboty.
Bump: Zakładam, że filtr powietrza wymieniasz regularnie. Czy te szarpanie występuje również przy ruszaniu ?
Nie odczuwam szarpania przy ruszaniu? Bo ruszam zawsze spokojnie a szarpać zaczyna dopiero około 2k
Spróbuj zrobić to co napisałem, wtedy będzie można na 100 % wykluczyć problem przepustnicy.
Własnie to zrobiłem. Tylko po prostu zdjąłem ten przewód i go zaślepiłem. Przejechałem sie po mieście dość agresywnie jakieś 2km, szarpania nie było jak na razie pojeżdżę tak jeszcze jeden dzień i zobaczę. Jedyny co dało sie odczuć to to że auto ma buta dopiero po 2,3K.
Nie wiem czy dobrze wnioskuję to dlatego że przepustnica nie jest otwierana podciśnieniowo tylko siła tłoczonego powietrza z turbo ją otwiera i stąd to opóźnienie. zdjąłem przewód z tej która wpuszcza powietrze z intercoolera, bo ta obok wpuszcza powietrze, któro nie przeszło przez chłodnicę. Tak mi sie wydaje, bo może być tak że działa jak zawór upustowy ale to mnie ktoś poprawi.
W tym trójniku są dwie przepustnice, prawa jest aluminiowa i w stanie początkowym cały czas jest zamknięta a lewa przepustnica jest plastikowa i w stanie początkowym jest cały czas otwarta. Ten zawór powoduje jej domykanie i ograniczenie w przepływie ilości powietrza. Ta wersja przepustnicy(trójnik) występuje tylko w wersjach z DPF. Zamykanie tej przepustnicy(lewej) ma na celu polepszenie wypalania DPF. Daj jutro znać jaki efekt.
Przejeździłem dzisiaj cały dzień, i nie zauważyłem tak drastycznego szarpania jak przed zdjęciem podcisnieniowego przewodu z przepustnicy. Wystąpiło lekkie szarpanie i zapalił się MIL, po tym jak ruszałem kablami podciśnieniowymi żeby sprawdzić jak lecą w związku z zapytaniem innego forumowicza. Ale po przejechaniu jakiegoś tam dystansu problem znikł, po ponownym uruchomieniu MIL zgasł.
Odczytałem błędy wyskoczyły 4, z systemu sterowania doładowaniem turbo.
I tak mnie trochę olśniło, że gdzieś jednak musi być nieszczelność w tym układzie na połączeniach przewodów (wcześniej sprawdzałem i niczego nie zauważyłem) dlatego kupiłem dzisiaj nowy przewód i zamierzam wszystkie te podciśnieniowe wymienić koszt znikomy.
I nadal zostaje problem tej przepustnicy bo jeżdżenie z odpiętą to rozwiązanie na krótką metę. Da się to rozebrać zobaczyć co i jak? O używkę bardzo ciężko, zamienników w sklepach nie widziałem, oryginału zresztą też. Pewnie tylko w ASO, orientuje sie ktoś jaki jest koszt nowej w ASO?
Koszt nowej w ASO forda to 2300 zł, zamienników brak, używki to koszt od 800 zł i nie wiadomo co trafisz. Najlepsze, że taka sama przepustnica montowana jest w silnikach volvo(silniki PSE), koszt w ASO volvo to 1200 zł. Na allegro znajdziesz za 1050 zł(nowa do volvo). Trzeba najpierw sprawdzić czy sterowanie przepustnicą jest sprawne, mam na myśli wspomniane przez Ciebie przewody i zawór podciśnieniowy. Przepustnice można wymontować i zobaczyć poruszając ręka czy nie zacina się w jakiejś pozycji.
Witma po dłuższej przerwie.
Rozwiązałem swój problem z samochodem. Nie mogłem się tym wczesnej zająć praca mnie zablokował a i auto było nie używane. Ale do rzeczy wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe, dodatkowo na wszystkich złączkach dałem zaciski. Jeżdżę już miesiąc i problem nie występuję wiec chyba była gdzieś jakaś nieszczelność.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
maciek.kolega 21-03-2014, 20:42 A co zrobić jak w prawej przepustnicy szlak trafiło tryby i przegroda żyje własnym życiem??
maciek.kolega 25-03-2014, 19:22 Ciągle mam ten sam problem z przyszarpywaniem.fakt że Prawa przepustnica ma zmielone tryby i przegroda żyje własnym życiem ale problem tyczy tylko jazdy na niskich obrotach a z tego co sie orientuje wpływ na to ma lewa strona ta od intercoolera która wygląda idealnie bez jakich kolwiek sladów zużycia.Czy to może być problem przepustnicy czy może przyczyna lezy zupełnie gdzies indziej.Wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa i się dławił.Filtr paliwa ostatnio wymieniałem i bez zmian.Zapomniałem dopisać że problem nie trwa wiecznie.Ostatnio jeździłem przez 3 dni zrobiłem ok 200km i auto chodziło idealnie a dzis rano pojechałem do pracy i było też ok a w drodze powrotnej szarpał że jechać się prawie nie dało.Jutro wstane wsiąde i znając życie będzie działał normalnie.
piter!!! 25-03-2014, 19:45 Mi też na małych obrotach podszarpywał i był jakoś słaby z dołu. Wyjełem egr i ściągnęłem tą dolną zaslepke. W palcach wydawał się chodzic ok. Ale traktowałem go płynem penetrujacym. Teraz nic nie szarpie i lepiej zbiera się z dołu. Jest jeszcze dziwna rzecz. W połowie długości skoku dźwigni egr-a jest taki punkt przeskoku,jakby miał on określać, że otwiera się egr do połowy i dalej. To jest normalne czy może on się tam zacina?
maciek.kolega 26-03-2014, 15:38 A gdzie znajduje się dokładnie ten EGR?? Mam 2.0Tdci z DPF czyli z podwójną przepustnicą. logicznie rzecz biorąc to może być ten problem bo dziwne jest to że moje auto raz działa zupełnie normalnie a raz przyszarpuje.
piter!!! 26-03-2014, 18:17 Jak staniesz przed autem, to za silnikiem po prawej stronie. Musisz ściągnąć, wycieraczki i podszybie. Jest przykręcony na 7 śrub. Dużo cierpliwości, podstawowe narzędzia. Gdzieś na forum jest manual ze zdjęciami.
maciek.kolega 26-03-2014, 18:40 Słuchajcie znalazłem rozwiązanie:) Mój problem zgadza się w 100% z opisywanym
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?p=871775&mode=linear
Czyli to nie jest ani EGR ani przepustnica chociaż fakt i tak była popsuta tylko za szarpanie odpowiada zapchany DPF.
Jedynie zastanawia mnie dlaczego nie wyskakuje mi błąd.
maciek.kolega 01-04-2014, 17:03 Winowajcą całego problemu był FILTR POWIETRZA.Fakt mój błąd że zaraz po kupnie auta nie sprawdziłem w jakim jest stanie.Miałem kwity od poprzedniego własciciela na wymiane płynu hamulcowego,filtra paliwa,oleju oraz oleju silnikowego więc stwierdziłem że powietrza też napewno wymienili.A tu zonk.Filtr był zawalony do tego stopnia że Focus zaczął zwyczajnie się dławić z braku tlenu.Jedyna rzecz jaka mnie w tym wszystkim zastanawia to temat firm motoryzacyjnych.Bo podjechałem do fachowców a oni swoim eksperckim okiem kazali mi wymienić bardzo kosztowne rzeczy(przepustnica i DPF) a nikt z nich nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić podstawowe rzeczy(Filtry) Jeżeli ktos z was ma podobny problem z przyszarpywaniem na niskich obrotach radze najpierw samemu zacząć od wymiany filtra paliwa a przede wszystkim FILTRA POWIETRZA.Czasami można zaoszczędzić naprawdę sporą ilosć gotówki i czasu w postaci auta stojącego u mechanika.
No mój też ostatnio wymieniony a nie wyglądał za ciekawie.
51260
Bump: Na marginesie od tego się zawsze zaczyna. Co prawda wielu mechaników nie wypada na to bo jest to dla nich zbyt oczywiste.
maciek.kolega 01-04-2014, 17:51 To mój wyglądał tak :DDDDDD
maciek.kolega 08-04-2014, 17:27 Po 10 dniach normalnej jazdy bez jakich kolwiek problemów auto znowu zaczeło lekko przyszarpywac i tracić moc z dołu.Fakt że po wymianie filtra wszystkie objawy są o wiele wiele slabsze ale nadal cos go boli.Nie znam się na tym wszystkim ale jak tylko wskazówka od temperatury się poruszy to z samego dołu ok 1000-1300 obrotów robi się tępy,leniwy jakbym ruszał na ręcznym a gdy jedzie na biegu bez gazu to lekko przyszarpuje.Wykluczam turbinę z tego względu że jak tylko się załączy to wciska w fotel jak oszalały ale momentu obrotowego z dołu nie ma wcale.komputer pokazuje błąd P0097-Niski poziom sygnału czujnika temperatury powietrza zasysanego.W rzeczywistosci przekłamuje o +10 stopni i w fordzie mi powiedzieli że mam to olać bo to tylko ma wpływ na ewentualne spalanie.Panowie co to może być??Nie chce już jeździć po tych papudrokach bo oni to są wymieniacze a nie mechanicy,ciągle tylko "wymieni Pan to to zobaczymy jak nie to będziemy mysleć dalej".Najlepiej jak bym sam wymienił pół auta a tak to ja sam potrafie.Z moich osobistych obserwacji zauważyłem że po tym szarpaniu jak auto ostygnie po kilku godzinach auto strasznie ciężko odpalić czasem za 5-6 razem. i jak jest słaby to w wężykach paliwowych wraz z paliwem płynie dosć spora ilosć bąbelków powietrza,czy to normalne??Problem w tym że samochód jest nie przewidywalny bo tydzień jeździ normalnie a potem jak cos go strzeli to przez jeden,dwa dni robi się z 2,0 pojemnosci słabe 1,6 a potem znowu zdrowieje na tydzień i tak w kółko:( Na moje to jakis czujnik który jest odpowiedzialny za dawkowanie mieszanki paliwowo tlenowej ale wypowiedzcie się sami.
maciek.kolega 22-04-2014, 17:27 Przyczyną była wtyczka od czujnika powietrza doładowanego w przepustnicy:)
maciek.kolega 06-06-2014, 21:26 Zrobiłem 3500km no i auto chodziło niby normalnie ale ten dzwięk(klekot) jaki wydaje diesel i do tego byłem już zmęczony psychicznie tym dieslem że znienawidziłem ten samochód tylko przez silnik DIESLA.Ciągle jakies mysli że za chwile cos pójdzie za ogromne pieniądze i postanowiłem po roku użytkowania sprzedać Focusa 2 i ze względu na silnik ale tylko na silnik stwierdzam że Focus mk2 to najgorszy samochód jaki miałem a miałem ich 6 czy 7 i wszystkie były benzyny prócz tego dziada.Chciałem zrozumieć 70% Polaków którzy lubią diesle ale niestety.Ja należe do tych 30% którzy sobie cenią cichą prace na wolnych obrotach i moc powyżej 3000 obrotów i basowe mruczenie.Postanowiłem zaryzykować i kupić cos innego i kupiłem VECTRE C 3.2 V6 benzyne i zamontowałem LPG BRC i co?? REWELACJA!!! w porównaniu z Focusem 2.0TdCi i samochodami w tym przedziale cenowym z silnikami diesla bez porównania.Moment obrotowy jak w 2 litrowym dieslu moc wszędzie piękny dzwięk no i najważniejsze niskie spalanie bo w miescie pali 15L gazu bez klimy i 16 z klimą tj. ok 7,5L ropy!!!czyli tyle ile Focus 2.0TdCi!!! a mam 210KM pod pedałem.a takie gadanie że LPG jest bleeee.też tak gadałem do póki nie kupiłem diesla.Ciesze sie że wreszcie jestem zadowolony z samochodu że kupiłem cos innego jak Ford,że inne marki też są dobre i że nie można isć w uparte za jedną marką.Chociaż i tak najlepiej wspominam Focusa Mk1 2.0 benzyna.To auto było po prostu genialne.:)Mam też nadzieje że w przyszłosci ponownie zasiąde za sterami Forda ale w wersji tylko benzynowej i najlepiej ST.
to teraz pozostaje zarejestrowac sie na forumie łopla :D
Wszystko fajnie tylko taką Vectra C jeździ się jak taczką. Nie skręca to za bardzo, szczególnie z tym ciężkim silnikiem V6. Zawias ani sportowy ani komfortowy.
maciek.kolega 08-06-2014, 08:55 No będe musiał sie zarejestrowac na forum łopla:) ale tu też będe się udzielac bo mam jeszcze C-maxa:))Lelon tez mi się wydawało że vectra jeździ jak taczka ale moja nie jest zglebowana ale ma twardsze sprężyny i fakt może komfort mniejszy ale na zakrętach w ogóle się nie kładzie i trzyma się rewelacyjnie.Pewnie dopiero na torze by wyszło że jest podsterowna i nie skręca ale tak nigdy jeżdzić nie będe:)a spod swiateł i na prostej w 95% jestem pierwszy:)
|
|