![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
|
![]()
Witam posiadam Focusa MK2 2,0 TDCI. Poruszam sie nim od 5 lat. I do tej pory nie było żadnych problemów.
A teraz świeci mi się pomarańczowa dioda silnika, auto nie ma mocy, ale można spokojnie nim jechać rozpędza się 170, tylko trochę to trwa. Opóźniona Reakcja na naciśniecie pedału gazu. A czasami zdarza mu sie przyśpieszać pulsacyj-nie. Obejrzałem silnik ale dla mnie to za trudny temat. Jedyne co mi sie rzuciło w oczy to to że trójnik z jakimiś czujnikami zamontowany przed kolektorem dolotowym zacieka olejem. Po jego bokach są chyba jakieś zawory i to właśnie wychodzą przewody które są całe nacieknięte olejem. Nic więcej nie zauważyłem. Jakiś czas temu jak byłem autem na kompie był kod że ciśnienie doładowania za duże. I teraz mi sie wydaje że ten trójnik to przepustnica, a zarazem zawór upustowy który kieruje niepotrzebne powietrze z powrotem do układu dolotowego. I może problem leży w tym własnie trójniku. Sam nie wiem pomóżcie. Nie chce jechać od razu do mechanika bo ostatnio koledze w takim silniku tez zabrakło mocy, to mu wymienili turbinę, a potem sie okazało że to nie turbina a przepustnica. Ostatnio edytowane przez Renji ; 13-10-2013 o 22:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
![]()
Na początek zapoznaj się z pkt.6d regulaminu forum i popraw tytuł tematu
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej? Uszczelki pod głowicą ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
|
![]()
Poprawiłem, ale nie wiem czy o to chodzi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
|
![]()
masz DPFa?
a może EGR? robiłeś diagnostykę?
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2006
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: Focus MK1
Silnik: 1,8pb
Rocznik: 2002
Postów: 332
|
![]()
Tak wygląda, ze przepustnica.
Na fkp ktoś ją czyścił więc poszukaj sobie. Używek brak, a nowa masakra |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
|
![]()
Tak mam PDF.
EGR pewnie jest teraz już nawet wiem co to jest. Ten tryb diagnostyczny na nieodpalonym silniku pokazał że zero błędów. Ale to chyba dlatego że pokazuje tylko występujące w danym momencie. Sprawdzę dzisiaj jak wygląda EGR i tryb diagnostyczny na odpalonym. Wczoraj w nocy nie chciałem odpalać budzić innych. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
|
![]()
Robiłem wczoraj diagnostykę tak jak jest w tym linku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Nie mam żadnych błędów, zarówno na odpalonym silniku jak i na zgaszonym. Mało tego wczoraj po pracy auto odmuliło się, kontrolka zgasła i nie było problemów. Ale dzisiaj rano znowu to samo. Ale, zacząłem wszystko dokładnie oglądać i zauważyłem że w skrzynce bezpieczników jest jakiś niepodpięty kabelek, niebieski z okrągłą czerwoną wsuwką, a zmostkowany jest z czarno-żółtym przewodem wiązki biegnącej koło rury wzmacniającej nadwozie pod schowkiem pasażera. Do tego brakuje bezpieczników bo są na nie miejsca są styki ale bezpieczników nie ma, aczkolwiek w samochodzie wszystko co jest to działa. Jutro lub pojutrze będę odkręcał EGR, żeby zobaczyć jak wygląda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
|
![]()
ale w zegarach nie ma błędów sterownika silnika
wystarczy podpiąć się zwykłym ELM327 i odpalić darmowy Forscan lub ELMConfig - jeśli bywasz w Warszawie to mogę to zrobić. Cytat:
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
|
![]()
W warszawie nie bywam. Własnie chcę sobie zrobić pełną diagnostykę auta. Kupić kabel podłączyć sie do laptopa i zobaczyć co wyjdzie, tylko poprosił bym o jakiegoś linka do programu i jaki kabel żeby już samemu nie kombinować.
Błąd sterownika silnika widnieje jako żółta kontrolka, ale w menu serwisowym pod pozycją DTC jest 00 NONE Co do tego płynu to go nie posiadam, jak bym wiedział na 100% że to filtr cząstek stałych to bym sie dopytał was gdzie w mojej okolicy go najlepiej usunąć, i go wywalił po co ma mi się zapychać. Ostatnio edytowane przez Renji ; 15-10-2013 o 16:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: paxon
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Szczecin
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 73
|
![]()
Ten trójnik przed kolektorem dolotowym to przepustnica sterowana podciśnieniem. W tym trójniku masz dwie przepustnice sterowane zaworami ciśnieniowymi do których podłączone są gumowe małe wężyki. W przepustnicy znajdują się także dwa czujniki a jeden z nich nazywa się "map", który mierzy ciśnienie doładowania. Sygnał z MAP ma wpływ na dawkę paliwa, układ EGR oraz regulację turbodoładowania. Nie prawidłowy sygnał powoduje ograniczenie działania ciśnienia doładowania oraz układu EGR. Z tego powodu redukowana jest dawka wtryskiwanego paliwa(zmniejszona moc silnika i zapalenie lampki MIL - żółta kontrolka). Proponował bym zdemontować przepustnicę- tylko 3 śruby i ją wyczyścić włącznie z czujnikami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|