Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-10-2013, 19:01   #1
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Question 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Witam posiadam Focusa MK2 2,0 TDCI. Poruszam sie nim od 5 lat. I do tej pory nie było żadnych problemów.

A teraz świeci mi się pomarańczowa dioda silnika, auto nie ma mocy, ale można spokojnie nim jechać rozpędza się 170, tylko trochę to trwa. Opóźniona Reakcja na naciśniecie pedału gazu. A czasami zdarza mu sie przyśpieszać pulsacyj-nie.

Obejrzałem silnik ale dla mnie to za trudny temat. Jedyne co mi sie rzuciło w oczy to to że trójnik z jakimiś czujnikami zamontowany przed kolektorem dolotowym zacieka olejem. Po jego bokach są chyba jakieś zawory i to właśnie wychodzą przewody które są całe nacieknięte olejem. Nic więcej nie zauważyłem.

Jakiś czas temu jak byłem autem na kompie był kod że ciśnienie doładowania za duże. I teraz mi sie wydaje że ten trójnik to przepustnica, a zarazem zawór upustowy który kieruje niepotrzebne powietrze z powrotem do układu dolotowego. I może problem leży w tym własnie trójniku.

Sam nie wiem pomóżcie. Nie chce jechać od razu do mechanika bo ostatnio koledze w takim silniku tez zabrakło mocy, to mu wymienili turbinę, a potem sie okazało że to nie turbina a przepustnica.


Ostatnio edytowane przez Renji ; 13-10-2013 o 22:54
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2013, 19:08   #2
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem brak mocy czasami szarpie

Na początek zapoznaj się z pkt.6d regulaminu forum i popraw tytuł tematu
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2013, 22:55   #3
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Poprawiłem, ale nie wiem czy o to chodzi
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 09:13   #4
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

masz DPFa?
a może EGR?
robiłeś diagnostykę?
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 12:11   #5
Gimnastikball
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-11-2006
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: Focus MK1
Silnik: 1,8pb
Rocznik: 2002
Postów: 332
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Tak wygląda, ze przepustnica.

Na fkp ktoś ją czyścił więc poszukaj sobie.

Używek brak, a nowa masakra
Gimnastikball jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 12:12   #6
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Tak mam PDF.
EGR pewnie jest teraz już nawet wiem co to jest.

Ten tryb diagnostyczny na nieodpalonym silniku pokazał że zero błędów. Ale to chyba dlatego że pokazuje tylko występujące w danym momencie. Sprawdzę dzisiaj jak wygląda EGR i tryb diagnostyczny na odpalonym. Wczoraj w nocy nie chciałem odpalać budzić innych.
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 07:31   #7
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Robiłem wczoraj diagnostykę tak jak jest w tym linku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie mam żadnych błędów, zarówno na odpalonym silniku jak i na zgaszonym. Mało tego wczoraj po pracy auto odmuliło się, kontrolka zgasła i nie było problemów. Ale dzisiaj rano znowu to samo.

Ale, zacząłem wszystko dokładnie oglądać i zauważyłem że w skrzynce bezpieczników jest jakiś niepodpięty kabelek, niebieski z okrągłą czerwoną wsuwką, a zmostkowany jest z czarno-żółtym przewodem wiązki biegnącej koło rury wzmacniającej nadwozie pod schowkiem pasażera. Do tego brakuje bezpieczników bo są na nie miejsca są styki ale bezpieczników nie ma, aczkolwiek w samochodzie wszystko co jest to działa.

Jutro lub pojutrze będę odkręcał EGR, żeby zobaczyć jak wygląda.
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 07:39   #8
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

ale w zegarach nie ma błędów sterownika silnika

wystarczy podpiąć się zwykłym ELM327 i odpalić darmowy Forscan lub ELMConfig - jeśli bywasz w Warszawie to mogę to zrobić.
Cytat:
Napisał Renji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak mam PDF.
pewno jest to mokry DPF - płyn Elyos masz?
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 14:16   #9
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

W warszawie nie bywam. Własnie chcę sobie zrobić pełną diagnostykę auta. Kupić kabel podłączyć sie do laptopa i zobaczyć co wyjdzie, tylko poprosił bym o jakiegoś linka do programu i jaki kabel żeby już samemu nie kombinować.

Błąd sterownika silnika widnieje jako żółta kontrolka, ale w menu serwisowym pod pozycją DTC jest 00 NONE

Co do tego płynu to go nie posiadam, jak bym wiedział na 100% że to filtr cząstek stałych to bym sie dopytał was gdzie w mojej okolicy go najlepiej usunąć, i go wywalił po co ma mi się zapychać.

Ostatnio edytowane przez Renji ; 15-10-2013 o 16:32
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 14:54   #10
paxon
ford::average
 
Imię: paxon
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Szczecin
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 73
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI Objawy Spadek mocy Słaba reakcja na gaz Pulsacyjne przyśpieszanie.

Ten trójnik przed kolektorem dolotowym to przepustnica sterowana podciśnieniem. W tym trójniku masz dwie przepustnice sterowane zaworami ciśnieniowymi do których podłączone są gumowe małe wężyki. W przepustnicy znajdują się także dwa czujniki a jeden z nich nazywa się "map", który mierzy ciśnienie doładowania. Sygnał z MAP ma wpływ na dawkę paliwa, układ EGR oraz regulację turbodoładowania. Nie prawidłowy sygnał powoduje ograniczenie działania ciśnienia doładowania oraz układu EGR. Z tego powodu redukowana jest dawka wtryskiwanego paliwa(zmniejszona moc silnika i zapalenie lampki MIL - żółta kontrolka). Proponował bym zdemontować przepustnicę- tylko 3 śruby i ją wyczyścić włącznie z czujnikami.
paxon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.