Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
pawel399 05-01-2014, 20:12 W chwili obecnej Focus mk3 sprzedawany jest z wolnossącym silnikiem 1.6 w trzech wariantach mocy: 85, 105 i 125 KM. Zastanawia mnie czym te silniki się różnią. Czy jest to różnica w budowie (np. różne głowice) czy jest to tylko różny soft.
Polscy tunerzy (np. vtech) z silnika 105 obiecują tylko 110 a nie 125 koni - czyżby jednak głowica ?
Z drugie strony ten silnik w mk2 miał już 115 koni.
Na forum już był temat że można "odblokować" diesla 2.0 a jak jest z 1.6 benzyna?
Bardzo możliwe że jest inna głowica,gdyż wersji 85-konnej nie ma.
Nie wiem jak w mk3, ale w mk2 są dwie wersje - 90 i 109 koni.
Różnią się turbiną - w mocniejszej wersji łopatki mają zmienną geometrię. Podejrzewam, że tak samo w mk3
głowice są takie same, tak samo z walkami rozrządu
Bump: Nie wiem jak w mk3, ale w mk2 są dwie wersje - 90 i 109 koni.
Różnią się turbiną - w mocniejszej wersji łopatki mają zmienną geometrię. Podejrzewam, że tak samo w mk3
piszesz o dieslu a koledzy o benzynie
Bump: Bardzo możliwe że jest inna głowica,gdyż wersji 85-konnej nie ma.
Od: 03-01-2011- 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma
Od: 03-01-2011- 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma
Od: 03-01-2011- 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma
te dwa słabsze (85 i 105) mają kolektor wydechowy typu 4 w 1 (jeden katalizator i 2 sondy lambda), a wersja 125 ma 4 w 2 w 1 (2x kat i 4x lambda)
do wersji 85 można wgrać soft z 105 i wtedy będzie on wersją 105 :)
tak jak juz napisal majak 85 i 105KM wersja sa identyczne. 125KM ma inny kolektor. a 1.6EB 150 i 182KM to silnik sigma z turbina i osprzetem - i tak jak w przypadku 85/105KM sigmy, roznia sie tylko softem.
kupowanie 1.6 85/105KM to pomylka. minimum to 125KM, ideal - 150KM EB i mozliwosc pociagniecia do 200+...
kupowanie 1.6 85/105KM to pomylka. minimum to 125KM
oba (105 i 125, bo 85 to tylko w mega golasie jest) mają praktycznie taki sam moment (4Nm różnicy - tyle co nic) przy bardzo podobnych obrotach (ok. 4 tys RPM) - oznacza to że do owych 4k RPM miały praktycznie identyczną dynamikę.
125 ma sens jesli często przekracza się 4k RPM
aerostar 23-01-2014, 20:41 Największa różnica jest przy wysokich obrotach (powyżej 5000 rpm) ale także spora różnica jest przy ok. 2000 rpm - będzie co najmniej 10 Nm.
Witam
W focusach rocznik 2011,jeżeli chodzi o silnik 1.6 L Duratec-16VTi-VCT to jest tak.Mają 85,105,120 i 125 KM mocy.Silniki bazowały na blokach typu zamkniętego.Po modyfikacji bazują na blokach typu otwartego co przyczyniło się do lepszego chłodzenia cylindrów i głowicy.Głowice nowszej generacji można stosować w blokach o zwykłej budowie ale odwrotnie nie.Chcę nadmienić że jednostka 120 konna jest przystosowana na płynny propan.
pozdrawiam
Chcę nadmienić że jednostka 120 konna jest przystosowana na płynny propan.
A nie przypadkiem na bioetanol jak to silnik flexifuel?
aerostar 24-01-2014, 20:08 A nie przypadkiem na bioetanol jak to silnik flexifuel?
Przypadkiem tak :wink:
Witam
120 konna jest na płynny propan.
pozdrawiam
aerostar 24-01-2014, 21:31 W Polsce do roku 2012 był oferowany silnik 1.6 Duratec 120 KM Flexi–Fuel zasilany benzyną lub mieszanką E85, zawierającą 85 % bioetanolu.
pawel399 25-01-2014, 21:18 A może ktoś z Was dotarł do wykresów przebiegu mocy i momentu dla tych 3 silników ?
oba (105 i 125, bo 85 to tylko w mega golasie jest) mają praktycznie taki sam moment (4Nm różnicy - tyle co nic) przy bardzo podobnych obrotach (ok. 4 tys RPM) - oznacza to że do owych 4k RPM miały praktycznie identyczną dynamikę.
125 ma sens jesli często przekracza się 4k RPM
bardzo podobna, czyli nijaka...
pawel399 - od strony 12tej http://www.scribd.com/doc/52606183/Ford-Focus-technika-2011
aerostar 25-01-2014, 21:44 To samo po polsku:
http://all-newfordfocus.fordmedia.eu/documents/specifications/AllNewFordFocus-Specifications_PL.pdf
AdoKrycha007 29-07-2016, 15:19 te dwa słabsze (85 i 105) mają kolektor wydechowy typu 4 w 1 (jeden katalizator i 2 sondy lambda), a wersja 125 ma 4 w 2 w 1 (2x kat i 4x lambda)
do wersji 85 można wgrać soft z 105 i wtedy będzie on wersją 105 :)
czy to dotyczy na pewno Foki MK3, czy silników z MK2 ?
Czy silnik "1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma" zamontowany w Focusie MK3, rok produkcji 05.2014, ma tylko jeden katalizator i 2 sondy lambda? I czy on ma zmienne fazy rozrządu?
Oznaczenie Ti-VCT oznacza silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i tak jak napisał mayak mk3 słabsze (85 i 105) mają jeden katalizator i 2 sondy. Jeśli chodzi o wersje 125km (mk3) ma tak samo jak ja w swoim (mk2) 115km czyli 2x katalizator + 4 sondy. W mk2 były dostepne trzy wersje benzynowe 100km (zwykła wolnossąca bezyna) oraz 115km (wolnossąca benzyna ale ze zmniennymi fazami) i 2 litrowa, nie licząc oczywiście wersji ST i RS - 2.5T 225km oraz 300km (5 cyl.)
Szukam informacji odnośnie silników 1.6 16V Ti-vct, montowanych w mondeo mk4 (Oznaczenia RHBA, PNBA, 125, 110 PS) oraz silników HXDA (115PS) montowanych w focusie mk2/C-max'ie.
Czy te silniki można stosować zamiennie ? Oba pochodzą z rodziny silników SIGMA.
Z tego co patrzyłem to np. uszczelki pod głowice crossują się między tymi silnikami, a także pomiędzy silnikami stosowanymi w FF MK3. Szukałem również informacji odnośnie wałków rozrządu i zarówna do HXDA jak i RHBA/PNBA stosowane są te same.
Jeśli są to te same silnika, to z czego wynika różnica w oznaczeniach ?
|