Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Zegary - zimny lut lub mikropęknięcia na płytce wskaźników


Jesoos
14-01-2014, 17:06
Witam,

Posiadam Forda Focusa mk2 1.6 TDCI 90km z 2006r.

Mam dosyć spory problem, być może ktoś z was będzie w stanie pomóc:-)

Na zimnym silniku próbując oddpalić auto, nie ma żadnej reakcji na trzeciej pozycji kluczyka. Świeci się również kontrolka od immobilisera. O dziwo po uderzeniu w kierownicę, bez problemu udaje się odpalić auto. Do takiej samej sytuacji dochodzi w trakcie samej jazdy (nagle zapalają się wszystkie kontrolki, spadają obroty, pedał gazu w żaden sposób nie reaguje) - również pomaga w 90% uderzenie w kierownice.

Podjechałem do serwisu Forda, okazało się, że jest to albo zimny lut, albo na płytce od zegarów doszło do mikropęknięć, przez co nie ma czystego sygnału i być może immo szaleje.
W Fordzie polecili mi wymianę całych zegarów + przekodowanie kluczy, za jedyne 2700 (?!). Rozmawiałem z serwisantem i powiedział żebym rozejrzał się za dobrym elektrykiem, może on coś zaradzi.

Teraz pytanie: czy ktokolwiek z was spotkał się z takim problemem, jeżeli tak to czy jest to rzecz do zrobienia bez problemu dla elektryka, czy może można to zrobić samemu (nie powiem, że specem nie jestem...). Znacie może jakiegoś elektryka, który ogarnąłby temat, najlepiej w okolicach Opola?
Byłbym MEGA wdzięczny za jakąkolwiek pomoc,

Pozdrawiam serdecznie,

marianex100
14-01-2014, 17:39
Witam użyj szukaj:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=150797&highlight=wymiana+ze
poczytaj

Jesoos
14-01-2014, 19:07
Witam,
Nie wiem czy do końca przeczytałeś, ale nic nie napsiałem o problemie z licznikiem... Szukałem również na forum i znalazłem jeden temat, który jest już zamknięty (sprzed prawie 3 lat).

radek70
14-01-2014, 20:05
Jeśli jest poprawa po uderzeniu w kierownicę, to może wadliwa jest pętla IMMO na stacyjce. Jest tam wtyk czteropinowy do sprawdzenia, albo w samej pętli coś nie łączy. Nie wiem czy to się psuje, może inni podpowiedzą.

marianex100
14-01-2014, 20:13
Podłącz pod komputer i odczytaj błędy

Teisejas
14-01-2014, 23:17
Witam,
Nie wiem czy do końca przeczytałeś, ale nic nie napisałem o problemie z licznikiem... .

Raczej napisałeś (no chyba, że dla Ciebie zegary i liczniki to co innego):


Podjechałem do serwisu Forda, okazało się, że jest to albo zimny lut, albo na płytce od zegarów doszło do mikropęknięć, przez co nie ma czystego sygnału i być może immo szaleje.
W Fordzie polecili mi wymianę całych zegarów + przekodowanie kluczy, za jedyne 2700 (?!).,

Generalnie immo jest zaszyty w liczniku. Jeżeli problem rzeczywiście został prawidłowo w ASO zdiagnozowany to raczej czeka Cię wymiana licznika- wymiana na używany, znacznie lepiej wyglądający poliftowy licznik z małym wyświetlaczem (wersje z dużym są towarem deficytowym w związku z czym na znanym portalu aukcyjnym mają odpowiednio wyższą cenę) i kodowanie kluczy z pomocą jednego z naszych Kolegów z forum wyniesie Cię 1/10 ceny, którą usłyszałeś w ASO. Nie wiem czy uda Ci się znaleźć kogoś, kto się na tym zna i w tej cenie zajmie się grzebaniem w liczniku w poszukiwaniu zimnych lutów, mikropęknięć czy jeszcze czegoś innego. Również zatem sugeruję poczytać wskazany temat o wymianie zegarów.

W pierwszej kolejności należałoby jednak, tak jak pisali wyżej Koledzy, odczytać błędy, jak samochód znowu zaprotestuje i sprawdzić połączenia kablowe między licznikiem a odbiornikiem immo w stacyjce oraz stan pinów w złączu licznika poprzez które komunikuje się z odbiornikiem (pin 3 i 5 w złączu licznika). Odbiornik ten zresztą komunikuje się jeszcze z GEMem i jest do niego przyłączona masa (odpowiednio pin 1 i 2 na jego wtyczce- pozostałe dwa przewody biegną do licznika). Może problem jest właśnie z masą tego odbiornika. Natomiast w mikropęknięcia płytki licznika nie chce mi się wierzyć, już szybciej zimny lut.

Jesoos
14-01-2014, 23:50
Piękne dzięki wszystkim za pomoc. Ogarnę tematy z licznikami i zobaczę co uda mi się zdziałać;-)
Jeżeli znacie kogoś w okolicach Opola, kto będzie w stanie zająć się kodowaniem i wymianą to również byłoby super;-)
Pozdrawiam!

wrzoch
17-01-2014, 21:56
Jeżeli znacie kogoś w okolicach Opola, kto będzie w stanie zająć się kodowaniem i wymianą to również byłoby super;-)
Pozdrawiam!

tedi_k z tego forum w Katowicach. Temat wymiany i programowania ogarnie bez najmniejszego problemu.

Autostradą śmigniesz nawet nie zauważysz kiedy.

Te liczniki w naszych autach słyną z zimnych lutów, także warto zmienić na młodszy, poliftowy.

Szukaj takiego z mniejszym przebiegiem niż Twój, bo o ile podnieść przebieg łatwo, to obniżyć już nie.

Jaculek66
25-03-2014, 08:51
Piękne dzięki wszystkim za pomoc. Ogarnę tematy z licznikami i zobaczę co uda mi się zdziałać;-)
Jeżeli znacie kogoś w okolicach Opola, kto będzie w stanie zająć się kodowaniem i wymianą to również byłoby super;-)
Pozdrawiam!
Sytuacja opanowana? Mam ten sam problem.

tedi_k
25-03-2014, 09:15
Samo się na pewno nie naprawi. Koszty naprawy tych liczników są podobne do kosztów wymiany. Jednak po wymianie (na poliftowy) mamy licznik zdecydowanie mniej podatny na podobne "fochy"...

rafalg
25-03-2014, 09:45
A czy zaświecanie się check engine bez przyczyny to też może być związane z wadami tych liczników?

tztz23
14-07-2016, 09:35
UWAGA! nie dajcie się naciągnąć na wymianę licznika w serwisie za 1500 zł. Rozumiem, że nie wszyscy sobie samodzielnie poradzą z usunięciem zimnych lutów dlatego zapraszam do kontaktu a chętnie pomogę. Jestem również na OLX "Naprawa Błąd Licznika Ford Focus Mk2 - Expert" Na hasło FordClubPolska naprawiam po kosztach.

tomi002
14-07-2016, 09:42
Po kosztach czyli za ile?

technik08
14-07-2016, 17:32
Jeśli jest poprawa po uderzeniu w kierownicę, to może wadliwa jest pętla IMMO na stacyjce. Jest tam wtyk czteropinowy do sprawdzenia, albo w samej pętli coś nie łączy. Nie wiem czy to się psuje, może inni podpowiedzą.
Imo sprawdza kod kluczyka zaraz po włączeniu zapłonu , ze względów bezpieczeństwa do wyłączenia zapłonu Imo nie jest sprawdzane . Jak połączysz styki stacyjki zewnętrznymi przewodami przy pracującym silniku ,to nawet zabranie kluczyka poza auto nie spowoduję zgaśnięcia silnika , ani żadnego alarmu z PCMa .

masmed
14-07-2016, 19:07
Miałem podobnie, immo blokował auto, po uderzeniu w licznik zaskakiwał po chwili choinka na zegarach id ciągle w kółko, załatwilem to w prosty i bardzo tani sposób. Wyjmij zegary (na necie jest dokładny opis, wraz z demontażem poszczególnych elementów zegarów by dostać sie do płytki. jak już to rozbierzesz pójdź do dobrego speca od naprawy elektroniki który potrafi lutować, niech ci sprawdzi pod lupą luty przy głównej kostce (bodajże 32 piny nie pamiętam) ja miałem zimne luty na prawie połowie z nich. Elektronik dokładnie zlutował wszystkie od nowa za 40 zł (15 minut pracy ) i mam spokój. Potem dokładnie złóż cały licznik tak jak w instrukcji by wskazówki były na właściwych pozycjach. Spróbuj najpierw tego potem ewentualnie jak inni radzili wymiany licznika.

radek70
14-07-2016, 20:33
Imo sprawdza kod kluczyka zaraz po włączeniu zapłonu W. , wytargałeś mój stary post z czasu gdy byłem jeszcze "zielony" :) Później wielokrotnie zachęcałem kolegów do poprawienia "zimnych lutów" na C809 ze sporym skutkiem :)

tztz23
05-08-2016, 14:03
Jeżeli ktoś chce samodzielnie rozebrać licznik to z doświadczenia (kilkanaście sztuk zrobionych) podpowiadam:

- przy wyjmowaniu licznika należy włożyć jakiś plastikowy element od góry żeby nie pękła szybka od obudowy zegara;
- łatwo złamać wskazówki podczas demontażu należy znaleźć min. 2 punkty podparcia na czymś miękkim, nie ściskać kombinerkami bo uszkodzicie przy wyciąganiu silniczki;
- przy zdejmowaniu wskaźników dobrze zdjąć najpierw okrągłe "czapeczki";
- zawsze należy wyzerować silniczki wskaźników zegara przed ponownym montażem do punktu przed rozebraniem (zrobić zdjęcia);
- ostrożnie z zatrzaskami obudowy licznika pękają bardzo łatwo;
- podczas wyjmowania płytki z obudowy licznika należy wygiąć blaszki od licznika przebiegu do pozycji równoległej i ścisnąć do siebie. Uwaga żeby nie porysować przy tym płytki. Jedna rysa = koniec zabawy!!
- do lutowania bezwzględnie mikroskop USB i lutownica z grotem minifala temperatura 340 stopni C.
- po lutowaniu sprawdzić pod mikroskopem czy nie ma pozostałości topnika, cyny a przede wszystkim zwarć!

Więcej pytań na priv.

tztz23
09-12-2016, 11:15
PS. Jeżeli nie dysponujecie sprzętem lub pewną ręką to mogę się podjąć naprawy jestem na OLX pod tytułem ogłoszenia: Naprawa Błąd Licznika Ford Focus Mk2 - Expert