Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Drgania silnika na wolnych obrotach z wł wentylatorem
Johnny Bravo 22-01-2014, 17:50 Witam!!
Koledzy jak w temacie mam małe pytania a mianowicie...
- na wolnych obrotach gdy wł na 1 czy 2 bieg nawiewy autem zaczyna dziwnie drżeć...gdy wył nawiewy drgania ustępują...czy ktoś miał podobny objaw???
z góry dziękuję za wszelkie sugestie
Johnny Bravo 23-01-2014, 21:47 nikt nie pomoże???
Nie ma tu w czym pomagać. Zaczyna telepać silnikiem bo włączasz dodatkowy odbiornik prądu a focusy nigdy nie miały jakiejś super stabilnej instalacji. Zwróć uwagę, że na biegu jałowym będzie tak samo jak włączysz/wyłączysz światła czy ogrzewanie szyby. Mam tak w swoim Mk2, miałem w Mk1 (nawet mocniej) a i Passat połowicy też tak ma.
Z drugiej strony jeżeli jest to bardzo wyraźny objaw podjedź do elektryka. Niech pomierzy pobór mocy.
Kolego wymiana czujnikow walu i walka rozrzadu powinna pomoc. Ja wymienilem narazie walu i na zimnym nie drga. Na cieplym troszke i bardzo żadko. Czekam teraz na czujnik wałka bo podejrzewam ze jak sie nagrzej to błedne sygnały daje. Po nagrzaniu to typowe dla tych czujnikow.
Kolego mtl dla mnie nie ma stwierdzenia "ten typ tak ma".Zawsze jest brak wiedzy i doswiadczenia mechanika lub uzytkownika.
Podłączę się pod temat...
Odkąd pojawiły się mrozy w moim Focusie dała znać o sobie taka przypadłość...
odpalę auto włączę nawiew powiedzmy na 2-3 bieg ujadę tak kilka km a następnie na odpalonym aucie wyłączam nawiew to po ok 5 sek. coś zaczyna stukać, drżeć. Gdy dodam lekko gazu lub włączę nawiew choćby na 1 bieg ustaje - kiedy puszczę gaz lub wyłączę nawiew znów drży - nie zawsze to występuje ale jak już to na jałowym biegu przy wyłączonym nawiewie i przeważnie nagrzanym troszkę silniku. Kiedy otworzyłem maskę i nasłuchiwałem to wydaje mi się, że hałas wydobywa się spod okolic tej srebrnej blaszanej osłony z przodu silnika na środku. Nie jestem biegły w tych sprawach dlatego czy może mi ktoś napisać co tam się znajduje i w czym może być problem? Czy może po prostu coś mogło zamarznąć i stąd te drgania?
Johnny Bravo 25-01-2014, 12:57 kolego mtl nie do końca jest tak jak mówisz, może instalacja małowydajna,ale przy ogrzewaniu szyby czy światłach taki problem nie występuje...dzieje się tak tylko przy włączeniu nawiewów - tylko i wyłącznie nawiewów....
kolego Adi myślisz że to wina tych dwóch czujników a nie np uszkodzonych diod w alternatorze????
Złe wieści ymieniłem obydwa czujniki i drgania są mniej odczuwalne ale dalej są :(
Johnny kable na wzbudzenie alternatora odłaczyłem i drgania dalej były jak bede miał czas to spróbuje odłaczyć ten główny kabel bo tam są diody zmostkowane może to coś nam da. Alternator i tak chce zmienić na denso 120A a teraz mam 105A ale to najszybciej za 2 m-ce.
Najgorsze jest to że u mnie drgania były tylko na wentylatorach a teraz są niezależne od niczego.
A Johnny jestes wstanie opisać po czym to u ciebie się pojawiło ? bo ja wymieniłem sprzegło i rozrząd. Po przejechaniu 3-4 tyś. zaczeło telepotać na wentylatorach tylko zaraz po wymianie wszystko było jak najbardziej ok.
Piotrsoleniec 25-01-2014, 14:18 A nie zalancza wam sie wentylator od klimy odrazu na 2 bieg????
To chodzi o wentylotor ale nawiewu w srodku auta.
Odpiołem altelnator całkowicie i dalej drgało ale bardzo minimalnie bo altelnator nie obciążał silnika i spalanie chwilowe nawet było 0,3-0,4 L/H. Wyciągnłem pdłą gazu i go rozebrałem bo może jakies sciezki przetarte albo coś al okazało się że jest nowej generacji i nic tam nie ociera i nie szura. Na wszelki wypade przeczysciłem i poskaładałem. Dalej bez efktu.
Może to jest wina sprzęgła alternatora?
Nie u mnie sprzegło altka chodzi. Po przegazowniau cykota aż obroty sie wyrównają. Na zgaszonym w jedna strone mozesz sobie krecic w drugą blokuje. Tak ma byc
Johnny Bravo 25-01-2014, 17:18 kolego Adi nic poza zmianą oleju, filtrów wszystkich - wszystkie oryginalne nic nie robiłem...przebieg mam potwierdzony 110 tyś więc rozrządu nawet nie ruszałem...co więcej..nie jest to ciągłe tylko pojawia się od czasu do czasu....czujniki położenia wału i ten drugi raczej wykluczam bo gdy one są skopane to jest utrudniony rozruch, auto gaśnie itp a tu takich objawów brak...ja bym się skłaniał raczej w stronę elektryczną,alternator może świece???czy może jak kolega radek70 radzi sprzęgło alternatowa
Przy 1,6 TDCI bywa też problem z kołem pasowym z wału na alternator. Jest tam gumowy element, który potrafi się rozwulkanizowac. Trzeba poobserwowac napinacz paska na wolnych obrotach czy mocno się telepie. Osobiście nie przerabiałem tematu sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora, widziałem tylko u kolegi w Scenicu. Przycinało się i nieregularnie rzucało silnikiem.
Ja sam już nie wiem. Na początku miałm objawy jak u ciebe Johnny a teraz to już standardzik kiedy chce i jak chce ale po wymianie czujników to są minimalne i bardzo delikatne wibracje.
U mnie 160 strzeliło wczoraj i auto mam od poczatku roznica nie wielka a bolaczka ta sama ciekawe.
Nic narazie pojezdze i zobacze czy sie cos zmieni.
Johnny Bravo 25-01-2014, 20:08 nie wiem...aż tak uciążliwe to to nie jest, pojeżdzę, zobaczę...
photoactions 25-01-2014, 20:22 Podłączę się pod temat...
Odkąd pojawiły się mrozy w moim Focusie dała znać o sobie taka przypadłość...
odpalę auto włączę nawiew powiedzmy na 2-3 bieg ujadę tak kilka km a następnie na odpalonym aucie wyłączam nawiew to po ok 5 sek. coś zaczyna stukać, drżeć. Gdy dodam lekko gazu lub włączę nawiew choćby na 1 bieg ustaje - kiedy puszczę gaz lub wyłączę nawiew znów drży - nie zawsze to występuje ale jak już to na jałowym biegu przy wyłączonym nawiewie i przeważnie nagrzanym troszkę silniku. Kiedy otworzyłem maskę i nasłuchiwałem to wydaje mi się, że hałas wydobywa się spod okolic tej srebrnej blaszanej osłony z przodu silnika na środku. Nie jestem biegły w tych sprawach dlatego czy może mi ktoś napisać co tam się znajduje i w czym może być problem? Czy może po prostu coś mogło zamarznąć i stąd te drgania?
mam dokłądnie to samo i już mnie to irytuje. wyjasniłeś to??
Póki co jeszcze nie na 100% ale wydaje mi się, że to ta srebrna osłona tak telepie :) Jutro chyba ją wykręce i zobaczę jak wygląda - może coś skorodowało i popękało i stąd te drgania i stuki...
Mi od dwóch dni zaczęło foką telepać na postoju na rozgrzanym silniku.. (ale też nie zawsze) nie są to może aż tak uciążliwe te drgania, ale czuć trochę na tyłku i na kierownicy..
Chole... to jakas virus grypowy czy co :) Paowie czy u was wibracje podczas wcisniecia sprzegła ustają ?
Johnny Bravo 27-01-2014, 21:12 u mnie nic nie daje...wibracje ustaja jak wył nawiewy na zero
u mnie również nic nie daje wciśnięte sprzęgło, ale z wył nawiewu jeszcze nie sprawdzałem, jutro dam znać :)
Witam posiadaczy c-max ...szukam w c-max 2004 z automatyczną klimą rezystora dmuchawy czy ktoś wie gdzie mam go szukać ...proszę o podpowiedz ...pozdro
sobekk19 28-01-2014, 18:38 jestem nowym wlascicielem c maxa ale rowniez po zakupie autka po przejechaniu pierwszych 400 km pojawiło mi sie podobne objiawy .że auto po nagrzaniu zaczęło telepotać na wolnym biegu bez obciążenia .dało mi to do myślenia co to morze być i wpadłem na pomysł by sprawdzić obieg chłodnicy odkręcam kurek z chłodnicy i coś ciężko idzie był źle wkręcony nie odpowietrzał się . wiele czasu to nie zajmuje warto spróbować odpowietrzyć układ ,jest zima taki klimat:) jeździmy więcej na krótkim obiegu
U mnie wyłączenie nawiewu nic nie daje.. ale zastanawia mnie co pisze kolega nade mną.. Ja ostatnio miałem wymieniany termostat, niby układ odpowietrzony..
Pomogło to odpowietrzenie układu?
Bump: Podłączę się pod temat...
Odkąd pojawiły się mrozy w moim Focusie dała znać o sobie taka przypadłość...
odpalę auto włączę nawiew powiedzmy na 2-3 bieg ujadę tak kilka km a następnie na odpalonym aucie wyłączam nawiew to po ok 5 sek. coś zaczyna stukać, drżeć. Gdy dodam lekko gazu lub włączę nawiew choćby na 1 bieg ustaje - kiedy puszczę gaz lub wyłączę nawiew znów drży - nie zawsze to występuje ale jak już to na jałowym biegu przy wyłączonym nawiewie i przeważnie nagrzanym troszkę silniku. Kiedy otworzyłem maskę i nasłuchiwałem to wydaje mi się, że hałas wydobywa się spod okolic tej srebrnej blaszanej osłony z przodu silnika na środku. Nie jestem biegły w tych sprawach dlatego czy może mi ktoś napisać co tam się znajduje i w czym może być problem? Czy może po prostu coś mogło zamarznąć i stąd te drgania?
Mam dokładnie taki sam objaw, czy to jest normalne?
Podpowie ktoś co to może być za przyczyna?:-)
Witam.
Od pewnego czasu zmagam się z problemem drgań na wolnych obrotach.
Dwumasa była wymieniana.
Obroty na obrotomierzu są stałe, wskazówka stoi na jednych obrotach a autem buja.
Jeden ze znajomych sugerował, że może być podawana zła dawka paliwa w jaki sposób moge to sprawdzic?
detomasso007 13-04-2016, 17:58 Witam.
Od pewnego czasu zmagam się z problemem drgań na wolnych obrotach.
Dwumasa była wymieniana.
Obroty na obrotomierzu są stałe, wskazówka stoi na jednych obrotach a autem buja.
Jeden ze znajomych sugerował, że może być podawana zła dawka paliwa w jaki sposób moge to sprawdzic?
Może poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów...
Witam.Nabyłem właśnie Focusa 2005 i ma taką przypadłość ale może to bolączka tych modeli (2004-2008).Drganie silnika po odpaleniu zimny i ciepły drga tak samo.
Hooch180 09-05-2017, 14:49 U mnie też występuje drganie silnika. Najbardziej odczuwalne na jałowych obrotach gdy jest silnik zimny i mokry (to ważne). Jak jest ciepły i jest sucho to drga dużo mniej.
Najbardziej denerwuje gdy zaczyna sobie tak drgać/przerywać w momencie ruszania z pod świateł i brakuje mocy. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Hooch180 18-05-2017, 10:24 Aktualizacja z mojej strony.
Jako, że mam benzyniaka to rozwiązanie nie będzie dotyczyło twojego silnika. Ale może ktoś kiedyś tutaj zerknie.
U mnie mechanik zrobił tak:
Wymiana jednej cewki,
Wymiana świec na nowe, irydowe (poprzedni właściciel założył zwykłe),
Wymiana sondy lambda,
Regeneracja przepustnicy.
Witam
U mnie w foce 2008 1.6 TDCI na trasie tak sie zrobiło, że na wolnych obrotach zaczeło szarpać silnikiem. Pojechałem do mechanika =>komputer =mówią walnięty EGR , wymiana na nowy zero pomocy. Silnik dostaje drgań jak się nagrzeje. Co to może być. Nie kopci zbiera sie dobrze nie zauważyłem spadków mocy. Tylko na wolnych obrotach jak by miał zgasnąc . I nie raz pokazuje większe spalanie jak stoję w korku do 1.2 l/h na biegu jałowym . Ale i to ustępuje lecz drgania nie.
Pomocy bo nie bede wymieniał wszytskiego.
To nie wystarczyło zaślepić czy chociaż wyczyścić tego EGR co był?
krzys1968 04-09-2017, 17:11 Witam
U mnie w foce 2008 1.6 TDCI na trasie tak sie zrobiło, że na wolnych obrotach zaczeło szarpać silnikiem. Pojechałem do mechanika =>komputer =mówią walnięty EGR , wymiana na nowy zero pomocy. Silnik dostaje drgań jak się nagrzeje. Co to może być. Nie kopci zbiera sie dobrze nie zauważyłem spadków mocy. Tylko na wolnych obrotach jak by miał zgasnąc . I nie raz pokazuje większe spalanie jak stoję w korku do 1.2 l/h na biegu jałowym . Ale i to ustępuje lecz drgania nie.
Pomocy bo nie bede wymieniał wszytskiego.
Zrobili adaptacje nowego ERG ? Jezeli masz FAB to sie wypala dlatego spalanie sie podnosi . Mozliwe ze filtr paliwa przypchany
To nie wystarczyło zaślepić czy chociaż wyczyścić tego EGR co był?
Mechanik powiedział ze jest uszkodzony i trzeba wymienić bo wali błędy...
Bump: Zrobili adaptacje nowego ERG ? Jezeli masz FAB to sie wypala dlatego spalanie sie podnosi . Mozliwe ze filtr paliwa przypchany
Nowy EGR był programowany bynajmniej tak mówia. FAB?? =>DPF wyciety. a ford raczej nie ma wypalania dpfu bynajmniej nigdy nic takiego nie miałem
krzysiekkk 22-08-2022, 19:20 Czy udało się znaleźć przyczynę tych drgań????
U mnie dokładnie to samo, w międzyczasie wymienione: dwumasa (sachs), czujniki rozrządu (2 szt.), koło ze ścieżką magnetyczną na wale, komplet wtrysków, poduszki silnika (komplet 3 sztuk), wgrywany program kompa na nowo, świece żarowe sprawne, rozrząd sprawdzony przez 3 mechaników.
Jak drgania były tak są.
Zdarza się, że stanę na światłach i nie drga wcale, a czasem buja tak całym autem że masakra, gdzie szukać przyczyny??
adijos_5 01-09-2022, 12:59 Obstawiałbym złą dawkę paliwa, możliwe, że jakiś czujnik zawodzi. Focusy mk2 mają to do siebie że auto całe się zawali a błędu nie pokaże :D
|