Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] 2.3 benzyna, czasam klekocze jak diesel


batonpl1990
24-01-2014, 22:24
Witam wszystkich forumowiczów, mój Fordzik z silnikiem 2.3 benzyna (146 ps) Czasami chodzi jak diesel, zazwyczaj zachowuje się tak przy małej wilgotności powietrza. Prosze o jakieś porady, znajomy mechanik stwierdził że do wymiany są, popychacze hydrauliczne, jednak nie zabardzo ufam jego stwierdzeniu na słuch :027:

Bump: A i zapomniałem dodać że silnik, najlepiej pracuje podczas dużej wilgotności powietrza, przy opadach deszczu.

miketg
25-01-2014, 09:23
Jeśli jest to klepanie zaworów, może być przyczyną wykręcony zawór w pompie olejowej.
http://images65.fotosik.pl/589/74a72ae5f99c88a0med.jpg

PiotraChorzów
25-01-2014, 10:39
Miketg

To jest obudowa od 2.0 ?
Może dziwne pytanie ale czy jest dojście do zaworu na pompie oleju przez wykręcenie śruby na obudowie rozrządu , czy trzeba rozkręcać obudowę łańcucha ?

miketg
25-01-2014, 10:52
Tak to jest 2.0
Na zdjęciu widać po lewej stronie śrubę ale jest to zbyt duży kąt, trzeba zdjąć dolną obudowę rozrządu, zdjąć mały łańcuch
http://images63.fotosik.pl/588/2451373ad0b33918med.jpg
i wyciągnąć pompę.

batonpl1990
25-01-2014, 20:54
W poniedziałek się zabiore za sprawdzanie, fajnie by było gdyby to było tylko to...

Bump: w 2.3 jest taka sama pompa?

miketg
26-01-2014, 08:06
Tego nie wiem ale zasada działania i dobrania się ustrojstwa jest taka sama w 2.0 i 2.3.

rodxynek
27-01-2014, 17:48
To ja dodam koledze zdjęcie z 2,3:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/42/66mk.jpg

miketg
27-01-2014, 19:15
No to mamy komplet :)

pedro6
18-03-2014, 18:40
jak odkrecic najlatwiej kolo pasowe by moc sciagnac dekiel pompy? jest gdzies blokada walu i gwint sroby kopa pasowego jest normalny czy odwrotny ?

bogdan 1970
18-03-2014, 19:44
Gwint jest prawy czyli normalny. Jeśli chodzi o odkręcenie to najłatwiej kluczem pneumatycznym. Ja podjechałem do znajomego wulkanizatora , on poluzował śrubę po czym dokręciłem ręcznie (blisko domu) więc po dojechaniu do domu w garażu ponownie już bez problemu odkręciłem ręcznie.

macieked9
29-03-2014, 13:40
dziś uporałem się ze stukami w moim galaxy winny był zaworek potworek w pompie olejowej dwie godziny roboty i chodzi jak złoto :surprise: dzieki za pomoc wszystkim

swip
01-04-2014, 10:10
Przepraszam koledzy jestem nowym posiadaczem galaxy 2.3...
na tym zdjęciu o która konkretnie śrubę chodzi?

U mnie na zimnym delikatnie coś stuka w silniku później nie słyszalne to jest 257 000 km...

w 2.3 są hydropopychacze czy zawory regulowane podkładkami?

miketg
01-04-2014, 19:41
Hydropopychacze, zdjęciu masz wszystko zaznaczone.
http://images65.fotosik.pl/831/d1a726a01fcdc288med.jpg

sethh1
02-04-2014, 06:36
Witam
Czy jeżeli podczas hamowania silnikiem słychać czasami terkot z silnika to będzie to sprawka tego zaworu?
Jak go zabezpieczyć przed ponownym poluzowaniem?
pozdrawiam

miketg
02-04-2014, 12:17
Pompę olejową trzeba wyciągnąć, wyczyścić a zaworek wkręcić na kleju do gwintów i zostawić na noc żeby złapało. Ciężko powiedzieć czy to jest wina terkotania przy hamowaniu silnikiem ale polecam sprawdzenie tego zaworku.

swip
02-04-2014, 13:04
Dzięki...na pewno na dniach tam zajrzę...zastanawiam się czy jeśli śruba będzie dokręcona czy na siłę odkręcać i kleic na klej

miketg
02-04-2014, 18:10
Jeśli będzie dokręcona to nie ruszaj. Ja już na własne oczy widziałem trzy silniki z wykręconym zaworkiem. Ja dodatkowo zabezpieczyłem u siebie kawałkiem drewna. Wbiłem klinek z drewna pomiędzy blok silnika a zaworek. Drewno dębowe trochę napęcznieje o oleju i będzie siedzieć a nawet jeśli by wypadł i dostał się na łańcuch to go zmieli.

bartixr
02-04-2014, 18:19
chłopaki.. jaki drewno itd? wszystko to ciało obce w silniku.. tak jakby cos zapomnieć i zaszyć w człowieku.
Przypominają mi się pomysłowe wyanlazki lat 90-ych, jak to progi w maluchach i kanciakach zalewali betonem +drut zbrojeniowy, w celu wzmocnienia!

Do gwintów samochodowych pracujących w oleju są specjalne kleje, nic takiego zabezpieczenia nie zerwie.

miketg
02-04-2014, 18:53
Dlatego parę postów wyżej napisałem, że trzeba użyć klej (np. niebieski) i zostawić na noc. Napisałem o tym, że zabezpieczyłem jeszcze w dodatkowy sposób na własną odpowiedzialność. Każdy zrobi tak jak uważa za stosowne.