Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] 2.3 benzyna, czasam klekocze jak diesel
batonpl1990 24-01-2014, 22:24 Witam wszystkich forumowiczów, mój Fordzik z silnikiem 2.3 benzyna (146 ps) Czasami chodzi jak diesel, zazwyczaj zachowuje się tak przy małej wilgotności powietrza. Prosze o jakieś porady, znajomy mechanik stwierdził że do wymiany są, popychacze hydrauliczne, jednak nie zabardzo ufam jego stwierdzeniu na słuch :027:
Bump: A i zapomniałem dodać że silnik, najlepiej pracuje podczas dużej wilgotności powietrza, przy opadach deszczu.
Jeśli jest to klepanie zaworów, może być przyczyną wykręcony zawór w pompie olejowej.
http://images65.fotosik.pl/589/74a72ae5f99c88a0med.jpg
PiotraChorzów 25-01-2014, 10:39 Miketg
To jest obudowa od 2.0 ?
Może dziwne pytanie ale czy jest dojście do zaworu na pompie oleju przez wykręcenie śruby na obudowie rozrządu , czy trzeba rozkręcać obudowę łańcucha ?
Tak to jest 2.0
Na zdjęciu widać po lewej stronie śrubę ale jest to zbyt duży kąt, trzeba zdjąć dolną obudowę rozrządu, zdjąć mały łańcuch
http://images63.fotosik.pl/588/2451373ad0b33918med.jpg
i wyciągnąć pompę.
batonpl1990 25-01-2014, 20:54 W poniedziałek się zabiore za sprawdzanie, fajnie by było gdyby to było tylko to...
Bump: w 2.3 jest taka sama pompa?
Tego nie wiem ale zasada działania i dobrania się ustrojstwa jest taka sama w 2.0 i 2.3.
rodxynek 27-01-2014, 17:48 To ja dodam koledze zdjęcie z 2,3:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/42/66mk.jpg
jak odkrecic najlatwiej kolo pasowe by moc sciagnac dekiel pompy? jest gdzies blokada walu i gwint sroby kopa pasowego jest normalny czy odwrotny ?
bogdan 1970 18-03-2014, 19:44 Gwint jest prawy czyli normalny. Jeśli chodzi o odkręcenie to najłatwiej kluczem pneumatycznym. Ja podjechałem do znajomego wulkanizatora , on poluzował śrubę po czym dokręciłem ręcznie (blisko domu) więc po dojechaniu do domu w garażu ponownie już bez problemu odkręciłem ręcznie.
macieked9 29-03-2014, 13:40 dziś uporałem się ze stukami w moim galaxy winny był zaworek potworek w pompie olejowej dwie godziny roboty i chodzi jak złoto :surprise: dzieki za pomoc wszystkim
Przepraszam koledzy jestem nowym posiadaczem galaxy 2.3...
na tym zdjęciu o która konkretnie śrubę chodzi?
U mnie na zimnym delikatnie coś stuka w silniku później nie słyszalne to jest 257 000 km...
w 2.3 są hydropopychacze czy zawory regulowane podkładkami?
Hydropopychacze, zdjęciu masz wszystko zaznaczone.
http://images65.fotosik.pl/831/d1a726a01fcdc288med.jpg
Witam
Czy jeżeli podczas hamowania silnikiem słychać czasami terkot z silnika to będzie to sprawka tego zaworu?
Jak go zabezpieczyć przed ponownym poluzowaniem?
pozdrawiam
Pompę olejową trzeba wyciągnąć, wyczyścić a zaworek wkręcić na kleju do gwintów i zostawić na noc żeby złapało. Ciężko powiedzieć czy to jest wina terkotania przy hamowaniu silnikiem ale polecam sprawdzenie tego zaworku.
Dzięki...na pewno na dniach tam zajrzę...zastanawiam się czy jeśli śruba będzie dokręcona czy na siłę odkręcać i kleic na klej
Jeśli będzie dokręcona to nie ruszaj. Ja już na własne oczy widziałem trzy silniki z wykręconym zaworkiem. Ja dodatkowo zabezpieczyłem u siebie kawałkiem drewna. Wbiłem klinek z drewna pomiędzy blok silnika a zaworek. Drewno dębowe trochę napęcznieje o oleju i będzie siedzieć a nawet jeśli by wypadł i dostał się na łańcuch to go zmieli.
chłopaki.. jaki drewno itd? wszystko to ciało obce w silniku.. tak jakby cos zapomnieć i zaszyć w człowieku.
Przypominają mi się pomysłowe wyanlazki lat 90-ych, jak to progi w maluchach i kanciakach zalewali betonem +drut zbrojeniowy, w celu wzmocnienia!
Do gwintów samochodowych pracujących w oleju są specjalne kleje, nic takiego zabezpieczenia nie zerwie.
Dlatego parę postów wyżej napisałem, że trzeba użyć klej (np. niebieski) i zostawić na noc. Napisałem o tym, że zabezpieczyłem jeszcze w dodatkowy sposób na własną odpowiedzialność. Każdy zrobi tak jak uważa za stosowne.
|