Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] błąd P2002 co oznacza ?
Kazimierz Z 10-03-2014, 20:00 Witam .
Mam problem mam Forda S-MAX koniec 2006 przejechane blisko 400 000 km ciągle w moich rękach i bez zarzutu do tej pory ostatnio wyświetlił mi się znaczek (KONTROLKA od silnika) ale działał silnik i auto jechało bez za rzutu kilka tysięcy dalej sprawdziłem w serwisie na komputerze i gość wymienił jakieś użądzenie takie coś z zaworem koszt 500 prawie euro wykasował usterke ale po pewnym czasie dalej zaświeciła się i po sprawdzeniu dalej to samo pisze ,, P2002 ZCĄSTECZKOWA EFEKTYWNOŚĆ PUŁAPKI POD WARTOŚCIĄ GRANICZNĄ"" to się wiświetliło na kompie przy ponownym sprawdzeniu a to było też przed wymiana tamtej cześci tak serwisant powiedział że to jest chyba padnięte przy tych kilometrach . Mam pytanie co może byc przyczyną że znowu to sie zapala wcześniej niemiałem nigdy tego problemu Prosze o pomoc i zgóry BARDZO DZIĘKUJE.
Pozdrawiam.:mad:
P2002 Ford - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 1
Uszkodzony filtr cząstek stałych
Kazimierz Z 11-03-2014, 20:23 Witam
czyli jest do wymiany ten kawałek TŁUMIKA czy przy takiej wymianie coś trzeba ustawiać w aucie czy cos zmieniać czy tylko wymienić skasować Błąd i to wszystko proszę o podpowiedż dzięki.
Witam
Podobny problem , autko jezdzi normalnie , jest moc , zapaliła się kontrolka silnika , po przeskanowaniu mam coś takiego :
===PCM DTC P2002:00-EC===
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Brak filtru cząstek stałych
Przewody czujnika ciśnienia różnicowego nieprawidłowo zamontowane lub uszkodzone
Ograniczenie/blokada w układzie wlotu powietrza.
Sprawdź następujące elementy:
Sprawdz, czy czujnik cisnienia róznicowego i przewody sa nieuszkodzone i nie sa zatkane.
Sprawdź, czy filtr jest zamontowany
===END PCM DTC P2002:00-EC===
===OBDII DTC P2002-C===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2002-C===
===SASM DTC Brak===
Zalecenia : Sprawdz, czy czujnik cisnienia róznicowego i przewody sa nieuszkodzone i nie sa zatkane.
Po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie i jest ok przez około 100 km, i problem powraca.
Gdzie szukać tego czujnika ?? .
Czy to nie objaw końca dpf a ??
Od DPFa idą dwa przewody gumowe do czujnika ciśnienia, zapewne jeden jest uszkodzony.
http://ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-do-czujnika-cisnienia-roznicowego-ukladu-DPF-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-FORD/4623
..
Od DPFa idą dwa przewody gumowe do czujnika ciśnienia, zapewne jeden jest uszkodzony.
http://ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-do-czujnika-cisnienia-roznicowego-ukladu-DPF-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-FORD/4623
..
Dzięki za info .
Od DPFa idą dwa przewody gumowe do czujnika ciśnienia, zapewne jeden jest uszkodzony.
http://ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-do-czujnika-cisnienia-roznicowego-ukladu-DPF-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-FORD/4623
..
Potwierdzam uszkodzenie , jeden z przewodów był uszkodzony .
Ciekawi mnie jakie przewody są tam montowane zwykły wężyk czy jakieś odporne na temperaturę . Czy ktoś coś kombinował z zakupem takich węży ciętych z metra? , bo to co oferują sklepy to lekka przesada 355,00 zł lub 285,00 zł zamiennik.
Kupowałem coś takiego: http://allegro.pl/przewod-waz-silikonowy-podcisnienia-6mm-czarny-2-i6803800263.html?reco_id=916c17c6-348e-11e7-b993-246e96320e40&ars_rule_id=201
Jeżdżę jakieś dwa miesiące i na razie wszystko w porządku.
..
Kupowałem coś takiego: http://allegro.pl/przewod-waz-silikonowy-podcisnienia-6mm-czarny-2-i6803800263.html?reco_id=916c17c6-348e-11e7-b993-246e96320e40&ars_rule_id=201
Jeżdżę jakieś dwa miesiące i na razie wszystko w porządku.
..
Dziś zakupiłem coś takiego , http://allegro.pl/show_item.php?item=6531202320&snapshot=MjAxNy0wNS0wOVQwNzoxMzo1Mlo7YnV5ZXI7MjQ4M mMwNmMzYzhkOTE4YjRkNDFmMTkwY2JlZTBhMWRhOTJhYWI1ZTc 5NzBlMWZjYjhmMjgyM2ZkZDdjZTE1Mw== mam nadzieję że będzie ok
cinek899 23-05-2017, 20:12 Gdzie znajde ten czujnik cisnienia? poniewaz mi wyskakuje taki sam błąd
slawek-kali 23-05-2017, 20:28 A jak myslisz? kanall wejsc pod auta i jest.. no nie da sie przegapic..
Witam wszystkich mam taki problem z autem ze nie chce mi odpalic i swieci mi sie lampka check engine z bledem ze skanera P2002 Wydajność DPF poniżej progu (Bank 1), auto kreci i kreci ale nie odpali, mozna cos z tym zrobic przez forscan? zeby odpalil
mozna cos z tym zrobic przez forscan?po usunięciu usterki na pewno wykasować błędy
po usunięciu usterki na pewno wykasować błędy
czyli mam sprawdzic ten dpf czy wezyki sa ok? poniewaz nie wiem, nie mialem nigdy dpf wiec nie znam sie
czyli mam sprawdzic ten dpf czy wezyki sa ok? poniewaz nie wiem, nie mialem nigdy dpf wiec nie znam sie
Sprawdzilem wezyki i mam jeden uwalony, ale mam kod bledu P0087 Zbyt niskie ciśnienie szyny paliwowej / układu czy to moze byc zabezpieczenie przed uruchomieniem auta z powodu Dpf??
angelofdarknes 21-07-2021, 22:18 P0087 - kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr paliwa? Jeżeli dawno to wymień. Jeżeli po wymianie błęd powróci to może oznaczać padnięty czujnik ciśnienia na listwie, padnięty zaworek na pompie paliwa (to było u mnie i auto gasło przy ruszaniu spod świateł), padniętą pompę paliwa albo nieszczelność w układzie paliwowoym.
P0087 - kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr paliwa? Jeżeli dawno to wymień. Jeżeli po wymianie błęd powróci to może oznaczać padnięty czujnik ciśnienia na listwie, padnięty zaworek na pompie paliwa (to było u mnie i auto gasło przy ruszaniu spod świateł), padniętą pompę paliwa albo nieszczelność w układzie paliwowoym.
Filtr paliwa mam nowy, mam sucho w pojemniku filtra paliwa, czyli nie mam wogole zadnego paliwa z baku pompe wymienilem ale widze ze mam na kostce 5V z akumulatora zamiast 12V moze system mi zmiejszyc moc abym nie odpalil auta?? Bo widze ze mam uwalony wezyk od dpf
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
I mnie sie przytrafil problem z DPF w moim s-max 2.0tdci.
Na tablicy wskaznikow komunikat "Natychmiastowy serwis silnika", odczytane bledy to P2002 i P2452.
Wymontowalem sensor razem z przewodami. Na oko przewody sa dobre.
Podlaczylem na biurku sensor pod zasilacz 5V i mam na wyjsciu sygnalowym 0.15V a czujnik pobiera 20mA pradu z zasilacza 5V. Czyli nie zgadza sie napiecie na wyjsciu sygnalowym z tym co jest na zalaczonym obrazku (powinno byc 0.5V przy zerowej roznicy cisnien, na biurku mam wejscia wezykow nie podlaczone).
Czy ma ktos mozliwosc potwierdzic, ze powinno byc 0.5V i czujnik pobiera 20mA?
Numer na moim czujniku to AV61-5L200-AB. Dla tych co nie wiedza jak podlaczyc czujnik na biurku: Pin1-sygnal, PIN2-masa, PIN3-plus 5V.
Uzylem plastikowj butelki, takiej po wodzie mineralnej, jako pompki i podlaczylem pod jeden z przewodow czujnika a drugo zostawilem otwarty. I pompuje powietrze reka tyle ile uda mi sie scisnac butelke. Na wyjsciu sygnalowym rosnie wtedy napiecie do ok 0.19V.
Jak pompuje drugi przewod cisnieniowy to napiecie sygnalowe rosnie do ok 0.16V. Butelka to slaba pompka, ale wydaje mi sie, ze czujnik jednak zbyt slabo reaguje. Co myslicie?
I druga sprawa.
Poniewaz przypuszczam, ze to jednak jest uszkodzony czujnik, a serwisowka mowi, zeby po wymianie czujnika zrobic: "Carry out the powertrain control module (PCM) Reset the Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Learned Values service function."
Wiec moje pytanie, czy da sie to zrobic Forscanem i elmem bez przealcznika MS/HS-CAN? Czy musi byc przelacznik? Czy wogole da sie to zrobic tym programem?
No i spytam jeszcze czy ktos wie gdzie kupic ten czujnik za mozliwie male pieniadze?
Edit 17.08.2021: Kupilem czujnik w jakims lokalnym sklepie, 200zl, firmy Meat&Doria, podobno wloskie, ale moim zdaniem to sciagane z Chin i tylko naklejka naklejona. I od razu sie zastrzegali, ze czesci elektroniczne nie podlegaja zwrotowi. Tak, wiem, na Aliexpress mozna zamowic ten czujnik za 60zl, ale to 3 tygodnie czekania, a nie chce jezdzic autem bez tego czujnika. Wiec wybulilem 200zl.
Krotki test na biurku na zasilaczu 5V potwierdza, ze orginal nie dzialal tak jak trzeba. Nowy czujnik ma spoczynkowo 0.5V na wyjsciu sygnalowym i rosnie szybko do powyzej 1V jak sie dmucha w rurke czujnika. Wiec jest roznica w dzialaniu. Poboru pradu nie mierzylem, bo spalil mi sie ezpiecznik w mierniku. Moze innym razem dorzuce jak bede mial czas.
https://images89.fotosik.pl/529/ebb35719f7a38b4emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ebb35719f7a38b4e)
I mnie sie przytrafil problem z DPF w moim s-max 2.0tdci.
Na tablicy wskaznikow komunikat "Natychmiastowy serwis silnika", odczytane bledy to P2002 i P2452.
Wymontowalem sensor razem z przewodami. Na oko przewody sa dobre.
Podlaczylem na biurku sensor pod zasilacz 5V i mam na wyjsciu sygnalowym 0.15V a czujnik pobiera 20mA pradu z zasilacza 5V. Czyli nie zgadza sie napiecie na wyjsciu sygnalowym z tym co jest na zalaczonym obrazku (powinno byc 0.5V przy zerowej roznicy cisnien, na biurku mam wejscia wezykow nie podlaczone).
Czy ma ktos mozliwosc potwierdzic, ze powinno byc 0.5V i czujnik pobiera 20mA?
Numer na moim czujniku to AV61-5L200-AB. Dla tych co nie wiedza jak podlaczyc czujnik na biurku: Pin1-sygnal, PIN2-masa, PIN3-plus 5V.
Uzylem plastikowj butelki, takiej po wodzie mineralnej, jako pompki i podlaczylem pod jeden z przewodow czujnika a drugo zostawilem otwarty. I pompuje powietrze reka tyle ile uda mi sie scisnac butelke. Na wyjsciu sygnalowym rosnie wtedy napiecie do ok 0.19V.
Jak pompuje drugi przewod cisnieniowy to napiecie sygnalowe rosnie do ok 0.16V. Butelka to slaba pompka, ale wydaje mi sie, ze czujnik jednak zbyt slabo reaguje. Co myslicie?
I druga sprawa.
Poniewaz przypuszczam, ze to jednak jest uszkodzony czujnik, a serwisowka mowi, zeby po wymianie czujnika zrobic: "Carry out the powertrain control module (PCM) Reset the Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Learned Values service function."
Wiec moje pytanie, czy da sie to zrobic Forscanem i elmem bez przealcznika MS/HS-CAN? Czy musi byc przelacznik? Czy wogole da sie to zrobic tym programem?
No i spytam jeszcze czy ktos wie gdzie kupic ten czujnik za mozliwie male pieniadze?
https://images89.fotosik.pl/529/ebb35719f7a38b4emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ebb35719f7a38b4e)
Znalazlem na ebay-u
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210816/30f8006049e1003888f2c41962ad2052.jpg
https://www.ebay.co.uk/itm/DPF-Differential-Pressure-Sensor-For-FORD-1-6-2-0-2-2-D-C-max-S-max-Kuga-Volvo-/393419232260?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=710-127635-2958-0
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
jasNiemowa 15-06-2022, 16:55 Podczas jazdy na rozgrzanym silniku zapala się awaria silnika i samochód traci moc (turbina jak by coś tam próbowała ,,gwizdać") ale mocy brak, po przejechaniu ok 1 km moc wraca i po kolejnych kilku kilometrach sytuacja się powtarza.
DPF wyczyszczony i drożny;
Czujnik różnicy ciśnień wymieniony, wężyki dobre. Na próbę przejechałem 150km z zamienionymi wężykami i DPF wypalał się co 5 minut i zero błędów (zabudowałem diodę która pokazuje kiedy wypala DPF'a),
edit. czujnik różnicy ciśnień pokazuje 254 kPa, DPF sadza 0%, po zamienieniu węży czujnik różnicy ciśnień pokazuje od 1 kPa do ok 30 kPa, DPF sadza rośnie do ok 85% i wypala DPF jak spada do ok 55% kończy wypalanie.
Lambda wyczyszczona, przemierzona jakąś tam oporność pokazywała (chyba 3,2 oma jak dobrze pamiętam)
Wtrysk katalizatora wyczyszczony (był drożny)
EGR wyczyszczony (ale nie był zabity, był drożny)
Filtry wymienione - paliwa, powietrza, oleju;
Odma przepłukana (była drożna)
Wężyki od N75 dobre, gruszka przy turbo reaguje na dodawanie gazu
Samochód nie kopci, jak przegonie powyżej 4000 obrotów to trochę na czarno zadymi i jak wypala DPF to też zadymi na biało
Z samochodem walczę już jakiś czas, zanim wymieniłem czujnik różnicy ciśnień i wyczyściłem DPF'a wyskakiwały takie błędy i raz zdarzyło się ze wyskoczył błąd temp spalin i samochód zgasł - po ok 2h postoju (temp spadła) i odpalił:
P0135 - ogrzewanie sondy lambda - sonda wyjęta i wyczyszczona, przewody od wtyczki do komputera ok,
P24A4 - DPF - nagromadzenie sadzy
P246C - DPF - akumulacja sadzy
P0299 - turbosprężarka podciśnienia
P2463 - DPF nagromadzenie sadzy
P246B - DPF uszkodzony
P2244 - błąd lambdy
P0135 - ogrzewanie lambdy
P0299 - turbina - low boost
P244D - DPF - zbyt wysoka temp spalin
jak ktoś ma jakieś sugestie to będę wdzięczny, bo brakuje weny gdzie dalej kopać, teraz P2002 i brak mocy i czasem P0299 jak kręcę powyżej 3000 obrotów
Sprawdz EGR prawdopodobnie zacina sie i dlatego tak jest, ja mialem tak samo tracil moc z dupy a za chwile bylo ok po odpaleniu na nowo kilka razy
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sprawdzilem wezyki i mam jeden uwalony, ale mam kod bledu P0087 Zbyt niskie ciśnienie szyny paliwowej / układu czy to moze byc zabezpieczenie przed uruchomieniem auta z powodu Dpf??
Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać, wyciągnij pompę i rozkręć po kolei sekcje. U mnie właśnie to padło po licznych próbach i wymianach wszystkiego
|
|