Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] bulgot w zbiorniczku wspomagania


lofer
11-03-2014, 08:16
Witam,

Mój mondeo MK4, 2.5T miał ostatnio wymieniany płyn wspomagania (wyła pompa - tak orzeczono). Po wymianie płynu pompa wyje raz bardziej raz mniej, zaobserwowałem wczoraj że bardzo bulgocze płyn wspomagania w zbiorniczku wyrównawczym - tak jak by się "gotował". Co może być przyczyną ? Przeczytał na forum kilka wątków i poza uzupełnieniem płynu i odpowietrzeniem - tematy dotyczyły MK3 - nic konstruktywnego nie znalazłem. Zbiorniczek płynu nie był wymieniany, czytałem że w dieslach pomagała wymiana.

Dziś dzwoniłem do serwisu i twierdzą że raczej pompa do wymiany bo daje za duże ciśnienie i wywala płyn do zbiorniczka.

Proszę o pomoc i porady.

koszka
11-03-2014, 08:29
no pewnie szkoda , że serwis nie zaproponował wymiany całego samochodu. sprawdź poziom płynu przy max skreconych kołach. i czy nie ma jakiejś nieszczelności w układzie wspomagania

lofer
11-03-2014, 08:36
no pewnie szkoda , że serwis nie zaproponował wymiany całego samochodu. sprawdź poziom płynu przy max skreconych kołach. i czy nie ma jakiejś nieszczelności w układzie wspomagania

Poziom płynu nie zmienia się znacząco przy kołach na wprost, max w lewo i max w prawo. Cały czas jest lekko ponad poziom max ale cały czas bulgocze - silnik włączony oczywiście. Poziom płynu na wyłączonym silniku jest na kresce max. Żadnych wycieków nie widzę, węże suche, zbiornik jakby lepki ale może tyle razy macany że tak wygląda. W każdym razie płynu nie ubywa. Cały czas bulgocze i pompa wyje (im wyższe obroty tym bardziej, ale na wolnych obrotach ją bardziej słychać.

bobanr
11-03-2014, 11:31
W zbiorniczku wyrównawczym jest filtr, którego zabrudzenie może powodować wspomniane objawy.

arturek
11-03-2014, 11:37
Witam

W mondeo mk4 wyło mi wspomaganie

Były propozycje wymiany "połowy samochodu"

W końcu trafiłem do fachowca => znalazł, że zbiornik płynu wspomagania jest nieszczelny (podobno częsta usterka) = łapał "lewe" powietrze i pienił + wycie wspomagania => mechanik wymienił zbiornik na inny, używany i wszystko jest OK

Koszt serwisu: używany zbiorniczek 50zł + robocizna 20zł = 70zł

pozdrawiam
Arturek

lofer
11-03-2014, 11:47
jutro jestem umówiony na wymianę zbiorniczka, przy wymianie płynu stwierdzono, że jest dobry i pomimo próśb mi go nie wymieniono... widać historia zatoczy koło :-)

dziękuję za pomoc, jutro napiszę czy pomogło.

jendrusi85
11-03-2014, 17:09
Witam, miałem to samo, bulgotało w zbiorniczku i pompa wyła. Jeden mechanik stwierdził że pompa do wymiany. Po przeczytaniu w internecie o tym wymieniłem zbiorniczek na nowy i wszystko jest teraz ok.

Mediana
11-03-2014, 22:53
U mnie przy skręcie kierownicy do oporu trochę słychać pompę wspomagania - Czy u Forda "tak ma być" ?

M...

kopydleusz
12-03-2014, 16:08
przy skręcie kierownicy do oporu trochę słychać pompę wspomagania
U mnie też tak jest, więc podejrzewam, że TTTM. Żadnych niepokojących objawów nie ma, płyn wymieniam regularnie co 2 lata.

lofer
12-03-2014, 16:19
Szanowni, zbiorniczek wymieniony pomimo pytań mechanika " a to ma coś pomóc? ". Po wymianie cisza, płyn nie bulgocze, pompa pracuje bezgłośnie. Zobaczyć minę mechanika - bezcenne!

Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc!

pankrakus
12-03-2014, 20:23
[...]
wymianie cisza, płyn nie bulgocze, pompa pracuje bezgłośnie.
Zobaczyć minę mechanika - bezcenne!
[...]


:one:

pozdrawiam

simpson
13-03-2014, 19:43
Witam kolegów forumowiczów,ile wchodzi płynu do wspomagania ? czy wymiana jest trudna i czym grozi zapowietrzenie przy wymianie płynu i czyszczeniu zbiorniczka ? mk4 1,8 tdci 2008r.

SEROL
13-05-2014, 10:37
Panowie po analizie tematu na stronach uk mam male ALE!! Napisaliscie o wyminia zbiorniczka bo tam jest nie wyminialny filtr, o nieszczelnosci ukladu I lewym powietrzu I pianie Ok . ALE CZY KTOS ZWROCIL UWAGE NA KOLOR PLYNU ? NOWY PLYN MA BYC ZIELONY BO TO PELNY SYNTETYK I JEST BARDZIEJ CIEKLY :) NIE MOZNA ZALAC PLYNU HYDRAULICZNEGO TEGO CZERWONEGO LUB ROZOWEGO BO JEST ZA GESTY I MOZE ZNISZCZYC MAGLOWNICE I USZCZELKI !

Kryp
24-08-2014, 12:59
Dziękuję wszystkim udzielającym rad na wątkach dotyczących wycia pompy wspomagania.
2 tygodnie temu - pompa zaczęła wyć (odgłos narastał przez tydzień lub dwa) w zbiorniczku dużo piany;
tydzień temu - wymiana płynu wspomagania -CISZA!!!
dwa dni temu podczas wymiany płynu hamulcowego, podczas skręcania kół na wyłączonym silniku (przy skrajnym położeniu kół chlupnęło ze zbiorniczka wspomagania) po przejechaniu 50 m znowu wyła pompa[/B].
DZIŚ po kolejnej lekturze forum wyczyściłem zbiorniczek płynu wspomagania i jest cisza.
Pozdrawiam

volf31
24-08-2014, 17:28
Pytanie techniczne: jak wyjąć zbiorniczek do czyszczenia i nie pochlapać wszystkiego dookoła płynem ?

jaceks
24-08-2014, 20:55
strzykawką lub wężykiem wyssać tyle płynu z zbiorniczka ile się da. wszystkiego się nie da, bo dużo zostaje w przewodzie do pompy

mwiwat
14-10-2014, 13:08
witam, forumowicze ja w moim MK4 mam cos takiego...przez jakis czas narastalo wycie przy przyspieszaniu, obawialem sie o turbine ale jako ze szczegolnie glosniej bylo przy skrecaniu wiec poszedlem w strone wspomagania. Plyn pienil sie wiec wymianilem zbiorniczek razem z plynem i przez jakies 3 tygodnie kompletna cisza. Teraz kiedy samochod stoi przez noc, rano przez jakies 30 sekund, max minute slysze glosna prace pompy..jest ciszej jak samochod stoi lub delikatnie przyspieszam na wprost, glosniej przy skretach i gwaltownym przyspieszaniu. Potem kompletna cisza, co to moze byc? Porade z ASO pt. wymiana pompy i przekladni bo nie wiadomo co nawala wkladam poki co miedzy bajki...

pozdrawiam

bartek2504
14-10-2014, 13:23
witam, forumowicze ja w moim MK4 mam cos takiego...przez jakis czas narastalo wycie przy przyspieszaniu, obawialem sie o turbine ale jako ze szczegolnie glosniej bylo przy skrecaniu wiec poszedlem w strone wspomagania. Plyn pienil sie wiec wymianilem zbiorniczek razem z plynem i przez jakies 3 tygodnie kompletna cisza. Teraz kiedy samochod stoi przez noc, rano przez jakies 30 sekund, max minute slysze glosna prace pompy..jest ciszej jak samochod stoi lub delikatnie przyspieszam na wprost, glosniej przy skretach i gwaltownym przyspieszaniu. Potem kompletna cisza, co to moze byc? Porade z ASO pt. wymiana pompy i przekladni bo nie wiadomo co nawala wkladam poki co miedzy bajki...

pozdrawiam

Sprawdz poziom płynu, ewentualnie dolej ponad max, układ sam sie po kilku km odpowietrzy, jak dalej tak bedzie to wymiana pompy wspomagania - koszt uzywki ok 250-300 pln, wymiana u kumatego mechanika zajmie max godzine.
ja jestem po regenracji magla i podobno bylo w nim duzo "opiłków" wiec musze tez wymienic niedlugo pompe zeby ta nie rozwalila mi jeszcze raz maglownicy.

pzdr.

mwiwat
14-10-2014, 15:36
ok, dzieki. poki co mam plynu nieco ponizej max-a wiec doleje i zobacze czy pomoze...ewentualnie czy ktos moze polecic mechanika z Bydgoszczy lub okolicy zeby rzucil okiem?

ratmed24
14-10-2014, 15:51
nie wiem jak wygląda układ wspomagania w mk4 bo mam mk1 :D ale u mnie odpowietrzanie wygląda tak- po uzupełnieniu/wymianie płynu na otwartym zbiorniczku odpalamy auto, kręcenie kołami powoli w jedną i drugą stronę do oporu, czynność powtarzałem kilkakrotnie i aż nie dochodziły niepokojące odgłosy z układu wspomagania :) ja akurat wymieniałem płyn bo stary był czarny i to robiłem 1 raz od 8 lat w tym aucie. Nastąpiła poprawa na plus -cicha praca układu i lżej działające wspomaganie :)

bartek2504
14-10-2014, 21:11
ok, dzieki. poki co mam plynu nieco ponizej max-a wiec doleje i zobacze czy pomoze...ewentualnie czy ktos moze polecic mechanika z Bydgoszczy lub okolicy zeby rzucil okiem?


u siebie mialem tak samo, jak poziom plynu byl pomiedzy min/max to pompa wydawała dziwne odgłosy, po dolaniu powyzej max jest ok - wieksze cisnienie w ukladzie, prawdopobonie to oznaki końca pompy wspomagania - do tego na zimym silniku wspomaganie dziala w jedna strone z oporem - ustepuje to po kilku ruchach kierownicą. przebieg auta 80 tys km :mrgreen:

mwiwat
22-10-2014, 17:25
u siebie mialem tak samo, jak poziom plynu byl pomiedzy min/max to pompa wydawała dziwne odgłosy, po dolaniu powyzej max jest ok - wieksze cisnienie w ukladzie, prawdopobonie to oznaki końca pompy wspomagania - do tego na zimym silniku wspomaganie dziala w jedna strone z oporem - ustepuje to po kilku ruchach kierownicą. przebieg auta 80 tys km :mrgreen:

no pieknie...dobra poki co czekam na plyn. zobaczymy co dalej..ale gdyby ktos mial godnego polecenia mechanika z Bydgoszczy lub okolic to poprosze o info.

mwiwat
28-10-2014, 08:05
no pieknie...dobra poki co czekam na plyn. zobaczymy co dalej..ale gdyby ktos mial godnego polecenia mechanika z Bydgoszczy lub okolic to poprosze o info.

ok..temat wyjasniony :) okazalo sie ze po wymianie zbiorniczka na nowy, obsluga w ASO, nie wyjela takiego bialego nypla z sitkiem ze srodka zbiorniczka, ktory jest fabrycznie zalozony po to zeby przez doslownie pare minut po wymianie zebrac najwieksze brudy z ukladu a potem sie go usuwa..dlatego na zimnym ukladzie przy byc moze nieco gestszym plynie pompa wyla a po rozgrzaniu robilo sie cicho...po wyjeciu tego nypla cisza od rana jak makiem zasial :)

dodam tylko ze w ASO Bydgoszcz zapomnieli o tym elemencie po wymianie zbiorniczka a ich proponowanym rozwiazaniem problemu byla wymiana pompy wspomagania wraz z przekladnia za ok. 10 tys PLN....chyba juz tam moja noga wiecej nie stanie..

user44
28-10-2014, 08:53
Coś mi się wydaje że pozbyłeś się filterka ze zbiorniczka wspomagania.

mwiwat
28-10-2014, 09:02
Coś mi się wydaje że pozbyłeś się filterka ze zbiorniczka wspomagania.

ten drugi filterek jest niewyjmowalny i jest nizej w zbiorniczku.

user44
28-10-2014, 09:06
ten drugi filterek jest niewyjmowalny i jest nizej w zbiorniczku. To ok, ale błąd aso nie do przyjęcia. Bieranowski?

mwiwat
28-10-2014, 09:09
To ok, ale błąd aso nie do przyjęcia. Bieranowski?

tak

bartek2504
11-02-2015, 17:04
ok..temat wyjasniony :) okazalo sie ze po wymianie zbiorniczka na nowy, obsluga w ASO, nie wyjela takiego bialego nypla z sitkiem ze srodka zbiorniczka, ktory jest fabrycznie zalozony po to zeby przez doslownie pare minut po wymianie zebrac najwieksze brudy z ukladu a potem sie go usuwa..dlatego na zimnym ukladzie przy byc moze nieco gestszym plynie pompa wyla a po rozgrzaniu robilo sie cicho...po wyjeciu tego nypla cisza od rana jak makiem zasial :)

dodam tylko ze w ASO Bydgoszcz zapomnieli o tym elemencie po wymianie zbiorniczka a ich proponowanym rozwiazaniem problemu byla wymiana pompy wspomagania wraz z przekladnia za ok. 10 tys PLN....chyba juz tam moja noga wiecej nie stanie..

jestem po regeneracji maglownicy i wymianie płynu (zielony MOTULa), przez 500 km wszystko ok, wczoraj zaczeła wyć pompa wspomagania po rozgrzaniu silnika i obrotach powyzej 2 tys - jak jest zimny - cisza.
Dzisiaj kupilem zbiornik płynu, jak dojdzie to zabieram sie za wymiane.
Piszecie tu o jakis filtrach w tym zbiorniczku, dziwne bo juz raz go czyscilem i nic tam takiego nie widzialem ale moze juz tam ktoś kiedys zaglądał 8) - dam znać jaka jest sytuacje po wymianie.

pzdr

ccLot
11-02-2015, 18:27
jestem po regeneracji maglownicy

Gdzie robiłeś i jakie koszty?

bartek2504
11-02-2015, 18:47
Gdzie robiłeś i jakie koszty?

zamknałem sie w ok 1000 pln (ok 800 pln regeneracja, 200-250 pln demontaz/montaz, płyn, zbieżność).

Regenerowana była na ul. Strzeleckiej a robota w warsztacie na Zaciszu.

kordyl
11-02-2015, 19:20
Gdzie robiłeś i jakie koszty?

Jeśli jesteś zainteresowany regeneracją to mogę polecić warsztat, tam gdzie ja robiłem. Muszę tylko poszukać karty gwarancyjnej jaki to był zakład (gdzieś w pobliżu Wału Miedzeszyńskiego). W sierpniu miną 3 lata i póki co jest ok. Płaciłem ok 1100 zł, ale w tym musieli jeszcze wymienić drążek kierowniczy (150zł) bo był luz.

ccLot
11-02-2015, 19:23
Dzięki, ale narazie nie trzeba, skręcenie śrubą wystarczyło.
Jak będe robił to pewnie w Kobyłce.

bartek2504
12-02-2015, 15:32
jestem po regeneracji maglownicy i wymianie płynu (zielony MOTULa), przez 500 km wszystko ok, wczoraj zaczeła wyć pompa wspomagania po rozgrzaniu silnika i obrotach powyzej 2 tys - jak jest zimny - cisza.
Dzisiaj kupilem zbiornik płynu, jak dojdzie to zabieram sie za wymiane.
Piszecie tu o jakis filtrach w tym zbiorniczku, dziwne bo juz raz go czyscilem i nic tam takiego nie widzialem ale moze juz tam ktoś kiedys zaglądał 8) - dam znać jaka jest sytuacje po wymianie.

pzdr

wymienione, wszystko ok, pompy nie slychac, plyn w zbiorniku pracuje spokojnie - wczesniej szalał.

p.s na zbiorniczek w ASO pgd torunska trzeba czekac 2 dni, od reki dostałem w Ewcar na dorodnej w Warszawie, koszt ok 85 pln.

PSYCHOLX
13-08-2015, 18:16
Witam
podłączę się pod temat ponieważ nie chce zakładać nowego a zauważyłem również u siebie niepokojące objawy wyjącej (tak mi się wydaje pompy wspomagania ).
Wystepuję u mnie wycie podczas przyspieszania od ok 2000tys./obr oraz juz troche miej podczas skrecania kolami . Płyn w zbiorniczku bulgocze.

Zauważyłem że wlasciciele diesli piszą ze wymiana zbiorniczka płynu wspomagania pomaga w takich sytuacjach , ale czy w benzynie 2.0 rownież pomoże?

https://www.youtube.com/watch?v=2Px0nWsxaXQ&feature=youtu.be
na filmiku wycie pompy podczas przyspieszania, oraz bulgot w zbiorniczku

PSYCHOLX
15-08-2015, 21:58
podpowie ktos co robić ?

salom
16-08-2015, 07:43
Czasami wymiana płynu z dokładnym przepłukaniem pomaga, ale nie zawsze.
Jak u Ciebie nie pomoże, to tylko wymiana pompy, nawet na używana usunie wycie.

bartek2504
16-08-2015, 12:32
Witam
podłączę się pod temat ponieważ nie chce zakładać nowego a zauważyłem również u siebie niepokojące objawy wyjącej (tak mi się wydaje pompy wspomagania ).
Wystepuję u mnie wycie podczas przyspieszania od ok 2000tys./obr oraz juz troche miej podczas skrecania kolami . Płyn w zbiorniczku bulgocze.

Zauważyłem że wlasciciele diesli piszą ze wymiana zbiorniczka płynu wspomagania pomaga w takich sytuacjach , ale czy w benzynie 2.0 rownież pomoże?

https://www.youtube.com/watch?v=2Px0nWsxaXQ&feature=youtu.be
na filmiku wycie pompy podczas przyspieszania, oraz bulgot w zbiorniczku


Zacznij od tego zbiorniczka - u mnie to pomogło, wymiana zajmie Ci 30 min - przygotuj sobie plyn do wspomagania bo napewno kilka ml ucieknie.

Niewiem jak jest w 2.0 ale u mnie w 1.8 tdci jest filtr w tym zbiorniczku, wyglada to tak:
- zakladasz nowy zbiorniczek
- zalewasz plynem do odpowiedniego poziomu - przed odpaleniem poruszaj kierownicą,
- odpalasz silnik, po chwili gasisz i wyjmujesz ze zbiornika taki plastikowy "koszyk", w którym napewno bedzie syf z układu.

jak kupisz nowy zbiornik to bedziesz wiedzial o co mi chodzi :)

PSYCHOLX
17-08-2015, 08:19
Zacznij od tego zbiorniczka - u mnie to pomogło, wymiana zajmie Ci 30 min - przygotuj sobie plyn do wspomagania bo napewno kilka ml ucieknie.

Niewiem jak jest w 2.0 ale u mnie w 1.8 tdci jest filtr w tym zbiorniczku, wyglada to tak:
- zakladasz nowy zbiorniczek
- zalewasz plynem do odpowiedniego poziomu - przed odpaleniem poruszaj kierownicą,
- odpalasz silnik, po chwili gasisz i wyjmujesz ze zbiornika taki plastikowy "koszyk", w którym napewno bedzie syf z układu.

jak kupisz nowy zbiornik to bedziesz wiedzial o co mi chodzi :)
Ale kolego miałeś tylko same bulgotanie w zbiorniczku czy miałeś również odgłosy z pompy tak jak u mnie?

bartek2504
17-08-2015, 09:36
Ale kolego miałeś tylko same bulgotanie w zbiorniczku czy miałeś również odgłosy z pompy tak jak u mnie?

dokładnie to samo, płyn w zbiorniczku szalał i pompa wyła tak jak na twoim filmie.

PSYCHOLX
25-08-2015, 20:02
Zbiorniczku i płyn wspomagania wymieniony .Trochę jeszcze slychac pompe ale nie tak bardzo chociaż Nie przejechałem za wiele po wymianie . Podobno uciszy się bardziej po ok 2 dniach (tak mi na serwisie powiedzieli). Zobaczymy.

PSYCHOLX
30-08-2015, 18:07
Po wymianie plynu i zborniczka nie bulgota. ale niewiem ale chyba jeszcze slychac pompę i cykanie - moze jakby grały zawory .https://www.youtube.com/watch?v=qMsEYdMHIyYhttp://

Wiec czy pompa do wymiany

PSYCHOLX
15-09-2015, 18:04
bartek2504 potwierdzam słowa kolegi najpierw jak bedzie słychac pompe trzeba zaczac od zbiorniczka i wymiany płynu
a mechanik odrazu mi powiedzial po wjechaniu na kanał "Pompa do wymiany"

arturbud1
16-10-2015, 09:13
ok..temat wyjasniony :) okazalo sie ze po wymianie zbiorniczka na nowy, obsluga w ASO, nie wyjela takiego bialego nypla z sitkiem ze srodka zbiorniczka, ktory jest fabrycznie zalozony po to zeby przez doslownie pare minut po wymianie zebrac najwieksze brudy z ukladu a potem sie go usuwa..dlatego na zimnym ukladzie przy byc moze nieco gestszym plynie pompa wyla a po rozgrzaniu robilo sie cicho...po wyjeciu tego nypla cisza od rana jak makiem zasial :)

dodam tylko ze w ASO Bydgoszcz zapomnieli o tym elemencie po wymianie zbiorniczka a ich proponowanym rozwiazaniem problemu byla wymiana pompy wspomagania wraz z przekladnia za ok. 10 tys PLN....chyba juz tam moja noga wiecej nie stanie..

Mam to samo też po wymianie zbiorniczka w ASO Bieranowski, pompa buczy na zimnym, idę zobaczyć do zbiorniczka! Da się samemu wyciągnąć ten nypel?

widmo_MK4
30-12-2015, 14:39
Po wymianie plynu i zborniczka nie bulgota. ale niewiem ale chyba jeszcze slychac pompę i cykanie - moze jakby grały zawory .https://www.youtube.com/watch?v=qMsEYdMHIyYhttp://

Wiec czy pompa do wymiany

Witam,

Szanowny Kolego, czy wyjaśniła się sprawa pompy? Pytam bo mam taki sam objaw. Wymieniłem zbiornik i płyn. Generalnie wspomaganie działa bez zarzutu ale to wycie powyżej 2 tyś obr. jest mocno denerwujące. Jeżdżę z przeczuciem, że zaraz wysiądzie. Będę wdzięczny za informacje i ewentualne porady.

PSYCHOLX
03-01-2016, 17:38
mam tak samo jak ty wycie powyżej 2tys ale jeżdze i narazie się nić nie dzieję wiec nie ma co sie martwić

Menatay
03-01-2016, 19:42
Pompę wspomagania było słychać i świst przy wzoście obrotów, po wymianie rozrządu dodatkowo wspomaganie po rozgrzaniu silnika potrafiło zniknąć, płyn w zbiorniczku bulgotał. Diagnoza mechania- pompa do wymiany, po przeczytaniu forum zdecydowałem się na wymianę zbiorniczka płynu wspomagania, wraz z wymianą płynu i płukaniem układu. Koszt w ASO 400zł. Minął miesiąc, przejechane około 1000 km i jak na razie cisza ;) Dzięki

rapidziory
02-04-2018, 22:43
Hej,
prosiłbym o poradę dotyczącą pisku (nie jest to buczenie) wydobywającego się w momencie maksymalnie skręconych kół. Pisk ten występuje tylko przy samym końcu zakresu kręcenia kierownicą. Prosiłbym o poradę lub informację co to może być i jak ewentualnie przeprowadzić diagnozę. Czy wymienić płyn? Czy to może zbiorniczek? Czy to może być pasek? Czy może coś bardziej poważnego? Będę wdzięczny za sugestie.

peteypee
03-04-2018, 08:27
Jesli nie pasek to pompa. przy skrajnym położeniu kiery pompa jest najbardziej obciązona. Wymienić płyn można i zobaczyc czy pomoże bo koszta zdecydowanie mniejsze niz wymiana pompy. Z tym że nie ma co liczyć na cuda po wymianie płynu.

honzik07
30-04-2018, 21:32
witam mam taki problem myłem auto i uzupełniałem płyny patrze w wspomaganiu troszke ponad minimum wiec dolałem na max zakreciłem zbiorniczek wyjezdzam z podwórka cos pompa wyje otwieram maske a tu płyn sie leje ze zbiorniczka bardzo bulgocze i wywala go o co chodzi?

honzik07
01-05-2018, 09:45
I gdzie moge nabyc nowy zbiorniczek bo na aledrogo tylko uzywki widze bo zaczne od niego

petrus1
01-05-2018, 11:51
I gdzie moge nabyc nowy zbiorniczek
A tu sprawdzałeś?
http://www.fordsklep.eu/zbiornik-plynu-wspomagania-ford-1789056-p-528.html
W linku podają, że to jest do wszystkich oprócz 2,5t
, ale napisz maila - zadzwoń to po VIN potwierdzą czy pasuje czy nie. Ja kupiłem ten drugi, niby do 2,5 t (?) (chyba za 100PLN) do swojego 1,6 i sprawdzony po VIN też pasował -link: https://ford.sklep.pl/product-pol-14063-zbiornik-plynu-wspomagania-Ford-R-1852947.html

Juzek
01-05-2018, 12:06
Zbiorniczek wraz z korkiem do 2.5T kosztuje 168 PLN w ASO. Nr części 1377314

Ten z drugiego linku nie pasuje - króćce muszą być skierowane w jednej linii w dół.

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
01-05-2018, 20:37
Poszukam cos na jutro a jak nic nie bedzie zostaje serwis

peteypee
02-05-2018, 07:23
Jesli bulgocze w zbiorniczku to jakaś nieszczelność. Sprawdzić trzeba gdzie jest wyciek. Najcześciej puszcza magiel ale może być tez problem z pompą albo przewodami.

honzik07
02-05-2018, 12:36
płyn febi 06161 bedzie dobry na odwrocie jest podane ford m2c204-a

Juzek
02-05-2018, 14:05
Ja brałem oryginał forda zielony. Nie jest drogi.

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
02-05-2018, 14:34
u mnie nie maja fordowskiego tylko ten febi zielony

Juzek
02-05-2018, 17:34
W ASO 35 PLN za litr

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
04-05-2018, 07:51
najblizsze aso to około 100km wezme tego febiego

honzik07
05-05-2018, 07:44
zbiorniczek zamontowany i gra gitara płyn stoi pieknie nic nie bulgocze pompa chodzi duzo ciszej niz przed awaria zbiorniczek zamontowałem nowy ale z diesla rózni sie podgieciem jednego krucca ale w niczym to nie przeszkadza a łatwiej go dostac maja nawet w carsie dzieki panowie za pomoc

Kamyk_Kamil
17-05-2019, 08:24
Mam pytanie. Znalazłem dwa zbiorniki do mondeo mk4, które różnią się na pierwszy rzut okiem tylko ukierunkowaniem króćca:

1852947
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/7d0bd61e8507087b36dad5bb918953d9.jpg

1789056
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/d297f21f9b3e650c03e4f8a11cf173ac.jpg

Różnica w cenie dwukrotna, wiec może różnią się czymś więcej czego na pierwszy rzut oka nie widzę ?

magic097
17-05-2019, 09:48
może różnią się czymś więcej czego na pierwszy rzut oka nie widzę ?

a czytałeś opis produktu?

Kamyk_Kamil
17-05-2019, 11:29
a czytałeś opis produktu?

Tak ? Nie rozumiem do czego zmierzasz ?

Robert 68
17-05-2019, 11:52
To przeczytaj jeszcze raz

1852947

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zbiornik-plynu-wspomagania-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-Mk3-Transit-1852947-FORD/4777

1789056

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zbiornik-plynu-wspomagania-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-Mk3-1789056-FORD/1498

maniek860824
17-05-2019, 11:53
Tak ? Nie rozumiem do czego zmierzasz ?

Przecież wyraźnie masz napisane do jakiego silnika jest dany zbiornik

1852947 - FORD Mondeo Mk4 od 03/2007 →
modele z silnikiem benzynowym:
1.6 Duratec 16V Ti-VCT
modele z silnikiem diesla:
tylko 1.8 TDCi

1789056 - FORD Mondeo Mk4 od 03/2007 →
modele z silnikiem benzynowym:
1.6 EcoBoost
2.0 Duratec-HE
2.0 EcoBoost
2.3 Duratec-HE
modele z silnkiem diesla:
1.6 TDCi
2.0 TDCi
2.2 TDCi

magic097
17-05-2019, 14:35
Tak ? Nie rozumiem do czego zmierzasz ?

Chyba jednak nieuważnie czytałeś

Kamyk_Kamil
18-05-2019, 14:00
Chyba jednak nieuważnie czytałeś

Chłopaki, generalnie dziękuję za "chęć" pomocy. Ale serio uważacie, że ktoś może być tak głupi, że nie przeczyta opisu i zadaje pytanie na forum ? Już mój tekst "co masz na myśli" został celowo zamieszczony, bo wiedziałem do czego zmierzasz i myślałem, że zaskoczysz.

Ale ok zapomnijmy, wybaczam. Chyba, że ktoś mi napiszę, że układy wspomagania różnią się pomiędzy benzyną a dieslem i wymienione przeze mnie powyżej zbiorniczki różnią się wytrzymałością czy czymkolwiek innym. To ok zwracam honor.

Według mojej opinii zbiorniczki różnią się tylko króćcami a reszta jest identyczna, więc może warto nie dopłacać i kupić ten od diesla. Z reguły do benzyny wszystko jest bardziej wygórowane cenowo.

arturek
18-05-2019, 21:35
[...]
Według mojej opinii zbiorniczki różnią się tylko króćcami a reszta jest identyczna, więc może warto nie dopłacać i kupić ten od diesla. Z reguły do benzyny wszystko jest bardziej wygórowane cenowo.

W moim przypadku - mechanik nie miał fordowskiego zbiorniczka,
więc założył jaki miał i zamocował metalową opaską zaciskową
Działało bez problemu - z tym "patentem" sprzedałem auto

pozdrawiam
Arturek

Kamyk_Kamil
19-05-2019, 17:14
W moim przypadku - mechanik nie miał fordowskiego zbiorniczka,
więc założył jaki miał i zamocował metalową opaską zaciskową
Działało bez problemu - z tym "patentem" sprzedałem auto

pozdrawiam
Arturek

Tak też mi się wydaje, że nie powinno to robić różnicy :) Dzięki za informacje :) Myślę, że ewentualny problem może stanowić długość przewodu i będzie on do przeróbki.

kaniur
06-08-2019, 21:30
Cześć, z góry przepraszam, ale może będzie dziwnie. Nie wiem, gdzie jest zbiorniczek w moim samochodzie. W MK3 2002 TDCi 2.0 130 KM był na "wierzchu", a w MK4 2012 TDCi 2.0 163 KM FL nie wiem, gdzie jest.

Jakaś pomoc?

Już sobie poradziłem.