osama80
10-11-2017, 22:09
Zalany byl 95ron, ostatnio wlelem 98 i to samo. Sporadycznie ale się zdarza i tylko przy dynamicznym przyspieszaniu.
Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning 1.0 ecoboost 3-cylindrowca osama80 10-11-2017, 22:09 Zalany byl 95ron, ostatnio wlelem 98 i to samo. Sporadycznie ale się zdarza i tylko przy dynamicznym przyspieszaniu. ford courier 10-12-2017, 17:41 orientuje sie ktos ile takie chipowanie by kosztowalo takiej litrowki na cos mocniejszego i jak to ma sie z gwarancja fabryczna heko 10-12-2017, 20:49 ceny na PW ASO nie widzi zmian :) a tu kolejny :) https://images83.fotosik.pl/934/399b19972aad6570med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/399b19972aad6570) screensky 12-12-2017, 02:36 Właśnie zrobiłem też chyba na Ukraine. Kolega zapewniaw mnie ze ten czyp jest z Polski, z Krakowa. Pytanie czy ktoś jakoś swoją licencji sprzedawał? To pierwsze. Drugie. Niektórzy mają problem po tym chipe na swojih EB 100 KM. Ja na razie przyjechałem z 8 tys. Wszystko ok. Mówią u nas na Forumach że wersje 100 km mają inne właściwości metalu, i trochę inną turbinę, co na to Państwo powie? Mam nadzieję że mnie to ominie. Niestety palić stał w mieście o litr więcej. Olej nie podjeda wszystko ok. Tankuje 98 TESCO. heko 12-12-2017, 10:08 latają chipy na Ukrainę :D Jedno jest pewne, te silniki są bardzo czułe na jakość paliwa, musisz tankowaćwysoko oktanowe paliwo!!! screensky 12-12-2017, 14:27 [emoji106] latar 19-12-2017, 19:53 Panowie, czy Fiesta MK8 1.0EB 100, 125 i 140KM to to samo? Po chipie robią się*tak samo? Pytanie poboczne o najnowsze TSI z VAGa. Jak robią się na boxie? 1.0TSI 95KM (Ibiza) 1.0TSI 110KM (Fabia) 1.0TSI 115KM (Ibiza) 1.2TSI 110KM (Fabia) 1.5TSI 150KM (Ibiza) heko 19-12-2017, 21:54 100 i 125 dokładnie to samo...na ok. 150 140 chyba są różnice 1.0 i 1.5tsi nie mam pojęcia 1.2tsi 105/110KM na ok. 130KM TuneFORCE 20-12-2017, 07:36 Panowie, czy Fiesta MK8 1.0EB 100, 125 i 140KM to to samo? Po chipie robią się*tak samo? 1.0Eb 100KM ma inna głowice i mniejsze zawory wydechowe od wersji 125KM/140KM...które oprócz softu nie różnią chyba niczym więcej...mialem ilka 140ek i wychodziły w serii tak, jak 125ka z dobrym bonusem, poniżej 140KM Pytanie poboczne o najnowsze TSI z VAGa. Jak robią się na boxie? 1.0TSI 95KM (Ibiza) 1.0TSI 110KM (Fabia) 1.0TSI 115KM (Ibiza) 1.2TSI 110KM (Fabia) 1.5TSI 150KM (Ibiza) 1.0TSI i 1.5TSI chyba jeszcze nikt nie modził bo w VAGu modzone auto zaraz wykryją, więc nikt sie jeszcze nie odważył na mod softu...1.2TSI...przyrosty oscylują w okolicy 15-20KM/40-45Nm...mam tu na myśli realne wartości, a nie bananowe wykresy ;-) foni 20-12-2017, 08:23 Z tego co mi się udało wyczytać wychodziło, iż wersja 100KM ma też inne hamulce. Z tyłu są bębny. Może ktoś z użytkowników to potwierdzi? mskgs 20-12-2017, 08:48 125KM w MK8 ma tarcze z tyłu. Wersja 140KM ma inne przełożenia skrzyni. TuneFORCE 20-12-2017, 09:36 125KM w MK8 ma tarcze z tyłu. Wersja 140KM ma inne przełożenia skrzyni. Takie różnice to normalka, my piszemy o silniku :wink: Mirek01 20-12-2017, 09:38 W MK 7 125 KM są bębny z tyłu. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L31 przy użyciu Tapatalka latar 20-12-2017, 10:40 1.0Eb 100KM ma inna głowice i mniejsze zawory wydechowe od wersji 125KM/140KM...które oprócz softu nie różnią chyba niczym więcej...mialem ilka 140ek i wychodziły w serii tak, jak 125ka z dobrym bonusem, poniżej 140KM Czyli 100KM nie i zrobi się pod 150 tak jak pisał heko? 1.0TSI i 1.5TSI chyba jeszcze nikt nie modził bo w VAGu modzone auto zaraz wykryją, więc nikt sie jeszcze nie odważył na mod softu Chodzi mi o box, np Rapid TPM z DIMSport czy coś*podobnego. mskgs 20-12-2017, 12:06 Takie różnice to normalka, my piszemy o silniku :wink: No tak :) Chociaż i tak są rozbieżne informacje - twierdzisz, że 100/125 się różnią, a heko wspominał, że to jest to samo (chyba nawet w tym temacie). Komu wierzyć? :D heko 20-12-2017, 13:33 eb 100 i 125KM wychodzą identycznie :P 1.0tsi do zrobienia programowo, Rapida brak 1.2, 1.4tsi wszystkie programowo i boxowo całkiem przyzwoicie :) 1.5tsi na razie cisza screensky 20-12-2017, 13:36 Czy ktoś już jest kto na wersję 100 km, po chipu ma przynajmniej 20 tys.km? W jeździe dynamiczniej... latar 20-12-2017, 13:44 Dzięki heko. Tu na zdjęciu z otomoto jest Fiesta MK8 1.0EB 125KM. Mi się wydaje, że ma bębny z tyłu ;) https://sites.google.com/site/latarmaxiu/misc/zakupy/fiesta_stl_125KM.jpg heko 20-12-2017, 13:52 bębny widać :) boncio 20-12-2017, 15:46 Mnie to wygląda na ST-line, a one nawet 100-konne powinny mieć tarcze z tyłu według cennika. TuneFORCE 21-12-2017, 07:28 No tak :) Chociaż i tak są rozbieżne informacje - twierdzisz, że 100/125 się różnią, a heko wspominał, że to jest to samo (chyba nawet w tym temacie). Komu wierzyć? :D Weź VIN setki i VIN 125ki i sprawdź numery części foni 21-12-2017, 10:50 ST-line nawet w wersji 100KM ma z tylu tarcze. Sprawdzone dziś empirycznie. latar 21-12-2017, 11:20 To samo widziałem na jakimś teście na yt. Może to kwestia daty produkcji? Na zdjęciu, które wstawiłem jest ST Line, w ogłoszeniu dealera stoi, że ma 125KM. Struna 21-12-2017, 11:35 Weź VIN setki i VIN 125ki i sprawdź numery częścimetoda nie do końca pewna, o ile numery te same to ok - ale jeśli różne, to jeszcze wcale nie znaczy, że tak naprawdę nie jest to taka sama część latar 21-12-2017, 11:59 Toście pojechali. A plebs dalej nie wie co zamawiać :/ W stosunku do wersji 100KM dopłata to 125KM to 4k a do 140KM trzeba dołożyć kolejne 3k. 1bartek 21-12-2017, 12:55 To nie są bębny, tylko raczej jakieś nakładki ochronne na tylne hamulce montowane do transportu z fabryki do salonu. Praktycznie każdy nowy SMAX i Galaxy w ogłoszeniach takie ma, jak na załączonym zdjęciu :) Przepraszam za off topic. https://otomotopl-imagestmp.akamaized.net/images_otomotopl/860902065_4_1080x720_20-240-km-titanium-automat-platinium-wyprzedaz-rocznika-2017-osobowe.jpg Dzięki heko. Tu na zdjęciu z otomoto jest Fiesta MK8 1.0EB 125KM. Mi się wydaje, że ma bębny z tyłu ;) https://sites.google.com/site/latarmaxiu/misc/zakupy/fiesta_stl_125KM.jpg foni 21-12-2017, 13:18 Toście pojechali. A plebs dalej nie wie co zamawiać :/ Zanim zamówiłem Fiestę 125KM jeździłem 100KM i nie było WOW. Natomiast pamiętałem z Focusa, że ten silniczek ma potencjał. Oczywiście jeździłem Focusem na seryjnych mapach, ale i tak byłem zadowolony. Do 125KM dopłaciłem właśnie ze względu na opisane różnice w samej konstrukcji silnika jak i różnice w układzie hamulcowym. Każde auto u mnie zaraz po kupnie dostaje wirusa. A tak stoi w specyfikacji: latar 21-12-2017, 14:54 No to wynika z tego, że ST-Line w wersji 1.0EB100KM ma też tarcze. Obstawiam, że ich rozmiar jest taki sam jak dla 140KM. Dopytuję bo oczywiście chodzi o sensowne zamówienie. Jeśli potencjał 100 i 125 jest taki sam to wolę zostawić te 4k w kieszeni ;) TuneFORCE 21-12-2017, 15:32 100KM wychodzą mniej na podobnych nastawach jak 125KM...a 140Km wychodza tylko odorbinę lepiej jak 125KM :-) Jeśli opróćz mocy różnica jest w heblach to bym dopłacił do wersji 125KM żeby miec tarcze, a nie bębny heko 21-12-2017, 15:34 Grześ, noż kurna, ja nie widzę różnicy w 100 i 125KM :) foni 21-12-2017, 16:11 Przy wersji ST-Line faktycznie można mieć dylemat. Docelowo temat rozbija się o parę kucy zauważalnych zapewne wyłącznie na wykresie. Ja biorę Vignale i przy dość bogatej wersji nie chciałem mieć bębnów. kafar42 22-12-2017, 11:31 100KM wychodzą mniej na podobnych nastawach jak 125KM...a 140Km wychodza tylko odorbinę lepiej jak 125KM :-) Jeśli opróćz mocy różnica jest w heblach to bym dopłacił do wersji 125KM żeby miec tarcze, a nie bębny A czy jest możliwość kupić wersję 100 km z bębnami i potem przerobić na tarcze, potem zrobić chipa na 200 km, a zaoszczędzone pieniążki przeznaczyć na wino i panienki. screensky 22-12-2017, 11:44 Mam szczęścia. Mam wersję 100 km na tarczach))) ale 125km sprzodu mają większy tarczę kurde nie 280 mm tylko 300. Nie jest w cele trudno to zmienić. Ale na ATE POWERDISK i tak daje rade, nawet jak masz chip na 140 km. Gdyby były z tyłu bębny to nie wiem nic na ten temat. latar 22-12-2017, 12:00 Mowa była o Fieście akurat ;) Duże hamulce zawsze można założyć. Możliwe, że nawet sześciotłoczkowe Brembo 380mm z Mustanga GT podejdą ;P Pytanie czy koło 19'' wejdzie do Fiesty :P TuneFORCE 22-12-2017, 13:57 Jak dobry rabat sie wynegocjuje to lepiej kupić 125kę z lepszym heblem niż potem się bawić w przerabiania bębnów na tarcze ;-) latar 22-12-2017, 14:59 Podjadę do dealera to się*dowiem czy Fiesta ST-Line 1.0EB ma różne heble dla różnych wariantów mocy ale przyznam, że nie sądzę. zuraw201 24-12-2017, 16:15 22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Podobno w 2018 Ford ma wprowadzić oficjalnie tuning tych silników. mayor 25-12-2017, 11:20 To ciekawe jakie programy będą oferować i za ile :D latar 25-12-2017, 14:14 Połowa efektu jak u heko za to dwa razy drożej. Jak pakiety mocy Polestar w Volvo. mayor 25-12-2017, 18:49 I to przy dobrych wiatrach, bo po co oferować model 100KM z programem na 125KM za 1k PLN, gdy model z tym silnikiem o tej mocy sprzedaje się 3k PLN drożej ;) Imho jakoś tego nie widzę, w ASO nawet nie ma jak sprawdzić czy wgrali dobry program i czy faktycznie jest lepiej... boncio 26-12-2017, 19:57 Taka plotka o tuningu w ASO była już kilka lat temu omawiana na tym forum. I jak widać nic. Jedyne co mogą zrobić to zmiana na inną moc fabryczną, ale to raczej w cenie z cennika auta. TuneFORCE 27-12-2017, 09:14 22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Podobno w 2018 Ford ma wprowadzić oficjalnie tuning tych silników. Taa...a świstak siedzi... :wink: ziggurad 04-01-2018, 13:27 Cześć! Zastanawiam się nad kupnem samochodu i mam "małe" pytanie ;) Znalazłem Forda Focusa: Focus 2011-2015, 1.0L GTDI 12V TC(100PS) W dobrym stanie i małym przebiegiem ok 40 tys (potwierdzonym). Na początku samochód został mi przedstawiony że ma 125KM, wyszło że sprzedający się pomylił i ma jednak 100 konia ;) Pytanie czy ten silnik zniósłby podkręcenie? Wydaje mi się że dla kombi i takiej budy 100 konia to trochę mało jednak kusi mnie rocznik, mały przebieg i bardzo dobry stan. Chyba że jesteście w stanie mi wskazać miejsce gdzie mogę poczytać więcej o tym silniku? heko 04-01-2018, 13:58 jak każdy inny 1.0eb, lekko na ok 145KM :) MAG 17-02-2018, 18:19 22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. ... Jako ciekawostka - wszystkie Fiesty ST-Line jakie widziałem w Szwecji mają z tyłu bębny ... Ale mam pytanko do tunerów - mieliscie już styczność z hybryda do tego 1,0 EcoBoost? EDIT Znalazłem info z angolandii, że po hybrydzie na standardowych bebechach ten silniczek jest w stanie wytrzymać 200KM ... :shock: TuneFORCE 30-03-2018, 15:43 Courier 1.0 100KM EB My2018 http://tuneforce.pl/media/catalog/product/f/o/ford_mod_druk_6_03.jpg Seria na stronie: http://tuneforce.pl/chiptuning-ford-transit-courier-1-0eb-100km Albo na naszym FB: brunoa 30-03-2018, 20:47 A jak tam Panowie tunerzy nowa Fiesta 1,0 EB, zabezpieczenia ogarnięte - chipujecie juz? heko 30-03-2018, 22:30 niet latar 30-03-2018, 23:00 What? Fiesta MK8 się*jeszcze nie chipuje? TuneFORCE 31-03-2018, 12:43 What? Fiesta MK8 się*jeszcze nie chipuje? Miałem ostatnio taką i na stole może i by poszła ale klient nie chciał otwierać ECU, natomiast po OBD na ta chwilę nic nie rusza tego sterownika :(:(:( Ten Courier poszedł, w w dostawczakach z reguły siedzą starszej generacji sterowniki silnika latar 31-03-2018, 13:38 Długo rozważałem Fiestę MK8 1.0EB. Właściwie już prawie zamawiałem ale tchnęło mnie i poszło Polo GTI. Rapid i jedziemy :619: Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk TuneFORCE 03-04-2018, 10:32 Długo rozważałem Fiestę MK8 1.0EB. Właściwie już prawie zamawiałem ale tchnęło mnie i poszło Polo GTI. Rapid i jedziemy :619: Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk Nowe GTI? Jak tak to jest na Boschu i raid nie będzie działał :P Lada dzień będę miał JB4 do nowych TSI :619: latar 03-04-2018, 17:16 Tak nowe. To 2.0TSI. To mnie Miras z VAGTuna w ciula zrobił...albo jeszcze nie wiedział i palnął :/ No jeśli tak to mam Rapida do opchania. Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk heko 03-04-2018, 17:26 a czemu to rapid ma nie działać? TuneFORCE 05-04-2018, 13:03 A no temu że nie ma jeszcze RAPIDa do 2.0TSI na Boschu...bo nowe TSI to już nie poczciwy Siemens-Continental :p patrykvaio 06-05-2018, 17:40 Witam, panowie mam pytanie mam Couriera 1.0 eb z 16 roku i myśle nad modami. Chciał bym zrobić w nim ic jakiś dolot i coś z wydechem oczywiście potem dostroić to wszystko. Do 1.0 eb z fiesty jest duży wybór ic i innych bajerow a do Couriera ... nic . Generalnie pod maską wszystko wyglada podobnie . Pytanie czy takie graty jak ic dolot można zamawiać z fiesty? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk jaceks 09-05-2018, 15:16 zasadniczo całe podwozie jest z fiesty. różnią się tylko kształtem nadwozia TuneFORCE 10-05-2018, 17:02 Silnik i sterownik jak w Fiescie czy Focusie heko 13-05-2018, 22:06 Courier 1.0eb 100KM MY 2018 https://images82.fotosik.pl/1070/73aa50c3c4a1bb2emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/73aa50c3c4a1bb2e) heko 13-05-2018, 23:21 Fiesta 1.0eb 100KM :) https://images83.fotosik.pl/1068/1d08b9605cad84f4med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1d08b9605cad84f4) heko 29-05-2018, 10:25 ...i następna :) https://images82.fotosik.pl/1083/2fcb8f4b162e162amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fcb8f4b162e162a) marcin_nowy 02-06-2018, 14:24 Mam pytanie ktoś z warszawy wgrywa virusa dofocusa ecoboost 1.0? TuneFORCE 04-06-2018, 07:59 Mam pytanie ktoś z warszawy wgrywa virusa dofocusa ecoboost 1.0? Wsiada w furę i dawaj do Poznania brunoa 04-06-2018, 22:09 ...i następna :) https://images82.fotosik.pl/1083/2fcb8f4b162e162amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fcb8f4b162e162a) Heko, to jest wykres z chipa nowej Fiesty? Temat ogarnięty czy nadal walczycie? heko 04-06-2018, 22:51 tak, to fiesta 1.0 2018, ale sterownik taki jak wcześniej, więc jeśli masz ten najnowszy, nie zrobi się na razie, tylko box TuneFORCE 05-06-2018, 07:05 U nas był mały update jednego z programatorów i dodali sterownik do najnowszej fiesty ale czy protokół działa to trzeba sprawdzić podłączając się pod samochód. brunoa 15-06-2018, 18:02 Witam Wygląda, ze temat nowej Fiesty ogarniety, dzisiaj zrobiłem chipa w Tune Force Chyba to 1-szy w kraju chip 1.0 EB po FL z nowym sterownikiem z wypustu 2018 Rezultat 146 KM i 210 Nm. Jest nie żle , ale jak człowiek jezdzi na moto to ciągle w aucie ma deficyt mocy :). Zresztą najlepiej niech sie wypowiedzą forumowi tunerzy.... makinen 15-06-2018, 18:35 Ciekawe czy za jakiś czas uruchomi się nowa usługa sprawdzenia przed kupnem czy auto nie ma zwiększonej mocy poza fabryką. brunoa 15-06-2018, 19:03 ale o co kaman, to żle wykorzystać potencjał motoru , który został fabrycznie zdławiony? mskgs 15-06-2018, 23:13 I jak wrażenia? :-) To na pb95 czy 98? alvares_junior 17-06-2018, 11:56 Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam Focusa mk3, 1.0 Ecoboost 125 KM. Rocznik 2012, przejechane 53k km. Obecnie średnie spalanie przy jeździe eco 5,3-5,8 l. Generalnie szybko się rozpędzam, wrzucam odpowiedni bieg i starał się jeździć w przedziale 1600-2200 rpm. Rozważam chiptunning (pewnie u Heko bo jestem ze Śląska). W związku z tym mam pytania: 1. Na ile bezpiecznie jest wgranie nowej mapy dla podzespołów? 2. Jak zmienia się dynamika po zmianie mapy? Na jakich obrotach jeździcie? 3. Co ze spalaniem, zakładając że: - rozpędzam się dosyć dynamicznie i po uzyskaniu właściwej prędkości trzymam się zakresu około 2000 rpm - czy po chipie jeździ się na tych samych obrotach czy należy go niżej/wyżej kręcić ? - spalanie powinno spaść, utrzymać się na tym samym poziomie czy wzrosnac ? - jazda autostradą - obecnie 6 bieg jazda do 120km/h spalanie ok 6l, prędkość 140km/h mniej niż 7 l. Jak to wygląda po chipie? 4. Lejecie PB95, PB98 czy nie ma znaczenia ? Wiem, ze zadałem trudne pytania ale mam nadzieję, że uzyskam odpowiedzi zarówno od strony tunerów, jak i od użytkowników. Pozdrawiam. mayor 18-06-2018, 10:40 Co prawda mam 1.5EB, ale to nie ma dużego znaczenia przy Twoich pytaniach, na które odpowiedzi na forum pojawiły się już dawno temu ;) Ad. 1. Na tyle na ile sobie życzysz, można zrobić to bezpiecznie, nikt nie robi na limicie w samochodzie do codziennej jazdy. Ad. 2. Dynamika zmienia się na plus, szybciej masz wyższy moment, więc krócej się rozpędzasz, obroty pozostają takie same, nie zmieniasz przełożeń skrzyni biegów. Ad. 3. Spalanie może zostać na podobnym poziomie jak wcześniej, wszystko zależy od stylu jazdy ;) ja od chipa mam większą ochotę wciskać mocniej pedał gazu więc pali trochę więcej ;)_) Ad. 4. Bezpieczniej jest lać Pb98, szczególnie w lecie, gdy jest ciepło. W zimie można lać Pb95. jushyn 17-07-2018, 11:16 Hej, Jest ktoś na forum kto nalatał trochę tys km na modzonym 1.0EB 100KM ? Słyszałem tylko o problemach ze skrzynią biegów. Czy ktoś miał jakieś niemiłe niespodzianki podczas eksploatacji ? Pzdr TuneFORCE 17-07-2018, 11:19 Nasz firmowy 1.0EB ma przejechane cos ponad 60k km i nic się ze skrzynią złego nie dzieje Dab_Dudek 29-07-2018, 20:52 Witam Panowie i Panie. Właśnie jestem przed zamówieniem Focusa ST-Line model 2019 z silnikiem 125km. Czy bez problemów zrobię wirusa na tym silniku ?? Jeśli tak to kogo możecie polecić w woj warmińsko-mazurskim. U mnie pod bokiem jest koles w Suwałkach ( który mi hamował tourana 1.9 105km na 147 i 329 Nm) ale jeszcze nie pytałem czy robi te nowe EB z odłączanym cylindrem. Na samochód muszę czekać 2 miechy, więc jest czas. Pozdrawiam Dudek TuneFORCE 02-08-2018, 07:47 My już robimy nowe 1.0EB Fiesta Mk8 ST Line 03-08-2018, 13:53 Grzegorz (heko) ogarniasz też już fiesty 1.0 EB 100km z ostatniego wypustu 2018? Ponoć ma mieć GPF (Euro 6.2), nie wiadomo nic o tym odłączanym cylindrze. Do Krakowa mam bliżej niż do Poznania... Odbieram we wrześniu. grzechu913 03-08-2018, 15:31 Tez mam blizej do kraka , ale jade do Poznania [emoji6] Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka heko 03-08-2018, 16:26 1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D foni 03-08-2018, 19:23 Większej bzdury dawno nie słyszałem... No to może zaproponuj boxa! heko 03-08-2018, 19:35 Większej bzdury dawno nie słyszałem... no to mało słuchasz... Fiesta Mk8 ST Line 03-08-2018, 20:54 No to trzeba będzie poczekać. Daj znać tutaj jak już się coś ruszy w temacie. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka mskgs 04-08-2018, 12:37 1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D Oczywiście, że są. Ja oraz kilka innych osób już ma 1.0 z GPF. heko 04-08-2018, 22:07 Oczywiście, że są. Ja oraz kilka innych osób już ma 1.0 z GPF. no to współczuję :P Fiesta Mk8 ST Line 05-08-2018, 14:40 Co zrobić? Od września wszystkie nowe z bezpośrednim wtryskiem muszą mieć gpf. Mam nadzieję że niedługo będzie je można grzebnąć Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka mskgs 05-08-2018, 15:06 no to współczuję :P Źle nie będzie, jest sporo okazji do wypalania. :D Fiesta Mk8 ST Line 06-08-2018, 07:21 Napisz kilka słów jak to wygląda? Czy wiadomo kiedy wypala? Jest jakieś powiadomienie o wypalaniu? Inaczej pracuje w trakcie? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka foni 06-08-2018, 08:41 Od miesiąca żona użytkuje 1,0 w wersji 125KM. Wersja z odłączanym cylindrem oraz GPFem. Wypalania nie zaważyłem - w sensie że nie zanotowałem niczego co by wskazywało, że właśnie trwa procedura wypalania. Na trasie nie zauważyłem odłączania cylindra - o ile takowe w ogóle nastąpiło. Natomiast tryb "Eco" zrzuca na trasie spalanie chwilowe o prawie litr, ale auto ma wówczas dynamikę przystanku autobusowego. Spalanie w tych upałach, przy raczej spokojnej jeździe żony, oscyluje między 7,5-7,8. Przy czym auto jest wyposażone na maxa, więc jest jednym z cięższych egzemplarzy. Koła 17 cali, opony 205. Lejemy PB98. mskgs 06-08-2018, 08:43 Napisz kilka słów jak to wygląda? Czy wiadomo kiedy wypala? Jest jakieś powiadomienie o wypalaniu? Inaczej pracuje w trakcie? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Nie mam pojęcia. :P Większość mojego przebiegu to trasa, więc nawet nie wiem kiedy się coś dzieje i czy się dzieje. I tak powinno pozostać. TuneFORCE 08-08-2018, 07:20 Co zrobić? Od września wszystkie nowe z bezpośrednim wtryskiem muszą mieć gpf. Mam nadzieję że niedługo będzie je można grzebnąć Grzebać już można :one: GPF nie powinien sprawiać tyle problemów co DPF z uwagi na większą temperaturę spalin i czas nagrzewania sie silnika do właściwej temperatury pracy. Ja osobiście zamawiając auto rodzinne starałem sie aby GPFa nie było i zamówiłem silnik w ostatniej chwili bez filtra, bo po prostu boję się chorób wieku dziecięcego. GPF prędzej się stopi jak zapcha. latar 08-08-2018, 08:27 Chyba nie będzie aż takich problemów z GPFami jak wczesnymi DPFami. Choroby wieku dziecięcego filtrów sadzy już minęły. A czy sadza w benach jest inna od sadzy w dieslach? W ogóle powinno być z nimi lżej. Sadza wypala się w temperaturze >550C. Żaden problem osiągnąć to w doładowanej benie bez żadnych wspomagaczy. Moje obawy budzi potencjalne cięcie kosztów i mała pojemność filtrów, która będzie powodowała ich zbyt wczesne zapychanie się popiołem. Się zobaczy. Na szczęście mój ostatni zakup GPFa też jeszcze nie ma ;) heko 09-08-2018, 23:22 Courier 1.0 100 MY 2017 https://images89.fotosik.pl/15/ea8337bbe24244eemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ea8337bbe24244ee) heko 11-08-2018, 18:36 Focus 1.0eb 100 https://images91.fotosik.pl/16/3ebc184fcb4f5dbdmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ebc184fcb4f5dbd) ford courier 26-08-2018, 16:49 Courier 1.0 100 MY 2017 https://images89.fotosik.pl/15/ea8337bbe24244eemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ea8337bbe24244ee) no i teraz mi to jezdzi,2,5 tys km po cipowaniu jak narazie same pozytywy:razz: TuneFORCE 26-08-2018, 18:55 ...A czy sadza w benach jest inna od sadzy w dieslach? .... Sadza to sadza :one: IMO w benie będzie z tym mniejszy problem ale na bank będa jakies choroby wieku dziecięcego...w benie prędzej GPF się stopi jak w DPF w dieslu. boncio 27-08-2018, 13:35 Ceramika lub obudowa z nierdzewki się stopi? Przecież to jest kilkaset stopni zapasu. To przecież tłumiki alu by się topiły nagminnie. Struna 27-08-2018, 13:41 a wsad kata to niby czemu się potrafi stopić, choć jego obudowa przetrwa ? :) boncio 28-08-2018, 12:34 Zgadza się ceramika prędzej się stopi niż stal. Ale to chyba przy nieprawidłowej pracy silnika, bo w normalnych warunkach ceramika to ok 1100+ stopni temp. topnienia. Spaliny tyle osiągają normalnie? Struna 28-08-2018, 12:42 nie, ale wystarczy że jakiś wtrysk podlewa :) makinen 28-08-2018, 20:13 ja od chipa mam większą ochotę wciskać mocniej pedał gazu więc pali trochę więcej Bo moc nie bierze się znikąd. Choćby tuner gadał co innego. TuneFORCE 30-08-2018, 03:06 Fiesta 1.0EB 100KM https://images90.fotosik.pl/27/2cd029294f5d4fcemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2cd029294f5d4fce) Sera na naszym FB: Comano 31-08-2018, 08:37 Chciałbym kupić nową Fiestę B8 1.0 EB 100KM. Warunkiem brzegowym jest jednak to, czy uda się ją na ok. 140 KM zawirusować... Wstrzymać się z zakupem jeszcze rok jak te nowe jednostki zostaną lepiej rozpracowane czy brac w ciemno ? (widziałem tylko jedną sztuke zrobioną jak na razie) Ewentualnie rozważam jeszcze coś z 1.0 TSI. heko 31-08-2018, 09:36 bez problemu :) foni 31-08-2018, 14:18 Ten sam Mistrz 4 tygodnie temu.... 1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D heko 31-08-2018, 16:25 Ten sam Mistrz 4 tygodnie temu.... wszystko się zmienia dość szybko :P foni 02-09-2018, 19:52 To ile już ecoboostów z GPFem i odłączanym cylindrem ma chipa? leszcz 03-09-2018, 19:48 foni pewnie dziesiątki ;) na całym świecie heko 11-09-2018, 12:34 1.0eb 100KM https://images90.fotosik.pl/35/df338d030c57d3ebmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/df338d030c57d3eb) West_GD 30-09-2018, 22:24 Cześć, Mam Fiestę 1.0 EB St-line 140KM. Da się to jeszcze trochę wzmocnić? Jeżdzone tylko na PB 98. Ktoś ogarnia takie tematy w Gdańsku lub okolicy? Hansolo 30-09-2018, 22:29 Praust Moto Pruszcz Gdański. Program robi Grzegorz / HEKO /. Jak robi to na forum bez trudu znajdziesz. West_GD 01-10-2018, 06:30 Dzięki za informację. Widzę, że korzystają z hamowni Moto Comp, a Moto Comp to partner na pomorze firmy Tune Force. Więc chyba najlepiej do nich uderzyć z pytaniem. heko 01-10-2018, 13:23 zarówno ja, jak i Tuneforce, korzystamy tam z tej samej hamowni :P TuneFORCE 13-10-2018, 06:32 zarówno ja, jak i Tuneforce, korzystamy tam z tej samej hamowni :P W tylko wynajmujecie hamownie w oddziale TuneFORCE :p B-Maxik 1.0 125KM https://images90.fotosik.pl/55/fb8182bc9d6b2277med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb8182bc9d6b2277) boncio 13-10-2018, 12:27 To nasz :D Chyba pierwszy na forum, ale drugi u Grześka. Moc jak i Vmax mocno nie wzrosła, bo seria jak to 125 była o 10KM wieksza. Za to różnica momentu o 50Nm jest dobrze odczuwalna. Żona bardzo zadowolona. Mówi, ze teraz jest idealnie w mieście i poza nim. Na autostradzie też czuć różnicę. Dobra robota, dzięki. lupek102 21-11-2018, 19:25 Witam, Jako, że niedługo odbiorę swojego Ecoboosta mam pytanie odnośnie tuningu i oprogramowania. Słyszałem, że nowe komputery dokładnie logują stan docierania silnika i inne parametry pracy. Chodzi o to, że jestem zwolennikiem docierania na ostro i nie mam ochoty zamulać przez pierwsze 5 tyś tylko dać się silnikowi porządnie dotrzeć. Pytanie czy to taka jazda i obroty silnika mogą się zapisać w pamięci i Ford na ich podstawie może odstąpić kiedyś od gwarancji na silnik tłumacząc, że silnik został źle dotarty? A żeby było bardziej w temacie rozumiem, że chipa można robić od razu? :) TuneFORCE 25-11-2018, 22:09 Witam, Jako, że niedługo odbiorę swojego Ecoboosta mam pytanie odnośnie tuningu i oprogramowania. Słyszałem, że nowe komputery dokładnie logują stan docierania silnika i inne parametry pracy. Chodzi o to, że jestem zwolennikiem docierania na ostro i nie mam ochoty zamulać przez pierwsze 5 tyś tylko dać się silnikowi porządnie dotrzeć. Pytanie czy to taka jazda i obroty silnika mogą się zapisać w pamięci i Ford na ich podstawie może odstąpić kiedyś od gwarancji na silnik tłumacząc, że silnik został źle dotarty? A żeby było bardziej w temacie rozumiem, że chipa można robić od razu? :) Napiszę CI jak to u nas bywało z Focusami RSami...najmocniej zawsze wychodziły te docierane na ostro. Jakby co to robimy najnowsze 1.0EB :diabel2::one: stachuu0 24-01-2019, 17:22 Zastanawiam się nad chipem 1.0 100KM. Tylko problem - nie jestem jedynym użytkownikiem samochodu i nie będę miał wpływu na lane paliwo - czyli tylko 95. Jest sens? Robicie mniejsze przyrosty przy jeździe na 95? TalRash 29-01-2019, 17:45 A jak wygląda chip wersji 1.0 140 ps.? Zbliżone wyniki do moda 125? Czyli jak mam w drugim aucie 140ps to nie warto? stachuu0 Oczywiście że Ci wystroją na 95. Ważne aby lać zawsze to paliwo na jakim był robiony program. ogk402 18-02-2019, 11:12 jakie są możliwości dla EB 1.0 100PS. da się bezpiecznie podnieść dla 125/130? melo30 18-02-2019, 11:17 jakie są możliwości dla EB 1.0 100PS. da się bezpiecznie podnieść dla 125/130? Cały temat o tym , nawet z wykresami , takie to z fabryki wychodzą a nawet więcej , ech. heko 18-02-2019, 13:16 145-150KM to standard :P Fiesta Mk8 ST Line 25-02-2019, 23:27 Hmmm... standard powiadasz... to dlaczego u mnie dało się wydrzeć tylko 121? Jest już chip możliwy do zrobienia w 1.0 EB GPF? Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka pekor92 26-02-2019, 08:48 Hej, Pytanie odnośnie silnika 1.0 ecoboost 140km - nowa fiesta bez dpf i odłączanego cylindra. Da radę ją wystroić bezpiecznie na 155/160 km? heko 28-02-2019, 13:22 Courier na hybrydzie https://images92.fotosik.pl/133/d2d17fc1e3208e5fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2d17fc1e3208e5f) Fiesta mk8 w automacie https://images89.fotosik.pl/132/356fea8843a32760med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/356fea8843a32760) wujekcybul 03-03-2019, 12:06 [QUOTE=heko;3100180]Courier na hybrydzie Ladnie wyszedl. Bede wydech zakladal robilem swoja 1.0 u Ciebie ale mam pytanie. Masz mozliowsc wgrania cracle map tak jak w pumaspeed? mskgs 03-03-2019, 20:54 Ta fiesta mk8 w automacie wyszła tragicznie w serii. :( 91 KM? To już chyba wiadomo, skąd tak drastycznie obniżone osiągi względem wersji z manualną skrzynią. boncio 04-03-2019, 10:19 A ta Fiesta w automacie to byla wersja bez GPFa jak rozumiem? heko 04-03-2019, 11:06 bez gpf tak, cracle zrobione maniek_wroc 27-03-2019, 10:26 Panowie mam takie pytanie odnośnie trybu eco w fieście czy któryś z was sprawdzał na hamowni i mógłby wrzucić wykres dla silnika 100KM jak zmienia się tryb eco po wirusie ? I czy w ogóle się zmienia? Pytam z ciekawości aby wiedzieć jak ten tryb kastruje moc i moment i czy żona będzie mogła go używać podczas dojazdów do pracy w zakorkowanym mieście :-) Struna 27-03-2019, 10:32 ten eco to głównie żądanie z pedału gazu "osłabia" foni 28-03-2019, 08:32 zdecydowanie Struna ma rację Wchodząc w tryb eco ma się wrażenie odpuszczenia gazu. Na trasie przy stałej prędkości spalanie spada około litra, choć mam wrażenie że automatycznie auto zaczyna poruszać się z przyśpieszeniem jednostajnym ujemnym. Trzeba docisnąć pedał aby jechać dalej tak samo. Po mieście ja bym nie dał rady psychicznie wytrzymać w takim rygorze mocy. jaceks 28-03-2019, 14:55 Tryb Eco odłacza jeden cylinder Struna 28-03-2019, 15:13 i co - jak dasz but w podłogę to też na odłączonym pojedzie ? nie sądzę.... yataz 29-03-2019, 12:33 Tryb Eco odłacza jeden cylinder W trybie normal i sport też standardowo odłącza. Na życzenie klienta ASO może wgrać do silnika 1.0 nowy software, w którym (tylko) w trybie sport nie ma odłączania cylindra. mayak 29-03-2019, 13:10 W trybie normal i sport też standardowo odłącza wyobrażam sobie że to robi tylko w pewnym zakresie obciążeń, a gdy zapotrzebowanie ma moc rośnie to w kilka minisekund (niezauważalnie dla kierownika) wraca do 3cyl jaceks 29-03-2019, 13:14 jeździłem fiestą bawiąc się tą funkcją. reakcja silnika jest natychmiastowa na guzik. czuć podczas przyśpieszania dodatkowe kopnięcie w plecy yataz 29-03-2019, 17:49 wyobrażam sobie że to robi tylko w pewnym zakresie obciążeń, a gdy zapotrzebowanie ma moc rośnie to w kilka minisekund (niezauważalnie dla kierownika) wraca do 3cyl Oczywiście. Pierwszy cylinder jest wyłączany tylko przy jednostajnej jeździe bez obciążenia. mayak 29-03-2019, 19:33 Pierwszy??? Wyobrażałem sobie że włącza się środowy ale układ korbowy był jako tako wyważony yataz 29-03-2019, 22:23 Pierwszy??? Wyobrażałem sobie że włącza się środowy ale układ korbowy był jako tako wyważony Pierwszy. Układ korbowy sobie pracuje normalnie, tylko w pierwszym garnku nie otwierają sie wtedy zawory i nie ma w ten sposób pracy. mskgs 01-04-2019, 07:13 Da się jakoś zauważyć, kiedy jest jeden cylinder odłączony? Niby też to mam, ale niespecjalnie mi się chciało w to wierzyć zawsze. foni 01-04-2019, 07:55 Drobny offtop. Aby sprawdzić jakie jest to Eco, na tym samym odcinku jadąc Fiestą zaraz za Yarisem Hybrid udało mi się wczoraj osiągnąć wynik 5,1 (odczyt z kompa). Yaris zaliczył 4,7 (odczyt z kompa). U mnie 4 osoby, w Yarisie 3. Yaris już na letnich, a Fiesta na zimówkach 17". Przyznaję szczerze, że radość z jazdy żadna :) yataz 01-04-2019, 09:11 Da się jakoś zauważyć, kiedy jest jeden cylinder odłączony? Niby też to mam, ale niespecjalnie mi się chciało w to wierzyć zawsze. Ja w Focusie to czuję. Dla przeciętnego Kowalskiego jest to zapewne niewyczuwalne, ale jak ktoś uważnie nasłuc***e auta, to pomimo dobrego wyciszenia usłyszy, kiedy silnik pracuje na dwóch garach. esdoka 11-04-2019, 13:48 Mam szybkie pytanko, czy ktoś poleca jakiegoś tunera z Warszawy co profesjonalnie zchipuje mi fieste MK7 1.0eb 100KM? wilku30 11-04-2019, 21:20 EMsetup z Grodziska Mazowieckiego, spokojnie ogarną temat. cattani75 24-04-2019, 06:26 A wracając do tematu: jak wygląda sprawa chipa dla 1.0 EB z GPF? heko, TuneFORCE - macie jakieś nowe odkrycia w tym temacie? Da się to zrobić? foni 24-04-2019, 08:33 Mój jest zrobiony od kilku miesięcy. Pisał o tym TuneFORCE. heko póki co montuje boxy. cattani75 24-04-2019, 12:20 A Ty masz GPF? Myślałem, że jeszcze nie... I że właśnie z tymi silnikami są problemy. foni 24-04-2019, 13:35 Mam. Nie będę ukrywać, że Grzegorz z @TuneForca musiał się mocno napracować aby ruszyć temat pierwszego pacjenta 1.0 z GPFem. A ja musiałem uzbroić się w cierpliwość aby jako pacjent to przeżyć :) GPF ogranicza moment, co zresztą widać po wynikach. Zdaje się obecnie TuneFORCE robi chipa w autach z GPFem "od ręki". boncio 24-04-2019, 14:44 No właśnie robi, ale 1,5 z GPF i też nie tak od reki ;) I one z GPF wychodzą całkiem podobnie jak stare 1,5 czy 1,6. Bez GPF lepiej. Natomiast nie widziałem żadnego innego niż Twój 1,0. TuneFORCE 24-04-2019, 23:45 No właśnie robi, ale 1,5 z GPF i też nie tak od reki ;) I one z GPF wychodzą całkiem podobnie jak stare 1,5 czy 1,6. Bez GPF lepiej. Natomiast nie widziałem żadnego innego niż Twój 1,0. Robi wszystkie z GPFami, nawet nowego STka już mogę zrobić, tylko niech ktoś go zamówi i do nas przyjedzie :-) 1.0EB z GPFem robiłem kilka :) Wykresu Foniego Fiesty nigdzie nie wrzucałem, więc widziałeś cos innego :D 1.5z GPFem wychodzą bez porównywalnie lepiej jak stary 4-o cylindrowiec bez filtra g:P tylko wersje z AT robi się słabej z uwagi na skrzynię. Natomiast MT...przebieg momentu bije na głowę starego 1.5EB :D bodi81 25-04-2019, 06:28 A jak wygląda przyrost dla 125KM? Jest w ogóle sens w to się bawić? cattani75 25-04-2019, 06:50 TuneFORCE, to wrzuć wykres od auta foni Dojadę z Krakowa do Poznania w 2 godziny? ;-) foni 25-04-2019, 08:56 cattani75 W 2 godziny nie, ale jak dołożysz dwie stówki do noclegu (dla Was), to ostatecznie kobieta będzie wdzięczna podwójnie. Wszyscy wychodzą na tym w opcji "win - win". :) bodi81 Moja to właśnie 125KM w serii. boncio 25-04-2019, 12:22 TuneFORCE masz rację, że wykresu Fiesty foni nie widziałem, ale znałem wyniki i były sporo słabsze niż wersja bez GPF, ok 50Nm mniej :( Wszystkie tak słabo wychodzą? Co do 1,5 R3 w wartościach max są zbliżone do R4 i to miałem na myśli, a przebieg momentu lepszy. To wynika pewnie z faktu, że one od razu były projektowane z GPF, a do 1.0 został on dołożony, więc bez zmiany turbo musi być gorzej niż wcześniej. cattani75 02-06-2019, 20:30 heko opanowałeś już 1.0 EB z GPF? :-) rydzadam 06-06-2019, 06:33 Czy są już zarejestrowane mody silnika 140 KM z GPF i ASS? Jeśli tak, poproszę o przykładowy wykres. Bump: mskgs 07-06-2019, 07:24 bodi81 Moja to właśnie 125KM w serii. Mógłbyś wrzucić wykres serii? To jest na Pb95 czy 98? foni 07-06-2019, 08:16 Nie mam. Z tego co pamiętam auto trzymało serię. Strojone na 98. Na co dzień żona jeździ na 95. Latem lejemy 98. mskgs 07-06-2019, 09:16 Ok, dzięki. W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii i czy 1.0 EB we Fieście się różni od tego w Focusie? W Foce rzekomo jest overboost na 200 Nm, a tutaj 200 to wyszło po strojeniu, dlatego byłem ciekaw serii - czy jest jakaś różnica względem wersji 100 KM. TuneFORCE 07-06-2019, 09:59 Ok, dzięki. W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii i czy 1.0 EB we Fieście się różni od tego w Focusie? W Foce rzekomo jest overboost na 200 Nm, a tutaj 200 to wyszło po strojeniu, dlatego byłem ciekaw serii - czy jest jakaś różnica względem wersji 100 KM. Nowe 1.0EB z GPFem wychodzą dużo słabiej niż te starsze Meva 07-06-2019, 11:07 Nowe 1.0EB z GPFem wychodzą dużo słabiej niż te starsze Co znaczy dużo słabiej? odbieram swoją za 2 tyg i chciałem się do Was za jakiś czas wybrać, tak btw można zrobić program pod pb95 i na takim paliwie jeździć cały czas? będzie spora różnica? foni 07-06-2019, 11:10 W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii Było biedne +/- 170Nm Różnica to 35Nm. Niby nie dużo ale jednak 20% więcej. Z odczuwaniem jest ten problem, że moment idzie dość płasko stąd ciężko o wrażenie "kopa". Przy czym idzie już tym jeździć dość dynamicznie. TuneFORCE 07-06-2019, 20:05 Co znaczy dużo słabiej? odbieram swoją za 2 tyg i chciałem się do Was za jakiś czas wybrać, tak btw można zrobić program pod pb95 i na takim paliwie jeździć cały czas? będzie spora różnica? Maja o ok 30-40Nm mniej jak wcześniejsze 1.0EB Producenci zaczynają się bać ewentualnych wpadek typu diesel gate g;) cattani75 07-06-2019, 20:36 To teraz z fabryki wychodzi 130 Nm??? foni 08-06-2019, 12:01 zapewne chodziło o to że z fabryki mają nadal 170Nm, ale potencjał przyrostowy jest dużo mniejszy cattani75 08-06-2019, 12:04 Już się boję, za dwa- trzy tygodnie odbiór. Głupio by było, gdyby się okazało, że to nie jedzie. :-/ foni 08-06-2019, 12:06 tak będzie sam się zdziwiłem, choć wcześniej ujeżdżałem 1,0 cattani75 08-06-2019, 12:14 No to trzeba będzie zacząć od wgrania softu od 125 KM. Meva 08-06-2019, 13:12 Już się boję, za dwa- trzy tygodnie odbiór. Głupio by było, gdyby się okazało, że to nie jedzie. :-/ Ja odbieram swoją przed Bożym Ciałem. Jeździłem sporo na jazdach testowych 100KM wersją i wtedy dynamika wydawała się jak dla mnie wystarczająca(generalnie samochodem więcej będzie jeździć żona) dam znać po odbiorze czy czuje różnice. Co znaczy wgranie softu od 125KM? Szybka wizyta u Heko? mskgs 08-06-2019, 14:50 No to teraz wyobraźcie sobie taką sytuację, że ktoś jeździł demówką bez GPF-a, a dostał z GPF-em. :D cattani75 08-06-2019, 14:52 No właśnie się zastanawiam, czy ta którą żona powoziła na jeździe testowej miała już GPF. Na pewno miała 125 KM. cattani75 08-06-2019, 14:55 Meva Niekoniecznie u heko. Tu chodzi o wgranie fabrycznego softu od mocniejszej wersji. Gdzie robiłeś te jazdy próbne? Może w Krakowie? Meva 09-06-2019, 00:25 No to teraz wyobraźcie sobie taką sytuację, że ktoś jeździł demówką bez GPF-a, a dostał z GPF-em. :D Meva Niekoniecznie u heko. Tu chodzi o wgranie fabrycznego softu od mocniejszej wersji. Gdzie robiłeś te jazdy próbne? Może w Krakowie? Ja pewnie tak będę miał, jeździłem bez GPFu, biorąc pod uwagę że było to na początku roku a każde demo miało już słuszny przebieg. Zamawiając auto szczerze mówiąc nawet nie pomyślałem o kwestii GPFu. Jazdy próbne miałem w Katowicach i w Chorzowie. PS. Możesz dać znać coś więcej w kwestii wgrania fabrycznego softu od wersji 125KM? monterro 09-06-2019, 10:58 Cześć, rozglądam się za focusem 3 FL. Znalazłem fajny egzemplarz w wersji trend, niestety jest to wersja 100 koni i 5 biegów. Patrząc na dane techniczne to osiągi ma ładnie mówiąc średnie. Do jakich cyfr można zbliżyć się robiąc chipa? Auto serwis aso, 60 tyś przebiegu. Jak ma się do 1.6 105 km :D? cattani75 09-06-2019, 22:05 Meva trzeba się zgłosić do któregoś z magików forumowych i wgrają Ci soft od mocniejszej wersji. Potem w razie update'u przez ASO zawsze będzie się już wgrywać mocniejsza wersja (125 KM). monterro 09-06-2019, 22:24 A 5 biegowa skrzynia nie powoduje problemu? Z tego co widziałem to 125km mają 6 tki :( cattani75 09-06-2019, 23:02 Pisałem do Meva :-) foni 10-06-2019, 07:17 jest to wersja 100 koni i 5 biegów takiego zastępczaka ma właśnie TuneFORCE szczerze mówiąc... zapierdziela bardzo zadowalająco Psikus z demo bez GPFa, a odbiór auta z GPFem to mój przypadek. Miałem "pecha", bo mój był jednym z pierwszych jakie z GPFem przyjechały do PL. TuneFORCE 10-06-2019, 12:25 Meva trzeba się zgłosić do któregoś z magików forumowych i wgrają Ci soft od mocniejszej wersji. Potem w razie update'u przez ASO zawsze będzie się już wgrywać mocniejsza wersja (125 KM). no jasne...do pierwszej awarii i sprawdzenia, że w aucie jest soft niezgodny z vinem :lol: cattani75 10-06-2019, 12:54 Tak, teoretycznie tak. Pod tym względem chip lepszy, ale... do pierwszej awarii i wgrania oryginalnego softu Forda. :-) Coś czuję, że i tak mnie czeka wycieczka krajoznawcza do Poznania. TuneFORCE - działacie też w soboty? ;-) Najbezpieczniej to box, ale trzeba brudzić ręce przed i po każdej wizycie w ASO. :-) heko, a boxa do 100 KM z GPF masz? heko 10-06-2019, 13:02 mam boxa, szału nima, ale nowe 1.0 z gpf na chipie, to już nie to samo co stare 1.0eb :D bardzo się nie pobrudzisz, bo wtyczki są na wierzchu :P cattani75 10-06-2019, 14:03 heko a chipa już robisz do tych z GPFem, czy tylko box? Ile on daje przyrostu koni i niutów do serii? West_GD 10-06-2019, 17:11 Podłączam się pod temat, zamówiłem St-Line 140KM, widzę, że niutonometry obcięte bo 180 a w obecnej Fieście też St-Line 1.0 140KM mam ich 210. Ogólnie czy 140KM wychodzi trochę lepiej z momentem po programie niż wersja 125KM? rydzadam 11-06-2019, 08:26 Podłączam się do pytania o podniesienie mocy w mojej Fieście 140KM z GPF, produkcja 03/19. Najlepiej Gdańsk i okolice. Może być od razu na priv. foni 11-06-2019, 10:42 Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać. Na początek spróbowałbym: 1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria 2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji Potem dopiero decyzja czy warto inwestować. wujekcybul 11-06-2019, 21:12 Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać. Na początek spróbowałbym: 1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria 2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji Potem dopiero decyzja czy warto inwestować. Pumaspeed robi ale tu by chodzilo o to, ze fabryka ogranicz Nm na dole po chipie mozna odblokowac. Choc swoja droga po co kupowac 140 jak mozna 100 i wgrac chipa. Teraz Msport robi Fieste R1 to i zaraz soft na 150KM bedzie. BTW da sie wsadzic DP bez GPF? TuneFORCE 12-06-2019, 11:37 .... Teraz Msport robi Fieste R1 to i zaraz soft na 150KM bedzie....? A świstak siedzi...ale może niedługo wyjdzie :lol: rydzadam 18-06-2019, 22:22 I jak? Nikt nie chipował 1,0 140KM z GPF? Warto spróbować. Poważnie się zastanawiam nad oddaniem w ręce fachowca. Po dotarciu kilka razy "dałem ognia". Zbiera się świetnie aż do odcinki przy 6500 obr. tj. 140 km/h na 3.biegu. V max. według licznika bez problemu nieco ponad 200. Pozostaje jednak mały niedosyt, zwłaszcza w zakresie od 2500-3000obr., gdzie wyczuwalna jest wyraźna turbo dziura przy szybkiej zmianie biegów. Na pewno da się to jakoś ogarnąć..... wujekcybul 21-06-2019, 21:50 I jak? Nikt nie chipował 1,0 140KM z GPF? Warto spróbować. Poważnie się zastanawiam nad oddaniem w ręce fachowca. Po dotarciu kilka razy "dałem ognia". Zbiera się świetnie aż do odcinki przy 6500 obr. tj. 140 km/h na 3.biegu. V max. według licznika bez problemu nieco ponad 200. Pozostaje jednak mały niedosyt, zwłaszcza w zakresie od 2500-3000obr., gdzie wyczuwalna jest wyraźna turbo dziura przy szybkiej zmianie biegów. Na pewno da się to jakoś ogarnąć..... Ale co chcesz wyciagnac z topowej wersji? Wejdz na puma speed i zobacz bezpiecznie na 170KM z wymina turbo powyzej to juz trzeba dlubnac w silniku. Bump: A świstak siedzi...ale może niedługo wyjdzie :lol: No dobra posmiali sie pozartowali ale tu R1 na 150KM robia. R2 na 200KM zywotnosc mniejsza ale widzialem, ze w Pumaspeed zalecja pistons & rods upgrade i ludzie smigaja. Pomijam kwestie oplacalnosci bo to jednak mnostwo kasy a przyrosty nieduze. https://docs.wixstatic.com/ugd/89553f_c5e16c153cdd4e29a856696f96c54a05.pdf Tu MK8 jeszcze nie dlubneli tylko Mk7,5 http://www.pumaspeed.co.uk/saved/files/2013_1.0_ecoboost_Pumaspeed_Upgrade_Price_List_201 4.pdf Bump: Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać. Na początek spróbowałbym: 1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria 2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji Potem dopiero decyzja czy warto inwestować. Graty sa inne. Jak robic 140KM to ja bym od razu hybryde wstawial. mskgs 21-06-2019, 22:29 No dobra posmiali sie pozartowali ale tu R1 na 150KM robia. R2 na 200KM zywotnosc mniejsza ale widzialem, ze w Pumaspeed zalecja pistons & rods upgrade i ludzie smigaja. Pomijam kwestie oplacalnosci bo to jednak mnostwo kasy a przyrosty nieduze. https://docs.wixstatic.com/ugd/89553f_c5e16c153cdd4e29a856696f96c54a05.pdf Tu MK8 jeszcze nie dlubneli tylko Mk7,5 http://www.pumaspeed.co.uk/saved/files/2013_1.0_ecoboost_Pumaspeed_Upgrade_Price_List_201 4.pdf Ale w Mk8 od 2018 jest już zmieniony silnik, więc to co zrobili z Mk7.5 to trochę inna bajka... melo30 21-06-2019, 23:15 Superchips (bluefin) od dawna robi mk8, na stronie ok 160 km i 230 NM . Z programatorem 339funtow , wygodna rzecz na gwarancji, powrót do serii 2 minuty. Stare dobre 1.0 100km 5 biegów - 150km i 245Nm sprawdzone na hamowni od 1,5 roku hula, inne auto. heko 21-06-2019, 23:22 wygodna rzecz na gwarancji, powrót do serii 2 minuty mała nieścisłość: po pierwsze, aso forda nie "widzi" zmian programowych po drugie, aso forda widzi ostatnie programowanie, czyli np. przywracanie do serii :P melo30 21-06-2019, 23:29 Przy awarii wolałbym wjechać z fabrycznym softem jakby mieli szukać dziury w całym ;) Tak czy siak wszystko sprawdzenia , jasne. Sami tez lubią „updejtowac” co się da i jak ktoś nie ma blisko do tunera to kłopot. Tu odpada. mskgs 21-06-2019, 23:34 Superchips (bluefin) od dawna robi mk8, na stronie ok 160 km i 230 NM . Ale mk8 ze „starym” 1.0 EB czy „nowym” z GPF? Bo to różnica. :) wujekcybul 22-06-2019, 11:16 Ale mk8 ze „starym” 1.0 EB czy „nowym” z GPF? Bo to różnica. :) Dlatego pytalem czy da sie wsadzic DP bez GPF do nowego 1.0. Chyba jeszcze nikt tego nie robill. patrykvaio 23-06-2019, 21:07 To co pisze puma to jedno a realia na hamowni to drugie . https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/66b8d45002385fa33b2147cee8787ac2.jpg Z tego co mi wiadomo najmocniejsze 1.0 seria 100 km w Polsce [emoji6] czy gpf tak wiele zmienia to niewiem . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk cattani75 23-06-2019, 21:11 patrykvaio To właśnie wykres dla auta z GPF czy bez? Wyszedł pięknie. :-) patrykvaio 23-06-2019, 21:12 patrykvaio To właśnie wykres dla auta z GPF czy bez? Wyszedł pięknie. :-) Bez gpf bo auto z 2016 ale to nie tylko sam „program” Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk rydzadam 24-06-2019, 06:26 Ale co chcesz wyciagnac z topowej wersji? Topowa, jak topowa, ale skoro ze 100 konnej można tak fajne parametry bezpiecznie wydusić, co widać na wykresach, to dlaczego nie ze 140 KM, który to silnik rzekomo ma inny "wiatrak" niż 100KM i 125KM. Nie zależy mi na jakimś wielkim przyroście rzędu 160-170 KM. Bez sensu. Jednak jak pisałem, charakterystyka w zakresie 2000-3000 obr. nie jest porażająca. Jestem przekonany, że da się wzmocnić nieco "dół", chyba, że GPF bruździ na tyle, że dusi niutometry w zarodku w dolnym i średnim zakresie obrotów. TuneFORCE 27-06-2019, 08:46 Topowa, jak topowa, ale skoro ze 100 konnej można tak fajne parametry bezpiecznie wydusić, co widać na wykresach, to dlaczego nie ze 140 KM, który to silnik rzekomo ma inny "wiatrak" niż 100KM i 125KM. Nie zależy mi na jakimś wielkim przyroście rzędu 160-170 KM. Bez sensu. Jednak jak pisałem, charakterystyka w zakresie 2000-3000 obr. nie jest porażająca. Jestem przekonany, że da się wzmocnić nieco "dół", chyba, że GPF bruździ na tyle, że dusi niutometry w zarodku w dolnym i średnim zakresie obrotów. 140KM i 125KM niczym się nie różnią, nawet softy czasami mają takie same :D:D:D West_GD 27-06-2019, 15:12 Co ciekawe to Puma ma mieć 1.0 o mocy 155KM, wcale nie będę zdziwiony jak to będzie to samo co słabsze wersje tylko zmieniony Soft. 1bartek 27-06-2019, 15:34 Wg. informacji prasowych zespół napędowy o którym piszesz jest technologią mild hybrid - silnik spalinowy 1.0 ecoboost + rozrusznik/generator, który zmagazynowaną energią odzyskaną z hamowania wspomaga ecoboosta podczas przyspieszania. 155 KM wynika z pracy zespołu a nie zoptymalizowanego softu. West_GD 27-06-2019, 15:55 O, to bardzo ciekawe, umknęło mi to gdzieś. Dzięki za poinformowanie. boncio 28-06-2019, 11:13 Przede wszystkim Puma ma mieć większą turbinę od aktualnych 1.0 i stąd 155KM. Może mieć większą bez wpływu na elastyczność właśnie dzięki użyciu rozrusznika/generatora, który ma wspomagać silnik spalinowy przy niższych obrotach do 3500obr/min, dopóki turbo nie rozwinie skrzydeł. Taki dodatkowy overboost. Wpływ na moc maksymalną raczej będzie żaden, ta moc bierze się tylko ze turbo-spalinówki. Teraz pomyślcie ile można będzie z tego wyciągnąć po chipie ;) tuxus6 03-07-2019, 20:02 Posiadam Fieste z EcoBoost 1.0 100KM z GPF, zastanawiam się na chipem, przeczytałem w poprzednich postach, że w silnikach z GPFem dużo słabiej z momentem obrotowym, pytanie do was, czy ograniczenie momentu jest wymuszone przez program w ecu, tak aby GPF miał warunki do poprawnej pracy, czy GPF tłumi moment obrotowy fizycznie i nic się z tym nie da zrobić modyfikując program, podsumowując jaki moment obrotowy można osiągnąć na tym silniku, który ma GPF? TuneFORCE 03-07-2019, 21:30 To jest nieco inny silnik i całkowicie inny układ wtryskowy :) rydzadam 04-07-2019, 11:32 To jest nieco inny silnik i całkowicie inny układ wtryskowy :) Tzn. inny niż wersje sprzed roku, które nie miały GPF? TuneFORCE 05-07-2019, 22:12 Tzn. inny niż wersje sprzed roku, które nie miały GPF? Nie miałem Fiest MK8 1.0 bez GPFa wciarko 19-07-2019, 09:31 Bez gpf bo auto z 2016 ale to nie tylko sam „program” Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Co jeszcze w nim zmieniales, ze tak ladnie to wyszlo? Pochwal sie troche :) Sam chetnie bym zrobil takie cos :) rydzadam 01-08-2019, 08:56 Czy jest coś nowego w temacie chipowania 1,0 140KM 2019r z GPF? TuneFORCE 01-08-2019, 10:23 Czy jest coś nowego w temacie chipowania 1,0 140KM 2019r z GPF? A co ma być nowego? Przecież robiliśmy już te auta pół roku temu :lol::lol::lol: rydzadam 02-08-2019, 08:36 A co ma być nowego? Przecież robiliśmy już te auta pół roku temu :lol::lol::lol: OK. Cieszę się, że robiliście :) Jednak w tym wątku nijak nie mogę znaleźć - pewnie źle szukam ;) konkretnych parametrów "z życia wziętych" - wykresu, wartości KM, Nm dla tego konkretnego silnika, dokładniej: wersji mocy. Na Waszej stronie w katalogu rozwiązań też nie widzę 1,0 140 KM. Może być na priv. Jestem z okolic Trójmiasta. Widzę, że koło Pruszcza macie swój oddział. wujekcybul 02-08-2019, 09:11 OK. Cieszę się, że robiliście :) Jednak w tym wątku nijak nie mogę znaleźć - pewnie źle szukam ;) konkretnych parametrów "z życia wziętych" - wykresu, wartości KM, Nm dla tego konkretnego silnika, dokładniej: wersji mocy. Na Waszej stronie w katalogu rozwiązań też nie widzę 1,0 140 KM. Może być na priv. Jestem z okolic Trójmiasta. Widzę, że koło Pruszcza macie swój oddział. Bez sensu trzeba bylo kupic 1.0 100KM i wtedy chipowac... Teraz to zostaje dlubnac go na 200KM. https://www.m-sport.co.uk/fiesta-r2 boncio 02-08-2019, 11:04 To fakt, żadnych wykresów nie ma. Pewnie dlatego, że tak słabo wychodzą. rydzadam 02-08-2019, 11:40 Bez sensu trzeba bylo kupic 1.0 100KM i wtedy chipowac... Teraz to zostaje dlubnac go na 200KM. https://www.m-sport.co.uk/fiesta-r2 To też rozwiązanie, zwłaszcza, że parę kawałków taniej by wyszło w salonie. Jednak po pierwsze wersja 100 od 125-140 nieco się różni - hamulce, itp. Po drugie, na tamten moment nie miałem jeszcze wiedzy, że można tak fajnie wycisnąć moc z wersji 100KM, po trzecie - jednak fajnie jest mieć "w papierach" wersję najmocniejszą. Przyda się choćby przy odsprzedaży za parę lat. wujekcybul 07-08-2019, 16:31 To też rozwiązanie, zwłaszcza, że parę kawałków taniej by wyszło w salonie. Jednak po pierwsze wersja 100 od 125-140 nieco się różni - hamulce, itp. Po drugie, na tamten moment nie miałem jeszcze wiedzy, że można tak fajnie wycisnąć moc z wersji 100KM, po trzecie - jednak fajnie jest mieć "w papierach" wersję najmocniejszą. Przyda się choćby przy odsprzedaży za parę lat. Jak zrobia tunning to moga uwolnic niutki na pierwszych biegach i zdjac speed limiter. A jak chcesz dalej sie bawic to kup wiekszy IC zeby w lato nie zdychal. Po wiecej trzeba czekac az tunerzy ogarna. wciarko 26-09-2019, 09:07 Ja tez caly czas mam w glowie, zeby dlubnac mojego transita, jednakze jestem caly czas zawalony robota, duzo jezdze i kilometry leca. Zblizam sie juz do 90 tys km i zastanawiam sie, czy jest jeszcze sens robic program przy coraz wiekszym przebiegu? Teraz te silniczki takie delikatne i wrazliwe i obawiam sie, ze sie rozleci jakby dostal teraz +40KM i +70Nm.. :P mozliwe, ze w przyszlym roku bede zmienial na nowszy model, ale wtedy juz sie trafi z GPF... eh.. koledzy Tunerzy, z jakim najwiekszym przebiegiem programowaliscie 1.0 eb? I jak wyszlo bezpiecznie? Rozumiem, ze kazdy silnik jest dbany inaczej przez kierowce. Ja np. jezdze duzo w trasie i te 100KM wykorzystuje w pelni. Czasem pedal gazu wciskam zero-jedynkowo. :P olej w silniku zmieniam co 15 tys. km. Aktualnie zalany Millers Oils XF Longlife EB 5W20 - nie wiem, czy dobry wybor. Zawsze obowiazkowe rozgrzanie silnika i studzenie, staram sie jak moge. ;) TuneFORCE 28-09-2019, 06:34 Ja miałem już 1.0EB, czy 1.6EB z przelotami rzędu 180-200k km. wciarko 03-10-2019, 18:53 Ja miałem już 1.0EB, czy 1.6EB z przelotami rzędu 180-200k km. To juz calkiem spore przebiegi maja te silniczki :) i wykresy wychodzily rownie obiecujaco jak tu na wykresach? rydzadam 09-10-2019, 07:43 Czy pojawiły się już wreszcie w Polsce UDOKUMENTOWANE wykresami realizacje chipowania 1,0EB 140 KM z GPF? rydzadam 15-10-2019, 07:12 Nikt z tunerów nie odpowiada, bo albo nie próbował, albo się nie da..... W każdym razie wczoraj próbowaliśmy przeczytać sterownik mojej Fiesty Kess-em. Nie rozpoznaje tej wersji Bosch-a. Jakiś tam inny programator (nie pamiętam jaki) też nie potrafił się skomunikować. Trzeba zatem poczekać, aż ktoś coś wymyśli. TuneFORCE 15-10-2019, 19:16 Szkoda słów...powiem tak...trzeba być niezłym druciarzem, żeby nie mieć możliwości programowania tego sterownika :D Życzę powodzenia w tuningu :-) A druga sprawa, to ile razy mam Ci mówić, że ROBIŁEM 1.0EB Z GPFem w wersji 100/125KM, które biorąc pod uwagę chiptuning niczym się dla tunera nie różnią. To jest 1.0EB 140KM, a nie prom kosmiczny jak Ci się wydaje ;) rydzadam 16-10-2019, 07:52 Widać takich druciarzy mamy w okolicy :) Nazwy firmy nie wymienię, bo to nic nie wniesie, a może komuś niepotrzebnie zaszkodzić. Z tego co widzę, może się mylę, firmy najchętniej biorą się za VAG-i i jak zaczyna się rozmowa, to chwalą się wykresami Seatów, VW, itd. W takim razie do kogo się udać w Trójmieście / okolicach, żeby sprawdził, jakie mamy możliwości? Ze względu na permanentny brak czasu, nie mogę jeździć po Polsce w poszukiwaniu tunera. Tak zdesperowany nie jestem :) Co do wersji 140 KM, to wiem, że jest to auto jak każde inne, żaden prom kosmiczny. Czym niby poza sterownikiem i programem miałoby się różnić. No może jeszcze jakimś drobiazgiem w osprzęcie. Nie znam się na tych nowych wynalazkach Forda. Do tej pory dłubałem się trochę (zaznaczam: amatorsko) w starszych rocznikach Fordów i Subaru. heko 16-10-2019, 08:46 to po prostu najnowszy sterownik silnika i nie każdy, nawet oryginalny sprzęt to robił ja też długo czekałem na aktualizację w moich sprzętach, aby robiły te sterowniki :) rydzadam 16-10-2019, 08:53 to po prostu najnowszy sterownik silnika i nie każdy, nawet oryginalny sprzęt to robił ja też długo czekałem na aktualizację w moich sprzętach, aby robiły te sterowniki :) Dokładnie. Dlatego też prosili o cierpliwość i poczekanie, aż KESS zrobi kolejną aktualizację. Mi się nie spieszy, ale jeśli są inne firmy / sprzęt do programowania, itd., to dlaczego nie skorzystać ;) foni 16-10-2019, 14:21 Kolega może długo czekać aż ktoś puści się na chipa z silnikiem w wersji 140KM. Nie mówię, że nigdy ale szansa na to, że ktoś kupuje najdroższą wersję tego silnika, aby potem znów dopłacać do paru koników jest po prostu nikła. Co zresztą widać po samym Koledze bo czeka na innych. "Liczący" i chcący mieć chipa, kupują i chipują tańszą wersję 100/125 a z różnicy dokładają sobie bajery lub jadą na wakacje. Sytuacja zmieni się, gdy auta zaczną pojawiać się rynku wtórnym. TuneFORCE 16-10-2019, 18:45 Widać takich druciarzy mamy w okolicy :) Nazwy firmy nie wymienię, bo to nic nie wniesie, a może komuś niepotrzebnie zaszkodzić. Z tego co widzę, może się mylę, firmy najchętniej biorą się za VAG-i i jak zaczyna się rozmowa, to chwalą się wykresami Seatów, VW, itd. W takim razie do kogo się udać w Trójmieście / okolicach, żeby sprawdził, jakie mamy możliwości? Ze względu na permanentny brak czasu, nie mogę jeździć po Polsce w poszukiwaniu tunera. Tak zdesperowany nie jestem :) Co do wersji 140 KM, to wiem, że jest to auto jak każde inne, żaden prom kosmiczny. Czym niby poza sterownikiem i programem miałoby się różnić. No może jeszcze jakimś drobiazgiem w osprzęcie. Nie znam się na tych nowych wynalazkach Forda. Do tej pory dłubałem się trochę (zaznaczam: amatorsko) w starszych rocznikach Fordów i Subaru. Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas. rydzadam 17-10-2019, 12:04 Kolega może długo czekać aż ktoś puści się na chipa z silnikiem w wersji 140KM. Nie mówię, że nigdy ale szansa na to, że ktoś kupuje najdroższą wersję tego silnika, aby potem znów dopłacać do paru koników jest po prostu nikła. Co zresztą widać po samym Koledze bo czeka na innych. "Liczący" i chcący mieć chipa, kupują i chipują tańszą wersję 100/125 a z różnicy dokładają sobie bajery lub jadą na wakacje. Sytuacja zmieni się, gdy auta zaczną pojawiać się rynku wtórnym. Spokojnie, poczekamy. A nóż to ja będę tym pierwszym :) A co do kupna mocniejszej, droższej (minimalnie) wersji, to swoje przesłanki ku temu już opisałem wcześniej. To był mój świadomy wybór, włącznie z myślą o późniejszym chipowaniu. Liczyłem i analizowałem na prawdę długo i z rozmysłem ;) A rata miesięczna większa o około 30-35 zł 140KM vs 125KM to sam przyznasz, niewiele. Bump: Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas. Jak będę miał w planach okolice Poznania, z przyjemnością podjadę :D Tymczasem podpytam jeszcze w mojej okolicy. West_GD 20-10-2019, 20:09 Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas. Pamiętasz może ile momentu i mocy wychodziło po programie dla wersji 140KM? rydzadam 07-11-2019, 10:27 Spokojnie, poczekamy. A nóż to ja będę tym pierwszym :) A co do kupna mocniejszej, droższej (minimalnie) wersji, to swoje przesłanki ku temu już opisałem wcześniej. To był mój świadomy wybór, włącznie z myślą o późniejszym chipowaniu. Liczyłem i analizowałem na prawdę długo i z rozmysłem ;) A rata miesięczna większa o około 30-35 zł 140KM vs 125KM to sam przyznasz, niewiele. Bump: Jak będę miał w planach okolice Poznania, z przyjemnością podjadę :D Tymczasem podpytam jeszcze w mojej okolicy. Znalazłem w Trójmieście tunera, który twierdzi, że spokojnie może to ogarnąć, dodając max.15-20 koni. Te liczby wziął raczej z kapelusza, a nie z praktyki, ale mniejsza o to. Czy da radę, stwierdził po zrobieniu fotki z typem/numerem seryjnym komputera Bosch mojej Fiesty (tego co jest obok akumulatora) i sprawdzeniu u siebie w kompie, czy potrafią ten konkretny komputer połączyć ze swoim sprzętem. Rzekomo tak. Problem w tym, że chwilowo na takie "rozrywki" nie mam ani kasy, ani czasu :) więc temat chwilę musi poczekać. Pewnie do 1.połowy 2020. basti_seba 20-11-2019, 19:17 Moja Fiesta, nowy model, ale z z listopada 2017. Euro 6 bez GPF, mimo to najnowszy sterownik MED 17.0.7 Zrobione w Cinsoft koło Gliwic u Pana Marcina. https://www.facebook.com/CINSOFT/photos/pcb.2315580378551890/2315579758551952/?type=3&theater TuneFORCE 21-11-2019, 18:56 To nie jest żaden najnowszy sterownik, tylko stary kibel :) :p boncio 21-11-2019, 19:28 Tia, MED 17 to już od 2010 w Fordzie. basti_seba 23-11-2019, 12:38 To nie jest żaden najnowszy sterownik, tylko stary kibel :) :p No może i kibel, nie znam się. Fakt, że możliwy był zapis odczyt od 2019 roku. Sam o tym pisałeś i Grzegorz Leśnicki też. No i auto z Euro 6. Pisałeś, że nie widziałeś najnowszej Fiesty bez GPF, czyli Euro 6.2 Chyba, że moje auto też ma ten filtr. heko 23-11-2019, 16:10 nowe sterowniki to MG1 :D TuneFORCE 24-11-2019, 22:53 No może i kibel, nie znam się. Fakt, że możliwy był zapis odczyt od 2019 roku. Sam o tym pisałeś i Grzegorz Leśnicki też. No i auto z Euro 6. Pisałeś, że nie widziałeś najnowszej Fiesty bez GPF, czyli Euro 6.2 Chyba, że moje auto też ma ten filtr. Nowe sterowniki i układy wtryskowe są od MK8, wszystko wcześniej to MEDy basti_seba 25-11-2019, 20:20 Nowe sterowniki i układy wtryskowe są od MK8, wszystko wcześniej to MEDy To jest MK8 przecież. Obejrzeliście link, który podałem?, czy z zasady krytyka, że zrobione nie w Krakowie albo Poznaniu? TuneFORCE 25-11-2019, 20:55 To jest MK8 przecież. Obejrzeliście link, który podałem?, czy z zasady krytyka, że zrobione nie w Krakowie albo Poznaniu? Widocznie do pierwszych MK8 wsadzili jeszcze stary 1.0EB :) ze starym układem wtryskowym i kiblem MED17xx. Plus taki, że wychodzi to dużo lepiej niż nowe układy wtryskowe MG1. Auta z GPFem pokazują w serii po 40-50Nm mniej i dużo gorzej wychodzą po modzie. Gdybyś miał MG1, to o takich parametrach mógłbyś jedynie pomarzyć. A dwa to nikt tutaj niczego nie krytykuje, tylko dywaguje, a to różnica więc tak się nie gorączkuj g:P basti_seba 25-11-2019, 21:19 Ok, nie ma tematu. rydzadam 26-11-2019, 06:43 Auta z GPFem pokazują w serii po 40-50Nm mniej i dużo gorzej wychodzą po modzie. Z czego wychodzą tak duże różnice w Nm między nowymi, a starymi 1,0EB? Bo różnice, jak piszesz, są naprawdę duże, rzędu 20 procent. Czy w "nowych" jest bardziej przydławiony wydech przez GPF, czy mniejsze ciśnienie doładowania (inne turbo), czy wtryski mniej wydajne, coś zmienili ze ssaniem - intercooler, kolektor, czy może jeszcze jakieś nowe wymysły "proekologiczne"? TuneFORCE 26-11-2019, 19:39 Z czego wychodzą tak duże różnice w Nm między nowymi, a starymi 1,0EB? Bo różnice, jak piszesz, są naprawdę duże, rzędu 20 procent. Czy w "nowych" jest bardziej przydławiony wydech przez GPF, czy mniejsze ciśnienie doładowania (inne turbo), czy wtryski mniej wydajne, coś zmienili ze ssaniem - intercooler, kolektor, czy może jeszcze jakieś nowe wymysły "proekologiczne"? Po pierwsze to inny układ wtryskowy, a więc inny sterownik i zupełnie inne oprogramowanie. Z założenia ma być mniej z uwagi pewnie na normy, a przy okazji może trochę mniej obciąża to GPFa...chociaż te filtry są tak bezobsługowe jak katalizatory, zero problemów. rydzadam 27-11-2019, 09:41 Po pierwsze to inny układ wtryskowy, a więc inny sterownik i zupełnie inne oprogramowanie. Z założenia ma być mniej z uwagi pewnie na normy, a przy okazji może trochę mniej obciąża to GPFa...chociaż te filtry są tak bezobsługowe jak katalizatory, zero problemów. Ile udało Ci się wycisnąć z przykładowego 1,0EB z GPF i nowym sterownikiem? Masz może jakiś wykres KM i Nm? Nie wiem, czy warto się bawić i wydawać 1500-2000 zł, skoro dołożą mi przykładowo jedynie 10 Nm i 10 KM. TuneFORCE 27-11-2019, 13:31 Ok 130-140KM do zrobienia i jakieś 50-60Nm więcej jak w serii :-) Nie kolekcjonuje tych wykresów ale juz w 2018 robiłem takie auta, bo na naszym FB są jakies kreski: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1409206339182594 https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1260566880713208 rydzadam 28-11-2019, 06:05 Ok 130-140KM do zrobienia i jakieś 50-60Nm więcej jak w serii :-) Nie kolekcjonuje tych wykresów ale juz w 2018 robiłem takie auta, bo na naszym FB są jakies kreski: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1409206339182594 https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1260566880713208 OK. Dzięki za info. Rozumiem, że to dane dla fabrycznie 100-konnych egzemplarzy z GPF. Nadal jednak nie wiadomo, ile kuni można dodać do mojego 140KM, o ile w ogóle tyle ma :) Chyba jednak go "shamuję" na początek na rolkach, żeby sprawdzić, co fabryka dała. Może się okazać, że zamiast deklarowanych 140 ma ...np.130 koni. Niemniej jak da się zauważalnie moment podnieść przy niskich i średnich obrotach, to też warto się zastanowić nad chipowaniem, bo jednak mam drobny niedosyt i wrażenie, że da się ten silnik nieco odmulić w zakresie 2000-4000 obr. EDIT: OK. Już widzę na fejsie, że bazowo to wersje 100KM TuneFORCE 29-11-2019, 12:05 W poprzednich egzemplarzach wersja 140KM wychodziła tyle co 125KM, czyli ok 130-135KM, więc to chyba tylko na papierze było mocniejsze. Nie miałem 140ki ale miałem 125 i 100 i różnice wychodzą analogiczne do tego co w poprzedniej wersji, może więc podobnie jest z wersja 140KM malacz 29-11-2019, 19:46 Od paru miesięcy też śmigam fiestą (1.0 z tym, że bez gpf) po remapie sterownika silnika. Seryjnie 100 KM i 170 NM, obecnie niecałe 150 KM i ok. 230 NM. Różnica kolosalna w dynamice i elastyczności. Teraz fiesta wyrywa z miejsca jak wściekła, przy czym spala tyle samo paliwa o ile nie mniej. Seryjnie to auto było bardzo zmulone, jakby nie było turbiny. Bardzo szybko puchło, aktualnie od ok. 2500 obrotów staje się mega agresywna, pięknie przyspiesza nawet pow. 140 km/h. Super sprawa, całkiem inne auto. rydzadam 02-12-2019, 07:01 Klamka zapadła. Wstępnie umówiłem się u trójmiejskich tunerów na około połowę grudnia na zawirusowanie mojej Fiesty. Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Efektami podzielę się na Forum. wciarko 04-12-2019, 08:35 A ja mam pytanie dodatkowe: Czy da sie dolozyc pops&bangs przy programie na te 140-150KM? :D i czy to w ogole bedzie slychac na seryjnym wydechu czy trzeba cos z niego usunac? :p to dopiero byloby smieszne w transicie :P heko 04-12-2019, 09:13 wszystko się da :D adrevir 04-12-2019, 11:28 Czy po programie lejecie nadal olej 5w20 czy przechodzicie na 5w30 a moze 0w40? |