Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning 1.0 ecoboost 3-cylindrowca


Strony : 1 [2] 3

osama80
10-11-2017, 22:09
Zalany byl 95ron, ostatnio wlelem 98 i to samo. Sporadycznie ale się zdarza i tylko przy dynamicznym przyspieszaniu.

ford courier
10-12-2017, 17:41
orientuje sie ktos ile takie chipowanie by kosztowalo takiej litrowki na cos mocniejszego i jak to ma sie z gwarancja fabryczna

heko
10-12-2017, 20:49
ceny na PW
ASO nie widzi zmian :)

a tu kolejny :)

https://images83.fotosik.pl/934/399b19972aad6570med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/399b19972aad6570)

screensky
12-12-2017, 02:36
Właśnie zrobiłem też chyba na Ukraine. Kolega zapewniaw mnie ze ten czyp jest z Polski, z Krakowa. Pytanie czy ktoś jakoś swoją licencji sprzedawał? To pierwsze. Drugie. Niektórzy mają problem po tym chipe na swojih EB 100 KM. Ja na razie przyjechałem z 8 tys. Wszystko ok. Mówią u nas na Forumach że wersje 100 km mają inne właściwości metalu, i trochę inną turbinę, co na to Państwo powie? Mam nadzieję że mnie to ominie. Niestety palić stał w mieście o litr więcej. Olej nie podjeda wszystko ok. Tankuje 98 TESCO.

heko
12-12-2017, 10:08
latają chipy na Ukrainę :D
Jedno jest pewne, te silniki są bardzo czułe na jakość paliwa, musisz tankowaćwysoko oktanowe paliwo!!!

screensky
12-12-2017, 14:27
[emoji106]

latar
19-12-2017, 19:53
Panowie, czy Fiesta MK8 1.0EB 100, 125 i 140KM to to samo? Po chipie robią się*tak samo?

Pytanie poboczne o najnowsze TSI z VAGa. Jak robią się na boxie?
1.0TSI 95KM (Ibiza)
1.0TSI 110KM (Fabia)
1.0TSI 115KM (Ibiza)
1.2TSI 110KM (Fabia)
1.5TSI 150KM (Ibiza)

heko
19-12-2017, 21:54
100 i 125 dokładnie to samo...na ok. 150
140 chyba są różnice

1.0 i 1.5tsi nie mam pojęcia
1.2tsi 105/110KM na ok. 130KM

TuneFORCE
20-12-2017, 07:36
Panowie, czy Fiesta MK8 1.0EB 100, 125 i 140KM to to samo? Po chipie robią się*tak samo?

1.0Eb 100KM ma inna głowice i mniejsze zawory wydechowe od wersji 125KM/140KM...które oprócz softu nie różnią chyba niczym więcej...mialem ilka 140ek i wychodziły w serii tak, jak 125ka z dobrym bonusem, poniżej 140KM

Pytanie poboczne o najnowsze TSI z VAGa. Jak robią się na boxie?
1.0TSI 95KM (Ibiza)
1.0TSI 110KM (Fabia)
1.0TSI 115KM (Ibiza)
1.2TSI 110KM (Fabia)
1.5TSI 150KM (Ibiza)

1.0TSI i 1.5TSI chyba jeszcze nikt nie modził bo w VAGu modzone auto zaraz wykryją, więc nikt sie jeszcze nie odważył na mod softu...1.2TSI...przyrosty oscylują w okolicy 15-20KM/40-45Nm...mam tu na myśli realne wartości, a nie bananowe wykresy ;-)

foni
20-12-2017, 08:23
Z tego co mi się udało wyczytać wychodziło, iż wersja 100KM ma też inne hamulce. Z tyłu są bębny. Może ktoś z użytkowników to potwierdzi?

mskgs
20-12-2017, 08:48
125KM w MK8 ma tarcze z tyłu. Wersja 140KM ma inne przełożenia skrzyni.

TuneFORCE
20-12-2017, 09:36
125KM w MK8 ma tarcze z tyłu. Wersja 140KM ma inne przełożenia skrzyni.

Takie różnice to normalka, my piszemy o silniku :wink:

Mirek01
20-12-2017, 09:38
W MK 7 125 KM są bębny z tyłu.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L31 przy użyciu Tapatalka

latar
20-12-2017, 10:40
1.0Eb 100KM ma inna głowice i mniejsze zawory wydechowe od wersji 125KM/140KM...które oprócz softu nie różnią chyba niczym więcej...mialem ilka 140ek i wychodziły w serii tak, jak 125ka z dobrym bonusem, poniżej 140KM


Czyli 100KM nie i zrobi się pod 150 tak jak pisał heko?


1.0TSI i 1.5TSI chyba jeszcze nikt nie modził bo w VAGu modzone auto zaraz wykryją, więc nikt sie jeszcze nie odważył na mod softu

Chodzi mi o box, np Rapid TPM z DIMSport czy coś*podobnego.

mskgs
20-12-2017, 12:06
Takie różnice to normalka, my piszemy o silniku :wink:

No tak :) Chociaż i tak są rozbieżne informacje - twierdzisz, że 100/125 się różnią, a heko wspominał, że to jest to samo (chyba nawet w tym temacie). Komu wierzyć? :D

heko
20-12-2017, 13:33
eb 100 i 125KM wychodzą identycznie :P
1.0tsi do zrobienia programowo, Rapida brak
1.2, 1.4tsi wszystkie programowo i boxowo całkiem przyzwoicie :)
1.5tsi na razie cisza

screensky
20-12-2017, 13:36
Czy ktoś już jest kto na wersję 100 km, po chipu ma przynajmniej 20 tys.km? W jeździe dynamiczniej...

latar
20-12-2017, 13:44
Dzięki heko.

Tu na zdjęciu z otomoto jest Fiesta MK8 1.0EB 125KM. Mi się wydaje, że ma bębny z tyłu ;)

https://sites.google.com/site/latarmaxiu/misc/zakupy/fiesta_stl_125KM.jpg

heko
20-12-2017, 13:52
bębny widać :)

boncio
20-12-2017, 15:46
Mnie to wygląda na ST-line, a one nawet 100-konne powinny mieć tarcze z tyłu według cennika.

TuneFORCE
21-12-2017, 07:28
No tak :) Chociaż i tak są rozbieżne informacje - twierdzisz, że 100/125 się różnią, a heko wspominał, że to jest to samo (chyba nawet w tym temacie). Komu wierzyć? :D

Weź VIN setki i VIN 125ki i sprawdź numery części

foni
21-12-2017, 10:50
ST-line nawet w wersji 100KM ma z tylu tarcze.
Sprawdzone dziś empirycznie.

latar
21-12-2017, 11:20
To samo widziałem na jakimś teście na yt. Może to kwestia daty produkcji? Na zdjęciu, które wstawiłem jest ST Line, w ogłoszeniu dealera stoi, że ma 125KM.

Struna
21-12-2017, 11:35
Weź VIN setki i VIN 125ki i sprawdź numery częścimetoda nie do końca pewna, o ile numery te same to ok - ale jeśli różne, to jeszcze wcale nie znaczy, że tak naprawdę nie jest to taka sama część

latar
21-12-2017, 11:59
Toście pojechali. A plebs dalej nie wie co zamawiać :/
W stosunku do wersji 100KM dopłata to 125KM to 4k a do 140KM trzeba dołożyć kolejne 3k.

1bartek
21-12-2017, 12:55
To nie są bębny, tylko raczej jakieś nakładki ochronne na tylne hamulce montowane do transportu z fabryki do salonu. Praktycznie każdy nowy SMAX i Galaxy w ogłoszeniach takie ma, jak na załączonym zdjęciu :) Przepraszam za off topic.

https://otomotopl-imagestmp.akamaized.net/images_otomotopl/860902065_4_1080x720_20-240-km-titanium-automat-platinium-wyprzedaz-rocznika-2017-osobowe.jpg


Dzięki heko.

Tu na zdjęciu z otomoto jest Fiesta MK8 1.0EB 125KM. Mi się wydaje, że ma bębny z tyłu ;)

https://sites.google.com/site/latarmaxiu/misc/zakupy/fiesta_stl_125KM.jpg

foni
21-12-2017, 13:18
Toście pojechali. A plebs dalej nie wie co zamawiać :/

Zanim zamówiłem Fiestę 125KM jeździłem 100KM i nie było WOW. Natomiast pamiętałem z Focusa, że ten silniczek ma potencjał. Oczywiście jeździłem Focusem na seryjnych mapach, ale i tak byłem zadowolony. Do 125KM dopłaciłem właśnie ze względu na opisane różnice w samej konstrukcji silnika jak i różnice w układzie hamulcowym. Każde auto u mnie zaraz po kupnie dostaje wirusa.

A tak stoi w specyfikacji:

latar
21-12-2017, 14:54
No to wynika z tego, że ST-Line w wersji 1.0EB100KM ma też tarcze. Obstawiam, że ich rozmiar jest taki sam jak dla 140KM. Dopytuję bo oczywiście chodzi o sensowne zamówienie. Jeśli potencjał 100 i 125 jest taki sam to wolę zostawić te 4k w kieszeni ;)

TuneFORCE
21-12-2017, 15:32
100KM wychodzą mniej na podobnych nastawach jak 125KM...a 140Km wychodza tylko odorbinę lepiej jak 125KM :-) Jeśli opróćz mocy różnica jest w heblach to bym dopłacił do wersji 125KM żeby miec tarcze, a nie bębny

heko
21-12-2017, 15:34
Grześ, noż kurna, ja nie widzę różnicy w 100 i 125KM :)

foni
21-12-2017, 16:11
Przy wersji ST-Line faktycznie można mieć dylemat. Docelowo temat rozbija się o parę kucy zauważalnych zapewne wyłącznie na wykresie. Ja biorę Vignale i przy dość bogatej wersji nie chciałem mieć bębnów.

kafar42
22-12-2017, 11:31
100KM wychodzą mniej na podobnych nastawach jak 125KM...a 140Km wychodza tylko odorbinę lepiej jak 125KM :-) Jeśli opróćz mocy różnica jest w heblach to bym dopłacił do wersji 125KM żeby miec tarcze, a nie bębny

A czy jest możliwość kupić wersję 100 km z bębnami i potem przerobić na tarcze, potem zrobić chipa na 200 km, a zaoszczędzone pieniążki przeznaczyć na wino i panienki.

screensky
22-12-2017, 11:44
Mam szczęścia. Mam wersję 100 km na tarczach))) ale 125km sprzodu mają większy tarczę kurde nie 280 mm tylko 300. Nie jest w cele trudno to zmienić. Ale na ATE POWERDISK i tak daje rade, nawet jak masz chip na 140 km. Gdyby były z tyłu bębny to nie wiem nic na ten temat.

latar
22-12-2017, 12:00
Mowa była o Fieście akurat ;)

Duże hamulce zawsze można założyć. Możliwe, że nawet sześciotłoczkowe Brembo 380mm z Mustanga GT podejdą ;P Pytanie czy koło 19'' wejdzie do Fiesty :P

TuneFORCE
22-12-2017, 13:57
Jak dobry rabat sie wynegocjuje to lepiej kupić 125kę z lepszym heblem niż potem się bawić w przerabiania bębnów na tarcze ;-)

latar
22-12-2017, 14:59
Podjadę do dealera to się*dowiem czy Fiesta ST-Line 1.0EB ma różne heble dla różnych wariantów mocy ale przyznam, że nie sądzę.

zuraw201
24-12-2017, 16:15
22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Podobno w 2018 Ford ma wprowadzić oficjalnie tuning tych silników.

mayor
25-12-2017, 11:20
To ciekawe jakie programy będą oferować i za ile :D

latar
25-12-2017, 14:14
Połowa efektu jak u heko za to dwa razy drożej.
Jak pakiety mocy Polestar w Volvo.

mayor
25-12-2017, 18:49
I to przy dobrych wiatrach, bo po co oferować model 100KM z programem na 125KM za 1k PLN, gdy model z tym silnikiem o tej mocy sprzedaje się 3k PLN drożej ;) Imho jakoś tego nie widzę, w ASO nawet nie ma jak sprawdzić czy wgrali dobry program i czy faktycznie jest lepiej...

boncio
26-12-2017, 19:57
Taka plotka o tuningu w ASO była już kilka lat temu omawiana na tym forum. I jak widać nic. Jedyne co mogą zrobić to zmiana na inną moc fabryczną, ale to raczej w cenie z cennika auta.

TuneFORCE
27-12-2017, 09:14
22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Podobno w 2018 Ford ma wprowadzić oficjalnie tuning tych silników.

Taa...a świstak siedzi... :wink:

ziggurad
04-01-2018, 13:27
Cześć!
Zastanawiam się nad kupnem samochodu i mam "małe" pytanie ;)

Znalazłem Forda Focusa:
Focus 2011-2015, 1.0L GTDI 12V TC(100PS)
W dobrym stanie i małym przebiegiem ok 40 tys (potwierdzonym).

Na początku samochód został mi przedstawiony że ma 125KM, wyszło że sprzedający się pomylił i ma jednak 100 konia ;)

Pytanie czy ten silnik zniósłby podkręcenie?

Wydaje mi się że dla kombi i takiej budy 100 konia to trochę mało jednak kusi mnie rocznik, mały przebieg i bardzo dobry stan.

Chyba że jesteście w stanie mi wskazać miejsce gdzie mogę poczytać więcej o tym silniku?

heko
04-01-2018, 13:58
jak każdy inny 1.0eb, lekko na ok 145KM :)

MAG
17-02-2018, 18:19
22.12 odebrałem ST-line 100KM. Posiada hamulce tarczowe na wszystkich kołach. ...
Jako ciekawostka - wszystkie Fiesty ST-Line jakie widziałem w Szwecji mają z tyłu bębny ...


Ale mam pytanko do tunerów - mieliscie już styczność z hybryda do tego 1,0 EcoBoost?





EDIT
Znalazłem info z angolandii, że po hybrydzie na standardowych bebechach ten silniczek jest w stanie wytrzymać 200KM ... :shock:

TuneFORCE
30-03-2018, 15:43
Courier 1.0 100KM EB My2018

http://tuneforce.pl/media/catalog/product/f/o/ford_mod_druk_6_03.jpg

Seria na stronie: http://tuneforce.pl/chiptuning-ford-transit-courier-1-0eb-100km
Albo na naszym FB:

brunoa
30-03-2018, 20:47
A jak tam Panowie tunerzy nowa Fiesta 1,0 EB, zabezpieczenia ogarnięte - chipujecie juz?

heko
30-03-2018, 22:30
niet

latar
30-03-2018, 23:00
What? Fiesta MK8 się*jeszcze nie chipuje?

TuneFORCE
31-03-2018, 12:43
What? Fiesta MK8 się*jeszcze nie chipuje?

Miałem ostatnio taką i na stole może i by poszła ale klient nie chciał otwierać ECU, natomiast po OBD na ta chwilę nic nie rusza tego sterownika :(:(:(
Ten Courier poszedł, w w dostawczakach z reguły siedzą starszej generacji sterowniki silnika

latar
31-03-2018, 13:38
Długo rozważałem Fiestę MK8 1.0EB. Właściwie już prawie zamawiałem ale tchnęło mnie i poszło Polo GTI. Rapid i jedziemy :619:

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

TuneFORCE
03-04-2018, 10:32
Długo rozważałem Fiestę MK8 1.0EB. Właściwie już prawie zamawiałem ale tchnęło mnie i poszło Polo GTI. Rapid i jedziemy :619:

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Nowe GTI? Jak tak to jest na Boschu i raid nie będzie działał :P
Lada dzień będę miał JB4 do nowych TSI :619:

latar
03-04-2018, 17:16
Tak nowe. To 2.0TSI.
To mnie Miras z VAGTuna w ciula zrobił...albo jeszcze nie wiedział i palnął :/
No jeśli tak to mam Rapida do opchania.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

heko
03-04-2018, 17:26
a czemu to rapid ma nie działać?

TuneFORCE
05-04-2018, 13:03
A no temu że nie ma jeszcze RAPIDa do 2.0TSI na Boschu...bo nowe TSI to już nie poczciwy Siemens-Continental :p

patrykvaio
06-05-2018, 17:40
Witam, panowie mam pytanie mam Couriera 1.0 eb z 16 roku i myśle nad modami. Chciał bym zrobić w nim ic jakiś dolot i coś z wydechem oczywiście potem dostroić to wszystko. Do 1.0 eb z fiesty jest duży wybór ic i innych bajerow a do Couriera ... nic . Generalnie pod maską wszystko wyglada podobnie . Pytanie czy takie graty jak ic dolot można zamawiać z fiesty?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jaceks
09-05-2018, 15:16
zasadniczo całe podwozie jest z fiesty. różnią się tylko kształtem nadwozia

TuneFORCE
10-05-2018, 17:02
Silnik i sterownik jak w Fiescie czy Focusie

heko
13-05-2018, 22:06
Courier 1.0eb 100KM MY 2018


https://images82.fotosik.pl/1070/73aa50c3c4a1bb2emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/73aa50c3c4a1bb2e)

heko
13-05-2018, 23:21
Fiesta 1.0eb 100KM :)

https://images83.fotosik.pl/1068/1d08b9605cad84f4med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1d08b9605cad84f4)

heko
29-05-2018, 10:25
...i następna :)

https://images82.fotosik.pl/1083/2fcb8f4b162e162amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fcb8f4b162e162a)

marcin_nowy
02-06-2018, 14:24
Mam pytanie ktoś z warszawy wgrywa virusa dofocusa ecoboost 1.0?

TuneFORCE
04-06-2018, 07:59
Mam pytanie ktoś z warszawy wgrywa virusa dofocusa ecoboost 1.0?

Wsiada w furę i dawaj do Poznania

brunoa
04-06-2018, 22:09
...i następna :)

https://images82.fotosik.pl/1083/2fcb8f4b162e162amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fcb8f4b162e162a)

Heko, to jest wykres z chipa nowej Fiesty?
Temat ogarnięty czy nadal walczycie?

heko
04-06-2018, 22:51
tak, to fiesta 1.0 2018, ale sterownik taki jak wcześniej, więc jeśli masz ten najnowszy, nie zrobi się na razie, tylko box

TuneFORCE
05-06-2018, 07:05
U nas był mały update jednego z programatorów i dodali sterownik do najnowszej fiesty ale czy protokół działa to trzeba sprawdzić podłączając się pod samochód.

brunoa
15-06-2018, 18:02
Witam
Wygląda, ze temat nowej Fiesty ogarniety, dzisiaj zrobiłem chipa w Tune Force
Chyba to 1-szy w kraju chip 1.0 EB po FL z nowym sterownikiem z wypustu 2018
Rezultat 146 KM i 210 Nm. Jest nie żle , ale jak człowiek jezdzi na moto to ciągle w aucie ma deficyt mocy :).
Zresztą najlepiej niech sie wypowiedzą forumowi tunerzy....

makinen
15-06-2018, 18:35
Ciekawe czy za jakiś czas uruchomi się nowa usługa sprawdzenia przed kupnem czy auto nie ma zwiększonej mocy poza fabryką.

brunoa
15-06-2018, 19:03
ale o co kaman, to żle wykorzystać potencjał motoru , który został fabrycznie zdławiony?

mskgs
15-06-2018, 23:13
I jak wrażenia? :-) To na pb95 czy 98?

alvares_junior
17-06-2018, 11:56
Witam serdecznie forumowiczów.
Posiadam Focusa mk3, 1.0 Ecoboost 125 KM.
Rocznik 2012, przejechane 53k km.

Obecnie średnie spalanie przy jeździe eco 5,3-5,8 l.
Generalnie szybko się rozpędzam, wrzucam odpowiedni bieg i starał się jeździć w przedziale 1600-2200 rpm.

Rozważam chiptunning (pewnie u Heko bo jestem ze Śląska).
W związku z tym mam pytania:
1. Na ile bezpiecznie jest wgranie nowej mapy dla podzespołów?
2. Jak zmienia się dynamika po zmianie mapy? Na jakich obrotach jeździcie?
3. Co ze spalaniem, zakładając że:
- rozpędzam się dosyć dynamicznie i po uzyskaniu właściwej prędkości trzymam się zakresu około 2000 rpm
- czy po chipie jeździ się na tych samych obrotach czy należy go niżej/wyżej kręcić ?
- spalanie powinno spaść, utrzymać się na tym samym poziomie czy wzrosnac ?
- jazda autostradą - obecnie 6 bieg jazda do 120km/h spalanie ok 6l, prędkość 140km/h mniej niż 7 l. Jak to wygląda po chipie?
4. Lejecie PB95, PB98 czy nie ma znaczenia ?

Wiem, ze zadałem trudne pytania ale mam nadzieję, że uzyskam odpowiedzi zarówno od strony tunerów, jak i od użytkowników.
Pozdrawiam.

mayor
18-06-2018, 10:40
Co prawda mam 1.5EB, ale to nie ma dużego znaczenia przy Twoich pytaniach, na które odpowiedzi na forum pojawiły się już dawno temu ;)

Ad. 1. Na tyle na ile sobie życzysz, można zrobić to bezpiecznie, nikt nie robi na limicie w samochodzie do codziennej jazdy.

Ad. 2. Dynamika zmienia się na plus, szybciej masz wyższy moment, więc krócej się rozpędzasz, obroty pozostają takie same, nie zmieniasz przełożeń skrzyni biegów.

Ad. 3. Spalanie może zostać na podobnym poziomie jak wcześniej, wszystko zależy od stylu jazdy ;) ja od chipa mam większą ochotę wciskać mocniej pedał gazu więc pali trochę więcej ;)_)

Ad. 4. Bezpieczniej jest lać Pb98, szczególnie w lecie, gdy jest ciepło. W zimie można lać Pb95.

jushyn
17-07-2018, 11:16
Hej,

Jest ktoś na forum kto nalatał trochę tys km na modzonym 1.0EB 100KM ?
Słyszałem tylko o problemach ze skrzynią biegów. Czy ktoś miał jakieś niemiłe niespodzianki podczas eksploatacji ?

Pzdr

TuneFORCE
17-07-2018, 11:19
Nasz firmowy 1.0EB ma przejechane cos ponad 60k km i nic się ze skrzynią złego nie dzieje

Dab_Dudek
29-07-2018, 20:52
Witam Panowie i Panie.
Właśnie jestem przed zamówieniem Focusa ST-Line model 2019 z silnikiem 125km.
Czy bez problemów zrobię wirusa na tym silniku ?? Jeśli tak to kogo możecie polecić w woj warmińsko-mazurskim. U mnie pod bokiem jest koles w Suwałkach ( który mi hamował tourana 1.9 105km na 147 i 329 Nm) ale jeszcze nie pytałem czy robi te nowe EB z odłączanym cylindrem. Na samochód muszę czekać 2 miechy, więc jest czas.

Pozdrawiam
Dudek

TuneFORCE
02-08-2018, 07:47
My już robimy nowe 1.0EB

Fiesta Mk8 ST Line
03-08-2018, 13:53
Grzegorz (heko) ogarniasz też już fiesty 1.0 EB 100km z ostatniego wypustu 2018? Ponoć ma mieć GPF (Euro 6.2), nie wiadomo nic o tym odłączanym cylindrze. Do Krakowa mam bliżej niż do Poznania... Odbieram we wrześniu.

grzechu913
03-08-2018, 15:31
Tez mam blizej do kraka , ale jade do Poznania [emoji6]

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

heko
03-08-2018, 16:26
1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D

foni
03-08-2018, 19:23
Większej bzdury dawno nie słyszałem...
No to może zaproponuj boxa!

heko
03-08-2018, 19:35
Większej bzdury dawno nie słyszałem...
no to mało słuchasz...

Fiesta Mk8 ST Line
03-08-2018, 20:54
No to trzeba będzie poczekać. Daj znać tutaj jak już się coś ruszy w temacie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

mskgs
04-08-2018, 12:37
1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D

Oczywiście, że są. Ja oraz kilka innych osób już ma 1.0 z GPF.

heko
04-08-2018, 22:07
Oczywiście, że są. Ja oraz kilka innych osób już ma 1.0 z GPF.
no to współczuję :P

Fiesta Mk8 ST Line
05-08-2018, 14:40
Co zrobić? Od września wszystkie nowe z bezpośrednim wtryskiem muszą mieć gpf. Mam nadzieję że niedługo będzie je można grzebnąć

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

mskgs
05-08-2018, 15:06
no to współczuję :P

Źle nie będzie, jest sporo okazji do wypalania. :D

Fiesta Mk8 ST Line
06-08-2018, 07:21
Napisz kilka słów jak to wygląda? Czy wiadomo kiedy wypala? Jest jakieś powiadomienie o wypalaniu? Inaczej pracuje w trakcie?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

foni
06-08-2018, 08:41
Od miesiąca żona użytkuje 1,0 w wersji 125KM. Wersja z odłączanym cylindrem oraz GPFem.
Wypalania nie zaważyłem - w sensie że nie zanotowałem niczego co by wskazywało, że właśnie trwa procedura wypalania. Na trasie nie zauważyłem odłączania cylindra - o ile takowe w ogóle nastąpiło. Natomiast tryb "Eco" zrzuca na trasie spalanie chwilowe o prawie litr, ale auto ma wówczas dynamikę przystanku autobusowego.
Spalanie w tych upałach, przy raczej spokojnej jeździe żony, oscyluje między 7,5-7,8. Przy czym auto jest wyposażone na maxa, więc jest jednym z cięższych egzemplarzy. Koła 17 cali, opony 205. Lejemy PB98.

mskgs
06-08-2018, 08:43
Napisz kilka słów jak to wygląda? Czy wiadomo kiedy wypala? Jest jakieś powiadomienie o wypalaniu? Inaczej pracuje w trakcie?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Nie mam pojęcia. :P Większość mojego przebiegu to trasa, więc nawet nie wiem kiedy się coś dzieje i czy się dzieje. I tak powinno pozostać.

TuneFORCE
08-08-2018, 07:20
Co zrobić? Od września wszystkie nowe z bezpośrednim wtryskiem muszą mieć gpf. Mam nadzieję że niedługo będzie je można grzebnąć

Grzebać już można :one:
GPF nie powinien sprawiać tyle problemów co DPF z uwagi na większą temperaturę spalin i czas nagrzewania sie silnika do właściwej temperatury pracy. Ja osobiście zamawiając auto rodzinne starałem sie aby GPFa nie było i zamówiłem silnik w ostatniej chwili bez filtra, bo po prostu boję się chorób wieku dziecięcego. GPF prędzej się stopi jak zapcha.

latar
08-08-2018, 08:27
Chyba nie będzie aż takich problemów z GPFami jak wczesnymi DPFami. Choroby wieku dziecięcego filtrów sadzy już minęły. A czy sadza w benach jest inna od sadzy w dieslach? W ogóle powinno być z nimi lżej. Sadza wypala się w temperaturze >550C. Żaden problem osiągnąć to w doładowanej benie bez żadnych wspomagaczy.
Moje obawy budzi potencjalne cięcie kosztów i mała pojemność filtrów, która będzie powodowała ich zbyt wczesne zapychanie się popiołem. Się zobaczy. Na szczęście mój ostatni zakup GPFa też jeszcze nie ma ;)

heko
09-08-2018, 23:22
Courier 1.0 100 MY 2017

https://images89.fotosik.pl/15/ea8337bbe24244eemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ea8337bbe24244ee)

heko
11-08-2018, 18:36
Focus 1.0eb 100

https://images91.fotosik.pl/16/3ebc184fcb4f5dbdmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ebc184fcb4f5dbd)

ford courier
26-08-2018, 16:49
Courier 1.0 100 MY 2017

https://images89.fotosik.pl/15/ea8337bbe24244eemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ea8337bbe24244ee)

no i teraz mi to jezdzi,2,5 tys km po cipowaniu jak narazie same pozytywy:razz:

TuneFORCE
26-08-2018, 18:55
...A czy sadza w benach jest inna od sadzy w dieslach? ....

Sadza to sadza :one:
IMO w benie będzie z tym mniejszy problem ale na bank będa jakies choroby wieku dziecięcego...w benie prędzej GPF się stopi jak w DPF w dieslu.

boncio
27-08-2018, 13:35
Ceramika lub obudowa z nierdzewki się stopi? Przecież to jest kilkaset stopni zapasu. To przecież tłumiki alu by się topiły nagminnie.

Struna
27-08-2018, 13:41
a wsad kata to niby czemu się potrafi stopić, choć jego obudowa przetrwa ? :)

boncio
28-08-2018, 12:34
Zgadza się ceramika prędzej się stopi niż stal. Ale to chyba przy nieprawidłowej pracy silnika, bo w normalnych warunkach ceramika to ok 1100+ stopni temp. topnienia. Spaliny tyle osiągają normalnie?

Struna
28-08-2018, 12:42
nie, ale wystarczy że jakiś wtrysk podlewa :)

makinen
28-08-2018, 20:13
ja od chipa mam większą ochotę wciskać mocniej pedał gazu więc pali trochę więcej
Bo moc nie bierze się znikąd. Choćby tuner gadał co innego.

TuneFORCE
30-08-2018, 03:06
Fiesta 1.0EB 100KM
https://images90.fotosik.pl/27/2cd029294f5d4fcemed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2cd029294f5d4fce)
Sera na naszym FB:

Comano
31-08-2018, 08:37
Chciałbym kupić nową Fiestę B8 1.0 EB 100KM.
Warunkiem brzegowym jest jednak to, czy uda się ją na ok. 140 KM zawirusować...

Wstrzymać się z zakupem jeszcze rok jak te nowe jednostki zostaną lepiej rozpracowane czy brac w ciemno ? (widziałem tylko jedną sztuke zrobioną jak na razie)


Ewentualnie rozważam jeszcze coś z 1.0 TSI.

heko
31-08-2018, 09:36
bez problemu :)

foni
31-08-2018, 14:18
Ten sam Mistrz 4 tygodnie temu....
1.0 z GPF nikt nic nie robi, bo jeszcze nie ma ich dostępnych, więc nie ma co dywagować :D

heko
31-08-2018, 16:25
Ten sam Mistrz 4 tygodnie temu....

wszystko się zmienia dość szybko :P

foni
02-09-2018, 19:52
To ile już ecoboostów z GPFem i odłączanym cylindrem ma chipa?

leszcz
03-09-2018, 19:48
foni pewnie dziesiątki ;) na całym świecie

heko
11-09-2018, 12:34
1.0eb 100KM

https://images90.fotosik.pl/35/df338d030c57d3ebmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/df338d030c57d3eb)

West_GD
30-09-2018, 22:24
Cześć,

Mam Fiestę 1.0 EB St-line 140KM. Da się to jeszcze trochę wzmocnić? Jeżdzone tylko na PB 98.
Ktoś ogarnia takie tematy w Gdańsku lub okolicy?

Hansolo
30-09-2018, 22:29
Praust Moto Pruszcz Gdański. Program robi Grzegorz / HEKO /. Jak robi to na forum bez trudu znajdziesz.

West_GD
01-10-2018, 06:30
Dzięki za informację. Widzę, że korzystają z hamowni Moto Comp, a Moto Comp to partner na pomorze firmy Tune Force. Więc chyba najlepiej do nich uderzyć z pytaniem.

heko
01-10-2018, 13:23
zarówno ja, jak i Tuneforce, korzystamy tam z tej samej hamowni :P

TuneFORCE
13-10-2018, 06:32
zarówno ja, jak i Tuneforce, korzystamy tam z tej samej hamowni :P
W tylko wynajmujecie hamownie w oddziale TuneFORCE :p

B-Maxik 1.0 125KM
https://images90.fotosik.pl/55/fb8182bc9d6b2277med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb8182bc9d6b2277)

boncio
13-10-2018, 12:27
To nasz :D Chyba pierwszy na forum, ale drugi u Grześka.
Moc jak i Vmax mocno nie wzrosła, bo seria jak to 125 była o 10KM wieksza. Za to różnica momentu o 50Nm jest dobrze odczuwalna.
Żona bardzo zadowolona. Mówi, ze teraz jest idealnie w mieście i poza nim.
Na autostradzie też czuć różnicę.

Dobra robota, dzięki.

lupek102
21-11-2018, 19:25
Witam,
Jako, że niedługo odbiorę swojego Ecoboosta mam pytanie odnośnie tuningu i oprogramowania. Słyszałem, że nowe komputery dokładnie logują stan docierania silnika i inne parametry pracy. Chodzi o to, że jestem zwolennikiem docierania na ostro i nie mam ochoty zamulać przez pierwsze 5 tyś tylko dać się silnikowi porządnie dotrzeć. Pytanie czy to taka jazda i obroty silnika mogą się zapisać w pamięci i Ford na ich podstawie może odstąpić kiedyś od gwarancji na silnik tłumacząc, że silnik został źle dotarty? A żeby było bardziej w temacie rozumiem, że chipa można robić od razu? :)

TuneFORCE
25-11-2018, 22:09
Witam,
Jako, że niedługo odbiorę swojego Ecoboosta mam pytanie odnośnie tuningu i oprogramowania. Słyszałem, że nowe komputery dokładnie logują stan docierania silnika i inne parametry pracy. Chodzi o to, że jestem zwolennikiem docierania na ostro i nie mam ochoty zamulać przez pierwsze 5 tyś tylko dać się silnikowi porządnie dotrzeć. Pytanie czy to taka jazda i obroty silnika mogą się zapisać w pamięci i Ford na ich podstawie może odstąpić kiedyś od gwarancji na silnik tłumacząc, że silnik został źle dotarty? A żeby było bardziej w temacie rozumiem, że chipa można robić od razu? :)

Napiszę CI jak to u nas bywało z Focusami RSami...najmocniej zawsze wychodziły te docierane na ostro.
Jakby co to robimy najnowsze 1.0EB :diabel2::one:

stachuu0
24-01-2019, 17:22
Zastanawiam się nad chipem 1.0 100KM.
Tylko problem - nie jestem jedynym użytkownikiem samochodu i nie będę miał wpływu na lane paliwo - czyli tylko 95.
Jest sens? Robicie mniejsze przyrosty przy jeździe na 95?

TalRash
29-01-2019, 17:45
A jak wygląda chip wersji 1.0 140 ps.?
Zbliżone wyniki do moda 125?
Czyli jak mam w drugim aucie 140ps to nie warto?


stachuu0
Oczywiście że Ci wystroją na 95. Ważne aby lać zawsze to paliwo na jakim był robiony program.

ogk402
18-02-2019, 11:12
jakie są możliwości dla EB 1.0 100PS. da się bezpiecznie podnieść dla 125/130?

melo30
18-02-2019, 11:17
jakie są możliwości dla EB 1.0 100PS. da się bezpiecznie podnieść dla 125/130?



Cały temat o tym , nawet z wykresami , takie to z fabryki wychodzą a nawet więcej , ech.

heko
18-02-2019, 13:16
145-150KM to standard :P

Fiesta Mk8 ST Line
25-02-2019, 23:27
Hmmm... standard powiadasz... to dlaczego u mnie dało się wydrzeć tylko 121? Jest już chip możliwy do zrobienia w 1.0 EB GPF?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

pekor92
26-02-2019, 08:48
Hej,

Pytanie odnośnie silnika 1.0 ecoboost 140km - nowa fiesta bez dpf i odłączanego cylindra. Da radę ją wystroić bezpiecznie na 155/160 km?

heko
28-02-2019, 13:22
Courier na hybrydzie

https://images92.fotosik.pl/133/d2d17fc1e3208e5fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2d17fc1e3208e5f)

Fiesta mk8 w automacie

https://images89.fotosik.pl/132/356fea8843a32760med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/356fea8843a32760)

wujekcybul
03-03-2019, 12:06
[QUOTE=heko;3100180]Courier na hybrydzie

Ladnie wyszedl. Bede wydech zakladal robilem swoja 1.0 u Ciebie ale mam pytanie. Masz mozliowsc wgrania cracle map tak jak w pumaspeed?

mskgs
03-03-2019, 20:54
Ta fiesta mk8 w automacie wyszła tragicznie w serii. :( 91 KM? To już chyba wiadomo, skąd tak drastycznie obniżone osiągi względem wersji z manualną skrzynią.

boncio
04-03-2019, 10:19
A ta Fiesta w automacie to byla wersja bez GPFa jak rozumiem?

heko
04-03-2019, 11:06
bez gpf
tak, cracle zrobione

maniek_wroc
27-03-2019, 10:26
Panowie mam takie pytanie odnośnie trybu eco w fieście czy któryś z was sprawdzał na hamowni i mógłby wrzucić wykres dla silnika 100KM jak zmienia się tryb eco po wirusie ? I czy w ogóle się zmienia? Pytam z ciekawości aby wiedzieć jak ten tryb kastruje moc i moment i czy żona będzie mogła go używać podczas dojazdów do pracy w zakorkowanym mieście :-)

Struna
27-03-2019, 10:32
ten eco to głównie żądanie z pedału gazu "osłabia"

foni
28-03-2019, 08:32
zdecydowanie Struna ma rację
Wchodząc w tryb eco ma się wrażenie odpuszczenia gazu. Na trasie przy stałej prędkości spalanie spada około litra, choć mam wrażenie że automatycznie auto zaczyna poruszać się z przyśpieszeniem jednostajnym ujemnym. Trzeba docisnąć pedał aby jechać dalej tak samo. Po mieście ja bym nie dał rady psychicznie wytrzymać w takim rygorze mocy.

jaceks
28-03-2019, 14:55
Tryb Eco odłacza jeden cylinder

Struna
28-03-2019, 15:13
i co - jak dasz but w podłogę to też na odłączonym pojedzie ?
nie sądzę....

yataz
29-03-2019, 12:33
Tryb Eco odłacza jeden cylinder


W trybie normal i sport też standardowo odłącza. Na życzenie klienta ASO może wgrać do silnika 1.0 nowy software, w którym (tylko) w trybie sport nie ma odłączania cylindra.

mayak
29-03-2019, 13:10
W trybie normal i sport też standardowo odłącza
wyobrażam sobie że to robi tylko w pewnym zakresie obciążeń, a gdy zapotrzebowanie ma moc rośnie to w kilka minisekund (niezauważalnie dla kierownika) wraca do 3cyl

jaceks
29-03-2019, 13:14
jeździłem fiestą bawiąc się tą funkcją.
reakcja silnika jest natychmiastowa na guzik.
czuć podczas przyśpieszania dodatkowe kopnięcie w plecy

yataz
29-03-2019, 17:49
wyobrażam sobie że to robi tylko w pewnym zakresie obciążeń, a gdy zapotrzebowanie ma moc rośnie to w kilka minisekund (niezauważalnie dla kierownika) wraca do 3cyl

Oczywiście. Pierwszy cylinder jest wyłączany tylko przy jednostajnej jeździe bez obciążenia.

mayak
29-03-2019, 19:33
Pierwszy??? Wyobrażałem sobie że włącza się środowy ale układ korbowy był jako tako wyważony

yataz
29-03-2019, 22:23
Pierwszy??? Wyobrażałem sobie że włącza się środowy ale układ korbowy był jako tako wyważony

Pierwszy. Układ korbowy sobie pracuje normalnie, tylko w pierwszym garnku nie otwierają sie wtedy zawory i nie ma w ten sposób pracy.

mskgs
01-04-2019, 07:13
Da się jakoś zauważyć, kiedy jest jeden cylinder odłączony? Niby też to mam, ale niespecjalnie mi się chciało w to wierzyć zawsze.

foni
01-04-2019, 07:55
Drobny offtop.
Aby sprawdzić jakie jest to Eco, na tym samym odcinku jadąc Fiestą zaraz za Yarisem Hybrid udało mi się wczoraj osiągnąć wynik 5,1 (odczyt z kompa). Yaris zaliczył 4,7 (odczyt z kompa). U mnie 4 osoby, w Yarisie 3. Yaris już na letnich, a Fiesta na zimówkach 17". Przyznaję szczerze, że radość z jazdy żadna :)

yataz
01-04-2019, 09:11
Da się jakoś zauważyć, kiedy jest jeden cylinder odłączony? Niby też to mam, ale niespecjalnie mi się chciało w to wierzyć zawsze.

Ja w Focusie to czuję. Dla przeciętnego Kowalskiego jest to zapewne niewyczuwalne, ale jak ktoś uważnie nasłuc***e auta, to pomimo dobrego wyciszenia usłyszy, kiedy silnik pracuje na dwóch garach.

esdoka
11-04-2019, 13:48
Mam szybkie pytanko, czy ktoś poleca jakiegoś tunera z Warszawy co profesjonalnie zchipuje mi fieste MK7 1.0eb 100KM?

wilku30
11-04-2019, 21:20
EMsetup z Grodziska Mazowieckiego, spokojnie ogarną temat.

cattani75
24-04-2019, 06:26
A wracając do tematu: jak wygląda sprawa chipa dla 1.0 EB z GPF? heko, TuneFORCE - macie jakieś nowe odkrycia w tym temacie? Da się to zrobić?

foni
24-04-2019, 08:33
Mój jest zrobiony od kilku miesięcy. Pisał o tym TuneFORCE. heko póki co montuje boxy.

cattani75
24-04-2019, 12:20
A Ty masz GPF? Myślałem, że jeszcze nie... I że właśnie z tymi silnikami są problemy.

foni
24-04-2019, 13:35
Mam. Nie będę ukrywać, że Grzegorz z @TuneForca musiał się mocno napracować aby ruszyć temat pierwszego pacjenta 1.0 z GPFem. A ja musiałem uzbroić się w cierpliwość aby jako pacjent to przeżyć :)
GPF ogranicza moment, co zresztą widać po wynikach. Zdaje się obecnie TuneFORCE robi chipa w autach z GPFem "od ręki".

boncio
24-04-2019, 14:44
No właśnie robi, ale 1,5 z GPF i też nie tak od reki ;) I one z GPF wychodzą całkiem podobnie jak stare 1,5 czy 1,6. Bez GPF lepiej.
Natomiast nie widziałem żadnego innego niż Twój 1,0.

TuneFORCE
24-04-2019, 23:45
No właśnie robi, ale 1,5 z GPF i też nie tak od reki ;) I one z GPF wychodzą całkiem podobnie jak stare 1,5 czy 1,6. Bez GPF lepiej.
Natomiast nie widziałem żadnego innego niż Twój 1,0.

Robi wszystkie z GPFami, nawet nowego STka już mogę zrobić, tylko niech ktoś go zamówi i do nas przyjedzie :-) 1.0EB z GPFem robiłem kilka :) Wykresu Foniego Fiesty nigdzie nie wrzucałem, więc widziałeś cos innego :D
1.5z GPFem wychodzą bez porównywalnie lepiej jak stary 4-o cylindrowiec bez filtra g:P tylko wersje z AT robi się słabej z uwagi na skrzynię. Natomiast MT...przebieg momentu bije na głowę starego 1.5EB :D

bodi81
25-04-2019, 06:28
A jak wygląda przyrost dla 125KM? Jest w ogóle sens w to się bawić?

cattani75
25-04-2019, 06:50
TuneFORCE, to wrzuć wykres od auta foni
Dojadę z Krakowa do Poznania w 2 godziny? ;-)

foni
25-04-2019, 08:56
cattani75
W 2 godziny nie, ale jak dołożysz dwie stówki do noclegu (dla Was), to ostatecznie kobieta będzie wdzięczna podwójnie. Wszyscy wychodzą na tym w opcji "win - win". :)
bodi81
Moja to właśnie 125KM w serii.

boncio
25-04-2019, 12:22
TuneFORCE masz rację, że wykresu Fiesty foni nie widziałem, ale znałem wyniki i były sporo słabsze niż wersja bez GPF, ok 50Nm mniej :( Wszystkie tak słabo wychodzą?

Co do 1,5 R3 w wartościach max są zbliżone do R4 i to miałem na myśli, a przebieg momentu lepszy. To wynika pewnie z faktu, że one od razu były projektowane z GPF, a do 1.0 został on dołożony, więc bez zmiany turbo musi być gorzej niż wcześniej.

cattani75
02-06-2019, 20:30
heko opanowałeś już 1.0 EB z GPF? :-)

rydzadam
06-06-2019, 06:33
Czy są już zarejestrowane mody silnika 140 KM z GPF i ASS? Jeśli tak, poproszę o przykładowy wykres.

Bump:

mskgs
07-06-2019, 07:24
bodi81
Moja to właśnie 125KM w serii.

Mógłbyś wrzucić wykres serii? To jest na Pb95 czy 98?

foni
07-06-2019, 08:16
Nie mam. Z tego co pamiętam auto trzymało serię.
Strojone na 98. Na co dzień żona jeździ na 95. Latem lejemy 98.

mskgs
07-06-2019, 09:16
Ok, dzięki. W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii i czy 1.0 EB we Fieście się różni od tego w Focusie? W Foce rzekomo jest overboost na 200 Nm, a tutaj 200 to wyszło po strojeniu, dlatego byłem ciekaw serii - czy jest jakaś różnica względem wersji 100 KM.

TuneFORCE
07-06-2019, 09:59
Ok, dzięki. W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii i czy 1.0 EB we Fieście się różni od tego w Focusie? W Foce rzekomo jest overboost na 200 Nm, a tutaj 200 to wyszło po strojeniu, dlatego byłem ciekaw serii - czy jest jakaś różnica względem wersji 100 KM.

Nowe 1.0EB z GPFem wychodzą dużo słabiej niż te starsze

Meva
07-06-2019, 11:07
Nowe 1.0EB z GPFem wychodzą dużo słabiej niż te starsze

Co znaczy dużo słabiej? odbieram swoją za 2 tyg i chciałem się do Was za jakiś czas wybrać, tak btw można zrobić program pod pb95 i na takim paliwie jeździć cały czas? będzie spora różnica?

foni
07-06-2019, 11:10
W sumie jestem ciekaw jak wychodzi moment w serii

Było biedne +/- 170Nm
Różnica to 35Nm. Niby nie dużo ale jednak 20% więcej. Z odczuwaniem jest ten problem, że moment idzie dość płasko stąd ciężko o wrażenie "kopa". Przy czym idzie już tym jeździć dość dynamicznie.

TuneFORCE
07-06-2019, 20:05
Co znaczy dużo słabiej? odbieram swoją za 2 tyg i chciałem się do Was za jakiś czas wybrać, tak btw można zrobić program pod pb95 i na takim paliwie jeździć cały czas? będzie spora różnica?

Maja o ok 30-40Nm mniej jak wcześniejsze 1.0EB
Producenci zaczynają się bać ewentualnych wpadek typu diesel gate g;)

cattani75
07-06-2019, 20:36
To teraz z fabryki wychodzi 130 Nm???

foni
08-06-2019, 12:01
zapewne chodziło o to że z fabryki mają nadal 170Nm, ale potencjał przyrostowy jest dużo mniejszy

cattani75
08-06-2019, 12:04
Już się boję, za dwa- trzy tygodnie odbiór. Głupio by było, gdyby się okazało, że to nie jedzie. :-/

foni
08-06-2019, 12:06
tak będzie
sam się zdziwiłem, choć wcześniej ujeżdżałem 1,0

cattani75
08-06-2019, 12:14
No to trzeba będzie zacząć od wgrania softu od 125 KM.

Meva
08-06-2019, 13:12
Już się boję, za dwa- trzy tygodnie odbiór. Głupio by było, gdyby się okazało, że to nie jedzie. :-/

Ja odbieram swoją przed Bożym Ciałem. Jeździłem sporo na jazdach testowych 100KM wersją i wtedy dynamika wydawała się jak dla mnie wystarczająca(generalnie samochodem więcej będzie jeździć żona) dam znać po odbiorze czy czuje różnice.
Co znaczy wgranie softu od 125KM? Szybka wizyta u Heko?

mskgs
08-06-2019, 14:50
No to teraz wyobraźcie sobie taką sytuację, że ktoś jeździł demówką bez GPF-a, a dostał z GPF-em. :D

cattani75
08-06-2019, 14:52
No właśnie się zastanawiam, czy ta którą żona powoziła na jeździe testowej miała już GPF. Na pewno miała 125 KM.

cattani75
08-06-2019, 14:55
Meva Niekoniecznie u heko. Tu chodzi o wgranie fabrycznego softu od mocniejszej wersji.
Gdzie robiłeś te jazdy próbne? Może w Krakowie?

Meva
09-06-2019, 00:25
No to teraz wyobraźcie sobie taką sytuację, że ktoś jeździł demówką bez GPF-a, a dostał z GPF-em. :D

Meva Niekoniecznie u heko. Tu chodzi o wgranie fabrycznego softu od mocniejszej wersji.
Gdzie robiłeś te jazdy próbne? Może w Krakowie?

Ja pewnie tak będę miał, jeździłem bez GPFu, biorąc pod uwagę że było to na początku roku a każde demo miało już słuszny przebieg. Zamawiając auto szczerze mówiąc nawet nie pomyślałem o kwestii GPFu. Jazdy próbne miałem w Katowicach i w Chorzowie.
PS. Możesz dać znać coś więcej w kwestii wgrania fabrycznego softu od wersji 125KM?

monterro
09-06-2019, 10:58
Cześć, rozglądam się za focusem 3 FL. Znalazłem fajny egzemplarz w wersji trend, niestety jest to wersja 100 koni i 5 biegów. Patrząc na dane techniczne to osiągi ma ładnie mówiąc średnie. Do jakich cyfr można zbliżyć się robiąc chipa? Auto serwis aso, 60 tyś przebiegu. Jak ma się do 1.6 105 km :D?

cattani75
09-06-2019, 22:05
Meva trzeba się zgłosić do któregoś z magików forumowych i wgrają Ci soft od mocniejszej wersji. Potem w razie update'u przez ASO zawsze będzie się już wgrywać mocniejsza wersja (125 KM).

monterro
09-06-2019, 22:24
A 5 biegowa skrzynia nie powoduje problemu? Z tego co widziałem to 125km mają 6 tki :(

cattani75
09-06-2019, 23:02
Pisałem do Meva :-)

foni
10-06-2019, 07:17
jest to wersja 100 koni i 5 biegów
takiego zastępczaka ma właśnie TuneFORCE
szczerze mówiąc... zapierdziela bardzo zadowalająco

Psikus z demo bez GPFa, a odbiór auta z GPFem to mój przypadek. Miałem "pecha", bo mój był jednym z pierwszych jakie z GPFem przyjechały do PL.

TuneFORCE
10-06-2019, 12:25
Meva trzeba się zgłosić do któregoś z magików forumowych i wgrają Ci soft od mocniejszej wersji. Potem w razie update'u przez ASO zawsze będzie się już wgrywać mocniejsza wersja (125 KM).

no jasne...do pierwszej awarii i sprawdzenia, że w aucie jest soft niezgodny z vinem :lol:

cattani75
10-06-2019, 12:54
Tak, teoretycznie tak.
Pod tym względem chip lepszy, ale... do pierwszej awarii i wgrania oryginalnego softu Forda. :-)
Coś czuję, że i tak mnie czeka wycieczka krajoznawcza do Poznania. TuneFORCE - działacie też w soboty? ;-)
Najbezpieczniej to box, ale trzeba brudzić ręce przed i po każdej wizycie w ASO. :-) heko, a boxa do 100 KM z GPF masz?

heko
10-06-2019, 13:02
mam boxa, szału nima, ale nowe 1.0 z gpf na chipie, to już nie to samo co stare 1.0eb :D
bardzo się nie pobrudzisz, bo wtyczki są na wierzchu :P

cattani75
10-06-2019, 14:03
heko a chipa już robisz do tych z GPFem, czy tylko box? Ile on daje przyrostu koni i niutów do serii?

West_GD
10-06-2019, 17:11
Podłączam się pod temat, zamówiłem St-Line 140KM, widzę, że niutonometry obcięte bo 180 a w obecnej Fieście też St-Line 1.0 140KM mam ich 210.

Ogólnie czy 140KM wychodzi trochę lepiej z momentem po programie niż wersja 125KM?

rydzadam
11-06-2019, 08:26
Podłączam się do pytania o podniesienie mocy w mojej Fieście 140KM z GPF, produkcja 03/19. Najlepiej Gdańsk i okolice. Może być od razu na priv.

foni
11-06-2019, 10:42
Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać.
Na początek spróbowałbym:
1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria
2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji
Potem dopiero decyzja czy warto inwestować.

wujekcybul
11-06-2019, 21:12
Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać.
Na początek spróbowałbym:
1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria
2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji
Potem dopiero decyzja czy warto inwestować.

Pumaspeed robi ale tu by chodzilo o to, ze fabryka ogranicz Nm na dole po chipie mozna odblokowac. Choc swoja droga po co kupowac 140 jak mozna 100 i wgrac chipa. Teraz Msport robi Fieste R1 to i zaraz soft na 150KM bedzie.

BTW da sie wsadzic DP bez GPF?

TuneFORCE
12-06-2019, 11:37
.... Teraz Msport robi Fieste R1 to i zaraz soft na 150KM bedzie....?

A świstak siedzi...ale może niedługo wyjdzie :lol:

rydzadam
18-06-2019, 22:22
I jak? Nikt nie chipował 1,0 140KM z GPF? Warto spróbować. Poważnie się zastanawiam nad oddaniem w ręce fachowca.
Po dotarciu kilka razy "dałem ognia". Zbiera się świetnie aż do odcinki przy 6500 obr. tj. 140 km/h na 3.biegu.
V max. według licznika bez problemu nieco ponad 200. Pozostaje jednak mały niedosyt, zwłaszcza w zakresie od 2500-3000obr., gdzie wyczuwalna jest wyraźna turbo dziura przy szybkiej zmianie biegów. Na pewno da się to jakoś ogarnąć.....

wujekcybul
21-06-2019, 21:50
I jak? Nikt nie chipował 1,0 140KM z GPF? Warto spróbować. Poważnie się zastanawiam nad oddaniem w ręce fachowca.
Po dotarciu kilka razy "dałem ognia". Zbiera się świetnie aż do odcinki przy 6500 obr. tj. 140 km/h na 3.biegu.
V max. według licznika bez problemu nieco ponad 200. Pozostaje jednak mały niedosyt, zwłaszcza w zakresie od 2500-3000obr., gdzie wyczuwalna jest wyraźna turbo dziura przy szybkiej zmianie biegów. Na pewno da się to jakoś ogarnąć.....

Ale co chcesz wyciagnac z topowej wersji? Wejdz na puma speed i zobacz bezpiecznie na 170KM z wymina turbo powyzej to juz trzeba dlubnac w silniku.

Bump: A świstak siedzi...ale może niedługo wyjdzie :lol:

No dobra posmiali sie pozartowali ale tu R1 na 150KM robia. R2 na 200KM zywotnosc mniejsza ale widzialem, ze w Pumaspeed zalecja pistons & rods upgrade i ludzie smigaja. Pomijam kwestie oplacalnosci bo to jednak mnostwo kasy a przyrosty nieduze.

https://docs.wixstatic.com/ugd/89553f_c5e16c153cdd4e29a856696f96c54a05.pdf

Tu MK8 jeszcze nie dlubneli tylko Mk7,5 http://www.pumaspeed.co.uk/saved/files/2013_1.0_ecoboost_Pumaspeed_Upgrade_Price_List_201 4.pdf

Bump: Obstawiam, że 140-tki z GPFem nikt jeszcze nie robił. Nie dlatego, że nie umieją ale dlatego, że nie było chętnych. Jeżeli 140-tka to jest to samo co 125-tka, to macie mój wykres i raczej więcej nie ma się co spodziewać. Ale też gdzieś czytałem, że 140tka to jednak inne turbo, więc wtedy można by coś więcej ugrać.
Na początek spróbowałbym:
1. shamować 140tkę i zobaczyć jak wygląda seria
2. poprosić kogoś w serwisie aby sprawdził czy graty są 1:1 jak w słabszej wersji
Potem dopiero decyzja czy warto inwestować.

Graty sa inne. Jak robic 140KM to ja bym od razu hybryde wstawial.

mskgs
21-06-2019, 22:29
No dobra posmiali sie pozartowali ale tu R1 na 150KM robia. R2 na 200KM zywotnosc mniejsza ale widzialem, ze w Pumaspeed zalecja pistons & rods upgrade i ludzie smigaja. Pomijam kwestie oplacalnosci bo to jednak mnostwo kasy a przyrosty nieduze.

https://docs.wixstatic.com/ugd/89553f_c5e16c153cdd4e29a856696f96c54a05.pdf

Tu MK8 jeszcze nie dlubneli tylko Mk7,5 http://www.pumaspeed.co.uk/saved/files/2013_1.0_ecoboost_Pumaspeed_Upgrade_Price_List_201 4.pdf

Ale w Mk8 od 2018 jest już zmieniony silnik, więc to co zrobili z Mk7.5 to trochę inna bajka...

melo30
21-06-2019, 23:15
Superchips (bluefin) od dawna robi mk8, na stronie ok 160 km i 230 NM . Z programatorem 339funtow , wygodna rzecz na gwarancji, powrót do serii 2 minuty. Stare dobre 1.0 100km 5 biegów - 150km i 245Nm sprawdzone na hamowni od 1,5 roku hula, inne auto.

heko
21-06-2019, 23:22
wygodna rzecz na gwarancji, powrót do serii 2 minuty
mała nieścisłość:
po pierwsze, aso forda nie "widzi" zmian programowych
po drugie, aso forda widzi ostatnie programowanie, czyli np. przywracanie do serii :P

melo30
21-06-2019, 23:29
Przy awarii wolałbym wjechać z fabrycznym softem jakby mieli szukać dziury w całym ;) Tak czy siak wszystko sprawdzenia , jasne. Sami tez lubią „updejtowac” co się da i jak ktoś nie ma blisko do tunera to kłopot. Tu odpada.

mskgs
21-06-2019, 23:34
Superchips (bluefin) od dawna robi mk8, na stronie ok 160 km i 230 NM .

Ale mk8 ze „starym” 1.0 EB czy „nowym” z GPF? Bo to różnica. :)

wujekcybul
22-06-2019, 11:16
Ale mk8 ze „starym” 1.0 EB czy „nowym” z GPF? Bo to różnica. :)
Dlatego pytalem czy da sie wsadzic DP bez GPF do nowego 1.0. Chyba jeszcze nikt tego nie robill.

patrykvaio
23-06-2019, 21:07
To co pisze puma to jedno a realia na hamowni to drugie .
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/66b8d45002385fa33b2147cee8787ac2.jpg
Z tego co mi wiadomo najmocniejsze 1.0 seria 100 km w Polsce [emoji6] czy gpf tak wiele zmienia to niewiem .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cattani75
23-06-2019, 21:11
patrykvaio To właśnie wykres dla auta z GPF czy bez? Wyszedł pięknie. :-)

patrykvaio
23-06-2019, 21:12
patrykvaio To właśnie wykres dla auta z GPF czy bez? Wyszedł pięknie. :-)



Bez gpf bo auto z 2016 ale to nie tylko sam „program”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rydzadam
24-06-2019, 06:26
Ale co chcesz wyciagnac z topowej wersji?



Topowa, jak topowa, ale skoro ze 100 konnej można tak fajne parametry bezpiecznie wydusić, co widać na wykresach, to dlaczego nie ze 140 KM, który to silnik rzekomo ma inny "wiatrak" niż 100KM i 125KM. Nie zależy mi na jakimś wielkim przyroście rzędu 160-170 KM. Bez sensu. Jednak jak pisałem, charakterystyka w zakresie 2000-3000 obr. nie jest porażająca. Jestem przekonany, że da się wzmocnić nieco "dół", chyba, że GPF bruździ na tyle, że dusi niutometry w zarodku w dolnym i średnim zakresie obrotów.

TuneFORCE
27-06-2019, 08:46
Topowa, jak topowa, ale skoro ze 100 konnej można tak fajne parametry bezpiecznie wydusić, co widać na wykresach, to dlaczego nie ze 140 KM, który to silnik rzekomo ma inny "wiatrak" niż 100KM i 125KM. Nie zależy mi na jakimś wielkim przyroście rzędu 160-170 KM. Bez sensu. Jednak jak pisałem, charakterystyka w zakresie 2000-3000 obr. nie jest porażająca. Jestem przekonany, że da się wzmocnić nieco "dół", chyba, że GPF bruździ na tyle, że dusi niutometry w zarodku w dolnym i średnim zakresie obrotów.

140KM i 125KM niczym się nie różnią, nawet softy czasami mają takie same :D:D:D

West_GD
27-06-2019, 15:12
Co ciekawe to Puma ma mieć 1.0 o mocy 155KM, wcale nie będę zdziwiony jak to będzie to samo co słabsze wersje tylko zmieniony Soft.

1bartek
27-06-2019, 15:34
Wg. informacji prasowych zespół napędowy o którym piszesz jest technologią mild hybrid - silnik spalinowy 1.0 ecoboost + rozrusznik/generator, który zmagazynowaną energią odzyskaną z hamowania wspomaga ecoboosta podczas przyspieszania. 155 KM wynika z pracy zespołu a nie zoptymalizowanego softu.

West_GD
27-06-2019, 15:55
O, to bardzo ciekawe, umknęło mi to gdzieś. Dzięki za poinformowanie.

boncio
28-06-2019, 11:13
Przede wszystkim Puma ma mieć większą turbinę od aktualnych 1.0 i stąd 155KM. Może mieć większą bez wpływu na elastyczność właśnie dzięki użyciu rozrusznika/generatora, który ma wspomagać silnik spalinowy przy niższych obrotach do 3500obr/min, dopóki turbo nie rozwinie skrzydeł. Taki dodatkowy overboost.
Wpływ na moc maksymalną raczej będzie żaden, ta moc bierze się tylko ze turbo-spalinówki.
Teraz pomyślcie ile można będzie z tego wyciągnąć po chipie ;)

tuxus6
03-07-2019, 20:02
Posiadam Fieste z EcoBoost 1.0 100KM z GPF, zastanawiam się na chipem, przeczytałem w poprzednich postach, że w silnikach z GPFem dużo słabiej z momentem obrotowym, pytanie do was, czy ograniczenie momentu jest wymuszone przez program w ecu, tak aby GPF miał warunki do poprawnej pracy, czy GPF tłumi moment obrotowy fizycznie i nic się z tym nie da zrobić modyfikując program, podsumowując jaki moment obrotowy można osiągnąć na tym silniku, który ma GPF?

TuneFORCE
03-07-2019, 21:30
To jest nieco inny silnik i całkowicie inny układ wtryskowy :)

rydzadam
04-07-2019, 11:32
To jest nieco inny silnik i całkowicie inny układ wtryskowy :)

Tzn. inny niż wersje sprzed roku, które nie miały GPF?

TuneFORCE
05-07-2019, 22:12
Tzn. inny niż wersje sprzed roku, które nie miały GPF?

Nie miałem Fiest MK8 1.0 bez GPFa

wciarko
19-07-2019, 09:31
Bez gpf bo auto z 2016 ale to nie tylko sam „program”

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Co jeszcze w nim zmieniales, ze tak ladnie to wyszlo? Pochwal sie troche :) Sam chetnie bym zrobil takie cos :)

rydzadam
01-08-2019, 08:56
Czy jest coś nowego w temacie chipowania 1,0 140KM 2019r z GPF?

TuneFORCE
01-08-2019, 10:23
Czy jest coś nowego w temacie chipowania 1,0 140KM 2019r z GPF?

A co ma być nowego?
Przecież robiliśmy już te auta pół roku temu :lol::lol::lol:

rydzadam
02-08-2019, 08:36
A co ma być nowego?
Przecież robiliśmy już te auta pół roku temu :lol::lol::lol:

OK. Cieszę się, że robiliście :) Jednak w tym wątku nijak nie mogę znaleźć - pewnie źle szukam ;) konkretnych parametrów "z życia wziętych" - wykresu, wartości KM, Nm dla tego konkretnego silnika, dokładniej: wersji mocy. Na Waszej stronie w katalogu rozwiązań też nie widzę 1,0 140 KM.
Może być na priv. Jestem z okolic Trójmiasta. Widzę, że koło Pruszcza macie swój oddział.

wujekcybul
02-08-2019, 09:11
OK. Cieszę się, że robiliście :) Jednak w tym wątku nijak nie mogę znaleźć - pewnie źle szukam ;) konkretnych parametrów "z życia wziętych" - wykresu, wartości KM, Nm dla tego konkretnego silnika, dokładniej: wersji mocy. Na Waszej stronie w katalogu rozwiązań też nie widzę 1,0 140 KM.
Może być na priv. Jestem z okolic Trójmiasta. Widzę, że koło Pruszcza macie swój oddział.

Bez sensu trzeba bylo kupic 1.0 100KM i wtedy chipowac... Teraz to zostaje dlubnac go na 200KM. https://www.m-sport.co.uk/fiesta-r2

boncio
02-08-2019, 11:04
To fakt, żadnych wykresów nie ma. Pewnie dlatego, że tak słabo wychodzą.

rydzadam
02-08-2019, 11:40
Bez sensu trzeba bylo kupic 1.0 100KM i wtedy chipowac... Teraz to zostaje dlubnac go na 200KM. https://www.m-sport.co.uk/fiesta-r2

To też rozwiązanie, zwłaszcza, że parę kawałków taniej by wyszło w salonie. Jednak po pierwsze wersja 100 od 125-140 nieco się różni - hamulce, itp. Po drugie, na tamten moment nie miałem jeszcze wiedzy, że można tak fajnie wycisnąć moc z wersji 100KM, po trzecie - jednak fajnie jest mieć "w papierach" wersję najmocniejszą. Przyda się choćby przy odsprzedaży za parę lat.

wujekcybul
07-08-2019, 16:31
To też rozwiązanie, zwłaszcza, że parę kawałków taniej by wyszło w salonie. Jednak po pierwsze wersja 100 od 125-140 nieco się różni - hamulce, itp. Po drugie, na tamten moment nie miałem jeszcze wiedzy, że można tak fajnie wycisnąć moc z wersji 100KM, po trzecie - jednak fajnie jest mieć "w papierach" wersję najmocniejszą. Przyda się choćby przy odsprzedaży za parę lat.

Jak zrobia tunning to moga uwolnic niutki na pierwszych biegach i zdjac speed limiter. A jak chcesz dalej sie bawic to kup wiekszy IC zeby w lato nie zdychal. Po wiecej trzeba czekac az tunerzy ogarna.

wciarko
26-09-2019, 09:07
Ja tez caly czas mam w glowie, zeby dlubnac mojego transita, jednakze jestem caly czas zawalony robota, duzo jezdze i kilometry leca. Zblizam sie juz do 90 tys km i zastanawiam sie, czy jest jeszcze sens robic program przy coraz wiekszym przebiegu? Teraz te silniczki takie delikatne i wrazliwe i obawiam sie, ze sie rozleci jakby dostal teraz +40KM i +70Nm.. :P mozliwe, ze w przyszlym roku bede zmienial na nowszy model, ale wtedy juz sie trafi z GPF... eh.. koledzy Tunerzy, z jakim najwiekszym przebiegiem programowaliscie 1.0 eb? I jak wyszlo bezpiecznie? Rozumiem, ze kazdy silnik jest dbany inaczej przez kierowce. Ja np. jezdze duzo w trasie i te 100KM wykorzystuje w pelni. Czasem pedal gazu wciskam zero-jedynkowo. :P olej w silniku zmieniam co 15 tys. km. Aktualnie zalany Millers Oils XF Longlife EB 5W20 - nie wiem, czy dobry wybor. Zawsze obowiazkowe rozgrzanie silnika i studzenie, staram sie jak moge. ;)

TuneFORCE
28-09-2019, 06:34
Ja miałem już 1.0EB, czy 1.6EB z przelotami rzędu 180-200k km.

wciarko
03-10-2019, 18:53
Ja miałem już 1.0EB, czy 1.6EB z przelotami rzędu 180-200k km.

To juz calkiem spore przebiegi maja te silniczki :) i wykresy wychodzily rownie obiecujaco jak tu na wykresach?

rydzadam
09-10-2019, 07:43
Czy pojawiły się już wreszcie w Polsce UDOKUMENTOWANE wykresami realizacje chipowania 1,0EB 140 KM z GPF?

rydzadam
15-10-2019, 07:12
Nikt z tunerów nie odpowiada, bo albo nie próbował, albo się nie da..... W każdym razie wczoraj próbowaliśmy przeczytać sterownik mojej Fiesty Kess-em. Nie rozpoznaje tej wersji Bosch-a. Jakiś tam inny programator (nie pamiętam jaki) też nie potrafił się skomunikować. Trzeba zatem poczekać, aż ktoś coś wymyśli.

TuneFORCE
15-10-2019, 19:16
Szkoda słów...powiem tak...trzeba być niezłym druciarzem, żeby nie mieć możliwości programowania tego sterownika :D Życzę powodzenia w tuningu :-)
A druga sprawa, to ile razy mam Ci mówić, że ROBIŁEM 1.0EB Z GPFem w wersji 100/125KM, które biorąc pod uwagę chiptuning niczym się dla tunera nie różnią.
To jest 1.0EB 140KM, a nie prom kosmiczny jak Ci się wydaje ;)

rydzadam
16-10-2019, 07:52
Widać takich druciarzy mamy w okolicy :) Nazwy firmy nie wymienię, bo to nic nie wniesie, a może komuś niepotrzebnie zaszkodzić. Z tego co widzę, może się mylę, firmy najchętniej biorą się za VAG-i i jak zaczyna się rozmowa, to chwalą się wykresami Seatów, VW, itd.
W takim razie do kogo się udać w Trójmieście / okolicach, żeby sprawdził, jakie mamy możliwości? Ze względu na permanentny brak czasu, nie mogę jeździć po Polsce w poszukiwaniu tunera. Tak zdesperowany nie jestem :)
Co do wersji 140 KM, to wiem, że jest to auto jak każde inne, żaden prom kosmiczny. Czym niby poza sterownikiem i programem miałoby się różnić. No może jeszcze jakimś drobiazgiem w osprzęcie. Nie znam się na tych nowych wynalazkach Forda. Do tej pory dłubałem się trochę (zaznaczam: amatorsko) w starszych rocznikach Fordów i Subaru.

heko
16-10-2019, 08:46
to po prostu najnowszy sterownik silnika i nie każdy, nawet oryginalny sprzęt to robił
ja też długo czekałem na aktualizację w moich sprzętach, aby robiły te sterowniki :)

rydzadam
16-10-2019, 08:53
to po prostu najnowszy sterownik silnika i nie każdy, nawet oryginalny sprzęt to robił
ja też długo czekałem na aktualizację w moich sprzętach, aby robiły te sterowniki :)

Dokładnie. Dlatego też prosili o cierpliwość i poczekanie, aż KESS zrobi kolejną aktualizację.
Mi się nie spieszy, ale jeśli są inne firmy / sprzęt do programowania, itd., to dlaczego nie skorzystać ;)

foni
16-10-2019, 14:21
Kolega może długo czekać aż ktoś puści się na chipa z silnikiem w wersji 140KM. Nie mówię, że nigdy ale szansa na to, że ktoś kupuje najdroższą wersję tego silnika, aby potem znów dopłacać do paru koników jest po prostu nikła. Co zresztą widać po samym Koledze bo czeka na innych. "Liczący" i chcący mieć chipa, kupują i chipują tańszą wersję 100/125 a z różnicy dokładają sobie bajery lub jadą na wakacje. Sytuacja zmieni się, gdy auta zaczną pojawiać się rynku wtórnym.

TuneFORCE
16-10-2019, 18:45
Widać takich druciarzy mamy w okolicy :) Nazwy firmy nie wymienię, bo to nic nie wniesie, a może komuś niepotrzebnie zaszkodzić. Z tego co widzę, może się mylę, firmy najchętniej biorą się za VAG-i i jak zaczyna się rozmowa, to chwalą się wykresami Seatów, VW, itd.
W takim razie do kogo się udać w Trójmieście / okolicach, żeby sprawdził, jakie mamy możliwości? Ze względu na permanentny brak czasu, nie mogę jeździć po Polsce w poszukiwaniu tunera. Tak zdesperowany nie jestem :)
Co do wersji 140 KM, to wiem, że jest to auto jak każde inne, żaden prom kosmiczny. Czym niby poza sterownikiem i programem miałoby się różnić. No może jeszcze jakimś drobiazgiem w osprzęcie. Nie znam się na tych nowych wynalazkach Forda. Do tej pory dłubałem się trochę (zaznaczam: amatorsko) w starszych rocznikach Fordów i Subaru.

Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas.

rydzadam
17-10-2019, 12:04
Kolega może długo czekać aż ktoś puści się na chipa z silnikiem w wersji 140KM. Nie mówię, że nigdy ale szansa na to, że ktoś kupuje najdroższą wersję tego silnika, aby potem znów dopłacać do paru koników jest po prostu nikła. Co zresztą widać po samym Koledze bo czeka na innych. "Liczący" i chcący mieć chipa, kupują i chipują tańszą wersję 100/125 a z różnicy dokładają sobie bajery lub jadą na wakacje. Sytuacja zmieni się, gdy auta zaczną pojawiać się rynku wtórnym.

Spokojnie, poczekamy. A nóż to ja będę tym pierwszym :) A co do kupna mocniejszej, droższej (minimalnie) wersji, to swoje przesłanki ku temu już opisałem wcześniej. To był mój świadomy wybór, włącznie z myślą o późniejszym chipowaniu. Liczyłem i analizowałem na prawdę długo i z rozmysłem ;) A rata miesięczna większa o około 30-35 zł 140KM vs 125KM to sam przyznasz, niewiele.

Bump: Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas.

Jak będę miał w planach okolice Poznania, z przyjemnością podjadę :D Tymczasem podpytam jeszcze w mojej okolicy.

West_GD
20-10-2019, 20:09
Ja te sterowniki robiłem już chyba w 2018r :Dg:P już sam nie pamietam...chyba że early 2019...generalnie...jedna sprawa to odczyt/zapis, a druga sprawa to zrobienie moda..nie jest to takie hop-siup jak w starszych 1.0EB, tak więc raczej pojedź do kogoś kto ogarnia. Jak będziesz w okolicach Poznania, to możesz podjechać do nas.

Pamiętasz może ile momentu i mocy wychodziło po programie dla wersji 140KM?

rydzadam
07-11-2019, 10:27
Spokojnie, poczekamy. A nóż to ja będę tym pierwszym :) A co do kupna mocniejszej, droższej (minimalnie) wersji, to swoje przesłanki ku temu już opisałem wcześniej. To był mój świadomy wybór, włącznie z myślą o późniejszym chipowaniu. Liczyłem i analizowałem na prawdę długo i z rozmysłem ;) A rata miesięczna większa o około 30-35 zł 140KM vs 125KM to sam przyznasz, niewiele.

Bump:

Jak będę miał w planach okolice Poznania, z przyjemnością podjadę :D Tymczasem podpytam jeszcze w mojej okolicy.

Znalazłem w Trójmieście tunera, który twierdzi, że spokojnie może to ogarnąć, dodając max.15-20 koni. Te liczby wziął raczej z kapelusza, a nie z praktyki, ale mniejsza o to. Czy da radę, stwierdził po zrobieniu fotki z typem/numerem seryjnym komputera Bosch mojej Fiesty (tego co jest obok akumulatora) i sprawdzeniu u siebie w kompie, czy potrafią ten konkretny komputer połączyć ze swoim sprzętem. Rzekomo tak.
Problem w tym, że chwilowo na takie "rozrywki" nie mam ani kasy, ani czasu :) więc temat chwilę musi poczekać. Pewnie do 1.połowy 2020.

basti_seba
20-11-2019, 19:17
Moja Fiesta, nowy model, ale z z listopada 2017. Euro 6 bez GPF, mimo to najnowszy sterownik MED 17.0.7

Zrobione w Cinsoft koło Gliwic u Pana Marcina.

https://www.facebook.com/CINSOFT/photos/pcb.2315580378551890/2315579758551952/?type=3&theater

TuneFORCE
21-11-2019, 18:56
To nie jest żaden najnowszy sterownik, tylko stary kibel :) :p

boncio
21-11-2019, 19:28
Tia, MED 17 to już od 2010 w Fordzie.

basti_seba
23-11-2019, 12:38
To nie jest żaden najnowszy sterownik, tylko stary kibel :) :p

No może i kibel, nie znam się. Fakt, że możliwy był zapis odczyt od 2019 roku. Sam o tym pisałeś i Grzegorz Leśnicki też.
No i auto z Euro 6. Pisałeś, że nie widziałeś najnowszej Fiesty bez GPF, czyli Euro 6.2
Chyba, że moje auto też ma ten filtr.

heko
23-11-2019, 16:10
nowe sterowniki to MG1 :D

TuneFORCE
24-11-2019, 22:53
No może i kibel, nie znam się. Fakt, że możliwy był zapis odczyt od 2019 roku. Sam o tym pisałeś i Grzegorz Leśnicki też.
No i auto z Euro 6. Pisałeś, że nie widziałeś najnowszej Fiesty bez GPF, czyli Euro 6.2
Chyba, że moje auto też ma ten filtr.

Nowe sterowniki i układy wtryskowe są od MK8, wszystko wcześniej to MEDy

basti_seba
25-11-2019, 20:20
Nowe sterowniki i układy wtryskowe są od MK8, wszystko wcześniej to MEDy

To jest MK8 przecież.

Obejrzeliście link, który podałem?, czy z zasady krytyka, że zrobione nie w Krakowie albo Poznaniu?

TuneFORCE
25-11-2019, 20:55
To jest MK8 przecież.

Obejrzeliście link, który podałem?, czy z zasady krytyka, że zrobione nie w Krakowie albo Poznaniu?

Widocznie do pierwszych MK8 wsadzili jeszcze stary 1.0EB :) ze starym układem wtryskowym i kiblem MED17xx. Plus taki, że wychodzi to dużo lepiej niż nowe układy wtryskowe MG1. Auta z GPFem pokazują w serii po 40-50Nm mniej i dużo gorzej wychodzą po modzie. Gdybyś miał MG1, to o takich parametrach mógłbyś jedynie pomarzyć.
A dwa to nikt tutaj niczego nie krytykuje, tylko dywaguje, a to różnica więc tak się nie gorączkuj g:P

basti_seba
25-11-2019, 21:19
Ok, nie ma tematu.

rydzadam
26-11-2019, 06:43
Auta z GPFem pokazują w serii po 40-50Nm mniej i dużo gorzej wychodzą po modzie.

Z czego wychodzą tak duże różnice w Nm między nowymi, a starymi 1,0EB? Bo różnice, jak piszesz, są naprawdę duże, rzędu 20 procent. Czy w "nowych" jest bardziej przydławiony wydech przez GPF, czy mniejsze ciśnienie doładowania (inne turbo), czy wtryski mniej wydajne, coś zmienili ze ssaniem - intercooler, kolektor, czy może jeszcze jakieś nowe wymysły "proekologiczne"?

TuneFORCE
26-11-2019, 19:39
Z czego wychodzą tak duże różnice w Nm między nowymi, a starymi 1,0EB? Bo różnice, jak piszesz, są naprawdę duże, rzędu 20 procent. Czy w "nowych" jest bardziej przydławiony wydech przez GPF, czy mniejsze ciśnienie doładowania (inne turbo), czy wtryski mniej wydajne, coś zmienili ze ssaniem - intercooler, kolektor, czy może jeszcze jakieś nowe wymysły "proekologiczne"?

Po pierwsze to inny układ wtryskowy, a więc inny sterownik i zupełnie inne oprogramowanie. Z założenia ma być mniej z uwagi pewnie na normy, a przy okazji może trochę mniej obciąża to GPFa...chociaż te filtry są tak bezobsługowe jak katalizatory, zero problemów.

rydzadam
27-11-2019, 09:41
Po pierwsze to inny układ wtryskowy, a więc inny sterownik i zupełnie inne oprogramowanie. Z założenia ma być mniej z uwagi pewnie na normy, a przy okazji może trochę mniej obciąża to GPFa...chociaż te filtry są tak bezobsługowe jak katalizatory, zero problemów.

Ile udało Ci się wycisnąć z przykładowego 1,0EB z GPF i nowym sterownikiem? Masz może jakiś wykres KM i Nm? Nie wiem, czy warto się bawić i wydawać 1500-2000 zł, skoro dołożą mi przykładowo jedynie 10 Nm i 10 KM.

TuneFORCE
27-11-2019, 13:31
Ok 130-140KM do zrobienia i jakieś 50-60Nm więcej jak w serii :-)
Nie kolekcjonuje tych wykresów ale juz w 2018 robiłem takie auta, bo na naszym FB są jakies kreski:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1409206339182594
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1260566880713208

rydzadam
28-11-2019, 06:05
Ok 130-140KM do zrobienia i jakieś 50-60Nm więcej jak w serii :-)
Nie kolekcjonuje tych wykresów ale juz w 2018 robiłem takie auta, bo na naszym FB są jakies kreski:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1409206339182594
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1260566880713208
OK. Dzięki za info. Rozumiem, że to dane dla fabrycznie 100-konnych egzemplarzy z GPF.
Nadal jednak nie wiadomo, ile kuni można dodać do mojego 140KM, o ile w ogóle tyle ma :) Chyba jednak go "shamuję" na początek na rolkach, żeby sprawdzić, co fabryka dała. Może się okazać, że zamiast deklarowanych 140 ma ...np.130 koni. Niemniej jak da się zauważalnie moment podnieść przy niskich i średnich obrotach, to też warto się zastanowić nad chipowaniem, bo jednak mam drobny niedosyt i wrażenie, że da się ten silnik nieco odmulić w zakresie 2000-4000 obr.
EDIT: OK. Już widzę na fejsie, że bazowo to wersje 100KM

TuneFORCE
29-11-2019, 12:05
W poprzednich egzemplarzach wersja 140KM wychodziła tyle co 125KM, czyli ok 130-135KM, więc to chyba tylko na papierze było mocniejsze. Nie miałem 140ki ale miałem 125 i 100 i różnice wychodzą analogiczne do tego co w poprzedniej wersji, może więc podobnie jest z wersja 140KM

malacz
29-11-2019, 19:46
Od paru miesięcy też śmigam fiestą (1.0 z tym, że bez gpf) po remapie sterownika silnika. Seryjnie 100 KM i 170 NM, obecnie niecałe 150 KM i ok. 230 NM. Różnica kolosalna w dynamice i elastyczności. Teraz fiesta wyrywa z miejsca jak wściekła, przy czym spala tyle samo paliwa o ile nie mniej. Seryjnie to auto było bardzo zmulone, jakby nie było turbiny. Bardzo szybko puchło, aktualnie od ok. 2500 obrotów staje się mega agresywna, pięknie przyspiesza nawet pow. 140 km/h. Super sprawa, całkiem inne auto.

rydzadam
02-12-2019, 07:01
Klamka zapadła. Wstępnie umówiłem się u trójmiejskich tunerów na około połowę grudnia na zawirusowanie mojej Fiesty. Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Efektami podzielę się na Forum.

wciarko
04-12-2019, 08:35
A ja mam pytanie dodatkowe:
Czy da sie dolozyc pops&bangs przy programie na te 140-150KM? :D i czy to w ogole bedzie slychac na seryjnym wydechu czy trzeba cos z niego usunac? :p to dopiero byloby smieszne w transicie :P

heko
04-12-2019, 09:13
wszystko się da :D

adrevir
04-12-2019, 11:28
Czy po programie lejecie nadal olej 5w20 czy przechodzicie na 5w30 a moze 0w40?