Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning 1.0 ecoboost 3-cylindrowca


Strony : 1 2 [3]

patrykvaio
04-12-2019, 11:44
Ja podczas modyfikacji przeszedłem na 5w30 ams oil . A bangs i pops w transicie ? To misi być ciekawe [emoji12]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wciarko
05-12-2019, 09:14
Ja podczas modyfikacji przeszedłem na 5w30 ams oil . A bangs i pops w transicie ? To misi być ciekawe [emoji12]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Prawda? Samo to, ze connect zamiast 100KM mialby 150KM to juz robiloby zaskoczenie, ale jakby jeszcze popcorn robil? Haha, spojzenia innych w stylu „wtf?” bylyby bezcenne xD szkoda, ze w EU nie sprzedawali ich z 1.5eb :( a swap troche drogo wyjdzie :P ale jesli juz swap to z focusa st by wypadalo :P

W kazdym razie moze dla forumowiczow chip („cena” - rabat) i popcorn gratis? :D

Patryk, widze, za sam jezdzisz courierem - jak Ci to chodzi po programie? Ile wyplulo i jak spalanie?

wujekcybul
07-12-2019, 20:26
Prawda? Samo to, ze connect zamiast 100KM mialby 150KM to juz robiloby zaskoczenie, ale jakby jeszcze popcorn robil? Haha, spojzenia innych w stylu „wtf?” bylyby bezcenne xD szkoda, ze w EU nie sprzedawali ich z 1.5eb :( a swap troche drogo wyjdzie :P ale jesli juz swap to z focusa st by wypadalo :P

W kazdym razie moze dla forumowiczow chip („cena” - rabat) i popcorn gratis? :D

Patryk, widze, za sam jezdzisz courierem - jak Ci to chodzi po programie? Ile wyplulo i jak spalanie?

Poszukaj na FB tam jest taki z DP i z hybryda. Jak chcesz dograc pops and bangs to trzeba by wstawic inne DP bo kata zabijesz.

adams502
07-12-2019, 21:22
Witam. Interesuje mnie wgranie oryginalnego softu z wersji 125 do wersji 100 konnej w fiescie dodam, że posiadam start stop. Jestem z dolnegoslaska gdzie i za ile moge to zrobić?

adams502
11-12-2019, 20:10
Witam. Poszukuję kogoś kto zajmuje się takimi rzeczami z moich ustaleń wynika, że wystarczy wgrać soft z 125konnej wersji do 100konnej musi tylko mieć system start stop a moja ma. Najlepiej z okolic dolnegoslaska.

cesiek
12-12-2019, 07:23
Możesz to zrobić sam za niecałe 5 euro
https://www.ebay.com/itm/All-Brands-ULTIMATE-ECU-Map-Tuning-Files-Stage-1-Stage-2-organized-easy/401964010674?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SI M%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3D3b2c470 856e5496193353afb729a39ec%26pid%3D100005%26rk%3D11 %26rkt%3D12%26mehot%3Dlo%26sd%3D163895761507%26itm %3D401964010674%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100005.m1851

wciarko
13-12-2019, 07:35
Poszukaj na FB tam jest taki z DP i z hybryda. Jak chcesz dograc pops and bangs to trzeba by wstawic inne DP bo kata zabijesz.

Wykresy przegladalem na fb naszych tunerow, ale interesowaly mnie wyniki tego konkretnego couriera. ;) a co do DownPipe’a to trzeba go zmieniac? Nie wystarczyloby zlikwidowac kata?

wujekcybul
15-12-2019, 17:32
Wykresy przegladalem na fb naszych tunerow, ale interesowaly mnie wyniki tego konkretnego couriera. ;) a co do DownPipe’a to trzeba go zmieniac? Nie wystarczyloby zlikwidowac kata?

I co pospawasz? :?

rydzadam
18-12-2019, 06:40
Wczoraj moja Fiesta była u tunera. Zmierzone parametry przed chipem: 139,8 / 220,3, czyli i tak bardzo dobrze jak na fabrykę. W danych katalogowych jest dużo mniej, bo tylko 180Nm. Zrobili mi Fiestę na 146,7 / 232,2. Strojona na Pb95. Podobno na 98 można by coś więcej uzyskać (nie wiem, może kiedyś spróbuję). Mimo, że wartości maksymalne nie podniosły się dużo, to jednak dość fajnie udało im się poprawić moment w średnim zakresie obrotów, nawet +30 +35 Nm. Wzrósł też wyraźnie w najniższym zakresie, co daje nieco lepszą reakcję na gaz "na starcie". Trochę taka bardziej nerwowa się stała, ale to mi się nawet podoba. Ogólnie: szału nie ma, ale i tak jestem bardzo zadowolony. Różnica podczas jazdy jest zauważalna.

boncio
18-12-2019, 17:39
220,3Tyle to nigdy nie widziałem w starym 1.0 bez GPFa. A tutaj jeszcze chłopaki piszą, że te z GPFem to ledwo trzymają serię.

malacz
18-12-2019, 19:30
Rydzadam to wyobraź sobie jaka była różnica w przypadku mojej fiesty. Przed zmianą oprogramowania było 175 Nm i 103 KM a po zmianie 234 Nm i 147 KM. Super sprawa, elastyczność i dynamika auta pierwsza klasa.

rydzadam
18-12-2019, 19:32
Tyle to nigdy nie widziałem w starym 1.0 bez GPFa. A tutaj jeszcze chłopaki piszą, że te z GPFem to ledwo trzymają serię.

1. Widocznie tą wersję 140 KM fabryka dość mocno programowo wyżyłowała, żeby jednak nieco się różniła od 125 KM.
2. Było chłodno podczas hamowania, co też mogło mieć niemały wpływ na osiągi.
3. Starannie Fiestę dotarłem, a potem dość regularnie, jednocześnie z głową, dawałem jej w palnik, włącznie z autostradowymi przelotami w Nieczech w okolicach 180-190 km/h, więc na pewno jest dobrze "odmulona". Prawie codziennie jeżdżę też 40 km na dr.szybkiego ruchu 120-160 km/h.
4. Porządne paliwo prosto z LOTOS-u, mimo że to 95, to o fajnych parametrach (oktany, prężność par). Wiem co piszę, bo nalewam je do autocystern prosto z produkcji :)

wciarko
19-12-2019, 07:38
I co pospawasz? :?

Jak to co pospawam? Rure? Bo nie bardzo rozumiem..

szczur4
20-12-2019, 09:43
Byłem wczoraj we wro w s-performance w sprawie tuningu focus sedan 2016 grudzien 1.0 100KM, liczyłem na wzrost powyżej 140KM bo tak były kręcone fiesty i inne focusy, natomiast w mojej wersji podobno zostałą już zamontowana inna turbina niż we wcześniejszych modelach i dało się tylko wykręcić 124 KM. Spotkaliście się ze słabszymi turbinami w wersjach 1.0?

heko
20-12-2019, 10:20
nie ma innej turbiny itp. 140-150KM to standard :P

szczur4
20-12-2019, 10:35
nie ma innej turbiny itp. 140-150KM to standard :P
a można po VINIE sprawdzić jaka jest u mnie WF04XXGCC4GS38771 ?

heko
20-12-2019, 10:57
w 1.0eb jest tylko jeden rodzaj turbin!!

rydzadam
20-12-2019, 12:06
Witam. Poszukuję kogoś kto zajmuje się takimi rzeczami z moich ustaleń wynika, że wystarczy wgrać soft z 125konnej wersji do 100konnej musi tylko mieć system start stop a moja ma. Najlepiej z okolic dolnegoslaska.

Poczytaj stosowny temat w dziale "tuning" na niniejszym forum. Tam znajdziesz więcej. Za około 1600 zł dostaniesz 145-155 KM.

wujekcybul
20-12-2019, 12:23
Jak to co pospawam? Rure? Bo nie bardzo rozumiem..

Katalizator jest czesc DP plus check wywali trzeba emulowac.

szczur4
20-12-2019, 14:54
w 1.0eb jest tylko jeden rodzaj turbin!!
dzięki za info, po świętach umówiłem się na korektę. Skądinąd dziwne trochę bo s-performance to v-tech i opowiadają "Nowe 1.0 nie wychodzą na 140-150 KM" (mowa o Focusie 2016)

ecoman
26-12-2019, 12:19
Witajcie świątecznie! :>
Zrobiłem w Warszawie na Bemowie chiptuning modułu sterujacego w mojej Fiescie: 1.0 Ecoboost, 100KM (31800 km). Wcześniej założyłem nowy układ wydechowy Milltek za oryginalnym katalizatorem. Nowa rura ma fi 62mm (fabryczna fi 45), bez tłumika środkowego, tylko jeden końcowy z dwiema rurami wylotowymi. Wszystko ze stali nierdzewnej. Taka modyfikacja, jak się później okazało, na hamowni dała mojej Fieście wynik 181 Nm i 107 KM. Dźwięk tłumika bardzo przyjemny, sportowy o niskim brzmieniu, przy delikatnej, spokojnej jeździe prawie niesłyszalny. Natomiast przy przyspieszaniu ryczy! Tuningowca poprosiłem o modyfikację ECU na około 130 koni, bo nie chciałem tak na maxa nadwyrężać silnik w mojej Fieście. No i wyszło 226 Nm i 133 KM (na benzynie 98 oct.) Dynamika i przyspieszenie od razu odczuwalne. Nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa. :!:
Czy dalsze zwiększenie parametrów może zaszkodzić silnikowi? Co o tym myślicie?

patrykvaio
29-12-2019, 18:35
Witajcie świątecznie! :>

Zrobiłem w Warszawie na Bemowie chiptuning modułu sterujacego w mojej Fiescie: 1.0 Ecoboost, 100KM (31800 km). Wcześniej założyłem nowy układ wydechowy Milltek za oryginalnym katalizatorem. Nowa rura ma fi 62mm (fabryczna fi 45), bez tłumika środkowego, tylko jeden końcowy z dwiema rurami wylotowymi. Wszystko ze stali nierdzewnej. Taka modyfikacja, jak się później okazało, na hamowni dała mojej Fieście wynik 181 Nm i 107 KM. Dźwięk tłumika bardzo przyjemny, sportowy o niskim brzmieniu, przy delikatnej, spokojnej jeździe prawie niesłyszalny. Natomiast przy przyspieszaniu ryczy! Tuningowca poprosiłem o modyfikację ECU na około 130 koni, bo nie chciałem tak na maxa nadwyrężać silnik w mojej Fieście. No i wyszło 226 Nm i 133 KM (na benzynie 98 oct.) Dynamika i przyspieszenie od razu odczuwalne. Nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa. :!:

Czy dalsze zwiększenie parametrów może zaszkodzić silnikowi? Co o tym myślicie?



Ja mam przejechane 56 tys z czego 40 zrobione na modyfikacjach . Osobiście przeszedłem na olej 5w30 ams oil z modyfikatorem tarcia. Olej zmieniam co 8 tys i nie widzę żeby coś się działo [emoji16]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rydzadam
30-12-2019, 11:43
Witajcie świątecznie! :>
Zrobiłem w Warszawie na Bemowie chiptuning modułu sterujacego w mojej Fiescie: 1.0 Ecoboost, 100KM (31800 km). Wcześniej założyłem nowy układ wydechowy Milltek za oryginalnym katalizatorem. Nowa rura ma fi 62mm (fabryczna fi 45), bez tłumika środkowego, tylko jeden końcowy z dwiema rurami wylotowymi. Wszystko ze stali nierdzewnej. Taka modyfikacja, jak się później okazało, na hamowni dała mojej Fieście wynik 181 Nm i 107 KM. Dźwięk tłumika bardzo przyjemny, sportowy o niskim brzmieniu, przy delikatnej, spokojnej jeździe prawie niesłyszalny. Natomiast przy przyspieszaniu ryczy! Tuningowca poprosiłem o modyfikację ECU na około 130 koni, bo nie chciałem tak na maxa nadwyrężać silnik w mojej Fieście. No i wyszło 226 Nm i 133 KM (na benzynie 98 oct.) Dynamika i przyspieszenie od razu odczuwalne. Nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa. :!:
Czy dalsze zwiększenie parametrów może zaszkodzić silnikowi? Co o tym myślicie?
Ile kosztowała przeróbka układu wydechowego?

foni
30-12-2019, 18:48
Tuningowca poprosiłem o modyfikację ECU na około 130 koni, bo nie chciałem tak na maxa nadwyrężać silnik w mojej Fieście
Skąd pomysł że 130KM to jakieś specjalne wysilenie silnika? Przecież z fabryki wyjeżdżają wersje 140KM.

ecoman
31-12-2019, 10:27
Ile kosztowała przeróbka układu wydechowego?
Witaj Rydzadam. Zakup zestawu MILLTEK w GB + montaż tu na miejscu to 3000 zł.
Efekt - rewelacja!

wujekcybul
05-01-2020, 22:22
Witajcie świątecznie! :>

Czy dalsze zwiększenie parametrów może zaszkodzić silnikowi? Co o tym myślicie?

Nic nie zaszkodzi W UK lataja na 170KM powyzej trzeba troche dlubnac w silniku.

Draculescu
06-01-2020, 06:47
.... trzeba troche dlubnac w silniku.
A co konkretnie jest zmienione? Możesz przybliżyć temat?

lukaszooo
06-01-2020, 09:26
Jeździłem 1.0eb z dolotem i duzym IC + caly wydech na przelocie. Program na 175hp i wlasciciel zrobil na takim zestawie 40tys bez zadnych przygód.

wujekcybul
10-01-2020, 11:06
A co konkretnie jest zmienione? Możesz przybliżyć temat?

Tu masz cala liste http://www.pumaspeed.co.uk/saved/files/2015_140PS_1.0_ecoboost_Pumaspeed_Upgrade_Price_Li st_2015.pdf

Mozesz tez poszperac stare specyfikacje Msport tam tez na 200KM 1.0 robili teraz w MK8 R1 jest slabsza. Niestety tylko 150KM.

https://d1d5ae37-f9f7-471a-94be-cbd6d805a704.filesusr.com/ugd/89553f_c5e16c153cdd4e29a856696f96c54a05.pdf

cattani75
10-01-2020, 11:40
Gadałem wczoraj z gościem z V-Tech na temat boxa do Fiesty 1.0 EB z GPF. Gość mówi, że "już Fiesty z 2018 nie reagowały w ogóle na boxa", a co będzie z 2019 i GPF, to nie wie - trzeba podjechać i się zobaczy.

heko
09-02-2020, 20:21
1.0eb i 1.5eb z gpf na boxach właściwie nie działają

tu już po programie, bo na boxie było 12KM :D

https://images89.fotosik.pl/315/178f27f744af60a6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/178f27f744af60a6)

i kilka standardów:

https://images90.fotosik.pl/315/264eef34a3cdfda2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/264eef34a3cdfda2)

https://images92.fotosik.pl/315/1bc724dc518f2508med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1bc724dc518f2508)

kemal_
23-02-2020, 11:49
heko 1.0 ecoboost jak w temacie, kilka pytań od laika (jeśli już były to sorry):


1. czy wszystkie modyfikacje wchodzą jak masło czy zdarzają się komplikacje i klienci po jakimś czasie muszą wracać na poprawki, jaki to jest procent?
2. jaki jest koszt powrotu do fabrycznej mapy?
3. czy zostają ślady modyfikacji po powrocie do fabrycznej mapy?

heko
23-02-2020, 13:58
1 nie można powiedzieć że 100% aut nie wymaga korekt, ale 95% na pewno :)
2. Gratis
3. nie

kemal_
23-02-2020, 18:45
dzięki za info, jak się zdecyduję dam znaka :]

Fiesta Mk8 ST Line
24-02-2020, 10:15
1.0eb i 1.5eb z gpf na boxach właściwie nie działają

tu już po programie, bo na boxie było 12KM :D

https://images89.fotosik.pl/315/178f27f744af60a6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/178f27f744af60a6)



oooo, mój wykresik :) potwierdzam, box a wirus to niebo a ziemia! Na boxie Grzesiu było 18KM i 20Nm już nie wymyślaj :)
Ale faktycznie słabo na boxie było czuć poprawę od serii. Teraz to w końcu jedzie i to całkiem nieźle! Tylko że cholernie kusi do złego...

P.S. Szkoda że na wykresie nie widać godziny pomiędzy pierwszym a ostatnim hamowaniem, zobaczylibyście ile to trwało...

heko
24-02-2020, 12:53
nie wrzucam czasu na wykresach, bo raz jest 6h, innym razem 40min. i są głupie komentarze :D

Fiesta Mk8 ST Line
24-02-2020, 14:04
No u mnie od 10.00-18.00 :) ale faktycznie pamiętam tutaj dym że koleś był 40 min, było za krótko i czuł się niedopieszczony...

haszkura
11-04-2020, 11:59
Dzień dobry, nabyłem nie dawno Focusa mk3 z 2012 roku z silnikiem 1.0 eccoboost w wersji 125km. Auto aktualnie posiada 103tys przebiegu. Zastanawiam się nad zchipowaniem tego auta. Jestem z Torunia i w mojej okolicy jest kilka dobrze ocenianych warsztatów w tym fachu. Pytanie podstawowe czy na tym etapie z tym przebiegiem taki zabieg jest w ogóle warty brania pod uwagę? Nie myślałem nad jakimś wyżyłowaniu mocy do granic możliwości tylko racjonalnym przyroscie mocy i optymalizacji pracy tego silnika. Liczę na doradztwo z Państwa doświadczonej strony. Serdecznie pozdrawiam.

wilku30
24-09-2020, 13:06
Mam do kupienia fiestę 1.0 ecoboost(wersja 100KM) z przebiegiem 113tys. km i moje pytanie kiedy zauważalnie czuć zużycie tego silnika? Oczywiście uśredniając wyniki, bo zależy to od zbyt wielu czynników. Docelowo na pewno będzie poddana zmianie programu, bo wyniki chipowania są więcej niż dobre dla tej wersji.

pers
30-09-2020, 21:17
Bry. Czy komuś po czipie w 1.0 100KM posypała się już skrzynia biegów?

TuneFORCE
01-10-2020, 19:37
Nic nie zaszkodzi W UK lataja na 170KM powyzej trzeba troche dlubnac w silniku.

Czy w UK jeździ się tak jak u nas?
Ile razy auto w UK pojedzie 200km/h?
Porównywanie tamtejszego podwórka z naszym mija się z celem.

wciarko
03-10-2020, 21:08
Witam ponownie, w koncu doszlo do tego, ze wymienilem Transita Connecta na Tranista Connecta. :) tylko ze z 2015 na 2020. Zamowiony w maju a odebrany we wrzesniu. Czyli minal niecaly miesiac i 3000 km. Chyba nadszedl czas na zmiane oleju po dotarciu? :) anyway, w trakcie produkcji cos zmienili, bo nawet handlowiec do konca nie wiedzial co, ale tak jakby doszedl ten FordPass? Czy czarna skrzynka? Nie wiem do konca, bo nie udalo mi sie tego ustalic, ale zauwazylem, ze ten nowy 1.0 ecoboost jest inny. Inaczej pracuje, inaczej sie zachowuje i inaczej jezdzi, tak jakby lepiej sie z dolu zbieral, jest cichszy i lepiej wyrownowazony? Nawet jest zamontowany w komorze inaczej, bo jest obrocony o 180 stopni. Czy jest to mozliwe, ze mozna go uznac za MY2021? Ale wracajac do meritum, czy te nowe jednostki na hamowni inaczej wychodza i jak wygladaja ich wykresy po chipie? I czy tym razem ford nie ma podgladu zdalnego na samochod, skoro ja moge co nieco zobaczyc przez appke w telefonie? Czy sa w stanie tym razem wykryc zdalnie, ze cos bylo grzebane? :)

jazzz_
07-10-2020, 17:44
Witam,
Czy jest możliwa modyfikacja oprogramowania, która zwiększy moc ecoboosta że 100 na 125 koni? Kto może takie coś zrobić? Ile to kosztuje?
Pozdr
Tomasz

West_GD
12-10-2020, 16:14
Ciekawostka, siedziałem dziś na przeglądzie w ASO i z nudów przeglądałem na tablecie katalog Fiesty bo chyba kupię ST po mojej ST-Line.

W katalogu jest informacja, że:

Dla uzyskania maksymalnych osiągów silnika 1.0
EcoBoost 140 KM zalecane jest stosowanie benzyny bezołowiowej PB98. Zastosowanie benzyny bezołowiowej PB95 jest dopuszczalne ale może nieznacznie pogorszyć osiągi.

Strona 67 gdyby ktoś szukał.

Ciekawostka, nikt mnie o tym nie informował - w sumie zawsze leję 98 dzięki wiedzy od Tuneforce które mówi, że warto tam gdzie moc bierze się z zapłonu.

MAG
19-10-2020, 16:03
heko i TuneFORCE - pojawiły sie może już u Was Pumy?

kemal_
26-10-2020, 00:59
Ciekawostka, siedziałem dziś na przeglądzie w ASO i z nudów przeglądałem na tablecie katalog Fiesty bo chyba kupię ST po mojej ST-Line.

Jak coś to wrzuć ogłoszenie na forum bo ja za jakiś czas (przyszły rok) będę się przymierzał do zakupu st-line :]

Hotelarz
11-11-2020, 11:21
Witam, mam Pumę 1.0 Ecoboost 125 km bez miękkiej hybrydy. Ma 3 miesiące więc jest gwarancja. Chcę podnieść moc bo przy większych prędkościach trochę brak. Ale gwarancja 5 lat... Rozważam powerbox. Proszę o podpowiedź czy ma to sens ?

West_GD
24-11-2020, 14:59
Robił ktoś 1.0 mHev 155KM?
Na zagranicznych stronach widzę, że nawet 180KM z tego robią i 270NM.

TuneFORCE
26-11-2020, 12:32
Witam, mam Pumę 1.0 Ecoboost 125 km bez miękkiej hybrydy. Ma 3 miesiące więc jest gwarancja. Chcę podnieść moc bo przy większych prędkościach trochę brak. Ale gwarancja 5 lat... Rozważam powerbox. Proszę o podpowiedź czy ma to sens ?

Raczej tylko program wchodzi w grę bo nie ma sensownych BOXów do tego

kemal_
29-11-2020, 10:45
Robił ktoś 1.0 mHev 155KM?
Na zagranicznych stronach widzę, że nawet 180KM z tego robią i 270NM.

wow 180KM z 1 litra i akumulatorka, nieźle. no i w tej miękkiej hybrydzie ponoć reakcja na gaz jest dużo lepsza, nie trzeba czekać aż wstanie turbo (choć przy małych turbinkach ciężko mówić o jakiejś znaczącej turbodziurze)..

West_GD
29-11-2020, 14:14
Pozostaje pytanie na ile to zostało zrobione bezpiecznie.

kemal_
01-01-2021, 17:58
recka pertyna: https://www.youtube.com/watch?v=AS8UiGOS5hc

adam127777
01-10-2021, 14:19
Pytanie EB 1.0 125mhev/155mhev jakie są różnice, można zmieniać mapę - czy zostaje tylko tuning ?
Puma 2021 Q4

MAG
04-10-2021, 21:18
Też jestem ciekawy jak wygląda ta kwestia, bo jedna z moich opcji na zmiane floty, to większe auto w dieslu na trasy i wakacje, a do tego Fiesta Active albo Puma z tym MHEV pod maska do kręcenia sie wokół komina.

Jeździłem Focusem w wersji MHEV 125KM i w mieście bardzo żwawy, ale wyjechanie na trase i jak dla mnie zdecydowanie za słabo, więc jakiś czipek to byłaby konieczność ...

wilku30
05-10-2021, 20:17
Też jestem ciekawy jak wygląda ta kwestia, bo jedna z moich opcji na zmiane floty, to większe auto w dieslu na trasy i wakacje, a do tego Fiesta Active albo Puma z tym MHEV pod maska do kręcenia sie wokół komina.

Jeździłem Focusem w wersji MHEV 125KM i w mieście bardzo żwawy, ale wyjechanie na trase i jak dla mnie zdecydowanie za słabo, więc jakiś czipek to byłaby konieczność ...

Takie silniczki to sprawdzają się tylko w samochodach wielkości Fiesty. Do większych to nie ma czym jechać.

adam127777
06-10-2021, 11:54
Tak masz rację.
Do Focusa to musi być co najmniej 5.0 V8, inaczej to tylko na 1 można jeździć.
Oczywiście V12 byłaby lepsza ale cóż. Jak się nie ma co się lubi ......

:619:

MAG
06-10-2021, 12:38
Takie silniczki to sprawdzają się tylko w samochodach wielkości Fiesty. Do większych to nie ma czym jechać.
IMHO dla zdecydowanej wiekszości ludzi w Focusie te 125KM w miekkiej hybrydzie jest w zupełności wystarczające.
Porównując osiagi i odczucia z jazdy Mondeo Mk3 1,8 125KM, to zdecydowanie bardziej wolałbym to co oferuje Focus Mk4 kombi (podobny wielkościowo do tego starego Mondka) z tym 1,0 125KM.

Ja mam inne potrzeby i wymagania i dlatego napisałem to co napisałem odnośnie tego silnika.
Chociaz chyba sie starzeję i zmieniam powoli styl jazdy. Nawet o dziwo biore pod uwage zakup S-Max'a Mk2 w dieslu ... :oops:

adam127777
21-11-2021, 20:52
Pytanie EB 1.0 125mhev/155mhev jakie są różnice, można zmieniać mapę - czy zostaje tylko tuning ?
Puma 2021 Q4

może jednak znajdzie się dobra dusza ???

wilku30
24-11-2021, 10:19
Gdzieś w necie chwalą się, że z 155KM robią około 180KM. Gdyby tak było to jest to dosyć ciekawa opcja.

_Semtex_
08-01-2022, 10:23
Gdzieś w necie chwalą się, że z 155KM robią około 180KM. Gdyby tak było to jest to dosyć ciekawa opcja.

Tak, chyba coś jest na rzeczy.
Nietrudno znaleźć w Internecie, zwłaszcza jeśli chodzi o UK, jakieś strony, gdzie chwalą się sporymi przyrostami na tej wersji 1.0 EB:

UK
https://www.facebook.com/tdituning/posts/4708030989253119

DE
https://www.facebook.com/racechipchiptuning/posts/5627269567291007

heko
08-01-2022, 11:08
jeszcze nie wiecie, co to są "angielskie" konie? :D

_Semtex_
08-01-2022, 13:35
Jasne ��... Pisać, rysować wykresiki itd. to każdy sobie może. Zwłaszcza w necie to się dobrze "sprzedaje".

Struna
08-01-2022, 21:08
jeszcze nie wiecie, co to są "angielskie" konie? :D

A co dopiero amerykańskie :D

Grzybowóz
15-04-2022, 10:24
Widocznie do pierwszych MK8 wsadzili jeszcze stary 1.0EB :) ze starym układem wtryskowym i kiblem MED17xx. Plus taki, że wychodzi to dużo lepiej niż nowe układy wtryskowe MG1. Auta z GPFem pokazują w serii po 40-50Nm mniej i dużo gorzej wychodzą po modzie. Gdybyś miał MG1, to o takich parametrach mógłbyś jedynie pomarzyć.
A dwa to nikt tutaj niczego nie krytykuje, tylko dywaguje, a to różnica więc tak się nie gorączkuj g:P

Przeglądam cały wątek, bo zastanawiam się nad chipem do mojego Ecosporta.
Poszedłem sprawdzić jaki mam sterownik i widzę na nim oznaczenia JTR0 i H1B.
Z tego co znalazłem tutaj: https://www.ziptuning.com/ecu-tuning-file/bosch-med17-h1b1-14c204-ml-ecu-tuning-files/ to jest to również MED17.
Czy to możliwe? Auto jest z 2021 z Euro 6.2 i GPF.
Czy jeśli rzeczywiście mam MED17 to mimo GPF przyrosty mocy mogą być większe niż dla MG1?

TuneFORCE
29-04-2022, 15:37
Przeglądam cały wątek, bo zastanawiam się nad chipem do mojego Ecosporta.
Poszedłem sprawdzić jaki mam sterownik i widzę na nim oznaczenia JTR0 i H1B.
Z tego co znalazłem tutaj: https://www.ziptuning.com/ecu-tuning-file/bosch-med17-h1b1-14c204-ml-ecu-tuning-files/ to jest to również MED17.
Czy to możliwe? Auto jest z 2021 z Euro 6.2 i GPF.
Czy jeśli rzeczywiście mam MED17 to mimo GPF przyrosty mocy mogą być większe niż dla MG1?


Nie wiem. Wszystko wychodzi w praniu ;)

Cfaniak
10-07-2022, 08:02
Kogo polecacie do podkręcenia focusa mk4? Wrocław i okolice.

Struna
11-07-2022, 08:49
VagTune

pbbp
23-07-2022, 09:28
po lekturze na forum i różnych materiałach w necie nt. chipa w 1.0 EB, skusiłem się na małego moda w Ecosporcie
z pomiaru widać że w standardzie moc była zgodna z danymi producenta, natomiast miło zaskoczył moment i w serii wyszło 200.8 Nm, gdzie dane katalogowe podawały 170 Nm.
faktem też jest, że warunki atmosferyczne nie były do końca sprzyjające, a temperatura na zewnątrz była w okolicach 28 st C.
efekt końcowy to:
146,4KM oraz 242,9 Nm

_Semtex_
25-07-2022, 09:52
Elegancko ;)

klocolus
21-11-2022, 13:38
Witam w Fieście mk8 bez gpf silniki 100/125 i 140km są takie same mechanicznie? Jest sens chipować fabryczną wersję 140km st-line? Tyle samo wyjdzie co z wersji 100/125km?

Słyszałem że w nowej wersji hybrydowej 155km jest trochę wydajniejsza turbina, czy ktoś próbował przekładać?

Pzdr. Karol

Waldzior
16-06-2023, 20:05
Panowie wymieniłem w samochodzie intercooler , ten oryginalny nie dość że jest skutecznie zasłonięty przez belkę zderzaka to jego wymiary to jakiś żart ze strony Forda , aktualnie siedzi to co ma w ofercie firma Turboworks , ten cooler dedykowany jest co prawda do Fiesty Mk 7 polift ale do MK8 pasuje bardzo dobrze , gdyby ktoś potrzebował informacji co do montażu to piszcie do Mnie.
Teraz najważniejsze , po wymianie nie oczekiwałem żadnych zmian na lepsze , mało tego obawiałem się większego laga , nic takiego nie ma miejsca , jest wyraźna różnica w przyspieszaniu , z dołu nic się nie zmieniło za to na górze jest wyraźna poprawa auto lepiej przyspiesza , po prostu nie puchnie , obniżenie temperatury powietrza robi robotę , aktualnie szukam tunera w Warszawie żeby to wystroić , jak to ogarnę podzielę się tym co wyjdzie .

klocolus
17-06-2023, 12:00
Panowie wymieniłem w samochodzie intercooler

Wygląda na wielki do tego silnika. Jak to się mieści pod zderzakiem skoro jest przed belką?

Waldzior
18-06-2023, 09:56
Mieści się bez problemu , musiałem tylko usunąć te plastikowe elementy , które tam były oryginalnie , był tam taki gumowy rodzaj tunelu , który chwilę po kupnie auta zaczął się deformować , reklamowałem to , wymienili i za chwilę było to samo , teraz już go nie ma i mam spokój po za tym jest teraz lepszy nadmuch powietrza na silnik , obudowa turbiny nie jest teraz aż tak gorąca jak była poprzednio.

Hansolo
18-06-2023, 10:10
Ciekawi mnie jak będzie działała klima gdy w cieniu +30 C i chłodzenie silnika.

Waldzior
21-06-2023, 18:31
Jak na razie nie widzę jakichkolwiek zmian na gorsze przy działaniu klimy i układu chłodzenia , tak jak pisałem wcześniej obudowa turbiny jest chłodniejsza i to wyraźnie.

krzysztof_o
18-07-2023, 20:26
Witam

Przebrnalem przez caly watek (58 Stron :) ) i nie znalazlem odpowiedzi czy ktos z forumowiczow podnosil moc w 1.0 z MHEV ze 155 KM na wiecej. (Puma 2020)

Bedac na urlopie chetnie bym oddal auto na dodanie paru konikow i niutkow. W sierpniu bede w Krakowie ale wycieczki do Poznania tez nie wykluczam :).


Pozdrawiam Krzysiek

Waldzior
19-07-2023, 16:20
W tym silniku jest problem w postaci ekologii , GPF jest tu durzą przeszkodą , przyrosty są tak mizerne że szkoda kasy na takiego moda , przekonałem się o tym osobiście , czekam tylko na pierwszy problem z ekologią , wtedy pozbędę się tego ścierwa i podejdę do programu jeszcze raz , tunerzy z którymi się kontaktowałem w Warszawie mówili (znaczna większość) żebym sobie odpuścił moda w wersji 140 konnej , MK7 wychodzi znacznie lepiej bo nie posiada GPF-a.

krzysztof_o
19-07-2023, 20:25
Na razie zamowilem wklad filtra KN zeby silnik mogl lepiej oddychac i jak nikt nie podejmie wyzwania to pewnie zdecyduje sie na takie rozwiazanie
https://www.racechip.com/shop/ford/puma-from-2019/1-0-ecoboost-mhev-999ccm-155hp-114kw-240nm.html. Dzisiaj odebralem auto i po pierwszej jezdzie po autostradzie (po zakonczeniu odcinka remontowanego 80km/h) rozpedzenie sie do 160 to dla mnie byla wiecznosc. Troche to niefortunne porownanie ale przesiadlem sie z duzo mocniejszego auta i czuje niedobory mocy (zmiana auta na zawieszone wyzej nad ziemia i o bardziej komfortowym zawieszeniu to ze wzgledow zdrowotnych).

heko
19-07-2023, 20:40
jak zobaczysz na racechipie +20KM to graj w totka, bo masz niebywałe szczęście :D

Waldzior
19-07-2023, 20:56
Krzysztof daj sobie spokój z tym chipem , bo sobie tylko biedy narobisz w silniku , co do przyspieszenia to Ford kłamie w żywe oczy z parametrami silnika , WIĘKSZOŚĆ silników z GPF-ami nie trzyma serii u mnie hamownia pokazała 131 km i 215Nm , na paliwie 98, fakt było 30 stopni na hamowni .

krzysztof_o
19-07-2023, 21:31
jak zobaczysz na racechipie +20KM to graj w totka, bo masz niebywałe szczęście :D

To moze jak bys mial wolny termin na hamowni miedzy 7.08 a 11.08 to przywioze ten box i sprawdzimy parametry przed montazem i po montazu. Zawsze mam 30 dni na zwrot jak nie bedzie spelniac kryteriow.

konieczko5
20-07-2023, 08:36
...

krzysztof_o
21-07-2023, 18:43
To moze jak bys mial wolny termin na hamowni miedzy 7.08 a 11.08 to przywioze ten box i sprawdzimy parametry przed montazem i po montazu. Zawsze mam 30 dni na zwrot jak nie bedzie spelniac kryteriow.

Chciałbym ponowić pytanie o termin na hamowni jak to oczywiście nie problem.

Pozdrawiam Krzysiek

heko
21-07-2023, 18:48
nie ma mnie w tym czasie, po 15tym wracam

krzysztof_o
01-08-2023, 13:31
Mam jeszcze jedno pytanko czy moje auto ma gpf bow ASO powiedzieli że to są 2 katalizatory. Mam plik pdf ale nie wiem jak go wstawić:( Nr części to: 5E212A i 5E212B

Grzybowóz
01-08-2023, 16:36
Przeglądam cały wątek, bo zastanawiam się nad chipem do mojego Ecosporta.
Poszedłem sprawdzić jaki mam sterownik i widzę na nim oznaczenia JTR0 i H1B.
Z tego co znalazłem tutaj: https://www.ziptuning.com/ecu-tuning-file/bosch-med17-h1b1-14c204-ml-ecu-tuning-files/ to jest to również MED17.
Czy to możliwe? Auto jest z 2021 z Euro 6.2 i GPF.
Czy jeśli rzeczywiście mam MED17 to mimo GPF przyrosty mocy mogą być większe niż dla MG1?

Właśnie wróciłem z Piły :diabelek:
Przed modyfikacją: 129KM, 185Nm
Po modyfikacji: 146KM, 222Nm

Wyprzedzanie tirów teraz to bajka.

konieczko5
09-08-2023, 12:30
...

heko
11-08-2023, 08:33
Coś mało tych Nm. Czemu nie uzyskali 240 Nm? Gotowca wrzucali?
Ty tak na poważnie?
240Nm w 1.0eb, to raczej proszenie się o caboom :P

Grzybowóz
11-08-2023, 17:05
Coś mało tych Nm. Czemu nie uzyskali 240 Nm? Gotowca wrzucali?
Ale to jest wersja z GPF. Nie widziałem w tym wątku żadnego wykresu 240 Nm z GPF. Z tych które widziałem to wychodziło 210-220 Nm.
Taka wartość mi w zupełności wystarcza, powyżej 3k obrotów bardzo fajnie to przyspiesza. Jedyne co mi przeszkadza to lag poniżej tych 3k, ale to było już w serii. Może nie umiem tym jeździć, bo wcześniej miałem diesla.

konieczko5
12-08-2023, 10:57
...

PawelP112
20-10-2023, 00:24
Właśnie wróciłem z Piły :diabelek:
Przed modyfikacją: 129KM, 185Nm
Po modyfikacji: 146KM, 222Nm

Wyprzedzanie tirów teraz to bajka.

U kogo byłeś w Pile ? dasz jakieś namiary, chciałbym podnieść moc w focusie 2013r 125km

Grzybowóz
25-10-2023, 14:54
Tuneforce.
Udzielają się również w tym wątku :P

Ja jeszcze dodałem 9-drive throttle commander z Aliexpress i teraz jest rakieta.
Wiem że to nie dodaje mocy, ale lepiej pasuje do mojej charakterystyki jazdy.

konieczko5
25-10-2023, 20:14
...

klocolus
18-11-2023, 14:11
Czy 1.0 eb 95km po 2020 tak samo się chipują jak wcześniejsze wersje (z podobnym rezultatem)?

heko
18-11-2023, 14:42
ok +30KM :)

klocolus
18-11-2023, 22:07
ok +30KM

W sensie przez GPF więcej nie pójdzie? Wcześniejsze 1.0 szły w granicach 145-150km. Można wywalić dziada i też da radę tyle?

Bump: Okej w sumie wszystko już doczytałem. Trochę słabo. Po wywaleniu gpfa też nie idzie?

heko
19-11-2023, 00:48
bez "dziada" będzie lepiej :D

Igorcourier
20-02-2024, 10:08
Witam nie znalazłem innego tematu jako że świeżak jestem , i jak to jest z tymi silnikami nadają się do chip-a , czy też nie

wilku30
26-02-2024, 18:55
Czy ktoś już dłubał Pumę 1.0 mildhybrid 125HP lub 155HP? I czy to prawda, że w wersji 155HP siedzi wydajniejsze turbo?

sid.pl
11-04-2024, 08:34
Witam!Czy da się zmapować FORD Focus 1.0 ECOBOOST HYBRID 155KM, POWERSHIFT A7 ?

hacel
15-06-2024, 20:23
I czy to prawda, że w wersji 155HP siedzi wydajniejsze turbo?
Prawda, jest większe. W końcu skądś te KM musiały się wziąć ;-)

Tak na marginesie czy ktoś się orientuje czy jest możliwość ustawienia w kompie by po uruchomieniu był włączany automatycznie tryb sport? Bo przyznam że to pierwsze co robię - po prostu inne auto :one:

Kondzioko
30-06-2024, 18:39
Siemka, montował ktoś do Focusa Mk3Fl tuningowy dolot i większy ic p&n ?
Czy pasują części od Fiesty ?Do Focusa ciężko coś znaleźć.
Mam równeż problem... Po zrobieniu mapy na 145Hp, samochód przy przyspieszaniu zaczął falować. Uczucie jakby tracił moc na sekundę, a potem znowu odzyskiwał.

Z góry dzięki za pomoc


https://imgur.com/a/g74aEFY

cezarg1410
01-07-2024, 08:28
Falowanie może być spowodowane pojawiającym się chwilowo przeładowaniem - być może program jest źle zrobiony.

Kondzioko
03-07-2024, 18:56
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Da się to sprawdzić po logach ?
Mam Forscan lite na telefon.

rydzadam
22-08-2024, 07:35
Witam po kilku latach przerwy. Swego czasu oddałem do chipowania Fiestę z GPF-em, wersję 140KM. Wyszło coś w okolicach 148 KM. Różnica niewielka, ale wyczuwalna. Było warto.
Teraz zapytam Kolegów: czy da się coś zrobić z Focusem mildhybrid 125 KM, rok produkcji 2024 ? Może jakiś dobry powerbox (?) bo w auto nie mogę za mocno ingerować.

kazik1
17-11-2024, 15:50
Witam wszystkich.
B-max z 2013r
U mnie tak wyszło:

133407

dunkin
19-01-2025, 22:44
Panowie a polecicie jakiegoś powerboxa do foki mk4.5 1.0 125km?
Pytam o boxa ze względu na gwarancję.. gdyby nie to....