Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Błąd- czujnik położenia pedału/ przepustnicy/zakres/praca 1.8TDCI
Witam mam problem z moim mondkiem otoz pokazuje usterke silnika auto cale sie trzesie i ciezko w chodzi na obroty, po podlaczeniu pokazalo blad p2121 czujkik polozenia pedalu gazu. Mial ktos podobny problem? Szukalem na necie ale nie znalazlem informacji. Z gory dziekuje
P2121-Przepustnica / Czujnik położenia pedału / przełącznik "D" obwód zakres / wydajność
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "D" Circuit Range/Performance
P2121-Przepustnica / Czujnik położenia pedału / przełącznik "D" obwód zakres / wydajność
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "D" Circuit Range/Performance
To tez znalazlem ale co dalej z tym zrobic podejrzewam se moze byc caly kolektor dolotowy do wymiany, w srewisie forda zaoferowali mi nowy pedal gazu ale raczej nie bedzie potrzebny
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jakie parametry bodajże APP1 APP2 APP3 są.
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jakie parametry bodajże APP1 APP2 APP3 są.
ok co do wartosci to mam taka fotke
a tak na marginesie to ktory jest dokladnie czujnik? jakby ktos mial jakas fotke albo nr czesci forda bede bardzo wdzieczny
Witam mam problem z moim mondkiem otoz pokazuje usterke silnika auto cale sie trzesie i ciezko w chodzi na obroty, po podlaczeniu pokazalo blad p2121 czujkik polozenia pedalu gazu. Mial ktos podobny problem? Szukalem na necie ale nie znalazlem informacji. Z gory dziekuje
Poczytaj -------------
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&ved=0CIYBEBYwDQ&url=http%3A%2F%2Fwww.castrolprofessionalacademy.pl %2Fupload%2Ffiles%2Fstrefa_wiedzy%2Fford%2Fukl_com mon_rail.pdf&ei=3CdUUvHKLsSH4gT87oGAAg&usg=AFQjCNHqJi2XnUokE7xpO0O3BFXUJrNKxQ&bvm=bv.53537100,d.bGE
Poczytaj -------------
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&ved=0CIYBEBYwDQ&url=http%3A%2F%2Fwww.castrolprofessionalacademy.pl %2Fupload%2Ffiles%2Fstrefa_wiedzy%2Fford%2Fukl_com mon_rail.pdf&ei=3CdUUvHKLsSH4gT87oGAAg&usg=AFQjCNHqJi2XnUokE7xpO0O3BFXUJrNKxQ&bvm=bv.53537100,d.bGE
ciekawe informacje z tego co wyczytalem to czujnik znajduje sie w pedale o ile to jest to wczoraj jak odlaczylem pedal to obroty po odpaleniu silnika byly chyba ok 1200/m jednak i tak wole sie upewnic 2 razy niz robic niepotrzebne koszty pedal bazu chyba ok 600-700 w serwisie dodam jeszcze ze silkin wkreca sie do 5000 tylko ze jak sie gazuje to ma jakby spozniona reakcje na pedal gazu tak jakby sie dlawil przez chwile
dario6273 08-10-2013, 20:38 Ale mu dałeś lekturę:surprise:
APP D i APP E zmieniają swoje wartości po wciskaniu pedału przyśpieszenia? W pedale są potencjometry, które lubią się zużywać.
pedal bazu chyba ok 600-700 w serwisie Na allegro to koszt rzędu 50-100 zł . Aczkolwiek lepiej się upewnij czy to przyczyna leży w pedale :wink:
Na allegro to koszt rzędu 50-100 zł . Aczkolwiek lepiej się upewnij czy to przyczyna leży w pedale :wink:
no i tu walasnie jest problem bo nie mam innego zeby sprawdzic czy to jest pedal, jak narazie wszystko wskazuje na to. Znowu z drugiej strony tez nie wiadomo co bedzie z tym uzywanym ile on bedzie dzialal zamierzam jezdzic autem nie ma stac zeby sie nie niszczylo, kurde chyba lepiej jak byla linka gazu:)
A wiec kupilem pedal gazu z auta rozbitego czyli jezdzil do konca:) ale to nie zmienilo sytuacji w zwiazku z moim problemem caly czas jest to samo:( w sumie to jeszcze mialem problem z ABS i ESP ale okazalo sie ze kabel byl przerwany kontrolki gasna od ABS i ESP, moze jest to jakos powiazane. Macie jakies propozycje co moze byc z nim nie tak.
co do ABS i ESP to uzbieralo sie troche bledow
P1635- tire/axle out of acceptable range
U0126- lost comunication with SASM
U0123 lost comunication with YRM
U0100 lost comunication with ECM/PCM A
U0140 lost commuinication with body control module
U3001 control module improper shutdown
tylko U0126 pokazuje jako aktywny blad chociaz po jego usunieciu gasnie a przy sprawdzeniu czasami sie pojawi.
dolaczam fotki takze jedna fotka jak jest silnik odpalony
dodam jeszcze ze podczas jazdy jest bardzo pozna reakacja na gaz w reauje po jakims czasie:(
Szwankuje komunikacja między modułami.
Steering Angle Sensor Module-czujnik skrętu kierownicy
Yaw Rate Module-moduł odchylenia (ESP)
Proponuję sprawdzić złącza na wszystkich modułach czy nie są zawilgocone, zaśniedziałe.
Szwankuje komunikacja między modułami.
Steering Angle Sensor Module-czujnik skrętu kierownicy
Yaw Rate Module-moduł odchylenia (ESP)
jakies propozycje od czego zaczac, zobaczyc wszystkie kabeli i kostki
to bedzie mialo cos wspolnego z reakcja na pedal gazu, jutro postaram sie posprawdzac wiazki ciekawe co jeszcze bylo lutowane :/
Wracajac do tematu sprawdzilem wszystkie kostki nawet od pompy abs wszystko wyglada ladnie i sucho, kalibrowalem czujniki tylko nie moglem sie polaczyc z czujnikiem padelu gazu zeby wywalilo blad komunikacji. Jak robie scan auta to wyskakuja 3 bledy u3001 u0126 te sa jako stare nieaktualne bledy i jako staly jest p2121, przy wykonaniu skanu pcm zeby odczytac bledy czasami pokazuje ze nie ma bledow i dosc czesto zapala sie kontrolka esp ale niby nie ma bledu troche to dzwine dla mnie, a czasami pokazuje ze jest blad p2121. Gdzie moge dalej szukac tej przyczy?
Punkty masowe do sprawdzenia jeszcze. U3001 moduł sterowania niewłaściwe zamknięcie.
Do sprawdzenia również moduł poduszek, teraz pytanie czy trzymałeś telefon komórkowy w podstawce na napoje na tunelu środkowym? jak kontrolka Air Bag się zachowuje?
Nie wiem czy telefon byl trzymany w miejscu na napoje auto kupilem w zeszla sobote z aukcji takze nie moge na to ofpowiedziec. Masy tez przegladalem bynajmniej te na podluznicy 6 srub tam bylo, moze tez z tego co widze auto nie bylo uderzone moze lekko przedni zderzak byl lamierowany, jutro jeszcze sie dokopie do ecu moze tam cos sie dzieje chyba ze jest popsute i tak sie dzieje, ze raz pokazuje bledy, byc moze ako tez troche siada na podlaczonym kompie i lapie bledy.
Ewentualnie ponownie wgrać oprogramowanie. Co do mojego pytania gdzieś czytałem, że telefon trzymany w tym miejscu uszkadzał sterownik poduszek, później zaczęto tam montować ekrany.
Co do poduszek to nie ma zadnych kontrolka gasnie normalnie, nie ma zapisanych bledow w pamieci. A mozna sprawdzic jakis dobrym sprzetem gdzie dokladnie jest przyczyna, jakis program fordowski albo jakis inny vag?
Ewentualnie ponownie wgrać oprogramowanie.
Tylko serwis forda czy mozna gdzies na necie wykopac?
Czytałem posty jeszcze raz , sprawdzałeś układ dolotowy czy jest czysty ,lub jeszcze jedna możliwość w/g opisu usterek -czujnik wału korbowego ?
Czytałem posty jeszcze raz , sprawdzałeś układ dolotowy czy jest czysty ,lub jeszcze jedna możliwość w/g opisu usterek -czujnik wału korbowego ?
Uklad dolotowy jutro przejrze, hmm z czujnikiem walu niby nie pokazuje zadnych bledow, jak co to moge zamowic nowy jezeli moze pomoc, myslalem tez zeby sprawdzic badz zamowic inny ecu od esp w sumie to nie sprawdzalem go jeszcze, podobno znajduje sie przy recznym- ale watpie zeby tez tam bylo jakies uszkodzenie, szkoda ze nie mam 2 auta zeby szlo czesci przekladac:(
Ma ktos schemat instalacji elektrycznej?
To jakie błędy masz nadal? Dla P2121 znalazłem notę techniczną co prawda dla Toyoty:
Pedał przyspieszenia czujnik położenia jest zamontowany na wsporniku pedału gazu.Pedał gazu czujnik położenia ma dwa elementy / wyjścia czujnika sygnał: VPA i VPA2. VPA jest stosowany do wykrywania rzeczywistego kąta pedału przyspieszenia (używany do sterowania silnika) i VPA2 służy do wykrywania usterek w VPA. Kiedy różnica napięcia między wyjściami VPA i VPA2 odbiegają od normy, ECM wskazuje, że czujnik położenia pedału gazu ma awarię.ECM włącza MIL i DTC jest ustawiony.
Zrób pomiar napięcia dla VPA VPA2 w nocie piszą, że dla wciśniętego pedału powinno wynosić
VPA 2,6-4,5V VPA2 3,4-5,3V dla innego modelu jest (3,2-4,8V 4,7-5,1V)
przy puszczonym pedale
VPA 0,5-1,1V VPA2 1,2-2,0V (0,3-0,9V 1,8-2,7V)
Różnica między VPA1 a VPA2 powinna być niższa 0,4V a wyższa niż 1,2V
Całość jest tu (http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21j6674h/cip2121.pdf)
teraz mam tylko jeden blad p2121 od abs juz w ogole nie czasami tylko od esp sie pojawia jak sprawdzam pcm ale pozniej jest ok. dzisiaj tez rozmawialem z jednym mechanikiem i stwiedzil na podlaczonym komputerze ze APP i APP E sa prawie dobrze maja zblizone wartosci % tylko ze APP D jest caly czas pokazuje 0% czyli wyglada na to jakby kabel byl gdzies przerwany, odlaczylem kabel od ukladu dolotowego i patrzalem wykresy na komputerze i byly takie same wartosci sciagnalem czujnik polozenia pedalu i niby na mierkinu daje sygnal zywotnosci wyglada na to ze kabel chyba ktory idze do ecu bedzie gdzies uszkodzony. co o tym myslicie?
Bump:
Zrób pomiar napięcia dla VPA VPA2 w nocie piszą, że dla wciśniętego pedału powinno wynosić
VPA 2,6-4,5V VPA2 3,4-5,3V
przy puszczonym pedale
VPA 0,5-1,1V VPA2 1,2-2,0V
Całość jest tu (http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21j6674h/cip2121.pdf)
co do sprawdzenia wartosci to na wlaczonym zaplonie moge tylko jeden sprawdzic APP E chyba albo APP teraz nie jestem pewien ale zeby sprawdzic oba to musze go odpalic bo inaczej nie pokazuje, jutro rano podam wartosci bo zaraz bede mial gosci:)
Jeśli podmieniłeś czujniki a błąd występuje nadal to trzeba sprawdzić kable czy sygnał wychodzi z ECU i dociera do pedału. Jeszcze co możesz zrobić to zmierzyć omomierzem jakie rezystancje mają VPA1 i VPA2. Na kompie jedna wartość się zmieniają.
bez schematu bedzie ciezko chyba ze tak po kabelkach ktos potrafi:)
Wracajac do tematu nie mam schematu i szukam po kablach narazie zaczaled od pedalu 4 przewody ida do skrzynki bezpiecznikow, czarny jest masowy i zostal mi niebiesko bialy ktory ucieka mi pod siedzeniem pasazera orientuje sie ktos gdzie on sie konczy? tylko ten mi zostal do sprawdzenia a potem bede szukal w komorze silnika o ile nie znajde usterki. chyba ze pudelo z bezpiecznikami sie popsulo i nie podaje dalej napiecia.
Witam. Ostatnimi dniami uporałem się z alternatorem, teraz przyszedł czas na naprawienie błędu P2121 (Przepustnica / Czujnik położenia pedału / przełącznik "D" obwód zakres /praca). Gdzie zacząć poszukiwania ??
Pozdrawiam
I problem nadal nierozwiązany, mechanik był przekonany, że pedał gazu jest do wymiany, kupiłem nowy i nadal ten sam błąd. Nie może odczytać jakiegoś parametru z pedału i podejrzewa, że gdzieś jest przerwany kabel. Macie jakieś pomysły ??
Może ktoś spotkał się s podobnym problemem ??
kturendyk 17-05-2014, 21:32 Witam, u mnie podobny błąd występuje jak mam rozładowany akumulator.Błąd występuje jak jest za niskie napięcie.Na odpalonym samochodzie w trakcie pracy silnika kasuję błąd i się ponownie nie pojawia. Wystarczy że zrobię diagnozę na zgaszonym silniku i błąd powraca.Dodam że mój akumulator chyba jest jeszcze od nowości i z jego pojemnością już jest nie za bardzo.
kolego Backero co było z tym alternatorem i ładowaniem?
kolego Backero co było z tym alternatorem i ładowaniem?
Wirnik i szczotki uległy zużyciu :)
Witam, u mnie podobny błąd występuje jak mam rozładowany akumulator.Błąd występuje jak jest za niskie napięcie.Na odpalonym samochodzie w trakcie pracy silnika kasuję błąd i się ponownie nie pojawia. Wystarczy że zrobię diagnozę na zgaszonym silniku i błąd powraca.Dodam że mój akumulator chyba jest jeszcze od nowości i z jego pojemnością już jest nie za bardzo.
U mnie błąd wyskakuje bez względu na to czy jest włączony silnik czy wyłączony ale ostatnimi czasy często rozładowywał się akumulator z powodu awarii ładowania i właśnie w tym czasie wyskoczył ten błąd :/
podbijam temat, nadal nie mogę znaleźć przyczyny usterki :( może ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Nie można odczytać parametru APP D :(
Bump: nikt nie spotkał się z podobnym problemem ??
Witam, mam taki sam problem błąd p2121 tylko w mondeo 2008r. 2.0I benzyna.
I zastanawiam się czy to wina jest pedału gazu czy raczej przepustnicy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Jak rozwiązałeś problem u siebie ?
Pozdro.
Może to (http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21j6674h/cip2121.pdf) coś pomoże
adrian83 17-05-2015, 11:30 Czy problem został rozwiązany ?
MarcinGajda 27-09-2015, 19:13 Witam
Moj problem polega na tym iz powyzej 3000obr autko strasznie szarpie. Podłaczyłem pod komputer i wyskoczył mi bład:
P2121 Czujnik/włacznik połozenia pedału/przepustnicy D- zakres/wydajnosc
Zakupiłem wiec nowy pedał gazu i problem jest nadal ten sam tylko ze jak ruszam obroty ida normalnie powyzej 3000 na drugim biegu tez lecz gdy juz ma bieg trzeci nie jest zbyt wesoło.
Radziłem sie juz wielu brytyjskich mechanikow kazdy mowi co innego jakbym miał takl wszystkich słuchac to taniej mnie by wyniosło kupienie całego silnika. Szukałem na forum i były podobne usterki lecz dokładnej odpowiedzi nie było.
Nie znam sie wogole na mechanice wiec prosze was o wyrozumiałosc.
Z gory dziekuje i przepraszam za swoja pisownie
Panowie , czy ktoś rozwiązał problem?
mam podobny problem tylko u mnie przepustnica jest wyłączona programowo chyba bo jest brak odczytu z czujnika
Darkman19 01-03-2017, 20:42 Witam tez mam ten problem p2121. Przed wymiana pedala odczyt z app byl tylko z jednego sterownika. Po wymianie pedala nowy w aso w wkomputerze mozna odczytac dwa parametry ale aap d sie nie zmienia. Nie wiem co robic dalej gdzie szukac problemu. Czy cos w wiazce czy cos innego.
Darkman19 01-03-2017, 20:45 I jak rozwiazales problem? Mam to samo z tym ze auto chodzi raczej normalnie. Nie cuzje roznicy przy przyspieszaniu. Pedla wymienilem ale blad dalej sie wyswietla.
Witam wszystkich, pacjent podany w temacie 2008r. Od jakiegoś czasu walczę z upartym błędem p2121.
Auto przepala bezpiecznik f4 przy module komfortu, w/w błąd stały pojawia się od razu po przekręceniu kluczyka na zapłon, zamulał do 2000 rpm - po odpięciu wtyczki EGR spokój, ale nadal pali bezpiecznik. Nie działa klima - diagnoza mechanika - nie prawidłowe napięcie z komputera. Generalnie co mechanik to diagnoza - słyszałem już o pedale gazu ( zmieniony), o EGR, o wgraniu nowego softa, teraz o naprawie ecu.
Wrzucam post bo zgłupiałem ( tak przejrzałem podobne tematy, ale jak zwykle same pytania i propozycje i żadnego rozwiązania na koniec tematu)
Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź
CRISTO27 02-07-2021, 20:21 WITAM wszystkich jestem (szczesliwym posiadaczem forda Galaxy )
i mam dokladnie ten sam problem . wymienilem pedal gazu i przepustnice , przepustnica zresetowana (przyuczona) wciaz blad B1029 i P2138, P2125 ,
nie bardzo wiem co jeszcze moge zrobic obroty ida ladnie do 3 tys a potem tak jak by sie zadawil i nagle z kopyta na 4.5 tys. sprawdzalem przewody na przepustnicy i napiecie idzie do pewnego momentu ladnie w gore pozniej wraca na sam dól i znow wskakuje na gore np z 2v do 3,5v ladnie potem spada na 2,2v i nagle w gore na 3,8 i lagodnie do góry. tak bylo przed wymiana przepustnicy teraz niewiem ale auto zahowuje sie tak samo jak przed wymiana . troszke nie bardzo wiem gdzie szukac ?
Kamilllllll123 16-03-2025, 16:27 Cześć.Mondeo mk4 1.8 tdci 2007r. Mam błąd p2121(zakres/jakość sygnalu w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedalu/przepustnicy.
W pidach mam reakcje APP, APP E ale APP D brak. Napiecie we wtyczce w każdym z sześciu pinów mam, pedal podmieniłem na inny I dalej to samo. Ktoś może ma jakiś pomysł? Czy poprostu tego czujnika nie ma ?
Kamilllllll123 17-03-2025, 18:12 Cześć.Mondeo mk4 1.8 tdci 2007r. Mam błąd p212. Na wcisnietym pedale brak reakcji acc D tylko bcm go widzi. Ktoś pomoże?
Udało się już zdiagnozować przyczynę tych błędów p2121 oraz p212?
Jeśli tak, to napisz co to było.
|