Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Przestał działać pilot centralnego zamka i nie można go wskrzesić
Witam serdecznie.
Na wstępie chcę sie usprawiedliwić ze czytałem wszystkie podobne posty na forum i nie uzyskałem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.
Nie działa mi pilot od centralnego w c-maxie. Nagle przestał działać. Robiłem wszystko co koledzy polecali w postach a mianowicie: wymieniałem baterię w pilocie, czyściłem styki i podginałem blaszki od baterii w pilocie, odłączałem akumulator, sprawdzałem odpowiedzialne za dany problem bezpieczniki, próbowałem programować pilota, sprawdzałem masę w module , który jest pod lampką koło lusterka w kabinie i nic nie daje efektu. Dodam, że przy próbie programowania pilota jest tylko jeden dźwięk przy 4-tym obróceniu kluczyka a później po wciśnięciu guzika na pilocie już nie ma dźwięku (a podobno powinien być). Ręce mi opadają, nie ukrywam ze otwieranie z kluczyka jest trochę upierdliwe.
Proszę o jakieś rady :(
diablo93 17-07-2014, 07:33 Nie działa żaden przycisk na pilocie ? (otwieranie/zamykanie/bagażnik). Jeśli tak to wydaje mi się, że po prostu płytka padła w pilocie. Jeśli nie działa jeden z przycisków to pewnie ten microstyk czy jak to się nazywa. U mnie to samo, łapie za kilkukrotnym nacisnięciem.
Pozdrawiam
Nie działa żaden przycisk na pilocie ? (otwieranie/zamykanie/bagażnik). Jeśli tak to wydaje mi się, że po prostu płytka padła w pilocie. Jeśli nie działa jeden z przycisków to pewnie ten microstyk czy jak to się nazywa. U mnie to samo, łapie za kilkukrotnym nacisnięciem.
Pozdrawiam
U mnie nie łapie żaden przycisk , ile razy bym nie wciskał to nie ma żadnej reakcji :(
Padła płytka elektroniki. Jest kolega na forum (w dziale "sprzedam"), który potrafi pomóc...
Padła płytka elektroniki. Jest kolega na forum (w dziale "sprzedam"), który potrafi pomóc...
Kolego , a czy można na 100% stwierdzić ze padła ta płytka w pilocie, np. wziąć od kolegi co ma c-maxa pilota, przełożyć grot i spróbować zaprogramowac?????
Jeśli uparcie Ci pilot nie działa i wymieniałeś baterie, to jaki masz jeszcze pomysł na powód tego nie działania?
A po co do testów przekładać grot? Grot i IMMO działają Ci w tym kluczyku. Pilot się programuje niezależnie i możesz sobie zaprogramować czyj chcesz...
A skąd u Ciebie pewność ze np, nie jest uszkodzona ta centralka co łapie fale z pilota co jest umieszczona nad lampką wewnątrz auta??? Przepraszam Cie że jestem taki upierdliwy ale nie chcę wydać pieniędzy na to co nie jest mi potrzebne :)
A czytałeś posta mojego jeden wyżej - przecież wyraźnie Ci napisałem, że możesz do woli sobie sprawdzać programowanie centrala (czyli działanie-nie działanie odbiornika koło lampki) pilotem od kolegi... Chyba się zgodzę z Twoją samooceną...:027:
No już nie denerwuj się na mnie :) Ja naprawdę jestem laik i się wogóle nie znam. Jutro wezmę pilota od sąsiada i spróbuję go zaprogramować i dam znać czy zadziałał :)
Powiedz mi jeszcze tylko czy jak załóżmy uda mi się zaprogramować kluczyk sąsiada w moim aucie to czy rozprogramuję jego zamykanie/otwieranie z pilota w jego aucie????
Pozdrawiam :D
Nie. Pilot nie wie do ilu samochodów jest przypisany. Tylko IMMO daje się przypisać do jednego konkretnego samochodu.
Dziękuję Ci Tedi - przede wszystkim za cierpliwość , heheee
Jutro będę próbował z drugim sprawnym pilotem.
Na moje nieszczęście to jednak nie pilot jest "walnięty". Zaprogramowałem go w fordzie znajomego i działa bez problemu. Natomiast jego pilota w moim aucie za cholerę nie szło zaprogramować. Nie wiem co może być nie tak. Bezpiecznik jest ok, ten modulik co jest nad lampką w wewnątrz auta też wydaje się być ok na pierwszy rzut oka :( :( :(
Nie ma co "rzucać okiem" czy to po raz pierwszy czy nie... Trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić... Raczej bym stawiał na problem z wiązką niż z samym odbiornikiem centrala albo GEM, ale "wróżenie z fusów" nie daje żadnej sensownej odpowiedzi. Trzeba przeprowadzić stosowną diagnostykę.
Po kilku nieudanych wizytach u "fachowców" zdecydowałem się na aso. Stwierdzenie padło że walnięty jest moduł GEM. Za kilka dni jestem umówiony na wymianę i dam znać jakie rezultaty.
Napisz na PW . Oszczędzisz kupę kasy. Ja bym ominął serwis
xxBrutal 02-08-2015, 15:49 Witam, mam ten sam problem próbowałem programować dwa różne kluczyki i po czwartym przekręceniu kulczyka dostaje sygnał dzwiękowy a gdy wcisne przycis pilota nic się nie dziej - w czym może być problem
Czy ktoś z was wie może, w którym miejscu najczęściej psuje sie wiązka? Mi pilot nie działał potem działał itd. obecnie nie działa więc możliwe, że gdzies wiązka mi nie styka.
Pozdrawiam.
Też walczę z tym dziadem. Z tym, że u mnie pilot ma kaprysy. Raz zadziała z 40m, a raz za piątym razem z pilotem przytkniętym prawie że do odbiornika.
Czekam właśnie na nowszą wersję odbiornika - taki z antenką, zobaczymy czy to rozwiąże sprawę.
Wiązka do modułu o ile dobrze pamiętam wychodzi z kostki ROOF-1 w GEM. Taka kwadratowa kostka.
Rozwiązaniem problemu wiązki jest też wymiana GEM na wersję z wbudowanym odbiornikiem pilota :)
...Rozwiązaniem problemu wiązki jest też wymiana GEM na wersję z wbudowanym odbiornikiem pilota :)
No właśnie - przecież Ty powinieneś w swoim nowym C-maxie mieć GEM z wbudowanym odbiornikiem?! Przecież (o ile pamiętam) nie masz FordPower?
Dobrze pamiętasz.
Coś mnie jednak podkusiło i przy sprzedaży poprzedniego podmieniłem GEMy. Co ciekawe chwilowo rozwiązało to problemy poprzedniego i nie przeniosło je na aktualnego.
Jak sprzedałem poprzedniego, to się w tym zaczął maścić.
Raz zadziała z 40m, a raz za piątym razem z pilotem przytkniętym prawie że do odbiornika.
Wczoraj i mnie dopadło. Obydwa piloty działały tylko z około pół metra od GEM. Dzisiaj się naprawiło, nic nie robiłem. Stało się to pierwszy raz.
Zawsze trzeba podawać w jakich warunkach skraca się dystans działania.
Bardzo duży wpływ na zasięg działania pilotów mają wszelkie zakłócenia elektromagnetyczne (parkowanie w pobliżu linii wysokiego napięcia, wież nadajników GSM, stacji transformatorowych itp. itd.
Gdzieś właśnie było na forum o problemach obok transformatora. Mi się to jednak stało w miejscu gdzie codziennie parkuję pod domem, żadnych linii, transformatorów, BTS-ów. Zagadka, stał jedynie drugi Focus obok, ale to bez sensu. On odjechał, a ja walczyłem z programowaniem. Centralny zadziałał dopiero po przybliżeniu do GEM. Pomyślałem, że padły baterie w obydwu pilotach. Rano jednak wszystko wróciło do normy. Jak się powtórzy to podłożę drugi GEM do sprawdzenia.
Bandzior85 06-01-2019, 12:59 Witam,
Potrzebuje dokupić drugi pilot poniewaz stary mam już na wpół działający, otóż nie zawszedziała odblokowanie drzwi.
Na starym pilocie mam oznaczenia jak na foto ponizej:
https://i.ibb.co/BZc5JQF/IMG-20190106-120808346-HDR.jpg
Pilot jaki posiadam to:
https://i.imged.pl/pilot-kluczyk-ford-focus-c-max-fiesta-fusion-kuga-3346679865.jpg
Zastanawia mnie który pilot z Aliexpress byłby odpowiedni przekladając oczywiście sprawny transponder.
1.
PLN 24.44 6%OFF | QCONTROL Samochód Zdalnie Klucz DIY dla Ford Focus Mondeo Fiesta Fusion Galaxy HU101 Blade Pojazdu Przerzucić Kluczową
https://s.click.aliexpress.com/e/6TOI8W9
2.
PLN 30.17 11%OFF | Okeytech 3 Przycisk Zdalnego Klucz Samochodowy 433 Mhz Dla Ford Focus Fiesta Fusion C-max Dla Mondeo Galaxy C-max S-max Z 4D63 Chip
https://s.click.aliexpress.com/e/YzD228p
3.
PLN 40.92 19%OFF | Jingyuqin 3 Przycisk ID63 Chip 433/315 mhz Przerzuć Centralny zamek z pilotem Fob Dla Ford Focus Fiesta Pilota Klucza ZAPYTAJ Sygnału HU101 Ostrze
https://s.click.aliexpress.com/e/bCuIIXyl
4.
PLN 34.42 10%OFF | Upgrade QCONTROL Zdalnego Klucz do Samochodu Ford Focus Mondeo Fiesta Galaxy Fusion HU101 Blade 433 MHz
https://s.click.aliexpress.com/e/vFqQ1f7
Tylko nie wiem o co chodzi z wyborem ponieważ mam:
https://i.imgur.com/goOEd7C.png
Czy to jest wybór tego transpondera do immo?
1. obudowa rozleci się w rękach, immo wciska się w dokładkę od grota, średni pomysł
2. wykorzystałbym tylko elektronikę, reszta to marna jakość, ale w rękach się nie rozpadnie
3. Nie jest od tego modelu Focusa, raczej nie podpasuje
4. Jakaś dziwna produkcja, pewnie też będzie słabo.
Miałem trochę tej chińszczyzny w rękach, mocno odbiega od jakości oryginału.
Scyzoryki najlepiej sprawdzają się oryginalne.
Elektronikę i immo można brać z chińczyków, chińska obudowa od "jajka" najlepiej trzyma parametry w kategorii " chińskie obudowy".
Pamiętaj że zmiana na scyzoryk to zawsze będzie docinanie grota.
Zmiana elektroniki w jajku będzie najtańsza.
kubaw20055 07-01-2019, 10:28 Ja mam oryginalne "scyzoryki". Wystarczy przełożyć swoją kostkę immo (bez kodowania) i dociąć grot. Na koniec samodzielne programowanie pilota metodą 4x II ;)
Nie jesteś jedynym, który je ma.
kubaw20055 07-01-2019, 10:43 Znakomicie zdaję sobie z tego sprawę;)
Poszukaj w postach, było już o pilotach i kluczykach. Ja mam taki sam jak Twój i dolożyłem sobie drugi typu "scyzoryk". Było opisane jakie koszty i co trzeba zrobić a są to 3 podstawowe rzeczy:
1. Zakup najlepiej na szrocie kluczyka
2. Dorobienie grotu.
3. Wgranie klucza do immo ( co ważne, dołożenie klucza a nie klonowanie)
Witam kolegów,
mam kluczyk taki sam jak Bandzior85 wysłał na zdjęciach i też mam problem taki, że nie zawsze działa otwieranie. I wymyśliłem sobie coś takiego, że dokupię po prostu drugi pilot bez transpondera i oba będę trzymał spięte razem i nowym otwierał/zamykał drzwi a starym uruchamiał silnik żeby nie musieć bawić się w docinanie grota i kodowanie/przekładanie immo - czy takie coś ma sens ?
Jeśli tak, to czy moglibyście mi podpowiedzieć czy taki np pilot się nada:
https://allegro.pl/oferta/kluczyk-obudowa-ford-mondeo-mk4-focus-mk3-433-mhz-9425905833?fromVariant=9406260749 ?
Przyznam że nie bardzo rozumiem czym się kierować przy wyborze pilota tak, żeby mieć pewność że uda mi się go "sparować" metodą 4xII z moim autem. Mam forda focus c-max 2004, 2.0 tdci
|