Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Podniesieni mocy - Czym się różni silnik 1.6 TDCI 95 KM od 1.6 TDCI 115 KM?
marcinrocks 30-08-2014, 20:38 Witajcie,
15 września odbieram od pierwszego właściciela mój nowy nabytek, pięknego Focusa hatchbacka, 1.6 95 KM.
Nie znalazłem wątku dotyczącego równizcy między wersją 95 a 115 KM.
Napiszcie proszę skąd bierze się ta różnica w mocy. Czym różnią się oba motry? Budową, elektryką, ustaweiniami?
Pitol321 30-08-2014, 20:48 Różnią się oprogramowaniem.
Kolega forumowy: Mayak, bawi się już w upgrade'y wersji 95 do 115. ( No i Tedi_k oczywiście też :wink: )
Więcej, tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=167388&page=22
Niczym się nie różni. Różnica w mocy bierze się z innego softu sterownika silnika.
Kolega mayak w Warszawie a ja na śląsku wgrywamy do 95PS oprogramowanie 115PS i samochód zaczyna jeździć...:D
No i to wgrywanie to nie zabawa, tylko całkiem na poważnie...;)
marcinrocks 30-08-2014, 20:51 Właśnie o to mi chodzi :)
Zastanawialem się czy silnik 95 KM i podzespoły typu sprzęgło, skrzynia itd. są gotowe na obciążenia po zmianach typu power box czy chip.
Jest może jakiś wątek gdzie Mayak opisuje to, co robi?
dzięki za odpowiedź
Post nr 2 to mało?
masz tam link do tematu zmian
marcinrocks 30-08-2014, 21:01 Spoko, kolega pewnie edytował, poneważ wcześniej nie było.
Dziękuję za szybkie informacje!
Właśnie o to mi chodzi :)
Zastanawialem się czy silnik 95 KM i podzespoły typu sprzęgło, skrzynia itd. są gotowe na obciążenia po zmianach typu power box czy chip.
Jest może jakiś wątek gdzie Mayak opisuje to, co robi?
dzięki za odpowiedź
Są gotowe na obciazenia ;)
Ja mam chipa i jest ok
gdzie w Poznaniu można podnieść moc i za ile? wie ktoś?
Poszukaj sobie w google np wycinanie dpf i przy okazji często robią tuning. Niejednokrotnie jest to jakby taki dodatek do wycięcia.Dwie pieczenie przy jednym ogniu. W Katowicach czy Krakowie wycięcie dpf plus tuning ok 2 tys zł. Sam tuning pewno taniej a już na pewno taniej jak podjedziesz do któregoś z kolegów co wgrywają softy. Tak w ogóle to ciekawe czemu jak patrze na tuningi firmowe to np z mk2 90 ps wyciągają 115 ps a ze 109- 135ps. Jeśli to ten sam silnik i z tymi samymi bebechami to w czym leży problem ?? Chyba że w mk3 ten silnik jest jednak ten sam a w mk2 są różnice.
W FF3 silnik 1.6 jest taki sam w wersji 95 KM i 115 KM, różnią się jedynie oprogramowaniem.
Ja miałem wersję 95 KM + HEKO i wyszło trochę więcej.... :)
Dalej mnie to ciekawi. Jeśli silniki są te same to dlaczego wychodzą takie wyniki tuningu jak np tutaj ?? http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3
Zależy od samego silnika - niby masowa produkcja, a wyniki różne.
Jest wątek o chipowaniu 1,6 tdci i sobie wykresy pooglądaj.
Właśnie sobie pooglądałem. Wrzuciłem linka z v-techu i sprawdzałem wyniki na kilku stronach tunerskich. Silnik mocniejszy po tuningu ma zazwyczaj 20 ps więcej. Jeśli to ten sam silnik to powinni dla obu podawać te same wyniki robione na tej samej mapie. żebyśmy się też zrozumieli to nie mówię że inny silnik ale może być inny osprzęt.
Własnie jestem po przeszczepie u kolegi Mayaka, trzeba przyznać że zna się na rzeczy i wie co robi. Jeśli chodzi o przeszczep, to po wgraniu softu bardzo wyraźnie slychać wtryskiwacze. Po przejechaniu ok. 25 km silnik troszeczkę zaczął szarpać w przedziale 2-2,5 tyś obr, jednak po następnych 25 km wszystkie objawy zniknęły i pozostała tylko przyjemność z jazdy. Najbardziej różnicę czuć na 4 i 5 biegu, a i szóstka nie służy tylko do utrzymywania prędkości. Jeśli chodzi o spalanie to mogę powiedzieć iż nie zauważyłem różnicy, a mogłem porównać gdyż do kolegi jechałem ponad 240 km w jedną stronę i średnie ze spalania wyszły identyczne, a starałem się jechać z tą samą prędkością w obu kierunkach. Tak że kolegę Mayaka polecam i dzięki chłopie za dobrą robotę
Właśnie sobie pooglądałem. Wrzuciłem linka z v-techu i sprawdzałem wyniki na kilku stronach tunerskich. Silnik mocniejszy po tuningu ma zazwyczaj 20 ps więcej. Jeśli to ten sam silnik to powinni dla obu podawać te same wyniki robione na tej samej mapie. żebyśmy się też zrozumieli to nie mówię że inny silnik ale może być inny osprzęt.
Są takie same, nie wierzysz to napisz do HEKO to potwierdzi,
To wytłumacz mi fenomen czemu wyniki ich tuningu są inne? Wystarczą inne wtryski, intercooler, czy turbina i jest już kolosalna różnica.
aerostar 03-12-2014, 19:38 Firmy tuningowe zakładają pewien maksymalny procentowy przyrost mocy i momentu obrotowego w stosunku do wartości fabrycznych. Robią tak na wszelki wypadek, ponieważ często nawet nie mają stuprocentowej pewności, że obydwa silniki są rzeczywiście sprzętowo identyczne. Dlatego mocniejszy silnik po tuningu też jest mocniejszy. Podobny temat już był kiedyś wałkowany dla silników 1.6 Ecoboost 150 i 182 KM.
Pozdrawiam.
pjetrucha 03-12-2014, 21:27 Ecoboosty wychodza tak samo wszedzie gdzie patrzylem :)
aerostar 03-12-2014, 22:10 Ecoboosty wychodza tak samo wszedzie gdzie patrzylem :)
Superchips:
1.6 EB 150 KM -> 196 KM (193 BHP), 261 Nm
1.6 EB 182 KM -> 215 KM (212 BHP), 294 Nm
pjetrucha 03-12-2014, 22:30 Widocznie tam nie patrzylem :) dzieki!
To wytłumacz mi fenomen czemu wyniki ich tuningu są inne? Wystarczą inne wtryski, intercooler, czy turbina i jest już kolosalna różnica.
poczytaj sobie ten wątek (do końca) na tej stronie masz wykresy silnika 1.6 o mocy 95 i 115 po chipsie wyniki są podobne
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=20
Prawie mnie przekonałeś. Choć musiał bym zobaczyć max wyniki dla 1,6 115 ps. Mnie to tam wsio ryba. Wole mojego 2.0 tdci. Choć bardziej wolał bym jakąś fajna turbo benzynie niż te badziewne diesle. Nie ma jak volvo, saab, lub nawet vw 1,8 t na turbince. Te wszystkie parchate diesle się chowają.
Rozmawiałem z HEKO jak robilem swojemu chipsa, potwierdził ze silniki sa takie same,
Po chipsie "odpycha" się ładnie, 338 Nm robi swoje, o ile pamiętam to więcej niż w twoim 2.0 tdci :)
jeszcze tutaj masz ciekawy wątek: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2239798&postcount=202
Tiaa. całe 18 więcej . żadna rewelacja, Może gdyby mojego wyciągnąć na te 170 ps to by było jakieś wrażenie. Z podstawowymi parametrami jeździ bo jeździ. Lepsze wrażenie robi np 2.0 d w bmw czy nawet vw 1.9 tdi 130 ps. Dodatkowo dużo pali. Tak myślę że z litr więcej niż konkurencja. A tak na stronie to czy twój focus ma 6 bieg??
vw 1.9tdi 130KM pod jakim punktem robi lepsze wrażenie?
choćby spalania. Spalanie na poziomie 7 l to lekka przesada. w tym silniku nie czuc takiego odejścia jak w tdi czy 2,0 d bmw. Tutaj np przebieg momentu jest taki ze powyżej 3 tys nie ma sensu go piłować bo samochód nie przyspiesza. max jego moment jest przy ok 2-2,2 tys obrotów. Później leci w dół. Taka jazda na 2,5 tys i zmiana biegu. Po to czerwone pole jest koło 5 tys żebym z tego korzystał a tu nie ma jak bo na wysokim biegu powyżej 3 tys silnik staje.
Nie masz pojęcia o czym piszesz...
Tak się składa, że miałem przez prawie 3 lata 1.9TDI 130KM i teraz mam 2.0 TDCi 136KM od 5 lat.
Spalanie jest praktycznie identyczne w obu przypadkach. W mieście i w trasie do 120km/h minimalnie mniej pali TDCi, w szybkiej trasie trochę mniej pali TDI.
Kultura pracy TDI przy TDCi to koszmar.
Jeżeli twierdzisz, że TDCi traci szybko moc a, TDI nie - to jestem na 100% przekonany, że nie jeździłeś TDI 130KM. Tam jest duże jebnięcie z dołu, a za chwilę nic się nie dzieje. TDCi dużo bardziej liniowo rozwija moc i dłużej ją utrzymuje.
W TDI jest to złudne uczucie, że auto jest mocne właśnie ze względu na tego kopa z dołu, potem niestety niewiele się dzieje. Moim passatem TDI 130KM przegrywałem sprinty z pod świateł z autami takimi jak Focus II Kombi 2.0TDCi czy 307 SW 2.0HDI (ten sam silnik co w Fordzie).
o BMW 2.0d się nie wypowiadam, bo dużo nie jeździłem - słyszałem tylko kilka razy uruchomiony motor i kultura pracy podobna do TDI PD - czyli traktor na zimnym. Kolega ma 318d N47 2010 140kkm i już powoli rozrząd do wymiany... Koszt 4kPLN (łańcuch). Spalania niskiego nie ma, ale to może kwestia automatycznej skrzyni biegów i opon 225.
Superchips:
1.6 EB 150 KM -> 196 KM (193 BHP), 261 Nm
1.6 EB 182 KM -> 215 KM (212 BHP), 294 Nm
to chyba bardziej pozycjonowanie produkcji, nic innego
ja bez problemu "przemieniam" 1.6EB 150 na fabryczne 1.6EB 182, a Heko z obu wersji (150 i 182) wyciąga mniej-wiecej te same wyniki (ok. 205-210KM)
Bump: Dalej mnie to ciekawi. Jeśli silniki są te same to dlaczego wychodzą takie wyniki tuningu jak np tutaj ?? http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3
na tej stronie są błędy! FF3 1.6tdci 95 ma fabrycznie 230Nm, a nie 205 (tyle to miał chyba w FF2)
Zrobiłem już więcej niż kilka upgradów FF3 1.6tdci 95 do fabrycznej wersji 115KM, mam jakieś doświadczenie.
Jako podsumowanie:
Silnik 1.6 tdci 95KM w Focusie mk3 (oraz w Cmaxie mk2, czyli od 2010) jest sprzętowo identyczny z silnikiem 1.6 tdci 115KM, nominalna różnica 20KM i 40Nm (55Nm z overboost'em) wynika tylko różnego oprogramowania sterującego silnik.
W przypadku aut wyprodukowanych do kwietnia 2014 r. można wgrać odpowiedni fabryczny (a więc pewny, bezpieczny) soft wersji 115KM do silnika 1.6tdci 95.
Po wgraniu softu, silnik który "nie jedzie" przemienia się w zwykły, przyzwoity silnik i nawet może mniej palić (zależy od stylu jazdy).
Kilka linków na dowód:
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=1002667&postcount=57
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=1005444&postcount=74
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2257331&postcount=211
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2269852&postcount=223
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2261225&postcount=47
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2299170&postcount=254
A jeśli chodzi o efekty uboczne, to w autach z roczników 2011 i 2012 po przemianie na 115KM przez kilkanaście kilometrów silnik nieprzyjemnie klekocze przy małym obciążeniu (do ok. 2k RPM), ponieważ sterownik na nowo musi adaptować wtryskiwacze (pisałem też o tym tu: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2299448&postcount=257 )
Od wiosny 2013 zmieniono chyba wtryskiwacze i zniknął problem początkowego klekotu po wgraniu softu na 115KM.
Od kwietnia/maja 2014 roku Ford kompletnie pozmieniał softy i na razie nie jest możliwy upgrade 95->115.
Gwarancja:
sytuacja nie jest tak korzystna jak przy upgradzie 2.0tdci 140->163, ponieważ wersja softu w sterowniku silnika zmienia, ale podczas standardowego przeglądu IDS tego nie wykrywa, natomiast w przypadku naprawy gwarancyjnej auto jest podłączane online i są sprawdzane wersje softu sterowników.
Ale kilka aut na gwarancji już robiłem ;)
jonasz9613 09-12-2014, 21:01 Witam Wszystkich serdecznie, jako że to pierwszy wpis na forum z mojej strony.
Zostałem niejako wywołany do tablicy przez Marcina, którego odwiedziłem w Warszawie na początku października.
Minęło już trochę czasu, mogę więc na chłodno podzielić się wrażeniami z upgrade focusa 95KM > 115 KM.
Marcin wgrał mi typowy pakiet: upgrade + dodatki. Jak było przed a jak jest po? Był dobrze, a jest... jeszcze lepiej.
Już krótka jazda próbna po operacji wgrywania dała poczucie tego co będzie się działo - na piątce i na szóstce focus
przyspieszał wyraźnie lepiej i silnik brzmiał przyjemniej dla ucha. Droga powrotna do domu zajęła mi trochę czasu, bo to aż do Gdańska.
Wracałem autostradami i musiałem się mocno pilnować bo focus zrobił sie mocno "wyrywny" - chwila nieuwagi, mocniejsze wciśniecie gazu
i już na liczniku było DUŻO za dużo nawet jak na autostradę. Na szczęście patrole miały nocna przerwę! Tę chęć do jazdy obserwuję w focusie
do dzisiaj - auto czyni to z dużą lekkością, aż łapię się na tym, że co rusz muszę hamować bo mi się ulice kończą.
Czy upgrade miał wpływ na spalanie? Trudno mi to określić, ale moja sytuacja jest trochę nietypowa - do pracy dojeżdżam ponad 20 km i to wcześnie rano, gdy ulice są stosunkowo puste,
a po mieście nie jeżdżę za dużo, do tego czasami ( raz na 2 tyg.) podmiejski wyjazd tak do 100 km. Do tej pory mieściłem się w 5,2 l/100 km.
Kilka razy zdarzyło mi się pojechać do pracy obwodnicą trójmiejską - jadąc tym razem zgodnie z przepisami do 120 km/h a potem 70 km/h osiągnąłem
3,5 l/100km. Ale wracając przez miasto już było o litr więcej. Zaczyna się robić zimno i zużycie trochę wzrasta.
Z dodatków wykorzystałem tylko wyłączenie świateł "szwedzkich" i założyłem sobie DRL. Ponadto codziennie korzystam ze wspomagania ruszania pod
górę (dojazd do domu mam na 14% nachyleniu) i z premedytacja codziennie zatrzymuję się na chwilkę aby ruszyć ze wspomaganiem.
Ciągle jeszcze zbieram się z kierownicą z tempomatem.
Fajnie że są na forum tacy ludzie jak Mayak i kolega ze śląska - przydałby się jeszcze ktoś na Wybrzeżu, bo fordów ci u nas dostatek.
Marcin, jeszcze raz dziękuje.
Kulturą jazdy ..
Ja również zdecydowałem się na konwersję sofy u kolegi Marcina. Bardzo polecam klubowicza. Szybko, sprawnie, rzetelnie. To tyle słowem reklamy :).
Co do samej zmiany:
Zdecydowanie polecam każdemu posiadaczowi wersji 95 KM. Najprościej sprawę bym opisał tak: samochód robi się inny (lepszy).
Zdecydowanie elastyczność, przyśpieszenie naprawdę da się tym już jeździć i potwierdzam iż sprawia to niezwykłą frajdę, zaś bardzo mi się podoba fakt że dobre podbicie jest na 2,3,4 biegu - tzn. najczęściej używanymi po mieście.
O ile 95 KM słabiutko jeździł na 5, i 6 (to już bieg do utrzymywania prędkości), to po zmianie jest odczuwalnie lepiej, ale i na 6 idzie coś na spokojnie wyprzedzić. I tak redukuje, bo wcześniej jeździłem benzynami, więc odruchowo mam tendencje do redukcji przy wyprzedzaniu.
Spalanie wzrosło nieznacznie, zdaję sobię sprawę że to już raczej od mojej nogi jest zależne, po prostu jazda na 115 KM cieszy i nie potrafię sobie odmówić dłuższego przyciśnięcia gazu.
Od konwersji przejechałem jakieś 4k km, nic się nie urwało ani nie skrzypi, trzeszczy, więc jest dobrze.
Panowie, a czy można wiedzieć - jaki jest mniej więcej koszt "transformacji" 1.6tdci 95KM na 115KM?
w cenniku forda to chyba około 3 tys. :D
Rozumiem, że na PW tylko takie info? :) A ile czasu zajmuje taka przyjemność?
A ile czasu zajmuje taka przyjemność?
Chwile :) Jak pojedziesz do Mayaka.
Chwila trwa niecałą godzinkę i można ją spędzić bądź w Warszawie bądź u mnie w Katowicach.
tedi_k - jest opcja wystawienia faktury?
U mnie tak - po stosownych uzgodnieniach...
cezarg1410 27-03-2015, 08:15 Czyli po przeczytaniu tego tematu:
rozumiem że bez obaw mogę kupować dowolnego Focusa 1.6 tdci 95 km (mówię dowolnego bo na 2014 rok mnie nie stać) a potem wizyta u kolegi mayak i cieszę się 115 km? :)
Jeśli tak to zmieniam kryteria szukania auta , bo do tej pory szukałem mk3 co najmniej 115 km a tak to mam sporo więcej aut do oglądania :D
Czyli po przeczytaniu tego tematu:
rozumiem że bez obaw mogę kupować dowolnego Focusa 1.6 tdci 95 km (mówię dowolnego bo na 2014 rok mnie nie stać) a potem wizyta u kolegi mayak i cieszę się 115 km? :)
Tak :)
Witam. Mam pytanie jak jest w mk3 1.6 tdci z turbinami w wersjach 95ps a 115ps . W mk2 90ps turbo jest bez zmiennej geometri łopatek . A jak jest z turbiną w w mk3 95ps stała czy zmienna?
Wojtek O. 29-03-2015, 17:11 Kolego jak patrzylem na części do 1,6 TDCI od 2011 jest tylko jeden zestaw sprzęgla/dwumasu i turbiny. Czyli wszystkie są na 115 tylko niektóre programowo mają obciętą moc. Turbo ma zmienna geometrie na pewno nawet ostanio sprawdzałem poprawność działania. I wykryłem ze sypie mi sadzę z pod tej rączki co porusza kierownicami
w FF3 oba silniki 1.6tdci są takie same od strony sprzętowej, dlatego można z wersji 95 zrobić wersję 115
pod koniec produkcji FF2 (2010 r.) silnik 1.6 tdci 90 zmieniono (dodano DPFa i zmienną geo turbiny) i taki 1.6 tdci 90 też można przemienić na wersję 109
Chciałem w tym miejscu podziękować koledze Mayak za konwersje na 115km i dołożenie autoryglowania i asystenta podjazdu.
Piszę po prawie pół roku jeżdżenia i spalanie o dziwo spadło, zbiera się o niebo lepiej i po zrobieniu 15t km nic się nie dzieje.
Mogę z czystym sumieniem polecić kolegę Mayaka!
senatorusa 26-08-2015, 21:02 Witam,
jako że minął rok od spotkania z kolegą Mayak, i upgrade 95/115 KM oraz przejechaniu ponad 50 tys km, czas na podsumowanie.
Po pierwsze, primo: dlaczego tak późno,tak sobie dobrze zrobiłem:619:
po drugie , primo: j.w !:619:
po trzecie, primo-ultimo!: każdemu polecam zakup foczki 95 KM i zapoznanie się z kolegą Mayakiem oraz Tedi_K.
Łącznie do w/w kolegów pojechało około 10 białych focusów z mojej firmy na upgrade. Z niektórymi kolegami którzy byli u w/w kolegów do tej pory jest utrudniony kontakt, powód: cały czas banan na twarzy.:619:
Krótko:
Focus 95 jeździ jakby miał zaciągnięty na trzeci ząb hamulec ręczny!!! Dopiero upgrade na 115 KM, powoduje, że auto normalnie jeździ i UWAGA! przyśpiesza na 6 biegu, coś co nie jest do zrobienia przy 95 KM. Spalenie spada, bo nie trzeba go tak ciągnąć na biegach oraz rzadziej miesza się lewarkiem.
Aha,i nie które auta, jeszcze są na gwarancji, nie ma żadnych problemów z serwisem w ASO!
Czuwaj!
To co się musi dziać jak Heko z tego silnika robi 130+ kunia :D
adamstraczek 27-08-2015, 11:41 To co się musi dziać jak Heko z tego silnika robi 130+ kunia :D
Istna masakra :619:
To co się musi dziać jak Heko z tego silnika robi 130+ kunia :D
Dzieje się :) ja pojechałem od razu do Heko, seria 100KM/225Nm
po wirusie 138 KM/338Nm
raceready 26-10-2015, 16:19 Polecam kolegę MAYAK. Zmienił soft w moim Focusie, dodał kilka funkcji. Wszystko sprawnie i szybko. Pełen profesjonalizm, a autko w końcu normalnie jeździ:)
Ja również szczerze polecam kolegę MAYAK. Podniesienie mocy w C-Maxie do tych 115 KM pozwoliło na normalną jazdę. Mogę uczciwie stwierdzić, że mimo gorszych warunków atmosferycznych (śnieg) oraz opon zimowych samochód w porównaniu z tą samą trasą w lecie spalił 0,2l mniej na 100km. Zobaczymy co pokaże latem. Jeszcze raz wielkie dzięki za mody mayak:one:
A ja mam pytanie z innej beczki czy w focusie mk3 z silnikiem tdci nie montuje sie już znaczka tdci na tylnej klapie bagażnika?
http://otomoto.pl/osobowe/ford/focus/?search[filter_float_year%3Afrom]=2011&search[filter_float_year%3Ato]=2014&search[filter_float_engine_capacity%3Afrom]=1560&search[filter_float_engine_capacity%3Ato]=1660&search[filter_float_engine_power%3Afrom]=90&search[filter_float_engine_power%3Ato]=120
senatorusa 04-12-2015, 19:42 A ja mam pytanie z innej beczki czy w focusie mk3 z silnikiem tdci nie montuje sie już znaczka tdci na tylnej klapie bagażnika?
krótko: nie:P
Czytając dobre opinie po zmianie mocy sam mam prośbę do kolegi Mayaka czy da radę zrobić to w moim focusie.
krzys1968 13-12-2015, 21:02 Post 44 masz odpowiedz od kolegi Mayaka
juniorkm7 22-01-2016, 06:21 A ja mam takie pytanie trochę z innej beczki. Posiadam fiestę 1.6 TDci 95KM po lifcie (2013) i nurtuje mnie pytanie czy jest to ten sam silnik który upgradujecie. Autko już teraz fajnie jeździ a przy 115KM to będzie fruwać. Interesuje mnie tylko i wyłącznie upgrade oprogramowania FORD nie żadne chiptuningi.
krzys1968 22-01-2016, 06:54 FF3 oba silniki 1.6tdci są takie same od strony sprzętowej, dlatego można z wersji 95 zrobić upgrade do wersji 115
A ja mam takie pytanie trochę z innej beczki. Posiadam fiestę 1.6 TDci 95KM po lifcie (2013) i nurtuje mnie pytanie czy jest to ten sam silnik który upgradujecie. Autko już teraz fajnie jeździ a przy 115KM to będzie fruwać. Interesuje mnie tylko i wyłącznie upgrade oprogramowania FORD nie żadne chiptuningi.
z tego co mi wiadomo, w Fieście mk7 silnik 1.6tdci nie był w mocniejszej wersji niż 95KM, więc nie ma "fiestowego" softu 115-konnego żeby go wgrać
ps.
na początku lutego będę w Stroniu Śląskim, więc jeśli ktoś z okolicy jest zainteresowany upgrade mocy 95->115 to zapraszam! :)
juniorkm7 22-01-2016, 11:31 mayak - czy soft od focusa będzie działał w fieście? Czy ten silnik jest taki sam czy występują istotne różnice będące przeciwwskazaniem do wgrania tego softu?
Oczywiście że nie będzie działać w Fiesta soft z Focus - silnik nie żyje w odosobnieniu we współczesnych autach, tylko komunikuje się z innymi modułami.
Z uwagi na kompletnie inny immobilizer w Focusie w porównaniu do Fiesty7, to jestem przekonany, że po wgraniu softu 115 z Focusa do Fiesty, to silnik nawet nie zapali
To ja z trochę innej beczki - kupiłem Mk2 z 2006/2007 i sprzedający poinformował mnie, że silnik ma więcej mocy i "wyciął" filtr - jaka jest możliwość domowej weryfikacji tego?
Pozdrawiam
spenser696969 30-01-2016, 14:03 Bez hamowni raczej tego nie zrobi. 150 zł sprawdzenie.
Witam.
Czy ktoś orientuje się jaka różnica jest w silniku 1.5.
Silnik ten dostępny jest w mocach 95 i 120.
Według cennika różnica w cenie to około 4000 zł a więc jeżeli jest to tylko kwestia oprogramowania to nie warto.
niczym się nie różnią, można zrobić 1.5tdci 95 -> 120
Witam
Wczoraj byłem ze swoim FF3 u Krystiania i robiliśmy modyfikacje 95-115 oraz kilka innych rzeczy itp. Polecam pełen profesjonalizm ze strony Krystiana.
pzdr
spenser696969 11-02-2016, 09:21 Też zamierzam zwiększyć moc do 115KM bo tyle pozytywnych opini :)
krystianen 11-02-2016, 09:34 Witam
Wczoraj byłem ze swoim FF3 u Krystiania i robiliśmy modyfikacje 95-115 oraz kilka innych rzeczy itp. Polecam pełen profesjonalizm ze strony Krystiana.
pzdr
Piękne auto brakowało tylko tych kilkunastu koni :) Najbardziej podoba mi się stwierdzenie że "...o na 5 i 6 biegu to auta teraz przyspiesza !!!" :)
Też zamierzam zwiększyć moc do 115KM bo tyle pozytywnych opini
Polecam bo warto z reszta opinie czytałeś. Najlepiej podaj vin na PW.
spenser696969 11-02-2016, 10:33 Polecam bo warto z reszta opinie czytałeś. Najlepiej podaj vin na PW.
Z kolegą Mayak muszę ustalić termin(w tygodniu odpada ze względu na pracę), najbliżej do Wawki mam.
krystianen 11-02-2016, 11:01 Z kolegą Mayak muszę ustalić termin(w tygodniu odpada ze względu na pracę), najbliżej do Wawki mam.
Uderzaj do mayak
spenser696969 11-02-2016, 11:38 Czy ogólnie procedura upgrade 95>115 jest tylko możliwa UCDS-em?
kondziu0 12-02-2016, 11:32 Czy po upgradzie 1.5 Tdci 95KM do 120KM mogą być jakieś problemy w przypadku serwisu w ASO? Po takim wgraniu mapy są jakieś plomby zerwane lub czy są jakieś inne fizyczne ślady ingerencji w komputer ?
żadnych śladów nie ma i ASO nie rozpozna że coś się zmieniło
kondziu0 12-02-2016, 11:51 A co w przypadku jakiejś większej usterki? Pytam, bo jest to auto służbowe i nie chciałbym, żeby były z tego tytułu jakieś problemy :diabel2:
A co w przypadku jakiejś większej usterki? ...:diabel2:
Standardowo - trzeba naprawić... ;) "Większa usterka" zwykle sama nie znika...:one:
Nic do tego nie ma zmiana 95->115/120.
kondziu0 12-02-2016, 14:01 Dzięki wielkie za odpowiedź i wytłumaczenie przez telefon tedi_k :p
Będziemy w kontakcie.
spenser696969 15-02-2016, 15:37 Po zmianię 95>115 ile maksymalnie km/h wyciągnie foczka? Ktoś sprawdzał?
kondziu0 15-02-2016, 15:57 Pierwszy lepszy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=F7kN6BGynfA
kacper69 15-02-2016, 17:32 a czy zauważyliście, jak na tym teście , zaledwie w ciągu 2 minut spadła wskazówka poziomu paliwa?
krystianen 15-02-2016, 21:22 Pierwszy lepszy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=F7kN6BGynfA
moj na "niemieckiej a2" jechał 210km/h :)
kondziu0 16-02-2016, 18:23 a czy zauważyliście, jak na tym teście , zaledwie w ciągu 2 minut spadła wskazówka poziomu paliwa?
W tym przypadku myślę, że to zbieg okoliczności.
Muszę jednak powiedzieć, że 1.5TDCi 95KM w kombi z boxem 800l na dachu, bagażami i 3/4 osobami na pokładzie spalały prawie 7.5-8l na autostradzie jadąc około 140-150 cały czas, także te autka mają apetyt na paliwo jak je pociśniesz. Inaczej sprawa wygląda, jeśli jedziesz około 120-130.
Octavia 1.6 TDI 105km przy podobnym użytkowaniu (jak turbina była jeszcze w świetnej kondycji:diabel2:) paliła może 6.5l.
spenser696969 26-02-2016, 07:14 Jestem tydzień po upgrade 95>115 u kolegi mayak, i powiem że naprawdę czuć tą różnicę w zbieraniu się auta, wcześniej trochę zamulony był. Jazda na 5 i 6 biegu bez porównania auto wreszcie przyspiesza. Spalanie o 0,5 litra mniejsze przy normalnej jeździe między 2-3 tys. obr. . Naprawdę polecam upgrade 95>115 i mayak. W niedługim czasie zamierzam zmienić auto na Kuga lub Mondeo więc pewnie znów odwiedzę Stolicę :)
dzięki spenser696969
nie wiem czemu to przypisywać, ale efekt zmiany 1.6d 95->115 jest większy niż w przypadku nowych 1.5d 95->120
ps.
zakłądamy nowy wątek o różnicach w 1.5d 95/120 czy przytulimy je tutaj? ;)
krystianen 26-02-2016, 08:40 dzięki spenser696969
nie wiem czemu to przypisywać, ale efekt zmiany 1.6d 95->115 jest większy niż w przypadku nowych 1.5d 95->120
ps.
zakłądamy nowy wątek o różnicach w 1.5d 95/120 czy przytulimy je tutaj? ;)
Otwieramy :) bo to jest temat 1.6d 95->115, a to troche innyc silnik 1.5d 95/120
POzdr
Wczoraj Kolega Mayak zrobił upgrade w moim Focusie z 95KM na 115KM
miałem możliwość dokonania od razu oceny modyfikacji ponieważ wracałem do Rzeszowa.
Wnioski są oszałamiające. Auto zyskało na dynamice od biegu 2 do 6. Na 6stym biegu Focus płynnie i odczuwalnie przyśpiesza.
Trasa do Rzeszowa okazała się czystą przyjemnością. (średnia prędkość 75km/h - zużycie paliwa 5,5l/100km)
Zdecydowanie zalecam taką zmianę.
Trasa do Rzeszowa okazała się czystą przyjemnością. (średnia prędkość 75km/h - zużycie paliwa 5,5l/100km).
Starą czwórką jechałeś?
spenser696969 12-03-2016, 19:08 Co ciekawe spalanie na biegu jałowym po upgrade z 0.6 spadło do 0.3 l/h. Jeżeli chodzi o DPF to wcześniej przy 50-55 procent filtr się wypalał teraz filtr juz mam w 78 % zapchany i jeszcze się nie włączyło wypalanie fakt ze rzadko jeżdżę ale dystanse po 30-50 km głównie trasa.
Wczoraj Kolega Mayak zrobił upgrade w moim Focusie z 95KM na 115KM
miałem możliwość dokonania od razu oceny modyfikacji ponieważ wracałem do Rzeszowa.
Wnioski są oszałamiające. Auto zyskało na dynamice od biegu 2 do 6. Na 6stym biegu Focus płynnie i odczuwalnie przyśpiesza.
Trasa do Rzeszowa okazała się czystą przyjemnością. (średnia prędkość 75km/h - zużycie paliwa 5,5l/100km)
Zdecydowanie zalecam taką zmianę.
Polecam Chipa :) efekt jeszcze przyjemniejszy :)
Wnioski są oszałamiające.
Fajny tekst . Owszem czuć różnicę
Trasa do Rzeszowa okazała się czystą przyjemnością. a można było to zrobić w Lublinie
das74 - oszałamiający dla mnie był brak komputera pokładowego w FF3, ale udało się zaradzić :)
Starą czwórką jechałeś?
Nie
Jechałem przez Radom, Ostrowiec, Opatów
Bump: a można było to zrobić w Lublinie
W Warszawie miałem sprawę do załatwienia więc połączyłem jedno z drugim
Bump: das74 - oszałamiający dla mnie był brak komputera pokładowego w FF3, ale udało się zaradzić :)
Oj tam. On był tylko ,,uśpiony" taki żarcik forda.
Witam serdecznie.Jestem własnie przed zakupem FF3 i mam do Was pytanie.Faktycznie oferta tych posiadających 95 KM jest większa niż tych mocniejszych dlatego wizyta u jednego z forumowych speców wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem.Mam tez pytanie czy jest może ktoś z Wielkopolski który się tym zajmuje i czy przebieg w okolicach 150 kkm bo mam na oku auta po flotowe które stoją u znajomego w komisie nie stoi na przeszkodzie takich modyfikacji?? i jeszcze jedno pytanie jaki jest koszt takich modyfikacji?? Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość gdyż jestem początkującym forumowiczem :)
@agarowo (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=304021) zapytaj @krystianen (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=180688) on jest z Poznania
raptorf22 15-03-2016, 14:17 Witam serdecznie.Jestem własnie przed zakupem FF3 i mam do Was pytanie.Faktycznie oferta tych posiadających 95 KM jest większa niż tych mocniejszych dlatego wizyta u jednego z forumowych speców wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem.Mam tez pytanie czy jest może ktoś z Wielkopolski który się tym zajmuje i czy przebieg w okolicach 150 kkm bo mam na oku auta po flotowe które stoją u znajomego w komisie nie stoi na przeszkodzie takich modyfikacji?? i jeszcze jedno pytanie jaki jest koszt takich modyfikacji?? Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość gdyż jestem początkującym forumowiczem :)
Widzę kolega podobnie z Poznania, ja od tygodnia jestem posiadaczem FF3 z tym silnikiem i sam planuję dodanie 20 KM.
maciejczapla 15-03-2016, 16:44 Jak z Poznania to do kolegi krystianien, może jak się dogadacie we dwóch To mały rabat wam zrobi :)
Albo w gratisie Wam coś aktywuje :)
150 kkm bo mam na oku auta po flotowe które stoją u znajomego w komisie nie stoi na przeszkodzie takich modyfikacji??
no jakiś problem z wtryskami może już być ...
i jeszcze jedno pytanie jaki jest koszt takich modyfikacji??
pytaj na PW masz kilka alternatyw w pobliżu (Poznań , Zielona Góra i ja tez mogę ) :one:
Malasport 16-03-2016, 09:38 Witam. Czy w Łodzi jest ktoś kto zajmuje sie chipowaniem? I czy do mojego focusa da się to zrobić? pozdrawiam :).
Pełen szacunek i podziękowania dla kolegi T... z Katowic.
Po zakupie FF3 byłem załamany 95 kucykami pomimo potwierdzonego przebiegu w okolicach 100kkm.
Po wizycie mój nabytek został zasilony o 20 KM co naprawdę uwierzcie mi " robi wrażenie" , "cieszy michę" , ma się "banan na ustach" i inne takie tam.
Poza tym funkcja HLA, autoryglowanie, deaktywacja start-stop, aktywacja tempomatu i inne .......
BARDZO DZIĘKUJĘ !!!!!!
raptorf22 30-03-2016, 14:21 Sam planuję dodanie w swoim 20 kuni więcej, ale nurtuje mnie kwestia koła dwumasowego , czy w silniku z przebiegiem powiedzmy 140 kkm większy moment po przeróbce nie wykończy szybciej dwumasy?
Wersja 95 kucy aż tak źle jeździ?, chyba że zbyt krótko mam swojego i jestem mało obiektywny.
Jestem poltora tygodnia po upradzie 95 na 115 km u kolegi mayak. W tym czasie zrobilem jakies 600 km. Wszystko to co wczesniej na forum ludzie pisali sie zgadza - autko jest niedopoznania. Ladnie sie zbiera od 2 biegu. Na 3 biegu do zamkniecia licznika predkosc ok 135 km/h. Najlepsze spalanie jest chyba na 5 biegu i predkosci ok 130 km/h. Na 6 biegu mozna w koncu przyspieszac od ok 130 do 170 ladnie ciagnie. Dodatkowo napisze ze silnik jest o wiele cichszy. Przy gaszeniu silnika juz tak bardzo buda nie trzesie jak przy 95km. Na biegu jalowym jest rowniez lepiej o wiele mniej czuc drgania na siedzeniach. Ogolnie kultura pracy silnika poprawila sie znaczaco. To co da sie jeszcze zauwazyc to nizsze spalanie. Na trasie ostatnio wyszlo mi dwa razy spalanie 5.0 l/100km przy sredniej predkosci 73km/h (2 dorosle osoby 1 dziecko i bagaznik na full zaladowany po dach) wczesniej spalal co najmniej z 0.5 litra wiecej w tych samych warunkach. Po miescie spalanie spadlo o ok 0.3 litra. Ogolnie jestem bardzo zadowolony.
spenser696969 30-03-2016, 14:42 nie wykończy szybciej dwumasy?.
Pewnie jakiś wpływ będzie miało ale sprzętowo 115 i 95 to to samo więc te koło na pewno jest dostosowane do większych obciążeń. Różnica w jeździe jest i warto zwiększyć moc.
michalknap 12-04-2016, 19:22 Ja mam natomiast pytanie jak to wygląda przy silniku 1.8TDCi 115KM - jaki przyrost mocy? i czy koledzy z Warszawy i Katowic robią takie rzeczy?
cezarg1410 12-04-2016, 20:51 Nie wiem czy wiesz, ale ten temat jest o zmianie fabrycznego oprogramowania (czego w 1.8 nie można zrobić), a nie chip tuningu.
1.8 po chipsie pewnie okolice 135km.
raptorf22 15-04-2016, 21:38 Panowie, jak długo trwa adaptacja silnika po upgrade 95 ---115 KM?
Byłem u Krystiana, pełna profeska przy zabiegu, ale po zrobieniu 40 km wtryski nadal niemiło dzwonią w mojej Foce.
Spalanie też wzrosło znacząco u Was też tak było w okresie po wgraniu? Jestem zmartwiony bo jak to nie przejdzie i spalanie nie wróci do normalnego poziomu będę musiał wrócić do nominalnej konfiguracji.
krystianen 19-04-2016, 19:13 Panowie, jak długo trwa adaptacja silnika po upgrade 95 ---115 KM?
Byłem u Krystiana, pełna profeska przy zabiegu, ale po zrobieniu 40 km wtryski nadal niemiło dzwonią w mojej Foce.
Spalanie też wzrosło znacząco u Was też tak było w okresie po wgraniu? Jestem zmartwiony bo jak to nie przejdzie i spalanie nie wróci do normalnego poziomu będę musiał wrócić do nominalnej konfiguracji.
u Marcina wtryski należały do małych "nieuków" :) nie chciały sie przyuczyć. Po wysłaniu ich "Korepertycje" i przypilnowanie podczas jazdy wszystko wróciło na prawidłowe tory, ale wiecej to moze opowie jak bedzie chciał sam właściciel.
Silniki z 2011 wymagaja troche wiecej uwagi i odpowiednich zabiegów.
Panowie,silnik 115km ma ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU na każdym wałku OSOBNO i dlatego jest różnica w mocy autka.
Leszek. , ten silnik chyba ma tylko jeden wałek rozrządu? :wink:
cezarg1410 19-04-2016, 20:44 Leszek słyszał dzwon tylko nie wie gdzie on.
To co napisał zgadza się, ale w silniku nie dość że 16V, a nie 8V to Benzyna a nie Diesel... Także no...
raptorf22 20-04-2016, 08:46 Kilka dni temu dokonałem upgrade silnika 95 KM na 115 KM więc czas na pierwsze opinie.
Po pierwszych problemach z poprawną adaptacją wtryskiwaczy (klekotające wtryski, szarpanie itp) wszystko wróciło do normy.
Jazda:
Przed przemianą auto jeździło dobrze, nawet te 95 KM tragedii nie robią, ale teraz jest dużo lepiej!
Zdecydowaną poprawę czuć na 3/4/5/6 biegu. Fokus przyspiesza płynnie, nie ma dziury w mocy i silnik pracuje elastycznie na każdym biegu. W trasie na 5/6 biegu auto przyspiesza co jest odczuwalne i można spokojnie wyprzedzić.
Praca na biegu jałowym również jest lepsza, pracuje odrobinę ciszej i bardziej „miękko”, czuć mniejsze wibracje w środku niż w wersji 95KM.
Spalanie:
- na biegu jałowym waha się między 0,4 – 0,5l/h, przy dobrym rozgrzaniu i krótkiej trasie potrafi pokazać nawet 0.3 l/h, ale nie zawsze i nie jest to normą.
- podczas jazdy miejskiej na niezbyt długich odcinkach 22 km dziennie, nie zauważyłem większego zużycia , średnio 5,9 l/100 km.
Samochód po zwiększeniu mocy jest inny, po prostu lepszy.
Podziękowania dla Krystiana za poświęcony czas i wytrwałość :diabel2: oraz dla Tomka leszcza za pomoc przy korepetycjach:619: .
oraz dla Tomka
nie ma sprawy :one:
a tak naprawdę całą procedurę przesłał mi tajemniczy super gość z naszego forum :P
jasiu_1988_ 26-04-2016, 14:36 Panowie pytanie
Wszystkie diesle mają dpf-a? - 95, 105 czy 115 KM w mk3. Chyba to są najpopularniejsze silnik 1.6 w PL. Bo to co podaje Wikipedia czyli rodzaje silników w mk3 to jest naprawdę duża gama, a na otomoto czy innych portalach jest przeważnie 1.6 95 KM. Jaki silnik diesla polecacie w mk3 bo zamierzam zmienić z mk2 na mk3? Dpf jest suchy czy mokry?
Pozdrawiam
raptorf22 26-04-2016, 18:21 DPF jest suchy.
mój nie ma.
fabrycznie miał
fabrycznie miał
Odnalazłem go , jest przy silniku. Sorki za wpis że nie ma ale do tej pory jeździłem oplami, citroenami i fiatami - tam był zawsze pod podwoziem ( w tych autach które miałem)
cezarg1410 06-05-2016, 07:30 Tu nie ma co szukać bo nie ma czegoś takiego jak Focus mk3 w dieslu bez dpf.
Krychkat 08-05-2016, 18:59 Witam kolegow, czy ktos na podkarpaciu lub w okolicy wrzuca oryg soft do ff3 95 z 115?
senatorusa 19-05-2016, 10:09 Witam,
niestety znów będę opisywał pozytywne wrażenia po upgrade 95/120 KM.:one:
Do kolegi mayak'a podesłałem dwa nowe Focusy 1.5 95KM aby zaczęły jeździć.
Sprawa załatwiona w czasie 1h na jedno auto, i niestety stało się to, czego się obawiałem.
Utrudniony kontakt z kolegami po upgrade na 120 KM, po pierwsze primo: nie chcą wysiadać z aut tylko jeździć cały czas! Po drugie, cały czas uśmiechnięci :one:.
Na koniec wisienka na torcie.
Podjechał kolega z mondeo celem: 140/163KM.
A ponieważ dwa razy w tygodniu jeżdzi do Szczecina, resztki włosów zsunęły mu się na plecy! Jest zachwycony! Oczywiście objawy jak wyżej również, tez występują!
A mayak? No cóż: szybko, precyzyjnie, skutecznie.
Gorąco polecam upgrade wszystkim niezdecydowanym.
Aha, Focusy i Mondi są na gwarancji, i już po przeglądach w ASO.
Nie ma i nie było nigdy żadnych problemów.
Ja swojego Focusa, u kolegi Mayak'a robiłem jak miał 50 tys, teraz ma ponad 182tys i żadnych problemów z ASO.
Nadchodzą tez ciemne chmury:one:
Czas na zmianę floty.
Wsiadamy do nowej Astry V w kombi... i tu koledzy którzy robią upgrade, mogli by się zainteresować, czy można silnik Opel 1.6 zrobić 110/136 KM, bo tak występuje w ofercie. A flota jest duża, ponad 100 aut...
traper2000 01-06-2016, 13:26 Witam forumowiczów,
właśnie staję się właścicielem Fokusa MK3 1.6 95KM 2012r i proszę kolegów o podanie jakiś namiarów na kogoś z Wrocławia co by mi tą moc wszczepił :-).
Z góry dziękuję
chyba najbliżej masz do Katowic do tedi_k
misiek_z11 03-06-2016, 12:15 Witam, też właśnie zastanawiam się nad modem mojego FF 1,6 95km. Jestem z Poznania i myślałem o firmie TuneForce. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Ewentualnie poleci ktoś kogoś zaufanego? Jestem zainteresowany, jeżeli się da wyciągnięciem 130-140km :D Jestem ciekaw też jakie funkcje można odblokować oprogramowaniem. Przydałby mi się tempomat ;)
Pozdrawiam
Jestem ciekaw też jakie funkcje można odblokować oprogramowaniem.
w związku z tym, że forumowa szklana kula nie bangla ;) to można zaspokoić Twoją ciekawość tylko na podstawie numeru VIN tego focusa
Przydałby mi się tempomat
bez najmniejszego problemu - kupujesz kierę z klawiszami tempomatu, wiązkę za ok. 70zł w aso (jest potrzebna jeśli teraz nie masz na kierownicy po prawej u dołu klawiszy do obsługi telefonu) + małe czary-mary i tempomat działa :)
podesłałem dwa nowe Focusy 1.5 95KM aby zaczęły jeździć.
podeślij mi proszę też :one:
pozdr Tomek
senatorusa 03-06-2016, 19:41 podeślij mi proszę też :one:
pozdr Tomek
nie da rady, koniec wynajmu 5 lipca, wszystkie foki wracają do właściciela a my wsiadamy do Astra 5:027:
aha, zapomniałem pochwalić kolegę Tedi_k, u niego tez było parę Focusów na wzmocnieniu!
podeślij mi proszę też :one:
pozdr Tomek
Ogarnij te Astry - to jest challenge! ;
Ogarnij te Astry
nie dziękuję :D wolę Fordy .
Ty miałeś w podpisie .... niedługo Opel i coś tam jeszcze .
I nie bój żaby Polska duży kraj :P
pozdr T
ps. a jak tam I|DSik .. na jakiej wersji jedziesz teraz ?
...na jakiej wersji jedziesz teraz ?
Myślisz, że 86 jest oldscool?:027:
Witam
Mam pytanie do naszych Fachowców
Słyszałem, że można podbić 1,6 TDCI 150KM na ok 134KM i 350NM
Czy robicie takie rzeczy i czy jest to bezpieczne dla tego silnika, dwumasy oraz czy po takiej operacji należy skrócić interwał wymiany oleju??
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092
Polecam kolegę krystianen z Poznania. Jeżdzę na 115KM już ponad 3 miesiące, ponad 6000 km przejechanych - żadnych problemów, a frajda z jazdy większa :)
Wtryski wymagały dodatkowego resetu ponieważ za pierwszym razem nie przyuczyły się. Ale za drugim już poszło - oczywiście pełny kontakt i pomoc w.w. kolegi.
Średnie spalanie ok. 5,5 litra / 100 km (40% miasto / 60% trasa), komputer przekłamuje - w górę - pokazuje 5,9 :O Rekord minimalnego spalania do 4,7l/100km jadąc po krajówce za TIRami 90-100 km/h...
P.S. Auto podkręcone dopiero przy 217000 km, jak widać - wiek nie ma znaczenia...
czytajac na forum same pozytywne opinie i ja dałem sie skusic na modernizacje mojego silnika z 95 do 115 . Kolega TEDI z Katowic wykonał mi tą usługe bardzo profesjonalnie , widac ze wie co robi i posiada duzą wiedze. Na chwile obecna slysze jeszcze lekkie klekotanie ale zrobilem dopiero okolo 10 km po wgraniu softu. Odczucia jak na razie bardzo pozytywne, autko zaczęło jeździć nie tylko turystycznie:) Co do spalania narazie nie moge sie wypowiedziec.
skrzypekps 01-08-2016, 19:09 czy turbospężarki w obu silnikach są dokładnie takie same ??
KolarzNFS 01-08-2016, 20:11 czy turbospężarki w obu silnikach są dokładnie takie same ??
Tak, silniki są takie same. Różnica jest tylko w oprogramowaniu.
Cześć,
Dołączę się do tematu. 3 miesiące temu podnosiłem moc na 115 u kolegi Mayak. Od tego czasu zrobiłem 5kkm. Auto jeździ zdecydowanie przyjemniej. Spalanie lekko w dół o ok. 0.2l (ale autem robię przebieg głównie autostradowy).
Także polecam.
panowie mam prosbe podajcie srednie spalanie C max po zmianie softu z 95 na 115 tylko bez naciagania:)
spenser696969 11-08-2016, 06:56 Po dłuższym czasie jazdy (około pół roku) z 95>115 odczuwam że spalanie auta wzrosło, wcześniej zawsze było poniżej 6 litrów(5,7-5,9) teraz 6,3-6,8 około litra więcej fakt że autko dużo lepiej się zbiera. Jakie są wasze odczucia po dłuższym czasie jazdy po upgrade?
Na kompie średnie spalanie 5,9 a w rzeczywistości jest inaczej, sprawdzam to metodą tankowania pod sam "korek". Styl jazdy mieszany, 70% trasa 30% miasto
Ja mam seryjnie 115 kucy w sumie styl jazdy i trasy te same i wg kompa spalanie 5.4-5.5 a wg tankowan 5.6-5.8
Nadano z 4Galaktyki
Ja Koledzy nie rozumiem jednego. Silniki identyczne, różnica w oprogramowaniu
W takim razie dlaczego 95 pokręca się do 115, a 115 do 140????
Jeżeli takie same silniki, to dlaczego nie pokręcacie 95 na 140???
Jeżeli takie same silniki, to dlaczego nie pokręcacie 95 na 140??? a może od razu do 300PS :wink: , robimy to wszystko na oryginalnym oprogramowaniu ford-a , które jest sprawdzone i bezpieczne.
W takim razie dlaczego 95 pokręca się do 115, a 115 do 140????
widzę że mylisz update mocy 95->115 z chiptuningiem
widzę że mylisz update mocy 95->115 z chiptuningiem
Skoro 1.6 TDCI 90 KM z końcówki 2011 r. to to samo co 1.6 TDCI 115 Km tylko ograniczone programowo to pytanie czy można zrobić najpierw upgrade do 115 Km a poźniej chip do 140Km?
upgrade do 115 Km a poźniej chip do 140Km? tak można bez problemu
spenser696969 11-08-2016, 19:19 Z tym że do 140 trzeba wykroić filtr DPF a w niedługim czasie może być problem z przeglądem :/
raptorf22 11-08-2016, 19:46 Co do spalania po upgrade, u mnie w jeździe miejskiej na krótkich odcinkach ok 20km dziennie bez stania w korku tylko światła spalanie 5,5 wg kompa. Ostatnio jechałem w trasie 100km ale bez szaleństw do 105-110km/h to spalił 4litry na 100km na pokładzie rodzina 2+2.
Tankowałem 25 litrów to komp pokazuje zasięg 530km z czego tankuję po 500km jak pokazuje już z 10 km do tankowania.
Mnie ciekawi czy komp pokazuje zasięg po zatankowaniu z uwzględnieniem zużycia rezerwy czy nie.
Wojtek O. 11-08-2016, 20:15 Z tym że do 140 trzeba wykroić filtr DPF a w niedługim czasie może być problem z przeglądem :/
Heko twierdzi że nie trzeba.
No i 95 od razu robi na około 135-140KM
Z tym że do 140 trzeba wykroić filtr DPF a w niedługim czasie może być problem z przeglądem :/
Gdzie można poczytać o tym że trzeba wycinać DPF?
spenser696969 12-08-2016, 06:23 Gdzie można poczytać o tym że trzeba wycinać DPF?
Ja taką informację dostałem jakiś czas temu w Vtechu
mihau134 poczytaj może tu znajdziesz odpowiedź :D
a wiec ja po zmianie oprogramowania przetestowałem autko w trasie do Chorwacji , komplet 4 osob , pełny bagaznik i klima . Jadac zgodnie z przepisami:) srednia wyszła mi 5,8 litra wiec jestem bardzo zadowolony
a co najwazniejsze rok wczesniej jechalem tą samą trasa ze slabszym silnikiem
spalanie podobne ale musialem czesto machac lewarkiem zmiany biegów a teraz 6 bieg i autko wyprzedza gdzie chce
TEDI jeszcze raz dzieki:)
kryzys78 28-08-2016, 20:45 Ja swojego Focusa kupiłem miesiąc temu oczywiście z silnikiem 95KM i od razu czułem że na taką budę te 95KM to trochę za mało. Mimo fajnej pracy silnika brakowało mu troszkę mocy bo jednak 1400kg w wersji kombi robi swoje. Trafiwszy na to forum znalazłem info że można w tym silniku zrobić upgrade silnika i zwiększyć jego moc o 20KM. Długo się nie zastanawiając skontaktowałem się z kolegą Krystianen z Poznania i bez zbędnego czekania zaprosił mnie do siebie celem aktualizacji softu. I co?
Ano cała zabawa trwała około 1 godzinki. Krystianen oprócz zmiany softu na 115KM włączył mi w gratisie czujnik ciśnienia w oponach, autoryglowanie zamków po ruszeniu auta oraz asystenta ruszania pod górkę. Niestety z uwagi na podstawowy model mojej foczki więcej zrobić się nie dało ale i tak jestem mega zadowolony :-)
Co do wrażeń już powrotna droga z Poznania dała mi odpowiedź że warto było zrobić te sto kilkadziesiąt kilometrów. Auto zmieniło się nie do poznania. Praktycznie cały czas jechałem używając tylko 5 i 6 biegu a i tak mogłem spokojnie wyprzedzać inne auta na drodze! Wczesniej na 5-6 biegu mogłem tylko walczyć o niższe spalanie auta. Teraz się to zmieniło. Na S3 przetestowałem auto i okazało się że 195km/h spokojnie jest możliwe. Czuję że i 200km/h jest teraz mozliwe :) Co jeszcze- wcześniej na postoju na biegu jałowym czuć było drżenie kierownicy- teraz ten objaw ustał :).
Więcej po 2 dniach nie jestem w stanie powiedzieć, ale jedyne co moge napisać to to, że jeśli ktoś się waha z decyzją niech szybko dokona upgrade swojej foczki a banan z pysiaka mu nie zejdzie :).
I na koniec - kolega Krystianen - mega spoko koleś, pośmialiśmy się, pogadaliśmy i nawet nie wiem kiedy godzinka nam minęła a auto było gotowe :) Pełna profeska. POLECAM!!!
eśli ktoś się waha z decyzją niech szybko dokona upgrade swojej foczki a banan z pysiaka mu nie zejdzie
No i super :one: . A wielu kolegów nie wierzy w te czary :D
krystianen 01-09-2016, 18:09 Praktycznie cały czas jechałem używając tylko 5 i 6 biegu a i tak mogłem spokojnie wyprzedzać inne auta na drodze! Wczesniej na 5-6 biegu mogłem tylko walczyć o niższe spalanie auta. Teraz się to zmieniło. Na S3 przetestowałem auto i okazało się że 195km/h spokojnie jest możliwe. Czuję że i 200km/h jest teraz mozliwe Co jeszcze- wcześniej na postoju na biegu jałowym czuć było drżenie kierownicy- teraz ten objaw ustał .
zmiana 95-115 powoduje w duzej mierze zwiększenie elastycznosci silnika na wyzszych biegach.
Cześć!
W moim pierwszym poście na tym forum wystrzelę z radością i entuzjazmem :)
Również chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z aktualizacji z 95 na 115 KM u kolegi krystianen (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=180688). Nic dodać nic ująć, podpisuję się pod wszystkim co pisali koledzy wcześniej - auto wreszcie jedzie tak jakbyśmy się tego spodziewali po turbodoładowanym dieslu. Silnik zyskał na elastyczności, nareszcie czuć, że pod maską jest moc, która pozwala na swobodne wyprzedzanie bez czajenia się i zbędnych redukcji. Te 20 KM naprawdę robi różnicę i każdemu polecam ten upgrade softu i odkopanie się z mułu. Ja jestem zachwycony :)
Co do kolegi Krystiana - super podejście, bez pośpiechu, pomoc w przyuczeniu wtrysków podczas jazdy próbnej, dzielenie się wiedzą i oczywiście aktywowanie kilku bonusów :) Szczerze polecam i myślę, że sam jeszcze odwiedzę.
misiek_z11 20-09-2016, 09:01 Cześć!
W moim pierwszym poście na tym forum wystrzelę z radością i entuzjazmem :)
Również chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z aktualizacji z 95 na 115 KM u kolegi krystianen (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=180688). Nic dodać nic ująć, podpisuję się pod wszystkim co pisali koledzy wcześniej - auto wreszcie jedzie tak jakbyśmy się tego spodziewali po turbodoładowanym dieslu. Silnik zyskał na elastyczności, nareszcie czuć, że pod maską jest moc, która pozwala na swobodne wyprzedzanie bez czajenia się i zbędnych redukcji. Te 20 KM naprawdę robi różnicę i każdemu polecam ten upgrade softu i odkopanie się z mułu. Ja jestem zachwycony :)
Co do kolegi Krystiana - super podejście, bez pośpiechu, pomoc w przyuczeniu wtrysków podczas jazdy próbnej, dzielenie się wiedzą i oczywiście aktywowanie kilku bonusów :) Szczerze polecam i myślę, że sam jeszcze odwiedzę.
Też odwiedziłem kolegę Kristianena około 3 tygodni temu. Odczucia mam dokładnie takie same jak kolega razze. Gorąco polecam!
PS: Jedyne co to mam trochę wyższe zużycie ok 6l, wczesniej to było 5,6, ale zapewne wynika to z faktu że obecnie auto aż rwie się do jazdy i zachęca do mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. :mrgreen:
Czy dwumas szybciej się zużywa po podniesieniu mocy?
senatorusa 20-09-2016, 11:58 Czy dwumas szybciej się zużywa po podniesieniu mocy?
cześć, przejechałem Focusem łącznie 191 tys km, w tym po upgrade 95/115 ponad 150 tys km, .
Nic się nie zużywa wcześniej. Auto normalnie użytkowane.
Z jedynych napraw to tylko według Etis rozrząd i pompa po 180 tys.
Z jedynych napraw to tylko według Etis rozrząd i pompa po 180 tys.
WYMIANA rozrządu to eksploatacja a nie NAPRAWA ;)
ps.
daj się przejechać Asterką :)
maciej_b 25-11-2016, 22:09 mayak czy nastąpiła zmiana w temacie 95>>115 dla wyprodukowanych w II połowie 2014 roku? Oczywiście 1.6.
lukasz.kaz 26-11-2016, 16:18 Czy ktoś we Wrocławiu wgrywa oprogramowanie 95->115?
lukasz.kaz , Kolega Polarny ...
Witam.
Czytam cały temat i też sie zastanawiam.
A zastanawiam się dlatego że mój 1.6TDCI ma 77kW czyli 105KM... Czy to jakis inny silnik?
Arf
maciej_b 29-11-2016, 06:55 Masz wersje econetic czyli zmniejszoną emisje CO. Moc masz mniejszą, ale moment obrotowy ten sam co w 115 (przynajmniej takie inf wyczytałem).
slawek196812 01-12-2016, 17:42 Witam
Panowie, a może i Panie :razz:,jest ktoś w Szcecinie lub okolicach,kto bawi się w zmianę tego softu z 95 na 115
Pozdrawiam
jest ktoś w Szcecinie lub okolicach,kto bawi się w zmianę tego softu z 95 na 115 Kolega kirhoff ?
maciej_b 01-12-2016, 23:32 A jak wygląda sprawa z econetic 105km. Da się zrobić 115?
krystianen 06-12-2016, 07:42 jest troche inny silnik, zmiane mozna zrobić jak masz 1.6L Duratorq DI TC (95PS)
Peter_1209 22-12-2016, 20:21 Miałem mapowanie z wersji 95 km na 115. Wyszło że najprawdopodobniej był uszkodzony wtrysk od nowości. Oddałem samochód gdzie kupiłem do sprawdzenia, wtrysk wymienili na nowy. Odebrałem, przejechałem 10 km i przy spokojnej jeździe pojawiła się kontrolka check engine. Auto oddałem i się dowiedziałem że wygrywają kody od początku wszystkich 4 wtryskow, wcześniej wygrali tylko kod nowego. Moje pytanie czy ma wpływ na to że auto ma zwiększona moc i wtryski są kodowane pod silnik 95 a mam sterowniki 115. Z wiadomych przyczyn nie informuje o tym serwis gdyż stracę gwarancję przez nich udzielona. Czy nie ma to najmniejszego wpływu, jak dobrze będą w grane kody to wszystko się ułoży?
nie ma czegoś takiego jak kodowanie wtrysków na różną moc
Peter_1209 22-12-2016, 21:30 Czyli musieli coś spyprać za pierwszym razem. Dziękuję za odp
No to jestem po upgradzie 95 -> 115 u mayaka. Autko na autostradzie wreszcie jedzie na 6-ce - nie trzeba redukować jak się lekko przyhamuje. Do tego HillHolder i tempomat... Rewelka :!: Polecam wszystkim, którzy się jeszcze zastanawiają - nie ma nad czym :!: :razz:
mayak - dzięki wielkie :one:
Polecam wszystkim, którzy się jeszcze zastanawiają - nie ma nad czym
Dokładnie ;) Jak masz autko do 05/2014 można robić . A po przeszczepie oprogramowania należy zrobić przyuczanie wtrysków :
Jazda testowa na 4 lub 5 biegu
Uczenie wtrysku odbywa się podczas schodzenia auta z obrotów: 2500-1500. takich cykli przyspieszania i zwalniania trzeba wykonać około 20.
Wystarczy z 5 razy i już nie klekoczą wtryski :)
Kuba141414 16-02-2017, 12:27 Niczym się nie różni. Różnica w mocy bierze się z innego softu sterownika silnika.
Kolega mayak w Warszawie a ja na śląsku wgrywamy do 95PS oprogramowanie 115PS i samochód zaczyna jeździć...:D
No i to wgrywanie to nie zabawa, tylko całkiem na poważnie...;)
Ja mam focusa 95PS z maja 2014 i tam podobno jest jakiś inny soft i jest jakiś problem z przeróbką na 115PS, czy ktoś ogarniał taki temat i jest w stanie mi pomóc odblokować kuce?
Witam
W styczniu byłem z Focusem mk3 1.6 TDCI u kolegi krystianena w Swarzędziu na:
- zmianie mocy z 95 -->115KM
- dodanie asystenta ruszania pod górkę
- dołożenia tempomatu
Polecam zarówno zabieg jak i fachowca :)
Ok, Ok. Wszystko fajnie. Lecz mam takie zapytanie. Po wprowadzeniu vin w Etis wychodzi, że silniknik 1,6 tdci jest w 2 wersjach, i 2 różne kody silników.
Z doświadczeń własnych wiem, że problemy z uszczelkami pod głowicami, i pękającymi tulejami są póki co tylko i wyłącznie w t1da lub db.
A znam silnik 1,6 tdci t3da co ma 356000 km przebiegu i nadal jezdzi. i nic nie było robione z głowicą ani jej uszczelką
1,6 tdci kod silnika t1da lub t1db. 115 ps.
1,6 tdci kod silnika t3da lub t3db. 95 ps
Czy ktoś wie o co chodzi z tymi kodami silników ?
PW-Oscar 19-04-2017, 22:33 Witam,
Na początku kwietnia nabyłem Focusa MK3 1.6 TDCI 95 KM i mam pytanie czy gdzieś w okolicach Krakowa można zrobić mapowanie silnika na 115 KM ??
Witam. A z 1,6 TDCI 115 KM da radę coś więcej wycisnąć?:027:
maciej_b 20-04-2017, 07:59 Tylko chip, pod 140 KM można się spodziewać...
Kolego w opisie masz wersję econetic... one nie miały 115 KM... tylko 105.
Kolego w opisie masz wersję econetic... one nie miały 115 KM... tylko 105.
Ano taką mam tabliczkę na aucie. W dowodzie mam 85kW to ile KM? Mnie wychodzi 115,56KM chyba że się mylę lub ktoś doczepił taki napis :). Auto z Francji od firmy, jestem drugim właścicielem. A może były wersje 85kW z 105KM?
Da radę sprawdzić po numerze VIN?
maciej_b 20-04-2017, 08:15 85 KW to 115 KM to fakt. Być może jest bład w dowodzie lub jest klapa z econeic'a... VIN prawdę powie...
Wracając do sedna to pogadaj z Heko. Sam się zastanawiam nad chipsem. Jak sie zdecydujesz i zrobisz to się odezwij, ciekawy jestem jak jeździ po takiej zmianie.
85 KW to 115 KM to fakt. Być może jest bład w dowodzie lub jest klapa z econeic'a...
Eee nie sądzę auto sprawdzane, w papierach błędu nie ma, być może takie wersje też były :)
Ktoś pomoże z rozszyfrowaniem numeru VIN? Podam wtedy na priva.
spenser696969 20-04-2017, 08:41 Ktoś pomoże z rozszyfrowaniem numeru VIN? Podam wtedy na priva.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
Wychodzi 115KM :)), no ale napis ECONETIC mam...
maciej_b 20-04-2017, 15:10 Tak 115 km i ze znaczkiem econetic...
Tak 115 km i ze znaczkiem econetic...
Ano wychodzi na to że mam rodzynka :P he he he.
https://iv.pl/images/90322142444637711436.jpg
Dzięki za rozwianie wątpliwości.
Odnośnie tematu to tylko 115KM można jedynie zaczipsować?
Ktoś poleciłby jakiś dobry do samodzielnego montażu taki sprawdzony
bo nie chciałbym wykładać kasy w ciemno i mieć mizerny efekt :) Pozdro...
maciej_b 20-04-2017, 17:03 Tylko chip. Nie było fabrycznie nic wyżej przy 1,6 tdci.
Ty chcesz box'a? Lepszy efekt będzie przy wirusie...
Chcesz efekt i wykorzystaną kasę to pisz do Heko.
Czy ktoś ze znawców mi powie o co kaman z tymi kodami silników i mocami ? :>
1,6 tdci kod silnika t1da lub t1db. 115 ps. 1,6 tdci kod silnika t3da lub t3db. 95 ps w tym modelu występują tylko 3 rodzaje silnika 1,6DI DV6
1.6L Duratorq DI TC (95PS), T3DA , T3DB
1.6L Duratorq CR TC (115PS) T1DA , T1DB
w tych silnikach można przestawić moc z 95PS -> 115PS poprzez zmianę softu
1.6L DV6C Econetic Sub-90 NGDA , NGDB
a tu nic nie zrobisz oprócz czipsa
Tylko chip. Nie było fabrycznie nic wyżej przy 1,6 tdci.
Ty chcesz box'a? Lepszy efekt będzie przy wirusie...
Chcesz efekt i wykorzystaną kasę to pisz do Heko.
Elo. W sumie to nie wiem, bo nie mam wiedzy na ten temat.
Wolałbym żeby ktoś działający w temacie doradził co lepsze w stosunku jakości do ceny :) i efektów uzyskanych. Pozdro...
SRS DiTc i CrTc ?
A na czym polega różnica ?
Bo po vin w etis wychodzi, że mój to DiTc.
W czym polega różnica ?
A na czym polega różnica ? Bo po vin w etis wychodzi, że mój to DiTc. w dokładnym czytaniu , a nikt jeszcze nie odpowiedział dokładnie mając zdawkowe informacje o aucie - vin wszystko ci powie , pokaż go
1.6L Duratorq DI TC (95PS), T3DA , T3DB 1.6L Duratorq CR TC (115PS) T1DA , T1DB i inne są softy
jacekk015 24-04-2017, 10:10 Pytanie poboczne.
Czy takie manewry diagnostów nie bolą??
Jest w stanie po analizie spalin czy jakoś tam na stacji diagnostycznej odrzucić przegląd takiego pojazdu z powodu odchyleń od fabryki??
odrzucić przegląd takiego pojazdu z powodu odchyleń od fabryki?? a jakie będziesz miał odchylenia , jeżeli zmieniasz soft fabryczny na fabryczny , czyli spełniają wymogi norm emisji spalin.
Wojtek O. 24-04-2017, 20:53 Te normy są często na tyle luźne że i nieraz bez DPFa można się w nich zmieścić. Tylko silniczek musi być zadbany.
Bump: Witam,
Na początku kwietnia nabyłem Focusa MK3 1.6 TDCI 95 KM i mam pytanie czy gdzieś w okolicach Krakowa można zrobić mapowanie silnika na 115 KM ??
Jeszcze w kraku kolega a4tech
To ja zadam inaczej pytanie. Co to jest DITC i CRTC ?
krzysiek_gt 27-04-2017, 22:01 Hej, no to i ja dorzucę 3 grosze do tematu 95KM -> 115KM.
Jestem ok. 5kkm po upgrade u kolegi Mayaka - wszystko super, nie będę się powtarzał.
Jednak rozmawiałem dziś mailowo ze znajomym na ten temat i oto co się dowiedziałem:
"z tego co się orientuję z tym podwyższeniem mocy to nie jest do końca taka prosta sprawa. Mój szwagier jest mistrzem w ASO Ford (Bemo Motors) i mówił mi, że inna moc
silnika nie wynika tylko i wyłącznie z oprogramowania ale również z elementów konstrukcyjnych osprzętu silnika takich jak np. turbina. Nr katalogowy turbiny do silnika 95 KM jest inny niż do 115 KM. Co prawda wygląd jednej i drugiej jest identyczny, natomiast coś musi być na rzeczy, ponieważ w katalogu serwisowym jest zapis, że turbo z silnika 115 można zainstalować do silnika 95 KM, natomiast w drugą stronę już nie można dokonywać takiego montażu. Tu ma znaczenie chyba zastosowane ułożyskowanie i uszczelnienie turbiny bo samochody po modyfikacji oprogramowania (takie jak teraz Pana) zjawiają się często w serwisie Forda na uszkodzoną właśnie turbinę. Najczęściej dochodzi do rozszczelnienia turbiny i wycieku oleju z turbiny na zewnątrz silnika.Szwagier twiedzi także że silniki 95 KM bez modyfikacji softu jeżdżą bez żadnych awarii nawet do 400 tys. km a w oryginalnych silnikach 115 max. przebieg bez usterki turbo, dwumasy, DPF to max. 250 tys. No ale to tak jak ze wszystkim coś za coś."
To tylko tyle w temacie z mojej strony.
Jednak różnica w jakości jazdy jest taka, że i tak nie wrócę do 95KM. Najwyżej za te 200kkm (mam niecałe 50kkm najechane od nowości) będę miał turbo do wymiany.
A tymczasem nie katuję na zimno, chłodzę turbo po jeździe, używam dobrego oleju i zmieniam go częściej niż każe fabryka (tak zawsze robię w swoich autach)
Pozdrawiam!
To się wszystko zgadza.
Sam mam dojścia do serwisowych informacji z pewnych rąk, które dobrze znam.
I mnie to właśnie zastanawia. Mam 95KM, 1.6 tdci i ma najechane 357 000 km. Kupiłem go jak miał 355 000. Narazie jest wszystko bardzo dobrze, a nawet bym powiedział pięknie choć to zależy od tego kto wsiądzie i oceni po swojemu.
Niby 95ps a 115ps jest tylko modem, ale jakieś różnice oprócz tego muszą być, i właśnie ja staram się dociec co to są za różnice :P
profek14 28-04-2017, 06:36 Jakiś przełom w sprawie upgrade 1.6L Duratorq DI TC (95PS)?
maciej_b 28-04-2017, 06:44 W jakim kontekście piszesz "przełom"?
profek14 28-04-2017, 09:02 Czy koledzy robią już upgrade do 115 w samochodzie z produkcją 06.2014 w zwyż?
Teoretycznie po vinie w etis mam:
Data produkcji: 04.06.2014
Model pojazdu: Focus 2011-2015
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 20
Silnik: 1.6L Duratorq DI TC (95PS)
spenser696969 28-04-2017, 16:16 Nr katalogowy turbiny do silnika 95 KM jest inny niż do 115 KM.
A cena? Jaka różnica? Może też stąd inny numer.
....Mój szwagier jest mistrzem w ASO Ford (Bemo Motors) i mówił mi, że inna moc silnika nie wynika tylko i wyłącznie z oprogramowania ale również z elementów konstrukcyjnych osprzętu silnika takich jak np. turbina. Nr katalogowy turbiny do silnika 95 KM jest inny niż do 115 KM. ...
No to uprzejmie proszę Twojego szwagra mistrza, aby zechciał podać jakieś konkrety.
Trochę mu pomogę moimi konkretami:
VIN WF0LXXGCBLBS60215 moc fabryczna 95KM, FINIS turbiny 1945757, numer części turbiny AV6Q-6K682-AB
VIN WF0LXXGCBLBL72207 moc fabryczna 115KM, FINIS turbiny 1945757, numer części turbiny AV6Q-6K682-AB
Jeśli Twój szwagier widzi różnicę pomiędzy 1945757 a 1945757 albo pomiędzy AV6Q-6K682-AB a AV6Q-6K682-AB, to OK. Niech mu będzie - jest mistrzem...:roll:
A jeśli Twój szwagier ma problem z dobraniem prawidłowych VINów do porównania (porównywać trzeba np. turbiny z tej samej pary 95 -115, tak jak my to przestawiamy, par jest wiele...), zawsze może zapytać. Podamy mu prawidłowy VIN do porównania dla danego przypadku...:one:
Powyższe dane wzięte są wprost z fordowskiego eCata aktualnego i oficjalnego...
...Niby 95ps a 115ps jest tylko modem, ale jakieś różnice oprócz tego muszą być, i właśnie ja staram się dociec co to są za różnice :P
No i? Tak sobie wieczorami dociekasz?
Za każdym razem jak kolejny szwagier wrzuci tu swoje 3 grosze - my podajemy konkretne VINy i konkretne FINISY, ale jest grono "dociekających", co to co prawda żadnego VINu i FINISA nie podadzą, ale "dociekają"...
Powodzenia!:one:
Sam mam dojścia do serwisowych informacji z pewnych rąk, które dobrze znam. a z której to ręki masz , prawej czy lewej :) a tak na poważnie to wszelkie informacje jak na razie to są tylko takie że ktoś coś powiedział , a jedyną różnicą w tych silnikach to jest tylko soft do pcm-a i to jest informacja z pierwszej ręki.
Trochę nie na temat ale tak na marginesie i poza nim ecat mimo wszystko zawiera błędy. Człowiek jest ulomny.
Nadano z P8
Mój szwagier jest mistrzem w ASO Ford (Bemo Motors)
mistrz a nie zrobił Ci upgrade mocy? słabo żyjesz ze szwagrem ;)
Szwagier twiedzi także że silniki 95 KM bez modyfikacji softu jeżdżą bez żadnych awarii nawet do 400 tys. km
ostatnio były dwie 95tki: jedna przy 90kkm była już po generalnym remoncie (panewka), a w drugiej przy 169kkm strzelił rozrząd - czy coś z tego wynika? Wg mnie tylko to, że 'shit happens' :D
Nr katalogowy turbiny do silnika 95 KM jest inny niż do 115 KM
warto porównywać 'jabłka z jabłkami' - 1.6tdci w ff3 miał sporo wersji: z i bez s/s, kilka rodzin softów, econetic'i
Czy koledzy robią już upgrade do 115 w samochodzie z produkcją 06.2014 w zwyż?
niestety nie :(
km a w oryginalnych silnikach 115 max. przebieg bez usterki turbo, dwumasy, DPF to max. 250 tys. No ale to tak jak ze wszystkim coś za coś."
Kurcze, to mi sprzedali nieorginalny silnik, bo mam 263000 a turbina, dwumasa i dpf nie wykazuja żadnego zużycia. Żeby nie szwagier dalej jeździłbym myśląc, że mam oryginalny 1,6 115km....
A tak poważnie, to za dużo tych teorii od mistrzów szwagrów
Zarówno 95 jak i 115 dobrze traktowane spokojnie przekroczy 500 tys bez remontu
Bump: [QUOTE=mayak;2794418]
ostatnio były dwie 95tki: jedna przy 90kkm była już po generalnym remoncie (panewka), a w drugiej przy 169kkm strzelił rozrząd - czy coś z tego wynika? Wg mnie tylko to, że 'shit happens' :D
Akurat rozrząd to normalka raczej, bo te 180 tys interwał, to przesada mi w 115 przy 162 tys pompa wody ciekła ciurkiem i rozrzad do wymiany poszedł
profek14 01-05-2017, 19:38 Ostatnio w Aso jak zagadałem z majstrami to sami przyznali że wszystko zależy od egzemplarza. Końcówka produkcji leciała chyba z części pierwotnie odrzucanych bo robili już kilka uszczelek pod głowicą przy przebiegach rzędu 40 tys. Sam miałem problemy z rozrusznikiem i klimą a przebieg 30 tys. (salonowy a nie okazja od Niemca;) ).
Czesc, przymierzam sie do zmiany auta na c-maxa 1.6tdci 95 km wedlug Vinu z wrzesnia 2013 i teraz pytanie czy w tym egzemplarzu tez sie da zrobic 115 km?? Pozdrawiam :)
tak, da się zrobić 95->115
pajonk666 25-08-2017, 11:35 Cześć,
To może tym razem ja napisze swoje wrażenia po upgradzie przez kolegę mayak. Auto po zaadaptowaniu wtrysków od razu było żywsze, wyprzedzanie to przyjemność. Tak jak reszta kolegów pisała - 6 bieg stał się używalny.
Po pół roku użykowaniu i przejechaniu jakichś 15kkm nic sie nie działo. Update softu również pomógł na pojawiający się komunikat o rozładowaniu akumulatora ( pomimo raczej małego i krótkiego poboru z wyłączonym silnikiem). Każdemu kto się waha polecam upgrade, bo po nim to zupełnie inne auto.
polak2468 05-09-2017, 12:07 Dostałem informację od jednego z użytkowników z forum o aucie, które zamierzam kupić - informacja po rozkodowanym VIN. W aucie Focus 2011-2015 silnik 1.6L Duratorq DI TC (95PS). Chciałbym się dowiedzieć czy ów silnik bez problemu można wzmocnić do 115KM?
jeśli jest to rocznik 2013 (tak widać w profilu) to można zrobić upgrade mocy do fabrycznej wersji 115KM
...silnik bez problemu można wzmocnić do 115KM?
Aby unikać ciągłych pytań "czy to auto można przestawić 95->115KM" napiszę wyraźnie:
1) Przestawić można każde auto pochodne FF3.5 z silnikiem 1.5TDCi (czyli poliftowe FF3, C-max)
2) Przestawić można każde auto pochodne FF3 z silnikiem 1.6TDCi wyprodukowane PRZED 05.2014 (czyli przedliftowe FF3, C-max)
3) NIE DA SIĘ PRZESTAWIĆ samochodów z silnikiem 1.6TDCi wyprodukowanych po 05.2014 aż do końca stosowania silnika 1.6TDCi (został zastąpiony przez 1.5TDCi - patrz wyżej).
polak2468 05-09-2017, 17:51 Aby unikać ciągłych pytań "czy to auto można przestawić 95->115KM" napiszę wyraźnie:
1) Przestawić można każde auto pochodne FF3.5 z silnikiem 1.5TDCi (czyli poliftowe FF3, C-max)
2) Przestawić można każde auto pochodne FF3 z silnikiem 1.6TDCi wyprodukowane PRZED 05.2014 (czyli przedliftowe FF3, C-max)
3) NIE DA SIĘ PRZESTAWIĆ samochodów z silnikiem 1.6TDCi wyprodukowanych po 05.2014 aż do końca stosowania silnika 1.6TDCi (został zastąpiony przez 1.5TDCi - patrz wyżej).
Dzięki tedi_k za odpowiedź. Problem polega na tym, że niezbyt się znam na oznaczeniach. Data produkcji tego konkretnego modelu focusa to 20.02.2013, czyli już na pewno wiem, że da radę go przerobić i nie omieszkam tego zrobić. Wielce prawdopodobne, że skorzystam z informacji zawartych na tym forum i uśmiechnę się do specjalistów w temacie, którzy tutaj piszą. ;)
Witam,
Posiadam Focusa MK3 1.6TDCi 95PS.
Jestem zainteresowany podniesieniem mocy do 115PS i zmianą kilku ustawień w komputerze.
Najbliższą mi osobą która wykonuje takie czynności wydaje się być kolega "mayak" z tego forum.
Proszę o szczegółowe informacje ( może być PW ) w jaki sposób się z nim skontaktować i jaki jest koszt takiej operacji.
Pozdrawiam.
polak2468 23-09-2017, 11:58 To nawet fajnie by było takie informacje podać tutaj (może bez kontaktowych danych).
Data produkcji tego konkretnego modelu focusa to 20.02.2013, czyli już na pewno wiem, że da radę go przerobić i nie omieszkam tego zrobić]
zapodaj VIN ;)
polak2468 23-09-2017, 20:01 Oto VIN -> WF0LXXGCBLDU86078. Dzięki. :)
Witam, panowie kojarzycie kto robi upgrade foczki w okolicach Leszna lub Poznania?
w okolicach Leszna lub Poznania?
Pisz do krystianen
krystianen 04-11-2017, 09:15 Zapraszam :)
CHARONSKI 04-11-2017, 16:49 Czy z105km (1,5tdci) econetic, idzie zrobić 120 km?
maciej_b 04-11-2017, 18:45 Econetic'ów nie da rady...
M-S POWER 05-11-2017, 19:35 Oto VIN -> WF0LXXGCBLDU86078. Dzięki. :)
Można go zrobić na115KM
maciej_b 05-11-2017, 19:46 czy coś się zmieniło w temacie upgrade econetic'a?
PS
Nie było pytania, po fakcie załapałem do kogo była powyższa odpowiedź.
slawek-kali 05-11-2017, 19:51 Nic i sie to nigdy nie zmieni!
Peter_1209 14-01-2018, 14:02 Witam przymierzam się do kupna Focusa z 2014 r 1.6 TDCi 95 km . Interesuje mnie czy jest możliwość wgrania mu sterownika z wersji 115 km. Wiem, że auto było zarejestrowane w październiku 2014 r, ale nie wiem czy jest z początku roku czy z drugiej połowy. Oto Vin WF0LXXGCBLEM34631
...WF0LXXGCBLEM34631
Z 16 lipca 2014. Nie da się przestawić na 115KM.
Peter_1209 14-01-2018, 19:42 Szkoda, dziękuję za odpowiedź
gregorio hiszpa 23-01-2018, 13:23 Przegląd ając sieć trafilem na coś takiego.
Że w wersji 115kM rozrząd wymieniamy po 140kkm
A w wersji 95 po 160kkm
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/537-ford-c-max-mk2-16-tdci-95km.html
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/539-ford-c-max-mk2-16-tdci-115km.html
Jak się to ma do zmiany softu?
Mam wlaśnie 122kkm
może warto wymienić rozrząd przed zmianą mocy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
multimen 20-02-2018, 13:38 W dieslu przy obecnych normach emisji spalin producenci silnikow nie szaleja juz z mocami bo silnik ma spelniac warunki normy... diesel to silnik wysokoprezny gdzie zaplon nastepuje przez sprezanie mieszanki do wysokiego cisnienia... w efekcie silnik diesla mozna doladowac bardzo mocno problemem jest zadymnienie dlatego w tych silnikach o identycznej budowie sa 2 albo 3 wersje mocy roznica jest w tym ze im mniej koni tym mniejsze zadymienie i dluzsza eksploatacja silnik 115 koni bedzie dymil bardziej wiec i dpf bedzie sie szybciej zapychal i mial mniejsza zywotnosc.... 95 koni to dlugotrwala jednostka 115 koni to ta sama jednostka tyle ze juz kompromis miedzy norma europejska a moca silnika.... powyzej 115KM to juz napewno nie bedzie spelnianie norm europejskich... zreszta patrzac na konfiguracje centralna CCD 1.6Tdci ma ten sam symbol silnika rozni sie tylko cyferka mocy.
jakbym był "domorosłym fachoffcem" to idąc dalej tym tropem to szukałbym silnika 1.6 diesel 54KM bo by mi zastąpił oczyszczacz powietrza w domu :D :D :D
ale dziwnym trafem inżynierowie w FoMoCo główkują inaczej, więc żeby spełniać ostrzejszą (1.6tdci 95/115 pierwotnie spełniały Euro5) normę spalin Euro6 wypuścili już dawno (2015) silnik 1.5tdci 120KM, a ostatnio nawet 1.5tdci EcoBlue 125KM spełniającego nadchodzącą normę Euro6.2
patrz Pan, wot tiehnika ;) ;) ;)
marcin2105 20-02-2018, 16:56 Właśnie sobie pooglądałem. Wrzuciłem linka z v-techu i sprawdzałem wyniki na kilku stronach tunerskich. Silnik mocniejszy po tuningu ma zazwyczaj 20 ps więcej. Jeśli to ten sam silnik to powinni dla obu podawać te same wyniki robione na tej samej mapie. żebyśmy się też zrozumieli to nie mówię że inny silnik ale może być inny osprzęt.
Wszystko zalezy od tego z jakiego etapu sie zaczyna. Tuning polega na modyfikacji oryginalnego oprogramowania i dlatego te moce sa rozne. Jak na starcie przy pomiarze wychodzi 95 KM to potem około 120 KM wychodzi a jak na starcie jest wiecej np 105 tak jak u mnie zamiast 95 to po modyfikacji wyszło 132 KM
polak2468 08-04-2018, 12:47 Można go zrobić na115KM
A jak w przypadku turbiny? Pytam, ponieważ rozmawiałem z kumplem, który ma Peugeota 308 z 1.6 92KM i chciał go zrobić na 112KM (to jest podobno ten sam silnik) i dowiedział się, że musiałby turbinę wymienić na tę z mocniejszego modelu.
A jak w przypadku turbiny? ...
Można 150 razy napisać, że silniki SĄ TAKIE SAME, ale zawsze znajdzie się kolejny kolega, który MUSI się upewnić "a czy aby na pewno podkładki pod nakrętkami śrub przykręcania kolektora wydechowego są tez takie same??? Bo to przecież jest dla mnie istotne..."
Koledzy: proszę przestać dzielić włos na czworo!!! Silniki 1,6TDCi 95KM i 115KM w Focusie MK3 SĄ IDENTYCZNE!!!
Andrzej_K 08-04-2018, 13:38 (...)Silniki 1,6TDCi 95KM i 115KM w Focusie MK3 SĄ IDENTYCZNE!!!
... a, 1.6 TDCI 109 KM ?
... a, 1.6 TDCI 109 KM ?
Nie. Turbina w mk2 109 KM ma zmienną geometrię.
dzwiedziu 08-04-2018, 18:27 A 95 i 115 jaką mają?
Chodziło mi o to, ze w mk2 1.6 tdci wersja 109KM różni się od 90KM tym, ze ma zmienną geometrię. Kolega, który pytał, ma w opisie mk2, pyta o silnik z mk2, w wątku na temat tego czym się różnią wersje silnika (w mk3), także bądź uprzejmy nie łapać mnie za słówka :) .
krzys1968 09-04-2018, 19:14 I baipasem ktorego w 90 KM nie ma
maureliusz 09-04-2018, 22:45 Największa różnica to:
- turbo dziura
- 90KM... słabiej jedzie
Dla mnie nie ma sensu. Jak Diesel to 2.0.
grubytom 10-04-2018, 09:03 witam około 3 miesięcy temu zrobiłem zmianę softu z 95 na 115 u kolegi krystianen w Swarzędzu ff3 powiem tak jeśli chodzi o obsługę pełen profesjonalizm jeśli chodzi o wrażenie to już wszystko chyba zostało napisane różnica jest taka że nie ma strachu przy wyprzedzaniu samochód w końcu zaczął jechać wcześniej przez rok oszukiwałem sam siebie że nie jest tak źle teraz wiem że 95 było tragicznie dodam jeszcze że oprócz tego że się lepiej zbiera to płynniej chodzi w trakcie ruszania na ciasnych parkingach nie trzeba tak uważać gdyż nie szarpie polecam!!!!!!
Bump: witam około 3 miesięcy temu zrobiłem zmianę softu z 95 na 115 u kolegi krystianen w Swarzędzu ff3 powiem tak jeśli chodzi o obsługę pełen profesjonalizm jeśli chodzi o wrażenie to już wszystko chyba zostało napisane różnica jest taka że nie ma strachu przy wyprzedzaniu samochód w końcu zaczął jechać wcześniej przez rok oszukiwałem sam siebie że nie jest tak źle teraz wiem że 95 było tragicznie dodam jeszcze że oprócz tego że się lepiej zbiera to płynniej chodzi w trakcie ruszania na ciasnych parkingach nie trzeba tak uważać gdyż nie szarpie polecam!!!!!!
... a, 1.6 TDCI 109 KM ?
a 1.6 tdci 109KM to nie jest Focus mk3 więc pytanie jest z ....py
|
|