Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Opiłki w filtrze paliwa


franutek
08-11-2014, 23:08
Witam

Posiadam wersję S-maxa 2,0 115KM 2008 przebieg 172tyś

Od kilku dni nie zależnie czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku auto bardzo ciężko odpalało ( czasami nawet za czwartym piątym kręceniem)
Wymieniłem akumulator na nowy dalej takie same objawy.
Wymieniłem filtr paliwowy i okazało się na filtrze i w pojemniku gdzie jest mocowany są małe ilości aluminiowych opiłek.
Po wymianie filtra auto zapala dużo lepiej bo za pierwszym razem ale nadal trzęsie budą i rozrusznik gwiżdże. W poniedziałek jadę do gościa od rozruszników.
Martwią mnie opiłki na filtrze, nie wiem skąd tam się znalazły.
Mam pytanie do szanownych kolegów czy silnik w moim aucie jest konstrukcji PSA czy samego Forda

marecki.marekk
09-11-2014, 00:34
Psa.

salom
09-11-2014, 10:08
Zacznij szukanie dobrej pompy wysokiego ciśnienia.
Na tej jeszcze troche pojeżdzisz, cześciej wymieniając filtr paliwa, ale już początki końca pompy sie objawiaja.

eclipse
09-11-2014, 11:13
No to czekają cie koszty .

franutek
09-11-2014, 16:36
Auto mam konstrukcji PSA , złuszczenie pomp występowało w konstrukcji samego Forda.

Basra
09-11-2014, 20:13
Witam

Te opiłki, to niestety pompa.

pozdrawiam

slashdotdash
09-11-2014, 20:26
jak to jest? każdego to czeka, czy różne czynniki decydują kiedy pompa zaczyna się łuszczyć?

kalachan
11-11-2014, 06:33
Witam.
To raczej naturalne objawy. Unikaj jak ognia wszelkich wynalazków paliwowych typu Verwa, V-Power itp. Kup orlenowski olej MIXOL i lej do baku 200ml lub więcej na tankowanie. Nie wyleczysz, ale dłużej pożyje;)

Pozdrawiam.

Kasiarz
11-11-2014, 10:49
Witam.
To raczej naturalne objawy. Unikaj jak ognia wszelkich wynalazków paliwowych typu Verwa, V-Power itp. Kup orlenowski olej MIXOL i lej do baku 200ml lub więcej na tankowanie. Nie wyleczysz, ale dłużej pożyje;)

Pozdrawiam.

Doradzanie lania MIXOLU do paliwa, to jak lanie HIPOLU do silnika by ciszej chodził :D
Ręce opodają jak się czyta internetowe brednie.

kalachan
11-11-2014, 19:37
Pomyłka

Tvvardy
11-11-2014, 19:58
Doradzanie lania MIXOLU do paliwa, to jak lanie HIPOLU do silnika by ciszej chodził :D
Ręce opadają jak się czyta internetowe brednie.
Dolewałem, dolewam i będę dolewał Mixolu do paliwa. Robiłem to w Tdci i w Endura-DE. Jak komuś wymieniam zaworki we wtryskach to dolewam Mixol do baku.

Kasiarz
11-11-2014, 21:28
No coś podobnego... Producenci dodatków do paliw zasypują nas przeróżnymi ulepszaczami, smarującymi, czyszczącymi, poprawiającymi kulturę pracy, drogimi jak diabli, a okazuje się, że najlepszym lekarstwem jest stary, poczciwy MIXOL. To dziady, sami pewnie go leją tylko naklejki zmieniają.

A tak swoją drogą, kolego kalachan, to o właściwościach paliw, uczyłem się tak dawno temu, że jeszcze internetu nie było, z którego co niektórzy czerpią "mądrości".

franutek
12-11-2014, 00:13
Witam
W poniedziałek nie udało mi się dostać do gościa od rozruszników. Wolny termin ma dopiero w czwartek. Na jednym ze starszych forum forda mondeo jeden gość napisał, że młotkiem naprawił rozrusznik.Więc i ja spróbowałem jego metody trzonkiem drewnianym delikatnie postukałem w rozrusznik. Okazało się że samochód zaczął normalnie odpalać bez najmniejszych problemów. Więc przyczyną jest rozrusznik. Wcześniej byłem u dwóch mechaników jeden mówił, że gdzieś jest problem w układzie paliwowym, a drugi podpiął auto pod komputer i nie znalazł żadnych błędów, więc przyczyną może być wszystko. Zrobię to co proponował kolega kalachan i zacznę tankować paliwo w Görlitz widziałem dzisiaj litr diesla na stacji TOTAL za 1,29 Euro.

GMK
13-11-2014, 21:46
U mnie pojawiły się podobne objawy. Rano i po dłuższym postoju ciężko odpalał. Pierwsza diagnoza - świece żarowe bo zrobiło się już trochę zimniej. Autko powędrowało do ciepłego garażu i ... nic to nie dało. Następna diagnoza, pewnie rozrusznik.
U mechanika dowiedziałem się, że to najprawdopodobniej tulejka w tylnej obudowie.
No to wymieniamy.
Po rozebraniu okazało się, że mechanik miał rację.
Tulejka miała kształt jajka.
Wymienił tylny dekiel, tulejkę, przeczyścił całą resztę.
POMOGŁO
Pali jak nówka sztuka.
Całość kosztowała niecałe 220 zeta.

ExpressParts
14-11-2014, 10:24
W rodzinnym 407 2.0HDi też pojawił się błąd i zaczęło poszarpywać momentami autem. Po wymontowaniu filtra paliwa ukazały się opiłki. Wymiana filtra paliwa, przejechanie ok. 1000km i znów minimalna ilość opiłków. "Specjaliści" od pomp stwierdzili, że zbadali opiłki pod mikroskopem i nie wyglądają na "pompowe". Zasugerowali, że może paliwo było tankowane z jakiegoś nowego dystrybutora i stąd syf w układzie. Od tamtej pory zrobione ok. 4000km raz się zdarzyło, że wyskoczył błąd na ekranie, ale od razu zgasł i wszystko OK. Na razie czekamy na rozwój sytuacji :)

kalachan
15-11-2014, 09:32
Pierwsza wymiana filtra paliwa po zakupie stan licznika 158000:wink: i tak wyglądał. Były opiłki i to sporo. w tej chwili 285000 - dalej się zdażają.

spławik
15-11-2014, 13:06
No coś podobnego... Producenci dodatków do paliw zasypują nas przeróżnymi ulepszaczami, smarującymi, czyszczącymi, poprawiającymi kulturę pracy, drogimi jak diabli, a okazuje się, że najlepszym lekarstwem jest stary, poczciwy MIXOL. To dziady, sami pewnie go leją tylko naklejki zmieniają.

A tak swoją drogą, kolego kalachan, to o właściwościach paliw, uczyłem się tak dawno temu, że jeszcze internetu nie było, z którego co niektórzy czerpią "mądrości".

To co pisze kolega kalachan nie jest wymysłem grupki dewiantów, są to praktyki poparte badaniami. Cała akcja zaczęła się dokładnie w niemczech.
Najłatwiej jest wyśmiewać że z mixolu naklejki zmieniają...
Osobiście nie widzę w tym nic złego, z tym że nie chce mi się skakać z mixolem i strzykawką przy baku 2 x w tygodniu.
Ja tankuję na BP i to Ultimate i szczerze chciałbym wierzyć że to paliwo jest naj, przedłuża, smaruje, ulepsza, poprawia. Czy tak będzie, zobaczymy...

_sobol_
15-11-2014, 13:47
Mój od nowości karmiony jest wyłącznie BP Ultimate (bardzo sporadycznie zajadę na Orlen, czy shella, a jeśli już, to także wyłącznie paliwa premium) i jak na razie (odpukać), przez 158kkm żadnych złych przygód.

Lelon
21-11-2014, 22:24
Akurat te paliwa niby premium to moga powodowac efekt odwrotny - sa bardziej suche, przez co slabiej smaruja

spławik
25-11-2014, 11:08
Suche jest już podstawowe paliwo od momentu jak obniżyli zawartość siarki.
Ultimate czy inne wynalazki mają właśnie poprawiać smarność i czystość.
W 2014 roku do BP dostawcą jest Lotos, zobaczymy kto będzie dowoził w 2015r.

arturfom
26-11-2014, 17:51
Co do jakości paliwa się nie wypowiem jakie ono jest ale badania potwierdzają ze mamy coraz to bardziej suche paliwo, ja nie tankuje juz żadnych super hiper v power itp bo leje najtańsze z bp dolewam dodatek castrol tda i olej 2t i środek do podnoszenia liczby cetanowej liquy Molly speed - pali normalnie zimą bez zacięcia
Na temat silników psa wiedzą dużo peugotowcy tez zalecają lanie oleju do kosiarek spalinowych z uwagi na ścieranie pompy paliwa i metalicznych opilek w filtrze

CARISMA
28-11-2014, 11:59
...coś jest z tymi paliwami nie tak, zgadzałoby się, że sa zbyt suche ze względu na obniżoną zawartość siarki, ostatnio jak zatankowałem z musu Bio na Bliskiej nie dość, ze silnik pracuje jakby ciszej i bardziej miękko to mniej spala, może to powód lepszego smarowania BIO. Tez uważam za słuszne dodawanie oleju 2T do ropki w celu lepszego smarowania. nawet już zakupiłem Ravenol Skuter z forum:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&hilit=Lubricant&start=630
Co do tych ulepszonych paliw to właśnie na Niemieckim forum sa scany badań smarności i one są właśnie jeszcze gorsze dla aparatury wtryskowej. Reasumując, zalecają lać zwykłe paliwo + dobry olej 2T. Ja wziąłęm Ravenol do on jest polecany tam gdzie jest DPF.
PS Podobno-gdzies czytałem, że od roku 2008 aparatura wtryskowa aut jest już dostosowana do tych paliw bezsiarkowych oraz z obniżoną zaw. siarki.

organista18
05-03-2018, 17:58
A czy spotkaliście się z opiłkami w filtrze oleju? Czy to też wskazuje na pompę? Dziś podczas wymiany oleju taki przykry widok mnie spotkał.

slawek-kali
05-03-2018, 18:09
Jaki kolor? moze byc niewesoło niestety.

organista18
05-03-2018, 19:21
Kolor? Taki błyszczący... Srebrny... Ale magnes ich nie ruszał.

Gural bagienny
01-06-2019, 21:14
Witam dziś wymieniłem filtr paliwa i ku mojemu zdziwieniu zauważyłem kilka opiłków dlaczego jak to silniki PSA który wyleczył wiek dziecięcy
Ale ford szkoda taki fajny
Ford to ford Głowno wort

lucas4891
02-06-2019, 08:39
Witam dziś wymieniłem filtr paliwa i ku mojemu zdziwieniu zauważyłem kilka opiłków

Na pewno pochodza z pompy. Tylko niekoniecznie pompy w aucie.

Gural bagienny
02-06-2019, 12:21
.to dopiero początki więc jeszcze niema tego dużo ale są
Sprawdziliśmy u kolegi w fordzie i też ma zato mój szwagier ma Kia i tam niema a tankujemy na tej samej stacji .
Taki urok forda a niby pozbyli się problemu Głowno prawda teraz trzeba spuścić dziada.

gunter2079
02-06-2019, 14:40
To spuść kup pancerwagena i dyskutuj na tamtym forum. Tu są ludzie którzy są zadowoleni "w większości" że swych aut marki Ford właśnie.
Trafił Ci się liny egzemplarz a jedziesz na całą markę wyśweichtanym powiedzeniem. Tyle mojego....

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

lucas4891
02-06-2019, 16:17
Ja w moim juz znalazlem tyle opilkow ze pompa nie mialaby prawa trzymac parametrow.
A swoja droga to wlasnie kubelwageny 2.0 tdi w najnowszym wydaniu bardzo ladnie opilkuja. Najciekawsze ze sa na boschu. To chyba pierwsza taka wpadka boscha.

Gural bagienny
02-06-2019, 17:37
Gunter
Ja opisuje jak jest z marką ford bo piszecie takie brednie że szkoda gadać że opiłki są w dystrybutorach a prawda jest taka że fordy tak mają jestem po rozmowie z panem który regeneruje pompy i prawda jest taka że fordy puszczają opiłki wcześniej czy później ciebie czeka to samo więc bądź gotowy
Umnie przed zimą było czyściutko i też jestem zdziwiony ale to już było.:diabel2:

kalachan
02-06-2019, 18:45
Skoro fordy to takie słabe pompy mają to również dziadowskie są peugoty, citroeny, volvo i jaguary bo jak dobrze pamiętam są tam te same silniki.

W 2010 kupiłem mojego s-maxa jako używany z przebiegiem na liczniku 180 tyś. Przy pierwszej wymianie filtra były opiłki. Oczywiście panika co to będzie itd. Nic nie robiłem, wtryski nigdy nie były wyciągane. Jedyna awaria zasilania paliwem to problem z uszkodzoną wtyczką zaworu VCV. Kilka razy ekran śmierci i unieruchomienie silnika. Po wymianie spokój. Teraz dochodzę do 400tyś km. opiłki sa cały czas.
Można włożyć nowe wtryski, pompę przewody, i tak dalej. Tylko w moim przypadku przy samochodzie z 2006 r to już przewyższa jego wartość. Leję olej orlenowski do paliwa i dalej w drogę.

Gural bagienny
02-06-2019, 19:19
Dokładnie tak jak piszesz PSA wprowadziła na rynek fuszerkę w postaci pompy która po pewnym czasie puszcza opiłki mało kto się przejmuje tym faktem mało kto wymienia filtry sam bo wymiana serwis który wie o problemie i nawet nie mówi klientowi
A paliwo to druga sprawa ale to nie zmienia faktu że jest kibel i teraz pozostaje pytanie co dalej ........

lucas4891
02-06-2019, 19:39
teraz pozostaje pytanie co dalej ........

Dalej... to bedziesz szanowny kolego pisal roznego rodzaju domysly. Mysle, ze minimum profesjonalizmu, to sprawdzic czy nie ma opilkow w paliwie z przelewow pompy i wtryskiwaczy. W Twoim aucie jest uklad wtryskowy Siemensa, ktory nie ma problemu z opilkowaniem.
Problem takowy wystepuje jedynie w ukladach Delphi.
Co najciekawsze nawet po 2010 roku Delphi nie ustrzegl sie tego problemu.
Poszperaj na forach Peugeot, Citroën. Spece od pomp
Jak tylko slysza Ford 2.0 tdci maja od razu opilki przed oczami. Szkoda, ze niewielu z nich operuje nazwami producentow ukladow wtryskowych

Bump: Pisales wczesniej o aucie KIA w ktorym tych opilkow nie ma. W silnikach Hyundai/KIA sa takie sitka na smoku w baku, ze te opilki nie sa w stanie przez nie przeleciec. Jak nie wierzysz to wymontuj i porownaj z tym ktory jest w Fordzie

Gural bagienny
02-06-2019, 20:22
Piszesz bzdury simens też puszcza opiłki a takie bzdury i dyrdymały że paliwo na stacji ma opiłki to masz w głowie sieczkę
Niepisał byś głupot jakbyś widział pompę z dystrybutora niby która puszcz opiłki tylko do forda .

lucas4891
02-06-2019, 20:36
Piszesz bzdury simens też puszcza opiłki a takie bzdury i dyrdymały że paliwo na stacji ma opiłki to masz w głowie sieczkę
Niepisał byś głupot jakbyś widział pompę z dystrybutora niby która puszcz opiłki tylko do forda .

Szanowny kolego. Jeśli jesteś serwisantem pomp paliwowych używanych na stacjach paliw, to bardzo Cie przepraszam, iż uraziłem Twoja godność moimi jakże sieczkowatymi wywodami.
Ale, tak sobie myślę, ze trochę ogłady i kultury by Ci się przydało...8)

r0ck
03-06-2019, 10:18
u mnie też opiłkuje pompa troszkę, ale mechanik tylko się zaśmiał i stwierdził - dawaj w rurę i się na zapas nie martw :) Także się stosuję do rad.

Gural bagienny
03-06-2019, 12:38
Wszystko ok ale strach takim autem gdzie kolwiek odjechać od domu
To są silniki PSA czy ford czy Peugeot to niema znaczenia opiłki występują w większym lub mniejszym stopniu .
Ale kupując auto od Gebelda przy wymianie filtra paliwa opiłków nie było pokazały się po zimie
Proces rozkładu w toku .

Gural bagienny
06-06-2019, 08:20
Byłem autem na diagnostyce w sprawie pompy i Pan podpowiedział żebym dodawał olej do paliwa na zbiornik 250 ml olej 2T orlenowski

Jaryska
06-06-2019, 09:38
Taki proces rozkładu trwa latami, i od momentu jak zauważysz opiłki w filtrze paliwa, to możesz jeszcze parę lat pojeżdzic i ze 300 tys km zrobic, nic nie robiąc, bo jak już łuszczy, to zadna siła tego nie naprawi, tylko zmiana pompy na nowa, lub całego auta.

Gural bagienny
06-06-2019, 09:58
Zgoda tylko można przedłużyć żywotność pompy i wtryskiwaczy dolewając oleju do paliwa bo i tak napewno niezaszkodzi

Jaryska
06-06-2019, 12:30
Gdyby dolewanie oleju do oleju napedowego nie szkodziło silnikowi, wtryskiwaczom, to pewnie konstruktor by to zalecał, i wszyscy byc może by dolewali jak do dwusuwu, a tak nie jest.
Ten kto kąże dolewac, że sie cos przez to poleppszy, nie ma pojęcia.

Pompa łuszczy opiłkami nie od tego, że coś w niej obciera, przcuje na sucho i trzeba smarować, tylko dlatego że chrom jakim są pokryte powierzchnie wewnątrz pompy,sie odrywa.Nie ma to nic wspólnego z tarciem wewnątrz pompy wysokiego cisnienia.

motorek4612
07-06-2019, 20:19
Pompa łuszczy opiłkami nie od tego, że coś w niej obciera, przcuje na sucho i trzeba smarować
Adaś- jeszcze kilkanaście lat temu zadanie smarowania układu paliwowego w dieslu doskonale spełniał olej napędowy, jednak po wejściu do UNI ta nakazała w celu ochrony środowiska odsiarczyć maksymalnie paliwo dostarczane do dystrybutorów, a jak zapewne wiesz siarka ma doskonałe właściwości smarne. Ja wiem swoje Ty wiesz swoje , nie chcesz nie dolewaj oleju 2t do paliwa, Spędziłem prawie 18 lat pracując w siłowniach okrętowych , kilka lat na warsztacie samochodowym i coś tam wiem na ten temat. Sam do swojego auta dolewam na 70l -4 setki dobrego oleju 2T i jest lepiej niż dobrze. Tyle ode mnie w tym temacie....

Gural bagienny
07-06-2019, 20:46
Kolego a jaki olej polecisz ja znalazłem orlenowski.

Jaryska
07-06-2019, 20:48
Zgoda, ja nie jestem na bieżąco z nowinkami techniki, mam dawną wiedzę i doświadczenie, przyznaję Ci rację, i tylko pogratulować.

lucas4891
07-06-2019, 21:34
A ja sie zastanawiam jaki wplyw na filtr DPF ma spalenie 0,4 l oleju 2T na kazde powiedzmy 1000 km . Pozatym kazda nowa generacja ukladow wtryskowych odznacza sie coraz wiekszym cisnieniem, mniejszymi luzami elementow mechanicznych we wtryskach i mniejsza srednica otworow rozpylacza. Nie krytykuje tylko ciekaw jestem jaki wplyw na to wszystko ma olej do dwusuwa.
Chyba ze ktos gdzies opublikowal testy takich praktyk

eclipse
08-06-2019, 09:29
Jak na razie to tylko opowieści, także na YT. ale dowodów konkretnych nikt nie przedstawił .

Gural bagienny
08-06-2019, 17:37
Ja od dziś leje olej do paliwa DPF wycięty więc co może się stać jak opiłki mam w paliwie ford z tego co wyczytałem to bardzo dobrze znosi takie mikstury .niema co się szczypać .

motorek4612
08-06-2019, 20:04
Kolego a jaki olej polecisz ja znalazłem orlenowski

Tomek ja zalewam olej castrola 2t racing w pełni syntetyczny, całkowicie miesza sie z paliwem i nie wytwarza osadów, jedna butelka wystarczy mi na 160 litrów paliwa.

A ja sie zastanawiam jaki wplyw na filtr DPF ma spalenie 0,4 l oleju 2T na kazde powiedzmy 1000 km

Nie mam DPF-a wiec nie mam tego kłopotu, nie mniej jednak dopóki nie spróbujesz to się nie dowiesz. jak pracowałem na warsztacie robił ze mną kolega co ma mondeo mk4 z 2litrowym klekotem 140 koni, on tez dolewa od ponad 3 lat i żadnych nieprawidłowości nie zauważył.

Gural bagienny
08-06-2019, 21:00
Z tego co wyczytałem nizaleca się łania oleju syntetycznego ponieważ ma wyższą temperaturę spalania
Niepisze żeby się wymarzać tylko poczytałem na forach ja znalazłem Orlen zobaczę po kilku miesiącach co to dało sprawdzę czy opilkowanie pompy zmalało i takie tam fanaberie
Oczywiście jeśli wcześniej niesprzedam.

motorek4612
08-06-2019, 21:03
Przy tej proporcji którą ja zalewam do swojego zbiornika to nie ma znaczenia, ważne że paliwo nie jest"suche"..

kalachan
09-06-2019, 09:08
Ponieważ kiedys już wypowiadałem się na temat dodatków oleju do napędu to pozwolę sobie zacytować mój post wraz badaniami.

Mój post pochodzi z bliźniaczej dyskusji na temat paliw z tego forum i jest odpowiedzią na dyskusję z tąd jego forma. Nie wiem jak go zacytować więc go wklejam. Link do dyskusji https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2298752#post2298752

Mój post :
Odradzanie lania Mixolu do paliwa to dopiero ręce opadają, oj rece opadają.
Nie zmuszam nikogo do takich działań. Jednak podczas kiedy jedni opierają swoje informacje na Onecie, itp. są inni potrafiący w gąszczu informacji dotrzeć do pewnych i wiarygodnych źródeł (nie piszę o sobie). Każdy z nas ma swój rozum, wiedze i doświadczenie.To na ich podstawie potrafi ocenić wiarygodność informacji i ich źródła. Należy jednak szanować oponentów i nie deprawować i skreślać ich z góry. Dlatego sklepy typu Mango zachwalające i sprzedające ultradźwiekowe odstraszacze komarów mają swoich klientów, podczas kiedy wiadomo ze komary absolutnie nie mają żadnych receptorów i nie sa w stanie ich komletnie odczuć. Ja ich szanuję i nie mówię że ręce mi opadają. Teraz do rzeczy bo czasu mało.

Kolego Kasiarz rozumiem ze masz głęboka wiedzę i doświadczenie w sprawach technicznych znane są Ci zagadnienia składu paliw, olejów wiesz co to to tarcie itd. Teraz będę wymieniał coś co na pewno znasz tylko czemu te rece tak opadaja
Na pewno czytałeś opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej Panów Dr inż. Stanisław Oleksiak i Dr inż. Zbigniew Stępień pod tytułem - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych"
https://drive.google.com/open?id=0B7Fm99V3iIWjY3hjbzJHMWZyUVk. Jeśli nie to poczytaj i wtedy rozpoczniemy dyskusje i będziemy się wymieniać spostrzeżeniami. Długi tekst trochę wymagający, ale Cie pocieszę: są obrazki. Obaj Panowie wykonali te badania dla "Zakładu Oceny Właściwości Eksploatycyinych, Instytutu Nafty i Gazu" Wszystko zaczęło sie od wprowadzenia norm emisji i zmniejszenia ilości zwiazków siarki w paliwie od roku 2006. Cytat z internetu:W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa.

Dodatek Biopaliwa do oleju napędowego to kolejny wymysł ekologów i kolejny powód zużywania się naszych samochodów. Taki dokument z INiG szybko zniknął do archiwum pod tytułem"Oddziaływanie olejów napędowych zawierających
fame na procesy degradacji smarowych olejów
silnikowych i wielkość emisji cząstek stałych". Warto poczytać. Tego niema w ulotkach ani reklamach na stacjach paliw. Badany silnik to 2.0 tdci forda. http://archiwum.inig.pl/INST/nafta-g...2011-04-07.pdf
Dodawanie olejów do paliwa zmienia jego liczbę cetanową to wszyscy wiedzą, ale wystarczy poszukać badań na ten temat i są wyniki. Tak kolego Kasiarz takie badania były robione przez niemiecki ADAC w laboratoriach. Cytat z innego forum bo nie chce misie tyle pisać:" Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną" i odpowiednio linki do wyników.: próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686109
próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686110
To na niemieckich forach mercedesa poddawano badaniom różne oleje do silników dwusuwowych i stworzono listę polecanych i nie polecanych.
Znowu cytuję bo dwa razy nie będę pisał
Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.
Zalecane oleje na stronach MT.de dla których własciwości wykonano badania w labolatoriach to:
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest nasz Orlen Platinum Moto 2T: po 16,50zł na stacjach.
Oczywiście pada pytanie co z filtrami DPF. Wiele jest opini o zapychaniu filtrów itd. Znowu cytat bo...czas.
"Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków. W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych. I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.
Kolejny parametr to temperatura zapłonu dodatków, która powinna być podobna do temp. zapłonu oleju napędowego i tutaj też wszystko wyglada super
Można tak długo tylko czy to coś pomoże. Jeśli ktoś nie dolewa to nie znaczy że skończy w piekle. To bardziej chodzi o swiadomość że jesteśmy z każdej strony oszukiwani i jeszcze płacimy za to że hej
Dla bardzo zapalonych detektywów . Chcesz sprawdzić swoją stacje paliwową? trochę paliwa blaszka miedziana i zagrzanie paliwa do 50 stC i tak z 2godziny. Nagminnie dolewają opał do paliwa. Opał jest Czerwony. Jest odbarwiany kwasem siarkowym. Tak lany jest kwas siarkowy do paliwa. jesli płytka pokryje się patyną to oznacza

gtx13
09-06-2019, 19:02
Na forum peugeota kilka lat temu złożyli się na prawdziwe badania nt smarności ON czystej i z dodatkiem oleju 2T przeprowadzone w laboratorium. Wnioski były jednoznaczne...kto się złożył i poznał wyniki badań zaczął dodawać olej do ON. Wątek chyba tam jest jeszcze i liczy bodajże kilkaset stron. Każdy robi jak uważa. Lałem w C5 2,0 HDI do TDCi Smaxa też leję.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

gtx13
09-06-2019, 19:04
Kalachan a co powiesz nt Orlenowskiego Semisythetica 2T? Bo przyznam, że do tej pory tylko tego lałem. W sumie 4lata w Cytrynie C5.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Gural bagienny
09-06-2019, 20:17
Lać tylko podobno lepszy jest ligi moly 1052 .
Co zaszkodzi takim starym dziadom

przydzial1973
09-06-2019, 20:33
Tylu fachowców a żaden nie wie że pompa ma przelewy niskiego cisnienia 1 bar ,pompa ma jakby dwie strony wysokiego cisnienia i niskiego cisnienia smarowana i , chłodzona jest z dwóch stron ,wiekszosc pomp siemens opiłkuje po stronie niskiego cisnienia krzywka rolka popychacz i te opilki ida prosto do baku a potem wyłapuje je filtr ,dlatego w tych ukladach jest to nieszkodliwe chyba ze pusci filtr wiekszosc jezdzi i nic sie nie dzieje ,wiec nie panikujcie w siemensie to norma .Strona wysokiego cisnienia tłoczki nie opiłkuja są bardzo solidne ,zawory wysokiego i niskiego cisnienia są na pompie wszyskie przelewy idą do baku nie do szyny wysokiego cisnienia jak w boschu ,dlatego bosch jak pusci opiłki to koniec ,siemens pod tym względem jest lepiej zaprojektowany.

lucas4891
09-06-2019, 21:08
Strona wysokiego cisnienia tłoczki nie opiłkuja są bardzo solidne ,zawory wysokiego i niskiego cisnienia są na pompie wszyskie przelewy idą do baku nie do szyny wysokiego cisnienia jak w boschu ,dlatego bosch jak pusci opiłki to koniec ,siemens pod tym względem jest lepiej zaprojektowany.:570:

Panie Wieslawie. Nie ogarniam. Przelewy w ukladach wtryskowych Bosch ida do szyny wysokiego cisnienia ?

Bump: Tylu fachowców a żaden nie wie że pompa ma przelewy niskiego cisnienia 1 bar ,pompa ma jakby dwie strony wysokiego cisnienia i niskiego cisnienia smarowana

No bo to sa dwie pompy w jednej obudowie.
Ale jak sie nie myle, to pierwszy to rozwiazanie zastosowal Bosch w mietku 2.1 CDI

kalachan
10-06-2019, 07:29
Kalachan a co powiesz nt Orlenowskiego Semisythetica 2T? Bo przyznam, że do tej pory tylko tego lałem. W sumie 4lata w Cytrynie C5.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Ja też używam tego Orlenowskiego 2T. Trudno ocenić bo tego nie posmakujesz ani nie jesteś w stanie zbadać Dla mnie cena jest ok i miał dobre wyniki testów ADAC.

Co do dyskusji czysto technicznej o Siemensie to daję link do mojego dysku, który prowadzi do szczegółowej serwisówki układu wtryskowego siemens Piezo CR DW10 PSA.
https://drive.google.com/open?id=1gaidFF96ep_mQEVvf7Yv5I9UxbHSr5hu.
Warto poświęcić chwilę bo to rzadki materiał. Są tam objawy awarii , kody błędów itd. Szczegóły może nie do wszystkich silników w s-maxach ale ogólna wiedza bezcenna

gtx13
10-06-2019, 09:15
Tylko czy mówisz o Orlen 2T Platinium czy Orlen 2T Semisynthetic??

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

lucas4891
10-06-2019, 11:39
Co do dyskusji czysto technicznej o Siemensie to daję link do mojego dysku, który prowadzi do szczegółowej serwisówki układu wtryskowego siemens Piezo CR DW10 PSA.

Dzieki wielki kolego. Na pewno czegos ciekawego mozna sie dowiedziec z tego materialu.

przydzial1973
10-06-2019, 18:13
Panie lucas 4991 kolega kalachan podesłał doskonały materiał proszę popatrzec na rysunek PSA 05/2003 - a więc cały pomaranczowy kolor oznacza miejsce o którym pisałem,znajduje sie tam ropa ,niskie cisnienie sterowane zaworem smarowania ,w tym miejscu zamieniany jest ruch obrotowy wałka krzywkowego na posuwisto zwrotny ,jest tam wałek mimośrodowy pierścień spręzyny wymuszające ruch powrotny tłoczka i w tym miejscu pompa jes najbardziej obciążona i tu mogą powstawac opiłki które wracają do baku nie czyniąc szkód , a strona wysokiego cisnienia jest po drugiej stronie .Odnośnie zaworu wysokiego ciśnienia PCV w siemensie znajduje się na pompie,więc cały nadmiar paliwa wraca do baku prosto z pompy ,a w boschu zawór PCV jest na szynie wysokiego cisnienia całe paliwo z nadmiarem kilkudziesieciu procent przechodzi przez szyne ,jezeli będą opiłki mogą wyjść tylko przez wtryski uszkadzając je zawór PCV w boschu ma sitko i nie wypuści opiłków ,siemens nie przelewa przez szynę wysokiego cisnienia tylko przez pompe bo tam jest zamontowany i dlatego mniej opiłkuw może wpaść do szyny wysokiego ciśnienia i o to mi chodziło.

Gural bagienny
10-06-2019, 18:45
Kolego zawsze jakaś część tych opiłków dostanie się na wtryski
To jest patologia PSA to jest Ford .

przydzial1973
10-06-2019, 19:30
Kolego Gural bagienny Ford i PSA stosuje układy wtryskowe siemens bosch delhi i denso nie ma czegos takiego jak patologia psa i ford. VW też stosuje układy wtryskowe siemensa ,proszę poszuka na forach vw pompy bosch cp4 opiłkuja bardziej niz siemens patologia to jest bosch ,w całej europie kilkanaście tysięcy serwisów bosch naprawia regeneruje wtryski, pompy i gdyby się nie psuły to by poszli z torbami a znajdżcie serwisy siemens delphi -ciężko bo nie ma co naprawiac.Bosch wprowadził wtryski piezoelektryczne nienaprawialne i szybciutko je wycofał zamieniajac na elektromagnetyczne naprawialne bo serwisy nie miały by co robic to jest wielka polityka wielkich koncernów które dbają o swoje interesy .PSA w pierwszych silnikach hdi stosowało układy wtryskowe Boscha i co dupa masa awarii,dlatego potem wzieli siemensa i nastąpiła wyrażna poprawa .Podsumowywujac to nie Ford czy PSA jast producentem układów wtryskowych i to nie od nich zależy co sie potem dzieje i nie ma co sie obrazac na forda czy psa.

lucas4891
10-06-2019, 19:39
Panie Wieslawie. Nie zmienia to faktu, iz cisnienie przelewow jest ZNACZNIE mniejsze od cisnienia na szynie. W Siemensie zawor wysokiego cisnienia jak Pan slusznie zauwazyl jest na poczatku strony WC a w Boschu na koncu, ale to niczego nie zmienia ( w kontekscie ewentualnych opilkow z walka i rolki). Wiec nie mama pojecia jakim cudem jakiekolwiek produkty zuzycia wspolpracujacych walka mimosrodowego i rolki bieznej (element miedzy walkiem a tloczkami pompy) moga sie dostac do zasobnika cisnienia.

Bump: Podsumowywujac to nie Ford czy PSA jast producentem układów wtryskowych i to nie od nich zależy co sie potem dzieje i nie ma co sie obrazac na forda czy psa.

Dokladnie...

Gural bagienny
10-06-2019, 20:13
Zobaczymy obyś miał rację .ale to i tak nie zmienia faktu opiłków będzie więcej więcej
To może założyć filtr na powrót .

szibidu
05-07-2020, 06:23
Witam

a ja mam takie pytanie do tych którzy wlewają olej 2T.
Jak go mieszacie z olejem napędowym?
Wiadomą jest że olej nie wymieszany opada na dno .
Ciekawi mnie to .

Pozdrawiam .

Jaryska
05-07-2020, 11:20
gdyby to bryła lodu opadła na dno, tez by po pewnym czasie si,e rozpuściła, tak samo i olej, jak opadnie na dno, to ruch paliwa podczas jazdy, skutecznie wymiesza olej z paliwem, paniał???

Speedo
06-07-2020, 10:03
Jak go mieszacie z olejem napędowym?

Jak byłem mały (ze czterdzieściparę lat temu) to dziadek do syreny lał olej lux10, na stacji benzynowej były takie bańki z wajchą, nalewało się tam benzyny + ten wspomniany olej i za pomocą wajchy mieszało się z paliwem i mieszankę wlewało do syreny. Również w tym okresie wprowadzono na rynek olej mixol, który można było lać prosto do baku, bo sam się mieszał z paliwem (stąd nazwa, miksował się) i bańki do mieszania zostały stopniowo wyparte ze stacji CPN. I tym sposobem od lat jakichś czterdziestu oleje do dwutaktów same się mieszają z paliwem ;)