Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Alternator z benzyny do diesla?
hej
mrugają mi światła i obroty skaczą w dieslu 115 km z 2004r,
alternator po diagnozie do regeneracji, koszt 270 zł (stojan, wirnik, regulator i coś tam jeszcze) :570:
więc postanowiłem, że kupię używany z benzyny ze sprzęgłem na pasek,
tylko teraz nie wiem jaki będzie pasował, mógłby ktoś mi polecić co będzie pasowało?
dane starego altka
Visteon
1S7T-BC
031105
Znalazłem np taki:
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0-16v-alternator-3-i4741341801.html
http://allegro.pl/alternator-mondeo-mk3-1-8-2-0-16v-i4858328922.html
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-1-8-2-0-alternator-i4869410351.html
tylko nie wiem czy te od pb mają taki sam rozmiar jak ten od diesla, żeby pasek chodził równo po całym osprzęcie.
A prąd ładowania ten sam aby? Diesle nie mają mocniejszych?
radekg32 08-12-2014, 12:39 Ale po co masz kupowac taki skoro nie jestes pewny ?
Zajrzyj do dzialu ogloszenia>sprzedam>czesci.... zawsze znajdziesz odpowiedni dla siebie i to przede wszystkim od diesla :) A i cena na pewno nie bedzie wyzsza niz te z aledrogo;)
Nie chce dokupować rolki ze sprzęgłem do altka z diesla. Czytałem na forum wielokrotnie, że alternatory z benzyny pasują do diesla, tylko dokładnie nie wiem jakie to modele. Chce aby cały osprzęt przy okazji pracował ciszej.
znalazłem wypowiedź srs
1S7T-10300-BA / BB / BC / BD / BE - silniki diesla lub Duratec HE z skrz.auto.CD4E - 90A
1S7T-10300-CE / CD / CC / CB / CF - silnik Duratec HE - 115A
z tego wyniki, że mój altek ma 90A, a ten 105A (http://allegro.pl/alternator-ford-mondeo-iii-1-8-105a-1s7t-cd-i4839886081.html)
więcej amperów nie zaszkodzi dla silnika i elektroniki?
radekg32 08-12-2014, 14:13 z tego wyniki, że mój altek ma 90A, a ten 105A
więcej amperów nie zaszkodzi dla silnika i elektroniki?
Ja mam wersje Gia i mam altka 90A, 3 razy juz mi sie palil,ostatnio zalozylem uzywke i tez 90A i chodzi do dzis.
Teraz juz wiem,ze nastepnym razem dawal bym mocniejszy wlasne ten 115A,nie sadze aby mocniejszy mial wplyw na eelektronike etc.....Przecie wiecej pradu nie bedzie ladowal ;)liczy sie tylko jego moc w stosunku do wyposazenia auta :)
A tak na marginesie,jak w zime wlacze podgrzewanie siedzen,grzanie obu szyb plus nawiew to ze swiatel jest dyskoteka,prawdopodobnie wlasnie z uwagi na jego za slaba moc.
A po co Ci rolka,skoro masz ja teraz ?
W altku od diesla jest sztywna rolka.
W altku od benzyny jest rolka wraz ze sprzęgłem, za pomocą którego pasek pracuje ciszej.
Z ciekawości jak wygląda spalenie się takiego altka? Tylko kontrolka na desce czy jakieś poważniejsze konsekwencje?
radekg32 08-12-2014, 15:03 Smrod spalenizny spod maski,kontrolka na zegarach,no a sam altek w srodku to zalezy co sie spalilo-diody,mostek czy cale uzwojenie jak u mnie ;)
jacek73-31 08-12-2014, 15:31 Kupuj śmiało od bęzyniaka ja mam i wszystko jest ok.
Potwierdzam. Pasuje idealnie, nic się nie pali i spokój z osprzętem paska.
matrog19 08-12-2014, 18:19 Potwierdzam jak koledzy wyżej. Zakładaj śmiało ;)
hej, alternator od benzyny założony, oczywiście oryginalny.
Wszystkie objawy - mrugające światła wewnątrz/zewnątrz, falując obroty - ustąpiły! Teraz aż miło się jeździ ;)
metmusic 18-12-2014, 16:27 W zeszłym roku zrobiłem to samo i także wszystkie objawy typu mrugające światła i falujące obroty ustąpiły.
Bomba1233 05-01-2016, 14:24 Ja mam inne pytanie czy będzie pasował odwrotnie??
bo jak widzę to nowe tylko do diesla są ;/
http://img36.staticclassifieds.com/images_tablicapl/381291551_2_644x461_alternator-ford-mondeo-mk3-20-16v-dodaj-zdjecia.jpg
Czy ten alternator z benzyniaka 2.0 16v posiadające to sprzęgiełko, wchodzi bez żadnych przeróbek do 2.0 TDCi czy trzeba coś rzeźbić aby pasek chodził idealnie w osi z resztą osprzętu?
Wchodzi idealnie, przerabiałem ten temat u siebie. Nastała upragniona cisza. A rzeźba to jest wkładanie nowego sprzęgiełka do altka ze zwykłym kółkiem bo bez frezowania się nie obejdzie.
nie polecam wkldac zes ztywnym kolkiem bo sie zemsci jak nic w szybkim czasie. Tak zniszczylem jedn napinacz paska a kuzyn nawet mi nic nie mowil a trzy napinacze polamaly mu sie wlasnie vo sobie dal sztywne kółko. Do altkow o nieduzym amperazu to jeszcz ejak cie moge ale mocne to juz beda lamac napinacze. Ja u siebie wymienilem altek z 120 amperowego na 220 amperowy. Pradu jet tyle ze nie ma sznas na jakiekolwiek migniecie swiatla mimo ze wlaczam odbiorniki gdzie ciagna pradu sporo bo grzana szyba przednia to 40 A tyl t jakies 25A plus lusterka , siedzenia swiatla itd. Jak wam pali altki to dajcie troszke dluzy kabel od altka do aku ten plusowy. To troszke zwiekszy opor miedyz tymi elementami ale nie wplynie na prace za to nie bedzie takich strzalow , szoków pradowych dla alternatora.
W altkach tez mozna powymieniac diody an mocniesze na takie od migomatu czyli takie 50 lub 60 amperowe. Takie mocniejsze altki to maja nie po 6 diod tylko po 12. Takjest w moim czyli sa parami laczone wy mogly taki prad przepuscić.
Gdy ponad 3 lata temu zdechł mój Visteon, kupiłem zamiennik Boscha. Sprzedawca twierdził że jest to wersja uniwersalna i można go zastosować zarówno do Diesla jak i Pb. Założyłem do niego INA 535007410 bez żadnych przeróbek. Pokonane ponad 80 tys km w ciszy.
nie polecam wkldac zes ztywnym kolkiem bo sie zemsci jak nic w szybkim czasie. Tak zniszczylem jedn napinacz paska a kuzyn nawet mi nic nie mowil a trzy napinacze polamaly mu sie wlasnie vo sobie dal sztywne kółko. Do altkow o nieduzym amperazu to jeszcz ejak cie moge ale mocne to juz beda lamac napinacze. Ja u siebie wymienilem altek z 120 amperowego na 220 amperowy. Pradu jet tyle ze nie ma sznas na jakiekolwiek migniecie swiatla mimo ze wlaczam odbiorniki gdzie ciagna pradu sporo bo grzana szyba przednia to 40 A tyl t jakies 25A plus lusterka , siedzenia swiatla itd. Jak wam pali altki to dajcie troszke dluzy kabel od altka do aku ten plusowy. To troszke zwiekszy opor miedyz tymi elementami ale nie wplynie na prace za to nie bedzie takich strzalow , szoków pradowych dla alternatora.
W altkach tez mozna powymieniac diody an mocniesze na takie od migomatu czyli takie 50 lub 60 amperowe. Takie mocniejsze altki to maja nie po 6 diod tylko po 12. Takjest w moim czyli sa parami laczone wy mogly taki prad przepuscić.
Paweł a jak to będzie po polsku!!!
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać. :D
Być może do uniwersalnego zamiennika da się założyć sprzęgiełko bez frezowania obudowy. Bo do ori z diesla ze zwykłą rolką nie jest już tak prosto.
Bo do ori z diesla ze zwykłą rolką nie jest już tak prosto.
Tragedii nie ma, tak robiłem :)
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1458323&postcount=261
Witam serdecznie.
Mam pytanie nieco z innej beczki, miałem alternator z numerem zamiennym 1S7T-CD zamówiłem na allegro używany lecz sprzedawca się pomylił i wysłał mi 1S7T-CE, moje pytanie. Czy wszystko będzie ok, da się to zamontować czy będzie problem ?
Silnik oczywiście 2.0 Pb ;)
KaErzet tak, bez problemu. Zakupiłeś po prostu nowszy model niczym się nie różniący od starszego.
Tapnięte z Sony Z2.
Mam mondeo mk3 2002 tdci 115 KM. Przez dłuższy czas miałem problem z hałasującym układem paska wieloklinowego i tymi wszystkimi rolkami. Wymieniane było koło pasowe, napinacz a problem powracał po kilku tygodniach. W końcu zdecydowałem się na zamianę kółka na alternatorze na jakieś inne (już nie pamiętam od jakiego modelu, ale nie było to od Forda) ze sprzęgłem - problem zniknął i mogłem się cieszyć tą ciszą. Po 7 miesiącach problem wrócił w postaci zatartego łożyska w alternatorze... Nie da się go wymienić, nie da się tego już rozkręcić, wszytko się zapiekło. Po weekendzie wymieniam alternator na regenerowany (i tak muszę kupić nowy altek) od modeli benzynowych, mam nadzieję, że pomoże. Już w standardzie będzie kółko ze sprzęgłem.
matrog19 15-12-2018, 20:14 Po weekendzie wymieniam alternator na regenerowany Nie polecam... Kupiłem kiedyś (KAGER bodajże) zepsuł się zaraz po gwarancji. Generalnie w mondeo to alternator co 50 tys okresowo trzeba wymieniać :P U mnie fabryczny wytrzymał około 140 tys km. A teraz już trzeci raz wymieniał, czyli w sumie jeździ czwarty u mnie (przegieg prawie 300 tys)...
Tragedii nie ma, tak robiłem :)
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1458323&postcount=261
Czy zeszlifowałeś tylko kołnierz czy trzeba poszerzać otwór w alternatorze?
Tylko kołnierz altka zeszlifowałem.
|
|