Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Kontrolka esp a silnik i moc
TERBUH_B 30-12-2014, 20:58 Witam
Czy ktoś z szanownych kolegów miał taką usterkę.
Zapaliła się podczas jazdy żółta lampka esp i autko straciło moc.
Po wyłączeniu silnika i odpaleniu kontrolka gaśnie autko jedzie normalnie po kilku km znowu się zapala i traci moc ledwo się toczy , ledwo przyspiesza
Postaram sie jutro podłączyć pod kompa .Moze coś pokaże
żadna inna kontrolka sie nie wyświetla
paradoxx 30-12-2014, 21:41 Przed dwoma dniami pojawił mi się ten sam problem. Na forum znalazłem informacje że po pierwsze pojechać i podłączyć się pod komp a następnie poszukać problemu w przetartym przewodzie do czujnika przy kole. Podobno to częsta usterka.
Jeszcze tego nie sprawdziłem.
Daj znać co po kompie wyjdzie.
robert LC 30-12-2014, 22:22 ostatnio śledzę tematy ESP i stwierdzam ze na zimę to prawdziwy wysyp :)
Koazdy przypadek inny, mi też z miesiąc temu wyskoczyło z utratą mocy. Mój magik bo tak nazywam swojego mechaniora bo nie chce zdradzać co robił wymienił mi gumę łącząca turbo z intercoolerem jak zwał, zaworek od turbo i troche na kompie posiedział. nwet mocy przybyło :) koszt 400 max.
MIREKTERAZPOLSKA 31-12-2014, 08:21 Niestety częsty przypadek
Zaolejone przewody układu dolotowego + niska temperatura powodują rozszczelnienia
Jarek_Lodz 31-12-2014, 08:25 W tym roku jak był maksymalny mróz, miałem jeden taki przypadek kontrolka sama się włączyła chwilę po ruszeniu. Zrobiłem restart i po chwili to samo. Jak się ogrzał na słońcu, to błąd już nie wystąpił.
TERBUH_B 31-12-2014, 09:41 Komp pokazał błąd absu czekam na info od mayaka co dokładnie ids odczytał.
Auto stoi w ciepłym garażu i po wyjechania też potrafi się zapalić kontrolka
Czytałem na forum o uszkodzeniu sterownika absu .
TERBUH_B 31-12-2014, 11:01 te dwa błędy wracają po kasowaniu błędów:
===PCM DTC P003A:17-6C===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P003A:17-6C===
===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U3001:00-08===
a były jeszcze:
===ABS DTC U0401:68-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U0401:68-48===
===BCMii DTC B109B:13-28===
Kod: B109B - Światło tablicy rejestracyjnej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC B109B:13-28===
===RFA DTC B11E8:11-48===
Kod: B11E8 - Zasilanie ABS
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC B11E8:11-48===
===IPC DTC P1607:82-2A===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL
Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC P1607:82-2A===
===IPC DTC U0401:68-2A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U0401:68-2A===
TERBUH_B 03-01-2015, 18:48 Dziś zapala się kontrolka po przejechaniu ok 2km. Dodatkowo zapalił się check engine .auto mocno zwolniło .nadal zgaszenie i odpalenie kasuje na chwilę blad esp. Check się pali ciagle
Kiedyś miałem jeszcze na gwarancji taką usterkę, na początku lampka zapalała się po wjechaniu w dziurę potem paliła się cały czas, ale mocy nie stracił. Jeździł normalnie
TERBUH_B 04-01-2015, 21:33 nadal tak samo esp zapala sie po ok 2 km = traci moc
check sie pali
umówiłem sie do magika od fordów wiem że podobne usterki usuwał czy tym razem sie uda?
zobaczymy
TERBUH_B 11-01-2015, 09:36 panowie udalo sie dojść do awarii.Mam uszkodzona gruszkę do sterowania turbo .
Pomierzyłem podciśnienia i na vacum pompie mam 0,9 bara a po podłączeniu gruchy 0,2
i układ za wszelka cenę chce osiągnąć podciśnienie i nie może .Wywala błąd esp i przekroczonego czasu wysterowania turbo . Przechodzi w tryb serwisowy i dupa nie jedzie .
Może jeszcze wyczyszczę geometrie turbiny bo i takie prawdopodobieństwo jest że sie przycina choć jak poruszałem to pracuje lekko i bez zacięć.Będzie grucha zobaczymy co jeszcze .
ps dostac sie do turbiny masakra
TERBUH_B 26-01-2015, 19:25 Awaria naprawione gruszka wymieniona . Niestety brak nowych części zamiennych musiałem kupić używkę i to tez nie było łatwe ( nowa nie dostępna tylko z turbina ). Sprawdzona geometria turbiny chodzi jak nowa .Po naprawie żadnych błędów ,a autko odżyło.
I po reklamie. Kolego - we wszystkich możliwych tematach nadajesz o tym środku!
RafiRypin 27-12-2017, 15:58 te dwa błędy wracają po kasowaniu błędów:
===PCM DTC P003A:17-6C===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P003A:17-6C===
===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U3001:00-08===
a były jeszcze:
===ABS DTC U0401:68-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U0401:68-48===
===BCMii DTC B109B:13-28===
Kod: B109B - Światło tablicy rejestracyjnej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC B109B:13-28===
===RFA DTC B11E8:11-48===
Kod: B11E8 - Zasilanie ABS
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC B11E8:11-48===
===IPC DTC P1607:82-2A===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL
Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC P1607:82-2A===
===IPC DTC U0401:68-2A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U0401:68-2A===u mnie tez jest ten blad P003A ale silnik nie stracil na mocy, kontrolka esp świeci sie caly czas, a zapalila sie jak nie moglem wyjechać z blota i jak juz sie wydostalem na droge tak jakby nagle zablokowalo kola i zapalila sie kontrolka esp,
Remik2911 03-04-2018, 15:38 Hey.Ktos wie co to za błędy?
Dtc # 01 F00616
# 02 160782
#03 c40168
#04 c41568
#05 c41668
Dodam,że dziś zapaliła mi się kontrolka ESP i usterka silnika.Auto straciło moc.Zjechalem na pobocze i wyłączyłem silnik.Po włączeniu wszystko wróciło do normy.Jest czym się przejmować? Ford S-Max 2009 2.0 Diesel
peteypee 03-04-2018, 18:42 Wiekszość takich ceregieli dzieje się jak jest problem z wiązkami np pcm albo pompy abs.
Remik2911 03-04-2018, 18:51 Czytalem,że też może być trafiona gruszka od turbo.Poczekam i zobaczę czy znowu wyskoczy ESP i usterka silnika.
Lewsey89 03-04-2018, 19:15 Witam,
miałem te same objawy w Citroenie(ten sam silnik). Usterka to czujnik ciśnienia Turbo na gruszce. Udało mi się kupić sam czujnik bez gruszki. W serwisie oczywiście ani gruszka, a tym bardziej czujnik niedostępne. Gruszka i czujnik tylko w zestawie z Turbo. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Zero Checków zero błędów ESP.
Remik2911 03-04-2018, 19:33 Hey.Czy mozesz pokazać mi jak wygląda ten czujnik,albo czy jest gdzieś dostępny?
Lewsey89 03-04-2018, 21:17 Do S-maxa prawdopodobnie będzie ten.
http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-1-6-2-0-hdi-tdci-nowy-i7268963190.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24ANDE3OTAwNDUAMjI4NTg4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a663fc43-cd3c-4362-89c9-01e868341fbd#thumb/3
Warto najpierw potwierdzić czy aby na pewno wyrzuca błąd czujnika położenia Turbo.
Czujnik montowany jest od strony podłoża. Woda, sól, pył dostają się szczelinami i powodują usterki. U mnie padł po 3 latach od nowości. Mechanik zajmujący się PSA powiedział, że to częsta usterka.
|