Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] [1.6 TDCi] Turbosprężarka - co wymienić przy regeneracji
Witam
Przymierzam się do regeneracji turbosprężarki. Ma już luz i bierze olej.
Teraz moje pytanie co powymieniać przy wymianie turbo by było dobrze?
Planuje kroki:
- turbina do regeneracji
- płukanie silnika tak z 2 razy - czy stosować płukankę ?
- płukanie intercoolera
- wymiana filtra powietrza
- wymiana przewodu zasilającego turbosprężarkę
- wymiana śrub z sitkiem
- wymiana podkładek przy tych śrubach
- wymiana uszczelki misy, chce ja zdjąć i płukać
- możliwa wymiana smogu
Czy coś jeszcze powinienem powymieniać. np. uszczelkę lub pompę oleju ?
Jakieś inne czynności ?
Ponoć przewód i śruby zasilające mogą iść od Citroena z wym sammym silnikiem. Zna ktoś może kody tych części ?
JacaTouran 09-01-2015, 18:05 To co wymieniłeś to jest wg mnie wystarczająco a nawet nad to.
Misa olejowa jest na silikonie przyklejona, nie ma uszczelki.
Znalazłem coś ciekawego, zalecenie Citroena przy wymianie turbosprężarki w silnikach 1.6HDI
http://turboforum.pl/przyczyny-uszkadzania-sie-turbosprezarek-w-1-6-tdci-t115.html#p230
Ciekawi mnie ze Citroen zaleca wywalenie sitka
Powiecie obie śruby mają sitko czy tylko ta dolna ?
Na innym forum znalazłem takie zalecenie wg etisa
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=31562#6
Turbosprężarka - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (90 KM) 1 523 337 1
Turbosprężarka - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (110 KM) 1 479 055 1
Przewód doprowadzania oleju - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (90 KM) 1 479 840 1
Przewód doprowadzania oleju - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (110 KM) 1 479 839 1
Przewód powrotny oleju - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (90 KM) 1 483 832 1
Przewód powrotny oleju - 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel (110 KM) 1 483 831 1
Śruba wydrążona przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki z filtrem 1 450 265 2
Podkładka miedziana złączki przewodu doprowadzania oleju 1 232 215 6
Filtr oleju 1 359 941 2
Uszczelka filtru oleju 1 145 944 1
Rurka poboru oleju (wraz ze śrubami mocującymi rurkę poboru oleju (3 sztuki)) 1 483 825 1
Uszczelka pompy podciśnienia 1 355 031 2
Zacisk mocujący katalizator do turbosprężarki 1 474 828 2
Uszczelka układu wydechowego 1 152 194 -
Uszczelka chłodnicy oleju i filtru kpl. 1 145 946 1
Przewód wylotowy turbosprężarki (w razie potrzeby) 1 439 410 1
Firmy nie znam kompletnie ale google wyrzuciło mi ich stronę a w zasadzie PDF`a
PROCEDURA WYMIANY TURBOSPRĘŻARKI W SILNIKU DV6 (1.6 HDi/TDCi/...) (http://www.turbo-tec.eu/pl/wp-content/uploads/sites/2/2014/02/instrukcja-wymiany-turbosprezarki-silnik-dv6-1-6hdi-tdci.pdf)
PDF`a dodałem też do załączników
Pitol321 09-01-2015, 21:39 Dolna śruba Banjo wchodząca w blok silnika ma sitko.
Niektórzy zalecają wywalenie, a inni nie...
Kiedyś kontaktowałem się z producentem turbin VNT firmą Garrett (pytałem o koszt wymiany turbiny - moja trochę wyła) i zalecali mi pozostawienie sitka nowego typu z wkładem filtrującym.
Koszt śruby z nowym sitkiem w ASO jest niewielki, przy wymianie oleju została założona nowa śruba i przejeździłem tak dwa lata bez problemów, autko sprzedane i jeździ dalej.
- możliwa wymiana smogu
???
ja od chłopaków z AMGT Ford (http://ford.info.pl) dowiedziałem się że można wywalić sito i nic się niestanie jak czasem syf poleci, to przeleci ;)
ja od chłopaków z AMGT Ford (http://ford.info.pl) dowiedziałem się że można wywalić sito i nic się niestanie jak czasem syf poleci, to przeleci ;)
Nawet planowałem to robić gdyż wg citroena przy 1.6 HDI, procedura serwisowa tego wymaga (załącznik)
Pitol321 12-01-2015, 06:30 Każdy robi jak uważa, ale na tym rysunku jest śruba z sitkiem starego typu - siateczką metalową na wejściu śruby banjo:
http://www.aussiefrogs.com/forum/attachments/citro%EBn-forum/53355d1393051077-c4-1-6-hdi-turbo-rebuild-pictures-20140222_161719.jpg
Przy takiej śrubie zaleca się usunięcie sitka.
Natomiast z powodu łatwości zapchania powstała nowa śruba z wkładem filtrującym na całym przekroju:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/7621e3d0edb4054f1f85a449ee67d7c1.jpg
Dlatego Garrett zalecił mi wymianę śruby na tą nowego typu, a nie wywalanie sitka wkrętakiem.
Przed wymianą śruby użyta została płukanka silnika Liqui Moly, mimo to sitko było generalnie czyste. Zamontowano śrubę nowego typu.
Zrobisz jak uważasz.
Ludzie wywalają sitko i jeżdżą, inni jak ja zamontowali nowy typ śruby i też bez problemu brykają.
Dzieki bardzo rzeczowe info
Zastanawiam się nad tą płukanką LIQUI MOLY ENGINE FLUSH czy sobie większej biedy nią nie zrobię
Pitol321 12-01-2015, 08:14 Jak mojego MK2 kupiłem, to miał prawie 30tyś przelotu bez wymiany oleju.
Brak było info na ten temat w książce, a handlarz oczywiście nie wiedział.
Z tego względu przed wymianą oleju i filtrów zdałem się na płukankę silnika i nic niepokojącego się nie stało.
Jak pisałem, nawet to małe siteczko było generalnie czyste.
Przejeździłem nim ponad 2,5 roku bez komplikacji.
Jak mojego MK2 kupiłem, to miał prawie 30tyś przelotu bez wymiany oleju.
Brak było info na ten temat w książce, a handlarz oczywiście nie wiedział.
Z tego względu przed wymianą oleju i filtrów zdałem się na płukankę silnika i nic niepokojącego się nie stało.
Jak pisałem, nawet to małe siteczko było generalnie czyste.
Przejeździłem nim ponad 2,5 roku bez komplikacji.
Tylko mój ma prawie 200kkm i zastanawiam sie czy za bardzo nie wyczyści silnika.
oraz znalazłem 2 rodzaje płukanek tego samego producenta
LIQUI MOLY ENGINE FLUSH czy LIQUI MOLY PRO LINE ENGINE FLUSH
Pitol321 12-01-2015, 09:10 Decyzje musisz podjąć sam.
Gdybym ja miał tylko problem z puszczającą olej turbiną, to raczej nie bawiłbym się w płukanie silnika, tylko standardowo powymieniał razem z turbiną zasilanie jej olejem wyczyścił miskę olejową i smoka.
Przy takich preparatach w autkach z większym przelotem, zawsze jest jakiś ryzyko zerwania nagaru lub braku pełnej szczelności, choć przy 200tyś km jest to marginalne.
BTW
Dobrym zwyczajem na forum jest nie cytowanie pełnych postów bezpośrednio nad swoimi, gdyż niepotrzebnie rozciąga to temat, a widać przecież na jaką treść odpowiadasz.
Dzieki bardzo rzeczowe info
Zastanawiam się nad tą płukanką LIQUI MOLY ENGINE FLUSH czy sobie większej biedy nią nie zrobię
ja ją stosowałem przy każdej wymianie tj. chyba 4razy w Oplu AstraG 2.0 dtl i 1raz przy pierwszej mojej wymianie w Foczce, sam chciałem a mechanik potwierdził słuszność mojej decyzji
Takie lekko sondujące pytanie.
Gdzie w Polsce dobrze i w rozsądnych pieniądzach regenerują turbo? W moim mieście ceny zaczynają się od 1000 szok
Odnośnie 1.6 TDCi czy 1.6 HDi albo volvowskiego 1.6D to od jakiegos czasu mozna uzyć gotowych rdzeni ktore są już wyważone. U siostry w jej Volvo V50 robiliśmy tak na przykladzie tego poradnika i w zasadzie wszystko dziala (na koncu jest link do tego jak wyjac turbo, wlozyc je potem i co zrobic przy okazji regeneracji turbo w silniku czyli czyszczenie miski, smoka, dolotu itd).
Zastanawia mnie jedno - po regeneracji siostra twierdzi ze spalanie na autostradzie wrosło o 2l/100 km jak jeździ 130-150 km/h.
http://dailydriver.pl/porady/technika/regeneracja-turbosprezarki-zrob-ja-sam-w-garazu/
|
|