Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Zawór EGR zacina się 1.6TDCI


Fjord fokuz TDCI115
28-01-2015, 10:51
Witam,
Posiadam Focusa MK3 z silnikiem 1.6 TDCI 115 koni, ford z salonu, ja go kupiłem z przebiegiem 100 tyś km(zrobiony serwis w ASO). Zaraz po kupnie heheh wywaliło mi komunikat awaria silnika natychmiast serwis, po wyłaczeniu samochodu i po ponownym odpaleniu komunikat znika i samochód dalej jedzie. Nadmienię że przed zapaleniem się kontrolki nic nie szarpie a silnik traci na mocy w wysokich obrotach. Daje się tym jechać. Po restarcie bład znika i nie ma go podczas diagnostyki komputerowej. Ostatnim razem podjechałem z wywalonym błędem do ASO i wyszły dwa , jeden zła praca zaworu EGR i jeden dotyczący wiązki.
Wiązka sprawdzona i podobno jest ok ale zawor do wymiany.
Koszt to ponad 2 koła.
Mam pytanie, czy jest możliwe że przy niecałych 3 latach i tym przebiegu
padł EGR?
Czy można tak jeżdzić i czy ma to wpływ na inne podzespoły?
Czy zaślepiać, a może da radę wyczyścić?
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedź,
FkT :)

whiro
28-01-2015, 11:43
Wyczyść, zaślep rób jak chcesz. Ale na wymianę 2 koła to chardkor. Ja w moim 2.0 tdci od razu po kupnie zaślepiłem. Z tym że mój żadnych błędów nie wywalał, jeśli twój jest zastany i nie daje poprawnych odczytów to lepiej go wyczyść i wtedy albo zostaw albo zaślep. Nie wiem jak w tej wersji ale wielu mówi że zaślepiali uszkodzone i wyciągali wtyczkę a po pewnym czasie błąd znikał. Jak będzie zaślepiony to jego pozycja cie nie interesuje i może być zastany. Jedyny jaki błąd będzie łapał to od pozycji. Zresztą taki błąd jak od egr to żaden błąd , nie wchodzi wtedy w tryb awaryjny i można jeździć. Sam najpierw jeździłem po wyciągnięciu wtyczki z egr. Chciałem sprawdzić czy ten błąd zniknie tak jak wielu pisało. Ale jakoś za tydzień w pracy dorobiłem sobie blaszkę i go zaślepiłem i podpiąłem wtyczkę.

wrzoch
29-01-2015, 17:50
Nie wiem czy zaślepienie nie będzie miało wpływu na DPF, który zapewne jeszcze masz.

Druga rzecz - zaślepia się sprawny zawór, i czysty, a na pewno skalibrowany (komputer musi znać skrajne położenia zaworu i zawór powinien pracować w pełnym zakresie).

Nie wiem skąd wziąłeś tą cenę, bo zawór da się dostać w cenie około 800PLN (nowy), a wymiana nie jest zbytnio skomplikowana (przykręcony dwoma śrubkami i złapany opaską na zatrzask.

damiasek
29-01-2015, 22:17
Wymiana zaworu EGR w 1.6 TDCI to góra 30min włącznie ze zdejmowaniem i zakładaniem podszybia, a da się zrobić nawet w 15 min, tak że na cenniku nie powinno być więcej niż 1h roboczogodziny, koszt zaworu, nawet ze wszystkimi nowymi opaskami uszczelkami itp. to poniżej 1000PLN, adaptacja zaworu to kilka minut - tak że sam oceń.
1. Możesz sam wyczyścić, kalibrować i zobaczyć czy to pomogło. Koszt to własna praca, ewentualnie jakiś ELM327 za kilkadziesiąt zł. Jak pomoże można rozważyć zaślepienie.
U mnie po czyszczeniu wytrzymał prawie 100kkm, niestety do powtórnego czyszczenia się nie nadawał, rozsypało się łożysko.
2. Czy można tak jeździć. Jak zaciął się w pozycji zamkniętej to da się jeździć, swój złożyłem w tej pozycji i wypiąłem wtyczkę. Błąd jest, ale auto jeździ normalnie, z tą uwagą że ja mam wersje 90KM bez DPF.

slawek196812
17-04-2017, 17:03
Witam

Czy ktoś zaślepiał EGR w Foce MK3 -2012 1,6 TDCI 95KM.

Pozdrawiam

Wojtek O.
17-04-2017, 22:03
Heko twierdzi że nie przejdzie ten nr. :/ sam to myślałem zrobić. Jednak ten gośc sie zna.

slawek196812
18-04-2017, 08:52
Cześć

Byłem w Szczecinie w V-Tronic i tam proponowali mi zaślepienie egr-a ,to o co kaman?,może dobrze że się niezdecydowałem.

Pozdrawiam

spenser696969
18-04-2017, 09:19
Pewnie o to chodzi że samo zaślepienie bez zmian w sofcie nie przejdzie.

MaX30
28-04-2017, 21:20
No nie, chodzi o to, że egr jest powiązany z dpf'em. Jeżeli go nie wytniesz to nie możesz zaślepiać i wyłączyć.

daaro
12-01-2018, 08:38
Witam.ciekawi mnie jak wygląda sprawa zaślepienia egr w mk3 tdci 115.
Na próbe odłączyłem wtyczke od zaworu,zapalił sie check na desce ale auto w pełni pracuje.
Wydaje mi sie że lepiej z niskich obrotów ciągnie.
Czy ktoś zaślepił zawór tzw "blaszką"?

cyberion84
12-01-2018, 17:54
Nie wiem jak w tej wersji ale wielu mówi że zaślepiali uszkodzone i wyciągali wtyczkę a po pewnym czasie błąd znikał. Jak będzie zaślepiony to jego pozycja cie nie interesuje i może być zastany.


Ok, też myślę żeby zaślepić u siebie Focus mk2 FL 1.6 TDCI 109 KM, ale to ja będzie ciepło na dworze.


Ale jakoś za tydzień w pracy dorobiłem sobie blaszkę i go zaślepiłem i podpiąłem wtyczkę.

Po zaślepieni blaszką wtyczka ma być wpięta czy "latać luzem" ?

rostex
12-01-2018, 20:49
Ja pierdziele, temat dotyczy 1.6 8V i koledzy znowu pakują rady jak czyścić EGR w zupełnie innym silniku jakim jest 16V. :mad:

daaro
12-01-2018, 20:58
Nie czekam na rady.blacha w drodze,jak zaloze dam znać.

focccccus
22-01-2018, 10:33
Nie czekam na rady.blacha w drodze,jak zaloze dam znać.

Jak Ci poszło z tym egrem?
Jak kolega wyżej pisał - ten wątek jest pomieszany 1.6 tdci 8v (mk3) i 16v (mk2) maja inne egry.
Tego w mk3 nie da się zaślepić, bo on się wysuwa, a nie chowa do środka, zaślepka tylko by go zblokowała.

daaro
22-01-2018, 10:43
Dasie dasie.kupiłem na ebayu,jeszcze w drodze.cierpliwosci.
Zobacz jak jest zbudowany dolot w 8v.
Blacha idzie przed egr.
...cały czas jezdze z odpiętą wtyczką.poza chekiem na zegarach zero innych objawów

focccccus
22-01-2018, 10:49
Dasie dasie.kupiłem na ebayu,jeszcze w drodze.cierpliwosci.
Zobacz jak jest zbudowany dolot w 8v.
Blacha idzie przed egr.
...cały czas jezdze z odpiętą wtyczką.poza chekiem na zegarach zero innych objawów

Podaj link do ebaya

Bump: Robił ktoś z Was adaptację egru focccusem albo forscanem?
Wymieniłem egr i go nie adaptowałem... moze tu leży przyczyna wywalania błędu P042E

daaro
22-01-2018, 12:15
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 161194753287

focccccus
22-01-2018, 13:04
To nie zadziała... jak pisałem - zawór w 1.6 8v wysuwa się na zewnątrz, a ta zaślepka tylko go zablokuje aż spali się silniczek w egrze.

daaro
22-01-2018, 13:15
A ty dalej swoje.
Gdzie jest napisane że trzeba to zamontować tam gdzie myślisz ty?
Zobacz schemat i potem sam dojdziesz gdzie trzeba tą blache "wlepić".

focccccus
22-01-2018, 14:08
A ty dalej swoje.
Gdzie jest napisane że trzeba to zamontować tam gdzie myślisz ty?
Zobacz schemat i potem sam dojdziesz gdzie trzeba tą blache "wlepić".

Masz rację, zwracam honor :oops:

focccccus
22-01-2018, 22:01
Zaadaptowalem egr i hula. Zadnych bledow na niego.
Jak widac w tych silnikach sama wymiana egru na sprawny ani jego mycie nic nie da bez adaptacji.

madamsz
23-01-2018, 07:15
Przecież pisałem Ci, że każda ingerencja w EGR (wymiana, czyszczenie) już od rocznika 2005 musi zakończyć się adaptacją - wykasowaniem wartości wyuczonych, czyli granicy otwarcia i zamknięcia zaworu.

daaro
27-01-2018, 10:57
Noi zaslepiłem.
Wykasowalem błędy,reset egr w forscan i kilkanascie urochomień od rana i żadnego błędu.
Jak coś sie zmieni to dam znać.

daaro
27-01-2018, 19:47
Mam pytanie odnośnie jednej części.
Co to jest za siłownik co zaznaczyłem na zdjęciu?
Co tym steruje?

jarson190
27-01-2018, 20:29
na tej miniaturce ciężko zobaczyć cokolwiek a ty pytasz o siłownik - daj jakieś większe zdjęcie

daaro
27-01-2018, 20:50
Lepij widać.chodzi mi o ten siłownik usytuowany obok egr a.

pawelek89
08-02-2018, 16:53
to jest gruszka która steruje spalinami (zawór obejściowy chłodnicy EGR)

daaro
08-02-2018, 18:47
Bump: Czyli teraz juz nie steruje niczym.
Zaślepiony blachą cały ten wynalazek.
Auto smiga ok.

Fawa
08-02-2018, 21:54
Zaślepiłeś go w miejscu gdzie jest połączony z głowicą ?

Sorrki za takie może dziwne pytanie, ale też bym chciał zaślepić ;p

daaro
09-02-2018, 05:24
Dokładnie tam.było troche roboty aby sie tam dostać.trzeba odkręcić filtr paliwa i jego całą podstawe.

jurea
18-03-2018, 11:25
Dla pewności. Zaślepiamy w miejscu A czy C?

daaro
19-03-2018, 16:08
Ja mam zaślepione "A"

gkowalczyk
27-08-2018, 19:14
Ktoś napiszę poradnik jak to samemu wyczyścić(wyjąć, na co uważać, jak adaptować)

dzwiedziu
27-08-2018, 21:08
Dołączam się do pytania.
Raz prubowałem, odkręciłem śruby widoczne na foto jurea, poniżej A i na lewo od B. Egr delikatnie się poruszał, i co dalej? Wyszarpać go?

darekwawapl11
30-11-2018, 21:53
wyszarpać ruszac na boki i podlewac chemią wyjdzie napewni... czyscimy mr musle oven clean w rekawiczkach gumowych potem reset egr w forscan

gkowalczyk
01-12-2018, 10:32
jakiś fotoporadnik?

darekwawapl11
01-12-2018, 10:36
a po co robota prosta jak... już nie powiem co. z tym ze jak pcm lapie błędy to zawor pewnie uszkodzony jest elektrycznie. zabieg powinien pomoc na kilka tygodni jak sie historia z błędami powtórzy to tylko wymiana na nowy.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

przemek9
23-12-2018, 16:10
Panowie w postach powyżej napisane jest, żeby zaślepiać punkcie A.

Czy to nie jest ostatnie miejsce które blokuje przedostanie się spalin do komory spalania?

Czy nie powinno zakładać się zaślepki w punkcie C, tak aby spaliny nie dochodziły do chłodnicy EGR przez EGR i blokując się na tej zaślepce.

Obawiam się że takie stężenie spalin może w niedługim czasie spowodować uszkodzenie chłodnicy egr i pompowanie spalin do płynu chłodniczego.

daaro
23-12-2018, 17:49
Pomylił kolega kierunki.
Spaliny wlatują najpierw przez punkt A

Brainfiretyre
17-04-2019, 15:12
Może to nie być odpowiednie miejsce na moje pytanie ale jest powiązane z egr częściowo.. Otóż zawalone mam olejem od strony filtra powietrza przez całe turbo, intercooler, przepustnice do egr i pewnie dalej...moje domysły szły w kierunku odmy, gdzie zajrzałem i zawór ze sprężyną i gumką wydaje się być ok tzn nie ma uszkodzeń. Następnym podejrzanym stał się smok ale tam nie zagladalem jeszcze..w sumie chyba istotnym będzie dodać że po otwarciu wlewu oleju jest dziwne ciśnienie (dmucha jak hoy dlatego też odma była pierwsza podejrzaną jako ze pokrywa zaworów jest zintegrowana chyba..). Jest to mój pierwszy diesel i juz to mam dość. Przebieg lekko ponad 100k 1.6 tdci Econetic focus mk3.

Bajbusek82
17-07-2019, 21:28
Witam. Mam pytanko co do zaworu EGR. Jeden z mechaników powiedział, że lepiej go zaślepić i wgrać nowego softa. Mi pojawił się błąd EGR zablokowany w położeniu zamkniętym. Zastanawiam się co zrobić. Blokować i zmieniać softa. Czy wymienić samemu skoro do odkręcenia są tylko 2 śrubki i wypięcie kostki elenktycznej. No i oczywiście adaptacja w for scanie. Jak ją wykonać ktoś to robił ktoś wie. Czy kupić używkę i założyć. znalazłem nowe zawory oto linki:

https://www.czesciauto24.pl/magneti-marelli/13823754

Proszę o info czy wymieniając zawór uszczelkę czymś smarujemy?.

STARRAD
18-07-2019, 07:49
O widzę , że EGR do 1.6TDCI już nie zabija ceną. 500-600pln to ze 3x taniej niż jeszcze kilka lat temu

darekwawapl11
18-07-2019, 11:07
nie słuchaj go wyczysc go dobrze kretem i bedzie git rylko dobrze ja czyscilem dwa razy raz na odpoeprz i po paru tygodniech znowu zaczął robic problemy... drugi raz dostal kąpiel całonocną w krecie i rano szorowanko szczoteczka druciana i jest spoko tz. bylo bo juz nie ma 1.6tdci tylko M57TOP ;)
tylko odseparuj elektronike od czesci metalowej przed kąpielą

Bajbusek82
20-07-2019, 16:29
Witam. Wymieniłem zawór na nowy. Zrobiłem adaptację forscanem przeszła cała. Dziś znów po przejechaniu 30 km błąd się pojawił. Co dalej zdiagnozować.

slawek-kali
20-07-2019, 16:30
kody?

darekwawapl11
20-07-2019, 16:31
oryginał? wiązka do sprawdzenia...

Bajbusek82
20-07-2019, 16:47
Z Magenti moreli nowy. Jak sprawdzić wiązke

Bajbusek82
21-07-2019, 21:20
Witam, ponownie w załączniku przesyłam pliki w których są wartości sprawdzone forscanem. dotyczą one EGR oraz DPF jak również korekt wtryskiwaczy. Co możecie o nich powiedzieć. Błąd egr jest dalej, dodatkowo pojawił się błąd programowanie wtryskiwaczy na maksymalnym poziomie. Błędy w załączniku.

Proszę o pomoc.

Bajbusek82
26-07-2019, 12:38
Witam czy są może jakieś pomysły jak to naprawić jak sprawdzić, czy jest sterowanie zaworem EGR.

Macei
02-08-2019, 07:52
A czy zaślepienie EGR w tym silniku Forda 1.6 8v nie będzie miało destrukcyjnego wpływu na DPF? /zużycie, zapychanie się szybsze etc?/

Czy zaślepienie EGR wiąże się z większą emisją spalin? /chodzi mi o to urządzenie podpinane na badaniach technicznych do rury wydechowej../

Zastanawia mnie to bo Ford ma przecież tak niskie normy emisji spalin /patrz czarna naklejka z numerem VIN przy drzwiach z cyfrą w prawym dolnym rogu w wysokości ~0.5/.. czy nie będzie problemu z przejściem badań technicznych?

Zielony360
02-08-2019, 09:48
Jak zmierzą tlenki azotu, to oczywiście, że badania nie przejdzie. Podobnie można zapomnieć o wyjazdach na zachód, gdzie policja ma ze sobą aparaturę pomiarową i rygor kilku tysięcy euro kary.

Macei
04-08-2019, 07:53
Polska policja również już posiada aparatury pomiarowe do wykonywania takich pomiarów tylko im się pewnie mniej chce mierzyć :)
a co do stacji kontroli pojazdów to teraz za każdym razem przy badaniach technicznych mierzą.. przynajmniej ja od paru lat wiecznie na to badanie trafiam.. trzeba w takim razie z tym egr powalczyć..

pioter1983
22-03-2020, 07:39
Panowie jak to kogos interesuje to ja zaslepilem egr w moim c max 95km bledow nie wywala dpf sie wypala zaslepke zalozylem za egr oczywiscie egr jest sprawny i sobie pracuje ale syfu nie puszcza w dolot zadnej ingerencji w mapie nie robilem juz rok tak smigam i bledow zero

kacper69
22-03-2020, 15:34
tu masz zaślepki :
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-1-4-1-6-tdci-ford-c-max-fiesta-focus-7900471230

Wisemariano
15-12-2021, 16:55
Przecież poniżej +5 stopni egr i tak nie pracuje. O co w tym wszystkim chodzi. A na dodatek dpf wtedy 3x dłużej się zapełnia. Więc tym bardziej nie rozumie tej ekologii.

Mario@Berlin
28-01-2024, 18:13
Witam kolegów .
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podłącze się tutaj.
Pacjent to ford fokus mk3 1,6 tdci 8V 115 km 2011 r.

Kilka dni temu wyskoczył mi Check Engine na zegarach i błąd P0405 ( Wartość niska obwodu czujnika egr A ) . Pojechałem z tym do warsztatu gdzie stwierdzili że zawór egr jest do wymiany. W oryginale był "Pierburg " i taki sam też kupiłem , wymienili mi i odebrałem auto. Wystarczyło że przekręciłem kluczyk i znów to samo Check i p0405.
Następnego dnia wrzuciłem do warsztatu lecz nie mają ram aktualnie elektryka i nic nie mogą z tym zrobić. Więc sam wziąłem się za to, przeszukałem cały internet ale nic konkretnego nie znalazłem. Jednak popisałem z ludźmi na różnych forach i zdobyłem opis złącza egr jak i schemat wysterowania egr . Dziś wykręciłem PCM ,złącza czyste brak korozji i mechanicznych uszkodzeń pinów na kostce przy zaworze tes spoko..po poskładaniu wszystkiego do kupy jalibracja EGR zakończona pomyślnie.
A forscan nadal pokazuje że egr stoi i żadnej reakcji nie ma, zupełnie tak samo jak z wypiętą wtyczką. Tak jak by go tam nie było .po opisie złącza widać że na pinie nr 1 powinno być ok 5v a jest 0.8 v pin nr.2 12 v i jest a podczas kalibracji wyraźnie słychać że zawór pracuje. Może być że nowy zamiennik może być już od nowości padnięty?

slawko2012
10-02-2025, 16:09
witam, czy kolega Mario@Berlin znalazł może rozwiazanie problemu? bo mam dokładnie taki sam w mondeo mk4 1.6 tdci 2012r

Łysy__!
15-03-2025, 07:34
Odgrzebie temat. Wczoraj na trasie z południa na północ, parę razy w trasie trafił się błąd P042E:00-A7. Nie wziąłem kabla żeby forscan podłączyć. Pojawiał się przy przyśpieszaniu. Samochód stracił moc, miał problem przyśpieszać pod górki na autostradzie. Po skasowaniu błędu odzyskuje wigor. EGR pracuje, tzw widać procenty jak się otwiera i zamyka. Pierwszy błąd pojawił się po ok 150km trasy. Myślicie że wyjęcie i czyszczenie załatwi sprawę? Czytam temat teraz i mam mieszane uczycia co do zaślepiania. Niech sobie ta ekologia działa puki jest sprawna.