Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Drastyczny spadek mocy po rozgrzaniu silnika


Papryxxx
28-01-2015, 22:15
Witam serdecznie,

Mam nastepujący problem z moim 1.6 Ti-VCT:

Gdy silnik jest zimny wszystko jest w najlepszym porządu, auto zbiera się jak należy jest żwawe i dynamiczne, natomiast w miarę nagrzewania się silnik słabnie.

Po nagrzaniu do nominalnej temperatury jest już zamulony jakby miał na pokładzie 5 osób i bagaż, do tego stopnia, że podjechanie pod górkę przy 80km/h wymaga redukcji do 3 bo inaczej zwalnia !!!!

Tydzien temu sprawdzalem bledy na komputerze, wyszly 2: blad polozenia wlaka rozrzadu i uszk. grzałka sondy lambda za kat. Rozrząd ustawiony, czujnik położenia wałka dla św. spokoju też wymieniony, sonda lambda wymieniona. Po tygodniu bledow brak a objawy nadal te same. Co to moze byc?

Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc.

miedzianek
29-01-2015, 22:41
filtr/pompa paliwa do sprawdzenia?

lub wtryski

Papryxxx
10-03-2015, 08:01
Problem rozwiązany. Przyczyną był uszkodzony zawór sterujący wariatora ssącego. Wymieniono zawór wraz z wariatorem i problem ustąpił.

Martino1988
23-03-2015, 11:18
Witam

Koledzy mam problem, mój Focus strasznie muli postaram się objaśnić problem najdokładniej jak mogę, a mianowicie przy przyśpieszaniu w dolnym zakresie obrotów 1000-2000 nie ważne jaki bieg strasznie się zastanawia czy pojechać czy nie pojechać (odczuwalne nawet na 1), gdy przekroczy ponad 2000 to tak jakby coś go trzymało z przodu i nie pozwalało jechać, przyśpieszać równomiernie, często też delikatnie przyszarpuję.

Dodam jeszcze, że check się nie zapala, obroty nie falują.

Znajomy podłączył auto pod kompa bodajże program delphi i jedyne co daje do zastanowienia i co pamiętam to sonda lambda (zbyt uboga mieszanka) na pierwszym rzędzie cylindrów (mierzone podczas jazdy).

Jak narazie wymieniłem: cewkę, świece, kable zapłonowe. Olej wraz z filtrami na bieżąco.

Kostkę przy cewce też czeka wymiana bo miałem z nia chwilowy problem ale ale jak narazie daje rade :D

Czy walnięta sonda może powodować takie wariactwo ?

Może zmienne fazy ?

miedzianek
23-03-2015, 13:15
Może:) chociaż nie aż tak

fazy tez mogą być,z jakim poziomem oleju jeździłeś?

Martino1988
23-03-2015, 14:03
Olej poziom max, kiedyś przy odpalaniu fazy się odzywały ale od roku może dłużej żadnego dziwnego słyszalnego dźwięku.

miedzianek
23-03-2015, 17:56
Więc możliwe, że to one, raczej same się nie naprawiły;)

Martino1988
24-03-2015, 07:31
sam nie wiem ;/

nie ma jakiegoś magika, który po podłączeniu do kompa sprawdził by pracę fazatorów?

taurus2
19-03-2016, 19:04
Witam wszystkich klubowiczów. Jestem Nowym użytkownikiem Forda. Moje poprzednie auto (dalej w moim użytkowaniu) na którym zęby zjadłem to Mitsubishi carisma 1.8 GDI. Fordzik w mojej rodzinie jest 1-wszy raz, i tu mam problem. Kupiłem Forda ok 3 tyg. temu, Jest to ford focus mk2 rok prod 2005 1.6 115 km kombi (wersja trend) z instalacją LPG Zenit. Wymieniłem już zbiornik wspomagania, wymiana filtrów i komp. ust. instalacji LPG, uszczelniłem lewy tylni słupek po trochę ciekło (dzięki forum). Nie daję mi jednak spokój to, że zaświecił mi się check po przegazowaniu autka, ale też to że jak na 115 km auto zachowuje się jak na najwyżej 90km brak mu mocy !. Kochani co powinienem zrobić, co sprawdzić, żeby obudzić foczkę do życia. Jestem mechanikiem amatorem i każda rzecz którą mogę zrobić sam napawa mnie dumą, więc naprawdę proszę wszystkich o propozycje i porady. Pozdrawiam taurus2

szkodnik85
19-03-2016, 19:27
Witaj, skoro jestes mechanikiem amatorem to powinieneś wiedzieć że bez podłączenia go do jakiegoś komputera i sprawdzenia błędów to jak szukanie dziury w całym. Jeżeli nie masz dostepu do kompa to sprawdź czy w teście zegarów pokazuje jakis błąd. Wtedy bedziemy mogli Ci pomóc.

taurus2
19-03-2016, 20:39
Witam i dzięki za odp.szkodnik85 Tak wiem (na innym forum dot. tego drugiego auta miałem dostęp do programu),pytanko czy na forum ktoś posiada taki program do focusa ??? mam kabel OBDII.

szafarek
19-03-2016, 20:55
elmconfig, forscan - oba znajdziesz w necie.
Poczytaj, na forum znajdziesz sporo informacji.

szkodnik85
19-03-2016, 23:52
Na początek zacznij od forscana. Elmconfigiem mozesz przez przypadek sobie krzywdę zrobić. Zmień jeszxze raz tytuł.

taurus2
20-03-2016, 10:32
Witam i dzięki za odpowiedzi. Czy tym Forscanem, mogę odczytać błąd i ewentualne go skasować ?? (Nie bardzo wiem jak wpisać temat, żeby wszyscy byli zadowoleni-może jakaś sugestia).

P.S gdzie mam szukać gniazda do podłączenia kabla??

Tarmas
20-03-2016, 11:33
Czy tym Forscanem, mogę odczytać błąd i ewentualne go skasować ??

Tak.

gdzie mam szukać gniazda do podłączenia kabla??

Szukaj pod wyłącznikiem świateł.

Inna kwestia, czy twój interfejs będzie kompatybilny (pewnie nie).

taurus2
20-03-2016, 12:16
Witam Tarmas Nie wiem czy będzie kompatybilny. Jestem świeżym użytkownikiem Forda i mało o nim wiem, więc jestem jak dziecko nocą, potrzebuję kogoś kto choć kawałek poprowadzi mnie za rączkę. Drażni mnie świecący Check i może mieć to coś wspólnego z utratą mocy, bo nie wierzę w to że auto ze 115km silnikiem potrafi tak mulić. Obroty idą ładnie i szybko, ale prędkość nie idzie z nimi w parze. Irytuję mnie to że nie wiem od czego zacząć jak mu pomóc i delektować się jazdą (świece wymienione).

tomimacko
21-03-2016, 15:07
Kolego koła faz rozrządu i tylko to. Tez tak miałem 1.4 mnie objeżdżały nie miał ciągu to była jakaś masakra,na luzie obroty normalnie szły do końca. Zanim wymieniłem koła to wymieniłem pół silnika i nic nie dawało tylko efekt placebo miałem ooo!!! teraz to jedzie_guzik prawda nie jechał...A po wymianie kół rozrządu zrobiła się z niego "rakieta" 120 na 3 to był moment itd.
nie wierzyłem że 1.6 może tak jechać. Wymiana tylko dwóch kół.koszty są ale wrażenia bezcenne..po takiej zmianie mocy.pozdro

taurus2
21-03-2016, 15:52
Witam. To co rzekomo było robione w aucie to sprzęgło kompletne 192 tyś rozrząd 194 tyś i głowica 198 tyś aktualny przebieg to 209 tyś. Dzisiaj jak mi się uda to podepnę foczkę do kompa. Tak poza nawiasem, dzisiaj jadąc do pracy i wracając z niej, miałem wrażenie jakby go coś "puściło". Obroty w górę i prędkość adekwatnie też. Może nie jest to 100%, ale duuużo lepiej. Myślę sobie że przydało by się wymienić filtr paliwa, może paproch wpadł ?? Jak dam radę to napiszę co mi komputer pokażę

piotras31
21-03-2016, 16:07
W tym modelu niema filtra paliwa-chyba że rozbebeszysz bak.Przegoń go powyżej 4000 obrotów,może to co pomoże.

taurus2
21-03-2016, 18:14
No niestety, ale posiadam kabel VAG-KKL i forscan żąda ode mnie Elma. Popytam, może jakiś znajomy posiada, wtedy sprawdzę, no chyba że da się to jakoś w ustawieniach zmienić, ale przeglądałem i nic nie wskórałem.

Bump: piotras31 tak też uczynię może pomoże (widzisz nawet nie wiedziałem że nie ma filtra paliwa poza bakiem) Pozdro.

maniek750826
21-03-2016, 22:07
jeżeli nie pokaże błędów sprawdz wężyk podciśnienia skrzyni korbowej u mnie były podobne objawy co prawda mam silnik 100 konny bez gazu ale może akurat będzie ów wężyk koszt około 50 zł i auto odżyło dodam tylko że mechanik z mojej ulicy stwierdził pierw przestawiony rozrząd a następnie chciał robić kapitalny silnika bo podejrzewał pierścienie kompresyjne koszt 2500 zł a okazało się że ów wężyk zasysał się na zgięciu i wytwarzało się zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej proponował bym sprawdzić jeszcze kompresję ciśnieniomierz można kupić już za 50 zł a dużo powie o stanie silnika pozdrawiam.

taurus2
22-03-2016, 07:50
Witam maniek750826 Dzięki za podpowiedź, powiedz jeszcze gdzie mam szukać tego wężyka

taurus2
22-03-2016, 22:40
Witam. Drodzy forumowicze, dzisiaj znowu lipa. Chciałem przegonić troszkę foczkę i zonk. Czy to na benzynie czy na LPG efekt był podobny ok 120 km/h to max, pedał w podłodze i nic więcej 3200-3400 obr./min na 5-tym biegu ( na 3, 4 do 4000 dało radę) i koniec. Znowu załamka, ale pomyślałem sobie tak (jak się mylę to mnie poprawcie) 1-wszym właścicielem była firma i czy przypadkiem nie ma tam elektronicznego kagańca ???? (bo wiem że firmy zakładają blokadę na prędkość) i gość od którego kupiłem auto (czyli 2-gi właściciel), albo nie miał potrzeby jechać szybciej, albo myślał że tak ma być. Co o tym sądzicie ????

tomimacko
23-03-2016, 14:23
Sprawdź w końcu błędy.

niko123
23-03-2016, 14:37
Może katalozator zapchany , ale komp powinien wywalić bląd sondy.
Jeśli dobrze odpala i np. na 2 czy 3 biegu fajnie się wkręca pod 5 tyś obr. to problem z katalizatorem odpada.

maniek750826
23-03-2016, 20:20
u mnie w\w wężyk jest pod kolektorem widać go tylko kawałek i idzie do odmy bez zdejmowania kolektora można go wyczuć ręką czy nie jest uszkodzony

taurus2
23-03-2016, 20:35
Witam dzisiaj odczytałem takie błędy
P0016 i P0017 ( odczytane z torque)

P0016
Type: - Power - Fuel and air metering - ISO/SAE Controlled
Description: - Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation
Location: - Bank 1 Sensor A

P0017
tu wszystko to samo za wyjątkiem Location: Bank 1 Sensor B

Z tego co wstępnie ustaliłem, chodź mogę się mylić to coś wspólnego z położeniem walu korbowego, ale proszę o szczegóły i pomoc

Dzisiaj na elektrodzie znalazłem coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2989400.html#14445257, a facet od którego kupowałem auto wymieniał rozrząd , jest szansa że mam podobną sytuację ??? i gdzie się z tym zgłosić ???

masmed
24-03-2016, 20:25
Witam dzisiaj odczytałem takie błędy
P0016 i P0017 ( odczytane z torque)



Z tego co wstępnie ustaliłem, chodź mogę się mylić to coś wspólnego z położeniem walu korbowego, ale proszę o szczegóły i pomoc

Dzisiaj na elektrodzie znalazłem coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2989400.html#14445257, a facet od którego kupowałem auto wymieniał rozrząd , jest szansa że mam podobną sytuację ??? i gdzie się z tym zgłosić ???

Witam. miałem podobny objaw błąd P0017 , wymieniłem koła zmiennych faz rozrządu, auto przed wymianą miało moc tylko na zimnym silniku po osiągnieciu właściwej temp. słabło i słabo przyspieszało, w okolicach 3-4 tys obrotów głośno buczało przy utrzymywaniu obrotów od 4 w góre w miare się zbierało. Czek po wymianie czasami sie swiecił czasami gasł, Rozrząd był założony poprawnie po wymianie termostatu(zostawiłem to na koniec) objawy prawie zupełnie ustały auto zbiera się ładnie. Nie do końca wiem czemu termostat miał taki wpływ na auto, może olej osiągał właściwą temp i dzięki temu sterował właściwie fazami rozrządu. Ważny też jest właściwy olej zgodny ze specyfikacją forda, jeśli wymiana kół zmiennych faz nie pomoże mogą też być do wymiany czujniki-zawory sterujące fazami (przy pokrywie rozrządu) cena ok 350 za szt. By lepiej zrozumieć ten silnik obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=eNvD_rRXsww. czasami czek mi się zapali (co nie wpływa na dynamikę auta) ale zauważyłem że im auto wiecej jeździ tym jest mu lepiej :)

taurus2
26-03-2016, 10:05
Witam, u mnie nie ma znaczenia silnik zimny, ciepły. Nie mam problemów z odpalaniem, obroty nie falują, auto samo nie gaśnie.Wszystko jest ok poza brakiem mocy. W aucie nic nie stuka, nie puka, silnik nie drży, nie skacze, nie trzęsie się. Silnik tak się zachowuje, jakby mu nic nie dolegało, tylko brak mocy. Jadąc w 4 osoby, to nawet fiaty 126p mają lepsze przyspieszenie (tak trochę żartobliwie)Już sam nie wiem, może rozrząd jest przestawiony ? może co innego. Sam raczej tego nie wybadam więc będę musiał auto oddać do jakiegoś czarodzieja, a wiadomo jak z nimi czasem bywa.


Życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!

taurus2
28-03-2016, 11:59
Witam w ten świąteczny dzień. Dla wszystkich zainteresowanych, czekam dalej na sugestie w sprawie mojego problemu, może któryś z kolegów mieszka w pobliżu i w jakiś weekend ma ochotę pogrzebać w nie swoim autku, oczywiście odwdzięczę się. Gbdyby jednak tak się nie stało, to w pierwszych tyg kwietnia postaram się auto oddać do czarodzieja. oczywiście będę zdawał relację z poczynań.

taurus2
03-04-2016, 15:39
Witam. Dzisiaj umówiłem się z mechanikiem (na środę-czwartek) Więc pod koniec przyszłego tygodnia mogę wam napisać jak się sprawy mają, czy coś poważnego czy też jakaś błahostka.

taurus2
08-04-2016, 20:06
Witam. Dzisiaj odebrałem samochodzik. Chodzi jak rakieta, zrywny, ma przyspieszenie, po porostu nie to auto. Przyczyna - prosta, ktoś źle zrobił rozrząd, był najzwyczajniej w świecie przestawiony (lub pasek za luźny i przeskoczył) gość poprawił check zniknął sam (chociaż podepnę go pod kompa i sprawdzę) i auto ma nowe życie. Dziękuję wszystkim za porady i pomysły. Pozdrawiam.

damianisko5
09-04-2016, 08:42
"Kość poprawił " - czyli założył nowy pasek ? nowy napinacz ? napisz coś więcej.

taurus2
10-04-2016, 17:31
Poprawione. Wszystko było nowe bo poprzedni właściciel robił gdzieś ten rozrząd. Mechanik powiedział, że prawdopodobnie ktoś to źle złożył czyli już przestawił przy składaniu. Poluzował go ustawił i skręcił tak jak powinno być używając klucza dynamometrycznego. odpalił silnik check się już nie zaświecił i pojechał na jazdę próbną. Przed tym posprawdzał wszystko jeszcze raz dla pewności. Przez przestawiony rozrząd wyskoczyły błędy z rozrządem i czujnikiem położenia wału korbowego. Faktycznie aż mi się twarzyczka cieszy kiedy teraz wsiadam do autka, bo w końcu czerpię radość z jazdy.

damianisko5
12-04-2016, 08:44
Taurus -to gratulacje z udanej naprawy.

taurus2
13-04-2016, 17:22
Dzięki bardzo. Trochę mi jeszcze została drobna kosmetyka autka.

ciafka
13-04-2016, 19:10
Naturalnie, bardzo się cieszę, że samochód już jeździ dobrze, albo przynajmniej tak ci się wydaje.
Co nie zmienia faktu, że mechanik nie ma zielonego pojęcia o wymianie rozrządu w Ti-VCT. Rozrząd w tym silniku ustawia się za pomocą blokad, i w żaden sposób tego nie zrobisz przy założonym pasku - nieważne co "poluzujesz".
Proponuję zatem poszukać kogoś kompetentnego, kto posprząta po swoich poprzednikach i zrobi ten rozrząd jak należy...

miedzianek
13-04-2016, 19:56
Rozrząd w tym silniku ustawia się za pomocą blokad

Mój specjalista zrobił to poprawnie bez blokad;) Wystarczy wiedzieć jak i umieć sobie poradzić:)

ciafka
13-04-2016, 20:58
Pewnie chciałeś napisać "specjalista"... Umieć sobie poradzić to trzeba po takim "specjaliście", silnik remontując albo wymieniając...

miedzianek
14-04-2016, 17:49
Pewnie chciałeś napisać "specjalista"... Umieć sobie poradzić to trzeba po takim "specjaliście", silnik remontując albo wymieniając...

Jakoś po wizycie zniknął mi błąd rozrządu i samochód zaczął jeździć normalnie, spalanie spadło znacznie, nie dusił się i odzyskał moc:)

taurus2
15-04-2016, 13:53
Witam ciafka Rozrząd robił poprzedni właściciel i to jego mechanik spaprał robote. Gość u którego poprawiałem rozrząd robił to na blokadach. Nie wydaję mi się że auto jest szybsze., ONO jest szybsze. Wcześniej 3200 obr/min na 5-tym biegu i koniec max, a teraz przyspiesza ładnie i 5000 obr/min to żadem problem. Pozdrawiam

ciafka
16-04-2016, 07:09
Nie podałeś szczegółów, więc muszę się domyślać. Jako, że nie widzę możliwości żeby "poprawić" na blokadach spięty paskiem rozrząd, zakładam, że pasek został zdjęty, procedura ustawienia rozrządu wykonana, całość spięta blokadami, i pasek ponownie założony. O ile więc tylko nie założono z powrotem tego samego paska, gratuluję sukcesu, i życzę miłej jazdy :one:.
Jeżeli nie zrobiono tak jak opisałem, ponawiam propozycję aby podjechać z samochodem do kogoś, kto się na tym zna (dla twojego własnego dobra i dla dobra twojego Ti-VCT). A co do paska - nie zakłada się drugi raz zdjętego paska, gdyż jest to niezgodne z sztuką i z procedurą Forda.

taurus2
21-04-2016, 12:04
Witam. Nie znam się aż tak dobrze na sztuce i procedurach forda, bo jest to mój pierwszy ford, ale pasek kupowałem nowy. Dzięki i pozdrawiam

ciafka
21-04-2016, 14:43
To zdecydowanie brzmi dobrze. Jakbyś był z okolic Byd-Tor, poprosiłbym o namiary na fachowca, dobrze mieć jakiegoś kumatego w razie czego ... :one:

taurus2
29-04-2016, 20:43
Witam. No to ciafka przykro mi ale jednak dzieli nas trochę kilometrów :)

miedzianek
30-04-2016, 15:51
Ja założyłem ponownie ten sam pasek, ale przy najbliższej wizycie u mechaniora wymienię(razem z paskiem osprzętu i najprawdopodobniej termostatem). Rozrząd to nie zabawa

taurus2
02-05-2016, 01:50
No, zdecydowanie nie.

spidek99
02-05-2016, 09:29
Ja mam podobny problem :
Od paru dni focus tracił moc. Pojeździłem 30 minut, stanąłem nie gasząc auta i po ruszeniu auto wchodzi na max 3 tysięcy obrotów. Musiałem zgasić auto i po odpaleniu było ok. Wczoraj odpaliłem auto, pochodziło około 30 minut i po ruszeniu zapaliła się kontrolka silnika i auto nie chciało wejść powyżej 3 tysi. Jest to taki efekt jadłby turbo się nie włączało. Dzisiaj byłem u magików jeden stwierdził i jest zatkany DPF podłączył kompa i ponoć wypalił go z zanieczyszczeń. Oczywiście nic nie pomogło, wiec podpięliśmy kompa i walnęliśmy rundkę, okazało się iż kontrolka z EGR przy rożnych obrotach i prędkościach stoi na 2%. A owinął się zmieniać co sądzicie o mym przypadku, czy EGR coś tu miesza ? Moje autko to focus mk2 2.0 136KM.
Od momentu jak mechanik pomieszał w kompie, średnie spalanie komp pokazuje mi 25l, jak przycisnę to nawet skacze do 42l/100. ?

gonickim
26-04-2017, 22:41
Przede wszystkim witam Szanownych forumowiczów.
Jest to mój pierwszy post na tym forum.

W grudniu ubiegłego roku wszedłem w posiadanie bardzo przyjemnego Focusa z 2005 r 1.6 z silnikiem TI-VCT, przejechałem bezproblemowo około 6 tyś kilometrów.
Po zakupie wymienione płyny wszelakiej maści oraz filtry, auto spisywało się poprawnie - tankowałem z reguły na jednej stacji, paliwo jakościowo domniemuje że przyzwoite (Shell).
Jako że często lubię skoczyć nad morze to i na święta wycieczkę zrobiłem, trasa zdecydowanie ok - dynamika w normie, prędkość maksymalna także :619:
Wjeżdżając do miasta już nie pierwszym rondzie poczułem że coś jest nie "halo", brak dynamiki, silnik mułowaty, szarpanie na biegach 1/2/3.
Myślę może paliwo kiepskie i końcówka, zajechałem na stację, zalane 20 litrów.
Jazda coraz mniej płynna, w końcu pomarańcza i check engine.
Odwiedziłem znajomego mechanika, błąd odczytany wskazywał na sondę lambdę, dzisiaj odstawiłem i dostałem telefon że śladu po tym błędzie brak/natomiast wyskoczył nowy błąd - przepływomierz.
Wymieniać podzespoły można w nieskończoność - mechanik stwierdził że problem raczej leży po stronie elektryki/elektroniki która w tych modelach (ponoć) miała tendencje do płatania psikusów.
Błędne odczyty z czujników prowadzą do komputera, zachodzi pytanie: na ile błędny odczyt ma związek z osłabieniem mocy auta, szarpaniem, dławieniem silnika?
W dniu wczorajszym silnik zaczął pracować od 500 do 1500 obrotów - w górę i w dół.
Dzięki za konstruktywne podpowiedzi, trochę się rozpisałem ale męczy mnie fakt posiadania niesprawnego pojazdu :027:

Pozdrawiam serdecznie.

Michał.

Karolsxp
30-04-2017, 11:46
A jak nie masz teraz tych błędów to normalnie jeździ? Mój tata ma ten same auto z tym silnikiem:) i dużo co się dowiedział bo sam mu dawałem do zrobienia to może licznik być tego powodem ponieważ są tam szyny can które się sypią w Elblągu u mnie Elektryk wziął 90zl tylko i auto śmiga:) ale co do przepływki sprawdź sam odepnij i zobacz tylko potem usunąć błąd musisz:) wejdź w test zegarów na youtube jest filmik jak to zrobić i gdzie zobaczyć błędy DTC może tam się zapisał to już coś będziesz miał.

gonickim
06-05-2017, 13:01
Gdyby ktoś miał podobny problem: powodem był zapchany przepływomierz.

Kondziel87
19-07-2017, 12:12
Witam,
Od 2 tygodni jestem właścicielem focus mk2 2005 1.6 ti-vct . Po zakupie wszystko było dobrze samochód jeździł nie było żadnych problemów. Po zrobieniu trasy 170 km włączyła się kontrolka check engine i zaczęły się problemy. Silnik zaczął się dławic i dusić jakby brak paliwa prądu. Trwa to krótko ale powtarza się wiele razy podczas jazdy zauważyłem że na 4 biegu obroty około 2-2.5 tyś. Na krótkich odcinkach około 10 km nic takiego nie występuje dopiero jak silnik równocześnie nagrzeje . Mało tego pierwszy jak paliwa spalanie 12.5 litra przy bardzo ekonomicznej jeździe głównie trasa gdzie nie przekraczam 100 kmh. Mocno zaniepokojony że wpadłem na mnie a nie samochód kupiłem kabel diagnostyczny i podpiołem pod program forscan . Po diagnostyce PCM czyli silnik wyskoczyły następujące błędy:
P2303
P1260
P060C
P0101
Przeglądałem forum i przyczyną mogą być:
Cewka, kable zapłonowe, świece, sonda lambda , czujnik walka rozrządu, źle poskladany rozrząd po wymianie , koła faz rozrządu, przepustnica

Bardzo proszę o sugestie i komentarze nim wymienię pół samochodu. Na start zamówiłem kable zapłonowe i świece

Bump: Dodam jeszcze że zdążyło się po odpaleniu samochodu że smierdzialo spalinami albo paliwem i całował obroty na luzie

lukaszooo
19-07-2017, 12:19
Rozrząd odpada skoro raz jest dobrze a raz nie. W forscan jest odrazu opis błędów. Ja uderzył bym w świece i przewody.

Kondziel87
19-07-2017, 12:25
Dzięki za szybką odpowiedź też tak myślę dlatego zamówiłem przewody i świece. Zastanawiam się czym spowodowane takie spalanie silnik się mocno grzeje może nie działa któryś cylinder

Bump: Dodatkowo mam pytanie do osób znających forscan w jaki sposób wyłączy kontroluje check engine . Jestem laikiem w temacie jedynie co udało mi się zrobić to diagnostykę . Szukałem po necie jakiegoś przewodnika po programie co do czego służy ale niestety nic takiego nie znalazłem a nie chciał bym zaszkodzić jeszcze bardziej.

hindus
19-07-2017, 13:36
Kontrolkę check engine wyłączysz przez wyeliminowanie przyczyn błędów i wykasowanie ich.

lukaszooo
19-07-2017, 13:54
Wykasuj błędy, odpal silnik i ponownie podłącz komputer. Zobacz zysk które błędy wracają. Obok numeru błędu jest opis.
Nie chce mi się szukać twoich błędów w telefonie e obstawiam ze wypada zaplon na którymś z cylindrów

Kondziel87
19-07-2017, 14:34
Jako laik nie wpadłem na to spróbuje tak zrobić. Odpale silnik pochodzi chwilę zgasze podepne kompa zobaczę co wyrzuci forscan .Skasuje błędy odpale znowu i powtórzę procedurę. Przeczytałem że diagnostykę robi się przy zgaszonym silniku bardzo proszę o potwierdzenie . Dziś nie dam rady ale jutro wrzucę kody z opisem z programu może ktoś coś pomoże

lukaszooo
19-07-2017, 14:41
Błędy czytasz na zgaszonym ale przekreconym zapłonie, żeby sprawdzić parametry czujników trzeba odpalić silnik ale skoro zbytnio tego nie ogarniasz nie będzie ci to potrzebne.

cezarylech
20-01-2018, 10:12
witam. jestem posiadaczem forda 1.6 Ti-VCT 115 KM i po wymianie rozrzadu auto starcilo moc. barak mocy jest na zimnym silniku ba po rozgrzaniu moc wraca. czasami zapala sie kontrolka silnika i EML pokazuje blad P0017( brak synchronizacji walu z walkiem rozrzadu) auto zapala normalnie obroty stabilne spalanie w normie tylko brak mocy na zimnym silniku przy przyspieszaniu slychac lekkie buczenie. machanik zapewnia za rozrzad zalozony dobrze przy uzyciu blokad. dgyby rozrzad byl zle zalozyony to dlaczego po rozgrzaniu wraca moc?

Bump: dodam jeszcze ze gdy odbieralem auto od mechanika po wymianie rozrzadu chodzilo normalnie, problem pojawil sie po przejechaniu okolo 1500 km glownie autostrada i nie bylo zadnego problemu. problem pojawil sie rano bez przyczyny auto zapalilo normalnie ale byl wyrazny spadek mocy. machanika znalazlem na znanym portalu, mial bardzo duzo pozytywnych opini, rozrzad kompletyny z pompa wody napinaczem pasek continentala. mechanik zapewnia mnie ze rozrzad wymienil dobrze przy uzyciu blokad i na dowod wyslal mi zdjecie blokad.

Deryll
20-01-2018, 13:45
Ewidentnie źle złożony rozrząd. W tym silniku to jest nie lada problem i niektórzy mechanicy polegają na tym.

ManagerNexT
13-03-2018, 18:24
Witam,
Fucus 2005r 1.6 Ti-Vct 115km

Wrzucam film na którym widać o co chodzi, dzieje się tak na postoju i podczas jazdy, przy czym podczas jazdy wygląda to tak że jadę z stałą prędkością i mam 2500obr. i nagle brak mocy obroty spadaj trzeba dodać gazu

https://youtu.be/dng16b3MHiQ

problem w czasie:

0:15
0:58
1:30
1:42
1:48
2:00

Zauważyłem że zawsze było na postoju ponad 750 obr tak 800-850 a teraz wskazuje mniej niż 750obr choć nie zawsze.

Wyświetlił mi się błąd silnika jednak nie mam sprzętu by go odczytać, na dniach podjadę do mechanika

Wcześniej też tak się działo ale bad zniknął usterka również, pojawia się niesymetrycznie , od tak

Pytanie czy błędy się zapisują bo jeśli mi zaraz zgaśnie to dobrze by było jakby się zapisywały.

Jakieś sugestie? Filtr paliwa? Wtryski? Złe paliwo? ( tankuję od kilku lat na jednej stacji, zmieniłem 2 miesiące temu było tak jakby lepiej bo mniejsze spalanie ale teraz wróciło do normy)

3 lata temu spalił mi w trasie 7 teraz ta sama trasa mniejsze obciążenie i 9

Dzięki za pomoc, jak rozwiążę to napiszę co było przyczyną lecz póki co proszę o sugestie.

edit. do 2 tyś obrotów jak się da pełny gaz tak od 1,5 do 2tyś coś buczy jakby silnik 2tyś przestanie. Wcześniej tego nie było

aln
17-05-2018, 06:58
podbiję temat.
Mam podobne objawy plus niesprawny kata. Błąd z niskim napięciem na cewce mi się pojawia jako pierwszy po skasowaniu. Objawy w stylu spadków obrotów czy nierównej pracy pojawiają się bez zauważalnej reguły. Wymieniłem już przewody i świece (przewody były uszkodzone, widać było na nich pęknięcia) ale bez efektu. Spalanie też poszło w górę mocno (ostatnio 12.5/100). Najlepsze jest to, że jak wyczyściłem błędy i zrobiłem trasę 2x300km dzień po dniu to szarpania nie było. Jakaś podpowiedź co jeszcze szukać jest mile widziana

link do całej listy błędów: tutaj (https://pastebin.com/raw/d9196G6F)

lukaszooo
17-05-2018, 08:04
Błędy kata masz z powodu problemu z zapłonem, silnik ma bogatą dawke paliwa, w taki właśnie sposób dobija sie katalizator...

aln
17-05-2018, 09:34
Ok. To od czego zacząć poszukiwania problemów z zapłonem?
Cewka wymieniana 2 lata/ 10-15 tyś km temu na NGK, świece oczyszczone i poprawione przerwy bo ponoć za duże mogły być.

lukaszooo
18-05-2018, 21:18
Czasy czyszczenia, wypalania i zabawy z przerwą mineły..... Świeca do tego silnika kosztuje 12zł .......................

listek1992
22-06-2018, 07:08
Cześć wszystkim, ostatniego czasu pękł mi trójnik od ukladu chłodzenia. Odczuwam spadek mocy po nagrzaniu sie temperatury cieczy ( wskazówka stoi w pionie ). Oryginalenie trójnik byl w ksztalcie powiedzmy litery Y a ka wstawilem taki jaki mialem w ksztalcie litery T. Czy ksztalt trojnika moze miec wplyw na chlodzenie?

listek1992
04-09-2018, 18:25
Cześć wszystkim,
Mam problem z moim Focusem- stracił moc i wybrałem się do serwisu.
Jako że rozrząd miał już swój czas postanowiłem wymienić kompletny rozrząd razem z pompą paliwową. Zgłosiłem awarię mocy również. Mechanik po dostaniu się do rozrządu stwierdził że przyczyną najprawdopodobniej są kółka wariatorów (ssący i wydechowy- widać że ktoś kto robił go przede mną już tam ingerował bo kółka były poharatane).

Rozrząd komplet z pompą (oryginał Ford) - wymieniony
Wariatory- wymienione
Płyn chłodniczy- wymieniony
Olej wymieniony- Formuła F (tak jak zaleca producent)

Auto po oddaniu z serwisu super jeździło i wszystkie bolączki zniknęły.
Po około tygodniu samochód znów zaczął tracić moc, spalanie wzrosło, słychać że ogólnie praca silnika nie jest taka jak być powinna.

Udałem się do warsztatu jeszcze raz i podobno komputer wyrzucił błąd sondy. Niestety nie mam tego kodu ale chodziło o sonde bank 2 sensor 1- reakcja z opóźnieniem czy jakoś tak, usunęli błąd i niby samochód wrócił do w miarę dobrych osiągów- jednak nie była to taka moc jak zaraz po wymianie rozrządu itp.

Po 2 dniach po usunięciu błędu znów samochód strasznie muli, traci moc, dziwnie pracuje.

Podłączyłem dziś samochód po ELM do kompa na FORSCAN, komputer nie wywalił żadnego błędu, chciałbym się skupić na sondach, wyniki oscyloskopu (sondy) w załączniku, jest tam nagrane kilka minut pracy na rozgrzanym silniku- na postoju oraz w ruchu.

Jeżeli chodzi o zapłon to:
kable są w miarę nowe (NGK),
świece tak samo (FORD),
cewka nówka (NGK)

Log z forscan
http://uploadfile.pl/pokaz/1509431---qxzx.html


Jeżeli trzeba mam też nagranie z postoju (video) trochę zajmuję, jak będzie potrzebne to od razu wgram

Bardzo was proszę o pomoc bo mi już ręce opadają.

listek1992
05-09-2018, 08:50
Nikt nic nie doradzi? :(

grzegorzyk
05-09-2018, 19:41
Ja nie podpowiem , ale jak czytam tematy na forum związane z sondą i muleniem ,to zazwyczaj jest to problem z katalizatorem.
Zresztą poczytaj o tym i sam porównaj opisywane problemy do Twoich.

listek1992
06-09-2018, 08:41
Już mase tematów podobnych czytalem, mechanik mówił, że katalizatory są okej. Odstawilem do serwisu co tylko fordem się zajmuje. Zobaczymy co powiedzą. Jak sie dowiem to opisze- może komuś to pomoże.

Pablos100
13-09-2018, 22:24
no i co było przyczyną ???

miha
06-10-2018, 20:46
A czy są jakieś inne objawy zepsutych faz rozrządu , bo na kompie to chyba nie wyjdzie ?

listek1992
25-10-2018, 12:51
Niestety nadal jest problem. Sondy wymienione katalizator wymieniony. Zacząłem działać teraz na własną rękę i wyjąłem czynniki zmiennych faz rozrządu. Teraz mam mega pytanie do posiadaczy tego samochódu:
Czy po wyjęciu i potrząśnięciu góra - dół powinno coś stukać pukać?
Wydaje się jakby tam był luz.
Kolejne pytanie to na jaka wielkość powinien się otwierać po podłączeniu na 12v do zasilacza? Dodam że u mnie prawie nie widać żeby się otwierał. Może na jakiś milimetr lub dwa ale nie więcej.
Mega proszę o pomoc.

Razziel
25-10-2018, 18:19
Mam bardzo podobny problem z tym autem i bujam się po mechanikach, od jednego do drugiego. Diagnozowano od problemów z przepływomierzem przez świece, cewkę, rozrząd, wariatory, czujniki (elektrozawory) przy wariatorach i katalizator. Aktualnie auto stoi u czwartego mechanika i powoli zastanawiam się czy coś w nim jeszcze robić, czy wysłać w kosmos najbliższym lotem na księżyc.

kaczmar83
01-09-2020, 18:42
cześć Panowie dla potomnych
przyjechał do mnie focus 2 z silnikiem 1.6 ti-vct brak mocy
jako że samochód był po 2 mechanikach postanowiłem za wszelką cenę rozwiązać problem
przyspieszenie strasznie daremne
po podłączeniu pod kompa wywalało błąd wałka ssącego ale tylko niekiedy
sprawdzony rozrząd na oryginalne blokady czyli kołek na wał
blokada wanosów i tylna płetwa na wałki
okazało się że winne były nastawniki faz rozrządu !!
objawy były takie i może to komuś pomoże
na wałku ssącym regulacja pod obciążeniem max -20 stopni (na nowym -50 stopni )
na wałku wydechowym +20stopni (na nowym do +50 stopni )
kąt wyprzedzenia na wale do 50 stopni !!
Dodam jeszcze na koniec że samochód na niesprawnych nastawnikach na zimnym jeszcze w miarę szedł ale jak sie zagrzał była kapa na maxa i wyprzedzenia na nastawnikach oscylowało w okolicach 0 !!
mam nadzieje że pomogę potomnym bo sam naszukałem się na forach jakie powinny być kąty wyprzedzenia na wałkach i oczywiście lipton !!

pozdrawiam !! temat zamykam !!

marcinair23
04-11-2020, 10:57
Hej mam taki problem od dłuższego czasu moje auto jeździ jakby straciło z 30 koni. Focus ma najechane 240 tys z czego 100 tys na gazie. Obecnie brak błędów. Ostatnio zaczeła mi się świecić check z sondą za katem. Sonda wymieniona na bosha i póki co jest ok. Niestety auto mocy nie odzyskało. Samochód chodzi równo i nie ma zadnych problemów z odpalaniem. Wymieniłem cewke i świece. Bez zmian.

Zerknijcie prosze na screeny sond. Nie wiem czy dobrze screeny zrobione bo są na biegu jałowym na benzynie oczywiscie. Czy pierwsza sonda powinna tak pracować ??

Ford 1.6 ti-vct 115km 2006r

mismalis
11-10-2021, 10:04
witam

mało mocy, przy dodaniu gazu dźwięk silnika rośnie, obroty tez, a prędkość nie bardzo, jak by ktoś/cos trzymało z tylu samochód

przy zmianie biegów np z 2 na 3 przy wciśnięciu sprzęgła obroty lekko podskakują w górę


5lat temu auto kupione, wymieniony został rozrząd i wszystkie filtry oleje,

1miesiac temu wymieniony termostat bo się rozsypał, filtry, oleje

autem pojechałem na regulacje LPG i po odebraniu auta z serwisu takie właśnie objawy

wtedy wymieniłem wlotowy zawór zmiennych faz rozrządu

jak zimny to wydaje się ze trochę więcej mocy ale bez rewelacji

Na obu paliwach silnik zachowuje się tak samo

Błedy pokazuje P000A i P0017

wcześniej auto czasem miało ten problem a czasem nie, teraz non stop

ktoś może miał podobny problem, jakieś pomysły co to może być? nie chce wymienić pół auta, dlatego na pierwszy strzał wymieniłem wlotowy zawór zmiennych faz rozrządu ale to jednak nie tu leży problem

hindus
11-10-2021, 13:26
dźwięk silnika rośnie, obroty tez,
No to sprzęgło :)

mismalis
11-10-2021, 14:12
No to sprzęgło :)raczej to nie sprzęgło bo obroty przy dodawaniu gazu nie rosną jakoś bardzo,
gazownicy mówili cos o za późnym zapłonie czy cos takiego

hindus
11-10-2021, 14:49
Ale silnik po puszczeniu sprzęgła jest, tak, sprzęgnięty :) z kołami na sztywno. Więc każda sytuacja kiedy obroty nie rosną/maleją równo z kołami oznacza uślizg - albo na kołach, albo na sprzęgle właśnie. Nie ma innej możliwości :)

Fulara
11-10-2021, 15:23
Ale silnik po puszczeniu sprzęgła jest, tak, sprzęgnięty :) z kołami na sztywno. Więc każda sytuacja kiedy obroty nie rosną/maleją równo z kołami oznacza uślizg - albo na kołach, albo na sprzęgle właśnie. Nie ma innej możliwości :)

Pełna zgoda

mismalis
11-10-2021, 15:32
wiec błędy które pokazuje komp to co innego?

Fulara
11-10-2021, 15:37
Jeśli nie masz automatu a obroty faktycznie ci wzrastają bez zmiany prędkości to masz sprzęgło do roboty.

Ale być może nie jest to powiązane z tematem.

mismalis
17-02-2022, 11:03
Witam,
problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika i przejechaniu paru km przy stałej prędkości np 90km, silnik traci moc.

przed 2/3lata auto było delikatnie zaniedbane, olej nie był wymieniony przez 2lata itp

wymieniony rozrząd + zawór sterujący vct dolotowy + koło wariatora dolotowego, termostat, olej na maxa, filtry wszystkie, świece, ceramizer wlany profilaktycznie jakieś 2kkm temu wiec cieśnienie powinno być wyrównane,

kiedy wszystko jest ok auto fajnie jedzie na każdym biegu, nawet na 5biegu przy 80km/h, auto szybko łapie prędkość nawet 120km/h

kiedy pojawia się problem nawet na 4biegu przy 80km/h przyspieszenie jest marne 80km/h > 90km/h zajmuje to 15sek. reakcją na gaz jest buczenie silnika. Odczucie takie jak bym jechał 50km/h na 5biegu

od czasu do czasu pojawiają się dwa błędu które kasuje OBD, p0171 + p0174- zbyt uboga mieszanka

auto zagazowane, ale problem występuje na obu paliwach

czy ktoś miał podobny przypadek, czekam na pomysły bo mechanicy najchętniej wymieniliby pół silnika

Fulara
17-02-2022, 19:03
zmienne fazy rozrządu ok ?
luzy zaworowe ktoś na tym gazie kiedyś choć raz mierzył ?

ukasz85
26-08-2022, 01:09
Dobry wieczór.
Na wstępie chciałem się przywitać ponieważ dołączyłem do forum dziś.
Widzę że ostatni wpis tego tematu był w lutym , a mamy końcówkę sierpnia.
Panowie i Panię ( Jak są obecne w tym temacie.)

Kupiłem Focusa mk2 2005 z silnikiem 1.6 Ti i objawy mam takie same jak zostały opisane w tym temacie.Z tym że jak startuje silnik rano, to za klekocze chwile i zaś się wycisza . Później rownież jak się rozgrzeje, to za klekocze i cichnie. Dopytam bo nikt w temacie nie pisał o tym czy takie zachowanie to rownież wypracowanie się wariatorów zmiennych faz rozrządu? Dodam że na desce check się nie świeci.

Auto ma przebieg 236 tys a że po zakupie wymienię rozrząd to mam dwa pytania:
1.Chce kupić wariatory zmiennych faz rozrządu oryginały Forda, ale z racji że ostatni post w tym temacie był w lutym to może są sprawdzone inne niż z ASO?A trochę tańsze?

2.Dużo dziś warsztatów zaczyna się specjalizować w naprawach 1-2 marek samochodów czy całych grup wiec moje pytanie bo jestem z Kujawsko-pomorskiego , czy znacie warsztat, który ma wiedzę co do tych silników i niezbędny sprzęt do wymiany rozrządu i wariatorów, dodam że Fajnie jak by to były okolicę Inowrocławia.

Dziękuje za góry za odpowiedź

konieczko5
26-08-2022, 08:41
...

ukasz85
26-08-2022, 17:51
Sprawdź luzy zaworowe.
Jak auto będzie u mechanika na wymianę rozrządu to powiem aby sprawdzili luzy zaworowe.
Dopisze dziś jednak zapalił się check , a że posiadam OBD2 to sprawdziłem błąd i jest on następujący:
P000A - Intake (a) Camshaft Position Slow Response (Bank 1)
czyli dosłownie dolot - pozycja wałka rozrządu, wolne działanie.
(Jak skasowałem błąd i wiem ze on wróci auto jechało lepiej.)
I jak się nagrzeje to przyspiesza jak wóz z węglem dopiero jak złapie ponad 4 Tys obrotów to jakoś jedzie, dól muł.

kln1920
26-08-2022, 20:50
Możliwe że wysiadły zmienne fazy. Dobrze że i tak będziesz rozrząd robił, to jest pole do popisu ze zmiennymi fazami i ewentualnie luzami. Przy rozrządzie obowiązkowo i tak niech je zmierzy i ewentualnie wyreguluje

muchi13
24-01-2023, 13:31
Cześć Klubowicze :surprise:
Szukam porady/pomocy z rozwiązaniem mojego problemu.
3 miesiące temu zakupiłem autko z tytułu i od samego początku zmagam się z błędami z tytułu.(P0017-CRANKSHAFT POSITION BANK 1 SENSOR B-CORRELATION oraz P000A-INTAKE CAMSHAFT POSITION A,BANK1-SLOW RESPONSE)
Do tej pory co zrobiłem:
-nowy rozrząd(błąd był już przed wymianą rozrządu)
-świeży olej w silniku
-wymieniony czujnik położenia wałka
-wymienione oba zawory zmiennych faz rozrządu
Co do objawów jeśli chodzi o auto to wygląda to następująco:
-co któreś tam odpalenie słychać 2 sekundowy zgrzyt
-co jakiś czas na biegu jałowym chodzi niestabilnie, jakby miał zaraz zgasnąć(najczęściej gdy zapali się check)
-klekot(rozumiem,że przy odpaleniu może chwile tak chodzić zanim olej się"rozejdzie") ale nie po kilku, kilkunastu minutach
-gdy silnik nie jest rozgrzany (do około 75 stopni) jest super śmiga jak zły, po pełnym rozgrzaniu gdy silnik wchodzi na obroty około 3 tys jedzie jak muł i wydaje z siebie"buczenie" jakby miał ciężko ;D

Powiedźcie mi, czy wymiana Kół zmiennych Faz rozwiąże "mój problem"?:)
Jeśli już jest taki post/temat to przepraszam.
To mój pierwszy post ;)

Fulara
24-01-2023, 17:08
a rozrząd na pewno jest dobrze ustawiony ? wygląda to na rozjechane fazy ewentualnie te nieszczęsne koła ale to trzezba być pewnym ustawienia rozrządu na ziher.

rozrząd ustawiali na blokadzie wałków i kół ?