Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] bicie kierownicy podczas hamowania.


piters33
18-02-2015, 16:46
Panowie miałem spore bicie kierownicy tylko podczas hamowania na większej prędkości.
Z racji kiepskiej jakości tarcz i klocków wymieniłem całość na nowe, tarcze i klocki.
Bicie podczas hamowania nadal pozostało.
Luzów na zawieszeniu nie ma.
Zauważyłem podczas wymiany że wewnętrzne klocki były dwa razy więcej zjechane jak zewnętrzne i dodatkowo występują luzy na jarzmie zacisku na prowadnicach, może to od tych luzów jest takie bicie??.

Paweł1
18-02-2015, 17:49
Sprawdż amortyzatory. Jakiej firmy tarcze założyłeś?

Poseidon
18-02-2015, 18:17
Zauważyłem podczas wymiany że wewnętrzne klocki były dwa razy więcej zjechane jak zewnętrzne i dodatkowo występują luzy na jarzmie zacisku na prowadnicach, może to od tych luzów jest takie bicie??.
i masz odpowiedź

c-matix
18-02-2015, 19:25
Moim zdaniem podjedz na dobrą stacje diagnostyczną i niech ci przetrzepią zawieszke. Koszt 20zł a powinieneś się raczej dowiedzieć co i jak.

piters33
18-02-2015, 19:43
do zawieszenia bym się wiele nie czepiał, kilka miesięcy temu zmieniałem tylne tuleje na wahaczach, reszta brak luzów.
samych klocków i tarcz bym się też nie czepiał, po i przed wymianą tak samo drgało.

przypominam że tylko podczas hamowania.
wymienię te prowadnice i zobaczę co będzie dalej.

c-matix
18-02-2015, 20:08
przypominam że tylko podczas hamowania.

No własnie przy hamowaniu są duże siły, i możes z tego nie słyszeć ale przy hamowaniu tak.
Aha i czy przy każdym hamowaniu.

Basra
18-02-2015, 20:54
Witam

Po wymianie tarcz wykonuję zawsze pomiar ich bicia.Upewniam się przy tym czy piasty są proste.

pozdrawiam

piters33
19-02-2015, 05:03
raz mocniej bije a raz słabiej, przy mocnym dociśnięciu jak by słabiej.

slyboots
19-02-2015, 12:52
Miałem u siebie efekt "bicia" przy chamowaniu. Wymieniłem i odpowietrzyłem cały układ hamulcowy nowym płynem i się uspokoiło. Wyważyłem jeszcze koła.

piters33
19-02-2015, 18:50
Mam już nowe prowadnice, zobaczymy jak zmienię.
Piszą że wpływ mogą mieć tylne hamulce, może tam jest coś nie tak i drgania się przenoszą na kierownicę, jest to układ krzyżowy jest to możliwe.

Paweł1
19-02-2015, 19:46
Mam już nowe prowadnice, zobaczymy jak zmienię.
Piszą że wpływ mogą mieć tylne hamulce, może tam jest coś nie tak i drgania się przenoszą na kierownicę, jest to układ krzyżowy jest to możliwe.
Zmieniałeś z tyłu tarcze i klocki , czy tylko przód? Jeśli z tyłu tarcze będą krzywe to też będą drgania.

weuek
19-02-2015, 20:14
Tył raczej nie powinien mieć tu wpływu, bo:
a) kierownica nie jest z nim wcale połączona
b) bierze o wiele mniejszy udział w hamowaniu niż przód

U mnie też biło. Wszystkie tarcze i klocki zmienione, nowy płyn i czekam... Bo życzliwi na forach powiadają, że bicie powróci.

Paweł1
19-02-2015, 21:54
Tył ma znaczenie bo ukłąd hamulcowy jest krzyżowy a więc przednie koło prawe jest na jednym obwodzie z tylnym lewym i na odwrót.
Jeśli bicie wróci to pomoże przetoczenie tarcz.

weuek
20-02-2015, 09:20
Ale płynem drgania nie przejdą z tyłu na przód, czyli na kierownicę. Tak sobie to biorę na "chłopski rozum". Bo w internetach roi się od specjalistów po lekturze specyfikacji/tabelek i innych takich :-).

Paweł1
20-02-2015, 09:47
W teorii tak jest , ale w praktyce bywa różnie. U mnie dopiero po przetoczeniu tylnych tarcz bicie całkowicie ustąpiło.

piters33
21-02-2015, 11:58
zmieniłem te prowadnice, trochę mniejszy luz, ale drgania dalej pozostały.
Patrzyłem na tylne hamulce i są ok, klocki jeszcze w połowie.
Przednie tarcze sprawdzałem na aucie czy nie mają bicia, nic złego nie zauważyłem.
Nie mam pojęcia czego się czepić.

Jaro.slav
21-02-2015, 13:14
Miałem ten sam problem,mocne drgania na kierownicy przy hamowaniu szczególnie przy zjeżdżaniu ze wzniesienia,winne były tuleje wahacza przedniego,po wymianie problem ustąpił.

piters33
21-02-2015, 14:37
tuleje zmienione w wahaczach, ale tylko tylne, przednie wyglądają ok i nie mają luzów, a może łożyska na mcpersonach.

kondek82
21-02-2015, 15:32
jak zakładałeś tarcze to dobrze oczyściłeś powierzchnię styku piasty z tarczą? To po pierwsze, a podrugie to mialem podobny problem i okazało się że były kola źle zawyżone

Basra
21-02-2015, 17:39
zmieniłem te prowadnice, trochę mniejszy luz, ale drgania dalej pozostały.
Patrzyłem na tylne hamulce i są ok, klocki jeszcze w połowie.
Przednie tarcze sprawdzałem na aucie czy nie mają bicia, nic złego nie zauważyłem.
Nie mam pojęcia czego się czepić.
Witam

Max. bicie tarczy hamulcowej to 0,05 mm.Robiłeś pomiar.

pozdrawiam

piters33
22-02-2015, 08:28
koła wyważone, jak by nie były to by biło mimo hamowania.
Powierzchnia pod tarczą oczyszczona, zobaczyć bicie 0,05 to będzie ciężko, pomiar wykonać to by czujnik zegarowy.
Problem polega na tym że bicie było przed wymianą i jest po, nie czepiał bym się wymienionych części, tylko szukać gdzieś indziej.

Basra
23-02-2015, 20:37
Witam

Bez urazy,ale zrób pomiar bicia tarcz.Wykonaj pomiar grubości tarczy w ośmiu miejscach co 45 stopni.Max różnica grubości to 0,008 mm.Dopiero po pomiarach będziesz miał pewność że drgania nie pochodzą z ukł.hamulcowego.

pozdrawiam

piters33
23-02-2015, 20:40
no sprawdzić by, ale możliwe że od razu na nowych by było bicie?.

Basra
24-02-2015, 12:07
Witam

Bicie może mieć piasta koła ,która przeniesie na tarczę hamulcową.

pozdrawiam

piters33
02-03-2015, 19:22
panowie kolejne spostrzeżenie po oględzinach tarcz po ok 1 tyś przebiegu i dalej bicia kierownicą.
prawa strona ściera tarczę idealnie z obu stron tarczy.
lewa strona wygląda jak by zacisk kantowało i ściera ją po skosie, zewnętrzna strona ściera po krawędzi a od wewnątrz od osi tarczy.
kolejny pomysł mi przyszedł do głowy by zmienić sprężynę na zacisku, z prawej strony co poprawnie ściera tarczę wydawało mi się że sprężyna jest mocniejsza od lewej strony.
może to jest powodem bicia kiery.

http://images68.fotosik.pl/666/fe7cf40daf0f0f5em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe7cf40daf0f0f5e)
http://images70.fotosik.pl/666/41603f50e7f1c02fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=41603f50e7f1c02f)

Paweł1
02-03-2015, 20:00
Szkoda , że nie zrobiłeś zdjęcia całości, ale tarcza ewidentnie do toczenia ewentualnie reklamacji.

piters33
03-03-2015, 05:10
niby krzywa od nowości??

Paweł1
03-03-2015, 09:12
Raczej tak i dotrzeć się na pewno już nie dotrze.

piters33
03-03-2015, 16:18
pójdzie na tokarkę.

piters33
08-03-2015, 16:46
Więc tak.
Tarcza przetoczona, miała bicie ok 0,12mm.
Piasta ma bicie do 0,03mm.
dodatkowo hamulec odpowietrzony dla pewności i zmieniona sprężyna na zacisku.
Bez zmian po tym zabiegu, dalej widać że nierówno ściera tarczę.
Panowie już nie wiem co jest grane.
miałem różne auta, stare po kilkanaście lat z wyrąbanym zawieszeniem i hamulcami, nie było takich tematów jak bicie kierownicy przy hamowaniu, dodatkowo czuć pod nogą jak pedał pulsuje, dopiero przy mocnym dociśnięciu bicie ustępuje.

Paweł1
08-03-2015, 18:49
Czyli jednak krzywa. To , że nierówno ściera to pewne zasługa starego klocka bo zapewne nie zakładałeś po toczeniu nowego? Jakie ma bicie po toczeniu? Toczone obie strony bez wykręcania z tokarki? Sprawdziłeś pozostałe tarcze ile mają bicia? Trzeba szukać w hamulcach , bo wskazuje na to pulsujący pedał.

piters33
08-03-2015, 19:15
na tokarce było jedną setkę.
klocki były troszkę dotarte papierkiem.
drugą stronę zostawiłem bo ładnie ściera na całej powierzchni i czepiłem się najpierw tej drugiej.

tłoczek się cofną po mocnym naciśnięciu trzonkiem młotka, może jest zapieczony i on powoduje nierówne ścieranie tarczy.
dodam że nie ściąga przy hamowaniu tylko telepie kierą.
Przed wymianą hamulców było to sami i z tego powodu zmieniłem na nowe które było mocno zjechane.

Paweł1
08-03-2015, 20:19
Tłoczek tak ma wchodzić. Upierał bym się przy krzywiznach tarczy. U mnie też scierało równo a przy toczeniu wyszły krzywizny. Tarcza powinna być toczona z dwóch stron bez wykręcania z wrzeciona. Ewentualnie toczone obie powierzchnie na raz.

klodis
08-03-2015, 20:36
a ja bym się przyjżał tym tłoczkom i to w obu stronach, klocki i tarcze i uch bicie moze zależeć od tloczka, jak jest zapieczony, skorodowany wewnatrz, lub gumki sa kiepskie to moze tak byc zebije, nie ściskajà klocki tatczy dobrze i taki efekt

piters33
09-03-2015, 05:42
Tłoczek tak ma wchodzić. Upierał bym się przy krzywiznach tarczy. U mnie też scierało równo a przy toczeniu wyszły krzywizny. Tarcza powinna być toczona z dwóch stron bez wykręcania z wrzeciona. Ewentualnie toczone obie powierzchnie na raz.


tak była toczona, obie strony przy jednym mocowaniu, podparta koniem.

piters33
13-03-2015, 19:25
z desperacji i braku pomysłów jutro rozbieram i czyszczę tłoczek w zacisku.

Basra
13-03-2015, 20:17
Witam

Piters33, zrób pomiar bicia tarczy zamocowanej na piaście koła.Max. bicie to 0,05mm.Zacznij od tego pomiaru.

pozdrawiam

piters33
14-03-2015, 20:46
obecnie mam czym pomierzyć.
rozebrałem tłoczek i wymieniłem gumki, nic złego w nim nie wyglądało, był czysty.

problem tkwi w tym że tarcza jest ścierana po skosie jej szerokości.
jak by była piasta krzywa to powinno być widać że ściera więcej w jednym miejscu a w drugim mniej, a tutaj ściera równo po obwodzie tylko po skosie.
Jest możliwe że by było jarzmo ugięte lub zwrotnica i zacisk kantuje w stosunku do tarczy??.
Po przetoczeniu tarczy dokładnie to samo co przy założeniu nowej, jak na foto wyżej.

komar18
15-03-2015, 21:49
Sorry chłopaki, ale tylu bzdur w jednym temacie to jeszcze nie widziałem. Jak jest bicie na kierownicy tylko przy hamowaniu, to MUSI to być wina bicia na PRZEDNICH tarczach. Skąd to bicie może się brać?:
-krzywe tarcze PRZEDNIE;
-źle oczyszczona powierzchnia styku miedzy tarczami a piastami PRZEDNIMI;
-bicie na piastach (najmniej prawdopodobne, bo wcześniej zaczęły by pewnie ostro wyć).

Zacząć należy od pomiaru bicia tarcz zamontowanych na piastach i dokręconych śrubami. OBU tarcz PRZEDNICH od strony wewnętrznej i zewnętrznej.

piters33
16-03-2015, 05:14
kolego komar18 masz jakiś pomysł czemu nierówno ściera jedną tarczę, widoczne na foto wcześniej.
bicie było przed wymianą i zaraz po wymianie całego kpl.

Paweł1
16-03-2015, 22:12
Przestań się przejmować jak ściera tarczę bo za mało przejechałeś , żeby się klocek dotarł. Przełóż klocek na drugie koło i zobaczysz jak ściera. Ja upieram się dalej przy krzywiznach tarcz i pierwsze co bym zrobił to to wykluczył. To , że równo ścierają nie znaczy , że nie mają bicia. Możesz też sprawdzić grubość tarczy w kilku miejscach czy jest identyczna.

piters33
17-03-2015, 19:29
no kolego nie zgodzę się z tobą.
prawe koło jest idealnie dotarte.
niby jak długo się ma układać nowa tarcza z nowym klockiem, z 1000 km zrobione.
Piasta sprawdzana była i ma bicie do 0.03mm
jestem pewien że jest krzywe jarzmo lub mocowanie jarzma na zwrotnicy, może krzywić tarczę przez nierównomierny docisk (kantuje).
powtarzam kolejny raz że na starych tarczach bicie kierownicy też było.
Dzisiaj zrobiłem coś drastycznego, napiszę co jak będzie efekt.

rafus22
19-03-2015, 17:43
Witam. Ile mm. minimum powinna mieć tarcza nadająca się do wymiany .U siebie zauważyłem wybite 23mm a mam 20mm (u mnie przy hamowaniu objawia się to huczeniem przednich kół) i również lekkimi drganiami na kierownicy .Jakiej firmy polecacie tarcze i klocki na przód. z tyłu założyłem tarcze brembo i klocki textera co założyć na przód ?????

piters33
19-03-2015, 19:15
oryginał to ate, jest wiele chwalonych marek, a i tyle samo opini.

Basra
19-03-2015, 19:21
Witam

Złomuje się przy 23mm.

pozdrawiam

wiechu
20-03-2015, 17:53
Witam
Mój kolega miał bicie kierownicy podczas hamowania i jedyną rzeczą jaka pomogła było przetoczenie tarcz z przodu bez zdejmowania z piasty na maszynie do tego celu.Problem zniknął całkowicie.
pozdrawiam.

piters33
20-03-2015, 19:39
tak właśnie jutro zrobię.

piters33
28-03-2015, 10:09
więc tak.

problem nierównego ścierania się tarczy został rozwiązany poprzez splanowanie pod delikatnym skosem jarzma w miejscu kręcenia do zwrotnicy.

zostały przetoczone obie tarcze na piastach, już ich wiele nie zostało po 23.5 mm !! z 25, myślę że jeszcze na nich pojeździ, te 23mm minimum to chyba przesada.

Po kilku kilometrach delikatnego dotarcia klocków test hamowania przy 120km/h i kierownica ani drgnie, zobaczymy co będzie dalej.
Wniosek jeden, krzywe nowe tarcze lub piasta.
Oby problem nie powrócił.

komar18
29-03-2015, 17:48
A nie mówiłem... :) tarcze na bank były krzywe i trzeba było zacząć od pomiaru bicia tarcz przykręconych do piast. Wniosek z tego, że tarcze które kupiłeś są z gó....nego materiału i najprawdopodobniej niedługo znów się powykrzywiają. Tym bardziej, że po toczeniu są sporo cieńsze. Następnym razem kup komplet Ate. A krzywe "branie" klocka prawdopodobnie było winą właśnie kiepskiego klocka i nie miało na pewno nic wspólnego z biciem. Po tym planowaniu jarzma, jak zmienisz klocki to znów może krzywo brać.

mpawcio
02-04-2015, 06:50
Ja jak powiedziałem w warsztacie że może to bicie to przyczyna tulei wachacza to mnie wyśmiał ,powiedzieli ze nowe tarcze na bank krzywe.
Pomyślałem sobie że tuleje mam zurzyte to spróbuje od tego zacząć.Co się okazało po wymianie tylnych tulei przedniego wachacza drgania ustały.Z czego bardzo się cieszę,a mechaników się okazuje trzeba słuchać ale nie zawsze.
Tym optymistycznym akcentem kończę życząc Wesołych i bezproblemowych Swiąt Wielkanocnych.

piters33
02-04-2015, 14:22
Oby tak było, co do tulei drgania i odgłosy cały czas, nie tylko przy hamowaniu, chyba że są konkretnie wyrąbane.

Też wcześniej wymieniałem tuleje i okazało się jednak że to hamulce.
Co do teorii krzywych tarcza tylnych a drgania kierownicy to chyba też raczej nieprawda.

arekk82
02-04-2015, 18:40
Mam pytanie do mpawcio. Jakie rzędu masz przebieg ?

mpawcio
05-04-2015, 19:30
mój maxio ma 260 tysiaków