Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jakie są objawy zużytego przegubu wewnętrznego?


DonFocusII
27-03-2015, 17:46
Czy słychać podczas jazdy w kabinie buczenie, huczenie, jakiś stukot?

mojmistrz
27-03-2015, 18:30
Napiszę Ci w poniedziałek, czy przegub ma wpływ na hałas w kabinie, bo sam mam hałas i wstępna diagnoza to właśnie wewn. ^^

Xperia Z1 tap tap

MIREKTERAZPOLSKA
27-03-2015, 18:38
bardziej łożyko na podporze półosi

Mateo
27-03-2015, 20:41
Przy przyśpieszaniu telepie budą, znaczy są duże wibracje :)

Basra
27-03-2015, 20:49
Witam

Drgania podczas przyspieszania.Wrażenie jak by drgała płyta podłogowa.Właśnie dziś zmieniałem dwa wew.przeguby w Galaxy.

pozdrawiam

przemekmlodyy
29-03-2015, 08:36
u mojej dziewczyny w alfie romeo byl tak uszkodzony przegub że aż deska rozdzielcza podskakiwala przy przyśpieszaniu:D:D

mojmistrz
30-03-2015, 15:40
Wymieniłem wewnętrzny i powiem tyle: nie ma to wpływu na jakiekolwiek nieporządane dźwięki w kabinie. Skończyło się ocieranie, szuranie i chrobotanie podczas obrotu kołem na biegu i nic więcej. Jak głośno w środku miałem, tak mam ;) ja szukam dalej.

Xperia Z1 tap tap

konraf
21-07-2015, 19:38
Witam

Wymieniany miałem niedawno przegub zewnętrzny lewy. Teraz według mnie mam walnięty przegub wewnętrzny lewy. Objawy mam takie, że przy ruszaniu (koła prosto) mam pojedynczy stuk. Potem gdy zmieniam biegi w górę i tuż po zmianie dodam mocniej gazu też jest stuk. Gdy odejmę gazu i dodam gwałtownie, też jest stuk. Do tego od dawna walczę z wibracjami (biciem na kierownicy). Czy to może wskazywać na przegub wewnętrzny? Czy trzeba wymienić całość (jak w załączniku)? Jak rozumiem, ten krzyżak wchodzi na półoś i całość wsuwa się do kielicha tak?

Pozdrawiam

Uziu
21-07-2015, 21:09
jak kielich dobry to czasem warto wymienic sam krzyzak, jak juz wyjechany to tylko komplet, po rozebranu widac w jakim stanie jest krzyzak, trzeba go dobrze wytrzec i widac bieznie.

c-matix
21-07-2015, 23:03
Ja miałem rozleciany krzyżak i był sprawdzany ale na aucie i okazywał sie ok dopiero po zdemontowaniu wyszedł lub a po wyjęciu widoczny uszkodzone jedno koło krzżaka. własne było straszne bujenie podłogą i pedałami. co do twoich objawów bardziej obstawiał bym któryś zewnętrzny. Dodaj iż kupiłem na tej samej stronie całą półoś prawą długą zamiennik i okazało się że auto do 50km/h miało wyczuwalne nadal bujanie podłogą, wiec zaryzykowałem kupiłem orginał używke i nareszcie jeżdzę. Oczywiście nie była to wina sklepu reklamacja została przyjęta bez problemu, a do mojego automatu ciężko dostać te półoś i jest droga.

konraf
22-07-2015, 07:36
A można kupić sam krzyżak? Wszędzie gdzie patrzę to albo kompletna oś z przegubem zewnętrznym i wewnętrznym albo kompletny przegub wewnętrzny.

mojmistrz
22-07-2015, 10:03
http://www.hdmot.pl/index.php?p13876,krzyzak-montazowy-przegubu-wewnetrznego-2116-foc20-23x33-9 to chyba będzie ten.

Xperia Z1 tap tap

Uziu
22-07-2015, 13:24
powinny byc, ja kupowalem w inter cars kiedys.

lostdesper
22-07-2015, 14:24
A przy tym przegubie wewnętrznym nie trzęsie autem przy większej prędkości?

konraf
22-07-2015, 14:38
No właśnie całym autem nie ale mam drgania na kierownicy, z którymi od dawna walczę. Dopiero kilka dni temu zacząłem słyszeć stuki przy ruszaniu i zmianie biegów. Co ciekawe zacząłem je słyszeć po regeneracji maglownicy (czyli gdy ona się usztywniła, bo miała luzy, to pojawiły się stuki). Jak delikatnie operuję sprzęgłem i gazem i wyrównuję obroty jest ok ale jak puszczę nieco gwałtowniej albo dam mniej gazu to jest jeden stuk.

lostdesper
22-07-2015, 14:44
Ale drgania masz przy przyśpieszaniu, hamowaniu czy stałej prędkości? Powiem Ci, że u mnie mam tak: przy 120-140km w tym zakresie drży mi kierownica, a przy puszczaniu sprzęgła, zmianie biegu z wyższego na niższy jak puszcze gwałtownie to mam jeden stuk taki cichy, ale słyszę to. W innym temacie widziałem, że kolega siłował się z drżeniem kierownicy i właśnie powymieniał sporo, opony wyważał, maglownicę regenerował i dopiero przegub wewnętrzny, który dało radę zobaczyć, że jest uszkodzony dopiero po wymontowaniu, był za to odpowiedzialny.

konraf
22-07-2015, 14:49
Drgania mam przy stałej prędkości, około 110-120 km/h. Właśnie też teraz dochodzę do wniosku, że to ten przegub. No nic, po pracy jadę do swojego mechanika. Mam nadzieję, że będzie miał czas, żeby na to rzucić okiem. Chciałbym mieć pewną diagnozę.

lostdesper
22-07-2015, 14:53
A opony wyważone? Ja mam też drgania przy gwałtownym hamowaniu, ale to zapewne tarcze albo klocki. To stuknięcie masz takie jak u mnie? Przy puszczaniu sprzęgła?

konraf
22-07-2015, 17:07
Niestety mechanik zawalony robotą i nawet nie miał wolnego podnośnika, żeby sprawdzić. Umówiłem się na kolejny tydzień. Podjechałem za to na stację kontroli pojazdów. Mechanik potwierdził, że jest tam luz ale na jego oko nie jest tragiczny i według niego może wystarczy dać nowy smar.

Koła wyważane kilka razy. One pierwotnie też były typowane jako winowajce drgań.

Stuknięć nie mam wcale, jeśli naprawdę delikatnie operuję gazem i sprzęgłem. Przy zmianie w górę muszę delikatnie wyrównać obroty i delikatnie puścić sprzęgło. Jeśli robię coś nieco gwałtowniej, jest stuk. Stuki też bywają przy redukcji w dół. Generalnie znając już budowę tego przegubu objawy są typowe. Po prostu wyrobił się albo ten trójnik albo kielich ma już wytarte łoża.

Aha, podjechałem też na jedną z sieciówek szybkiej obsługi. Fachowcy oczywiście. Gość coś postukał w kompie i mówi, że nie występuje sam przegub wewnętrzny i jest cała półoś. Poleca oryginał Forda za 950 zł ;) plus wymiana 250 zł.

mojmistrz
22-07-2015, 18:03
Najlepiej skrzynię nową w pakiecie wymienić, też oryginał,nówka, bo nie ma części zamiennych. A jak skrzynia, to silnik ;) bardzo profesjonalni panowie. 250zł za wymianę przegubu? Chyba z myciem samochodu wewnątrz i na zewnątrz, kawą i obiadem w pakiecie+trochę litrów paliwa na przetestowanie pracy przegubu :D

Xperia Z1 tap tap

lostdesper
25-07-2015, 08:19
I jak udało się wymienić ten przegub? Czy jeszcze nie dało rady?

konraf
25-07-2015, 16:07
Dopiero na wtorek jestem umówiony. Dam znać po naprawie.

P.S.
Niestety auto utknęło na dwa dni u mechanika.
Przegub rozebrany i są poważne problemy z dostępnością części. W całym Poznaniu nie ma przegubu wewnętrznego. W jednej hurtowni mieli, nawet trzy rodzaje (marka NTY) do FF MK2 ale żaden nie pasował i nie był zgodny z oryginalnym.
Mechanik zamówił przegub internetowo. Ma być na czwartek rano i tylko się modlić, żeby pasował. Żeby nie było, wszystkie zamawiane pod numer VIN. Jak nie będzie pasował ten zamówiony, to niedaleko mam szrot i będę chyba szukał używanego.

konraf
31-07-2015, 07:22
Witam

Przegub wymieniony. Objawy w postaci stuków przy ruszaniu i zmianie biegów zniknęły.

Wibracje i drgania kierownicy niestety w minimalnym stopniu zostały. Jak na razie tylko raz miałem możliwość to przetestować. Teraz jest tylko delikatne "mrowienie" przy około 120 km/h ale cała buda się zdecydowanie mniej trzęsie (czyli drgania kierownicy nie przenoszą się teraz na karoserię).
Chcę się teraz umówić na wyważenie kół na Hunter z testem drogowym.

Co do przegubu, jest tragedia. Jak pisałem wyżej, trzy przeguby dostępne na miejscu nie pasowały. Przegub zamówiony przez mechanika pasował połowicznie. Kielich pasował do skrzyni ale krzyżak nie pasował do półosi (półoś jest grubsza i nie chciała wejść w krzyżak). Tak więc mam nowy kielich (bo ten miał wyrobione bieżnie i krzyżak sobie w nich postukiwał), a został stary krzyżak (nie miał oznak zużycia). Krzyżak od nowego przegubu został mi na pamiątkę ;)
Idealnie pasująca była tylko kompletna półoś oryginał za 950 zł. Tyle oczywiście bym nie dał, tym bardziej, że przegub zewnętrzny ma niecałe 3 m-ce. Przypomnę, że wszystkie te części były zamawiane na podstawie numeru VIN, więc nie wiem jak Ford to zrobił, że jest tyle odmian tego przegubu.

Bulipg
01-08-2015, 10:40
Moglbys napisac ile Cie to wszystko wyniosło :) ?

konraf
01-08-2015, 14:12
Przegub 220 zł (niestety firmy nie znam) z czego jak pisałem wyżej wykorzystany tylko kielich + 50 zł za robociznę. Na wyważeniu Hunter-em też dzisiaj byłem. Opisałem to tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2436063&postcount=61

Svirek89
27-02-2016, 18:35
ja mam tak samo stuk przy dodaniu i odjęciu gazu. mechanik stwierdził że to pół osie wewnętrze. Czy jest szansa że to coś mniej kosztownego ?

unguided1989
02-05-2021, 10:32
Przegub 220 zł (niestety firmy nie znam) z czego jak pisałem wyżej wykorzystany tylko kielich + 50 zł za robociznę. Na wyważeniu Hunter-em też dzisiaj byłem. Opisałem to tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2436063&postcount=61

I dało w końcu coś do wyważenie z testem drogowym czy nie?
Też mam wibracje kierownicy przy dużych prędkościach, czekam na info.

Fulara
02-05-2021, 10:44
jak już wyważycie 10x koła w 10 zakładach, wyeliminujecie półosie i dalej trzepie to macie luz na maglu a konkretnie na ślimaku w maglu - szarpanie końcówkami i drążkami nic nie wykazuje.

unguided1989
09-05-2021, 09:56
jak już wyważycie 10x koła w 10 zakładach, wyeliminujecie półosie i dalej trzepie to macie luz na maglu a konkretnie na ślimaku w maglu - szarpanie końcówkami i drążkami nic nie wykazuje.

Można ten luz skasować śrubą na maglownicy?