RyszardaTrzeciaWaza
15-12-2020, 05:25
Ksiązka podaje 5w/30
Amen.
Amen.
Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] zbliża się wymiana oleju jaki wybrać ? RyszardaTrzeciaWaza 15-12-2020, 05:25 Ksiązka podaje 5w/30 Amen. AdoKrycha007 15-12-2020, 10:16 Nie mogę... Milionowy temat o tym samym.. :? Otwórz instrukcje obsługi auta - za darmo na stronie Forda w pdf - i zobacz że tylko 5W30 lub 5W20 z normą Forda. 5W40 nie jest olejem do tego silnika ! EW1 15-12-2020, 10:31 To nie chodzi o milionowy post ale o to że zmiana na 5w40 pewnie podyktowana obawą zużycia silnika bo ten olej jest bardziej zalecany właśnie do tego i chyba autor nie bardzo precyzyjnie się wyraził zakładając temat Antej 15-12-2020, 12:16 zmiana na 5W40 pewnie podyktowana obawą zużycia silnika Od kiedy to klasa lepkości w wysokich temperaturach na cokolwiek do kondycji silnika? Są oleje zalecane i dopuszczane. 5W40 nie jest jakimś odstępstwem od zalecanych. clubGRANT 15-12-2020, 13:20 Mam 5 l 5w30 bańka ori ford na jeszcze jedną wymianą, po niej przechodzę na 5w40 nie ten, ale ford ma 5w40: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-SSD-5W-40-5l/28 Specyfikacja producenta to jest śmiech na sali, zatwierdza on olej producenta z którym współpracuje i który ma być stosowany. Do "znafców" zwłaszcza - "AdoKrycha007" co się stanie jak wleje olej ze specyfikacją VW do mojego 1.6pb- zatrze mi silnik ??? :):):) ty akurat bardzo wierzysz w zalecenia aso, ale to twoja sprawa (pamiętasz spór GVO) i taka grafika dotycząca płynności i lepkości : Bump: w 2017 w drugim roku gwarancji aso powiedziało mi ze powinienem mieć olej 5w20 zamiast 5w30 co niby potwierdza instrukcja obsługi, ale zostałem przy 5w30 sylwesterz 15-12-2020, 14:04 Ale zauważyłeś jaka to specyfikacja - WSS-M2C917-A? Normalnie stosuje się oleje ze specyfikacją WSS-M2C913-C/D (5W30) lub WSS-M2C948-B (5W20). A ta grafika nic nie mówi, bo oleje mają masę innych parametrów, które również mają wpływ na działanie, a nie tylko lepkość w górnym i dolnym zakresie. Warto poczytać choćby forum o olejach, niekoniecznie z pełnym przekonaniem, ale z niektórych postów można wyciągnąć sporo nauki. AdoKrycha007 15-12-2020, 14:17 Ale zauważyłeś jaka to specyfikacja - WSS-M2C917-A? Normalnie stosuje się oleje ze specyfikacją WSS-M2C913-C/D (5W30) lub WSS-M2C948-B (5W20). nie ma co tłumaczyć mądrym ;-) tylko potem jest płacz że olej bierze jak najęty... ludzie patrzą tylko na to, czy jest 5W30 ale nie patrzą już na specyfikację.... normalka, a mechaniory się cieszą. EW1 15-12-2020, 18:13 Od kiedy to klasa lepkości ..... W/g mnie ma spore znaczenie zwłaszcza gdy silnik osiąga właściwą temperaturę pracy Ale nie o to chodzi bo temat znów idzie w niewłaściwą stronę i nie chodzi tu o same parametry oleju ale o fakt, że serwis kazał wrócić do 5w30 jako dedykowany do tego silnika i ja to tak rozumiem konieczko5 15-12-2020, 19:17 ... luckyboy 15-12-2020, 19:43 1. Nie jest to prawda. Najpierw projektują silnik i dają wytyczne dla producenta olejów z którym współpracują, aby odpowiedni olej opracowali np. renault z elfem. Renault do 2.0 dCi zalecało najpierw 5w40, następnie po dodaniu DPF zalecali 5w30, bo nie było Elfa 5w40 niskopopiołowego. large 07-06-2021, 15:27 Do focus mk3 1.6tdci 85kW mechanik wlał mi Castrol edge fluid titanium 5w30. Może taki zostać czy lepiej wymienić na Castrol magnatec? AdoKrycha007 07-06-2021, 15:38 Sprawdź normę ACEA i WSS z książką auta. 5W30 nie jest równe innemu 5W30. Z tego co patrzę, Edge Titanium nie ma normy A5/B5, tylko C3, więc nie jest do Fordów. Oczywiście lepszy taki 5W30, niż jakby miał wlać np 10W40.. luckyboy 07-06-2021, 17:21 Do focus mk3 1.6tdci 85kW mechanik wlał mi Castrol edge fluid titanium 5w30. Może taki zostać czy lepiej wymienić na Castrol magnatec?Może zostać, różnica kosmetyczna. Wrc1983 10-06-2021, 17:56 witam a przy wymianie oleju wymieniacie tez rutynowo filtr paliwa gdzie on wogule sie znajduje w ford mondeo mk5 1.5 ecoboost konieczko5 10-06-2021, 18:32 ... Jednorazka 12-06-2021, 09:32 Mądrego aż miło posłuchać z B-stoku :lol: jgrtc 19-07-2021, 13:04 odświeżając temat pytanko: wie ktoś z czego wynika wycofanie z oferty MILLERS XF LONGLIFE EB 5W20 "złota etykieta" i zastąpienie MILLERS XF PREMIUM c5 ECO (XF LONGLIFE EB) 5W20 m2C948-B "CZARNA ETYKIETA" ? w charakterystyce nie znalazłem różnic. Z ciekawości pytam bo lekko się zdziwiłem jak zacząłem szukać oleju w tym roku. skylla1 19-07-2021, 13:25 Co jakiś czas firmy odświeżają swoje produkty. Miałem 3l tego złotego z zeszłego roku, kupiłem 5l nowego i dolałem z niego 1l do bieżącej wymiany, a reszta została na następny rok. AdoKrycha007 19-07-2021, 14:33 odświeżając temat pytanko: wie ktoś z czego wynika wycofanie z oferty MILLERS XF LONGLIFE EB 5W20 "złota etykieta" i zastąpienie MILLERS XF PREMIUM c5 ECO (XF LONGLIFE EB) 5W20 m2C948-B "CZARNA ETYKIETA" ? w charakterystyce nie znalazłem różnic. Z ciekawości pytam bo lekko się zdziwiłem jak zacząłem szukać oleju w tym roku. tu masz o tym dyskusję - https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=320395 jgrtc 20-07-2021, 07:10 tu masz o tym dyskusję - https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=320395 dzieki Slawko 22-09-2021, 19:43 1.6 TDCi DV6C ponad 240 tys.km przebiegu, nie wiem co było lane wcześniej. Warto lać teraz tego Millersa EE 5W30? Chodzi mi o to czy przy takim przebiegu, nie wiedząc do końca co było lane, nie zaszkodzę silnikowi. Już raz się przejechałem z tego typu wymianą w starym escorcie więc nie chciałbym doświadczyć teraz czegoś podobnego. Fulara 22-09-2021, 19:49 1.6 TDCi DV6C ponad 240 tys.km przebiegu, nie wiem co było lane wcześniej. Warto lać teraz tego Millersa EE 5W30? Chodzi mi o to czy przy takim przebiegu, nie wiedząc do końca co było lane, nie zaszkodzę silnikowi. Już raz się przejechałem z tego typu wymianą w starym escorcie więc nie chciałbym doświadczyć teraz czegoś podobnego. jeżdzę na tym millersie od 115 000 km a mam na budziku 240 000. przez 8 lat nie dolałem nic, ale wymieniam co 10 000 Slawko 22-09-2021, 19:58 Nie o to chodzi. Gdybym zaczął lać od 100tys. To teraz bym nie pytał. Pytanie było czy nie zaszkodzę silnikowi zaczynając lać tego Millersa od 240tys. Np. wyplucze nagar, rozpuści go częściowo i pozatyka kanały itp. Fulara 22-09-2021, 20:01 jak nie masz syfu w silniku że wałki są zaklejone to wal śmiało Slawko 22-09-2021, 20:02 Nie wiem czy nie mam syfu i zaklejonych wałków. Nie rozbierałem i nie będę rozbierał aby sprawdzić. Fulara 22-09-2021, 20:11 no to nikt Ci nie pomoże, bo nikt nie wie co tam w silniku masz czy n ie robili wymian co 40 000 Slawko 22-09-2021, 20:21 Wymieniane było co 10-15tys. Oleje z tego co wiem to 5W30, tylko nie wiem jakie. Fulara 22-09-2021, 20:40 to śmiało lej millersa Piasek80 23-09-2021, 04:38 Motul Specific 913D w tym samym (chorym) przedziale cenowym https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-913d-5w30 Fulara 23-09-2021, 06:25 Motul Specific 913D w tym samym (chorym) przedziale cenowym https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-913d-5w30 Czy ja wiem czy chorym Jak widzę 5 l oleju za 70 zł to wiem wszystko na jego temat Piasek80 23-09-2021, 07:31 Ja też...:D Oficjalna cena w/w u dystrybutora to na dzisiaj 144zł za 5L bańkę... netto. Marek 23-09-2021, 15:24 Oleje z tego co wiem to 5W30, tylko nie wiem jakie. Nic ci się nie stanie, lej 5W. Slawko 28-09-2021, 10:18 Dowiedziałem się jakie były lane wcześniej. Idąc od końca, czyli od ostatniej wymiany: Kraft 5W30 DPF - Kraft Automotive Synthetic 5W30 DPF Jakiś Mobil 5W30 jak wyżej i do początku jakiś Castrol 5W30 teraz kupiłem Millersa XF Premium Engine Oil ECO 5w30. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) AdoKrycha007 28-09-2021, 14:27 ten olej jest od poczaku tego roku wycofany z oferty Millersa, więc musiałeś kupić baniak ze starej dostawy który leżał w sklepie od jesieni ub. r. najpóźniej. Millers w lutym wprowadził w jego miejsce olej EE Performance ECO z zieloną etykietą. Na forum masz o tym temat w dziale ogólne. https://www.e-autoteile.pl/media/1702/ee-performance-eco-5w30.jpg?anchor=center&mode=crop&width=429&height=527&rnd=132660007460000000 Slawko 28-09-2021, 14:36 Nie, nie został wycofany. Oleje EE to inne oleje a XF inne. Czytaj tutaj https://www.millersoils.pl/2021/01/12/nowa-gama-xf-premium/ i tutaj o EE https://www.millersoils.pl/2021/04/27/ee-performance-zastepuje-ee-longlife/ Fulara 28-09-2021, 17:45 Zmienili etykietę. Z Millera będziesz zadowolony szewczenko 01-10-2021, 10:30 a propos zmiany etykiet, czy castrol zmieniał etykiety MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W30 5L FORD 913D ? Teraz jest https://allegro.pl/oferta/olej-castrol-ford-magnatec-professional-a5-5w30-5l-10455154509 a chyba kup[owałem rok temu taki: https://allegro.pl/oferta/olej-castrol-magnatec-ford-professional-a5-5w30-5l-9572991077 marey 01-10-2021, 11:40 Zmienił, Uwaga od 05/2021 - nowe opakowanie z nową etykietą http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-FORD-EcoBoost-Castrol-Magnatec-Professional-5l.-5W-20-15D63E-WSS-M2C948-B-/3527 Slawko 01-10-2021, 11:45 czy castrol zmieniał etykiety MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W30 5L FORD 913D ?tak Uwaga od 09/2020 - nowe opakowanie z nową etykietą szewczenko 01-10-2021, 11:57 marey Sławko dziękuję :) zamówiony ;) Slawko 01-10-2021, 12:21 A ja czytam te specyfikacje olejów i głupieje. Np. Millers w/g API jest tylko do benzynowych, to samo z Motulem. Z tych trzech (castrol, millers, motul) tylko Castrol jest do diesli API CF. Natomiast wszystkie spełniają fordowską normę 913D, Wszystkie mają ACEA A1/B1 A5/B5 ILSAC GF-4 Ford WSS-M2C913-D I bądź tu mądry :) Jedni (producenci) piszą, że i dla diesli i dla benzyny a inni, ze tylko dla benzyny. :? Fulara 01-10-2021, 19:25 jak kupę lat temu pracowałem w sklepie motoryzacyjnym dorywczo, był sobie mobil 5w-40 i mobil 5w-40 diesel przedstawiciel mobila jak mnie odwiedzał mówił, że to rozróżnienie dla plepsu, żeby diźlasz miał spokojną głowę i benzynowiec miał spokojną głowę. jedna rozlewnia, różne etykiety. to były lata millenium. wiele się nie zmieniło. dobry olej, odpowiedni interwał. i ogień. Slawko 05-10-2021, 20:45 Kolejne pytanie. Czy jak kupujecie oleje np. Millers, Motul, Castrol itp., to mają one dodatkowo zaplombowany otwór pod nakrętką, jak np. soki, czy tylko nakrętka z zabezpieczeniem jak np. woda gazowana, cola itp. Fulara 05-10-2021, 20:51 zależy jaki olej jak otwierałem lotosa to był bez niczego millers ma taką zawleczkę do zwalenia total ma złotko do zerwania Slawko 05-10-2021, 21:45 Jaką zawleczkę, nie łapie. Masz na myśli taki kawałek plastiku co zostaje na butelce, odrywa się od zakrętki? Fulara 05-10-2021, 22:36 nie wychodzi taka trąba plastikowa i się odrywa taki kapsel. potem trąbę się chowa i dopiero nakrętka. co cie niepokoi to jutro ci wkleje jak wygląda mój millers i inne oleje Slawko 05-10-2021, 22:50 U mnie nie ma żadnej trąbki. Pytanie czy kupiłem oryginał? Bump: Bump: Dobra, już się przyjrzałem zdjęciom w necie. Mam inną nakrętkę. Powinna być taka jak w olejach np Orlenu. Pytanie czy to oryginał, bo przyznam szczerze, że jestem zawiedziony tym olejem. Co prawda przejechałem dopiero ok 300km , ale silnik był cichszy na starym po przebiegu 12000 km Piasek80 06-10-2021, 03:55 Promocja była w internetach ? :) Fulara 06-10-2021, 05:13 https://naforum.zapodaj.net/thumbs/568caa46e7e4.jpg (https://naforum.zapodaj.net/568caa46e7e4.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7cf439c58df3.jpg (https://naforum.zapodaj.net/7cf439c58df3.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/e983664f3969.jpg (https://naforum.zapodaj.net/e983664f3969.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f5170587b053.jpg (https://naforum.zapodaj.net/f5170587b053.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/903fb6606809.jpg (https://naforum.zapodaj.net/903fb6606809.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/508f11a2f8eb.jpg (https://naforum.zapodaj.net/508f11a2f8eb.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f94f8e4e638e.jpg (https://naforum.zapodaj.net/f94f8e4e638e.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/011306f38f0f.jpg (https://naforum.zapodaj.net/011306f38f0f.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7affb7b8a9d4.jpg (https://naforum.zapodaj.net/7affb7b8a9d4.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ff281e25b4c9.jpg (https://naforum.zapodaj.net/ff281e25b4c9.jpg.html) jeśli chodzi o internety, to polecam galonoleje.pl zamawiam tam 12 lat i zaręczam za serwisem i rzetelnością kln1920 06-10-2021, 06:38 Fulara, zdjęcie się nie dodało Fulara 06-10-2021, 06:46 Jak się nie dodało jak widać Zmień przeglądarkę kln1920 06-10-2021, 06:47 Faktycznie, na telefonie widać, w chrome nie :D Slawko 06-10-2021, 07:14 jeśli chodzi o internety, to polecam galonoleje.pltam kupiłem, tylko że przez allegro https://allegro.pl/uzytkownik/galon_oleje/sklep Fulara 06-10-2021, 08:07 To jest ok. Zmieniał butle więc tak może być. fatall1ty 06-10-2021, 10:13 Panowie co ile wymienacie olej w 1.6 ecoboost? 9tys temu (minęło 9 miesięcy) zalałem Motul Specific 948B, a teraz kupiłem Millers Oils XF Longlife LSPI 5 l 5W-30. Zastanawiam się czy poczekać jeszcze miesiąc dwa czy zmieniać już. Jazda głównie po mieście Fulara 06-10-2021, 10:25 10 000 albo rok. Nie uszczęśliwiają auta na siłę. Dobry olej i interwał. I tyle. edmun 06-10-2021, 21:10 1.6EB - wymieniam co 12-13 tysięcy km. Rzadko dobijam do "roku". Szybciej mam przebieg w km. Jones_1 06-10-2021, 21:58 Jaką zawleczkę, nie łapie. Masz na myśli taki kawałek plastiku co zostaje na butelce, odrywa się od zakrętki? a jaki to konkretnie olej ? luckyboy 06-10-2021, 22:24 Panowie co ile wymienacie olej w 1.6 ecoboost? 9tys temu (minęło 9 miesięcy) zalałem Motul Specific 948B, a teraz kupiłem Millers Oils XF Longlife LSPI 5 l 5W-30. Zastanawiam się czy poczekać jeszcze miesiąc dwa czy zmieniać już. Jazda głównie po mieściePoczekalbym, będzie zimniej, to silnik będzie pracował więcej na bogato, lepiej świeży olej na zimę wlać. lukeros 06-10-2021, 22:53 Millers Oils XF Longlife LSPI 5 l 5W-30. A czy ten olej jest zgodny ze specyfikacją forda? fatall1ty 07-10-2021, 06:38 A czy ten olej jest zgodny ze specyfikacją forda? Manual w wersji polskiej zaleca normę oleju WSS-M2C913-D lub w razie braku takiego oleju jakikolwiek spełniający normę ACEA A5/B5. Manual amerykański zaleca normę: WSS-M2C946-A. Z czego wynika ta różnica w rekomendacji? Czy tylko z tego, że oleje M2C946-A są w Europie niedostępne? Na jednym z for przeczytałem: "WSS-M2C913-C is basically based off the ACEA A5/B5 2010 specification. The WSS-M2C946-A specification superceded WSS-M2C929-A, which was a 5W-30 viscosity meeting ILSAC GF-4. To my understanding, WSS-M2C946-A raises the bar to GF-5." Wszędzie gdzie czytałem to polecają Millersa, amsoila lub revenola właśnie z normą 946, wybrałem millersa bo najlepiej chroni przed LSPI Slawko 07-10-2021, 09:06 a jaki to konkretnie olej ? MILLERS XF PREMIUM ECO 5W30 A tak z innej beczki. Dotyczy DIESLA koncernu PSA. Jak wszystkim wiadomo, silniki 1.6 TDCi 8V oznaczone np. T1DA, T1DB itp sa konstrukcji koncernu PSA. Dlaczego uparcie lejemy oleje ze specyfikacją forda, a nie np ze specyfikacją citroena, peugeota? Fulara 07-10-2021, 13:10 Bo to ford wzial od nich silnik i on przygotował specyfikacje i on dawał gwarancję na silnik. Jak wlejesz olej psa to nie wybuchnie Jones_1 07-10-2021, 23:20 10 000 albo rok. Nie uszczęśliwiają auta na siłę. Dobry olej i interwał. I tyle. dokładnie MILLERS XF PREMIUM ECO 5W30 olej wcale nie jest tani mogli zrobić lepsze to zamknięcie a tak to zaraz podejrzenie czy na pewno to oryginał ? Jak wlejesz olej psa to nie wybuchnie ja to bym powiedział że wystarczy olej z zalecanym SAE i nic złego nie powinno się dziać oczywiście przy rozsądnym interwale Slawko 08-10-2021, 07:12 Jak wlejesz olej psa to nie wybuchnie jaki by nie wlał to nie wybuchnie ja to bym powiedział że wystarczy olej z zalecanym SAE i nic złego nie powinno się dziaćA jaki jest zalecany SAE? Konstruktor silnika czyli PSA zaleca olej w/g normy PSA B71 2290 czyli SAE C2 A FORD ma swoja normę wss-m2c913-c Czyli SAE A5/B5 A1/B1. Obie normy się"znoszą" komu zawierzyć? Konstruktorowi, czy producentowi? Oczywiście piszemy tylko o silniku DV6C. Fulara 08-10-2021, 08:57 Producentowi bo on daje gwarancję. Dobry interwał i nic się nie stanie. O wiele bardziej się martwcie w bzdury mówione przez producenta że w skrzyni się oleju nie wymienia czy w układzie wspomagania itp. To wam auta zabija konieczko5 08-10-2021, 09:07 ... Slawko 08-10-2021, 09:11 Producentowi bo on daje gwarancję.Problem w tym, że te silniki mają DPF i konstruktor każe lać olej low SAPS, a ford Full SAPS i jak to interpretować? Jones_1 08-10-2021, 16:59 a jaki jest zalecany sae? Konstruktor silnika czyli PSA zaleca olej w/g normy PSA B71 2290 czyli SAE C2 A FORD ma swoja normę wss-m2c913-c Czyli SAE A5/B5 A1/B1. Obie normy się"znoszą" komu zawierzyć? Konstruktorowi, czy producentowi? 5w30 i nic sie nie znosi Problem w tym, że te silniki mają DPF i konstruktor każe lać olej low SAPS, a ford Full SAPS i jak to interpretować? tak że w Fordzie nie ubywa oleju :p a poważniej to firmy mają inny marketing i tyle kris757 15-11-2021, 16:01 Witam . Czy ktoś porównywał te oleje bo wg specyfikacji to jest to samo. Czy to tylko różnica w szacie graficznej czy jednak również w samym oleju. Pytam bo do tej pory używałem tego pierwszego. Jones_1 15-11-2021, 16:44 kris757 dla mnie to jest to samo jedno i drugie A5 choć według producenta ten drugi powinien być znacznie lepszy zmieniono szatę graficzną i w opisie dodano ulepszony pod kątem częstych rozruchów czytaj dla pojazdów z systemem Strat-Stop mogli coś tam nieznacznie zmienić może trochę więcej molibdenu dodali technikibart 12-05-2022, 08:44 Cześć, Niby temat wałkowany od lat ale mnie jedna sprawa zastanawia. Focus mk3 - silnik 1.6 TDCi (T3DA T3DB) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca lać olej o specyfikacji FORD ACEA A5/B5 - WSS-M2C913D - FORD WSS-M2C913C, z reguły FULL SAPS Peugeot / Citroen 1.6 BlueHDi 115 (BHX (DV6FCU)) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca do niego olej wg ACEA: C2 - Dopuszczenie przez producenta: PSA B71 2290 z reguły LOW SAPS Do czego się stosować jeżeli ten sam silnik posiada dwie różne specyfikacje? :568: Kto jest mądrzejszy, producent auta czy producent silnika? :) Opis dla oleju zgodnie z PSA B71 2290 W 100% syntetyczny - najwyższych parametrów - paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników samochodów grupy PSA wymagających oleju oficjalnie dopuszczonego do używania zgodnie z wymaganiami PSA B71 2290. Specyfikacja ta wymaga ochrony silników w których mogą występować problemy z detonacyjnym spalaniem (LSPI Low-Speed Pre-Ignition). Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla (HDI wyposażonych lub nie w DPF, FAP) a szczególnie do najnowszych (od r.m 2017) silników benzynowych turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. AdoKrycha007 12-05-2022, 09:52 milionowy post o tym samym... lać to, co masz podane w instrukcji obsługi swojego auta, a nie innej marki. technikibart 12-05-2022, 10:21 milionowy post o tym samym... lać to, co masz podane w instrukcji obsługi swojego auta, a nie innej marki. Pytanie było z dziedziny dlaczego tak, a nie jakiego oleju użyć. Wiem co powinienem lać do silnika, wiadomo również że full saps jest lepszy dla silnika, jednak faktyczny producent silnika zleca specyfikacje która jest dobra dla DPF itd. AdoKrycha007 12-05-2022, 10:23 Pytanie było z dziedziny dlaczego tak dlatego, że tak postanowił producent auta Ford. ale wiemy że Polacy zawsze chcą być mądrzejsi od producentów :) technikibart 12-05-2022, 10:29 dlatego, że tak postanowił producent auta Ford. ale wiemy że Polacy zawsze chcą być mądrzejsi od producentów :) Z Forda to może masz tylko karoserie i wnętrze(biorąc pod uwagę tłocznie to zapewne prasy są u zewnętrznych dostawców), osprzęt silnika jest daleki fordowi. ;) :one: Biorąc pod uwagę demontaż elementów przy wymianie rozrządu, zastanawiałem się czy czasem nie przegieli z tą ilością logotypów peugeot i citroen. Fakt że leje to co ford zalecił, bo tańszy w naprawie będzie zapchany DPF z uwagi na popiół niż przytarte elementy i panewki silnika. :p konieczko5 12-05-2022, 12:25 ... FFpiotto 12-05-2022, 17:08 W dzisiejszych czasach stosowanie się do instrukcji producenta, jest co najmniej ryzykowne. Osobiście jak miałbym kupować używane auto, którego właściciel zapewnia, że je serwisował zgodnie z zaleceniami producenta, to już jest przegrany. Np wymiana oleju co 40 tkm, filtra powietrza co 120 tkm, to nie dla mnie. W dodatku z silnikiem Biturbo. Mam też Lancię z silnikiem 1.9 TT Multijet z DPF. Otóż ten producent również chce żeby olej w silniku był zmieniany co 30 tkm i w dodatku ma to być olej full saps mimo, że jest fabryczny DPF. W pierwszym przypadku olej wymieniam co 15 tkm+ filtr powietrza, ale ASO Renault było na gwarancji, bardzo z tego niezadowolone. Ciekawe dlaczego? W drugim, znowu zmieniam olej z normą C3 co 8-10 tkm, wbrew zaleceniom producenta. Slawko 12-05-2022, 17:46 Fakt że leje to co ford zalecił,niby tak, tylko dziwnie to wygląda że do silnika zetec jaki miałem 20 lat temu ford kazał lać taki sam olej jak dziś do diesla, według tej samej normy. langolier 12-05-2022, 18:16 niby tak, tylko dziwnie to wygląda że do silnika zetec jaki miałem 20 lat temu ford kazał lać taki sam olej jak dziś do diesla, według tej samej normy.Popatrz na różne normy. Jest norma SAE, jest ACEA, API i jeszcze normy producentów. Slawko 12-05-2022, 18:19 Norma forda wssxxx913c coś tam jest jedna i żadne API, sae, czy inne tego nie zmienią. langolier 12-05-2022, 20:34 Norma forda wssxxx913c coś tam jest jedna i żadne API, sae, czy inne tego nie zmienią.Owszem, ale ta normę spełniają różne oleje - z lepszymi i gorszymi INNYMI normami. Są tacy, co twierdzą że to nie ma znaczenia, byleby była norma Forda.... Ja jednak kupuję taki jaki uważam za ok. Nie wiem czy to lepiej dla auta, różnica w cenie jednak zaspokaja moja próżność w temacie "robię dobrze mojemu Focusowi" [emoji56] sylwesterz 12-05-2022, 21:21 Pytania "dlaczego" powinny raczej być kierowane do specjalistów, którzy tutaj raczej nie siedzą. Polecam oilclub.pl - jest co czytać ;). konieczko5 13-05-2022, 10:55 ... kumpel Fordzika 13-05-2022, 22:18 Panowie co tam ostatnio ciekawego w olejach 5W30 z normą 913D. U mnie do tej pory Motul 5W30 Specyfic, ale tak na niego patrzę, że chyba można było by po 8 zmianach oleju rozstać się z nim. Co by tu innego ? Ten Motul już teraz chyba w pełni w technologi HC robiony :( krzys1968 15-05-2022, 12:08 Co by tu innego ? ( Ja z Motula poszedlem w Ravenola langolier 15-05-2022, 14:06 Ja z Motula poszedlem w RavenolaJa z Millersa. Jakieś nadzwyczajne wrażenia (pozytywne, negatywne) ? Ja nie [emoji15] Slawko 15-05-2022, 14:07 A ja wlałem Totala C2, wcześniej Millers. krzys1968 15-05-2022, 16:38 (pozytywne, negatywne) ? Powod ze zaczeli robic go w HC jak kolega wyzej , pozytywy silnik pracuje ladnie , pocenie dolotu mniejsze , no i jezeli auto stoi miesiac np: w zimie nie widze ruznicy podczas uruchamiania silnika . langolier 16-05-2022, 07:37 Powod ze zaczeli robic go w HC jak kolega wyzej , pozytywy silnik pracuje ladnie , pocenie dolotu mniejsze , no i jezeli auto stoi miesiac np: w zimie nie widze ruznicy podczas uruchamiania silnika .A na który wymieniłeś ? FDS 5W-30 USVO CleanSynto ? krzys1968 16-05-2022, 18:44 A na który wymieniłeś ? FDS 5W-30 USVO CleanSynto ? Dokladnie ten AdoKrycha007 16-05-2022, 19:00 Dopóki Fulara lata na Millersie, to ja też będę 8) kumpel Fordzika 28-05-2022, 22:35 Dokladnie ten Jakaś koszmarna cena się tego oleju zrobiła w moim ulubionym sklepie 230 zł :( https://galonoleje.pl/5w30/2962957-ravenol-fds-5w30-usvo-5l-4014835795655.html Piasek80 29-05-2022, 07:18 Nie rozumiem. Kupujecie najdroższe oleje i płaczecie że są drogie. A kto każe ? Polskiego Jasola (Revline) nie ma ? Lotosa czy Orlena ? Parametry te same a połowa ceny. Już nie wspomnę o takich wschodzących markach jak Cyclon, Avin, itp rav 75 29-05-2022, 08:43 Widocznie jest różnica. A skoro promujesz polskie produkty wskaż olej rodzimego producenta który będzie spełniał normę Wss m2c950-a najlepiej poparte testami czy opisami forumowiczów użytkujących samochody zalane takimi olejami. kumpel Fordzika 29-05-2022, 11:45 Patrząc na dane z arkusza danych technicznych to nic w tym Ravenolu wyjątkowego nie widać. Można się pokusić o stwierdzenie, że Motul ciut lepszy, aptekarskie różnice w cyferkach :) https://images92.fotosik.pl/596/9ee85213dc70e284gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9ee85213dc70e284) Ravenol tan poniżej to dam sobie mały palec uciąć, że 80% jego bazy to ropa po HC. Teraz już nie znajdziemy olei opartych o PAO chociażby w 40% składu bazy. https://images91.fotosik.pl/594/7db841cd12735e56gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7db841cd12735e56) krzys1968 29-05-2022, 13:02 Panowie nie robmy afery . Kolega zadal pytanie i dostal odpowiedz . Kazdy leje co chce i jaki chce , jak kolega wyzej nikt nikogo nie zmusza zeby kupowac drogi olej i nim zalewac silnik . To jak zjedzeniem jedemu smakuje innemu nie sylwesterz 29-05-2022, 19:26 Ravenol tan poniżej to dam sobie mały palec uciąć, że 80% jego bazy to ropa po HC. Teraz już nie znajdziemy olei opartych o PAO chociażby w 40% składu bazy. I byś stracił palec, bo RAVENOL FDS SAE 5W-30 to olej oparty o PAO. Motul jest HC w 100%. kumpel Fordzika 29-05-2022, 20:52 I byś stracił palec, bo RAVENOL FDS SAE 5W-30 to olej oparty o PAO. Motul jest HC w 100%. Panie Kolego to bełkot marketingowy ze strony Ravenola. Jeśli jest tam w bazie skład PAO to jest 20%. Po prostu łżą jak psy :( Nie za te pieniądze baza z PAO w oliwie do 200 zł w detalu. Chyba, że odnajdziesz kartę charakterystyki fizykochemicznej aktualnej mieszaniny z tego, tamtego roku to odszczekam i głowę popiołem posypie :) Dawniej to w tym Motulu było najmniej 40% PAO w bazie, a teraz pewnie z 10-20 % Nie chce mi się już nawet szukać po msds tego Motula. Świat się kończy :) Żaden parametr nie wskazuje aby było sens przejść na droższy Ravenol konieczko5 30-05-2022, 06:40 ... sylwesterz 30-05-2022, 20:40 Rozumiem, że dyskutujesz z normami, a nie ze mną? Odesłałbym do MSDS, ale poznikały u wszystkich producentow - niestety nie są obowiązkowe na stronach. Niemniej jednak Ravenol jako jeden z niewielu może w Niemczech się reklamować jako Vollsynthese, zaś Motul nie. Niestety nie trzymam kopii MSDS, ale jak sprawdzałem ~rok temu, to Ravenol chyba miał mniej niż 50% pochodnych (ale mogę źle pamiętać FDS 5W-30, bo sprawdzałem kilka różnych, a różniły się znacznie), zaś Motul ~80-90% był HC (żaden wspierający normy Forda nie miał mniej). Nie zamierzam dyskutować o wyższości świąt BN nad WN, jak również w pełni zgadzam się, że dobry HC może być lepszy od słabego PAO, po prostu stwierdzam fakty. Motula często podrabiają. Tak, MSDS na stronach również... jak jeszcze były oczywiście. Fulara 30-05-2022, 20:47 Dopóki Fulara lata na Millersie, to ja też będę 8) lata lata i spoko. żal mi już 165 zł do tego złomka lać, ale co tam silnik suchy, chodzi jak zegarek niestety, buda już zaczyna dostawać rudej YaroFocus 30-05-2022, 21:58 Witam, A co szanowne grono sądzi o: Shell Helix HX8 ECT C3 5W-30 ? Jones_1 30-05-2022, 22:40 nie spełnia normy Forda kumpel Fordzika 31-05-2022, 23:54 jak również w pełni zgadzam się, że dobry HC może być lepszy od słabego PAO, po prostu stwierdzam fakty. . Nie ma takiej opcji aby olej oparty o HC był lepszy niż taki wyprodukowany na Bozie PAO futrzaken 01-06-2022, 21:36 A co sądzicie o takim oleju? :) Liqui Moly Special Tec F 5W-30 Specyfikacje: Ford WSS-M2C 913-D sylwesterz 01-06-2022, 22:19 Nie ma takiej opcji aby olej oparty o HC był lepszy niż taki wyprodukowany na Bozie PAO Rotfl. Liczy się efektywny skład (chemiczny), a nie źródło pochodzenia. Dobrze przygotowany HC może mieć dużo lepszy skład niż PAO. Baza to tylko jeden z elementów, dodatki potrafią kompletnie zmienić poprawną bazę w świetny olej. Ale to nie jest miejsce na takie dyskusje, zapraszam na fora olejowe. Petrozaur 02-06-2022, 07:37 Polecam obejrzenie testów wykonywanych przez Piotr Tester na yt. Zestawienie wyników testów jest zaskakujące i obala wiele mitów opartych na renomie marki zbudowanej przez agencje PR. Szczególnie interesujące, i zaskakujące, są wyniki uzyskane przez Lotos Synthetic A5/B5 5W30 spełniające normy C i D Forda. Zestawienie wyników (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0) Jones_1 02-06-2022, 20:29 ja tych testów nie polecam -niemiarodajny test Petrozaur 02-06-2022, 22:11 ja tych testów nie polecam -niemiarodajny test Nie jest miarodajny, bo: - tak uważasz, - nie podoba Ci się metodologia, - nie odzwierciedla rzeczywistych warunków pracy podzespołów silnika, - wywołuje dysonans poznawczy? Zauważ, że testy przeprowadzone są w takich samych warunkach i obrazują w jak skutecznie badane oleje redukują tarcie. Prosty, intuicyjny test przeprowadzony na tzw. "chłopski rozum", pokazujący różnicę w zużyciu metalowego elementu, w zależności od użytego do testów oleju. Tylko tyle i aż tyle. sylwesterz 03-06-2022, 08:17 ja tych testów nie polecam -niemiarodajny test W bardzo podobny sposób są prowadzone testy trybologiczne wg światowych i krajowych norm. Wiadomo, gość testuje z amatorskim sprzętem, ale zasada działania jest identyczna jak profesjonalnego. Poza tym po wielu powtórzeniach przy identycznych założeniach wychodzi bardzo dokładny wynik, a nawet jak ktoś mocno nie ufa tym wynikom, to wystarczy nawet nie patrzeć na wartości bezwzględne, a jako test porównawczy. Jones_1 03-06-2022, 21:44 nie polecam tych testów bo: metodologia jest pod jego maszynę a nie pod silnik wynik testu pierwszy lepszy Liqui Moly Street Race 4T 10W50 1kg + 5 min temp. normal =0,10 1kg + 5 min temp. 100°C =0,06 2kg + 1 min temp. 100°C =0,13 Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 1kg + 5 min temp. normal =0,08 1kg + 5 min temp. 100°C =0,08 2kg + 1 min temp. 100°C =0,34 Kowalski czyta forum i na chłopski rozum myśli producent zaleca 0W30 ale lepiej chroni 10W50 to sobie zaleje lepszy czy myślicie że tak działa i zużywa się silnik ? przez 1 minutę ubyło 0,34mm materiału czy na tej maszynie wyłapał który olej lepiej zapobiega LSPI ? czy takie parametry jak TBN, NOACK albo lepkość to tylko marketing do niczego to nie potrzebne, pewnie jeszcze bym trochę znalazł za to mam takie zdanie o teście czystości oleju to nie będę się wypowiadał pewnie go nie rozumiem przy olejach Total wychodzi że na zimę lepszy jest 10W40 od 0W40 Total Quartz 7000 Energy 10W40 =0,04 Total Quartz 9000 Energy 0W40 =0,11 Fulara 04-06-2022, 06:59 powiem wam tyle. rozbieram silniki i robie przy tym. nic nie zastąpi wymiany filtra i interwału 10 k broń boże 30 k, bo wtedy nie nadanżam z robotą. mam nadzieje, że jasne to co powiedziałem. konieczko5 04-06-2022, 18:52 ... sylwesterz 05-06-2022, 19:55 nie polecam tych testów bo... Zacznij proszę od lektury prowadzenia testów trybologicznych, następnie nie mieszaj w to LSPI, bo to jest odrębna kwestia. Oczywiście, olej świetny pod względem smarowania może być destrukcyjny dla konkretnego silnika, co nie znaczy, że testy są błędne. Co najwyżej do testów A, B i C należy dodać D, E itd., a to już określa producent silnika definiując swoje normy. Z drugiej zaś strony, patrząc na normy należy patrzeć na nie w czasie, bo to co było aktualne kilka lat temu, obecnie może nie być wystarczające. Temat nie jest prosty, a najprostsza rada Fulary, aby wymieniać olej co 10k (a nawet częściej, jak się lubi dociskać do deski) jest bardziej sensowna niż dywagacje, czy olej X jest lepszy od Y. Innymi słowy, lubisz Motula, lej Motula, lubisz Valvoline, to go lej itd. Fulara 05-06-2022, 21:50 wymieniać olej co 10 k i trzymać się mniej więcej jednak normy norma oleju jest o tyle ważna, że każdy silnik ma: 1. inną pompe oleju 2. gdzie indziej inaczej napędzaną 3. inny wlot oleju tłoczoną przez pompę do magistrali 4. inna magistrala olejowa 5. różna średnica fi magistrali olejowych 6. najdalsza część magistrali czyli smarowanie wałków rozrządu jest różne, jedne modele mają rozbryzg bezpośredni a inne mają magistralę w pokrywie zaworów zastosowanie np. 10w-60 tam, gdzie jest zalecany 0w-20 naprawdę przyspieszy zużycie tego silnika. jak do tego dodamy interwał co 30 000 to mamy trupa. Jones_1 05-06-2022, 22:15 dokładnie Fulara sylwesterz z czego jest wykonany ten drucik w testach ? bo dla mnie to zwykły drut według trybologii i testów wychodzi aby nie robić z niego pierścieni bo po 5 minutach silnik straci kompresję niezależnie jakiego oleju użyje :) sylwesterz 06-06-2022, 14:00 z czego jest wykonany ten drucik w testach ? bo dla mnie to zwykły drut... Nie zrozumiałeś co napisałem. Nieważne co zostanie użyte, jeśli potraktujesz wynik jako porównawczy, jak również w tym konkretnym teście. W różnych normach definiuje się różne materiały, jak choćby aluminium (może pierścienie z aluminium?). Co jednakże nie musi (i zapewne nie ma) mieć kompletnie przełożenia na efekty w danym silniku, od tego są normy producentów. kumpel Fordzika 10-06-2022, 16:28 W błędzie jesteś Kolego. Baza jest najważniejsza. Baza oparta o PAO jest trwalsza od tej z hydro rafinacji ropy. Po to się wymyśliło olej syntetyczny aby był trwalszy od mineralnego i nie tracił właściwości w miarę przebiegu. No tracił dużo wolniej. Owszem masz rację, że po ciemaku po pijaku ;) na karcie odstępstw technologicznych, w byle jakiej blendowni można zrobić olej oparty o PAO o gorszych parametrach niż ten gdzie bazą jest ropa po HC. Na szczęście nikt tego nie robi nawet po to aby udowodnić, że się da :) Tylko nie mówmy o testach z obracającym się kółeczkami i trącym o nie kawałkami drutu. Autor tych testów wykazał się bezkresną niewiedzą o metalurgii, o technologi produkcji drutów z których ciął te pręciki, a także wprowadził do testów za dużo zmiennych, a zmienny powinien być tylko olej. Skutkiem tego wyniki niejednego zaskoczyły, bo są z prawego rogu sufitu :) Waterspoon 10-06-2022, 17:06 Tu robią w miarę rzetelnie testy. Zwróciłem uwagę, bo wśród testowanych jest mój ulubiony olej. https://www.youtube.com/watch?v=AdmhKBKKtys Slawko 10-06-2022, 17:20 Z całym szacunkiem, ale każdy test opierający się na dociskaniu wałeczka do koła jest niemiarodajny. W każdym z tych testów nie ma poduszki olejowej pomiędzy powierzchniami tak jak w silniku. Waterspoon 10-06-2022, 19:09 Pewnie, że te wszystkie testy są niemiarodajne, ale szybkość spływy w temperaturze -30 lub zachowanie w wysokich temperaturach coś tam obrazują. Slawko 10-06-2022, 19:12 A takie testy to już coś, tylko wiele to nie daje. Waterspoon 10-06-2022, 19:17 Testy z wałeczkiem zaczerpnięto z testu HFRR smarności oleju napędowego, ale nie wiem jak one się sprawdzają przy innych substancjach, może tylko porównawczo, na zasadzie mniejsza lub większa powierzchnia uszkodzona i tyle. kumpel Fordzika 10-06-2022, 19:48 To nie chodzi o poduszki olejowe ;), filmy olejowe czy inne cuda. Testy w buty sobie można wsadzić bo testerzy nie mierzą twardości powierzchniowej materiałów w miejscach gdzie ma być ścierany. Powinny to być płytki o identycznej twardości.Poza tym winno się zrobić kilka prób i wyciągać średnia. Drut z którego są cięte pręciki ma w każdym miejscu inną twardość powierzchniową :D To dramaty, a nie testy :( Slawko 10-06-2022, 19:58 O co by nie chodziło, wszelkie tego typu testy są niemiarodajne. YaroFocus 10-06-2022, 22:07 To ja tak trochę bardziej z powierzchni ziemi :) Zalany przeze mnie po raz pierwszy i na pewno nie ostatni: https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b6bde8065a5d.jpg (https://naforum.zapodaj.net/b6bde8065a5d.jpg.html) Jakby mi ktoś inny silnik wstawił :). Bardzo, bardzo polecam. arturmsi 12-06-2022, 21:13 Więcej mocy, mniejsze spalanie, cichszy czy jak?:p YaroFocus 14-06-2022, 22:49 Więcej mocy to bym może nie przesadzał, ale: - pracuje ciszej, jest taki bardziej stłumiony odgłos silnika, - mniejsze spalanie zarówno w mieście jak i poza. Dodatkowo po raz pierwszy na jałowym wskoczyła mi wartość 0,3 l/h. - jest bardziej elastyczny. Tak jakby zwiększył się margines co wolno na danym biegu. Takie mam odczucia. Zobaczymy co dalej, bo to zrobione dopiero lekko ponad 1500 km. rav 75 15-06-2022, 04:23 Na tym oleju (Motul Specific 913D) przejechałem 70 kkm. Wymiany co 10 kkm, żadnych problemów z rozruchem niezależnie od temperatury,cicha i miękka praca silnika. kumpel Fordzika 15-06-2022, 19:22 Na tym oleju (Motul Specific 913D) przejechałem 70 kkm. Wymiany co 10 kkm, żadnych problemów z rozruchem niezależnie od temperatury,cicha i miękka praca silnika. Prawie 100 tys km na tym Motulu 913 D, wymiany co 10 tys km. Miałem zmienić na Ravenol FDS i następne 100 tys :) ale po danych i arkuszach technicznych oleju nie widać sensu płacić 50 zł koszt filtra więcej za olej. Bump: - pracuje ciszej, jest taki bardziej stłumiony odgłos silnika, i tak do jakiś 7-8 tys km te wrażenie ciszej się będzie utrzymywać, zależnie czy auto w trasach ganiane czy wmieście tłuczone. Potem olej traci trochę ze swoich parametrów i robi się głośniej :) Wymieniaj co 10 tys i będzie git. rav 75 16-06-2022, 06:22 kumpel Fordzika, nie ukrywam że kilka lat temu czytając Twoje posty w tematach olejowych zaraziłeś mnie tym olejem. Co ciekawe, wcześniej zalewałem Motulem EcoNergy i pamiętam że po zmianie oleju na Specific słyszalna była różnica w pracy silnika. Niestety, obecny Ford wymaga specyfikacji Wss- m2c950a co eliminuje użycie powyższych produktów. Prawdopodobnie pozostanę przy Castrolu z w/w specyfikacją regularnie wymieniając go co 10 kkm. referee 16-06-2022, 10:59 Czy na prawdę watek o oleju musi byc taki długi. 1) nic tu się nie odszuka 2) czy nie jest tak że wystarczy co 10K wymieniać olej ten co poleca producent i będzie OK? Przecież nie jest on z dolnej półki.... Czy inne oleje są o NIEEEEBO lepsze i spowodują, że np. silnik przejedzie 100K więcej ? (nie 500 a 600K ?) ten wątek to wyższość świąt jednych nad drugimi...... zmulim 16-06-2022, 12:17 Ponad 880 postów o niczym. Co niektórzy doktoryzują się, biorąc udział w jakże pasjonujących słownych utarczkach „na tabele znamionowe”. Jeden wielki olejowy śmietnik. Podpisuję się obiema rękami pod tym co pisał referee Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk YaroFocus 16-06-2022, 14:36 W sumie, choć jestem tu nowy, to jestem za tym, aby w ogóle zamknąć to forum. Tysiące postów o niczym - wystarczy stosować się do zaleceń producenta. A w razie problemów ASO. Fulara 16-06-2022, 15:15 ja jeżdzę w moim gruzie od 9 lat na millersie. olej nie tani, 160 zł bańka. zrobiłem 150 tys czyli zrobiłem jakieś 18 wymian silnik zetec do dziś nie wział mi kropli oleju od wymiany do wymiany. ani kropli. warto. inne silniki również, ale to nie to forum. natomiast coraz bardziej rozbierając silniki skłaniam się ku temu, że to interwał robi robotę... i nie mam co do tego wątpliwości sylwesterz 16-06-2022, 19:50 ... interwał robi robotę... I w zasadzie tak można podsumować wymiany oleju - auto będzie sprawnie jeździć, o ile będziemy często wymieniać olej (zgodny z normą producenta auta). Cała reszta to już osobiste preferencje co do szkoły falenickiej lub otwockiej. ;) konieczko5 17-06-2022, 07:07 ... sylwesterz 17-06-2022, 21:23 Nie czytasz dokładnie. Olej ma być zgodny z normą producenta (lub nowszą kompatybilną oczywiście), a nie okres wymiany. langolier 18-06-2022, 17:42 ja jeżdzę w moim gruzie od 9 lat na millersie. olej nie tani, 160 zł bańka. Wow, 160zł ? Jaki dokładnie, bo ja leję Millers ECO EE 5W-30 i taniej niż 199zł nie widziałem. Fulara 18-06-2022, 19:10 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak... ostatnio podrożał był po 165 zł całe życie Grzegorz_Ravenol 20-06-2022, 07:25 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak... Według karty charakterystyki olej RAVENOL FDS SAE 5W-30 zawiera 40 do 70% PAO. Przy czym należy pamiętać o tym, że dane podane w karcie dotyczą składu oleju, a nie jego bazy dlatego zawierają spory margines błędu, więc ocena oleju na tej podstawie jest bardzo niedokładna. Zgodnie z niemieckimi przepisami jest to olej w pełni syntetyczny. Karty charakterystyki dostępne są u dystrybutorów Ravenol. kumpel Fordzika 20-06-2022, 15:38 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak... Nie będę się jakoś krygował na kulturę wypowiedzi ;). To co piszesz to są marketingowe kocoboły na które polskie prawo pozwala. PAO w 40% - 70% w tak tanim oleju mimo, że 190 zł to nie jest możliwe. Karty charakterystyki fizykochemicznej nie są dostępne nawet u certyfikowanych sprzedawców. Nie mylmy z arkuszami danych technicznych. Mało tego w zasadzie nie są dostępne już w necie. Olej Motu 913 D także na rynku niemieckim jest sprzedawany jak serio syntetyczny :) Pokaż, udowodnij, odszczekam, głowę popiołem posypię z oleju Motul :) ..... na dziś Ravenol leci po bandzie. Tak używam Ravenola w skrzyniach biegów swoich pojazdów, więcej niż dobre oleje. Wszyscy producenci oliwek z tej popularnej półki 140-200 zł przeszli na nową oszczędniejszą dla nich technologie HC i walą nas w dooope sprzedając oleje jako syntetyczne. Tzn one są syntetyczne, tylko syntetyczne inaczej :D ps. W tych czasach oleje silnikowe prawdziwie syntetyczne składem oparte w większości o PAO kosztują 300-400 zł za 4L w tanim miejscu zakupu. Kupuje, zużywam sporo przeróżnych olei. Fulara 20-06-2022, 16:01 jeszcze raz powtórze, dobry HC wymieniany co 10 000 km załatwi sprawę, a to, że dziś silniki są z ****olitu to nawet płynne złoto tego nie przeskoczy montowałem ostatnio łożysko w moim aucie ( nie fordzie ) i kupiłem przy okazję piastę nową. marki nie podam. jak przyszła piasta i wziąłem ją do ręki oraz moją oryginalną piastę, to tą nową wyrzuciłem do kosza i tyle. na ****olit nie poradzisz olejem niestety zmulim 20-06-2022, 17:37 Ciekaw jestem, jak długo potrwa jeszcze ten wątek i jego kolejne nic nie wnoszące "papierkowe batalie" z serii "kto mądrzejszy, bo piszę doktorat z olejów, a przed każdą wymianą, wlewam próbkę do zderzacza hadronów :D Adminie, plis, zamknij ten temat :) krzys1968 21-06-2022, 17:50 jak długo potrwa jeszcze ten wątek Jak na rynku bedzie olej uniwersalny do szystkich silnikow i zostanie jeden producent oleju :619: Grzegorz_Ravenol 23-06-2022, 11:26 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak... Pisze Pan najpierw, że w Pana ulubionym sklepie olej RAVENOL FDS SAE 5W-30 zrobił się bardzo drogi i kosztuje 230zl, a teraz że jego cena to 190zł i dlatego to nie może być full syntetyk? Argumentem za bazą HC w oleju RAVENOL FDS SAE 5W-30 miały być niezbyt wyśrubowane parametry z tabeli właściwości. Otóż na przykład, temperatura płynięcia baz PAO zaczyna się właśnie od -51°C. Jeżeli wymagania dla specyfikacji tego oleju są spełnione to po co dodatkowo podnosić jego cenę, stosując bazy o niepotrzebnie niższej temperaturze płynięcia, tym bardziej że CCS i MRV są dobre. Ważniejsze jest długie utrzymanie parametrów oleju w czasie pracy, dzięki zastosowaniu bazy PAO, technologii USVO, a nie ładnie wyglądająca tabelka parametrów, które w czasie pracy oleju spadają z różną prędkością w różnych produktach. Ps. Odpowiednikiem wspomnianego Motula jest olej RAVENOL FO SAE 5W-30 w technologii CleanSynto na bazach HC. RAVENOL FDS SAE 5W-30 nadaje się do aut seryjnych, ale dedykowany jest autom ekstremalnie użytkowanym, po tuningu o podniesionej mocy, przy normalnym użytkowaniu nie wykorzystuje się w pełni jego możliwości. smokeh 23-06-2022, 12:32 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak... Prędzej na rynku będą same elektryki jak łUnia zarządziła.... i będą tylko archiwalne zapasy ;) https://www.youtube.com/watch?v=bou7YKHFDiM luckyboy 23-06-2022, 15:09 Dla mnie numerem jeden jest Shell i jego GTL. Dlatego w bardzo dobrej cenie zalewam swoje samochody VAG OEM 0w30. Norma 507.00 to najbardziej wymagająca norma i ten olej nadaje się do każdego samochodu - jest uniwersalny. kumpel Fordzika 30-08-2022, 15:46 [I][COLOR=red][B Otóż na przykład, temperatura płynięcia baz PAO zaczyna się właśnie od -51°C. Jeżeli wymagania dla specyfikacji tego oleju są spełnione to po co dodatkowo podnosić jego cenę, stosując bazy o niepotrzebnie niższej temperaturze Proszę wybaczyć, ale z żadnej dokumentacji nie wynika,ze ten olej jest na PAO niech nawet 50% w bazie to to będzie PAO. Przy tych cenach jest to niemożliwe. Prosił bym zdjęcie, screen dokumentacji. Oleje syntetyczne były w latach 80 i 90 zeszłego wieku i ich używałem. Dziś w olejach "syntetycznych" w tych lepszych mamy 15-30% PAO procentowo w bazie :( czasem nawet 40% :) W życiu ten Ravenol nie jest olejem syntetycznym w pełnym tego rozumieniu, full syntetyk ;) ;) :). Olej z technologi HC może z jakimś dodatkiem PAO 20-30% sylwesterz 31-08-2022, 13:52 Podaj definicję oleju syntetycznego, najlepiej taką zgodną z prawem, bo coś czuję, że masz zawyżone oczekiwania, gdyż olejów 100% syntetycznych nie ma i nigdy nie było (na rynku, poza laboratorium). Obecnie nigdzie nie znajdziesz MSDS, aczkolwiek ze starych informacji wynika, że bazy PAO w FDS 5W-30 było ok. 60%. kumpel Fordzika 31-08-2022, 20:42 Obecnie nigdzie nie znajdziesz MSDS, aczkolwiek ze starych informacji wynika, że bazy PAO w FDS 5W-30 było ok. 60%. Generalnie producenci wyczyścili MSDSy z sieci, bo po prostu przeszli na olej z bazą pozyskiwaną w technologi HC. Tak wiem, wiem, że olei synt 100% nigdy nie było :) .... opartych o PAO, ale były nawet z PAO w bazie 80% zmulim 31-08-2022, 21:45 Oho, zaczyna się kolejny olejowy tasiemiec, o wyższości jajka nad kurą :D Koledzy są petrochemikami albo pracują w rafinerii? Po co to tak roztrząsać jak obornik na polu? Wymiana co 10-15kkm, odpowiednia specyfikacja i silnik będzie żył. ;) Może być nawet ten „podły” Motorcraft czyli Castrol, i tez przeżyje i będzie wszystko Ok. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk kopson 31-08-2022, 22:05 Po co to tak roztrząsać jak obornik na polu? Wymiana co 10-15kkm, odpowiednia specyfikacja i silnik będzie żył. ;) Może być nawet ten „podły” Motorcraft czyli Castrol, i tez przeżyje i będzie wszystko Zgadzam się. Żeby ludzie się tak przejmowali tym, co sami jedzą i piją, zamiast tym, jaki olej wlać do silnika.... cza-rny 01-09-2022, 09:12 kopson - "śmiesznie" prawdziwe sylwesterz 11-09-2022, 20:31 Generalnie producenci wyczyścili MSDSy z sieci, bo po prostu przeszli na olej z bazą pozyskiwaną w technologi HC. ... Nie, po prostu dlatego, że nie jest to wymagane przez prawo. Niemniej jednak kupując dany olej możesz zażądać MSDS, gdyż jako klient masz prawo go otrzymać. I najlepszą radą jest wymiana oleju jak najczęściej, każdy niech sam oceni owe "najczęściej". pawel182 11-09-2022, 21:22 Oho, zaczyna się kolejny olejowy tasiemiec, o wyższości jajka nad kurą :D To taka Moda na Sukces w świecie motoryzacji :+) Dorzucił bym jeszcze wątek gdzie ten olej kupić bo czasami słyszy się, że jest dużo podróbek ;-) referee 13-09-2022, 13:55 Tez cos napisze w tym wątku..... Tylko co? wszystko zostało powiedziane. :D ja bym go ubił, wykasował wszystko i napsal tylko jeden wpis: Jaki Olej -> patrz instrukcja Jak często - patrz instrukcja - dobra praktyka - raz w roku. gdzie kupić - gdzie chcesz :) langolier 26-09-2023, 18:23 Dajcie znać, jeśli znajdziecie coś lepszego niż Castrol. Wciąż czekam... [emoji6]Napisać można wszystko, z udowadnianiem gorzej. Jak ktoś nie wierzy innym forumowiczom, niech leje Castrola lub co tam chce. Proste. [emoji41] BTW: trzeba sobie zadać pytanie: dlaczego np. sprzęgło z logo ford kosztuje 600 zł a np. sachs 400 zł dlaczego końcówka drążka TRW 60 zł a końcówka z logo ford 120 zł to dlaczego olej z logo ford kosztuje mniej, niż popularny lotos.... czyżby firma była szczodra ? To wpis Fulary sprzed 8 lat i połącz z wiedzą, że olej z napisem Ford robił Castrol... Piasek80 26-09-2023, 18:50 Ja już dawno się wyleczyłem z tych wszystkich markowych... w połowie sierpnia mając w planach wyprawę w gorące rejony europy zamiast zalecanego 5W-30 zalałem 5W-50 w silnik. Jakoś tak przyjemniej to wszystko pracowało zwłaszcza że tempomat rzadko kiedy poniżej 120km/h nastawy widział a temperatury zewnętrzne... no nie było zmiłuj langolier 26-09-2023, 18:52 Ja już dawno się wyleczyłem z tych wszystkich markowych... w połowie sierpnia mając w planach wyprawę w gorące rejony europy zamiast zalecanego 5W-30 zalałem 5W-50 w silnik. Jakoś tak przyjemniej to wszystko pracowało zwłaszcza że tempomat rzadko kiedy poniżej 120km/h nastawy widział a temperatury zewnętrzne... no nie było zmiłujAle instrukcja podaje chyba parametry oleju dla naszej strefy klimatycznej a u nas.... nie zmiłuj ale 40°C nie odnotowałem na naszej szerokości geograficznej nawet w to lato.... [emoji849][emoji3166][emoji848] Piasek80 26-09-2023, 19:07 36 kilka razy widziałem konieczko5 27-09-2023, 08:58 ... eclipse 21-10-2023, 18:37 Jak się okazuje to nie wszyscy o tym wiedzą https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/ .Osobiście jeżdżę o wielu lat na oleju Fanfaro który jest przeznaczony do benzynowców w/g API czego nie wiedziałem .Więc teraz mam zagwozdką co zalać. CO wy na to . konieczko5 22-10-2023, 07:08 ... |