Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] czujniki ciśnienia a nowe felgi


Achim32
29-03-2015, 20:47
Witajcie :)
Otóż do opon letnich zamówiłem alufelgi, z kompletem oryginalnych fordowskich czujników ciśnienia powietrza w oponach. Tu mam wątpliwości,
1. czy mogę wymienić sobie opony u wulkanizatora, który nie ma komputera? Czy te czujniki trzeba będzie jakoś sparować z autem. Może wystarczy tylko zamontowanie i reset czujników powietrza w komputerze pokładowym

2. Czy Jeśli pierwsza odpada to za każdym razem gdy zmienię letnie na zimowe (czyli 2. zestaw czujników) będę musiał podpinać pod komputer.

Może troszkę niezrozumiale opisałem. Jednak liczę na odpowiedzi :)

radek70
29-03-2015, 21:05
Może ten temat coś wyjaśni: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=221925

Achim32
29-03-2015, 21:16
W linku nie ma konkretnej odpowiedzi do konkretnego modelu, naczytałem się już dziś na tym forum że są różne i że rozbudowane rozpoznają nawet zmianę kół przód tył. Ale o Focusie MK3 konkretna odpowiedź nie padła stąd moje pytanie :)

weuek
29-03-2015, 21:28
Podczepię się pod temat z takim pytaniem:

Czy te czujniki można wyjąć z felg i "wyprogramować" jakimś czymś typu elmconfig?

radek70
29-03-2015, 21:41
Ale o Focusie MK3 konkretna odpowiedź nie padła stąd moje pytanie :)
Jak to nie ma odpowiedzi. Posty #15 do #20 w w/w linku.

mfraczek
29-03-2015, 21:49
ja przez całą zimę jeździłem z włączającą się przy każdym odpaleniu informacją "nie rozpoznano czujnika ciśnienia" czy coś w ten deseń, bo panowie z Norauto tak ustawili mi go w swoim fachowym warsztacie. letnie opony raczej założę w autoryzowanym serwisie

Achim32
29-03-2015, 21:56
Tam jest odpowiedź że system jest. To wiem. Chodzi mi o konkretne jego adaptowanie w samochodzie przy wymianie opon z felgami, a co z tym idzie z czujnikami

Achim32
30-03-2015, 14:20
Rozmawiałem z ASO. Tylko przy pierwszym założeniu nowych czujników, trzeba je zaprogramować w ASO. Później już można zmieniać koła z czujnikami na własną rękę.

fo-cuś
09-06-2015, 15:42
Witam wszystkich. Jestem tu od paru dni a już mam problem. Przymierzam się do kupna nowych felg, do których chcę przełożyć czujniki ciśnienia z kół oryginalnych. Nowe felgi mają homologację na moje auto i na oponę, którą założę. Niestety Pan w sklepie sprawdzał u producenta czy moje czujniki będą pasować, ale producent odpowiedział- "pewnie tak ale pewności nie ma, bo nie sprawdzali". Kupując te felgi ryzykuję, że będę musiał odesłać felgi do sklepu na własny koszt. Zanim podejmę taką decyzję, to myślę sobie, że może spytam kogoś mądrzejszego ode mnie, przynajmniej w tej sprawie. Felgi to speedline marmora 7x16 a czujniki- standard focus 1.0 92 kW; sedan 2015. Za wszystkie rady mogące mi pomóc w podjęciu decyzji serdeczne dzięki:roll:

RS AUTO-RAF
09-06-2015, 22:22
zapewne masz czujniki na gumowych zaworkach.
jeśli tak jest to czujniki będą pasowały.tylko będziesz musiał dokupić specjalne zaworki do tych czujników bo tych które masz na oryginalnych felgach nie dasz rady przełożyć.
najlepiej dokupić te zaworki w ASO.

fo-cuś
10-06-2015, 12:05
No to ... zamawiam. A jak zrobię zamianę, to o szczegółach napiszę. Dzięki za radę!

agir
04-07-2015, 16:50
Mam krótkie pytanie - czy w takich czujnikach ciśnienia są zamontowane baterie ?

http://autoskar-kielce.gratka.pl/ogl/17838993.html

Rozmawiając z przedstawicielem serwisu usłyszałem że nie - ale mam jakoś wątpliwości co do tego.

SRS
04-07-2015, 17:09
żywotność tych czujników jest przewidziana przez Ford-a na 10 lat,

agir
04-07-2015, 20:45
Dzięki za informację.
Pozdrawiam !

wojtekn
06-07-2015, 11:12
Mam krótkie pytanie - czy w takich czujnikach ciśnienia są zamontowane baterie ?

http://autoskar-kielce.gratka.pl/ogl/17838993.html

Rozmawiając z przedstawicielem serwisu usłyszałem że nie - ale mam jakoś wątpliwości co do tego.

Proszę poprawić tytuł tematu.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

kmark
08-07-2015, 15:19
Witam wszystkich!
Posiadam focusa mk3 (2014) na felgach aluminiowych 16 calowych - posiadają czujniki ciśnienia (jaki typ nie bardzo się orientuję i nawet nie wiem jak sprawdzić - auto kupione w salonie forda) posiadam opony zimowe i...
1) czy mogę zakupić felgi stalowe bez takich czujników na które założę opony i... czy tak można założyć koła na zimę? komputer nie będzie wariował?
2) czy po zakupie felg stalowych muszę zakupić czujniki i je założyć do zimówek?
3) czy nie zawracać sobie głowy zakupem felg stalowych tylko przekładać opony z letnich na zimowe na alufelgach?

Pozdrawiam Marek

SRS
08-07-2015, 16:23
kmark różne są szkoły na temat przekładania opon czy nie , jest to uzależnione od grubości portfela, co do czujników proponuje użyć funkcji szukaj na forum wiele toczyło się dyskusji na ten temat.

kacper69
08-07-2015, 20:25
Czy Wy naprawdę macie czujniki ciśnienia w tych kołach?
Mi się wydaje, że kontrola ciśnienia w oponach w tym aucie jest oparta na ... ABS-ie, koło co ma mniejsze ciśnienie inaczej się toczy.
Zawsze po zmianie opon należy "nauczyć" kompa że takie ciśnienie, czyli trakcja koła jest właściwa.

tedi_k
08-07-2015, 20:48
Czy Wy naprawdę macie czujniki ciśnienia w tych kołach?
....

Tyle razy już było napisane, że mniej więcej od połowy 2014r. Ford stosuje we wszystkich nowych samochodach system TPMS (kontrola ciśnienia oparta o czujniki). Unia Europejska wymaga aby nowe samochody po wrześniu 2014 miały system kontroli ciśnienia w oponach (nie sprecyzowano czy w oparciu o pomiar pośredni czy bezpośredni). Ford wybrał system oparty o pomiar bezpośredni, ale w większości samochodów (w tym w FF3, nowej Kudze, nowym C-maxie, Grand C-maxie) uprościł go tylko do pomiaru spadku ciśnienia - nie dał funkcji wizualizacji ciśnienia w kołach jak jest to zrobione w Mondeo MK4 wyposażonym w TPMS.

SRS
08-07-2015, 20:51
Czy Wy naprawdę macie czujniki ciśnienia w tych kołach? w przypadku kmark-a ma założone
Focus 2011.25 (12/2010-) wyprodukowany od 05.05.2014

kmark
08-07-2015, 21:48
Tyle razy już było napisane, że mniej więcej od połowy 2014r. Ford stosuje we wszystkich nowych samochodach system TPMS (kontrola ciśnienia oparta o czujniki). Unia Europejska wymaga aby nowe samochody po wrześniu 2014 miały system kontroli ciśnienia w oponach (nie sprecyzowano czy w oparciu o pomiar pośredni czy bezpośredni). Ford wybrał system oparty o pomiar bezpośredni, ale w większości samochodów (w tym w FF3, nowej Kudze, nowym C-maxie, Grand C-maxie) uprościł go tylko do pomiaru spadku ciśnienia - nie dał funkcji wizualizacji ciśnienia w kołach jak jest to zrobione w Mondeo MK4 wyposażonym w TPMS.

Właśnie chodzi chyba o ten system TPMS (jak sprzedawca coś mówił że jest związany z ABS-em) - przyznam, że jestem kompletnym "nowicjuszem" w tych sprawach. We wcześniejszym aucie miałem zimówki na felgach stalowych i po wyważeniu zakładałem na zimę. Teraz się zastanawiam - co powinienem zakupić, by nie ruszać kompletu letniego, a przerzucać całe koła zimowe.
Dopiero dziś zacząłem czytać forum znalazłem sporo ważnych informacji (choćby na temat felg stalowych 16 calowych do focusa:)

Cóż poszukam dalej informacji - ale bardzo dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam Marek

Achim32
08-07-2015, 21:56
O popatrz, mi w ASO powiedzieli że 5 lat. Dodali też "Przyjedźcie my Wam wtedy to ****o wyłączymy" :D

namase
14-11-2017, 19:11
Witajcie,

Wykopałem taki stary temat szukajką, bo mam pokrewny problem.
W moim niedawno zakupionym Focusie mam zamienione felgi na nieoryginalne (stalówki) i brakuje w nim czujników powietrza w oponach.

Tu pojawia się problem z zakupem. Wcześniej do poprzedniego auta trafiło się, że zamówiłem po VINie niepasujące zamienniki, więc wolę się upewnić tu.
Problem polega na tym, że znajduję różne czujniki - do 2014 i od 2014, a sam mam auto z 2014 :)

Byłby ktoś tak uprzejmy pomóc mi w doborze właściwych? Chodzi o kompletny osprzęt jakiego mu brakuje, żeby w końcu przestał na mnie wrzeszczeć przy każdym odpaleniu silnika :)

Jeśli by się*przydał, podsyłam VIN: WF0LXXGCBLEM43401

Z góry dzięki za wszelką pomoc

TomekW70
14-11-2017, 23:04
Witam Wszystkich, jestem nowy na forum :-).
Co do czujników o przerabiałem to samo. Znalazłem za 414zł 4 szt. (Forda) Wulkanizator zamontował i tylko w komputerze pokładowym zapisałem nowe ciśnienie.
https://ford.sklep.pl/?gclid=CM7doPOpwtYCFRmLsgodxM8PbA

namase
18-11-2017, 19:35
Witam Wszystkich, jestem nowy na forum :-).
Co do czujników o przerabiałem to samo. Znalazłem za 414zł 4 szt. (Forda) Wulkanizator zamontował i tylko w komputerze pokładowym zapisałem nowe ciśnienie.
https://ford.sklep.pl/?gclid=CM7doPOpwtYCFRmLsgodxM8PbA


Super, u mnie też już zamówione ori :) rozumiem, że wulkanizator wziął niewiele?

clubGRANT
20-11-2017, 06:42
Witam, gdy kupywałem FF mk3 na stalowych + zimówki dorzucili mi opony letnie, więc musiałem dokupić felgi , padło na stalowe i trafiłem na odsprzedaż w aso Forda bo klient wymieniła na alusy, więc odkupiłem od nich stalowe 16" z czujnikami, kołpakami, śrubami.
Wulkanizator założył i jedyne co musiałem zrobić to zapisać ciśnienie - wchodzi się w zegarach - ciśnienia i przytrzymuje się OK

TomekW70
30-11-2017, 13:31
ja za montaż czujników zapłaciłem 30 zł.

krakersik
19-03-2018, 17:55
Witam, trochę odgrzeję bo szukałem i albo nieporadnie, albo nie ma:
otóż jest sobie foczka z 2014 roku z lipca, która ma czujniki ciśnienia w oponach, mam takie pytanie: kupując nowe czujniki do drugich alusów, montując jest w nich i zakładając na auto będzie trzeba coś aktywować , a jeśli tak to przez serwis czy wystarczy menu z poziomu kierownicy o ciśnieniu ? czy auto samo wykryje czujniki ?

STARRAD
19-03-2018, 18:04
Witam, trochę odgrzeję bo szukałem i albo nieporadnie, albo nie ma:
otóż jest sobie foczka z 2014 roku z lipca, która ma czujniki ciśnienia w oponach, mam takie pytanie: kupując nowe czujniki do drugich alusów, montując jest w nich i zakładając na auto będzie trzeba coś aktywować , a jeśli tak to przez serwis czy wystarczy menu z poziomu kierownicy o ciśnieniu ? czy auto samo wykryje czujniki ?
Trzeba będzie tyko zaprogramować nowe czujniki z poziomu centralnego wyświetlacza między zegarami.

krakersik
19-03-2018, 18:10
Rozumiem że coś takiego

https://www.youtube.com/watch?v=8uLozh7RNP4

?

mariusza
19-03-2018, 18:12
Wystarczy zapisać ciśnienie w menu zegarów.

krakersik
24-03-2018, 16:52
ok czujniki nowe założone, koła założone, na postoju zapisałem ciśnie w kołach w menu pomiędzy zegarami, przejechane ok 10 km i komunikat "moduł ciśnienia ... awaria ... serwis" zapala się kontrolka "i" oraz migająca kontrolka ciśnienia powietrza od kół. W trakcie jazdy zapisałem ponownie ciśnienie w kołach, kontrolki zgasły i przejechane ok 30 km i nic się nie pojawiło.
Czy to normalne przy założeniu nowych czujników, że muszą się jakoś same zaadoptować a komputer musi je sam zaakceptować ? Czy mam się czegoś obawiać ?

Krystos
24-03-2018, 18:30
Jak zrobiłeś 30 km to już po problemie, błąd zawsze wywala po 10 km. Przerabiałem to u siebie, po założeniu alufelg kolega Totek z Gdańska na kompie wyłączył mi monitorowanie ciśnienia i spokój. To jest bardziej dla kobiet, doświadczony kierowca spokojnie wyczuje że mu powietrze uchodzi.

Majki36
31-03-2018, 21:12
Drodzy Forumowicze,

po zmianie kół ze stalowych z oponami zimowymi na nowe alufelgi i opony letnie, dostaję notoryczne alarmy o ciśnieniu w oponach.
Zapisanie nowego ciśnienia powoduje przerwę w komunikatach na odcinku +/- 8 km. po czym znowu pojawia się alert o serwisie opon.
Oczywiście ciśnienie jest w normie i nie mam kapcia.
Felgi fordowskie 16", opony Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 91 W. Ciśnienie: przód 2.3, tył 2.4.
Czy wariuje mi czujnik ciśnienia?
Ewentualne wyłączenie czujników jest możliwe?

Z góry dziękuję za odpowiedz
Michał

edmun
31-03-2018, 22:38
Miałem odrobinę podobną sytuację.
Przy napompowaniu do 2.3 i zapisaniu ustawień, mogłem przejechać 30-40 km po czym znowu wyskakiwało że jest mało.
Po sprawdzeniu na stacji, 1.8-2.0.
Dopompowałem na 2.3 i po 300 km znowu informacja że złe ciśnienie w oponach.
Sprawdziłem na stacji, wynik 2.0.
Z racji że zgłupiałem, to pojechałem na wulkanizację a tam centralnie w środku gwóźdź.

Nie wiem na ile może pomóc moja historia, ale to jedyne co mam.

krzys1968
01-04-2018, 14:11
Przypuszczam brak czujników w alufelgach

Ze_ja
01-04-2018, 16:07
Jakich czujników? Tu chyba jest tylko system oparty o czujniki ABS. Choć warto to wyklarować, bo teoretycznie są czujniki ciśnienia dostępne również dla Focusa Mk3, choć nie wiem, jak w Polsce wyglądała ich popularność.
Jeżeli to system oparty o ABS, to poza dopompowaniem na zimno (jeżeli auto garażowane, to wyjechać, podjechać na stację, zatankować, poczekać, potem pod kompresor, wszystkie koła odpowiednio dopompować i w komputerze reset tego wynalazku do rzekomego ustawienia ciśnienia.

Jeżeli są czujniki ciśnienia, to może być coś z samymi czujnikami. Na YT są też takie kombinacje z "uczeniem" czujników przez naciskanie włącznika świateł awaryjnych 6x w ciągu 5 sekund i upuszczanie powietrza ze wskazanych kół.
Coś, jak tu (akcent mistrzowski btw :D): https://youtu.be/0tUnjXXoMic lub tu (bez wschodniego akcentu): https://youtu.be/VrpC4tZ8bZI lub wersja polska, bez komentarza autora: https://www.youtube.com/watch?v=8uLozh7RNP4 (ale to tylko reset).

Daj znać, jaki masz system, to posiadacz Mk3 z tym samym rozwiązaniem może coś więcej doradzi.

krakersik
01-04-2018, 17:00
tu sa przykładowe czujniki, miałem to samo bo okazało się ze w felgach nie ma właśnie czujników, założyłem, zapisałęm ciśnienie i spokój:
https://ford.sklep.pl/product-pol-18834-4-szt-czujnik-cisnienia-w-oponach-Ford-TPMS-EV6T-1A180-DB-cena-kpl.html

krzys1968
01-04-2018, 17:19
Kolega ma w opisie Mondeo

Ze_ja
01-04-2018, 17:42
W profilu mondeo, jednak założył nowy temat w dziale Focus i sprecyzował przedział lat. Więc albo wie co robi, albo sam sobie zrobił psikusa na Prima Aprilis :)

krakersik
01-04-2018, 17:52
Kolega ma w opisie Mondeo

opis czujników: mondeo po 2014

lub te

https://ford.sklep.pl/product-pol-18017-Czujnik-TPMS-cisnienia-w-oponach-433MHZ-Mondeo-Mk4-S-Max-Galaxy.html

mondeo 2007 =>

krzys1968
02-04-2018, 10:42
W profilu mondeo, jednak założył nowy temat w dziale Focus i sprecyzował przedział lat. Więc albo wie co robi, albo sam sobie zrobił psikusa na Prima Aprilis :)

Ma Fokusa mk3 z 2014 i tam sa czujniki a nie jak w mk2 oparte na czujnikach ABS:P . Znam to z wlasnej autopsji . Brak czujnikow wywala ciagle blad

lukaszooo
02-04-2018, 12:14
W mk3 wystepują dwa systemy, DDS na podstawie absu i TPMS na czujnikach. Zweryfikuj co masz i bedzie ci doradzac co dalej.

Majki36
02-04-2018, 16:03
Prawdopodobnie nie mam czujek pomiaru ciśnienia, ponieważ dokupowałem alufelgi i nawet przez myśl mi nie przeszło, aby sprawdzić czy są wyposażone w czujniki (z tego co widzę czujki są zintegrowane z wentylkami).
Zrobię tak jak doradził Ze_ja - dopompuje wszystkie opony na 40psi (2.8 bara) i zrobię reset. Może to coś da.
Jeśli dalej będzie to samo, to przełożę czujki z kół stalowych =)

Dziękuję za pomoc!

krzys1968
02-04-2018, 17:16
Jeśli dalej będzie to samo, to przełożę czujki z kół stalowych =)

Dziękuję za pomoc!

Lepiej kup nowe i załóż do aulosów.

Majki36
02-04-2018, 17:49
Sugerujesz, że mogą być problemy z użytkowaniem starych czujników na nowych kołach, czy mówisz to z czysto purystycznego punktu widzenia i jak są nowe koła, to mają być nowe czujniki!

krzys1968
02-04-2018, 18:12
Sugerujesz, że mogą być problemy z użytkowaniem starych czujników na nowych kołach, czy mówisz to z czysto purystycznego punktu widzenia i jak są nowe koła, to mają być nowe czujniki!

Prawdopodobnie próba przełożenia czujników skończy się ich uszkodzeniem. Możesz też kupi używane to zależy od ciebie. Chyba że lubisz 2 razy do roku zrzucać opony letnie i zimowe z felg i przekładać czujniki

LukaszWroc
03-04-2018, 22:51
Nie powiem...posiadajac dwa komplety kol, bawic sie dwa razy w roku w przekladanie tpms...szacun za pomyslowosc i zawzietosc.

arturek
03-04-2018, 22:59
Witam

A może zamiast posiadania 2 kompletów czujników,
prościej będzie podpiąć komputer i przestawić TPMS na DDS
(komunikat o "złapaniu gumy" będzie pochodził od ABS)

Odpada problem z koniecznością programowania czujników (i pozostałe problemy.)

https://i.imgur.com/197K56r.jpg

pozdrawiam
Arturek

namase
19-06-2019, 18:49
Cześć,
Kupiłem komplet felg stalowych do foki, bo stare miały lekkie bicie. Zastanawiam się czy powinienem też czujniki. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia w jaki sposób są one montowane i mam pytanie, czy wulkanizator będzie miał możliwość*przełożenia czujników ze starych kół na nowe?
Dzięki z góry

Ze_ja
19-06-2019, 19:01
A masz w ogóle czujniki? Śmiem wątpić. Przypuszczam, że masz system DDS, bazujący na czujnikach ESP. Jakbyś miał typowe TPMS, to pewnie przy wcześniejszych wymianach opon byś widział (osobiście, lub na fakturze za wymianę, bo cena inna i warsztaty piszą / mówią o czujnikach zintegrowanych z zaworkami).

Jak masz DDS, to po prostu w menu komputera resetujesz wskazanie ciśnienia po założeniu nowych, dobrze napompowanych kół.

namase
19-06-2019, 19:09
Mam, mam - dokładnie takie - EV6T-1A180-DB, wiem bo jeździłem z wk... komunikatem przez blisko rok od kupienia (poprzedni właściciel wstawił nieoryginalne stalówki), aż dałem go do serwisu na montaż. Reset znam, ale wystarczało to na kilkanaście km i wracało. Gorzej, że niedawno wpakowałem się w dziurę i zgiąłem dwie felgi i teraz wymieniam komplet. Można to przełożyć do innych felg?

edmun
19-06-2019, 21:45
Rocznik auta 2014 to niestety (w standardzie) TPMS.

krakersik
20-06-2019, 12:55
Czujniki są przykręcane do wentyli, po zdjęciu opon można odkręcić czujnik i jeśli wprawiony wulkanizator to wyciągnie ci też wentyl. Dużo jest ogłoszeń po demontażu czujników.

namase
20-06-2019, 15:48
Czujniki są przykręcane do wentyli, po zdjęciu opon można odkręcić czujnik i jeśli wprawiony wulkanizator to wyciągnie ci też wentyl. Dużo jest ogłoszeń po demontażu czujników.

Właśnie takiej informacji nie mogłem znaleźć. Bardzo dziękuję :)

Gryfny.Gacek
22-06-2019, 08:45
To znaczy że u mnie wulkanizator to też partacz. Bo przy wymianie opon poprosiłem go o wyjęcie czujników które były na wentylach bo denerwowal mnie ciągły komunikat o złym ciśnieniu. Ten niestety powiedział już po wszystkim że musiał je wyrzucić bo żeby je zdemontować musiał je poprzecinac i dostałem nowe wentyle. Co nie zmienia faktu że po kilku miesiącach spokoju komunikat o złym ciśnieniu znowu wrócił na wyświetlacz licznika :/

~send [emoji726]

boncio
24-06-2019, 15:04
przy wymianie opon poprosiłem go o wyjęcie czujników
W roczniku 2013 nie masz prawa mieć czujników. Pomiar przez czujniki ABS. Jaak masz problem z ciśnieniem, to może sprawdź opony na obecność dziury i/lub ciśnienie. Komunikat nie bierze się z niczego.

Gryfny.Gacek
24-06-2019, 15:07
Problemem z ciśnieniem nie mam, na stacji zawsze sprawdzając wszędzie jest ta sama wartość. Teraz nie mam bo je usunąłem (konkretnie) wulkanizator. Zdwjmował przy mnie gumy z felg i widziałem je na własne oczy więc były zamontowane.

~send [emoji726]

boncio
25-06-2019, 13:30
Jeśli auto ma fabryczne czujniki, a są one zdemontowane, to nie będzie komunikatu o złym ciśnieniu, tylko info o awarii układu.
Jeśli miałeś czujniki takie jak te ze zdjęcia, to były one nieaktywne, bo nie maja prawa działać w Focusie z roku 2013. Czujnik to tylko ten element z napisami z lewej.
https://www.fordsklep.eu/images/watermark/wpx_22d3f617960995cdff038f60e3438a87.jpg

namase
05-07-2019, 18:50
Chciałem potwierdzić, że bez większych problemów wulkanizator przełożył mi czujniki do nowych felg. Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

AdoKrycha007
09-01-2022, 16:52
Witam,

Mam pytanie odnośnie konieczności wizyty w ASO / podpinania pod komputer, po każdej zmianie całego kompletu kół. Mam dwa komplety stalówek na lato i zimę w MK3 przedlift. Auto wyjechało z salonu na letnim komplecie stalówek w maju 2014. Tata kupił jesienią 2014 oryginalny drugi komplet stalówek Forda na zimę. Po zmianie kompletu okazało się wtedy, że nie wiedział, że w fabrycznym pierwszym komplecie stalówek były czujniki. Dokupił więc czujniki w ASO do tego drugiego kompletu stalówek zimowych (na fakturze nazywają się TMPS, czy też takie są w fabrycznym komplecie to nie wiem) i zostały one w ASO zaprogramowane. Powiedziano mu też, że musi przy zmianie kompletów podpinać pod komputer, bo auto nie będzie widziało nowo założonego kompletu, że zapisany jest jeden i trzeba go ręcznie w kompie zmieniać. MK3 jest przedliftem z niekolorowym wyświetlaczem - wersja wyposażenia Trend, wtedy środkowa. Pojechał raz do zwykłego wulkanizatora i rzeczywiście, po przełożeniu kompletów stale miał napis "sprawdź ciśnienie w oponach" i pomarańczową kontrolkę. Mimo, że oba komplety mają czujniki i były one zaprogramowane. Nie daje mi to spokoju, że on jeździ na każdą zimę do ASO zmieniać opony...

kln1920
09-01-2022, 17:10
Nie wiem, ja w polifcie mam dwa komplety kół z TPMS. Wulkanizator przerzuca mi koła, ja sobie tylko po wymianie zapisuję w menu nową wartość ciśnienia

AdoKrycha007
09-01-2022, 17:12
u nas jak nie zrobi w aso to wywala błąd, wchodzę w ustawienia na kierownicy, asystent kierowcy, "zapisz ciśnienie opon" czy jakoś tak, przytrzymuję ok przycisk, i komunikat błędu i pomarańczowa ikonka nie znikają. A jak przełoży komplety w ASO, to problemów nie ma.

jest to uciążliwe, bo do aso tata ma daleko, a wulkanizator po drugiej stronie ulicy. nie ma jakiejś wielkiej różnicy w cenie, aso może o 2, 3 dychy drożej, ale chodzi o czas, umawianie się, itd.

sylwesterz
09-01-2022, 18:48
Komunikat nie znika od razu po wyczyszczeniu, czy znika, ale powraca po jakimś czasie?

AdoKrycha007
09-01-2022, 19:24
z tego co pamiętam, to nie ma żadnej reakcji, jest dalej i pomarańczowa ikonka się świeci.
musiałbym to sprawdzić na wiosnę przy wymianie, tata nie pamięta dokładnie.

a jest różnica, czy jest ikonka ciągle, czy że gaśnie i potem znowu się pojawia ?

sylwesterz
09-01-2022, 21:30
Taka, że w tym drugim przypadku zapewne nauka ciśnienia występuje mając poprzednie koła w okolicy, np. w bagażniku lub w garażu, a ponieważ auto je pamięta, to nie rozpoznaje nowych, po czym zostawiając stare koła dopiero po kilkunastu/dziesięciu/set km następuje rozpoznanie nowych czujników, a z nimi innego ciśnienia, co wywołuje błąd - wtedy kolejny reset z dala od poprzednich kół by mógł rozwiązać problem.
Aczkolwiek mając stare koła w garażu i robiąc rundki dookoła komina, po czym parkując w tymże garażu można w ogóle nie wywołać przypisania nowych czujników.

Algorytm automatycznego przypisania nowych czujników jest bliżej nieznany, przy uszkodzonym jednym czujniku po resecie ciśnienia czasem miałem błąd po kilkunastu km, a czasem po 200.

AdoKrycha007
09-01-2022, 22:14
Nie są uszkodzone. Po prostu jak tata wymieni w ASO, to ikonki ani komunikatu nie ma. Oni jak kupował auto i ten drugi komplet mu tłumaczyli, że MK3 przed liftem ma to słabo zrobione, bo to były początki wymogu unii i że komp widzi tylko jeden komplet i trzeba komputer podpinać i usuwać go żeby „zastąpić” drugim. Czy coś takiego… Rozważałem opcje, że może nie ma w tym drugim komplecie czujników i go oszukali, ale wulkanizator popatrzył na oba komplety i powiedział że wszystkie 8 stalówek ma fordowskie czujniki.

Może ASO nie podpina kompa, ale znają jakąś kombinację „zapłon plus pedały”, albo mają jakieś zdalne narzędzie które przykładają do wentyla ?

Fulara
09-01-2022, 22:21
były modele w toyocie, że niestety nie dało się zakodować drugiej pary kół to się kodowało przy każdej wymianie

jak auto ma 2 komplety kół w systemie to nie ma prawa być takiego błędu jeśli wszystko zakodowane

AdoKrycha007
09-01-2022, 22:25
jak auto ma 2 komplety kół w systemie to nie ma prawa być takiego błędu jeśli wszystko zakodowane
Rozumiem że bez podpięcia pod komputer nie da się sprawdzić czy są dwa komplety zakodowane?

Ja obstawiam, że w tej wersji jest miejsce na jeden komplet tylko i wtedy to by się potwierdziło to co mówili ojcu… Może tedi_k coś pomoże wypowiedzią?

Fulara
09-01-2022, 23:09
bez komputera tego nie zobaczysz
bardzo możliwe że jest tak, iż jest jeden komplet tylko do zakodowania i chłopaki z aso poprostu robią to z urzędu bo wiedzą

w innych modelach był przycisk i się 3 razy klikało, wykrzyknik pomigał i koła były przełączone

ale jak jest w fordach, nie wiem. dla mnie czujniki to w ogóle porażka, akurat tu pochwale francuzów, gdzie czujnikiem ciśnienia jest informacja zbierana z koronki absu

edmun
09-01-2022, 23:27
akurat tu pochwale francuzów, gdzie czujnikiem ciśnienia jest informacja zbierana z koronki absu
nie żebym się czepiał ale chyba pamiętasz że Focus MK3 z czasów z przed TPMS miał jeszcze system DDS? :-)

tedi_k
09-01-2022, 23:47
...Ja obstawiam, że w tej wersji jest miejsce na jeden komplet tylko i wtedy to by się potwierdziło to co mówili ojcu...

W FF3/FF3.5 jest miejsce na 1 komplet czujników. To w Mondeo MK5 są 2 miejsca.
W FF3/F3.5 i wszystkich pochodnych trzeba ustawić w BCM flagę "autolearn" w parametrach TPMS - wtedy auto samo sobie "sczyta" założone czujniki.
Można też sobie kupić na allegro "aktywator" do czujników fordowskich (za ok. 40zł) i ręcznie samemu sobie aktywować czujniki po wymianie kół.

AdoKrycha007
10-01-2022, 08:06
Czyli nie kłamali, trzeba jeździć do ASO na wymiany :(

tedi_k
10-01-2022, 08:36
Czyli nie kłamali...(

Przecież wyżej napisałem, że KŁAMALI...
Wystarczy to urządzonko - https://allegro.pl/oferta/aktywator-czujnikow-tpms-el-50449-bateria-ford-10450076879 i "ręcznie" (bez użycia komputera) da się wprowadzić auto w tryb programowania czujników -https://www.youtube.com/watch?v=e4StHCiep7I i potem tym aktywatorem wzbudzić czujnik w każdym kole. Kolejność LP, PP, PT, LT.

AdoKrycha007
10-01-2022, 10:24
Przecież wyżej napisałem, że KŁAMALI...
(bez użycia komputera) da się wprowadzić auto w tryb programowania czujników
czy za każdym przekładaniem kompletu stalówek taką czynność z tym urządzeniem trzeba powtarzać ponownie ?

tedi_k
10-01-2022, 11:35
...czynność z tym urządzeniem trzeba powtarzać ponownie ?

Jeśli auto samo nie zaczytuje czujników (nie ma włączonej opcji 'autolearn') no to trzeba je 'jakoś przekonać'... 'Uciążliwość' tej czynności jest dość dokładnie ŻADNA - sprowadza się jedynie do tego, że trzeba sobie na karteczce opisać po kolei 'co naciskać i włączać' i karteczkę trzymać razem z aktywatorem...
Alternatywnie można odwiedzić kogoś z UCDSem by włączył tryb 'autolearn'.

AdoKrycha007
10-01-2022, 12:12
Alternatywnie można odwiedzić kogoś z UCDSem by włączył tryb 'autolearn'.
Ok, czy po włączeniu tego trybu w kompie tym UCDsem, to urządzenie i ta zabawa z czujnikami już nie będzie konieczna, i będzie wystarczyło z menu kierownicy zapisać ciśnienie ?

sylwesterz
10-01-2022, 12:50
Forscanem z jakimś interfejsem (np. Viaken) też chyba można włączyć "TPMS Auto learn"? Pytam, bo nie jestem pewien, a nie mam pod ręką, by samemu sprawdzić.

krzys1968
10-01-2022, 16:57
do usuniecia

nerka
21-01-2022, 20:29
Rozumiem że ff3 z 2012 czyta sobie obwód koła z abs-u i przy wymianie felg można mu bezproblemowo założyć zwykły wentyl bez czujnika? Na tym polega ten DDS?

krzys1968
22-01-2022, 08:27
Na tym polega ten DDS?

Zgadza sie

BladyPL
24-03-2023, 08:17
Cześć
Moje stare czujniki mają już chyba dosyć, więc przydałoby się zakupić nowe. Miał ktoś styczność z takim produktem : https://www.czesciauto24.pl/stark/13637846 ?

cza-rny
24-03-2023, 12:04
Męczyłem się z zamiennikami prawie rok, w końcu kupiłem oryginały i problem rozwiązał się w sekundę.
Szczęście w nieszczęściu jest takie, że trafiłem na bardzo uczciwego sprzedawcę, zwrócił za czujniki i za ponowną ich wymianę

BladyPL
24-03-2023, 14:39
Jaki kod czujnika miałeś? Moje auto jest z 2014 roku i część czujników opisana jest tak

Ford Focus 2011-2014

albo :

Ford Focus 2014 -

I bądź tu mądry które wybrać ;)

Klakson
24-03-2023, 14:48
Czujniki się dobiera po VIN, proste ja dłubanie w nosie wystarczy wejść na https://ford.7zap.com

BladyPL
24-03-2023, 14:58
Dziękuję - nie znałem tej strony. To mój pierwszy Ford w życiu ;)

No nic, muszę się nauczyć po tym poruszać, bo VIN WF0LXXGCBLEB72038 a podpowiada mi wersję CB8 a w dowodzie mam bodajże DYB kombi

edmun
24-03-2023, 22:02
Ford Focus 2011-2014
MK3

Ford Focus 2014 -
MK3FL (polift)

mądry? proszę cię