Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Podłączenie sterowania kierownicy do stacji multimedialnej GMS 6401 + kamera cofania


EMTadzik
24-06-2015, 12:17
Witam
Posiadam Mondeo MK4 z września 2008r.
Zakupiłem niedawno stację multimedialną GMS 6401 NEW EXCELLENCE. Wszystko podłączyłem lecz mam problem z podłączeniem sterowania z kierownicy, w instrukcji mam taki zapis:
Przewody: KEY A, KEY B, KEY GND podłącz do trzech obwodów sterowania z kierownicy lub w przypadku sterowania 2 przewodami tylko KEY A i KEY GND.

Kabelki owe wychodzą z radia lecz nie mam pojęcia pod co je podłączyć. Szukam wszędzie schematu kostki iso lecz nie mogę znaledz dokładnego opisu. Do radia dostałem przejściówkę na kostkę iso lecz nie ma w niej podłączenia kierownicy jedynie głośniki i zasilanie które i tak trzeba było przerobic bo nie chciała się stacja włączyć. Więc ogromna prośba czy ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać bo nie chce mi się rozbierać kierownicy i dochodzić które to kabelki.
Aha jeszcze jeden problem otóż owe radio słabo zbiera fale radiowe gdzie na forum czytałem, że w innych autach nie ma najmniejszego problemu czego to może być wina ??? Antena słaba czy trzeba dołożyć separator ???
Proszę o pomoc

Macin.20
27-06-2015, 09:31
Witam,
Mam ten sam problem z radiem GMS 6501 NEW EXCELLENCE.
Proszę o pomoc.

Adept
27-06-2015, 09:39
Kolego zmień temat
przeczytaj to
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
potem to
http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=187&a=49
to dobra rada inaczej Twój temat pójdzie do poczekalni
w tytule nie powinna znajdować się nazwa modelu od tego są prefiksy

EMTadzik
28-06-2015, 10:34
Problem rozwiązany wczoraj podłączałem kamere cofania więc odrazu podłączałem kierownicę.
Gdyby ktoś miał problem z podłączeniem radia GMS 6401 bądz 6501 oto rozwiązanie.
Witam
Do radia dostałem kostke iso ale trzeba było zrobić małą przeróbkę jak na zdjęciu.
http://zapodaj.net/328e112c4ce42.jpg.html
Czerwony kabelek trzeba wypiąć z kostki iso i połączyć z żółtym wtedy radyjko śmiga.
Żeby podłączyć sterowanie z kierownicy należy :
Zdjęcie schematyczne kostki iso z mondeo mk4
http://zapodaj.net/04474de17caeb.jpg.html
Sterowanie z kierownicy to złącze A Pin 6 (SWC) i 8 (GND)
Pin 6 podłączamy pod Key A a pin 8 pod GND (masa)
Po podłączeniu wygląda tak :
http://zapodaj.net/5d312231c2e96.jpg.html
http://zapodaj.net/0b9c670b69618.jpg.html
Najlepiej je wypiąć z kostki i połączyć, można też próbować się wpiąć w odpowiednie gniazda ja bynajmniej poprowdziłem kabelki przedłużające i połączyłem na krótko.
Wtedy tylko w radiu trzeba zaprogramować odpowiednie przyciski w sekcji SWC.
Gdyby ktoś podłączał dodatkową kamere cofania przedstawiam połączenie:
Żótłta wtyczka do podłączenia kamerki z wyjściem w radiu Kamera IN z żółtej wtyczki wychodzi też czerwony kabelek któy trzeba podłączyć pod REVERSE wychodzący z radia.
http://zapodaj.net/117b78416d977.jpg.html
Następnie musimy podłączyć prąd pod kamerke najlepiej podłączyć się pod tylnią żarówkę wstecznego. Najłatwiej sprawdzić to miernikiem włączamy zapłon wrzucamy wsteczny, wypinamy kostkę od tylnich świateł i sprawdzamy w którym pinie jest 12V. Wtedy z czerwonej wtyczki kamerki podłączamy czerwony pod prądowy i czarny pod mase (u mnie to było odpowiednio czarny prąd, brązowo-zielony masa)
http://zapodaj.net/9d0d82f30fdab.jpg.html
Następnie z żółtej tylniej wtyczki też wychodzi czerwony kabelek kóry należy podłączyć pod prąd. Ja to zrobiłem za pomocą kostki połączeniowej dwa prądowe z kostki żółtej i czerwonej z jednej strony, a z drugiej kabelek do kostki świateł.
http://zapodaj.net/87a17743f2245.jpg.html

Wszystko pięknie śmiga mam nadzieje że ten poradnik pomoże bo trochę jest zabawy ja robiłem metodą prób i błędów ale się udało. :razz:

sosmpsos
30-06-2015, 18:34
Dlaczego musiałeś łączyć przewód żółty z czerwony w kostce ISO??

tedi_k
30-06-2015, 20:02
Kostka radia Ford nie ma od pewnego czasu "napięcia po zapłonie" - jedynie "napięcie baterii". Stan włączenia zapłonu rozpoznawany jest przez radia fabryczne w oparciu o komunikat na szynie CAN.
Radia OEM (niefabryczne) nie mają zwykle tej funkcji i trzeba w miejsce "napięcia po zapłonie" podłączyć "napięcie baterii" aby radio w ogóle się włączało.

sosmpsos
30-06-2015, 22:20
Czyli tak jakbym podłączył bezpośrednio pod akumulator i wtedy bez względu na pozycję kluczyka w stacyjce mogę radio włączyć, dobrze rozumiem? Czy taka sytuacja nie spowoduje rozładowania akumulatora? Radia nie fabryczne w stanie off potrafią pobierać nawet 0,2A...

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

EMTadzik
01-07-2015, 09:48
Tak jak opisał tedi_k bez takiego zabiegu nie da rady odpalić radia. Teraz działa bez znaczenia czy jest zapłon włączony czy też nie. Narazie nie zauważyłem u siebie rozładowywania akumulatora zobaczymy dalej jak to będzie.

mario595
11-08-2015, 22:16
Powiedz mi kolego czy z prądem nadal jest ok? Wydaje mi się, że też będe musiał taki zabieg uczynić. Moje radio to Clarion NX302e

arturek
12-08-2015, 13:30
Witam

Nie wiem jak ale w ASO obeszli ten problem

W mondeo mk4 instalowałem chińską stację multimedialną
Tak jak koledzy pisali - "utknąłem" na braku zasilania, po stacyjce - w kostce
W ASO jakoś to uruchomili, że radio włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka
Nie wiem co zrobili, bo po awarii stacji, wyjąłem stację, wpiąłem oryginalne radio i działało

pozdrawiam
Arturek

https://i.imgur.com/sr5nCXP.jpg

Maniak
12-08-2015, 13:55
dla tych którzy chcą plus po stacyjce to jest przy dodatkowej grzałce.

ciafka
14-08-2015, 08:32
Napięcie z zapalniczki jest w sam raz do tego. Zanika po 15 minutach od wyłączenia zasilania, a pojawia się od razu. Jedyna niewygoda - zanika na czas kręcenia rozrusznikiem. Jak komuś to przeszkadza, może zastosować jakiś patent w rodzaju diody i kondensatora (prostownika jednopołówkowego :p)

Podłączałem u siebie GMS-a dobrych parę lat temu (wraz z kamerą, bez modułu CAN), i mam nadzieję, że nie piszę bzdur - jeżeli tak to mnie ochrzańcie, pójdę do samochodu i sprawdzę gdzie się wpiąłem... :619:

mkriso
26-09-2016, 10:15
Ja mam problem z "trzeszczącym" radiem na odpalonym aucie.
Podpiąłem czerwony kabelek bodajże pod bezpiecznik F15 w skrzynce za schowkiem, tak aby napięcie było po stacyjce.
Wydaje mi się, że to może powodować zakłócenia.
Przy wyłączonym zapłonie radio odbiera aż miło.
Nie chciałem chciałem łączyć czerwonego kabelka od stacji z żółtym, aby mieć pewność, że w przypadku niewyłączenia radia, w końcu samo się wyłączy po zaniku zasilania.
Antenę sprawdziłem i nie jest nigdzie nic zaśniedziałe, wszystko jest czyściutkie.
Ktoś ma pomysł, jak rozwiązać problem trzeszczenia radia przy włączonym zapłonie?

tomek87c3
16-04-2019, 13:26
Witam kolegów. Wiem, że temat jest już dość dawno nadany, ale dla mnie jak najbardziej aktualny.Kolega EMTadzik bardzo fajnie to wszystko opisuje i podaje adresy do zdjęć lecz ja tych zdjęć nie mogę otworzyć aby obaczyć jak to wygląda. Kolego EMTadzik czy możesz podać te zdjęcia w innej formie ? Dziękuję. 😀