![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 12-06-2015
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Witam
Posiadam Mondeo MK4 z września 2008r. Zakupiłem niedawno stację multimedialną GMS 6401 NEW EXCELLENCE. Wszystko podłączyłem lecz mam problem z podłączeniem sterowania z kierownicy, w instrukcji mam taki zapis: Przewody: KEY A, KEY B, KEY GND podłącz do trzech obwodów sterowania z kierownicy lub w przypadku sterowania 2 przewodami tylko KEY A i KEY GND. Kabelki owe wychodzą z radia lecz nie mam pojęcia pod co je podłączyć. Szukam wszędzie schematu kostki iso lecz nie mogę znaledz dokładnego opisu. Do radia dostałem przejściówkę na kostkę iso lecz nie ma w niej podłączenia kierownicy jedynie głośniki i zasilanie które i tak trzeba było przerobic bo nie chciała się stacja włączyć. Więc ogromna prośba czy ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać bo nie chce mi się rozbierać kierownicy i dochodzić które to kabelki. Aha jeszcze jeden problem otóż owe radio słabo zbiera fale radiowe gdzie na forum czytałem, że w innych autach nie ma najmniejszego problemu czego to może być wina ??? Antena słaba czy trzeba dołożyć separator ??? Proszę o pomoc Ostatnio edytowane przez EMTadzik ; 28-06-2015 o 10:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-05-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]()
Witam,
Mam ten sam problem z radiem GMS 6501 NEW EXCELLENCE. Proszę o pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Moderator
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-03-2013
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo Ghia
Silnik: 2,0 TDDI 115 Kucy
Rocznik: 2001
Postów: 716
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 12-06-2015
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Problem rozwiązany wczoraj podłączałem kamere cofania więc odrazu podłączałem kierownicę.
Gdyby ktoś miał problem z podłączeniem radia GMS 6401 bądz 6501 oto rozwiązanie. Witam Do radia dostałem kostke iso ale trzeba było zrobić małą przeróbkę jak na zdjęciu. http://zapodaj.net/328e112c4ce42.jpg.html Czerwony kabelek trzeba wypiąć z kostki iso i połączyć z żółtym wtedy radyjko śmiga. Żeby podłączyć sterowanie z kierownicy należy : Zdjęcie schematyczne kostki iso z mondeo mk4 http://zapodaj.net/04474de17caeb.jpg.html Sterowanie z kierownicy to złącze A Pin 6 (SWC) i 8 (GND) Pin 6 podłączamy pod Key A a pin 8 pod GND (masa) Po podłączeniu wygląda tak : http://zapodaj.net/5d312231c2e96.jpg.html http://zapodaj.net/0b9c670b69618.jpg.html Najlepiej je wypiąć z kostki i połączyć, można też próbować się wpiąć w odpowiednie gniazda ja bynajmniej poprowdziłem kabelki przedłużające i połączyłem na krótko. Wtedy tylko w radiu trzeba zaprogramować odpowiednie przyciski w sekcji SWC. Gdyby ktoś podłączał dodatkową kamere cofania przedstawiam połączenie: Żótłta wtyczka do podłączenia kamerki z wyjściem w radiu Kamera IN z żółtej wtyczki wychodzi też czerwony kabelek któy trzeba podłączyć pod REVERSE wychodzący z radia. http://zapodaj.net/117b78416d977.jpg.html Następnie musimy podłączyć prąd pod kamerke najlepiej podłączyć się pod tylnią żarówkę wstecznego. Najłatwiej sprawdzić to miernikiem włączamy zapłon wrzucamy wsteczny, wypinamy kostkę od tylnich świateł i sprawdzamy w którym pinie jest 12V. Wtedy z czerwonej wtyczki kamerki podłączamy czerwony pod prądowy i czarny pod mase (u mnie to było odpowiednio czarny prąd, brązowo-zielony masa) http://zapodaj.net/9d0d82f30fdab.jpg.html Następnie z żółtej tylniej wtyczki też wychodzi czerwony kabelek kóry należy podłączyć pod prąd. Ja to zrobiłem za pomocą kostki połączeniowej dwa prądowe z kostki żółtej i czerwonej z jednej strony, a z drugiej kabelek do kostki świateł. http://zapodaj.net/87a17743f2245.jpg.html Wszystko pięknie śmiga mam nadzieje że ten poradnik pomoże bo trochę jest zabawy ja robiłem metodą prób i błędów ale się udało. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez EMTadzik ; 28-06-2015 o 10:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: WH
Model: FF MK2 FL GOLD X
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Dlaczego musiałeś łączyć przewód żółty z czerwony w kostce ISO??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,694
|
![]()
Kostka radia Ford nie ma od pewnego czasu "napięcia po zapłonie" - jedynie "napięcie baterii". Stan włączenia zapłonu rozpoznawany jest przez radia fabryczne w oparciu o komunikat na szynie CAN.
Radia OEM (niefabryczne) nie mają zwykle tej funkcji i trzeba w miejsce "napięcia po zapłonie" podłączyć "napięcie baterii" aby radio w ogóle się włączało.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: WH
Model: FF MK2 FL GOLD X
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Czyli tak jakbym podłączył bezpośrednio pod akumulator i wtedy bez względu na pozycję kluczyka w stacyjce mogę radio włączyć, dobrze rozumiem? Czy taka sytuacja nie spowoduje rozładowania akumulatora? Radia nie fabryczne w stanie off potrafią pobierać nawet 0,2A...
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 12-06-2015
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Tak jak opisał tedi_k bez takiego zabiegu nie da rady odpalić radia. Teraz działa bez znaczenia czy jest zapłon włączony czy też nie. Narazie nie zauważyłem u siebie rozładowywania akumulatora zobaczymy dalej jak to będzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2014
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo mk5
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 138
|
![]()
Powiedz mi kolego czy z prądem nadal jest ok? Wydaje mi się, że też będe musiał taki zabieg uczynić. Moje radio to Clarion NX302e
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,378
|
![]()
Witam
Nie wiem jak ale w ASO obeszli ten problem W mondeo mk4 instalowałem chińską stację multimedialną Tak jak koledzy pisali - "utknąłem" na braku zasilania, po stacyjce - w kostce W ASO jakoś to uruchomili, że radio włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka Nie wiem co zrobili, bo po awarii stacji, wyjąłem stację, wpiąłem oryginalne radio i działało pozdrawiam Arturek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / Ostatnio edytowane przez arturek ; 09-10-2019 o 15:22 |
![]() |
![]() |