Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning 1,5 Ecoboost
krczydar 06-11-2019, 11:24 No ja trochę przejechałem, głównie poza krajem. Czuć wyraźnie, że Mondek dostał kopa, szczególnie przy większych prędkościach, wyższych obrotach. Wyprzedzanie stało się dużo łatwiejsze, naprawdę czuć tę różnicę, a pozwalam sobie nim na dużo. Przy ruszaniu dużo się nie zmieniło, wciąż mała dziura ;-) Jedyne co mnie denerwuje, to przy odpuszczaniu gazu słychać zrzucanie nadmiernego ciśnienia przez turbinkę. Trochę się bałem przeglądu gwarancyjnego, i wrzuciłem przed nim mój oryginalny soft, to nie mogłem uwierzyć że to to samo auto, człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego, a później wyprzedzając podał w deskę a tu tak jakoś wolno.... :-D
camillos 11-11-2019, 21:11 Czym się różnią boxy progamowalne, wielokanałowe np vtech elite od prostych jednokanałowych. Faktycznie można je zaprogramować pod dany egzemplarz, czy to marketingowa ściema?
wielokanałowe są do określonych silników, do innych jednokanałowe
programowalne to takie do których można dokupić kabelek i samemu pogrzebać, co oczywiście niczego nie zmieni, bo odpowiednio zaprogramowany box pod rodzaj silnika, jest po prostu finałem zabawy :)
zarówno najtańsze, jak i najdroższe bywają jedno i dwu kanałowe
do 1.5eb zawsze są dwu kanałowe
reszta to inna obudowa z tym samym hardwarem, w elite jest większa, aby zmieścić ew. moduł BT
jacusslavus 18-11-2019, 11:53 Czy może ktoś słyszał coś o:
https://www.racechip.eu/shop/ford/focus-11-dyb-2010-to-2018/1-5-ecoboost-1498ccm-150hp-110kw-240nm.html ?
Parametry dość fajne...
camillos 18-11-2019, 15:18 Czy może ktoś słyszał coś o:
https://www.racechip.eu/shop/ford/focus-11-dyb-2010-to-2018/1-5-ecoboost-1498ccm-150hp-110kw-240nm.html ?
Parametry dość fajne...
Patrząc na ofertówkę vtech, osiągi po boxie mogą być bliskie chipowi. Dlatego pytałem wcześniej, czy to kwestia indywidualnego strojenia
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-S-Max-II-1.5-EcoBoost-118kW-160KM
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Galaxy-III-1.5-EcoBoost-118kW-160KM
TuneFORCE 18-11-2019, 21:57 pewien magik z Opola wciska ten kit od lat i to do każdego silnika i kasuje jak za zborze :D
a 1.5eb nie jest wybitny :D
Mam jedną historię, całkiem świeżą od niego :D:D:D opowiem przy okazji
Draculescu 19-11-2019, 17:12 Mam jedną historię, całkiem świeżą od niego :D:D:D opowiem przy okazjiZapodaj. Co to za inowacyjne rozwiązanie?
Czy najnowsze mondeo po lifcie 1,5 EB 165KM robi się tak samo?
TuneFORCE 16-12-2019, 08:17 Witam,
Raczej tak, miałem jednego polifta i poza bardziej skomplikowanym softem niczym się nie różnił.
GS
camillos 17-12-2019, 13:58 GPF nie przeszkadza? Patrząc na osiągi seryjne w porównaniu to wersji 160KM to ma 2 sec więcej do setki
No ja trochę przejechałem, głównie poza krajem. Czuć wyraźnie, że Mondek dostał kopa, szczególnie przy większych prędkościach, wyższych obrotach. Wyprzedzanie stało się dużo łatwiejsze, naprawdę czuć tę różnicę, a pozwalam sobie nim na dużo. Przy ruszaniu dużo się nie zmieniło, wciąż mała dziura ;-) Jedyne co mnie denerwuje, to przy odpuszczaniu gazu słychać zrzucanie nadmiernego ciśnienia przez turbinkę. Trochę się bałem przeglądu gwarancyjnego, i wrzuciłem przed nim mój oryginalny soft, to nie mogłem uwierzyć że to to samo auto, człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego, a później wyprzedzając podał w deskę a tu tak jakoś wolno.... :-D
Jaką moc i moment uzyskałeś na programie?
Malchiki 19-12-2019, 22:42 Koledzy - jako że gwarancja już mi się skończyła to przymierzam się do przesiadki z BOXa od Heko na chipa. Możecie mi kogoś polecić kto zrobi to porządnie (do TuneForce mam trochę daleko) - jestem z okolic Katowic...VTECH? ale tutaj słyszałem że oni jeszcze żadnego FF3 lift nie zrobili w Krakowie....
grzechu913 20-12-2019, 04:55 Koledzy - jako że gwarancja już mi się skończyła to przymierzam się do przesiadki z BOXa od Heko na chipa. Możecie mi kogoś polecić kto zrobi to porządnie (do TuneForce mam trochę daleko) - jestem z okolic Katowic...VTECH? ale tutaj słyszałem że oni jeszcze żadnego FF3 lift nie zrobili w Krakowie....
To masz troszke blizej
Koledzy - jako że gwarancja już mi się skończyła to przymierzam się do przesiadki z BOXa od Heko na chipa.....
Ile masz na BOX-sie moc/moment. U mnie jest 206/316Nm na BOXsie .Nie wiem czy jest sens chipować dla kilku koni i kilkunastu Niutonometrów.
Różnica w przyroście bardzo mała.
Malchiki 20-12-2019, 08:09 mam 198KM/306Nm....
jestem z okolic Katowic
No to do Heko masz nie daleko :)
grzechu913 20-12-2019, 09:09 Ogolnie trzeba przemyslec,czy gra jest warta swieczko,bo trzeba trovhe kasy wywalic,dla paru KM wiecej albo nawet nie,Nm powinno przybyc. Problem mniejszy przy decydowaniu sie dopiero na tuning i wybiera sie pomiedzy boxem a chipsem
Cinsoft Rudno niedaleko Gliwic także masz blisko a tuner górna półka mi robił 1.6EB
camillos 22-12-2019, 21:43 https://images92.fotosik.pl/296/8014d4fc06a6fca7med.jpg
Nie śmiem twierdzić, że box daje taki sam efekt co dobry chip tuning, ale już kilka razy słyszałem, że w silnikach 1.5 eb różnica jest znikoma. Na wykresie 1.5 eb w mondeo na boxie vtech elite z opcja programowania/dostosowania do silnika. Rezultat 202KM i 330Nm
https://images92.fotosik.pl/296/8014d4fc06a6fca7med.jpg
Nie śmiem twierdzić, że box daje taki sam efekt co dobry chip tuning, ale już kilka razy słyszałem, że w silnikach 1.5 eb różnica jest znikoma. Na wykresie 1.5 eb w mondeo na boxie vtech elite z opcja programowania/dostosowania do silnika. Rezultat 202KM i 330Nm
takie parametry po samym wpięciu boxa czy po dodatkowym strojeniu na hamowni?
camillos 24-12-2019, 09:19 takie parametry po samym wpięciu boxa czy po dodatkowym strojeniu na hamowni?
Po dodatkowym strojeniu w siedzibie Vtech Kraków.
Draculescu 29-12-2019, 19:00 Jak wychodzi Kuga 1.5 EB z GPF? Robił ktoś mody?
https://images92.fotosik.pl/296/8014d4fc06a6fca7med.jpg
Nie śmiem twierdzić, że box daje taki sam efekt co dobry chip tuning, ale już kilka razy słyszałem, że w silnikach 1.5 eb różnica jest znikoma. Na wykresie 1.5 eb w mondeo na boxie vtech elite z opcja programowania/dostosowania do silnika. Rezultat 202KM i 330Nm
Gratulacje ŚWIETNY WYNIK zwłaszcza, że to BOX i gwarancja dalej jest.
Może głupie pytanie, ale zauważyłem, że Mondeo ma lepsze wyniki na serii jak w Focusie. W serii jest praktycznie to samo co w BOXie od HEKO. Czy to kwesia innych wtryskiwaczy czy zgoła innej mapy (zapewne to i to)? Może ci co śmigają na sofcie 182KM upgrade na te wtryskiwacze i z 260Nm skok na prawie 300Nm. Ale pewnie to nie jest takie proste jak mi się wydaje i należało by tez i soft z mondeo wgrać, a ten zapewne już nie podejdzie bo jest masa innych urządzeń sterowana i zbyt duże różnice - ale może się mylę, a opcja w sumie była by fajna.
A jeszcze jedna ciekawostka.
Ciągle jeżdżę na 98PB z BP (różne stacje) i auto pali pi razy drzwi 7,5-8,5l na setkę, raz zatankowałem w Circle K przy Towarowej w Warszawie i co ciekawe auto paliło jak głupie (nie dało się zejść poniżej 9litrów, co wcześniej przy delikatnym trybie jazdy nawet miałem 6,5l po trasie z prędkością 100-120km) na paliwie z Circle K ostatecznie komputer wyświetlił 9,7l !!! a licząc z dystrybutora wyszło 10,2.
Tyko teraz ciekawostka, auto wydawało się zrywniejsze takie bardziej narowiste. I teraz pytanie czy nie miało ono 98 oktanów czy na Circle kombinują, że tak zaczeło więcej palić czy jakieś są dodatki, które powodują fajniejszą jazdę podyktowaną większym spalaniem? Te spalanie było też wyższe, gdy jechałem ze stałą prędkością nie wciskając gazu, a jedynie podtrzymując prędkość gdzie na BP chwilowe oscylowało 3,2-5,6l, a w Circle 5-7l. Zupełnie tego nie rozumiem. Tłumaczę sobie, że zapewne nie trzyma oktanów i dlatego więcej spalił, a narowistość też raczej chyba jest większa przy niższym stopniu oktanowości. Sprawdziłem też ilość stuków w licznikach, ale bez butnięcia nic się nie zwiększało. Jakie macie doświadczenia z tą stacją paliw (moze też ktoś porównywał do BP)?
grzechu913 31-12-2019, 12:35 Tez zauwazylem ,ze jazda na 95 z circle,a np czesto tankuje na Lotosie bo mam zniżke,jest na tym drugim nizsze. Nie jakies kosmiczne wielkosci,ok0,5- 1 l,ale jest jak piszesz. W oktesie letnim mam wrazenie,ze jazda na 98 powoduje wieksze spalanie do 95. BP jeszcze nie probowalem. Mam wrazienie ze lepiej sie odpycha na 95 niz na 98.
...Tez zauwazylem ,ze jazda na 95 z circle...
zle mnie zrozumiales
Circle K i BP to 98 oktanow - nigdy nie lalem po modzie 95 oktanow :)
tylko po obserwacji sadze, ze w Circle K cos nie teges bo spalanie uroslo i bardziej narywisty sie zrobil (stuki jakos wiecej nie urosly, ale nie butuje na codzien - raz zrobilem test i od razu stuk wystapil tak samo jak na BP :( wiec staram sie nigdy nie przekraczac 80% wcisnietego gazu i to niestety mi sie nie podoba).
A wlasnie moze ktos jest z Warszawy co ma dlubniety motor przez TuneForce to mogli bysmy sie spiknac i porownac furki (zalatwie urzadzenie pomiarowe wiec bedzie mozna porobic testy przyspieszen czy elastycznosci!!!). U mnie niestety, ale jak butne do podlogi czy powyzej 80% wciśniętego gazu pojawia sie spalanie stukowe i to nie tylko w logach, ale slychac metaliczne uderzenie i przez ulamek sekundy auto szrpnie i traci troche z osiagow. Boję się, że pare jeszcze takich akcji i silnik pojdzie w zaswiaty wiec poza tym, ze banan jest olbrzymi to ciagly strach, ze moze to byc ostatnie dobre przyspieszenie.
Na BOXie tego nie mialem. Na dniach bede kombinowal z Millersem: ps://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/millers-oils-xf-longlife-lspi-5w30-2/ ale wątpię czy to pomoże bo efekt występuje przy większych obrotach, a nie w niskich (tj. od 3500-5500). Jezeli to nie pomoże to, albo ogarnięcie motoru na słabsze parametry (teraz 198KM/331Nm), albo powrót do fabryki. Ogólnie martwi mnie to zachowanie i chciałbym porównać jak jest u innych bo może wszystkie chipy z TuneForce tak wychodzą a nikt tego nie zaobserwował. Już dawno do TuneForce bym podjechał na weryfikację na rolkach, ale jednak kawałek drogi odstrasza.
Witam,
mam pytanko do osób które miały boxa od Heko lub innego boxa, a następnie zakupiły chipa na twardo. Subiektywnie tj. jakie są odczucia, różnice, podczas jazdy?
Pytam bo zamierzam sprzedać boxa i zakupić chipa...
Acha, w Wawie takie cos kosztuje ok. 1500 pln...
Różnica BOX od Heko, a Chip od TuneForce.
Nie ma co sie zastanawiać chip to chip. Różnica jest jak ze 150KM dajemy BOXa, to tak mamy z BOXa na chip'a.
Na BOXie ogólnie rzecz biorąc jak ruszałem po podłączeniu nie czułem za bardzo wielkiej różnicy. Trzeba było depnąć mocniej w podłogę i auto wtedy faktycznie ładnie się odpychało. Natomiast przy 5300obr/min był jeszcze jakby dodatkowy boost, ale vtec z hondy. Na chipie tego efektu w ogóle nie ma, za to idzie bardzo ładnie przez cały czas (wgniata w fotel, na boxie tego nie było). Jak wciskam gaz na te 80% to jest coś podobnego jak na boxie, ale jak depnie się z 2 czy 3 w podłogę to wrażenia są prawie jak z ST w MK4 (oczywiście w ST jest jeszcze lepiej, ale jest już taka namiastka wyrywania przedniej ośki do przodu czuć, że auto żywo przyśpiesza). Natomiast od 0-50 na 1ce to kpina. Nie wiem co ford tu skopsał, ale czy seria, BOX, czy chip efekt jest ten sam, autem nie da się dynamicznie ruszyć - strata trakcji, albo systemy dohamowują czy docisk nie wiem w kazdym razie moze u mnie cos skopane, a jak umiejętnie bez uslizgu to efekt będzie podobny czyli 3,5 jest najlepszym wynikiem do 50tki, a najczesniej 4s. A roznica miedzy 150 seria i 182KM seria tez jest, ale tylko jak krecimy motorem do konca, u mnie przy 4500obr/min auto juz tak nie szlo jak w wersji 182KM, ale caly dol jest identyczny zreszta hamownie to potwierdzaja.
Do 100tki nadrabia się właśnie tunningiem, bo jak zapnie się 2kę, a nie dopuści do nadmiernego booksowania kół to idzie bardzo fajnie i wtedy można nadrobić. Odpowienie czasy:
seria 150KM - 9,5-10s (najczęsciej występował wynik 9,8-10s).
BOX - 8,9-9,5s (powtarzalny 9,3-9,5s)
Chip - 8-9,5s (powtarzalny 8,8-9,5s)
Pomary były wykonywane na 235/45R18 i do licznikowego 105km/h bo wtedy dokładnie mamy setkę na GPSie. Gdy mialem 150KM mialem sposobnosc przetestowac na racelogicu ile wyjdzie i wyszło podobnie (9,8-10s). Co ciekawe ludzie mają na 1.6 na chipie około 7-7,5s więc albo mój wózek coś nie teges, albo sam nie wiem. Co do umiejętności pomiarów to raczej dobrze wykonuję, bo w hondzie civic uzyskuję powtarzalne 8s, a najlepszy wynik to 7,5s czyli lepiej jak fabryka.
Wracając do forda to jednak ulubionym biegiem jest 3ka i wtedy focus pokazuje pazur, jak i elastyczność.
Seria, a auto czy na BOX czy na chipie ma niższe spalanie, gdy jedziemy tym samym stylem, czyli napędzamy się w miarę szybko po czym utrzymujemy prędkość i spalanie zdecydowanie jest niższe o około 0,5l względem serii. Gdy butujemy wiadomo, że pali więcej.
Czy po akcji serwisowej dot. sprzęgła coś się poprawiło pogorszyło? Wg wykresu z hamowni urusł moment obrotowy, a spadły konie (gdy znajdę wykres to przetoczę wartości) i na wykresie przy 4500obr/min mocny był spadek w dół po czym nawet delikatnie moc i Nm rosły do około jak dobrze pamiętam przy 5600obr/min zaczynało spadać - ale mogę się trochę mylić bo już tak z pamięci mówię.
Czy szerokość opon pomaga - zdecydowanie tak bo auto w mniejszym stopniu gubi przyczepność i nie trzeba się zbytno starać o lepsze wartości przyśpieszeń (powtrzalne bo narywistość auto jakby trochę zmalała), a i prędkość maksymalna spadła (ale nie robiłem dokładnych pomiarów, ale odnosłem takie wrażenie, że do 200tu tak jakoś bardziej ślamazarnie się zbierał - mam na myśli serię, na chipie boję się na takie wysokie wartości wchodzić z uwagi na te stuki).
mam pytanie - może ktoś miał już podobny problem. Mam box'a od Heko - i przez ponad rok wszystko dobrze śmigało. Od paru dni (po serwisowej wymianie oleju) pojawia mi sie co jakiś czas komunikat Silnik-awaria natychmiastowy serwis. Zdarza się to 3 na 10 uruchomień silnika. Podłączyłem się Forscanem i pojawił się błąd w PCM - P0236. Odłączyłem wczoraj box'a i dzisiaj cały dzień jeździłem - zero błędów. Czy ten box mógł to spowodować? Zastanawia mnie też czy coś chłopaki jak wymieniali olej nie pokombinowali...
od razu po odpaleniu jest komunikat?
od razu po odpaleniu jest komunikat?
tak, momentalnie przy odpalaniu pojawia się
wyglada na awarię boxa (choć nie miałem reklamacji od lat)
albo niekontaktujące wtyczki
zacznij od wpięcia wtyczek potraktowanych kontakt spray
Dziękuję - jutro spróbuję, pojeżdżę trochę i dam znać jaki efekt.
Draculescu 08-01-2020, 22:04 Zobacz tu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=226977
Czy po boxie/chipie może zmienić się dźwięk wydechu?
Mam problem z wydechem na niższych obrotach rzędu 1600-2000, przy przyspieszaniu pojawia się głośny basowy dźwięk i chcę się tego jakoś pozbyć :)
Czy po boxie/chipie może zmienić się dźwięk wydechu?
Mam problem z wydechem na niższych obrotach rzędu 1600-2000, przy przyspieszaniu pojawia się głośny basowy dźwięk i chcę się tego jakoś pozbyć :)
Po box-sie nic się nie zmieni .Ten basowy dzwìęk to chyba z głośników leci a nie z wydechu.
.
.
Niestety gdzieś z układu wydechowego, ale dzięki za info.
wyglada na awarię boxa (choć nie miałem reklamacji od lat)
albo niekontaktujące wtyczki
zacznij od wpięcia wtyczek potraktowanych kontakt spray
Nie odzywałem się bo testowałem - ale rzeczywiście Kontakt spray pomógł i już te błędy sie nie pojawiają. Dzieki heko !
Czy po boxie/chipie może zmienić się dźwięk wydechu?
Mam problem z wydechem na niższych obrotach rzędu 1600-2000, przy przyspieszaniu pojawia się głośny basowy dźwięk i chcę się tego jakoś pozbyć :)
Pytasz w złym wątku - on dotyczy 1.5 4 cylindrowego z MK3, a Ty masz MK4 jeśli dobrze kojarzę :). Chiptuning może tu pomóc, bo to buczenie na najniższych obrotach w tym silniku (1.5 3 cylindrowym) wynika z braku mocy w najniższym zakresie obrotów w wyniku zdławienia tego silnia przez eko-wynalazki. U mnie po usunięciu GPF-a i chipie zupełnie zniknęło. Teraz jeżdżę na seryjnym programie, ale dalej bez GPF-a, i buczenia nie ma w ogóle.
Draculescu 15-01-2020, 12:01 yataz możesz coś więcej o silniku po usunięciu GPF i chipie? Jak z elastycznością w porównaniu kiedy był GPF . Może masz wykresy ze strojenia silnika? Z góry dzięki.
yataz możesz coś więcej o silniku po usunięciu GPF i chipie? Jak z elastycznością w porównaniu kiedy był GPF . Może masz wykresy ze strojenia silnika? Z góry dzięki.
Wykresy ze strojenia znajdziesz na FB Tuneforce:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/photos/pcb.1636852999751259/1636855226417703/?type=3&theater
Usunięcie GPF polegało na wydłubaniu wkładu. Jest to modyfikacja prosta do wykonania, praktycznie niewykrywalna, nie wymaga też żadnej ingerencji w soft. Samo usunięcie filtra w tym silniku daje jakieś 15 KM i 20-25Nm momentu obrotowego w każdym zakresie obrotów. Największa różnica jest w najniższym zakresie obrotowym - teraz to zupełnie inny silnik. Ogólnie gdyby Ford nie musiał dokładać tego filtra, to recenzje 1.5 EB byłyby zgoła odmienne. Seryjnie z GPF nie czuć, że to auto ma 182 konie, a w dolnych zakresach obrotowych jest wręcz słabo. Po usunięciu samego filtra, bez ingerencji w soft, silnik sprawia wrażenie odetkanego i chętnego do działania w każdym momencie. Dźwięk też jest lepszy i nie ma buczenia.
Teraz jeżdżę chwilowo na seryjnym programie, bo było trochę problemów z softem i czekam na poprawki.
Dzisiejsza hamownia
https://zapodaj.net/4320773b40627.jpg.html
camillos 15-01-2020, 20:40 Dzisiejsza hamownia
https://zapodaj.net/4320773b40627.jpg.html
Seria jak zwykle piękna w Mondeo.
Ile wyszło po chipie?
Dzięki wielkie za info. Będę myślał o temacie :)
A tutaj ciekawe info o EGT i nie przekraczaniu pewnych granic dla bezpieczeństwa silnika, a na końcu potwierdzenie słów kolegi yataz.
https://www.youtube.com/watch?v=fAMQS8DCMxw
heko belinea122
Opole jest bliżej niż Szczecin, ale mimo to daleko do Krakowa :(
chyba żeby jakieś promocje były dla pierwszych chętnych ;)
W Krakowie masz dwie firmy, które dłubią w silnikach Forda ( V-TECH lub ŁADYGA TUNING )
Bump: Tez zauwazylem ,ze jazda na 95 z circle,a np czesto tankuje na Lotosie bo mam zniżke,jest na tym drugim nizsze. Nie jakies kosmiczne wielkosci,ok0,5- 1 l,ale jest jak piszesz. W oktesie letnim mam wrazenie,ze jazda na 98 powoduje wieksze spalanie do 95. BP jeszcze nie probowalem. Auto mam po wirusie,ale mam wrazienie ze lepiej sie odpycha na 95 niz na 98.
Przetestowałem wszystkie stacje w Gliwicach i mój MK5 1,5 najlepiej współpracuje z paliwami tankowanymi na BP. Tankuję zwykła 95 i spalanie w mieście mam na poziomie 7,8. Auto jest w serii.
Tymon E30 24-01-2020, 16:35 Teraz jeżdżę chwilowo na seryjnym programie, bo było trochę problemów z softem i czekam na poprawki.
Cześć,
jakie problemy? Pytam bo się przymierzam do softa.
Cześć,
jakie problemy? Pytam bo się przymierzam do softa.
Nie będę zdradzał szczegółów, żeby nie robić czarnego PR-u firmie. Ogólnie rzecz nazywając "choroby wieku dziecięcego" - to zupełnie nowy sterownik i jeszcze nie wszystko jest rozpracowane i zrozumiałe w jego architekturze.
Tymon E30 25-01-2020, 15:08 Nie będę zdradzał szczegółów, żeby nie robić czarnego PR-u firmie. Ogólnie rzecz nazywając "choroby wieku dziecięcego" - to zupełnie nowy sterownik i jeszcze nie wszystko jest rozpracowane i zrozumiałe w jego architekturze.
OK. Dzięki za info.
A ja po prawie roku odkąd mi wyskoczyła akcja serwisowa na sprzęgło pojechałem wreszcie zrobić przegląd po 3 latach i mi zrobili update... niestety czuć od pierwszych kilometrów, że auto przestało jechać :(
Nie pozostaje nic innego jak umówić się na kolejną wizytę w TuneFORCE bo długo tak nie pociągnę.
TuneFORCE 05-03-2020, 19:35 A ja po prawie roku odkąd mi wyskoczyła akcja serwisowa na sprzęgło pojechałem wreszcie zrobić przegląd po 3 latach i mi zrobili update... niestety czuć od pierwszych kilometrów, że auto przestało jechać :(
Nie pozostaje nic innego jak umówić się na kolejną wizytę w TuneFORCE bo długo tak nie pociągnę.
Wpadaj więc :)
Bump: A ja po prawie roku odkąd mi wyskoczyła akcja serwisowa na sprzęgło pojechałem wreszcie zrobić przegląd po 3 latach i mi zrobili update... niestety czuć od pierwszych kilometrów, że auto przestało jechać :(
Nie pozostaje nic innego jak umówić się na kolejną wizytę w TuneFORCE bo długo tak nie pociągnę.
Wpadaj więc :)
https://antyweb.pl/chip-tuning-wrazenia-po-3-latach-ford-focus/
Do poczytania.
https://antyweb.pl/chip-tuning-wrazenia-po-3-latach-ford-focus/
Do poczytania.
To jest tekst kolegi mayor - udziela się nawet tutaj w wątku :)
witam,panowie a czy na dolnym śląsku jest ktoś godny zaufania co takiego chipa się podejmie,znalazłem taka firmę BMG Tuning z Wrocławia opinie ma nie najgorsze ciekawie czy można im zaufać,chyba ,że ktoś ma sprawdzone miejsce
Witam; jakie macie przebiegi 1.5 od momentu zrobienia chipa focus/mondeo?
grzechu913 24-06-2020, 19:05 Ciekawe jak zależność paliwa do parametrów.
szkoda że na 95 oct bo trochę zapłon świrował, ale ogólnie jedzie jak trzeba :D
https://images90.fotosik.pl/387/abead687367122c6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/abead687367122c6)
camillos 27-06-2020, 13:03 szkoda że na 95 oct bo trochę zapłon świrował, ale ogólnie jedzie jak trzeba :D
https://images90.fotosik.pl/387/abead687367122c6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/abead687367122c6)
Box czy chip?
rafalPL81 30-06-2020, 11:21 Hej wszystkim!
Zainteresowałem się tematem tuningu 1.5EB.
Posiadam wersje z USA 180KM z automatem, przerabiał już ktoś taką wersję??
I pytanie czy przerobienie wiąże się również z przerobieniem skrzyni automatycznej?
Pozdro!
Cześć.
Czy coś się w międzyczasie zmieniło, ponieważ również posiadam takie autko i strasznie mi brakuje mocy/momentu zwłaszcza na autostradzie.
rafalPL81 01-07-2020, 06:37 Kreator Mocy z W-wy odpisał mi na pytanie o możliwość chiptuningu mojego auta (Ford Escape 2017r. 1.5 EB 182 KM 4x4 automat). Podobno robili już takie i z fabrycznych 170 KM i 255 Nm zrobili 190 KM i 290 Nm. Koszt 1800 PLN, czas 3h. Trochę drogo :/
Waldemarros 03-07-2020, 14:13 Trochę drogo i trochę słabo jak na ten silnik ;)
jacusslavus 06-07-2020, 17:23 A jakie macie opinie o starym chipie od Heko. Mysle o 1,5 EB 150 KM. Minęło trochę czasu...
A jakie macie opinie o starym chipie od Heko. Mysle o 1,5 EB 150 KM. Minęło trochę czasu...
U mnie nic się nie dzieje, wszystko w najlepszym porządku.
jacusslavus 06-07-2020, 17:56 także
Focusy... a ktoś ma chipa w mondeo po 100 tyś? :)
ktoś ma chipa w mondeo po 100 tyś?
oczywiście wiele osób ma
Witam; pytanie do posiadaczy Mondeo po chipie; czy wymienialiście zawór upustowy, który bardzo słychać po chipie? Podobno jakiś klient od Tuneforce to wymieniał i pasuje od innego samochodu itd., takie info dostałem jak zadzwoniłem z pytaniem do tuneforce.
mam ten w moim silniku:
https://www.maxrpm.de/GFB-DV-T9358-Diverter-Valve-for-Ford-Fiesta-ST-Ford-Mustang-23-EcoBoost-div-Mercedes-Volvo-cars
mam ten w moim silniku:
https://www.maxrpm.de/GFB-DV-T9358-Diverter-Valve-for-Ford-Fiesta-ST-Ford-Mustang-23-EcoBoost-div-Mercedes-Volvo-cars
Jak się sprawuje? Słychać mniej czy całkowita cisza? Zamawiałeś na tej stronie co link wysłałeś?
Bartuś01 07-08-2020, 13:55 Pytanie za 100P.
1.6 EB. ma overboosta i jak wiemy dzięki temu generuje 270 NM ( Bazowo 250)
Natomiast jak jest w 1.5 EB ? Na wykresach wygląda to róznie... Ma 250 NM a każda wartość + do gift od producenta czy jednak tez ma overboosta i nalezy sie zawsze spodziewac wartosci wiekszej niz 250 ?
Jak się sprawuje? Słychać mniej czy całkowita cisza? Zamawiałeś na tej stronie co link wysłałeś?
Przepraszam, nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Kupiłem go i włożyłem do samochodu, zanim poszedłem do TuneForce. Ale nie zauważyłem niczego „głośniejszego”.
I tak, kupiłem to z tej strony internetowej z Niemiec.
Ale może znajdziesz tu w Polsce jakiegoś delaera i da lepszą cenę.
Pytanie za 100P.
1.6 EB. ma overboosta i jest dzięki temu generuje 270 NM ( Bazowo 250)
Natomiast jak jest w 1.5 EB ? Na wykresach wygląda to róznie... Ma 250 NM a każda wartość + do gift od producenta czy jednak tez ma overboosta i nalezy sie zawsze spodziewac wartosci wiekszej niz 250 ?
Ja przed wirusem miałem 266Nm na hamowni.
Pitterek 16-08-2020, 12:43 Wg katalogów 1.6EB ma overboosta, a 1.5EB nie ma overboosta.
Katalogowo w jedbym i drugim silniku 240Nm bez overboosta.
W realu, dla 1.5EB, poniżej kolega pisał że jest więcej Nm (nawet +20Nm)
W moim 1.6EB zamiast 270Nm było 260Nm, ale za to w szerokim zakresie obrotów (potwierdzone na hamowni)
camillos 18-08-2020, 11:24 W moim 1.5 EB Ford Mondeo na hamowni wyszło 179 KM latem (wysoka temperatura) i 186 KM w grudniu. Niestety w tych silnikach słaby intercooler tnie moc przy wyższych temperaturach.
Pitterek 18-08-2020, 13:51 W 1.6EB można było jeszcze zrobić upgrade IC i taki zestaw wymiata.
Do 1.5EB niestety nikt nie produkuje wydajniejszych coolerów.
Draculescu 28-08-2020, 08:13 W 1.6EB można było jeszcze zrobić upgrade IC i taki zestaw wymiata.
Do 1.5EB niestety nikt nie produkuje wydajniejszych coolerów.O ile się nie mylę to w 1.5EB R4 jest intercooler wodny. Nie wiem na ile to jest skomplikowana konstrukcja, być może to powoduje brak dostępności wydajniejszych konstrukcji jak to ma miejsce w 1.6EB.
grzechu913 28-08-2020, 08:16 Jak mnie pamiec nie myli jest kolega na forum 36ha,ktory dolozyl dodatkowa chlodnice wody,aby pzwiekszyc powierzchnie . Podobno dosc fajnie to dziala,przy ostrym butowaniu ,temp za intercoolerem jest dosc akceptowalna.
Draculescu 28-08-2020, 20:39 Trochę pogrzebałem po aukcjach i znalazłem fotkę KOLEKTOR SSĄCY*+ INTERCOOLER. Skoro to tak wygląda to nie dziwię się że brak alternatywnych rozwiązań dla 1.5EB R4. :(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200828/9c65ea4d1d99a9f475e4a09e3ca3d774.jpg
To co na zdjęciu nikt nie robi i nikt na pewno nie zrobi. Natomiast można dołożyc dodatkowa chłodnicę wody w celu wydajniejszego chłodzenia wody przepływającej przez intercooler.
https://www.youtube.com/watch?v=4P-svcAIfEE
Koledzy, ktoś może montował boxa od V-Tech do 1.5EB 165KM z GPF-em ? Rzeczywiście dają tyle co reklamują czy to są wartości "do". Do Krakowa mam niestety zbyt daleko z Wa-wy :-(
Draculescu 01-09-2020, 17:38 To co na zdjęciu nikt nie robi i nikt na pewno nie zrobi. Natomiast można dołożyc dodatkowa chłodnicę wody w celu wydajniejszego chłodzenia wody przepływającej przez intercooler.
https://www.youtube.com/watch?v=4P-svcAIfEEDzieki za film.
A gdyby dołożyć drugi IC (bez chłodzenia wodnego) w szereg z tym co montuje Ford?
Powietrze zostałoby wstepnie schłodzone, a następnie trafiloby do IC chłodzonego wodą.
To takie czysto teoretyczne rozważanie. Nie wiem czy znalazłoby się miejsce na jego dołożenie no i przyniosło wymierne korzyści.
tylko jak chcesz to podpiąć, jak IC jest razem z kolektorem ssącym :P
Draculescu 01-09-2020, 18:01 tylko jak chcesz to podpiąć, jak IC jest razem z kolektorem ssącym :PChodzi mi o to że podpinasz drugi IC przed fabrycznym. Może ten opis lepiej określi to o czym piszę niżej.
Opis do rysunku.
S = silnik
ICW = intercooler wodny Forda
IC = intercooler ( bez chłodzenia wodnego)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200901/088c7055e10a31653ca04eda77f5f2b3.jpg
dalej to samo pytanie
w którym miejscu chcesz zrobić bypass, żeby wpiąć szeregowo IC??
Draculescu 01-09-2020, 19:17 dalej to samo pytanie
w którym miejscu chcesz zrobić bypass, żeby wpiąć szeregowo IC??1. Czy ma to sens?
2. Co do miejsca, choćby tam gdzie kolega umieścił dodatkową chlodnicę wody z ICW.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200901/0353f7859deb4f3df9226ac7cd994b9b.jpg
nie chodzi mi o miejsce na IC, choć miejsca jest mało
tylko gdzie go podepniesz??
Draculescu 01-09-2020, 19:41 Np tu gdzie czerwone kółko. Bo to chyba wlot powietrza do układu. Czy się mylę. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200901/e4dfc8493bd1f3ec4407afd6320d1f1c.jpg
hehehe
ale chłodzić trzeba zagrzane powietrze przez turbine, a nie zasysane, chłodne z zewnątrz :D
Draculescu 01-09-2020, 20:39 Heko, ale nie raz spotyka się IC przed chłodnicami i o wiele dalej od dolotu.
Możesz to wyjaśnić? Człowiek cały czas się uczy i dobrze posłuchać doświadczoną osobę.
nieważne gdzie się montuje, można nawet na dachu
ale jak się wpina między turbine, a kolektor ssący, a w 1.5eb nie ma miejsca, bo to jest zespolone w całość :D
Draculescu 01-09-2020, 20:44 Czyli w tym przypadku pozostaje poprawienie sprawności ICW np przez skuteczniejsze wytracene ciepła jak to kolega pokazuje na filmie?
Ile można na tym zyskać?
Nie ma co kombinować . Dodatkowa chłodnica w zupełności załatwia sprawę. Z braku miejsca można jeszcze wymienić pompkę elektryczną na bardziej wydajną o zwiększonym przepływie. Ale szału dużego już nie będzie. A tak łopatologicznie gra nie warta już świeczki.W załączniku dwa zrzuty jeden z Polski (32stC) i drugi z Grecji (37stC) i jak widać IC z dodatkową chłodnicą daje radę. Choć przy 37 st na zewn. jest już na granicy.
Draculescu 01-09-2020, 21:13 Ok z dzięki za posty.
To ile można wykrzesać KM z takiego układu w silniku 1.5EB R4 ?
Ok z dzięki za posty.
To ile można wykrzesać KM z takiego układu w silniku 1.5EB R4 ?
Czy można coś jeszcze wykrzesać tego nie wiem. Musiałbym się umówić na hamownie do Heko ale jedno jest pewne ze w upały wszystkie konie są do dyspozycji no i większa odporność na spalanie stukowe.
Draculescu 05-09-2020, 22:27 ...ale jedno jest pewne ze w upały wszystkie konie są do dyspozycji no i większa odporność na spalanie stukowe.
Czy w tej sytuacji może kolega zrezygnować z paliwa 98 i bez strachu jeździć latem na 95? Zakładam że silnik jest po chipie.
paoloWawa 06-09-2020, 09:39 Naprawdę robisz chipa za 1,5k a potem zastanawiasz się czy możesz oszczędzać 20zł na baku paliwa?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Po mimo tych przeróbek, dla bezpieczeństwa dalej jeżdżę na pb98. Jeśli chodzi czy po tych modyfikacjach da się jeżdzić na pb 95 to w tej kwestii musiałby się wypowiedzieć Heko , TuneForce. Podejrzewam że potrzebne by tu były pomiary na hamowni bo nikt z fusów nie będzie wróżył.
Draculescu 06-09-2020, 10:27 Po mimo tych przeróbek, dla bezpieczeństwa dalej jeżdżę na pb98. Jeśli chodzi czy po tych modyfikacjach da się jeżdzić na pb 95 to w tej kwestii musiałby się wypowiedzieć Heko , TuneForce. Podejrzewam że potrzebne by tu były pomiary na hamowni bo nikt z fusów nie będzie wróżył.
Swoją drogą to nie kusi Cię żeby sprawdzić ile jeszcze można dołożyć KM? [emoji3]
Żeby nie było, ja od początku jeżdżę na 98.
Swoją drogą to nie kusi Cię żeby sprawdzić ile jeszcze można dołożyć KM? [emoji3]
. Myśle że na fabrycznych klamotach dużego szału nie da się zrobić. Chyba że o czymś nie wiem.
TuneFORCE 01-10-2020, 19:32 Czy w tej sytuacji może kolega zrezygnować z paliwa 98 i bez strachu jeździć latem na 95? Zakładam że silnik jest po chipie.
Lanie 95 do wzmocnionego silnika jest delikatnie mówiąc ryzykowne.
disaster3 26-11-2020, 11:45 Hejka,
Czy to ma znaczenie z którego roku jest Mondeo MK5 w kontekście boxa do niego?
Służbówka, wiec w „wiarusy” nie chce się bawić + potencjalne nadpisanie softu po serwisie i aktualizacji oprogramowania.
Mam w swojej Foce tez 1.5 EB 150KM wrzucony soft od wersji 182KM i w porównaniu z Mondeo jest przeciąg. Jadąc Mondeo, wygoda i cisza niepodważalna ale czasami mam ochotę wysiąść w trakcie jazdy i popchnąć :P
Mondeo wg papierów to 06.2019 ale chyba już po ostatnich liftach. Światła przeciwmgielne z przodu zmienione, z tylu na klapie chromowana listwa łącząca światła itp. Silnik 1.5EB manual.
Jakiego przyrostu można się spodziewać i czy samemu można sobie założyć/zdjąć bez ukończenia doktoratu z motoryzacji? :D
Hejka,
itp. Silnik 1.5EB manual.
Jakiego przyrostu można się spodziewać i czy samemu można sobie założyć/zdjąć bez ukończenia doktoratu z motoryzacji? :D
U mnie wyszło 206km/315Nm
Montaż bajecznie prosty z tym że ten box jak pamiętam ma kilka programów i Heko na hamowni dobrał ten optymalny.
nie ma różnicy, na boxie jedzie zawsze podobnie :)
disaster3 26-11-2020, 12:46 Czyli potencjalna wycieczka na południe tak czy inaczej byłaby nieunikniona ;) dobra dzięki za info :)
mam tego wystrojonego na hamowni pełno, więc soft jest 98% powtarzalny, więc wysyłkowo nie ma problema :)
jacusslavus 26-11-2020, 17:12 Heko, w 2017 r. zakupiłem u ciebie boxa do mojego Focus 1.5 150 KM. FL3. Czy można z tym urządzeniem coś ulepszyć z twoją pomocą, amen?>
Heko, w 2017 r. zakupiłem u ciebie boxa do mojego Focus 1.5 150 KM. FL3. Czy można z tym urządzeniem coś ulepszyć z twoją pomocą, amen?>
raczej nic, ten silnik więcej nie robi :D
maciek900 07-12-2020, 10:40 Koledzy, ktoś może montował boxa od V-Tech do 1.5EB 165KM z GPF-em ? Rzeczywiście dają tyle co reklamują czy to są wartości "do". Do Krakowa mam niestety zbyt daleko z Wa-wy :-(
Cześć, podbijam pytanie, czy ktoś może ma doświadczenie z modyfikacją tej wersji 1.5 EB? Pozdrawiam
nie ma problema, mam boxy zaprogramowane na autach, więc przyrosty są powtarzalne, można wysyłkowo sprawę załatwić :)
Kuga 1,5EB produkcja październik 2018, więc auto jeszcze na gwarancji.
Ma już GPF'a, czy jeszcze nie?
No i jaka jest różnica w wynikach (i cenowo) pomiędzy boxem a chipsem do niej?
TuneFORCE 17-12-2020, 10:40 Kuga 1,5EB produkcja październik 2018, więc auto jeszcze na gwarancji.
Ma już GPF'a, czy jeszcze nie?
No i jaka jest różnica w wynikach (i cenowo) pomiędzy boxem a chipsem do niej?
BOX to "mizianie", a program to drapanie...tak to można przełoży na ludzki g:D:D
Zrobiłem tego mnóstwo i latają nawet na gwarancji bez problemu. Jak chcesz BOXa to mam też BOXy :D
Draculescu 17-12-2020, 17:24 ..
Zrobiłem tego mnóstwo i latają nawet na gwarancji bez problemu...
A jak seria wychodzi w tym modelu przed chipem i po zmianach?
TuneFORCE 21-12-2020, 12:49 150ki i 182i wychodzą podobnie, czyli w okolicy 170-175KM.
Jesli ktos leje dobre 98oktan to 182ka potrafi pokazać 180-185KM
To się pochwalę jak moja zareagowała. Jeżdżę na 98.
https://images90.fotosik.pl/458/a0869111fc881517med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/a0869111fc881517)
Draculescu 05-01-2021, 20:14 To się pochwalę jak moja zareagowała....
I jak wrażenia z użytkowania Kuga po chipie? Bo mnie już korci żeby grzebnąć w moim.
Jest duuuużo lepiej. Nawet mój najmłodszy syn stwierdził, że czuje, że sie teraz auto lepiej zbiera ... :D
Największy ból mam jak mocno pociągnę na jedynce i po przełączeniu na dwójkę gubi trakcję, to niestety kontrola trakcji wchodzi do akcji i tak go tnie, że aż mnie .... strzela, bo efekt jest jakbym hamował...
A tak to same plusy. O spalaniu trudno powiedzieć, bo cały czas jeszcze się auta po chipsie uczę i póki co testuję :D
Draculescu 06-01-2021, 14:33 ...Największy ból mam jak mocno pociągnę na jedynce i po przełączeniu na dwójkę gubi trakcję, to niestety kontrola trakcji wchodzi do akcji i tak go tnie, że aż mnie .... strzela, bo efekt jest jakbym hamował...
Dzięki za wrażenia.
Czyli to kwestis wyczucia Kuga i będzie ok.
TuneFORCE 07-01-2021, 10:41 I jak wrażenia z użytkowania Kuga po chipie? Bo mnie już korci żeby grzebnąć w moim.
Grzeb, grzeb szkoda życia na jeżdżenie serią :D
Witam; mam zrobiony program u Heko w moim Mondeo 1.5!! Ogólnie spoko poza 1 i 2 bieg, czuć jak odcinana jest moc. Pewnie przez program sprzęgła na , które to była akcja serwisowa !!! Od 3 biegu idzie równo, 1 i 2 dramat, jedynie płynne wciskanie pedału gazu daję radę , żeby go nie zdławiło , szarpnęło itd. Podobno da się ten kaganieć ściągnąć? Pytanie tylko jak?
Trakcja tnie, czego się spodziewałeś...
grzechu913 10-01-2021, 13:02 Wyłącz kontrolę trakcji i zobacz co się dzieje, u mnie na 3 trakcjie gubi, wszystko zależy od warunków na drodze. Ale i tak stwierdzam że dość późno robi swoją ingerencję, to akurat na plus, chyba że opony tak kleją hehe
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
Robiłem już ten zabieg, wyłączenie esp nic nie pomogło.
Silnik 1.5 EB w Mondeo. Zauważyłem, że w trakcie dłuższej jazdy po mieście silnik jakby działał gorzej, tzn jest nieco głośniejszy i ma jakby nieco gorsze osiągi. Jak go przegonie w trasie to potem działa jakiś czas lepiej. Na razie seria, bez modyfikacji.
Czy ktoś potrafi wyjaśnić to zjawisko i pytanie czy po zamontowaniu boxa może się to zmienić ?
Silnik 1.5 EB w Mondeo. Zauważyłem, że w trakcie dłuższej jazdy po mieście silnik jakby działał gorzej, tzn jest nieco głośniejszy i ma jakby nieco gorsze osiągi. Jak go przegonie w trasie to potem działa jakiś czas lepiej. Na razie seria, bez modyfikacji.
Czy ktoś potrafi wyjaśnić to zjawisko i pytanie czy po zamontowaniu boxa może się to zmienić ?
wersja 165PS ma już GPFa?
wersja 165PS ma już GPFa?
Tak, ma GPF.
TuneFORCE 12-01-2021, 07:28 Tak, ma GPF.
Z którego roku jest to auto?
Bo jaj jeszcze nie spotkałem się z GPFem w 1.5EB g:D
Auto jest z końcówki 2018 roku (jeszcze przed liftem). Wg mojej wiedzy w Mondku wraz z włożeniem GPF-a dodano te ekstra 5KM które chyba miały zrekompensować spadek mocy zeń związany.
Niestety po dołożeniu GPF do tego silnika w zestawie zaciągnęli chyba ręczny na stałe ;)miałem kiedyś zastępczego liftbacka z manualem i oponami o szerokości 215 mm - teoretycznie powinien zbierać się lepiej niż mój kombi z "mulącym" automatem - a było odwrotnie - to auto po dołożeniu GPF nie jedzie (co widać po danych katalogowych - do 100km/h ok 2 sekundy wolniej) więc nie wiem gdzie te 5KM ;)
Z ciekawości - jak wypada wersja z GPF na hamowni? Stare wersje w mondkach wypluwały pod 180 koni - a ciekawy jestem jak to jest z GPF...
Pewnie ma te 5 koni więcej w jakimś średnio użytecznym zakresie obrotów, za to przebieg momentu sporo gorszy, stąd takie a nie inne osiągi i odczucia.
analyzator 16-01-2021, 20:30 Heja forum. Kopę lat!
Jakiś pomysł na więcej koni w 1,5eb? są graty aftermarketowe?
2017/2018 focus mk3, 1,5 150 podgrany 182 i z boxem od heko. Ma górną pokrywę filtra od rsa i filtr aema. Nie był hamowany. Strzelam że 200+/300+ ma.
Jakby się dało bolt-in dorzucić z 20-30 koni to by było pięknie. Czy po staremu, wszystko albo nic (dp, ic, program z opcją hybrydy...) i tylko drogo i rzeźba? :)
Niestety po dołożeniu GPF do tego silnika w zestawie zaciągnęli chyba ręczny na stałe ;)miałem kiedyś zastępczego liftbacka z manualem i oponami o szerokości 215 mm - teoretycznie powinien zbierać się lepiej niż mój kombi z "mulącym" automatem - a było odwrotnie - to auto po dołożeniu GPF nie jedzie (co widać po danych katalogowych - do 100km/h ok 2 sekundy wolniej) więc nie wiem gdzie te 5KM ;)
Z ciekawości - jak wypada wersja z GPF na hamowni? Stare wersje w mondkach wypluwały pod 180 koni - a ciekawy jestem jak to jest z GPF...
Nie jest tak źle i na podstawie oddupnych wrażeń obstawiam, że katalogowe 0-100 to ściema związana z normami emisji. Auta nie hamowałem ale to zrobię przed ewentualnym montażem box-a i po. Na Pb98 mam wrażenie, że idzie dużo lepiej a jako takie problemy zaczynają się dopiero przy pełnym obciążeniu auta.
Czy ktoś potrafi wyjaśnić to zjawisko i pytanie czy po zamontowaniu boxa może się to zmienić ?
Wysoka temperatura spalin np.na autostradzie skutecznie czyści sondę lambda.
Jakiś pomysł na więcej koni w 1,5eb? są graty aftermarketowe?
2017/2018 focus mk3, 1,5 150 podgrany 182 i z boxem od heko. Ma górną pokrywę filtra od rsa i filtr aema. Nie był hamowany. Strzelam że 200+/300+ ma.
Jakby się dało bolt-in dorzucić z 20-30 koni to by było pięknie. Czy po staremu, wszystko albo nic (dp, ic, program z opcją hybrydy...) i tylko drogo i rzeźba? :)
Niestety tam jest wodny IC i nie ma żadnych zamienników. Jest tu na forum kolega, który założył dodatkową chłodnicę w obieg i parametry temperatury w dolocie ma super, więc to jest jedyna opcja.
DP, sport-cata i reszte wydechu zrobisz na zamówienie. Osobiście to bym tylko DP i SportCat robiłe, a reszte wydechu wział z ST.
Poza tym można się pokusić o hybrydę i wydajniejsze wtryski (widziałem na angielskich stronkach) - czyli okolice 270KM są do zrobienia.
btw - mam w Kudze ten sam silnik i po programie mam 200KM/313Nm, ale pierwsza próba dała 207KM i prawie 330Nm, z tym że chłopacy stwierdzili, że sprzęgło by mi długo nie pożyło przy tym ustawieniu i troszkę wygładzili przebieg momentu. Auto ma być u mnie dość krótko, więc nie planuję nic więcej ...
TuneFORCE 21-01-2021, 11:59 Ja osobiście nic bym przy tym silniku nie grzebał :)
Tu jest układ wtryskowy Siemensa więc i tak nie ma żadnych wydajniejszych wtrysków.
No chyba że mowa o Mondeo/Smaxie/Galaxy..one przynajmniej do 2019 były na Boschu i tutaj pewnie coś wydajniejszego by się dobrało.
Witam
Gdzie mogę podnieść moc w okolicy Katowic , Focus MK4 150KM ?
analyzator 26-01-2021, 10:24 Niestety tam jest wodny IC i nie ma żadnych zamienników. Jest tu na forum kolega, który założył dodatkową chłodnicę w obieg i parametry temperatury w dolocie ma super, więc to jest jedyna opcja.
heja
dzięki za tą podpowiedź
jesteś w stanie wskazać osobę albo temat?
TuneFORCE 26-01-2021, 12:06 Witam
Gdzie mogę podnieść moc w okolicy Katowic , Focus MK4 150KM ?
heko :D
analyzator - na 99% to było w tym watku - musisz się cofnąć kilka stron
rafal8967 23-02-2021, 16:02 Witam pytanie do znawców,
Jak bezpiecznie podnieś moc silnika 1.5 165 km w nowym mondeo mk5.
Autko jeszcze na gwarancji producenta?
Witam pytanie do znawców,
Jak bezpiecznie podnieś moc silnika 1.5 165 km w nowym mondeo mk5.
Autko jeszcze na gwarancji producenta?
Mam ten sam silnik z 2018r. podbijam pytanie :)
najbezpieczniej boxem :)
Rozumiem że najlepiej u Ciebie :lol:
Jak to wykonasz ? Wkładasz boxa i hamownia czy hamownia box i znów hamownia ?
chodzi mi o to czy jakoś dopasujesz tego boxa do mojego autka :)
zawsze tak samo, pomiary, wpięcie boxa i dostrojenie go do silnika, więc pomiarów jest sporo :)
Siema,
a jak wygląda dostępność boxa do nowego 3 cylindrowego 1,5 ecoboost?
zawsze tak samo, pomiary, wpięcie boxa i dostrojenie go do silnika, więc pomiarów jest sporo :)
Miałeś już ten konkretny 1.5 165 u siebie ? Z tego co kojarzę był montowany tylko 2018/19
TuneFORCE 24-02-2021, 11:54 Miałeś już ten konkretny 1.5 165 u siebie ? Z tego co kojarzę był montowany tylko 2018/19
Ja miałem i to pewnie nie raz :D
Miałeś już ten konkretny 1.5 165 u siebie ? Z tego co kojarzę był montowany tylko 2018/19
jasne, kolejny będzie w środę, więc znów coś wrzucę :)
jasne, kolejny będzie w środę, więc znów coś wrzucę :)
Ile to u ciebie trwa czasowo? czyli takie dostrojenie boxa do tego silnika. W moim przypadku nie chodzi o max wyciągnięcie co się da tylko podniesienie w bezpiecznym zakresie.
Ja miałem i to pewnie nie raz :D
U Ciebie też to trwa godzinę ?
TuneFORCE 04-03-2021, 07:06 U Ciebie też to trwa godzinę ?
Nie. Auto zostawiasz o 7 i odbierasz o 14-15.
Ja będzie zrobione wcześniej to wcześniej.
Sam pobyt na hamowni to ok 2-3h.
Nie. Auto zostawiasz o 7 i odbierasz o 14-15.
Ja będzie zrobione wcześniej to wcześniej.
Sam pobyt na hamowni to ok 2-3h.
Grześ, mówimy o boxie w dieslu, nie o programie :D
TuneFORCE 04-03-2021, 12:32 Grześ, mówimy o boxie w dieslu, nie o programie :D
aaa ok :diabel2:
prokop123 07-03-2021, 10:25 Z ciekawości spytałem u znajomych w Warszawie w Duda Garage o box do mojego 2.0
Mówią że max więcej 20 KM i 35 Nm.
Koszt 1100 za box z bluetooth
Mało im wyszło czy to max boxa?
2.0eb na boxie prawie nie jedzie, więc szkoda zachodu :D
Siema, czy ten box, o którym jest mowa do Focusa to ten od Vtech? Czy warto w ogóle montować czy lepiej chipować? Słyszałem, że mimo, że na gwarancji to nikłe szanse, że wykryją modyfikację.
dzisiaj wraz z kolegą cza-rny byliśmy u heko i taki oto wynik tej wizyty jak na załączonym obrazku 😊
camillos 27-04-2021, 22:14 dzisiaj wraz z kolegą cza-rny byliśmy u heko i taki oto wynik tej wizyty jak na załączonym obrazku 😊
Ładnie!
Box czy chip?
Ładnie poszło :) Ile macie przebiegu? Jak wrażenia? :)
ja mam obecnie 59 tys. nalotu, a wrażenia, hmm... inny samochód, różnica jest bardzo wyraźnie odczuwalna, każdemu niezdecydowanemu polecam.
To lepiej mieć 1.6 ecoboost czy 1.5 ecoboost (4 cylindry) w Focusie do podniesienia mocy/momentu?
Zbieram sie do zakupu i czy to ma jakieś większe znaczenie?
grzechu913 03-05-2021, 12:11 Pewnie 1.6,bo raz że większą pojemność, po drugie ma intercooler powietrzny. W 1.5 jest wodny
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
zdecydowanie 1.6, nawet 280KM jest osiągalne
w 1.5 210KM to finał zabawy
TuneFORCE 05-05-2021, 08:11 To lepiej mieć 1.6 ecoboost czy 1.5 ecoboost (4 cylindry) w Focusie do podniesienia mocy/momentu?
Zbieram sie do zakupu i czy to ma jakieś większe znaczenie?
1.6EB jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem...tyle, że nie ma go w poliftowym Focusie MK3. Jest tylko w przedlifcie.
A do 200KM silniki są porównywalne? :) 280KM to już ładna zabawa...
Pitterek 07-05-2021, 13:12 Po samym chipowaniu w okolice ~320Nm i ~200-220KM osiągi pewnie są zbliżone patrząc na wykresy z hamowni.
Jednak to tylko wykresy i wystarczy do 1.6EB dorzucić choćby większy intercooler i już masz sporą różnicę w jeździe.
Koledzy,
Jak wygląda temat czipa do 1,5EB 165KM z GPF w automacie?
Co tam się da wykrzesać dodatkowo?
zbigniew312 02-06-2021, 19:25 Pytanie do znawców , a przede wszystkim tunerów.W załączeniu wynik z hamowni , nazwijmy ją póki co X.Ford Kuga 1,5 eb .Czy spotkaliście się z taką serią jak na wykresie ? Nie widziałem a tym forum nigdy czegoś takiego.Pytanie czy to ewentualnie możliwe czy też inaczej należy iterpretować te dane , czy też hamownia słaba , jakiś błąd w pomiarach ?
lekko "pozytywne" wyniki, ale to tylko ok 5% zawyżone
zbigniew312 03-06-2021, 06:34 No tak , ale pytałem o serię , bo był pomysł na box lub chip.Czy dasz radę coś z tym jeszcze zrobić ? czy raczej skoro seria taka to zostawić tak jak jest ?
oczywiście, normalnie da się zrobić z przyrostami jak zawsze
zbigniew312 03-06-2021, 08:04 Dzięki wielkie i o taką odpowiedz chodziło
Bartuś01 13-06-2021, 20:15 Panowie może to nie jest najlepsze miejsce ale wiem że jest tu sporo użytkowników Mondeo po chipie. Stoję przed kupnem samochodu. Mam dwóch kandydatów passat B8 1.8 tsi i Mondeo 1.5.EB. Jeśli mondeo to napewno będę robił program.
I tu moje pytanie czy mondeo 1.5 po sofcie da zadowalająca dynamikę? Zadowalająca tj. Podobna co Focus 1.6 EB 182konie? Jak wam się jeździ tym zestawieniem, i czy motor wytrzyma kilka lat ze świadomym użytkownikiem ale jednak zwiększona mocą. (nie muszę tłumaczyć że mondeo jest przystępniejsze cenowo. A wersja 2.0Eb i jej cena mało osiągalna...)
1.5eb to ok 200KM 320Nm
1.8tsi to ok 220KM 330Nm
co do wytrzymałości, wolę tu na forum nie wypowiadać się w temacie :D
Draculescu 25-06-2021, 12:31 ...
co do wytrzymałości, wolę tu na forum nie wypowiadać się w temacie :D
Słabo to zabrzmiało.
Zaraz okaże się że chip zabija auta.
Słabo to zabrzmiało.
Zaraz okaże się że chip zabija auta.
ekologia i księgowi to robią
1.5eb to niestety nie 1.6eb
Bartuś01 27-06-2021, 15:21 1.5eb to ok 200KM 320Nm
1.8tsi to ok 220KM 330Nm
co do wytrzymałości, wolę tu na forum nie wypowiadać się w temacie :D
Heko, mówisz ze TSI dłużej pożyje ?
U Ciebie tez można TSI stroić ?
U Ciebie tez można TSI stroić ?
no jasne, co za pytanie :D
camillos 07-08-2021, 17:00 Czy u Was w Mondeo 1.5 eb sprzęgło czasami "skrzypi" przy ruszaniu na wzniesieniu. Mam 30 tysięcy km zrobione i zastanawiam się czy to wina chipa/boxa. W serwise powiedzieli że to normalne w 1.5 eb. Też tak macie?
U mnie czasami sobie pobuczy... mam tak już 6 lat :D Jeśli jesteś w Lublinie to możemy się spotkać na chwilę to sobie porównasz/posłuchasz :)
Aha... u mnie zero chipa...
TuneFORCE 11-08-2021, 10:20 Panowie może to nie jest najlepsze miejsce ale wiem że jest tu sporo użytkowników Mondeo po chipie. Stoję przed kupnem samochodu. Mam dwóch kandydatów passat B8 1.8 tsi i Mondeo 1.5.EB. Jeśli mondeo to napewno będę robił program.
I tu moje pytanie czy mondeo 1.5 po sofcie da zadowalająca dynamikę? Zadowalająca tj. Podobna co Focus 1.6 EB 182konie? Jak wam się jeździ tym zestawieniem, i czy motor wytrzyma kilka lat ze świadomym użytkownikiem ale jednak zwiększona mocą. (nie muszę tłumaczyć że mondeo jest przystępniejsze cenowo. A wersja 2.0Eb i jej cena mało osiągalna...)
Bierz Passata z 1.8TSI tylko sprawdz jaką ma skrzynie...jak DQ200 to odpuść ale jak DQ250 czy DQ381 to bierz VAGa i silnikiem benzynowym od forda nawet nie zawracaj sobie głowy. W tym 1.8TSI zrobisz z palcem w nosie ok 230-250KM, a jak wsadzisz turbo, które podchodzi praktycznie p&p to można i zrobić i duuużo więcej.
Czy u Was w Mondeo 1.5 eb sprzęgło czasami "skrzypi" przy ruszaniu na wzniesieniu. Mam 30 tysięcy km zrobione i zastanawiam się czy to wina chipa/boxa. W serwise powiedzieli że to normalne w 1.5 eb. Też tak macie?
Tak to normalne. To asystent ruszania pod górkę uaktywnia się.
Tak to normalne. To asystent ruszania pod górkę uaktywnia się.Raczej to sprzęgło, które przyjamniej w focusach 1.5 eb jest przecież wadliwe co sam producent stwierdził, a w mondeo pewnie jest to samo.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Raczej to sprzęgło, które przyjamniej w focusach 1.5 eb jest przecież wadliwe co sam producent stwierdził, a w mondeo pewnie jest to samo.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Zdecydowanie , to nie sprzęgło
Zdecydowanie , to nie sprzęgłoNie wiem skąd ta pewność. Jest odpowiedni wątek na forum o akcji serwisowej i o dźwiękach jakie sprzęgło w 1.5 eb potrafi wydawać. Sam mam taką sporadyczna przypadłość i nie jest to asystent ruszania pod górę choć dźwięk bardzo podobny. Potwierdzone w ASO, że znają ten temat doskonale i to jednak sprzęgło wydaje dźwięki a nie asystent. Nie ma to żadnego wpływu na jazdę, nie ma uślizgu choć irytuje. Oczywiście ASO sprzęgła na gwarancji nie wymieni.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Nie wiem skąd ta pewność.
Ciekawe dlaczego ruszanie pod górę bez asystenta nie powoduje już żadnych pisków po mimo że jest to samo sprzęgło.
Bartuś01 26-08-2021, 18:19 Bierz Passata z 1.8TSI tylko sprawdz jaką ma skrzynie...jak DQ200 to odpuść ale jak DQ250 czy DQ381 to bierz VAGa i silnikiem benzynowym od forda nawet nie zawracaj sobie głowy. W tym 1.8TSI zrobisz z palcem w nosie ok 230-250KM, a jak wsadzisz turbo, które podchodzi praktycznie p&p to można i zrobić i duuużo więcej.
Kupiłem 1.8 TSI w manualu... :P
TuneFORCE 08-09-2021, 13:42 Kupiłem 1.8 TSI w manualu... :P
No i git :D
ekologia i księgowi to robią
1.5eb to niestety nie 1.6eb
Czy możesz odpowiedzieć dlaczego 1.6EB jest lepszy od 1.5 EB ? - intryguje mnie to, ponieważ planuję tuning silnika 1.6 EB właśnie w swoim osiołku Tourneo Connect
1.6eb to mistrz nawet przy 280KM
1.5eb nigdy nie wiesz kiedy jakiś tłok wyleci nawet na serii :P
Draculescu 27-11-2021, 12:05 ....
1.5eb nigdy nie wiesz kiedy jakiś tłok wyleci nawet na serii :PIle silników padło na tle całej wyprodukowanej serii 1.5EB R4? Skąd ta statystyka?
Hej, statystyki statystykami, ale takie przypadki się zdarzają.
Nikt się nie chwali bo "po co" ? :-)
U mnie "seria" 1,5 EB 4cyl. przebieg 69kkm i rezultat jak na zdjęciach. Pęknięty cylinder i rozwalony tłok.
A już chciałem mu chipa załadować ;-) i mi przeszło ;-(
Pozdr!
Draculescu 28-11-2021, 17:25 ...U mnie "seria" 1,5 EB 4cyl. przebieg 69kkm i rezultat jak na zdjęciach. Pęknięty cylinder i rozwalony tłok.
A już chciałem mu chipa załadować ;-) i mi przeszło ;-(
Pozdr! Podali przyczynę pęknięcia cylindra i rozwalenia tłoka?
Myślę że jeśli to była wada fabryczna to chip nie ma znaczenia.
Nie oddawałem uszkodzonych części do jakiejś specjalnej ekspertyzy.
Na "chłopski rozum" stwierdziliśmy z kumplem, że to była wada materiałowa i miałem pecha ;-)
Co do cylindra to pęknięcie jest dokładnie na wysokości i w miejscu tego cieniutkiego kanału wodnego, musiało kiedyś pęknąć.
Generalnie cały ten silnik wygląda jakby był zrobiony ze stopu aluminium i tektury, nie ma co porównywać ze starymi solidnymi konstrukcjami ;-)
Pozdr!
Draculescu 28-11-2021, 19:00 Nie oddawałem uszkodzonych części do jakiejś specjalnej ekspertyzy.
Na "chłopski rozum" stwierdziliśmy z kumplem, że to była wada materiałowa i miałem pecha ;-)
Co do cylindra to pęknięcie jest dokładnie na wysokości i w miejscu tego cieniutkiego kanału wodnego, musiało kiedyś pęknąć...
Kupowałeś nowy słupek czy auto do ludzi?
Kupiłem nowy słupek, tłoki i wszystko co trzeba ;-)
Szybka przekładka i jeździmy dalej ;-))
Za dobrze wyposażony jest ten samochód i lubię nim jeździć, nie oddam go za szybko ;-)
Draculescu 28-11-2021, 19:56 Mf2hd to skoro tak to chip. Jak silnik ma paść to i tak padnie.
..... skoro tak to chip. Jak silnik ma paść to i tak padnie.
W sumie racja ;-)
No i namówił ;-)))
Trza jechać do PL wspomóc rodzimy biznes ;-)
Mf2hd to skoro tak to chip. Jak silnik ma paść to i tak padnie.
Tyle, ze padnie szybciej. W tych motorach po chipie sa non stop stuki/lspi (na serii gdy jezdzi sie na 98 nie ma w ogole) na 95 ze 2 na rok. Wiec jak komus na serii padl to butowal albo z dolu, albo slabym paliwem zalewal i dluzsze byly interwaly olejowe. Raczej szanujac motor watpie, aby na serii polecial. 99% przypadkow co znam to box i chip. Oczywiscie 1.5EB bo w 1.6EB stuki wystepuja na chipie z czestotliwoscia jak 1.5EB na serii. Po prostu ten motor na chipa sie nie nadaje. Sam zrezygnowalem bo mialem tego od cholery i zalewanie nawet powyzej 98 oktanowego paliwa czy dolewek nie pomagalo. Za bardzo go eko zrobili. Zreszta jak duzo stukow to zaden motor nie wytrzyma i w koncu podda sie najslabszy element. Wiec 1.5EB padaja, ale nawet nie wiem czy jest to procent na ilosc sprzedanych aut wiec nie ma co przesadzac. A motor ogolnie fajny bo calkiem ladnie (nie oszukujmy sie nie jest to co na chipie, ale sporadycznie wbijalem gaz w podloge bo gdy tylko lapal wyzsza temp. to bylo spore ryzyko stukow - zwlaszcza z klima. Wiec jezdzilem raczej maksymalnie 70% duszenia gazu czyli mniej wiecej tyle ile teraz mam w podloge na serii) idzie na serii 182KM i jest ekonomiczny. 150KM po akcji serwisowej nie polecam bo od 4500obr/min strasznie go zdusili. Dla mnie program 182KM jak dla focusa to w pelni do zaakceptowania program. Chip fajny daje boost z 2ki i pozniej piekna elastcznowc, zwlaszcza na 3ce micha mi sie cieszyla. Na serii bardziej liniowo przyspiesza nie mam jak na chipie gdzie przy ruszaniu z miejsca wciskalem gaz po czym musialem go odpuszczac, teraz mozna trzymac w tej samej pozycji i tak samo bedzie sie napedzal. Od 2500 na chipie ewidentnie mocniej szedl wiec trzeba bylo odpuszczac gaz aby zachowac plynnosc. Ryzyko stukow minimalne, a osiagi tylko z elastycznosci lepsze bo ze staru zatrzymanego do 50tki w zasadzie nie ma wiekszych roznic czy chip czy 182KM (komp chyba blokuje), pozniej juz robi sie fajnie, ale cos za cos.
Probowalem ze 18tkami i poprawy nie bylo zbytniej bo znowu troche sie dusil przy tych ciezkawych felgach, ale na pewno mbiej mielil optymalne wydaja sie 17tki. Na serii powtarzalny wynik taki na luzaka (bez startu z 3-3.5tys. obr) z racelogica to 9-9.5s, a na chipie 8.5-9s. Wiec slabo. Honda civic ma 7.7-7.9s na serii ba nawet mam wrazenie, ze z dolu lepiej idzie VW 1.0 110KM ;) wiec zadecydowalem, ze dla pilnowania sie z dozowaniem gazu i tymi stukami odpuscilem temat. Dodatkowo po wiekszym podlewaniu wypadanie zaplonu sie pojawilo wiec jak dla mnie szkoda motoru. A jak na serii padnie to trudno, ale wiem ze zrobilem wszystko, aby motor byl zadbany i nieprzeciazany. Kazdy zrobi co uwaza.
Zmiana z serii na box'a roznice sa niewielkie, aczkolwiek jest fajny jakby boost przy 5400obr/min czego na serii nie czulem. Na chipie tez tego nie czulem. Ale chip do serii to juz spora roznica i auto robi sie takie nieokrzesane probujace juz troche wyrywac kierownice, ale i tak daleko do tego. Mam wrazenie, ze systemy na 1 i 2ce go dusily chocoaz na 2ce juz wlasnie czuc byla ta agresje. Na 3ce pieknie szedl do 140km/h bez zadyszki jak dobrze pamietam. Dziwne byly miny innych kierowcow z marek premium jak od 90tki szedl ladnie i ta elastycznosc najbardziej mi sie podobala bo teraz jej niestety nie mam. Tez ciagnie, ale jednak to nie to. Wiec jak ktos liczy sie ze zwiekszonym prawdopodobienstwem padu to niech chipuje bo bedzie miche cieszyc, a jak chce wiekszy spokoj to program z e 150 na 182KM. Roznice tylko sa od 4500 w gore, a wszystko wrecz identyk. Heko kiedys udostepnil moj wykres i tuz po mnie serie 182KM i byl identyczny, ale modele z 2015r przed akcja serwisowa taki bonusik mialy. Po akcji dramat, zreszta potwierdzilem to hamownia.
Pytanie co zrobic, aby tych stukow bylo mniej?
Odprezyc silnik grubsza uszczelka?
Dac dodatkowa chlodniczke, aby ten obecny system byl bardziej wydajny?
Oczywiscie zakladam, ze lata sie na 98.
No to kolego powyżej poddałeś mój zamiar chipowania w wątpliwość. mam 1.5 eb 160 z 2016 roku przebieg 89 tyś. i jak w focusie 1.6 eb nie miałem wątpliwości co do podniesienia mocy tak przy tym silniku zaczynam mieć. umówiony na chip jestem za tydzień ale coś czuję że ten silnik jest większą JAJKO NIESPODZIANKĄ niż poprzednie generacje ecoboosta. Stąd pytanie do osób które są po chipie ile km już mają zrobione po modyfikacji? Lato mamy coraz cieplejsze więc te układy chłodzenia mogą nie wyrabiać.
grzechu913 05-04-2022, 09:53 Odradzam chipa w tym silniku ,chyba że chcesz go remontować,ale to w takim układzie odrazy lepiej wsadzić kute tłoki.
Według mnie nie warto i tyle,bo lubią tłoki siadać,poczytaj o awariach
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Draculescu 07-04-2022, 21:54 zygert jaka miałeś moc po chipie? Z tego co chlopaki piszą to dla bezpieczeństwa ustawiają dla tych silników 200KM, co w stosunku do 182KM w serii wydaje się że nie jest czymś ekstremalnym. Jeśli się mylę to proszę wyjaśnij w czym rzecz?
Co do kutych tłoków - są takie dostępne?
grzechu913 08-04-2022, 03:07 Co do tłoków ,jest firmą co dorabia na zamówienie. Firma tuningowa z okolic Oświęcimia wspominała o tym,a też pisałem maila do jednej z firm ,co sprzedają tłoki ,że jest taka możliwość . Koszt okolice 4tys komplet. Wiadome,pisałem do nich w styczniu,to nie wiadomo,czy cena aktualna.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Draculescu 09-04-2022, 16:02 Co do tłoków ,jest firmą co dorabia na zamówienie. Firma tuningowa z okolic Oświęcimia wspominała o tym,a też pisałem maila do jednej z firm ,co sprzedają tłoki ,że jest taka możliwość . Koszt okolice 4tys komplet....
Możesz przytoczyć nazwę tej firmy?
Co wchodzi w sklad kompletu za tą kasę ?
grzechu913 09-04-2022, 18:40 Firma to
https://fsv-performance.pl/
Niby adres jest Libiąż,ale siedzibę mają w Oświęcimiu .
Rozmawiałem z gościem ,to widać że mają pojęcie ,ale jak w praktyce to nie wiem ,bo nie korzystałem z ich usług .
Ta kwota obejmuje kompletne tłoki z pierścieniami i sworzniami z tego co się orientuję . Robią też remonty silników ,tulejowania itp.
Ale najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak,bo teraz ceny bardo skaczą,więc mogą być całkiem inne.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
zygert
Co do kutych tłoków - są takie dostępne?
Znalazłem takie;
https://sidmotorsport.pl/kute-tloki/195755-kute-tloki-wossner-ford-focus-15-16v-turbo-ecoboost-gtdi.html
https://bztech.pl/silnik-i-osprzet/kute-tloki/wossner/ford/kute-tloki-wossner-ford-focus-1-5l-16v-turbo-ecoboost-k9522da
kucizna do 1.5eb, markowa, to 2500zł.
do fsv jedziesz, jak chcesz drożej zapłacić :D
grzechu913 10-04-2022, 01:59 Znalazłem takie;
https://sidmotorsport.pl/kute-tloki/195755-kute-tloki-wossner-ford-focus-15-16v-turbo-ecoboost-gtdi.html
https://bztech.pl/silnik-i-osprzet/kute-tloki/wossner/ford/kute-tloki-wossner-ford-focus-1-5l-16v-turbo-ecoboost-k9522daWszystko ok,tylko jest tam napisane 3 cylindry. Zresztą 1.5 ma średnicę taka jak 1 .6 eb czyli 79 . Pisałem do tego sklepu co wystawiłeś,i gość mi odpisał że jest to do wersji 3 cyl.
Jest któraś firma tłoków ,nie pamiętam dokładnie ,chyba Tomson ,która jest w stanie zrobić te tłoki na zamówienie ,kwota też podobna ,okolice 900-1000zl / szt.
Śledziłem temat i niestety ,nikt nie zagwarantuje Ci że z 1.6 posadzisz ,bo są ciut wyższe . Można próbować ,jak ktoś ma sporo kasy na testy i zasilanie kieszeni jakiegoś mechanika ,który i tak potem na to gwarancji nie da ,albo będzie miał podstawę ,że była inna część założona .
Kwestia ,czy warto itp.
Te silniki są konstrukcyjnie słabe,a dołożenie więcej koksu,to tylko przyspieszenie problemu .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 10-04-2022, 02:04 kucizna do 1.5eb, markowa, to 2500zł.
do fsv jedziesz, jak chcesz drożej zapłacić :DDaj link do tych tłoków dla 1.5 4 cyl ,może się komuś przyda .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Daj link do tych tłoków dla 1.5 4 cyl ,może się komuś przyda .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Chyba o tej samej firmie piszecie tylko tobie powiedzieli ok. 4tyś.za komplet a heko mówi coś o 2,5tyś więc chyba trzeba zapytać. Może heko kupuje w promocji jako np. stały klient.
https://fsv-performance.pl/
A może to cena sprzed lockdownu...
grzechu913 10-04-2022, 15:14 Z tej firmy tuningowej mi tyle powiedzieli,bo wiadome też gdzieś to muszą kupić,może w Tomsonie,nie wiem,bo oni też na tyle wycenili. A normalnie nie ma dostępnych ,jedynie zrobienie na zamówienie . A wtedy wiadome ,wychodzi zawsze drożej,niż w masowej produkcji.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
camillos 30-12-2022, 21:40 Cześć,
Jak Wasze silniki po boxie/chipie? U mnie właśnie będzie 50 tyś km na boxie i wszystko działa prawidłowo. Czasami muszę oleju dolać, około pół litra na 5 tyś km.
Jest sens zmieniać box na chip?
Cześć,
Jak Wasze silniki po boxie/chipie? U mnie właśnie będzie 50 tyś km na boxie i wszystko działa prawidłowo. Czasami muszę oleju dolać, około pół litra na 5 tyś km.
Jest sens zmieniać box na chip?
Chyba nie wiesz gdzie ten olej znika ?
camillos 01-01-2023, 14:05 Chyba nie wiesz gdzie ten olej znika ?
W ASO sprawdzali i powiedzieli że nie ma wycieków. Pod wpływem obciążenia ten silnik może delikatnie brać olej np podczas długiej, szybkiej jazdy autostradą - taka była ich diagnoza
grzechu913 01-01-2023, 16:17 Kolega 36ha ,pewnie miał coś innego na myśli [emoji6]
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
camillos 02-01-2023, 09:44 Kolega 36ha ,pewnie miał coś innego na myśli [emoji6]
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Co miał na myśli?
konieczko5 02-01-2023, 12:03 ...
W ASO sprawdzali i powiedzieli że nie ma wycieków. Pod wpływem obciążenia ten silnik może delikatnie brać olej np podczas długiej, szybkiej jazdy autostradą - taka była ich diagnoza
No więc ASO powiedziało to co chciałeś usłyszeć.
Jeśli szukasz gdzie Ci olej znika to jest on w kolektorze dolotowym wystarczy sprawdzić. Rurka strzykawka i odpompować jest go tam sporo ponad 0,5l. Tam zbiera się na dnie i w skrajnych przypadkach doprowadza przy wysokich predkościach obrotowych zassanie tego oleju do komory spalania 2 cylindra co w rezultacie prowadzi do pękniecia tłoka na drugim cylindrze.
Ford zna sprawę i pod koniec produkcji tego silnika wypuścił zmodyfikowany kolektor z odpywem tego zbierającego oleju do miski olejowej.
grzechu913 03-01-2023, 06:15 Nic dodać ,nic ująć [emoji6] Tak to wygląda ,taka wada konstrukcyjna tego silnika. Albo się jeździ od początku ostro ,wtedy pewnie się nie zbiera ,bo nie ma kiedy.
Jak ktoś jeździ spokojnie ,też objedzie. Najgorzej ,jak długi czas jeździł spokojnie ,a po jakiś 20 tys km w górę ,zdarzy się ostre wyprzedzanie ,z butem w podłodze,to od 4 tys w górę ,a przeważnie 5 tys obr,zaciąga ten olej i efekty są. Dużo jest na rosyjskim forum,więc temat znany.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
Zawsze można wymienić kolektor na poprawiony, numer 2398570
Zawsze można wymienić kolektor na poprawiony, numer 2398570
Oczywiście że można a nawet trzeba. A fakturę wysłać do FORD POLSKA o zwrot kosztów.
grzechu913 03-01-2023, 14:17 Ford ma klientów w d...
Niestety ,tak teraz robią samochody. Rozmawiałem z Panią z działu części zamiennych,to powiedziała ,że teraz,problemy gonią problemy w samochodach ,a my testujemy. Taka smutna prawda [emoji17]
Też zamówiłem kolektor z separatorem .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
konieczko5 04-01-2023, 09:55 ...
Draculescu 11-05-2023, 22:31 @heco czy w boxach które masz w ofercie można wprowadzić np 2 mapy z charakterystyką np. Eco i sport oraz przełączyć je w zależności od potrzeb? Oczywiście chodzi o rozwiązanie pod 1.5 EB 150KM R4.
Zawsze można wymienić kolektor na poprawiony, numer 2398570 Może ktoś wie od kiedy ford zaczął montować poprawione kolektory w nowych autach z silnikiem 1,5 ecoboost?
Może ktoś wie od kiedy ford zaczął montować poprawione kolektory w nowych autach z silnikiem 1,5 ecoboost?
Od 2018 do 2019r ale które miesiące to nie wiem.
Coś tam więcej w tym wątku
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=334028
Zgadza się u Mnie w starym kolektorze było 800 ml. Wymieniłem już na poprawiony wraz z separatorem i spokój. Pytanie znacie Panowie kogos(Szczecin i okolica) , kto wrzuciłby mi soft od wersji 182km? Chciałem jechać do tunera jednak mam jeszcze 2 lata gwarancji i wolałbym na ten czas wrzucić oryginalny soft.
przemek3313 02-08-2023, 22:27 A jakie koszta wymiany i części? Zastanawiam się też nad wymianą
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
U mnie 1500pln za graty plus rbocizna
tomttt1980 20-08-2023, 09:47 cześć forumowicze :) Czytam ten wątek i widzę, że wskazujecie jasno, że po chipie bezpieczniej jest lać PB98. Umówiłem się na chipa w V-techu, zapytałem o paliwo jakie musi być lane i dostałem informację, że jeżeli chcę, to wystroją mi silnik tak, żeby było ok na PB95. Czy to jest realne? Czytając wcześniejsze wpisy mam wątpliwości, czy nie usłyszałem po prostu czegoś, co wg nich chciałem usłyszeć :) Z góry dzięki za pomoc :)
moim zdaniem strojenie 1.5eb, czy 1.0eb niby na 95 to słaby pomysł, te silniki już fabrycznie mają tendencje do spalania stukowego
konieczko5 24-08-2023, 12:12 ...
Czyli co - wysilać komponenty tylko po to, żeby odrobinkę lepiej było ?
To chyba nie tędy droga....
No i? Wystarczy mocniej dmuchać, ale opóźnić zapłon. Będzie mniejsza sprawność, ale i tak większa moc od znamionowej.
ty tak na poważnie??
bo jestem odmiennego zdania :P
te sprężarki w ecoboostach pracują na 85-90% wydajności w serii, "dmuchnięcie" nic więcej nie powoduje, jak mielenie i gotowanie powietrza
dlatego dalsze podnoszenie boost, wręcz zmniejsza wydajność/moc :P
perkovski 14-02-2024, 06:40 Co myślicie o chiptuningu Kugi 182KM ?
Skontaktowałem sie z profesjonanym serwisem. Po analizie specyfikacji silnika i rozmowie z wlasciele okazuje sie ze jest mozliwe w silniku 1,5 ecoboost zwiekszenie momentu obrotowego z 240 na 340 Nm przy czym moc zwiekszy sie o 10KM. Na mocy mi nie zalezy,bo jak na SUVa w tej klasie radzi sobie dobrze moim zdaniem. ale ten Moment obrotowy mnie zaciekawił.
Czy ktos podejmował sie takiej modyfikacji ? Mogłby cos powiedziec jak to działa ?
Co myślicie...
Przecież nawet na tej stronie tematów kugowych jest temat, którym Kolega powinien się BARDZO zainteresować przed założeniem swojego...
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=339195
Przykładów podobnych tematów jest wystarczająco dużo, by samemu "było o czym myśleć" jak się ma tak świetne pomysły na skrócenie życia tego silnika...
perkovski 15-02-2024, 04:40 Przecież nawet na tej stronie tematów kugowych jest temat, którym Kolega powinien się BARDZO zainteresować przed założeniem swojego...
Nie widze zależnosci. Ani nie mam uszkodzonego silnika, ani kolega nie wspomniał w swoim poscie o tym ze uszkodzenie powstało po modyfikacji silnika.
Bump: No więc ASO powiedziało to co chciałeś usłyszeć.
Jeśli szukasz gdzie Ci olej znika to jest on w kolektorze dolotowym wystarczy sprawdzić. Rurka strzykawka i odpompować jest go tam sporo ponad 0,5l. Tam zbiera się na dnie i w skrajnych przypadkach doprowadza przy wysokich predkościach obrotowych zassanie tego oleju do komory spalania 2 cylindra co w rezultacie prowadzi do pękniecia tłoka na drugim cylindrze.
Ford zna sprawę i pod koniec produkcji tego silnika wypuścił zmodyfikowany kolektor z odpywem tego zbierającego oleju do miski olejowej.
@36ha czy wiesz moze jak w prosty sposób sprawdzić rodzaj tego kolektora ? mam Kuge z 2018 i mnie teraz zaintrygowałeś...
Czy kolektor jest po modernizacji, sprawdzisz podglądając go od dołu (po zdjęciu osłony dolnej silnika) - powinien mieć "wężyk" widoczny na zdjęciu :)
@36ha czy wiesz moze jak w prosty sposób sprawdzić rodzaj tego kolektora ? mam Kuge z 2018 i mnie teraz zaintrygowałeś...
Trzeba sprawdzić organoleptycznie czy jest gumowa rurka pod kolektorem. Widać ją nad filtrem oleju nieco po lewej stronie. Ale to nie wszystko bo zmodernizowanych kolektorów były dwa typy i różnią się sposobem podłączenia zaworu EVAP i to też trzeba sprawdzić jak jest u Ciebie jeśli chcesz aby było plug&play.
perkovski 16-02-2024, 05:21 36ha bede niedługo mial wmiane filtrowo - olejową to zerkne. Czyli ten kolektor moze powodowac moj spokojnieszy sen czy mimo wszystko nie sprawdzać lepiej tego czy działa ?
36ha Czyli ten kolektor moze powodowac moj spokojnieszy sen czy mimo wszystko nie sprawdzać lepiej tego czy działa ?
Z pewnością po wymianie będziesz spokojniejszy, osobiście nie słyszałem aby z nowym kolektorem komuś tłok pękł ale tu chyba potrzebny zdrowy rozsądek.
Długotrwała jazda z butem w podłodze to proszenie sie o kłopoty.
konieczko5 21-02-2024, 12:04 ...
Szybko ale i krócej użytkują samochody, które my później od nich często odkupujemy
klocolus 21-02-2024, 15:28 Długotrwała jazda z butem w podłodze to proszenie sie o kłopoty.
Szybciej gniecenie na zimnym, zaniedbania olejowe i ciśnięcie z samego dołu, jazda na za niskich obrotach. U mnie w 1.6eb jest 200+koni na pb95 i czasami korzystam z każdego z nich. Prawie 360tkm zrobił bez zarzutu i parametry ma bardzo dobre.
Powiedzcie proszę czy ktokolwiek bawił się tutaj w kupowanie modułów od "Mountune"?
Chodzi mi po głowie delikatny upgrade Pumy 1.5 ST rocznik 2023 i ciągle nie wiem na co się zdecydować... Czy bawić się w tego Mountune 235hp czy szukać czegoś w PL ? (okolice Olsztyna najlepiej). Auto oczywiście na gwarancji i to 4 letniej więc sam już nie wiem... Bardzo bym był wdzięczny za jakieś opinie i podpowiedzi od bardziej doświadczonych w tym temacie Pozdrawiam i przepraszam jeśli zdublowałem temat.
Ja tam sobie dolot wymieniłem na ten zmodyfikowany z rok temu, stało sie to po tym jak odkręciłem przepustnicę i zobaczyłem ile oleju stoi w kolektorze. Żałuję jedynie że nie wiedziałem o tym wcześniej.
|
|