Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Guma od intercoolera i jeszcze jakas...


Nygus25
03-02-2016, 16:10
Witam,
auto przy"przyciśnięciu"i(najprawdopodobniej)załączeniu turbiny przełącza sie w tryb awaryjny(wykrzyknik w zębatym kółku)wtedy sie zatrzymuje wyłączam silnik potem włączam i jest ok.
Zajrzałem pod maske i zobaczylem jakąś"partanine na gumie od intercoolera - na ponizszym zdjeciu...czy mozecie powiedziec czy to moze byc przyczyną tryby awaryjnego,jak ona sie fachowo nazywa i najlepiej sprzedajcie mi taka i to jeszcze tanio :) ,na domiar zlego chlapie olejem z tej spartaczonej nieszczelnosci.

Bump: Nizej kolejna partanina ale tu nie mam słów...guma złapana\scisnieta na"trytytkę"plastykową obok korka wlewu oleju.

krzys1968
03-02-2016, 17:09
Najpier kolego zmien z 1.8 na 1.6 tu link do czesci http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-Focus-C-max-1.6-TDCi-110PS-1440439-FORD/3062 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-elastyczny-do-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/2050

Nygus25
03-02-2016, 19:48
Najpier kolego zmien z 1.8 na 1.6 tu link do czesci http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-Focus-C-max-1.6-TDCi-110PS-1440439-FORD/3062 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-elastyczny-do-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/2050

Bystrzak.. :) dziekuje za linki Krzysztof
P.s.sadzisz ze ta druga guma zlapana na trytytke jest do wymiany?nie ogladalem jej zbytnio

krzys1968
03-02-2016, 19:52
Morzesz sam plasti kupic poszukam to wrzuce linka

Nygus25
03-02-2016, 19:58
Najpier kolego zmien z 1.8 na 1.6 tu link do czesci http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-Focus-C-max-1.6-TDCi-110PS-1440439-FORD/3062 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-elastyczny-do-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/2050

Byłoby swietnie,zawsze kilka $ na paliwo zostanie :)

Bump: http://allegro.pl/rura-kolektora-ssacego-ford-focus-ii-cmax-1-6-tdci-i5807637555.html
A to moze byc..?

krzys1968
03-02-2016, 20:03
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-przewodu-od-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/1580 . Zdejmi konicowke plaski stubokrent na konicowce masz urwane zaczepy i dla tego jest zlacana opaska . moze byc tylko przypuszczam ze to chinszczyzna i nie wiem jak dlugo wytrzyma ale za ta cene bedziesz mogl 2 kupic

voodo
03-02-2016, 21:49
Jeżeli chodzi o pierwsze zdjęcie to kolega podał zły link bo masz wersję z dwoma czujnikami a ten z linku jest z jednym. Tutaj masz link z dwoma czujnikami http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-do-kolektora-ssacego-Focus-C-max-1.6-TDCi-90PS-1440440-FORD/3199

krzys1968
03-02-2016, 22:53
Czyli jest ruznica jeszcze pomiedzy 90 a 109 znowu wiedza sie powiekszyla

wrzoch
03-02-2016, 23:43
Te "uszy" od odmy to można sobie naprawić za jakieś ... 3PLN.
Do tego tak naprawić, żeby dało się to normalnie ściągać i raczej metalowe uszy Ci nie pękną, a to badziewie plastikowe to przy pierwszym ściąganiu na mrozie poleci.

A harmonijka - upewnij się jak już kupisz nową, że masz cały i niepopękany uchwyt, który ją trzyma i czy przykręcony jest we wszystkich 3 miejscach.

Adamk94
04-02-2016, 06:30
W jaki sposob można naprawić te uszy od odmy?

bartosh80
04-02-2016, 06:40
Jeszcze jedna propozycja: http://allegro.pl/ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-rura-przewod-filtra-i5491386212.html

Nygus25
04-02-2016, 07:10
Te "uszy" od odmy to można sobie naprawić za jakieś ... 3PLN.
Do tego tak naprawić, żeby dało się to normalnie ściągać i raczej metalowe uszy Ci nie pękną, a to badziewie plastikowe to przy pierwszym ściąganiu na mrozie poleci.

A harmonijka - upewnij się jak już kupisz nową, że masz cały i niepopękany uchwyt, który ją trzyma i czy przykręcony jest we wszystkich 3 miejscach.

No wlasnie,jak naprawic?W sobote dopiero pewnie bede mial czas zeby maske podniesc zle wole isc na łatwizne i juz sie troche dowiedziec

Nygus25
04-02-2016, 09:05
http://allegro.pl/przewod-kolektora-ssacego-1-6-tdci-focus-mazda-i5774982472.html
Ten jest z dwoma czujnikami bo nie widze dobrze
A ok jest w opisie!
Ale ku pewnosci Was zapytam,czy ta bedzie pasowac?

voodo
04-02-2016, 11:49
Wszystkie znaki na niebie wskazują, że pasować będzie.

krzys1968
04-02-2016, 12:13
Tez jestem ciekaw przerobienia na metalowe zaczepy

wrzoch
06-02-2016, 17:59
Tez jestem ciekaw przerobienia na metalowe zaczepy


Auto sprzedałem, a swojego zdjęcia tego nie mogę znaleźć.
Dlatego zdjęcie "surowca" do naprawy - ten drut jest po pierwsze wystarczająco sztywny, a zarazem sprężysty, po drugie daje się wyginać.

Rysunek poglądowy - takie samo ucho idzie od dołu, a niebieskie to opaska, którą znajdziecie z drugiej strony gumy. Trochę ciężko się ją zaciska po podłożeniu tych drutów, ale da się.

Jeszcze jedna uwaga odnośnie ściągania tego (gdyby Janusze warsztatowi tak to robili byłoby mniej połamanych uchwytów).

Aby ściągnąć ten uchwyt należy go przekręcić o jakieś 15-20 stopni, tak aby zapinka "wspięła" się na ten ząbek, który ją trzyma. One są od jednej strony po boku ścięte pod kątem - przyjrzyjcie się.

Polecam też wymienić przy okazji oring, który tam siedzi.

bartosh80
06-02-2016, 18:35
Dla potwierdzenia wypowiedzi wrzoch

Najgorsze że tych - Januszków - jest sporo.

wrzoch
06-02-2016, 18:52
Przy poprawnej obsłudze te uszy naprawdę nie powinny się urywać, pomimo tego, że są wątłe.
Dokładnie w tamtym miejscu ciśnienie nie powinno występować nigdy (przedmuchy nie są tak duże aby sprężarka nie było ich w stanie odebrać, a filtr zawsze stawia opór), co najwyżej mniejsze lub więkdze podciśnienie jak sprężarka mocno ssie.

Wersja poprawiona wygląda lepiej - masywniejsze są te uszy, ale nadal nie jest warta moim zdaniem 120PLN i więcej.

bartosh80
06-02-2016, 19:09
Przy poprawnej obsłudze te uszy naprawdę nie powinny się urywać, pomimo tego, że są wątłe.
Dokładnie w tamtym miejscu ciśnienie nie powinno występować nigdy (przedmuchy nie są tak duże aby sprężarka nie było ich w stanie odebrać, a filtr zawsze stawia opór), co najwyżej mniejsze lub więkdze podciśnienie jak sprężarka mocno ssie.

Wersja poprawiona wygląda lepiej - masywniejsze są te uszy, ale nadal nie jest warta moim zdaniem 120PLN i więcej.

Zgadzam się w całej rozciągłości - tylko przeważnie każdy podchodzi do sprawy ze śrubokrętem i podważa zaczepy a wtedy pękają przy zbyt mocnym wyginaniu.

krzys1968
06-02-2016, 20:50
Naprawde bardzo ciekawy patent zrobie tak ja moje sie wkonicu uwala dzieki:one:

Nygus25
07-02-2016, 12:15
Ok,wyjałem te gumę i mnie mocno niepokoi ilosc oleju w srodku...co myslicie?Rura idzie od intercoolera i chyba nie powinno az tak"dawac"olejem

krzys1968
07-02-2016, 15:39
Powinno sie czyscic co jakis czas uklad dolotowy . Ze olej to wyczysc odme czyli separator oleju i intercoler

Nygus25
08-02-2016, 16:02
Odnosnie czyszczenia to wiem ale tam tego oleju bylo nawet nie malo bo mozna palcem bylo wygrzebac...

krzys1968
08-02-2016, 16:11
Nazbieralo sie w intercoler

Nygus25
08-02-2016, 16:14
Nazbieralo sie w intercoler

Ok juz szukam jak to najmądrzej wyczyścić

krzys1968
08-02-2016, 16:32
Trzeba odkrecic oslone przykrecona do zderzaka nie ta pod silnikiem na dole sa dwie sruby odkrecasz je zdejmujesz gummowe rury musisz podnies chlodnice ostroznie zeby nie polamac uchwytow i czyszczenie bezyna extrakcyjna 2l wlewasz i odstawiasz na jakies 3 godz potem czysccisz woda i zostawiasz do wyschniecia chlodnicy z wody w srodku . Sam tak robilem

wrzoch
10-02-2016, 18:14
Wreszcie znalazłem.

Tak to u mnie wyglądało. Tutaj uszy dorobiłem z ... kółka od kluczy, ale nadaje się każdy sprężysty drut dający się kształtować (na przykład ten ze spinacza - kumplowi z tego wyginałem, ale nie mam zdjęcia po montażu).