jacek6
24-02-2016, 21:38
Cześć Wszystkich
Wymiana łożyska tylnego w Ford Focus MK2 MKII 2005 benzyna 1,6 100KM
Potrzeba:
- 40 minut wolnego czasu
- komplet łożyska z piastą i czujnikiem ABS
- bit TORX T50
- przedłużka do niego, ok. 15 cm
- mały klucz z tryczką ok. 15 cm długości
- opcjonalnie szczotka druciana, pasta "miedziowa" i WD-40
Zdejmujemy koło i bęben hamulcowy. Bęben schodzić dość ciężko, ale powoli podważając z każdej strony powinien po kilku minutach dać się ściągnąć.
http://i67.tinypic.com/24w56vb.jpg
http://i65.tinypic.com/4rxbb6.jpg
http://i63.tinypic.com/35iq1z5.jpg
Popsikać śruby, żeby je lekko "namoczyć". Łatwiej wtedy wbić bit TORX w śrubę.
Używając bita TORX T50 na około 15 cm przedłużce i małego klucza z tryczką (kupiłem taki też ok. 15 cm) odkręcić cztery śruby z tyłu bębna. Czasem śruby mogą dać się łatwo odkręcić jak u mnie, ale to zależy. Jeśli idą ciężko, ale dają się poluzować - odkręcać je stopniowo, żeby nie pozrywać gwintów. Nieco odkręcić, nieco przykręcić, popsikać WD-40 czy innym odrdzewiaczem i powoli odkręcać.
http://i66.tinypic.com/29cl6rl.jpg
Wypiąć wtyczkę od ABS i usunąć łożysko z piastą.
http://i68.tinypic.com/2uhyhxf.jpg
http://i67.tinypic.com/312wglk.jpg
Założyć nowe łożysko w odwrotnej kolejności pamiętając, żeby posmarować powierzchnie stykające się pastą "miedziową", by uniknąć "zapiekania" razem w przyszłości.
http://i63.tinypic.com/2epk3t0.jpg
Generalnie łożysko przykręcałem na "wyczucie" bo nie miałem klucza dynamometrycznego. Sprawdzę za kilkaset km czy się trzyma. Wiadomo, że nie można gwintu "przekręcić".
Jeśli chcielibyście zdjęcia narzędzi, mogę dorzucić do tematu.
Wymiana łożyska tylnego w Ford Focus MK2 MKII 2005 benzyna 1,6 100KM
Potrzeba:
- 40 minut wolnego czasu
- komplet łożyska z piastą i czujnikiem ABS
- bit TORX T50
- przedłużka do niego, ok. 15 cm
- mały klucz z tryczką ok. 15 cm długości
- opcjonalnie szczotka druciana, pasta "miedziowa" i WD-40
Zdejmujemy koło i bęben hamulcowy. Bęben schodzić dość ciężko, ale powoli podważając z każdej strony powinien po kilku minutach dać się ściągnąć.
http://i67.tinypic.com/24w56vb.jpg
http://i65.tinypic.com/4rxbb6.jpg
http://i63.tinypic.com/35iq1z5.jpg
Popsikać śruby, żeby je lekko "namoczyć". Łatwiej wtedy wbić bit TORX w śrubę.
Używając bita TORX T50 na około 15 cm przedłużce i małego klucza z tryczką (kupiłem taki też ok. 15 cm) odkręcić cztery śruby z tyłu bębna. Czasem śruby mogą dać się łatwo odkręcić jak u mnie, ale to zależy. Jeśli idą ciężko, ale dają się poluzować - odkręcać je stopniowo, żeby nie pozrywać gwintów. Nieco odkręcić, nieco przykręcić, popsikać WD-40 czy innym odrdzewiaczem i powoli odkręcać.
http://i66.tinypic.com/29cl6rl.jpg
Wypiąć wtyczkę od ABS i usunąć łożysko z piastą.
http://i68.tinypic.com/2uhyhxf.jpg
http://i67.tinypic.com/312wglk.jpg
Założyć nowe łożysko w odwrotnej kolejności pamiętając, żeby posmarować powierzchnie stykające się pastą "miedziową", by uniknąć "zapiekania" razem w przyszłości.
http://i63.tinypic.com/2epk3t0.jpg
Generalnie łożysko przykręcałem na "wyczucie" bo nie miałem klucza dynamometrycznego. Sprawdzę za kilkaset km czy się trzyma. Wiadomo, że nie można gwintu "przekręcić".
Jeśli chcielibyście zdjęcia narzędzi, mogę dorzucić do tematu.