Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Gasnące podświetlenie liczników i kontrolek
Witam,
Mój mondziak ma taką przypadłość że raz na jakiś czas gaśnie całkowicie podświetlenie liczników/kontrolek i radia. Poprawnie działa tylko podświetlenie z klimy. Gaśnie na sekundę, niekiedy na parę chwil. Razem z gaśnięciem resetuje się również spalanie - przeliczna od nowa. Na początku podejrzewałem gdzieś jakiś styk (raz zgasło podczas przejeżdżania przez przejazd kolejowy) ale ostatnio gasło również podczas jazdy autostradą.
Czy ktoś tutaj zetkną się z podobnym problemem? I czy ktoś jest w stanie mi coś poradzić?
Z góry dziękuję :wink:
Pozdrawiam
PiotrekGr 21-03-2016, 19:56 Miałem tak samo jak teść... posmarował mi klemy wazeliną techniczną :| Sprawdź też połączenie klemy minusowej akumulatora z blachą - czy nie jest skorodowane.
Miałem tak samo jak teść... posmarował mi klemy wazeliną techniczną :| Sprawdź też połączenie klemy minusowej akumulatora z blachą - czy nie jest skorodowane.
Nie jest skorodowane, klemy są przypięte bardzo solidnie.
radekg32 16-05-2016, 17:59 Do wymiany/podmiany cały licznik ;)
bodziofila 16-05-2016, 20:59 Do wymiany/podmiany cały licznik ;)
a moze lepiej wiazke pod fotelem pasazera obejrzec?byl taki temat juz
kuchar1232 16-05-2016, 22:29 Sprawdź kostke licznika , zobacz czy masa się nie poluzowała.
skiba-262 06-06-2016, 14:29 Kolego pd19, czy rozwiązałeś swój problem?
Mnie zaczął się pojawiać podobny w piatek.
Dwukrotnie na odpalonym silniku, na postoju, zgasło mi podświetlenie radia, liczników convers i wskazówki zegarów padły do wskazywnia "0", podświetlenie czerwonego ekraniku pomiędzy zegarami (TypII). Po około 2-3 sekundach nic nie robienia, tylko głupiego wpatrywania w licznik z miną "cz, aby czegoś źle nie nacisnąłem", podświetlenie wróciło samo. Kręciłem trochę pokrętłem od ustawienia jasności liczników, myśląc, że może piątkowe słońce mnie tak oślepia i daje po licznikach, że ja nie widzę oświetlenia. Nic z tego. To nie to. Dodam że kręcenie tym dimerem na 90% nie przywróciło działania podświetlenia, bo nie zarejestrowałem jakieś synchronicznej reakcji "podświetlenia i moich ruchów pokrętłem".
Pomyślałem że może jakaś przetwornica od ściemniania liczników padła (jestem elektronikiem z wykształcenia i zamiłowania), toteż zostawiłem pokrętło na 100% (po wyczuciu charakterystycznego kliknięcia dla 100% podświetlenia, uznałem że to spina obwód "na krótko" i odłącza pewnie jakąś elektronikę - to oczywiście tylko gdybanie). Dziś rano jadąc do pracy miałem powtórkę z rozrywki. W trakcie jazdy w dół z wzniesienia, znowu wszystko padło na konsoli: brak podświetlenia liczników conwers (klasycznych wskazówkowych), brak podświetlenia małego czerwonego ekranu pomiędzy zegarami, brak kontrolek, wskazówki padają do "0", radio traci podświetlenie. ALE: Radio gra jakby nigdy nic się nie stało, silnik pracuje, samo wraca do normy po 2-4 sekundach.
Często za taką przypadłość odpowiedzialne są wtyczki łączące wiązki kabli, obok silnika, pod akumulatorem. Trzeba je odnaleść, docisnać, lub rozłączyć na chwile, czymś psiknąć.
Ja po dociśnięciu dodatkową ściśnąłem wtyczkę między kablami trytytką.
Już parę lat, jak reką odjął.
skiba-262 06-06-2016, 18:22 Często za taką przypadłość odpowiedzialne są wtyczki łączące wiązki kabli, obok silnika, pod akumulatorem. Trzeba je odnaleść, docisnać, lub rozłączyć na chwile, czymś psiknąć.
Ja po dociśnięciu dodatkową ściśnąłem wtyczkę między kablami trytytką.
Już parę lat, jak reką odjął.
Ok, dzięki za radę. Podociskam, porozłączam, popatrzę, dam znać.
Masz rację. Może z wieku i od zmian temperatur, wibracji, coś nie styka. Zajżę jeszcze pod licznik, bo widziałem w wątku o wymianie liczników na convers+ że dojście pod licznik szybkie i banalne.
A patrzyłeś może stan bezpieczników, gniazda bezpieczników i samych nóżek bezpiecznika? Analizowałeś może temat właśnie pod kątem bezpieczników w poszukiwaniu takiego, który może być odpowiedzialny za ten stan? Zawsze tam też może jakiś tlenek się tworzyć lub bezpiecznik nie siedzieć solidnie.
Wszystko co napisałeś robilem, aż doszedłem do tego co napisalem wyżej, coć trwało to bardzo długo, aż przypadkowo poruszałem te wtyczki, i się poprawiło, więc zrobiłem tak jak pisałem.
skiba-262 19-03-2017, 21:43 Drodzy koledzy.
Problem się ciągnie, ja czytam wiele i próbuję coś działać, a jak gasło tak gaśnie. U mnie temat wciąż nie rozwiązany więc piszę kolejnego posta.
1. Zaglądałem pod akumulator, nie mam tam żadnych wiązek, a wszystko co napotkałem po drodze rozłączałem, psikałem kontakt spray'em, lecz nie pomogło.
2. Grzebałem w masach podłączonych na progu obok fotela pasażera z przodu. To nie to. Odkręcałem śruby, czyściłem styki. Nie pomogło.
3. Wyciągałem Liczniki, odpinałem złączkę, ruszałem kabelkami to nie to. Pukałem w każde wiązki gdzie tylko popadnie (w komorze silnika w okolicy za akumulatorem, wiązkę która idzie od alternatora do bezpieczników pod maską, wiązkę która idzie wzdłuż przegrody między komora silnika a kabiną, wiązki pod nogami pasażera, wiązki które idą w progu pasażera z przodu, kable które idą ze Smart Boxa pod nogami pasażera w stronę liczników) - bez efektów.
Do każdego (1, 2 i 3) mam zdjęcia jak to u mnie przebiegło, zabieram się do zrobienia manuali z tego, ale jakoś nie ma kiedy)
Przyszła zima i jakby problem się uspokoił. Nadeszły mrozy i gasło jakby mniej. Nie zmienia to faktu że gasło i gaśnie.
Kupiłem interfejs Viaken'a i zainstalowałem sobie FORscan.
===PCM DTC P003A:16-2D===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P003A:16-2D===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===
===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC Brak===
===BCMii DTC U2010:11-6C===
Kod: U2010 - Podświetlenie przełącznika
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 934639 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 217083.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 10 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U2010:11-6C===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC Brak===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC U3006:17-68===
Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U3006:17-68===
PCM DTC P003A:16-2D - to rozumiem i wiem gdzie szukać problemu bo już sobie poczytałem.
BCMii DTC U2010:11-6C Kod: U2010 - Podświetlenie przełącznika
Dodatkowe symptomy usterki: - Obwód zwarty do masy
Nad tym pracuję, ale nie mogę za nic zrozumieć o który przełącznik może chodzić. Jak wpatruję się w poszczególne z nich to wydaje mi się że wszystkie przełączniki na desce się podświetlają. Może coś w module sterowania klimą/nawiewem bo tam pokrętła jakby słabiej świecą.
Kluczowy dla sprawy wydaje się tu jednak:
===IPC DTC U3006:17-68===
Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Szukałem, co to za obwód sterujący. Znalazłem schemat do wersji poliftowej na forum. Wyszukałem sobie obwód zasilający A i prosze, jest:
https://drive.google.com/open?id=0B8aaPbMVmGlOWmlVOTN6UW5fUVE
No to dalej: Czytam że obwód zasilania do liczników "Cluster supply" idzie z Smart Junction Boxa z Wtyczki o oznaczeniu: C1BP02-C-73 (gdzie 73 to chyba nr pinu). Zacząłem szukać o jaki moduł chodzi. Znalazłem w jednym wątku na forum że:
ENGINE JUNCTION BOX - skrzynka w komorze silnika
SMART JUNCTION BOX - skrzynka w nogach pasażera
REAR JUNCTION BOX - skrzynka w bagażniku
moduł czyli Smart................ box różnie też mówią BSI, GEM znajduje się w kabinie w "nogach" pasażera pod schowkiem, będzie miał oznaczenie np: 7G9T-14A073-DC
Było też foto więc dodaję:
https://drive.google.com/file/d/0B8aaPbMVmGlOYkZjRHFGY2ZxWlU/view?usp=sharing
Oznaczenie wtyczek GEM'a - znalazłem na forum lub gdzieś w sieci:
https://drive.google.com/file/d/0B8aaPbMVmGlONTVKRk1XRFAzbU0/view?usp=sharing
Żadna wtyczka nie pasuje do obrazka, ale założyłem że może coś źle czytam, lub w wersji przed listowej i po liftowej lekko zmienili oznaczenia. Schemat był od poliftowej, a grafika z nr wtyczek nie wiem.
Zacząłem bawić się tymi wtyczkami, pukać leciutko w GEM'a ale nic to nie dawało. Czekałem aż podświetlenie zgaśnie, a przez ostatni sezon zimowy nie działo się to za często (wspomniałem o tym na początku posta). Gdy zgasło "macałem wtyczki" Pukałem w obudowę GEM'a, delikatnie poruszałem kablami w wiązkach. Nic. Kompletnie nie miało to wpływu.
Idźmy dalej. Pewnego lutowego wieczora gdy znowu zgasło mi podświetlenie postanowiłem załączyć całą elektrykę w aucie. Wszystkie możliwe odbiorniki.
a) grzane fotele (oba na full),
b) wentylator na full
c) światła (wszystkie nawet halogeny)
d) grzane szyby (obie)
e) radio
I... i załączyły się liczniki. Zacząłem zdejmować obciążenie. Wyłączyłem światła, wyłączyłem radio. Zacząłem stopniowo obniżać bieg wentylatora i podświetlenie zgasło. Procedurę powtórzyłem 3-4 razy. Za każdym razem efekt ten sam. Załączę wszystko co mam w różnej kolejności i wyłączę w różnej i gdy tylko wyłączam znaczący odbiór: np. grzane szyby lub fotele, lub wszystkie światła to podświetlenie znika, liczniki się wyłączają.
Stwierdziłem, okazuje się że z perspektywy czasu, błędnie że jeśli napięcie jest za wysokie i moduł sterowania licznikami się boi przekroczenia napięcia i się wyłącza dla bezpieczeństwa a do tego po maksymalnym obciążeniu elektryki w aucie wszystko wraca do normy to: WINY jest alternator. Tłumaczyłem sobie, że pewnie daje za duże napięcie, albo jakieś dziwne skoki napięcia, a to wyzwala błąd w konsoli liczników i wyłącza je wraz z podświetleniem wszystkich odbiorników na desce. Wymieniłem alternator – myślę a co mi szkodzi. Wymieniłem na używany sprawny z alledrogo za 120zł. Niestety pudło. To nie to. Jak gasło w nieoczekiwanych momentach, tak gaśnie (Mam zdjęcia z wymiany alternatora i manual też kiedyś zrobię – jak się uporam z tymi problemami w końcu kiedyś, ogólnie bardzo pomógł jeden wątek na forum i filmik z youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ry51uoug4HU)
Treść jaką znalazłem na forum brzmiała:
Luzujesz napinacz, ściągasz pasek, odkręcasz pompę wspomagania na podpiętych przewodach (ułatwi wyjęcie alternatora), odkręcasz przewody od altka, odkręcasz altek i wyciągasz do góry.
I teraz tak sobie siedzę i myślę. O co tu chodzi i co dalej. Nie poddaję się.
Opcje jakie mi się klarują:
1) Liczniki do wymiany
2) GEM do wymiany
3) Jakaś wiązka gdzieś coś…
Mam nadzieję że ten post będzie komuś pomocny w przyszłości eksploatacji i szukaniu przyczyny podobnej usterki w Mondeo MK4 lub innego pojazdu z TDCi 2.0 130KM z 2007r.
Proszę o poradę, w którą stronę iść. Może jestem w stanie coś jeszcze zdiagnozować FORscanem? Może ktoś poleci dobrego elektryka samochodowego w Trójmieście, bo samemu lepiej odpuścić? (niby się nie poddaję jeszcze ale może ktoś za parę zł pomoże zdiagnozować, nie wiem. Myślę tylko głośno.)
Marcin.
skiba-262 09-04-2017, 23:24 Dziś doszedł kolejny objaw problemu.
Auto stało od rana na parkingu, zszedłem zabrać tylko coś z bagażnika. Silnika nie odpalałem, otworzyłem z pilota samochód, otworzyłem bagażnik, zamknąłem na podwójne ryglowanie. Po zamknięciu zauważyłem, że świeci się deska rozdzielcza, a konkretnie podświetleniem przełączników: od włączania świateł, radia, klimatyzacji/wentylacji są podświetlone. Ekran od radia nie świecił. Tablica liczników prędkości też wyłączona. Poczekałem jakiś czas czy samo zgaśnie, nie zgasło. Zamknąłem i otworzyłem samochód z pilota jeszcze kilkukrotnie. Nic to nie zmieniało. Ostatecznie otworzyłem fizycznie drzwi od strony kierowcy pociągając za klamkę i podświetlenie przełączników zgasło, a podświetlenie liczników zapaliło. Wszystko w ten sposób wróciło do normy.
Objaw się nie powtórzył mimo powtarzania podobnych kroków ponownie.
skiba-262 15-04-2017, 11:25 Witam,
Wygląda na to że udało się rozwiązać problem.
Naprowadziły mnie wspomniane w powyższym poście objawy bezcelowego i niekontrolowanego podświetlenia się konsoli środkowej tj. przycisków sterowania radiem i klimatyzacją w wyłączonym/zamkniętym samochodzie.
Poszukiwałem problemu dotyczącego zwarcia lub uszkodzenia jakiegoś kabla. Odłączyłem moduł liczników w trakcie uruchomienia komputera w trybie zapłonu, chcąc zobaczyć, co to spowoduje. Okazało się, że podświetlenie konsoli środkowej zapala się w odpowiedzi na odłączenie liczników, prawdopodobnie jako komunikat systemu, że utracono komunikację z licznikami (jest to moja interpretacja tego zjawiska, a nie jakieś potwierdzone info).
Naprowadziło mnie to na głębsze przyjrzenie się konsoli liczników (moduł IPC w nomenklaturze FORSCAN). Rozebrałem liczniki dostając się do elektroniki wewnątrz i na podłączonych licznika zacząłem stukać w płytę i dociskać palcami komponenty elektroniczne. O dziwo podświetlenie liczników zaczęło zapalać się i znikać podczas tych manewrów. Naprowadziło mnie to, że jednak należy szukać problemu w licznikach i rozebrałem je na części pierwsze.
Pomocny okazał się tu namual na youtube gdzie facet rozbiera liczniki z Mk3:
https://www.youtube.com/watch?v=bvMZXewXrRw
W temacie demontażu liczników z deski można podpatrzeć tutaj:
http://www.talkford.com/community/topic/186228-removing-instrument-cluster-from-the-dashboard/
Wracając do rozebranych liczników. Udało mi się poprawić wszystkie luty złącza elektrycznego, procesora i poszczególnych układów scalonch na płycie głównej (naprawa elektroniki to moja domena, stąd wiem co i jak, mam też sprzęt do tego).
Lutowanie pomogło, prawdopodobnie, gdzieś brakowało styku pomiędzy jakimś układem lub złączem, co powodowało utratę napięcia zasilania lub komunikacji z przetwornicą odpowiedzialną za zasilanie na płycie. Problem od 3 dni jak ręką odjął. Mam nadzieję, że na tym wątek się kończy i w końcu problem udało się rozwiązać.
W razie wystąpienia podobnych problemów u kogoś proszę o priw. lub odp w wątku, a mogę pomóc w poprawie lutów w licznikach (dopóki dysponuję sprzętem).
Witam.
Kolego mam podobny problem z tym, że trochę inne objawy. Może coś podpowiesz. Otóż w moim przypadku (Ford Galaxy 2009), pojawia się komunikat usterka żarówki świateł hamowani, po czym zaczynają mrugać światła mijania (chyba jakieś skoki napięcia), panel od radia tez jak choinka gaśnie i zapala się i chyba coś przerywa w zapłonie(tak zauważyłem ostatnio) bo zaczyna mi szarpać i nierówno pracuje silnik. Masz może pomysł od czego zacząć poszukiwania - może gdzieś przy światłach hamowania ?? Chociaż nie wiem jak to się ma do pozostałych objawów.
skiba-262 22-07-2017, 12:15 Witam,
Wygląda mi to na zupełnie inny problem. Raczej coś ze sterownikiem odpowiedzialnym za zapalanie poszczególnych świateł lub z obwodem żarówki. Może kabelek doprowadzający zasilanie (+) do żarówki STOP, albo gdzieś jakiś element lampy dotyka do masy pojazdu i powoduje zwarcie podczas uruchomiania obwodu żarówek stopu.
Nie wymieniałeś żarówki może na większą (w sensie o wyższej mocy) niż zalecana w książce obsługi pojazdu?
Dzięki za podpowiedź.
Zrobiłem przegląd tylnych świateł, przeczyściłem styki, powymieniałem żarówki na nowe o właściwej mocy i jak na razie jest spokój.
tomcyg12 21-03-2018, 17:14 I mnie dopadł problem z gasnącym licznikiem. Mój był naprawiany parę miesięcy temu, bo był problem z wyświetlaczem centralnym, migały napisy na nim. Od wczoraj mam problem z gasnącymi zegarami. To znaczy gaśnie podświetlenie licznika konsoli środkowej, opadają wskazówki. Nie ma ostrzeżeń dźwiękowych, typu migający kierunkowskaz. Czy wiadomo które konkretnie luty sprawdzać? Ma ktoś może schemat wtyczki idącej do licznika?
mariuszfmario 17-09-2018, 15:26 Mam dokładnie to samo. Gasną zegary, podświetlenie klimatyzacji i wyłącznika świateł.
tomsoon12 22-10-2018, 15:32 Mam Forda Mondeo MK4 od niecałego roku. Problem jest taki że co jakiś czas podświetlenie zegarów i Converse+ oraz podświetlenie klimatyzacji się nie załącza. Było tak kilka razy ale po przejechaniu kilku km. nagle się samo wzbudzało i już było ok. Co jakiś czas tylko gdy jadę widzę że Converse+ jakby migał. Ale dziś rano już jechałem do pracy praktycznie po ciemku pali się tylko podświetlenie radia. Cały Converse +, zegary oraz podświetlenie klimatyzacji w ogóle nie działa. Już się nie wzbudził jak kiedyś po kilku km. Czytałem kilka postów że zdarzają się takie awarie ale nie mam pojęcia co to? Czy to jakaś wtyczka czy do wymiany jakiś sterownik? Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
edzior77 22-10-2018, 15:55 jestem na takim samym etapie.
z tym, że u mnie nie ma podświetlenia wcale.
z tego co już zdążyłem ustalić to problem leży w samych zegarach.
moje są prawdopodobnie gdzieś uszkodzone.
jutro jadę na podmianę na inne . jeśli się okaże że, to to, to będę próbował je jakoś reanimować lub zakupić nowe używki. tylko wtedy trzeba zajechać do speca od liczników by zrobił korektę stanu licznika pod przebieg mojego forda , tutaj akurat s-max.
jak coś będę wiedział więcej to napiszę pod swoim postem więc szukaj :
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=286365&highlight=nie+dzia%B3a+pod%B6wietlenie
tomsoon12 23-10-2018, 17:10 Nie uwierzycie ale chyba zdiagnozowałem usterkę przez przypadek. Otóż dziś stojąc w korku puknąłem w tą szybkę z zegarami i...normalnie stała się jasność nagle Converse+ i całe podświetlenie zaczęło działać aż mnie zaskoczyło bo od dwóch dni była ciemność. Na razie działa a już miałem jechać dzisiaj do znanego mi już wcześniej elektronika samochodowego. Co myślicie czy to gdzieś nie łączy w tych zegarach? Ta tzw. naprawa nie wierzę że będzie to na stałe bo problem się może znów powtórzyć albo będzie jeszcze gorzej. Czy do wymiany całe zegary z Converse +? Czy sprawdzić gdzieś wtyczki pod kierownicą?
Adam9512 15-10-2019, 07:09 Witam, Panowie mam ten sam problem. Licznik gaśnie razem z radiem i zazwyczaj po chwili wszystko wracalo do normy ale tym razem niestety przejechałem już ponad 50km i żadnej poprawy. W którym dokładnie miejscu jest ta kostka pod akumulatorem? Nie mogę jej zlokalizować
Sebasiara 28-11-2020, 14:50 Witam.
Problem już drażniący mnie wręcz. Podświetlenie gaśnie...wymieniłem włącznik świateł problem dalej jest. Po wypięciu kostki z wyłącznika i ponownym wpięciu pidświetlenie się zapala. Pon9wne wyłączenie i włączenie świateł, podświetlenia brak. Gdzie leży problem??
Witam.
Kolego mam podobny problem z tym, że trochę inne objawy. Może coś podpowiesz. Otóż w moim przypadku (Ford Galaxy 2009), pojawia się komunikat usterka żarówki świateł hamowani, po czym zaczynają mrugać światła mijania (chyba jakieś skoki napięcia), panel od radia tez jak choinka gaśnie i zapala się i chyba coś przerywa w zapłonie(tak zauważyłem ostatnio) bo zaczyna mi szarpać i nierówno pracuje silnik. Masz może pomysł od czego zacząć poszukiwania - może gdzieś przy światłach hamowania ?? Chociaż nie wiem jak to się ma do pozostałych objawów.
Rozwiązał Pan ten problem?
Hej. Posiadam mk4 2012 polift w wersji ghia.
Regulowanym pokrętłem zmieniam jedynie podświetlenie licznika. A szczerze przy zakupie samochodu nie zwróciłem uwagi czy radio oraz klima ma podświetlenie? Ma ktos ten model i jest mi w stanie odpowiedzieć? Irytująca kwestia kiedy w kabinie musze włączać lampkę zeby cokolwiek zmienić.
Ma i zalezy to od wlaczenia zaplonu.
Masz w liczniku widoczne funkcje radia?
Wyglada to na uszkodzenie MM-CAN i licznik nie budzi radia.
Licznik to zwykły convers tak jak radio 6000cd.
Myslisz ze takie nie psuja się?
W Convers jest widoczna obsługa radia, tak samo jak nawigacji.
W malym również, tak samo jak w C+.
Radio nie wlacza sie w trybie 1h mode?
Nie cytuj calych postów.
Zgadza sie tak jak mowisz. Wczesniej myslalem ze tryb 1h ktory mam to kwestia ustawień w samym radiu. Mierzyłem sie jednak z zamiarem wymiany licznika na convers+ czy ten zabieg powinien pomoc? Wybacz za tak lakoniczne wypowiedzi z mojej strony, jednakże na mechanice sie zupełnie nie znam a czytając wątek niewiele wydedukowalem
Edit; znalazłem w kilku innych wątkach odpowiedz dzieki za pomoc
Licznik masz do naprawy, albo wymiany.
Wymiana na C+ o ile nie będzie uszkodzony zazwyczaj rozwiązuje problem.
54km 1h jazdy i widok na góry, tyle masz do mnie w tej chwili.
Nie ukrywam że zestaw urlopowy mam w tej chwili ograniczony do minimum, czyli pewnie więcej niż ma przeciętny elektromechanik.
myslalem ze tryb 1h ktory mam to kwestia ustawień w samym radiu
przytrzymaj on/off na kilka sekund i sie zrestartuje radio . I powinno wrócić też menu na Convers+ . Bardzo rzadko zdarza się aby poliftowy C+ się "kaszanił" ;)
s_t_i_ll 17-12-2021, 06:08 Witam,
U mnie podobny objaw - gasnące podświetlenie zegarów ( licznik - zwykły Converse) oraz radio,
Już jakiś czas tam wyciągałem licznik i poprawiłem luty, jednak nie przyniosło to większej poprawy, a teraz już dzieje się to ciesz częściej,
Najdziwniejsze jest to, że po przekręceniu zapłonu wszystko się zapala, a dopiero po odpaleniu silnika - gaśnie, czasem na krótszą, czasem na dłuższą chwilę,
Sprawdzałem napięcie ładowania akumulatora, wynosi 14,7 V, myślicie, że to może być przyczyną?
słaba naprawa, częsty przypadek
Bartolomef 28-08-2022, 16:48 (...)
W razie wystąpienia podobnych problemów u kogoś proszę o priw. lub odp w wątku, a mogę pomóc w poprawie lutów w licznikach (dopóki dysponuję sprzętem).
Oferta aktualna? bo bardzo chętnie bym skorzystał.
Bruksztus 05-12-2022, 11:09 Hej, mam ten cholerny problem, jestes w stanie mi jakoś pomóc. Kompletnie nie znam sie na elektornice.
Podaje swój nr tel 601-301-273 jestem z Gdyni
Witam,
Wygląda na to że udało się rozwiązać problem.
Naprowadziły mnie wspomniane w powyższym poście objawy bezcelowego i niekontrolowanego podświetlenia się konsoli środkowej tj. przycisków sterowania radiem i klimatyzacją w wyłączonym/zamkniętym samochodzie.
Poszukiwałem problemu dotyczącego zwarcia lub uszkodzenia jakiegoś kabla. Odłączyłem moduł liczników w trakcie uruchomienia komputera w trybie zapłonu, chcąc zobaczyć, co to spowoduje. Okazało się, że podświetlenie konsoli środkowej zapala się w odpowiedzi na odłączenie liczników, prawdopodobnie jako komunikat systemu, że utracono komunikację z licznikami (jest to moja interpretacja tego zjawiska, a nie jakieś potwierdzone info).
Naprowadziło mnie to na głębsze przyjrzenie się konsoli liczników (moduł IPC w nomenklaturze FORSCAN). Rozebrałem liczniki dostając się do elektroniki wewnątrz i na podłączonych licznika zacząłem stukać w płytę i dociskać palcami komponenty elektroniczne. O dziwo podświetlenie liczników zaczęło zapalać się i znikać podczas tych manewrów. Naprowadziło mnie to, że jednak należy szukać problemu w licznikach i rozebrałem je na części pierwsze.
Pomocny okazał się tu namual na youtube gdzie facet rozbiera liczniki z Mk3:
https://www.youtube.com/watch?v=bvMZXewXrRw
W temacie demontażu liczników z deski można podpatrzeć tutaj:
http://www.talkford.com/community/topic/186228-removing-instrument-cluster-from-the-dashboard/
Wracając do rozebranych liczników. Udało mi się poprawić wszystkie luty złącza elektrycznego, procesora i poszczególnych układów scalonch na płycie głównej (naprawa elektroniki to moja domena, stąd wiem co i jak, mam też sprzęt do tego).
Lutowanie pomogło, prawdopodobnie, gdzieś brakowało styku pomiędzy jakimś układem lub złączem, co powodowało utratę napięcia zasilania lub komunikacji z przetwornicą odpowiedzialną za zasilanie na płycie. Problem od 3 dni jak ręką odjął. Mam nadzieję, że na tym wątek się kończy i w końcu problem udało się rozwiązać.
W razie wystąpienia podobnych problemów u kogoś proszę o priw. lub odp w wątku, a mogę pomóc w poprawie lutów w licznikach (dopóki dysponuję sprzętem).
mam ten...
Czyli co?
Convers+ (kolorowy licznik)
znikają funkcje radia w liczniku, gaśnie podświetlenie konsoli środkowej, radio wyłącza się i działa w trybie 1h?
Bruksztus 05-12-2022, 11:33 POdczas jazdy gasną zegary, gaśnie podświetlenie konsoli środkowej potrafią sie włączyć na chwile i znowu gasną. Ogólnie w tym momencie jeżdze na ślepo:) Nie widzę prędkości, ile paliwa itp.
Czyli co?
Convers+ (kolorowy licznik)
znikają funkcje radia w liczniku, gaśnie podświetlenie konsoli środkowej, radio wyłącza się i działa w trybie 1h?
Nadal nie wiem czy to czerwony, czy kolory licznik.
Bruksztus 19-12-2022, 14:24 POMOCY!!!!Przepraszam, ze wracam z takim samym tematem, ale potrzebuje pomocy.
Od jakiegoś czasu gasną mi zegary oraz podświetlenie wskaźników temperatury w Mondeo MK4. Nie mam pomysłu co może być przyczyną a i również nie znam się na elektronice. Mieszkam w Gdyni może jest na forum osoba, która miała taki sam problem i sobie poradziła z naprawą. Z chęcią oddam auto do naprawy:)
Kolega mógłby odpowiedzieć na zadane wcześniej moje pytania.
Usterka jest powszechna i do naprawy.
|
|