Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.6 TDCI 90 Stuki przy spadajacych obrotach
ligniak1 11-04-2016, 19:59 Siema wszystkim. Chcialbym zapytac czy wie ktos moze co moze dolegac mojemu Focusowi.. Problem jest taki, ze cos stuka/uderza/zgrzyta(nie wiem dokladnie jak to nazwac) przy puszczeniu gazu jak spadaja obroty najlepiej to slychac na 1 i 2 biegu tylko jak silnik sie zagrzeje do tego przy zmianie biegow tez slychac ten zgrzyt.. Tutaj jest filmik bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. https://youtu.be/iVvrfhwu5d0
longer007 12-04-2016, 17:43 Cześć, a sprawdzałeś napinacz i koło pasowe na wieloklinie?
ligniak1 12-04-2016, 18:34 Dzwiek slychac ewidentnie od strony skrzyni biegow, te terkotanie wystepuje tylko podczas hamowania silnikiem
Tak jak kolega pisał, ściąg pasek i upewnij się czy na bank ze skrzyni. Koło pasowe na wale też robi podobne efekty.
Mariusz
ligniak1 12-04-2016, 19:20 Ok sprawdze to napewno. Tylko panowie czy koło pasowe może wydawać takie dźwięki jeżeli samochód jest na biegu, a na luzie przy przegazowce ten efekt w ogóle nie występuje?
Bump: Właśnie sciagnalem pasek i efekt dalej występuje....
Bump: Właśnie sciagnalem pasek i efekt dalej występuje....
Tak jak kolega pisał, ściąg pasek i upewnij się czy na bank ze skrzyni. Koło pasowe na wale też robi podobne efekty.
Mariusz
Ściągając pasek można wykluczyć co najwyżej napinacz a nie koło pasowe.
Chociaż wątpię, że kolega pomyliłby strony z których dobiegają te stuki.
krzys1968 12-04-2016, 20:09 Moze krzyzak w wewnetrznym przegubie poloski
ligniak1 12-04-2016, 20:11 W sumie fakt o tym nie pomyslalem,a przeciez kolo caly czas sie kreci... Raczej nie bedzie problemu odpalic samochod bez kola pasowego co?
Bump: Hmm moze wlasnie cos z poloska w sumie to az tak sie nie znam.. aaa zapomnialem dodac, ze nie zauwazylem zeby tez dzwiek sie pojawial jak jade na wstecznym
krzys1968 12-04-2016, 20:33 Nie bedzie problemu tylko ladowania nie bedzie i klimy ale na krotko zeby sprawdzic nic sie nie szanie
W sumie fakt o tym nie pomyslalem,a przeciez kolo caly czas sie kreci... Raczej nie bedzie problemu odpalic samochod bez kola pasowego co?
Robiłem tak w 1.9JTD aby całkowicie potwierdzić diagnozę i nie było z tym problemu.
Te koła pasowe to straszny szajs rozpadają się po 20 tys a nawet wcześniej. Chyba za kolejnym razem zainwestuję w oryginał bo w przeciągu 40 tys wymieniłem już dwa razy.
To podpowiedz jakiej firmy były oba to będzie dla zainteresowanych na przyszłość.
To podpowiedz jakiej firmy były oba to będzie dla zainteresowanych na przyszłość.
Corteco oraz Febi oba to szajs.
Ich problem polega na tym że są robione na sztywno czyli tylko i wyłącznie w oparciu o współprace dwóch elementów gumowych. Natomiast koło oryginalne ma jeszcze elementy metalowe które bardziej je uelastyczniają. Najlepszym przykładem jest to że oryginalne dotrwało do 180 tys km.
ligniak1 18-04-2016, 18:29 Panowie kolo pasowe sciagniete dalej bez zmian. Sam bylem po samochodem i dzwiek ewidentnie pochodzi ze skrzyni biegow. Dodam tylko ze przy przegazowaniu na wcisnietym sprzegle dzwiek jest bardzo wyrazny. Samochodem jezdzil tez mechanik i mowil ze prawdopodobnie to skrzynia biegow( cos tam wspominal o mechanizmie roznicowym) ale szczerze przyznal, ze nie spotkal sie jeszcze z takim czyms i nie jest w stanie na ten moment sie okreslic co jest przyczyna czy to skrzynia, sprzeglo, dwumas hmm sam juz nie wiem....
|