Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.6 TDCI 90 Stuki przy spadajacych obrotach


ligniak1
11-04-2016, 19:59
Siema wszystkim. Chcialbym zapytac czy wie ktos moze co moze dolegac mojemu Focusowi.. Problem jest taki, ze cos stuka/uderza/zgrzyta(nie wiem dokladnie jak to nazwac) przy puszczeniu gazu jak spadaja obroty najlepiej to slychac na 1 i 2 biegu tylko jak silnik sie zagrzeje do tego przy zmianie biegow tez slychac ten zgrzyt.. Tutaj jest filmik bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. https://youtu.be/iVvrfhwu5d0

longer007
12-04-2016, 17:43
Cześć, a sprawdzałeś napinacz i koło pasowe na wieloklinie?

ligniak1
12-04-2016, 18:34
Dzwiek slychac ewidentnie od strony skrzyni biegow, te terkotanie wystepuje tylko podczas hamowania silnikiem

madamsz
12-04-2016, 18:59
Tak jak kolega pisał, ściąg pasek i upewnij się czy na bank ze skrzyni. Koło pasowe na wale też robi podobne efekty.

Mariusz

ligniak1
12-04-2016, 19:20
Ok sprawdze to napewno. Tylko panowie czy koło pasowe może wydawać takie dźwięki jeżeli samochód jest na biegu, a na luzie przy przegazowce ten efekt w ogóle nie występuje?

Bump: Właśnie sciagnalem pasek i efekt dalej występuje....

Bump: Właśnie sciagnalem pasek i efekt dalej występuje....

voodo
12-04-2016, 20:02
Tak jak kolega pisał, ściąg pasek i upewnij się czy na bank ze skrzyni. Koło pasowe na wale też robi podobne efekty.

Mariusz

Ściągając pasek można wykluczyć co najwyżej napinacz a nie koło pasowe.

Chociaż wątpię, że kolega pomyliłby strony z których dobiegają te stuki.

krzys1968
12-04-2016, 20:09
Moze krzyzak w wewnetrznym przegubie poloski

ligniak1
12-04-2016, 20:11
W sumie fakt o tym nie pomyslalem,a przeciez kolo caly czas sie kreci... Raczej nie bedzie problemu odpalic samochod bez kola pasowego co?

Bump: Hmm moze wlasnie cos z poloska w sumie to az tak sie nie znam.. aaa zapomnialem dodac, ze nie zauwazylem zeby tez dzwiek sie pojawial jak jade na wstecznym

krzys1968
12-04-2016, 20:33
Nie bedzie problemu tylko ladowania nie bedzie i klimy ale na krotko zeby sprawdzic nic sie nie szanie

voodo
13-04-2016, 15:37
W sumie fakt o tym nie pomyslalem,a przeciez kolo caly czas sie kreci... Raczej nie bedzie problemu odpalic samochod bez kola pasowego co?

Robiłem tak w 1.9JTD aby całkowicie potwierdzić diagnozę i nie było z tym problemu.

rafalg
13-04-2016, 20:07
Te koła pasowe to straszny szajs rozpadają się po 20 tys a nawet wcześniej. Chyba za kolejnym razem zainwestuję w oryginał bo w przeciągu 40 tys wymieniłem już dwa razy.

voodo
13-04-2016, 21:06
To podpowiedz jakiej firmy były oba to będzie dla zainteresowanych na przyszłość.

rafalg
14-04-2016, 22:20
To podpowiedz jakiej firmy były oba to będzie dla zainteresowanych na przyszłość.

Corteco oraz Febi oba to szajs.

Ich problem polega na tym że są robione na sztywno czyli tylko i wyłącznie w oparciu o współprace dwóch elementów gumowych. Natomiast koło oryginalne ma jeszcze elementy metalowe które bardziej je uelastyczniają. Najlepszym przykładem jest to że oryginalne dotrwało do 180 tys km.

ligniak1
18-04-2016, 18:29
Panowie kolo pasowe sciagniete dalej bez zmian. Sam bylem po samochodem i dzwiek ewidentnie pochodzi ze skrzyni biegow. Dodam tylko ze przy przegazowaniu na wcisnietym sprzegle dzwiek jest bardzo wyrazny. Samochodem jezdzil tez mechanik i mowil ze prawdopodobnie to skrzynia biegow( cos tam wspominal o mechanizmie roznicowym) ale szczerze przyznal, ze nie spotkal sie jeszcze z takim czyms i nie jest w stanie na ten moment sie okreslic co jest przyczyna czy to skrzynia, sprzeglo, dwumas hmm sam juz nie wiem....