Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Sprzęgło ciężko chodzi


cytus
13-04-2016, 17:23
Cześć,

Zwracam się do Was z tematem sprzęgła. W ASO dowiedziałem się, że ciężko chodzi, przy okazji serwisu mechanik stwierdził, że może być coś nie tak ale trzeba to zdiagnzować - do tego trzeba zrzucić całą skrzynię.
Wstępnie uzyskałem informacje, ze może być to wysprzęglik bądź łożysko.
Spotkaliście się już z takim tematem?
Dodatkowo przy wrzucaniu 2 biegu przy obrotach ok 2k występuje charakterystyczne suknięcie - nie zbyt głośno ale słyszalne. No i czasem problem z wrzuceniem 1 biegu. Jest to jakoś powiązane?
Samochód ma aktualnie przebieg 94 600 km.

Z góry dziękuję za pomoc.

slawek-kali
13-04-2016, 17:25
To jeszcze pewnie na Ford Protect.. chyba ze kupiles uzywany, sprowadzany ?!

cytus
13-04-2016, 17:30
Samochód jest używany, poleasingowy z PL .

maciejczapla
13-04-2016, 18:55
Znając życie sprzęgło z łożyskiem wyjechane, do wymiany. Odczuwasz lekkie zatrzęsienie przy zmianie biegów ?

cytus
13-04-2016, 19:12
Zatrzęsienia nie odczuwam. Jedynie co to ciężko sprzęgło chodzi no i ten stuk przy wrzucaniu 2go biegu - to tez temat sprzęgła?

axel83
13-04-2016, 19:52
Może któraś poduszka silnika jest uszkodzona?

edmun
14-04-2016, 07:41
Jedynie co to ciężko sprzęgło chodzi no i ten stuk przy wrzucaniu 2go biegu
pewny jesteś że to stuknięcie to nie znane wszystkich posiadaczom Focusa test pompy ABS przy 20km/h? odczuwalne nawet delikatnie na pedałach? Sprawdź proszę czy stuknięcie nie pojawia Ci się właśnie jak wskazówka osiąga tą prędkość.

cytus
14-04-2016, 16:03
Cześć,

Temat jest mi nieznany (test pompy abs).
Sprawdzę jak to wygląda przy różnych prędkościach.

edmun
14-04-2016, 21:20
to nie są różne prędkości a właśnie dokładnie 20km/h. jeśli usłyszysz stuknięcie to znaczy że jest wszystko ok.

cytus
14-04-2016, 22:24
Tylko przy teście pompy ABS jest to tylko raz po uruchomieniu silnika, tak? Z tego co wyczytałem to tak wygląda.

U mnie występuje nawet po dłuższej jeździe.

edmun
15-04-2016, 07:36
kurcze teraz spojrzałem na prefix tematu. wybacz, mój błąd - coś mi się wydawało że piszesz o MK2FL z 2008-2011. przepraszam za zamieszanie. już idę robić kawę

cytus
22-04-2016, 17:20
Mam pytanie, czy to suknięcie przy wrzucaniu 2go biegu może świadczyć o problemie z dwumasą?
Przebieg prawie 98 tys

krzysHO
22-04-2016, 18:16
Ja u siebie mam podobne odgłosy jak na filmiku czasami jak ruszam i przytrzymam gaz podczas puszczania sprzęgła https://www.youtube.com/watch?v=Eyn9on_LKHc
Czy jest to coś poważnego i czy można jeszcze z tym pojeździć. Innych objawów zużycia sprzęgła dwumasy brak.

cytus
23-04-2016, 06:07
U Ciebie ten dźwięk jest bardzo dziwny...

U mnie jedynie stuknięcie przy wrzucaniu 2go biegu. Takie głuche "puk" ...
Jedyne co mnie zastanawia czy to nie dwumasa :(
Sprzęgło będę miał wymieniane, a przy okazji nie chciałbym się dowiedzieć, że dwumasa też się nadaje do wymiany :/

bestia150
23-04-2016, 06:32
Podejrzewam, że nie zgrywasz obrotów silnika ze skrzynią, stąd puknięcie. Dłuższa taka zmiana biegów na pewno odbije się na trwałości dwumasy.

I wymiana sprzęgła bez dwumasy nie jest zbyt rozsądna. Powinno wymieniać się komplet.

cytus
23-04-2016, 07:43
Co to znaczy, że nie zgrywam obrotów silnika ze skrzynią biegów?

krzysHO
23-04-2016, 09:00
U Ciebie ten dźwięk jest bardzo dziwny...

U mnie jedynie stuknięcie przy wrzucaniu 2go biegu. Takie głuche "puk" ...
Jedyne co mnie zastanawia czy to nie dwumasa :(
Sprzęgło będę miał wymieniane, a przy okazji nie chciałbym się dowiedzieć, że dwumasa też się nadaje do wymiany :/

No wlaśnie nie wiem co to jest opinii jest wiele ale zadnych konkretow.

cytus
24-04-2016, 14:08
Podejrzewam, że nie zgrywasz obrotów silnika ze skrzynią, stąd puknięcie. Dłuższa taka zmiana biegów na pewno odbije się na trwałości dwumasy.

I wymiana sprzęgła bez dwumasy nie jest zbyt rozsądna. Powinno wymieniać się komplet.

Hej,

Mógłbyś napisać dokładnie o co ci chodziło?

bestia150
25-04-2016, 13:19
Jeśli to jest takie puknięcie, o którym myślę to za szybko puszczasz sprzęgło - zanim spadną obroty. Zwłaszcza podczas zmiany biegów przy niskich prędkościach.