Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Falująca moc silnika podczas przyśpeszania 2.0TDCI
Witam, wiem że temat był już poruszany ale tracę pomysły chodzi o falującą moc podczas przyśpieszania na 5,6 biegu odczuwalne najbardziej chodzi m silnik tdci 2,0 140 koni. Wymieniłem już zawór od turba , przepływomierz zaślepiłem EGR i problem ciągle istnieje.
Dzisiaj na próbę odpiąłem wtyczkę od Mapsensora i przyspiesza normalnie , poza palącą się lampką na desce. Z tego co wyczytałem te mapsensory prawie wcale się nie psują więc pytanie czy ryzykować i kupić. Problem jest dość popularny ale nie potrafię się na forum doszukać jednoznacznej odpowiedzi.
dzięki.
Przemol1974 29-05-2016, 21:20 Nie doszukasz się, bo nie ma odpowiedzi. To trudny temat. Ja wymieniłem przepływkę, nowe zawór EGR, słynne zaworki i nic. Czasem czuć i tyle. Ktoś właśnie opisywał o odpięciu tej wtyczki, że jest lepiej no ale w gratisie świeci się na desce komunikat.
Ale to jest dosyć mocne falowanie to jest nie możliwe ze nie ma na to rady. Jutro założę jeszcze na próbę nowy mapsensor
Przemol1974 29-05-2016, 22:21 No to ja jestem ciekaw czy przyniesie poprawę? :) Jeśli będzie ok to ja też zmienię:)
Jutro dam znać
niestety wymiana mapsensora nie pomogła :( nawet zrobiłem upgrade PSM IDSem i dalej to faluje , bede jezdził z odpiętą wtyczką z mapsensora.
Udało mi się pozbyć tego głupiego falowania , po wymianie wszystkiego wymieniłem jeszcze czujnik położenia ( kopiowania ) turbiny i auto idzie idealnie !! jest do niego bardzo prosty dostęp pod osłoną odkrecasz 3 śrubki i tyle cena na allegro 179. W serwisie mówią ze ten typ tak ma bo ten czujnik nie jest jako część zamienna i musieli by wymienić całą turbinę a to kosztowne.
Przemol1974 02-06-2016, 17:47 Udało mi się pozbyć tego głupiego falowania , po wymianie wszystkiego wymieniłem jeszcze czujnik położenia ( kopiowania ) turbiny i auto idzie idealnie !! jest do niego bardzo prosty dostęp pod osłoną odkrecasz 3 śrubki i tyle cena na allegro 179. W serwisie mówią ze ten typ tak ma bo ten czujnik nie jest jako część zamienna i musieli by wymienić całą turbinę a to kosztowne.
To zapodaj linki do części, ja wymienię
http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-melett-1-6-2-0-hdi-tdci-i6232209191.html tu jest najtaniej
Cielak17 03-06-2016, 09:08 Jak u was były wyczuwalne te falowania podczas przyśpieszania.
Ja głównie zauważam ten problem u siebie gdy wrzucę 6 i zaczynam przyśpieszać mocno od 140 km/h. Przy lekkim dodawaniu gazu takich objawów nie czuję.
Problem póki co odczuwam aby na 6 biegu.
Znajomy właśnie mówił, że może to być ten czujnik położenia turbiny.
Przemol1974 03-06-2016, 18:23 http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-melett-1-6-2-0-hdi-tdci-i6232209191.html tu jest najtaniej
W tym linku nie jest wymienione nasze auto, na pewno będzie pasował?
mlynczaj 03-06-2016, 18:48 Chciałbym tylko dodać, że niekoniecznie wymiana tego czunika pomoże na falowanie/zmienne przyspieszanie. Wymieniłem ten czujnik i nadal faluje podczas przyspieszania. Widocznie powodów może być wiele, niemiej życzę powodzenia.
Przemol1974 03-06-2016, 19:28 Ja już tyle wymieniłem i nie wiele zostało do wymiany :)
W tym linku nie jest wymienione nasze auto, na pewno będzie pasował?
Bedzie bo taki zamawiałem. Mi pomogło
Bump: Jak u was były wyczuwalne te falowania podczas przyśpieszania.
Ja głównie zauważam ten problem u siebie gdy wrzucę 6 i zaczynam przyśpieszać mocno od 140 km/h. Przy lekkim dodawaniu gazu takich objawów nie czuję.
Problem póki co odczuwam aby na 6 biegu.
Znajomy właśnie mówił, że może to być ten czujnik położenia turbiny.
Miałem identycznie
Cielak17 06-06-2016, 08:37 Miałem identycznie
Dzięki. Zastanowię się nad jego wymianą. Dopiero na dłuższych trasach pojawia mi się taki objaw. Do 100 km trasie nie odczuwam tego problemu na 6.
Przemol1974 06-06-2016, 20:14 bedzie bo taki zamawiałem. Mi pomogło
no to zakupiłem, ciekaw jestem co będzie po wymianie? :)
mlynczaj 07-06-2016, 07:50 Powodzenia, jak by Ci pomogło, to zamieniamy się samochodami :)
Dariusz1967 07-06-2016, 10:05 U mnie w galaxy 2.0 tdci z 2008 ten sam problem z falowaniem przy przyspieszaniu bledow brak. Ale ostatnio wyczytalem ze moze to byc zacinajacy sie egr jechalem na s-8 z wroclawia okolo 100 km przy obrotach ok 2000 tys i pomoglo
jechalem na s-8 z wroclawia okolo 100 km przy obrotach ok 2000 tys i pomoglo
Dobrze że ci korba nie wyszła, 2 tys obr. ohoho.:027:
Przemol1974 07-06-2016, 20:36 Ale ostatnio wyczytalem ze moze to byc zacinajacy sie egr
Ja wymieniłem na nowy nie regenerowany tylko oryginal i nic nie pomogło. Te falowanie jest delikatne, ale i tak mnie w....wia
To jeszcze w ramach potwierdzenia znajomy miał identyczny przypadek ale w volvo v50 z tym samym motorkiem. Wymienił ten czujnik i tez mu pomogło.
Przemol1974 08-06-2016, 15:13 Dzisiaj przyszedł nowy czujnik, jutro biorę się za wymianę :)
Dzisiaj przyszedł nowy czujnik, jutro biorę się za wymianę :)
15 min roboty zaraz pod osłoną tylko potrzebny krótki śrubokręt albo mała grzechotka z bitem
Przemol1974 08-06-2016, 19:42 Mam cały sprzęt. A co tam jest za śruba, torx?
Mam cały sprzęt. A co tam jest za śruba, torx?
zwykły krzyżak
Foczka 23 09-06-2016, 07:25 Też miałem ten problem u mnie winny byl elektrozawor sterowania pod ciśnienia podmienilem go z tym od klapy gaszacej pojezdzilem rok w zeszłym tygodniu nagle brak mocy blad turbo. Auto do mechanika nie stety nie poradzil sobie potem decyzja do kolejnego mechaniora podobno najlepszego w mieście i okazalo się ze to jednak ten zawór. Powiedzial mi jeszcze ze jeżeli będę chcial to mogę zostawić auto i wezmą go na hamowanie na kilka godzin i beda robić testy a w tedy wyjdzie czy cos jeszcze nie domaga. Poki co się nie zdecydowalem bo przyspiesza tak jak przed wymiana zaworka. Ale już wiem że czasem nie warto kombinować tylko oddac do gości którzy znaja się na tym i robia to z pasją. Pozdrawiam
Przemol1974 09-06-2016, 15:48 Witajcie.
Jestem już po wymianie czujnika. Dostęp paskudny, bo mam wielkie łapy i nie mieszczą mi się w ciasnych miejscach. Jak zobaczyłem te śrubki to byłem pewien, że któraś stanie i obróci się bit i będzie lipa. Wymiana przyniosła wyczekiwany efekt, na razie brak "falowania"Auto w końcu jedzie jak trzeba, świetnie się zbiera. Na piątym 160km/h to moment. Zamieszczam fotki następnym co będą dłubać w tym kierunku.
http://images75.fotosik.pl/665/d678e513d975e039med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d678e513d975e039)
no to chyba kolej na mnie, od 150 do 180 przyśpiesza jak kopnięta w tył nauka jazdy na skrzyżowaniu.
[QUOTE=Przemol1974;2609114]Witajcie.
Jestem już po wymianie czujnika. Dostęp paskudny, bo mam wielkie łapy i nie mieszczą mi się w ciasnych miejscach. Jak zobaczyłem te śrubki to byłem pewien, że któraś stanie i obróci się bit i będzie lipa. Wymiana przyniosła wyczekiwany efekt, na razie brak "falowania"Auto w końcu jedzie jak trzeba, świetnie się zbiera. Na piątym 160km/h to moment. Zamieszczam fotki następnym co będą dłubać w tym kierunku.
tak myślałem że pomorze :)) yato poszło w ruch ;)
Czy mogę prosić zdjęcie całej komory silnika z zaznaczonym miejscem, gdzie znajduje się ten czujnik, bo za nic nie mogę go znaleźć. Przy okazji jaki jest numer tej części?. Z góry dzięki
Dariusz1967 10-06-2016, 11:32 Ten czujnik jest na gruszce turbiny zdejmij plastikowa klape od spodu samochodu zaswiec latarka na turbine i gruszke to go zobaczysz
Przemol1974 10-06-2016, 15:58 tak myślałem że pomorze ) yato poszło w ruch
No poszło i jest świetnie:) dzięki śliczne Darku.
czy poprawa jest tylko w zakresie max obciążenia na 5 i 6 biegu, czy na mieście czuć jakąś różnice?
Przemol1974 10-06-2016, 19:18 Na mieście nie było żadnego problemu. Wyczuwalne falowanie występowało przy przyspieszaniu maksymalnym na 5i6 biegu.
jeszcze podpowiem tak , ze jak odepniesz wtyczke z mapsensora i auto bedzie jezdziło normalnie to na 90 % jest to czujnik położenia turbiny. temat już mam tak przewałkowany że raczej jestem pewien za to co piszę już paru kolegów to potwierdziło jeśli chodzi o ten czujnik.
MCZ70 niestety nie zawsze wymiana czujnika położenia turbiny (kopiowania) pomaga.
Wymieniłem w moim 2.0TDCI ww. czujnik na nowy, efektów niestety brak.
Samochód przerywa. Po odpięciu czujnika ciśnienia doładowania samochód przyspiesza prawidłowo.
Wymieniłem również EGR, czujniki-zawory sterowania turbo i podciśnienia (czerwone).
MCZ70 niestety nie zawsze wymiana czujnika położenia turbiny (kopiowania) pomaga.
Wymieniłem w moim 2.0TDCI ww. czujnik na nowy, efektów niestety brak.
Samochód przerywa. Po odpięciu czujnika ciśnienia doładowania samochód przyspiesza prawidłowo.
Wymieniłem również EGR, czujniki-zawory sterowania turbo i podciśnienia (czerwone).
a wymieniłeś na nowy czy używany ?? no to zrób logi i będzie wiadomo wybierz ciśnienie doładowania i pozycję turbiny.
Te same objawy miałem, wymiana czujników, zaworów itd nie pomogła. Dopiero montaż nowej turbiny usunął usterkę.
MZC wymieniłem wszystkie części na nowe.
Zastanawiam mnie jeszcze jedna sprawa. Kiedy jadę z prędkością np. 60km/h - obroty 2200/min i gwałtownie wcisnę gaz (do oporu) za samochodem pojawia przez 3-5sek gęsty czarny dym. Po chwili dymienie ustaje.
Kiedy przyspieszam delikatnie (nawet do 4500/obr min) dymienie nie występuje.
Sprawdziłem wtryskiwacze programem Forscan - parametry (korekcje dawek) są bardzo dobre.
Wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika ciśnienia doładowania (przy klapie gaszącej) i samochód przyspiesza już normalnie, bez falowania mocą.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Zauważyłem również, że przy włączonej klimie (na postoju) wolne obroty delikatnie falują (problem pojawia się dość często, ale nie zawsze).
Ps mój Samochód oryginalnie nie posiada fitra DPF.
EGR zaślepiony.
Wszystkie filtry nowe.
Cielak17 24-06-2016, 22:16 Zamówiłem czujnik. Zobaczymy czy pomoże.
Po dzisiejszej trasie autostradą zaczęło mnie to wkurzać. Ja pedał w podłogę by szybko coś wyprzedzić, a on faluje i faluje. Problem występuje na 6, jak i na 5 (z piątką miałem problem dopiero dzisiaj na powrocie popołudniu. Z rana jak jechałem wyczuwałem falowanie na 6. Później jeszcze lekko było to czuć też na 4, ale tylko w momencie jak na 3 miałem 3,5-3,6k obrotów i zmiana biegu. Przy zmianie z 3 na 4 przy przy mniejszych obrotach problem niewyczuwalny.)
W mieście problem w ogóle nie wyczuwalny. Zobaczymy czy to na pewno ten czujnik i wymiana pomoże.
stelmacher 07-07-2016, 17:08 i jak wszystkim wymiana pomogla?
bledy w kompie jakies mieliscie odosnie tych falowan?
bo ja tez mam takie delikatne falowania najczesciej na 6 biegu i przy aucie zaladowanym po dach ale takie minimalne bez szarpniec tylko tak jakby bujanie a najczesciej jak delikatne wzniesienie na autobanie
myslicie ze to moze byc ten czujnik ?
Przemol1974 07-07-2016, 18:28 To jak los na loterii :)
Cielak17 10-07-2016, 21:42 Czujnik wymieniony. Teraz wszystko OK.
Aukcja z pierwszej strony wątku wygasła stąd pytanie do kolegów, którzy kupili i wymienili ten czujnik: czy chodzi o ten:
http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-melett-1-6-2-0-hdi-tdci-i6306604345.html?reco_id=6cebd0d5-4817-11e6-9e62-56847afe9799&ars_rule_id=201
Przemol1974 12-07-2016, 18:03 Aukcja z pierwszej strony wątku wygasła stąd pytanie do kolegów, którzy kupili i wymienili ten czujnik: czy chodzi o ten:
Tak, to ten czujnik. :)
stelmacher 12-07-2016, 18:19 to przeczyszcze egra i przepustnice jak nic nie pomoze to pozamieniam miejscami te zaworki pomaranczowe od egra i turbo (choc nowe orginal ze 4 5 miechow maja) to zamowie ten czujnik
Bump: Tak, to ten czujnik. :)
Przemo dokladnie ten kupileś? u tego sprzedawcy? do naszego silnika
ten sprzedawca powinien mi już dąć czujnik w gratisie , bo tyle ich sprzedał :) jeszcze z forum volvo. Prawda jest taka ze od tego czujnika powinieneś zacząć a później od sterowania turbiną. Problem jest taki że tam woda ścieka po kierownicy turbiny i dostaje się do tego czujnika.
Mógłby ktoś wrzucić fotkę z lokalizacją tego mapsensora ? Zanim kupię czujnik, chciałbym go odłączyć i zobaczyć czy pomaga na falowanie.
Mógłby ktoś wrzucić fotkę z lokalizacją tego mapsensora ? Zanim kupię czujnik, chciałbym go odłączyć i zobaczyć czy pomaga na falowanie.
Zdjęcie z forum74728
stelmacher 23-07-2016, 11:26 Zdjęcie z forum74728
to tu?
a nie w okolicach gruszki turbo?
ok nie doczytalem
Czy dobrze rozumiem, że żeby wymienić ten czujnik trzeba wczołgać się pod auto ?
Nie. Po zdjęciu osłony silnika będziesz go miał centralnie przed sobą.
mlynczaj 03-08-2016, 18:38 Chyba ktoś pomieszał czujniki :) Mowa o dwóch różnych - 1. mapsensor, czujnik ciśnienia doładowania umiejscowiony od góry na "przepustnicy", zdjęcie z postu nr 47, 2. czujnik położenia łopatek turbiny (czujnik kopiowania) trójkątny, dostęp od spodu na gruszce turbiny. Teraz jest porządek, u mnie nadal nie zdiagnozowano przyczyny ubytków i falowania mocy podczas przyspieszania. Wymienione wszystkie czujniki związane z pracą turbo, dziur, nieszczelności, zatkanych przewodów itp brak. Dzisiaj cały dzień jeździli z podłączonym komputerem i gów...o wiedzą. Najgorsze, że u mnie falowanie występuje okresowo i akurat jeździł ok., wydaje mi się, że częściej się przytyka jak jest gorąco na dworze.
Pytając miałem na myśli czujnik kopiowania turbiny, zakupiłem go na wskazanej aukcji i miałem nadzieję wymienić samodzielnie. Zostałem pokonany przez brak kanału/podnośnika. Jutro do mechanika. Bardzo jestem ciekaw czy pomoże na to cholerne falowanie.
Przemol1974 03-08-2016, 20:14 Widok czujnika po zdjęciu osłony silnika.
http://images75.fotosik.pl/791/cae56e7890ac9a0emed.jpg (http://images75.fotosik.pl/791/cae56e7890ac9a0e.jpg)
Czujnik położenia turbiny wymieniony. Pomogło.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie na tym zdjęciu znajduje się trójkątny czujnik kopiowania turbiny?? - silnik DW10C
Przemol1974 22-08-2016, 20:22 http://images78.fotosik.pl/837/225d5820013312a4med.jpg (http://images78.fotosik.pl/837/225d5820013312a4.jpg)
To chyba to, tylko u mnie jest przykręcane na trzy śrubki.
mondeomikall 23-08-2016, 03:41 Witam, to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość. Mam MK4 245000, 2.0 tdci 140KM, auto faluje przy mocnym bądź bardzo mocnym wciśnięciu gazu, egr zaślepiony, zamieniłem też zawór podciśnienia turbiny na ten od egr i jest tak samo, jeśli nie gorzej😞. Co jeszcze mogę zrobić? Mechanik zaśpiewał mi wymianę turbiny... Czy wymienić wspomniany wyżej zawór prze turbo czy zawór podciśnienia? Auto ma już kilka tys przejechane wiec moze ten od egr też jest już nie sprawny? Pomocy😞
Jeśli jest gorzej to wymień oba zawory od egr i turbo bo jeden napewno jest niesprawny, wymień czujnik kopiowania turbo w drugiej kolejności na wymianę turbiny lub jej regenerację zawsze będziesz miał czas. Ja w poprzednim aucie miałem grubo ponad 300 kkm i turbina była w bardzo dobrej kondycji fakt wszystko zależy jak kto eksploatuje ją i czy po ciężkiej pracy jest chłodzony na wolnych obrotach.
mondeomikall 23-08-2016, 05:50 Jest gorzej pod tym względem że najpierw wyczuwałem przy wyższych prędkościach a teraz już na pierwszych biegach. Autka raczej nie katuje, od tego mam moto, mondeo śmigam 80% długie trasy, 150km w jedną stronę, przy prędkości 100-140. Ten czujnik kopiowania turbiny jest wymienny? Pytam ponieważ mechanik twierdził że w turbo jest właśnie jakiś czujnik czy zawór niewymienny.
Przeczytaj kilka postów wyżej masz nawet zdjęcia.
mondeomikall 23-08-2016, 06:03 Mam jeszcze inny problem ale nie wiem gdzie go podpiąć, mianowicie podczas jazdy znikł prąd i auto zgasło na ok minutę, nie bylo nawet świateł awaryjnych...
Bump:
http://images78.fotosik.pl/837/225d5820013312a4med.jpg (http://images78.fotosik.pl/837/225d5820013312a4.jpg)
To chyba to, tylko u mnie jest przykręcane na trzy śrubki.
No właśnie Przemol1974 mam DW10C i tak już jest inna turbina, tą część można wymienić tylko i wyłącznie wraz z gruszką. Hmmm... panowie od turbin mówią, że ta część już nie sypie się tak jak te czujniki z trójkątnymi wtyczkami. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny falujących obrotów. Nawet wczoraj przy jeździe pod górkę falowanie wystąpiło na niższym biegu. Zaworki wymienione, komputer żadnych błędów nie pokazuje. Wszystkie rury i przewody szczelne. Ma ktoś jakiś pomysł??
rumunn95 24-08-2016, 08:04 Wtrysk lub pompa CR
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Jak sprawdzić czy wtrysk lub pompa CR?? Czy przez forscan jestem w stanie to zdiagnozować??
bartazzz 24-08-2016, 21:11 Ja miałem falowanie przy brudnym filtrze paliwa
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Przemol1974 26-08-2016, 15:28 I u mnie też się pojawiły, chyba wymienię filtr paliwa bo mu drugi rok leci. Po wymianie filtra faktycznie prawie nie wyczuwalne było falowanie.
mondeomikall 28-08-2016, 22:40 Czy może ktoś wrzucić aktualny link do tego czujnika? W moim sklepie stacjonarnym kosztuje 430 pln, dlatego nie wiem czy jest sens przepłacać. Jest może jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika czy na pewno jest uszkodzony?
rumunn95 29-08-2016, 02:09 wpisz w goglach czujnik kopiowania turbiny na aledrogo jest kilka sztuk w znosnych cenach, mysle ze podpiecie do kompa powinno wykryc jego usterke poprzez ewentualne bledy jak i sprawdzenie pray czujnika jak i turbiny na wykresie
http://olx.pl/i2/oferta/czujnik-kopiowania-pozycji-turbo-1-6-2-0-hdi-peugeot-ford-citroen-CID5-IDdAF1H.html
Bardzo irytujące mam to falowanie. Na prostym odcinku drogi w każdym zakresie obrotów samochód jedzie poprawnie, natomiast górka i dynamiczna jazda i faluje. Może jest ktoś z moich okolic kto jest w stanie mi pomóc zdiagnozować problem??
mondeomikall 30-08-2016, 03:18 Hej, chyba pozostaje Ci kroczyć razem z nami drogą prób i błędów. Na początek zamień miejscami te dwa pomarańczowe zawory od turbo i egr. Małe jest prawdopodobieństwo że oba są kaput
Zaworek od turbo wymieniłem na nowy, tej drugi nie jest czerwony tylko czarny, mam sinik DW10C. Żadnej poprawy nie było. Zastanawiam się, czy to nie czasem wina zapchanego EGR gdyż dzieje się to przy mocniejszym naciśnięciu na pedał gazu. A może filtr paliwa itd itd. Najgorsze jest to, że nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować a zabawa w wymieniacza doprowadzi mnie do bankructwa :)
mondeomikall 30-08-2016, 07:47 Ja też wymieniłem filtr paliwa i jest bez zmiany, chce jeszcze wymienić ten czujnik wspomniany wyżej... Jest on umiejscowiony na kolanku turbiny, 250pln. Mam świetnego i zaufanego elektryka ale i On nie ma pomysłu jak sprawdzić na ile jest sprawny... W dieslu musi coś paść na amen bo inaczej jest tyle opcji że to szukanie igły.
Robert 68 30-08-2016, 07:51 czy to nie czasem wina zapchanego EGR
Zaślep go na próbę i będziesz wiedział czy to on jest problemem.
mondeomikall 30-08-2016, 07:58 Ja mam zaślepiony i nic to nie dalo, ale możesz spróbować. Idź do garażu wypij piwo a z puszki wytnij prowizoryczną zaślepkę. Ja kupiłem na aledrogo za 40... Możesz zaoszczędzić kasę jesli egr będzie ok.
Byłem dzisiaj w serwisie Forda. Założyli mi pod ODB urządzenie, które śledzi pracę całego samochodu. Serwisant powiedział, że mam sobie pojeździć aż wywołam moment kiedy będzie falował. Oni potem to wypinają i analizują co w momencie falowania działo się z osprzętem auta. Dzisiaj mi zafalował więc jutro jadę do serwisu i zobaczymy czy na podstawie tych odczytów idzie wyjąć jakieś sensowne wnioski.
mondeomikall 31-08-2016, 13:36 Czekam na relacje
Foczka 23 31-08-2016, 16:26 Ja bym sie pokusil na testy na hamowni tam powinno wyjść co jest nie tak w koncu beda wszystkie parametry pracy i podczas falowania powinno po parametrach wyjść co jest nie tak.
mlynczaj 01-09-2016, 11:54 Łe tam, inżyniery z serwisu u mnie tez jeździli z komputerem i na bieżąco paczali - "Panie chodzi jak złoto, wszystko ok". Na chwilę obecną wymieniłem filtr paliwa na oryginalny peugota do tego silnika i jak na razie jest ok, albo tak to sobie wmawiam :).
Przemol1974 01-09-2016, 19:04 wymieniłem filtr paliwa na oryginalny peugota
Jest jakiś inny niż w fordzie?
U mnie znacznie pomogła wymiana czujnika położenia turbiny (pisałem o tym wcześniej), jednak miałem wrażenie, że ciągle nie jest idealnie tzn. w okolicach 2800 - 3000 rpm szczególnie podczas jazdy pod górkę czasami pojawiało się delikatne falowanie. Wczoraj TuneForce zrobił mi moda map i oprócz zwiększenia KM i Nm całkowicie pozybyłem się problemu falowania.
mlynczaj 04-09-2016, 16:11 Jest jakiś inny niż w fordzie?
W zasadzie nie chodziło mi o to, że filtr jest peugota, bardziej o to, że nie jest to jakiś bosh czy filtron, nie mam bladego pojęcia czy jest inny niż ten sygnowany logiem forda, na pewno jest inny niż miałem założony.
Przemol1974 04-09-2016, 19:30 Pojechałem do serwisu forda we Wrocławiu kupić filtr paliwa, myślę sobie w serwisie powinno być najtaniej będąc przy okazji i usłyszałem cenę 219zł. W sklepie internetowym 105zł z wysyłką!
dario6273 04-09-2016, 19:51 Ja u kolegi Jacka płaciłem jeszcze taniej za oryginał:one:
Już jestem po odczycie parametrów z urządzenie. Nic niepokojącego nie pokazało. Serwis twierdzi, że może się dziać coś co nie jest opomiarowane czujnikami i żeby zacząć od wymiany filtra paliwa. 15 tyś km temu wymieniałem więc może warto. Jaki filtr polecanie, do tej pory miałem manna może tym razem kupie tzw oryginał forda??
Mann jest ok w sumie to filtron robi z tego co pamientam filtry dla Mann-a. Ja wymieniam filtr paliwa co 60kkm i jest ok, chyba że jeździsz na oleju z frytownicy. Szukaj innej przyczyny
"oryginał" fordowski też jest Manna tylko z dodatkowym nadrukiem forda :one: więc raczej cudów bym się nie spodziewał.
Dzisiaj zamówiłem filtr knechta czy tam mahle jak kto woli i w tygodniu wymienię. Dam znać czy falowanie ustąpiło
mondeomikall 06-09-2016, 06:49 A co myślicie o zmianie map, już kolejny wpis się pojawił że pomogło.
Bump: W ogóle to ilu osobom udało się ten problem zażegnać bezpowrotnie? Rozstanie z mondkiem byloby ciosem dla całej rodzinki 😞
mlynczaj 06-09-2016, 10:27 Ktoś chyba wymienił wszystkie czujniki i na końcu turbinę i podobno jest ok :) W weekend jechałem do Wrocka, na wysokości Oleśnicy zaczął falować i po chwili stracił moc, wjechałem na obwodnice i po kilku kilometrach odzyskałem turbinę tylko po to, by ją zaraz stracić wraz z check engine :) Tak dojechałem na miejsce, po kilku uruchomieniach samochodu kontrolka zgasła i ciągnął znów ładnie, z Wrocławia wracałem z butem w podłodze i nic, ciągnął jak nowy. Zapisał się błąd o niedoładowaniu P0299 czyli nic nie mówiący.
Mondeomikall - Nie sądzę, że w moim przypadku to wina map gdyż w tych samych okolicznościach na tej samej górce, przy tej samej prędkości raz falowanie występuje a raz nie. Nie jest tak, że za każdym razem faluje. Czasami przejeżdżę miesiąc i nic się nie dzieje.
mondeomikall 06-09-2016, 12:04 Mi kiedyś wszedł w tryb awaryjny gdy padl EGR, może poszukaj problemu, ja z falowaniem zrobiłem już prawie 50tys.
Bump: "może poszukaj problemu" tam😊
mlynczaj 06-09-2016, 12:09 Prościej by było, gdyby siadło raz a dobrze, problem jest w tym, że się samo naprawia, to jak szukanie igły. Trochę już wpakowałem w diagnostykę/wymiany/szukanie i chyba poczekam aż coś w końcu się rozkraczy.
mondeomikall 06-09-2016, 12:16 Mondeomikall - Nie sądzę, że w moim przypadku to wina map gdyż w tych samych okolicznościach na tej samej górce, przy tej samej prędkości raz falowanie występuje a raz nie. Nie jest tak, że za każdym razem faluje. Czasami przejeżdżę miesiąc i nic się nie dzieje.
Znaczy że Twój Mondeł faluje zarówno podczas przyspieszania jak i jazdy jednostajnej? Może poprostu reaguje na wzrost obciążenia przy podjeździe jak przyspieszanie? Wymieniałeś już coś?
Bump: Coraz bardziej zastanawiam się nad czyszczeniem turbiny. Wydaje mi się że sensowne będzie jedynie wyjęcie jej i rozebranie.ktoś ma już jakieś doświadczenia w tym temacie?
mondeomikall - mój mondeo tylko faluje w momencie dynamicznego przyspieszania najczęściej pod górkę. Oprócz zaworka sterującego sztangą turbiny to nic - ten czerwony
Edi -> Filtron robi filtry dla wielu firm..., ale w najmniej wrażliwych układach/mediach, tam gdzie bylejakość odnajduje swe miejsce: na pewno nie paliwowe dla Mann-a oraz na pewno też nie olejowe. Może kabinówki, lub wkłady filtra powietrza. Sam ostatnio kupiłem kabinówkę Filtron-a z Bio-Technologią, coś co na świecie pierwszy wprowadził Mann i jestem głęboko zawiedziony - nigdy więcej!!! Mann-a kupiłem rok temu i w kabinie było na prawdę prawie sterylnie, zero zapachów :) Filtron zaraz po zamontowaniu nie daje odczuć tego komfortu, jest przeciętnie jeśli nie kiepsko :( Nie polecam Filtrona, natomiast gorąco wręcz zalecam Mann-a, który i tak jest na pierwszym montażu w Frodzie - proszę przyjrzeć się wkładom i ich nadrukom! Lub mojego faworyta: Mahle (Knecht) - 10 lat pracy w branży, więc ,,co nieco" wiem o filtracji :)
Ja tera zamawiałem Knecht poprzednio Mann- obie firmy uważam za godne polecenia.
kris8484 08-09-2016, 19:45 mondeomikall - mój mondeo tylko faluje w momencie dynamicznego przyspieszania najczęściej pod górkę. Oprócz zaworka sterującego sztangą turbiny to nic - ten czerwony
Ja miałem kiedyś podobne objawy. Jechałem stała prędkością i przy dodaniu gazu spadała moc albo podczas stałej prędkości tracił moc. Kilka razy pedal gazu w ruch i wracalo wszystko do normy. Okazało się że pompa siadała jedną sekcja do regeneracji. Po tej naprawie kilka tys już zrobiłem i zero powyższych objawów.
kris8484 pompa CR siadła?? A jak to zdiagnozowałeś??
mondeomikall 12-09-2016, 05:41 Witam, przegoniłem wczoraj Mondeło na dystansie 100 km z prędkością 190-200 km/h i zauważyłem że im dłużej utrzymywałem wysoką prędkości, tym mocniejsze i drastyczniejsze było szarpanie gdy zhamowała mnie ciężarówka i deplem w podłogę znów do 200. Ktoś miał podobnie? I najważniejsze, czy komuś udało się naprawić auto? Interesuje mnie warsztat w promieniu 70-100 km od Pniew Wlkp. Pozdro
mondeomikall: uważam, że najlepiej jak umówisz się do serwisu aby założyli Tobie urządzenie które zapisuje podczas jazdy parametry pracy urządzeń które są opomiarowane. To tylko 50 zł a może dużo Ci pomóc. W Poznaniu masz najbliżej. To jest wróżenie z fusów może filtr, może pompa cr, może wtrysk, egr, zawór etc.
No ja mogę potwierdzić że po chipie nic nie faluje, u mnie jak ręką odjął a nic nie wymieniałem ;)
mondeomikall 12-09-2016, 22:43 TKtomek: Też o tym myślałam, w zeszłym roku robiłem podobne testy z elektrykiem, podczas jazdy sprawdzał na bieżąco parametry i błędy i nic. Mam przeczucie że będzie jak w Twoim przypadku. Podobno w Grudziądzu jest dobry fachowiec od Forda ale to 3-4h drogi w jedną stronę. U mnie wszyscy rozkładają ręce bo przecież jedzie... Masz jakieś plany albo pomysł co dalej z Twoim autem?
Bump: mrk26: Jak u Ciebie wyglądało to falowanie? Wymieniałeś coś w związku z tym?
Bump: mrk26: Ten Chip to byl jakiś gotowy BOX czy udałeś się do kogoś konkretnego? Jak długo korzystasz już z tego rozwiązania i czy nie ma jakichś efektów ubocznych? Pytam poważnie jestem nieco sceptycznie nastawiony do żyłowania i poprawiania fabryki, bardziej interesuje mnie żywotność jednostki.
mondeomikall: plany moje są takie, aby wymienić filtr paliwa knechta i zobaczyć co dalej. Póki co nie mam czasu ale w nowym tygodniu zabiorę się za to
mondeomikall 14-09-2016, 09:55 Dzwoniłem do Poznania i żadnych urządzeń nie zakładają, jedynie pomiary ma miejscu przez serwisanta. Gorzów podejrzewa że może to być usterka nie opomiarowana... Czyli też lipa
mondeomikall 19-09-2016, 04:17 Witam wszystkich, udało mi się pozbyć falowania . Jak pisałem wyżej, wymieniłem a później zaślepiłem EGR, był to fałszywy trop gdyż auto dalej falowało. Ostatnio zamieniłem zawory podciśnienia turbo i EGR co również nie pomogło, pojeździłem tak pewien czas aż któregoś razu po zgaszeniu usłyszałem buczenie spod maski. Zamówiłem zawór na alledrogo za 126pln i auto jedzie normalnie. Na 6ym biegu od 100 do 200 37s Vmax 218km/h. W przyszły weekend zdejmę zaślepkę z Egr i dam znać co i jak.
dokupiłem sobie mondeo z 2009r 2.0 tdci i odczuwam ten sam problem, ponad 2.5 tyś na 4/5/6 biegu i silnik ma takie przypływy mocy. Polecę mechanikowi wymienić ten czujnik przy turbinie i dam znać jak efekty.
mondeomikall 19-09-2016, 15:46 Kogut22: Zacznij od zamiany zaworu od podciśnienia turbo z egr, 15 min roboty ze spokojem. W zdecydowanej większości wątków to tam jest problem
kris8484 19-09-2016, 15:48 kris8484 pompa CR siadła?? A jak to zdiagnozowałeś??
znajomy robil wszystko w serwisie aso jak mial takie objawy. wymieniali czujniki zawory itd skasowali go kolo 1.5tys i nic nie pomoglo ktos go skierowal na sprawdzenje pompy. ja jak to mowia madry po szkodzie nie swojej, odrazu na sprawdzenie pompy i wyszlo ze jedna sekcja w pompie cr padnieta. jak gosc tam gdzie zostawialem auto sie nim przejechal to nic nie stwierdzil ale kazalem sprawdzic pompe( wyciagniecie pompy 300zl sprawdzenie kolejne 300) ale zaryzokowalem bo to nie czesto sie dzialo.
mondeomikall: ja wymieniłem ten zawór jakieś pół roku temu i nic się nie zmieniło
Tak sobie czytam ten wątek parę stron i chyba mamy podobny problem co ja w tym wątku:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247664
Z tym że u mnie błąd się już nie pojawia ale wciąż (bardzo rzadko ale jednak) czuję że auto nie przyspiesza na wyższych biegach z pełną mocą gdy mam nogę w podłodze.
mondeomikall: ja wymieniłem ten zawór jakieś pół roku temu i nic się nie zmieniło
Bo u części pomaga :570:
Bo rozumiem że mowa ciągle jest o czujniku "kopiowania" turbiny?
Czy bez wchodzenia pod spód auta mogę zweryfikować czy mam trójkątną wersję?
mondeomikall 20-09-2016, 18:58 Nie kolego, mowa była o zaworze podciśnienia turbiny.
Wymieniać ten zaworek (brązowy) na nowy, używany, czy przeczyścić? bo na youtube cudują z czyszczeniem.
Wymieniłem na nowe: dwa zaworki, przepływomierz, komplet czujników na klapie gaszącej (czujnik ciśnienia i temp. pow. doładowania) czujnik kopiowania turbiny, zaślepiłem EGR (samochód fabrycznie bez DPF).
Niestety falowanie mocy w trakcie przyspieszania nadal występuje.
z tego co czytam inne tematy, to jeżeli nie pomaga wymiana zaworka, czy czujnika kopiowania, to pozbyć się można tego na dwa sposoby, albo wymiana turbo albo chip (chyba że z tym chipem robią reklamę) :P
Po odłączeniu czujnika ciśnienia doładowania (zamocowany w okolicy klapy gaszącej) samochód przyspiesza bez falowania (pojawią się błąd w ECU).
Zauważyłem również, że problem występuje wyłącznie przy rozgrzanym silniku.
mondeomikall 21-09-2016, 05:26 Kogut22: Zamień z tym od egr, tj ten bliżej przegrody daj bliżej chłodnicy. To na początek najtańsze rozwiązanie, jesli nie pomoże, wymień na nowy.
Przemol1974 21-09-2016, 15:12 czujników na klapie gaszącej
Gdzie są te czujniki? :)
mondeomikall 21-09-2016, 16:57 To są elektrozawory, po prawej stronie silnika, tj. od strony aku i filtra powietrza. Są pomarańczowo czarne, pierwszy jest od egr a drugi od turbo. Jesli któryś po zgaszeniu buczy to jest kaput i do wymiany, nowy na aledrogo ok 120-130pln.
Przemol1974 21-09-2016, 17:59 A..., to wymieniałem. Kurcze znów faluje, już to mnie zaczyna wk.....ać!!! Co to może być?
rumunn95 21-09-2016, 19:22 Turbina lub pompa cr
Tapniete z ElDżI DżI Tu
kris8484 21-09-2016, 19:26 tak jak pisalem u mnie okazalo sie ze byla to pompa cr. a jakie bledy masz?
manieksaint 22-09-2016, 04:06 Jest opcja żeby podejrzeć w Forscanie jakie ciśnienie generuje pompa i turbo żeby zdiagnozować czy już nie domaga czy tylko wyjęcie na stół powie prawde?
Przemol1974 22-09-2016, 17:02 Brak błędów!
Wczoraj przeczyściłem dwa czujniki, przepływkę i drugie cudo obok tego bo było zarzucone syfem.
Zrobiłem 30km i falowanie ustało. Zobaczymy czy nie powróci :P
Co do sprawdzenia pompy bez wyjmowania...
Nie da rady sprawdzić korekcji wtryskiwaczy + zrobić próbę przelewową?
stelmacher 12-11-2016, 08:29 koledzy to jest mozliwosc zobaczenia "od góry" czy mam trojkatny czujnik kopiowania turbiny czy ten okragly?
bo nie mam teraz dostepu do kanalu a chcialbym juz zamowic i w pl na weekend sobie wymienic
idefix75 05-12-2016, 19:17 http://allegro.pl/show_item.php?item=6588731046&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62
Panowie czy ten czujnik napewno bedzie pod nasze mondki?
Sprzedajacy pisze ze tak ale podaje jakies dziwne oznaczenia silnika w odpowiedzi
to jest mail od niego po moim zapytaniu
Witam, tak ten czujnik na pewno pasuje na Pańskiego auta.
Dla pewności w MK4 czujnik pasuje do następujących oznaczeń silnika:
-D4204T
-DW10BTED
Dzieki z gory za zainteresowanie
Przemol1974 05-12-2016, 20:27 Panowie czy ten czujnik napewno bedzie pod nasze mondki?
Ja taki miałem.
stelmacher 06-12-2016, 20:33 ja po wymianie popmy cr koszt kompletnej regeneracji wyszedl 3100zl zamowilem wkoncu czujnik kopiowania turbiny cos kolo 200zl z przesylka wyszlo teraz czekam na paczke bo auto faluje gdziej tak przy 2000obrotow napewno na 3 i 4 biegu myslicie ze moze to byc ten czujnik czy raczej wtryski bo wtryski bede sprawdzal i ewentualnie naprawial dopiero mam nadzieje miedzy swietami koszt sprawdzenia jednego z montazem demontazem to okolo 450zl + ewentualna naprawa do 650zł
chyba ze znacie gdzies na dolnymslasku dobry tanszy warsztat to prosze o info
i ewentualnie naprawial
Z tym, że to siemensy są przecież... Coś mi się wydaje, że ta naprawa to może być co najwyżej czyszczenie w cenie naprawy - dobrze to zweryfikuj żeby później zaoszczędzić sobie zbędnego boksowania przy płaceniu i odbiorze auta.
Pisałem wcześniej, że u mnie na falowanie pomogła najpierw wymiana czujnika kopiowania położenia łopatek turbiny (znacznie ograniczyła występowanie falowania), a następnie zmiana mapy całkowicie wyeliminowała problem. Jakieś 2 tygodnie temu w związku z powtarzającym się błędem P2566 podmieniłem czujnik na stary (ten na którym występowało falowanie), problem z błędami i checkiem się skończył, co ciekawe falowanie nie powróciło... Można by wysnuć wniosek, że u mnie pomógł sam remap.
Panowie, też mam problem z falującym przyśpieszeniem przy większych prędkościach i pierwsze co chcę spróbować to wymienić czujnik kopiowania położenia turbiny.
Czy czujnik z poniższego linka na pewno będzie pasował do mojego mondka?
http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-1-6-2-0-hdi-tdci-fv-23-i6674339514.html#thumb/1
Podpowie ktoś czy to na pewno ten czujnik?
maccar, czujnik będzie pasował, prawdopodobnie jest to jakiś chiński zamiennik (tylko przypuszczam) - ciężko powiedzieć jak będzie działał i ile posłuży (na alliexpress jest tego dużo). Lepiej poszukaj z firmy Mellet (trochę droższe). Próbowałem się skontaktować z sprzedającym z wstawionej przez Ciebie aukcji - bezskutecznie.
OK dzięki za odpowiedź.
W takim razie zamówię czujnik firmy Melett.
e:
Czyli rozumiem że ten z poniższego linka będzie do mojego mondka pasował?
http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-melett-1-6-2-0-hdi-tdci-i6588923848.html
Panowie, w końcu nie kupiłem tego czujnika a postanowiłem najpierw spróbować wgrać wirusa "by M-S POWER" i nie wiem jak to wytłumaczyć ale problem z falowaniem zniknął (z czego oczywiście jestem zadowolony).
Czy może mi to ktoś wyjaśnić bo na zdrowy rozsądek to przecież niemożliwe?
Przemol1974 27-03-2017, 19:12 Czy może mi to ktoś wyjaśnić bo na zdrowy rozsądek to przecież niemożliwe?
Tak miałem przed wgraniem nowego softu jak Ty i przeszło :) Wymieniałem wszystko po kolei i nic, dopiero program pomógł.
Hej, gdzie wgrywałeś soft? Mam chyba to samo a jestem z Wrocka. Polecacie jakiś warsztat we Wrocławiu który mógłby to sprawdzić ew. wgrać soft?
Tak miałem przed wgraniem nowego softu jak Ty i przeszło :) Wymieniałem wszystko po kolei i nic, dopiero program pomógł.
gpawel2, soft wgrać ci kolega Polarny również jest z Wrocławia
ew. wgrać soft?
Jaki "soft"? Rozumiem, że wrzucenie mapy "na chybił trafił" ma być receptą na wszelkie dolegliwości...
O tempora, o mores!
kuras1000 29-05-2017, 21:50 Komu z tych co wymienili czujnik kopiowania turbiny rozwiązało to problem na stałe ?
kuras1000 30-05-2017, 22:03 halo halo, proszę o odpowiedź...
w załączniku test z dzisiaj na 6 biegu gdzie widać jak ciśnienie doładowania (MAP) faluje... czy wymiana czujnika kopiowania załatwi temat ?
Robert_Taki 30-05-2017, 23:35 Jaki "soft"? Rozumiem, że wrzucenie mapy "na chybił trafił" ma być receptą na wszelkie dolegliwości...
O tempora, o mores!
Co wg Ciebie oznacza "na chybił trafił"? Nikt nie wgrywa softu na chybił trafił.
Poza tym potwierdzam, podkręcony soft pomaga. Przetestowałem na swoim mondku.
Co wg Ciebie oznacza "na chybił trafił"? Nikt nie wgrywa softu na chybił trafił.
Każdy inny niż hamownia -> analiza -> poprawki -> hamownia to "chybił trafił"...
Robert_Taki 31-05-2017, 09:23 Wszystkie nowe auta są sprawdzane na hamowni?Bzdury piszesz.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
kuras1000 31-05-2017, 10:19 Panowie, prowadzicie jałową dysuksję, a merytorycznie na moje pytanie nikt nie odpowiedział...
Wszystkie nowe auta są sprawdzane na hamowni?Bzdury piszesz.
Auta nie, silniki tak.
Poza tym fabryczna mapa ma spory margines bezpieczeństwa właśnie z powodu niejednorodności parametrów poszczególnych jednostek.
Wrzucanie zmodyfikowanej mapy na jednym aucie do zupełnie innego auta, często gęsto 8-10 letniego, bez sprawdzenia 'przed' i 'po' jest strzelaniem w ciemno, o ile nie wypadało by tego nazwać zwyczajną głupotą...
lucas4891 15-01-2018, 19:14 Witam. Odgrzewam temat. Czy ktorys z kolegow doszedl co to moze byc z tym falowaniem mocy? Ja juz wszystko podmienialem. Wtryski, turbine, sterownik silnika, zaworek sterujacy turbina, czujnik kopiowania turbiny. Te same objawy. Turbina przeladowuje, tzn cisnienie dochodzi do 2.49 bar i zaczyna sie hustawka. Wykres cisnienia taki jak u kolegi kuras1000. Gosciu z Forda mowil mi, ze kiedys dalo sie zrobic adaptacje turbiny, ale Ford wiele takich bajerow im z IDS a pozajumowal. Ciekaw jestem czy to prawda i jakim inym programem moznaby takowa adaptacje wykonac.
To są elektrozawory, po prawej stronie silnika, tj. od strony aku i filtra powietrza. Są pomarańczowo czarne, pierwszy jest od egr a drugi od turbo. Jesli któryś po zgaszeniu buczy to jest kaput i do wymiany, nowy na aledrogo ok 120-130pln.
Mi buczało i też miałem przerywane przyspieszanie. Wymieniłem 2 czujniki na nowe i po kilku zgaszeniach znowu usłyszałem że zabuczał. Zabuczał łącznie z 3 razy po zgaszeniu ale od tamtej pory cisza już pół roku. Dziwne, ale najważniejsze że przerywane przyspieszanie ustało.
Teraz za to przy 2 tys obrotach czuję że ma jakiś taki jakby przeskok. podczas przyspieszania bardzo delikatne zdławienie i potem nagle mocniejsze przyspieszenie. Generalnie odczuwalne jako leciutkie szarpnięcie autem.
Yh, zawsze coś... Tym razem to chyba wina brudnego EGR.
lucas4891 13-03-2018, 18:03 Witam ponownie. Doszedlem do sedna po wielu miesiacach walki. Rozlozylem turbine na czesci pierwsze i wyczyscilem. Zauwazylem, ze jest troche luzu na mechanizmie od geometrii lopatek. Dodam, ze sama geometria przed czyszczeniem chodzila bez oporow. Wiec zaeksperymentowalem i wkrecilem srobke od krancowego polozenia dzwigieki ( tej ktora laczy sie z gruszka) o 0.2 mm. Jak reka odjal. Pozdrawiam.
Wiec zaeksperymentowalem i wkrecilem srobke od krancowego polozenia dzwigieki ( tej ktora laczy sie z gruszka) o 0.2 mm. Jak reka odjal. Pozdrawiam.
Cześć,
Mogę poprosić o dokładny opis lub obrazek o którą śrubkę chodzi?
marcin8087 13-05-2018, 17:34 U mnie pojawił się dodatkowy problem. Ostatnio miałem przyjemność przyjeżdżać drogami naszego zachodniego sąsiada i sprawdzić swoje auto. Niestety przy prędkości 185 km/h zaczął delikatnie falować i więcej nie chciał już iść. Do tego wszystkiego jak zwolniłem to przy przyspieszeniu znowu do wyższych prędkości słychać jakby buczenie/świst lub inny dźwięk, ale pojawia się tylko przy mocnym obciążeniu. Auto przy 185 km/h zachowuje się jakby miało kaganiec założony. Kiedyś jechałem nim 200 i nie było problemu rozpędzić się do tej prędkości. Oczywiście problem z przerywaniem przy ok 2000 tyś obrotów i prędkości 80 km/h też mnie dotyczy. Czy coś jesteście w stanie poradzić, zwłaszcza na tą pierwszą opisaną przypadłość?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
lucas4891 13-05-2018, 20:09 Cześć,
Mogę poprosić o dokładny opis lub obrazek o którą śrubkę chodzi?
To jest srobka M6 na imbus z nakretka kontrujaca. Innej sroby nie ma
Bump: U mnie pojawił się dodatkowy problem. Ostatnio miałem przyjemność przyjeżdżać drogami naszego zachodniego sąsiada i sprawdzić swoje auto. Niestety przy prędkości 185 km/h zaczął delikatnie falować i więcej nie chciał już iść. Do tego wszystkiego jak zwolniłem to przy przyspieszeniu znowu do wyższych prędkości słychać jakby buczenie/świst lub inny dźwięk, ale pojawia się tylko przy mocnym obciążeniu. Auto przy 185 km/h zachowuje się jakby miało kaganiec założony. Kiedyś jechałem nim 200 i nie było problemu rozpędzić się do tej prędkości. Oczywiście problem z przerywaniem przy ok 2000 tyś obrotów i prędkości 80 km/h też mnie dotyczy. Czy coś jesteście w stanie poradzić, zwłaszcza na tą pierwszą opisaną przypadłość?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Sprawdz caly uklad doprowadzena powietrza pod wzgledem szczelnosci.
Mozesz zrobic jakies logi cisnienia doladowania i cisnienia na szynie, o ile cos sie da zobaczyc po tym virusie
Ja poradziłem sobie z problemami szarpania podczas stałej prędkości (80-90 km/h, 4 bieg) oraz notorycznymi szarpnięciami (ale jednostajnymi) podczas przyspieszania powyżej 140 km/h, potem już nawet od 120 km/h, regenerując we własnym zakresie pompę wtryskową.
Walczyłem z tematem szarpania mniej więcej od 200 tysięcy km (nalot przed regeneracją ok. 395 kkm). Czasem wymiana EGR, czasem zaworów sterowania podciśnieniem "pomagały". Potem padł mi zawór PCV (sterowania wysokim ciśnieniem) na pompie wtryskowej, wymiana – auto wróciło, szarpanie i tak i nie – losowo.
Ostatnio szarpania zaczęły się nasilać i po rozmowach z kilkoma panami zajmującymi się układami CR usłyszałem, że: "Panie, pompa to raczej nie, moim zdaniem wtryski". Niestety, standardowa śpiewka. Nie dając im wiary i słysząc o kosztach w przedziale 200-4000 zł, do tego w przekonaniu że uszkodzone wtryski leją i auto dymi lub chodzi nierówno prawie cały czas, stwierdziłem że sam to zrobię.
Potwierdzeniem że pompa wtryskowa może być dobrym tropem była wymiana krzyżaka na wałku pompy. Auto od razu odżyło, szarpanie nie ustało, ale "poziom szarpania" cofnął się o dobre 100 kkm, szarpało dopiero od 150-160 km/h i nie za każdym razem. Szarpnięcia przy stałej jeździe na 4 biegu zniknęły.
W związku z tym zamówiłem wszystkie elementy które da się wymienić w pompie oprócz 3 sekcji wysokiego ciśnienia bo akurat nie znalazłem ich dostępnych na szybko – czyli do wymiany miałem: flanszę z oringami, wałek z krzywką, sprzęgło wałka, pierścień pompy pośredniej i wszystkie uszczelnienia.
Po rozebraniu pompy okazało się że wałek był już solidnie przegotowany (spalony) i wyrezany na każdym miejscu styku czy to z twarzą flanszy, czy też sprzęgłem lub pompą pośrednią. Do tego okazało się że metalowy talerz z przeciwwagą na sprzęgle urwał się i kręcił się razem z wałkiem. Wyczyściłem wszystkie bebechy w myjce ultradźwiękowej – łącznie gdzieś do 6h w temperaturze 65 stopni.
Pompa złożona, pomalowana podkładem i lakierem, śmiga jak ogień. Żadnych przerwań podczas przyspieszania, lepsza zbiórka z dolnych obrotów. Z innych elementów, teraz nawet gdy się*zapomnę na 5 biegu i obrotach typu 1600-1800 depnę podłogę to nie dostaję mocnego kopa z dwumasy.
Być może do wymiany byłyby sekcje wysokiego ciśnienia, ale zostawiłem sobie temat na potem (koszt łączny sekcji to 600-800 zł). Nie wiem jak zachowują się nowe, ale moje nie miały widocznych okiem uszkodzeń i wszystkie mniej więcej chodziły podobnie na tłoczkach. Bez tego, koszt elementów składowych zamknął się w ok. 1400 zł brutto i łącznie kilkunastu godzinach mojej pracy (pierwszy raz:))
Zdjęcia poglądowe w załączeniu.
Wnioski na przyszłość: w tego typu pompie jak najszybciej trzeba wymieniać krzyżak napędowy osadzony na wale pompy i wpuście wałka rozrządu. Mi zaczęło szarpać odczuwalnie już przed przebiegiem 190 tysięcy km przy prędkościach autostradowych. Nic się drastycznie nie rozleci, auto nie stanie z tego powodu, ale dalsza eksploatacja będzie tylko procesem degeneracji tych elementów. Najpierw pada krzyżak, wyrabia się na wałku i tworzą się luzy, przez nie wałek powoli przestaje pracować osiowo i wszystkie inne elementy na wałku powoli rezonują. Dalsza historia jak na początku.
Jestem ciekaw jak sytuacja wygląda w pompach Delphi, poliftowych, gdzie mają inny napęd i oczywiście trochę inną konstrukcję.
Z ciekawostek – myślę że między bajki można włożyć historię o opiłkach w filtrze paliwa które uszkadzają wtryski i że opiłki pochodzą z pompy wtryskowej i to niszczy. Owszem, być może jak ktoś nie wymienia filtra paliwa (ja wyrzucam co 15 kkm). Mój wałek widać w załączeniu, opiłków właściwie nigdy nie stwierdziliśmy podczas wymiany filtra. A jedyne skąd mogą one być*to zebrany wałek, obudowa pompy raczej się nie podda, krzywka też nie przeszlifuje wnętrza bo ma przynajmniej po 5mm do ścianek i jest odbijana przez sekcje wtryskowe.
marcin8087 14-05-2018, 11:26 Sprawdz caly uklad doprowadzena powietrza pod wzgledem szczelnosci.
Mozesz zrobic jakies logi cisnienia doladowania i cisnienia na szynie, o ile cos sie da zobaczyc po tym virusie
Jak się z tymi logami uporać? Tzn co dokładnie masz na myśli?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
marceli1000 14-05-2018, 13:40 Witam,
U mnie również szarpania i efekt falowania podczas przyśpieszania.Diagnoza postawiona:zbyt niskie ciśnienie paliwa.Do dalszej weryfikacji po wyjęciu wtryski i pompa a potem regeneracja zużytych części.Koszty max.to 4600 zł.w skład tego wchodzi regeneracja wszystkich wtrysków i pompy.Mam nadzieje że coś mam sprawne i koszt będą mniejsze.
lucas4891 14-05-2018, 17:10 Jak się z tymi logami uporać? Tzn co dokładnie masz na myśli?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Chodzi mi o to, zeby sprawdzic czy pompa wysokiego cisnienia wytwarza wystarczajace cisnienie i czy Ci turbina nie przeladowuje
Bump: memphis to ciekaw jestem ile kosztuja czesci do kompleksowej regeneracji pompy??
To jest srobka M6 na imbus z nakretka kontrujaca. Innej sroby nie ma
Jest szansa dostać się tam z turbiną na samochodzie?
Domyślam się, że u Ciebie problemem była przeładowująca turbina, jak skręciłeś ogranicznik to tak naprawdę zmniejszyłeś maksymalne wychylenie łopatek, a co za tym idzie max ciśnienie doładowania. Czy tak?
Ja mam podobny problem i chciałbym go rozwiązać:)
lucas4891 14-05-2018, 20:14 Da sie dojsc bez demontazu turbiny.
Od spodu silnika, tylko pare pirdol trzeba zdemontowac.
Tak problemem byla przeladowujaca turbina. Zbyt duze luzy na mechanizmie od sterowania geometria.
Czasami pomaga wymiana czujnika kopiowania turbo.
Z ta regulacja to trzeba dosc ostroznie. Musisz miec suwmiarke i zmierzyc ile wystaje ta srobka, zeby ewentualnie moc wrocic do ustawienia fabrycznego.
Ja to robilem w kilku etapach. Jesli wkrecisz za bardzo, to silnik bedzie zamulony i wywali blad regulacji turbiny.
Bump: Teraz laduje max. 2.30 bar, a wczesniej dochodzilo do wartosci 2.49, ale w rzeczywistosci moze i wiecej, bo czujnik wiecej niz 2.49 bar nie pokarze.
Ale warto sprawdzic sam czujnik. Ja podpinalem pompke reczna z manometrem i sprawdzalem, czy wartosci na kompie pokrywaly sie tymi na manometrze.
Nie zapomnij, ze czujnik pokazuje wartosc bezwzgledna- czyli sumarycznie z cisnieniem atmosferycznym- czyli o okolo 1bar wiecej niz manometr
Dzięki za info,
Będę walczył. Dam znać czy się udało.
Bump: memphis to ciekaw jestem ile kosztuja czesci do kompleksowej regeneracji pompy??
Patrząc w ten sposób - koszt nowych sekcji 600-800 zł, zawór PCV - 250 zł, zawór VCV - 600-800 bo już*nie produkują, kiedyś chodził po 300-380 zł. VCV raczej nie pada, da się*go ładnie wyczyścić.
Jeśli chodzi o test ciśnienia to oglądałem gdzieś próby pomiarowe i pan generalnie podpina wałek do silnika elektrycznego i odpala (nie wiem z jaką ilością*obrotów), pomiar na wyjściu na wtryski powinien wskazywać w granicach ok. 500 MPa. Nie wiem czy akurat dla tej pompy. W QXBA ciśnienie na FRP to jakieś 300-350 MPa.
lucas4891 15-05-2018, 16:52 Tak sobie gdybalem wczesniej, ze kolo 2000 PLN moze wyjsc, ale nie znalazlem nigdzie czesci do regeneracji sekcji i kupilem w koncu nowa. Koszt nowej pompy 663 Euro.
To i tak nie najgorzej bo chyba niektorym kolegom z forum zaspiewano za regeneracje 2500 PLN.
januszo76 17-05-2018, 14:30 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie wymiany czujnika kopiowania turbiny. Mianowicie czy po jego wymianie trzeba jeszcze dokonywać kalibracji wartości czy wymiana sztuka za sztukę i to wszystko.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie wymiany czujnika kopiowania turbiny. Mianowicie czy po jego wymianie trzeba jeszcze dokonywać kalibracji wartości czy wymiana sztuka za sztukę i to wszystko.
Ja u siebie w silniku DW10C musiałem zrobić adaptację czujnika kopiowania bo inaczej wywalał błąd P2263 i usterka silnika. Po adaptacji błędu nie ma ale falowanie nadal występuje. Przedtem wymieniłem już zaworek sterujący turbo
A jest ktoś w stanie podać numer części dla tego czujnika kopiowania turbo?
mondeomikall 21-06-2018, 00:43 Witam, ostatnio podczas ostrej jazdy na A2 auto wpadło w tryb awaryjny. Kiedyś falowal na wysokich biegach, obecnie już na każdym. Co ciekawe im większe obciazenie, 4osoby, tym bardziej wręcz szarpie. Objawy wymagają się przy wysokich temperaturach.
Podczas jazdy komp pokazuje że turbo daje 2.5bar ale gdy faluje spada do 2.2 i znów idzie do 2.5bar. Czasem temu "potknieciu" towarzyszy krótki świst jakby uciekalo doładowanie. Auto jedzie z pewnym oporem, jak gdyby nie dostawał ciśnienia.
Kiedy ostatnio wymienialiscie filtr paliwa?
U mnie zniknelo falowanie po wymianie filtra paliwa.
Nie twierdze, ze wszedzie przyczyna jest filtr, ale chyba bede go wymienial co wymiane oleju, a nie co druga.
mondeomikall 21-06-2018, 09:14 Między czasie już wymieniałem filtr paliwa ale falowanie pozostało. Będę szukał nieszczelnosci od turbiny do IC i spowratem. W tym kierunku podpowiada mi ten świst.
mondeomikall 24-06-2018, 22:15 Witam, problem rozwiązany, przy użyciu tokarki zrobiłem tester szczelnosci i udało się zlokalizować usterkę, teraz mondeo idzie równo do przodu. Gdyby ktoś potrzebował taki tester proszę pisać mikall86@wp.pl pozdrawiam.
P. S.
Mechanik chciał na początek zrobić mi koszty na 1400+ robocizna z wymianą turbiny... za kilkadziesiąt pln sam naprawiłam.
Witam, problem rozwiązany, przy użyciu tokarki zrobiłem tester szczelnosci i udało się zlokalizować usterkę, teraz mondeo idzie równo do przodu. Gdyby ktoś potrzebował taki tester proszę pisać mikall86@wp.pl pozdrawiam.
P. S.
Mechanik chciał na początek zrobić mi koszty na 1400+ robocizna z wymianą turbiny... za kilkadziesiąt pln sam naprawiłam.
gdzie nieszczelność była?
januszo76 10-09-2018, 20:08 Witam . U mnie problem falowania mocy podczas przyspieszania ustąpił po wyczyszczeniu kolektora ssacego i zaworu egr . Kolektor mega syfu szczególnie na 1 cylindrze ok 50%, egr niby tak brudny nie był ale po wyjęciu jak ustawiłeś ręcznie mechanizm tak stał. Wyczyszczony złożony a autko NIE TO SAMO. Sama frajda z jazdy
Faluje mi od lat a od roku jak przyspieszam szybko od 3 ciego biegu i wyższego to włącza się awaria silnika.
Niedawno pojawił się dziwny dźwięk przy wyłączaniu silnika https://youtu.be/Em1odP8e3lY myślicie, że to ten zawór zwrotny o którym pisaliście? Ktoś mi powiedział, że to od klimatyzacji.
Nie wiem kto by se z tym poradził w Bydgoszczy. Byłem u mechanika ale ten rozłożył ręce.
Kup zawór, sam sobie wymienisz to żadna sztuka
Tak tylko pytanie czy ten dźwięk to od tego zaworu czy nie. Co ciekawe dopóki zimny chodzi ładnie i nie ma tego dźwięku po wyłączeniu stacyjki (raczej chyba.. Będę obserwował)
Jeszcze nie patrzyłem gdzie dokładnie jest ten zawór i ile kosztuje.. Widziałem linki do zdjęć ale bez zdjęć :/
michaael15 05-01-2020, 17:23 Mam identyczny dźwięk i również sporadyczne falowanie przy przyśpieszaniu. Mówimy tu o zaworku N75? Tylko jak utrafić czy to od turbiny czy od EGR?
Tak, piszemy o zaworku N75. Ja u siebie wymieniłem ob dla świętego spokoju. Nie kosztuje to nie wiadomo ile a drugi raz nie podchodzę i mam spokój i cisza po zgaszeniu auta. Auto przyspiesza normalnie i tyle jest tak jak powinno być
U mnie to jak się rozgrzeje silnik i przyspieszam mocno na 3jce lub wyższym to się włącza awaria silnika i organicznie mocy. I w ogóle jak by 1/4 koni stracił (jak jest ciepły).
Ok to przelece jeszcze raz cały temat poszukam jak to wymienić i gdzie to jest. Jakoś nie widziałem żadnych zdjęć.
https://youtu.be/rG80Nqqox6k
Tutaj jest tutek jak go przeczyścić choć pewnie to nie jest mondeo.
Tutaj w mondeo! To samo co u mnie. Ciekawe o ile będzie lepiej chodził.
https://youtu.be/8p0gvTPf0qY
I tutek wymiany w mondeo mk4 tylko nie po polskiemu:
https://youtu.be/tvxi6-TWcSM
lucas4891 05-01-2020, 18:55 Czyszczenie elektrozaworu to pudrowanie za pszeproszeniem starej baby.
Wymien na nowy
Jakby co to mam taki zawór nowy oryginał na sprzedaż w dobrych pieniądzach.
Oczywiście że wymienię. PM do rajman już wysłałem.
michaael15 05-01-2020, 22:49 A takie pytanko, bo na allegro są dwie różne ceny za taki zaworek, czymś się różnią?
https://allegro.pl/oferta/nowy-zawor-turbiny-n75-ford-mondeo-mk-iv-2-0tdci-7535876596
https://allegro.pl/oferta/zawor-n75-cisnienia-turbiny-ford-focus-iii-2-0tdci-8830036107
Te tańsze to koleś wysyła chińskie podroby chyba
Zobacz komentarze negatywne.
Dzisiaj wymieniłem. Nie buczy przy gaszeniu Ale nadal załącza się awaria silnika przy mocnym przyspieszeniu na 3 biegu i wyższych.
Wie ktoś jak najlepiej znaleźć przyczynę?
Mam kabel do komputera ale jak mechanik jechał ze swoim programem to nie mógł zarejestrować zapisać przebiegu monitorowanych parametrów - tylko w trakcie mógł patrzeć no i niestety nic nie wypatrzył:/
Ja podejrzewam jeszcze nieszczelność w układzie dolotowym ale co ja tam wiem.
nkluivert 10-01-2020, 09:04 Może czujnik kopiowania turbo siada i dlatego takie objawy, znajduję się on na turbinie.
bartecki92 10-01-2020, 09:10 U mnie czujnik kopiowania turbo siada na 100% bo na 5-6 biegu faluje przy pelnym gazie, ale błędu nie wywala. Pojawiał mi się błąd jak pękł przewód turbo, ten najkrótszy zaraz za turbiną. Awaria silnika i zmniejszona moc.
Ale to było ewidentnie słychać, jak wcisnąłem gaz to jakbym włączył nawiew w samochodzie na max, jak odkurzacz.
Tobie może nawalać czujnik ciśnienia w kolektorze, turbo powietrze podaje ale jest błędne wskazanie tak jakby powietrze gdzieś uciekało i wchodzi w tryb serwisowy.
U mnie czujnik kopiowania turbo siada na 100% bo na 5-6 biegu faluje przy pelnym gazie, ale błędu nie wywala. Pojawiał mi się błąd jak pękł przewód turbo, ten najkrótszy zaraz za turbiną. Awaria silnika i zmniejszona moc.
Ale to było ewidentnie słychać, jak wcisnąłem gaz to jakbym włączył nawiew w samochodzie na max, jak odkurzacz.
Tobie może nawalać czujnik ciśnienia w kolektorze, turbo powietrze podaje ale jest błędne wskazanie tak jakby powietrze gdzieś uciekało i wchodzi w tryb serwisowy.
Tak miałem na początku. Przyspieszałem sobie na 5tce albo 6tce a on falował.
Teraz doszło przełączanie w tryb serwisowy przy mocnym przyspieszaniu na 3biegu lub wyższym.
Żadnego szumu nie słyszę.
O tym mówicie? Pewnie przydało by się przeczyścić albo wymienić?
https://www.youtube.com/watch?v=rvQJbAG1Iw4
bartecki92 13-01-2020, 08:05 Jak falował to znaczy, że ta geometria chodziła.
Teraz jak wywala błąd to pewnie pogorszenie objawów. Nie chce już przeszukiwać całego tematu, ale wymieniałeś ten czujnik kopiowania turbo?
Nie.
Pewnie by się przydało przeczyścić EGR i dolot?
A to się da sprawdzić wyłączając coś czy trzeba w ciemno kupować i wymieniać a jak nie pomoże to szukać dalej?
bartecki92 13-01-2020, 13:39 99% przypadków takiego falowania to czujnik kopiowania turbo.
1% tych przypadków to pompa wysokiego ciśnienia i problem z wałkiem.
Mój typ to sytuacja w której na tyle padł Ci ten czujnik, że komputer wyrzuca tryb serwisowy. Ten czujnik kopiowania turbiny ściśle współpracuje z czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym i zaworem turbiny.
Czujnik do dostania za ~140zł na portalu aukcyjnym i od tego bym u Ciebie zaczął.
Zasyfiony dolot i EGR może być przyczyną kopcenia i delikatnego braku mocy. Czasem EGR może powodować tryb serwisowy silnika, ale raczej nie ma wpływu na falowanie mocy przy przyspieszaniu, więc od tego bym się odkleił.
Po wymianie zaworka ciśnienia raczej przestał mi falować i dostał lepszego kopa.. sprawdzę to w drodze do domu jeszcze raz.
Bo mówisz że 99% przypadków falowania to ten czujnik kopiowania więc jeżeli się okaże że już nie faluje tzn. że pomogła wymiana tego zaworka, który jednak też ma coś wspólnego z ciśnieniem.
Wtedy warto będzie sprawdzić czy przeczyszczenie EGR nie pomoże.
I wtedy wymiana czujnika kopiowania nie ma sensu (jak nie będzie falować a błąd nadal się pojawia)?
Wieczorem poszukam tego błędu co mi wyskakuje choć pewnie zbyt dużo to nie pomoże.
A może drugi zaworek też trzeba by było wymienić skoro pierwszy padł to może i drugi umiera (wymieniłem ten bliżej podszybia bo hałasował po wyłączeniu stacyjki).
bartecki92 13-01-2020, 13:55 Jeden zaworek jest od zmiennej geometrii turbo a drugi od klapy gaszącej. Jeśli nie buczą to raczej będą okej.
Gdyby falowanie przeszło a nadal pojawiał się błąd to czujnik kopiowania turbo bym pominął i sprawdził EGR, ewentualnie wyciągnął z dolotu wszystkie czujniki i przeczyścił (przepływomierz, czujnik ciśnienia w kolektorze i czujnik temperatury powietrza zasysanego powietrza)
P010F-00 Mass or Volume Air Flow Sensor A/B CorrelatioAn E8
Skoro mi buczał tamten przy gaszeniu silnika to pewnie był od klapy gaszącej?
Więc skoro mam problemy przy mocnym przyspieszaniu to możliwe, że drugi zaworek (od zmiennej geometrii turbo).
Choć po kodzie błędu pewnie musi być coś z powietrzem a błąd wskazuje na przepływomierz. Tylko mi się nie chce wierzyć, że się popsuł. Często się to zdarza w mondeo mk4?
BTW on jest idealnie czysty - mimo tego kiedyś go czyściłem co nic nie pomogło ani wtedy nie zaszkodziło.
bartecki92 14-01-2020, 09:30 Po zgaszeniu oba mogą buczeć bo popuszczane jest wtedy podciśnienie i tu i tu, jeden puszcza klapke gaszaca po zgaszeniu a drugi puszcza sztangę turbiny.
Spróbuj przejechać się z odpiętym przepływomierzem, może zauważysz jakaś zmianę, w 2.0 TDCi to nie jest rzadko padająca część.
Jak odepniesz przepływkę to może wyskoczyć check engine, nie przejmuj sie, jak odpalisz i troche pojezdzisz po podpieciu to zniknie.
Wyłączyłem przepływomierz w czasie jazdy (po kilkunastu minutach od uruchomienia) i dzięki temu się nie pojawił w ogóle błąd i nie występował przy przyspieszaniu :D !
Potem jak zgasiłem samochód i odpaliłem z odłączoną przepływką to pojawił się błąd ale fordzik nadal jeździł prawidłowo - nie mogłem go wprowadzić w tryb awaryjny i przyspieszał bez zastrzeżeń.
Czy na podstawie tego mam pewność, że przepływomierz jest walnięty?
Czy zanim zabiorę się za jego wymianę nie warto by było przeczyścić dolot i EGR?
W końcu jeździ bez czyszczenia już 12 lat - prawie 300 tyś. km
bartecki92 15-01-2020, 12:48 No to mamy winowajcę, najlepiej to najpierw na próbę podmienić, ale jak nie masz nikogo z tym silnikiem to kupuj nowy i montuj, wszystko wskazuje właśnie na MAFa. Błąd sam zniknie jak podłączysz kostkę, zazwyczaj po 2 przejażdżkach (odpalenie i zgaszenie)
Przeczyścić dolot i EGR zawsze warto, jeśli jesteś w stanie rozebrać i złożyć tak, żeby śrubki nie zostały to czemu nie, tylko ściągnięcie kolektora wiąże się z wymianą uszczelki bo ściąga się to razem z pokrywą zaworów i warto to zrobić.
Ja też wymieniałem Zaworki, czujnik kopiowania turbo... i dalej falował. Winowajcą okazała się uszczelka przepustnicy, była już stara i nie trzymała. Po wymianie samochód przestał dymić, nie ma falowania mocy i ma kopa :D
Jaką przepływkę kupić? Pomóżcie?
Idzie zwariować. Od 30zł używki do chyba 1tyś nówki.
Pogięło?
Jutro jeszcze posprawdzam oscyloskopem moją przepływkę.
Zajefajny materiał znalazłem o tym na youtubie (nie mój samochód ale zasady te same)
https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c
Koleś straszy że Bosha przepływka w starym mondku to się rozkalibrowywuje po odkręceniu od obudowy :( I weź tu kup sam czujnik?
matsen
No mi pomogła wymiana zaworka.
Wtedy pozostał moment przechodzenia w tryb awaryjny co załatwiło odłączenie przepływki.
Teraz mam takiego kopa, że muszę poprawić zbieżność i będę jeszcze porównywał z innymi samochodami bo coś za łatwo gubię przyczepność.
karmelek88mk3 21-01-2020, 16:59 Oobe u mnie tez szybko gubi, dziwne to dla mnie troche na 2 lekko gazu dam i kola w miejscu bezmala, jezdzilem dizlami roznych marek ale w nich nie bylo to tak odczuwalne.
Bump: Oczywiscie chodzi o 2.0 140 tdci
Mi coś namieszali ze zbieżnością. Zrobił się podsterowny. Na oponach widzę nierówne zużycie.
Przy jakiejś naprawie.. Łożyska koła albo wcześniej.
Przez 8 lat jeździłem i było super. Dopiero jak się wzięli mechanicy za drobne naprawy do wystartowały usterki.
Witam,
Dzisiaj wymienilem zawór podciśnienia (buczał po zgaszeniu i przy przyspieszaniu skakaly obroty). Przed wymiana wyskakiwał błąd P003. Po wymianie zawór nie buczy i obroty wróciły do normy, lecz po chwili jazdy niestety wyskoczył znowu komunikat "awaria silnika" .. Po podpięciu obd wyskoczył błąd P2263 (85). Ktoś mial podobny problem? Możliwe że to czujnik kopiowania turbo?
Sprawdź jeszcze raz wtyczki w zaworkach, węże od turbo i co ciekawsze filtr paliwa, żadne to koszty a efekt może być zaskakujący.
Sprawdź jeszcze raz wtyczki w zaworkach, węże od turbo i co ciekawsze filtr paliwa, żadne to koszty a efekt może być zaskakujący.
Wtyczki w których zaworkach? Zaworek podciśnienia jest założony nowy. Wszystkie filtry wymieniałem w styczniu (paliwa też). A co do węży, nie wyskakiwał by już wcześniej ten błąd (przed wymiana zaworka) gdyby były gdzieś nieszczelne? Przed wymiana wyskakiwał tylko P003 a ten P2263 wyskoczył po wymianie
lucas4891 12-02-2020, 20:55 Sprawdź czy się łopatki zmiennej geometrii nie zacinaja
W jaki sposób mogę to sprawdzić?
lucas4891 12-02-2020, 21:05 Duża strzykawa wpinasz się w przewód podciśnienia aktuatora turbiny i obserwujesz od spodu auta czy pracuje płynnie i pełnym zakresie.
Jak masz forscana to możesz sprawdzić wskazania czujnika kopiowania turbo ze strzykawa w ręku. W polifcie są podawane w % jak się nie mylę
Dzięki bardzo jeszcze jedno, jak dodaje mu gazu w miejscu powyżej 3000 obrotów to błąd nie wyskakuje, pojawia się on dopiero przy ruszaniu z dodaniem gazu (mam w automacie) , wcale mu nie trzeba mocno depnąć żeby wskoczył na tryb awaryjny, to mnie najbardziej zastanawia
lucas4891 13-02-2020, 17:29 to sprawdz do jakich wartosci dochodzi cisnienie doladowania. W poliftach z butem w podlodze powinno dochodzic do 2.5 bar jak sie nie myle
mmarcino82 29-06-2021, 23:00 Czy ma ktoś może patent na odkręcenie 3 śrubek od czujnika kopiowania turbiny? Dzisiaj próbowałem je odkręcić ale nie idzie, tzn. szybciej zmiele śrubokrętem niż uda się odkręcić.
Objawy w moim 2.0 Tdci 140km.
Początkowo było falowanie silnika, po jakimś czasie doszło do tego "awaria silnika" (pomaga wyłączenie i ponowne wlaczenie silnika. Wymieniłem czujnik kopiowania turbiny (najtańszy Chińczyk z allegro za 120zl.) Na 2/3 miesiące problem jakby zniknął ale znów się pojawił. obecnie prawie cały czas jeżdżę z "awarią" silnika bo błąd pojawia się już po kilku km po skasowaniu. Czy wymienić ten czujnik jeszcze raz? Może są jakieś lepsze (trwalsze) na rynku? Czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Ps. Czy się różni czujnik kopiowania turbo od tego wyżej wspominanego n75? Wygląda że to nie jest to samo?
Dzięki za pomoc!
Ja jeżdżę kilka lat z lampka awaria.
Musiałem odłączyć przepływomierz żeby pozbyć się falowania i ograniczenia mocy silnika, który pojawiał się często podczas wyprzedzania.
Witam. Mondeo 2.0 Tdci polift . Auto przy mocnym przyspieszaniu szarpie. Przy delikatnym wciskaniu gazu tak tego nie czuć. Szarpanie zaczyna się od 2 tys obrotów i od 3 biegu. Wtryski , pompa po regeneracji , czyszczony cały układ paliwowy, dwumasa wymieniona, poduszka silnika wymieniona górna od strony rozrządu, wymieniony zaworek podciśnienia sterujący turbina. Egr sprawdzany na kompie i przy przyspieszaniu zamyka, turbina przy pedale w podłodze daje około 250 . Tylko w programie IDS widnieje błąd P0299 (zbyt małe ciśnienie turbo). Co może być jeszcze przyczyna ?
|