Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 1.8 TDCI 125km jak to jest z tym rozrządem?
Witam serdecznie wszystkich po dłuższej przerwie,
Od 2 dni jestem świeżo upieczonym właścicielem MK4. Szukałem na forum,jest sporo tematów,ale żaden nie rozwiewa mich wątpliwości. Wcześniej mając MK3 TDDi maiłem jeden łańcuch,który napędzał cały rozrząd. W obecnym silniku doczytałem,iż występuje pasek oraz łańcuch. Doczytałem też,iż modele do 10.2007 mają zakładany łancuch zamiast paska. Mój model nosi literę Y w VIN,gdzie do tej do tej daty były podobno zakładane łańcuchy ( info z forum).
Czy jeżeli okaże się,że faktycznie mam łańcuch zamiast paska to oznacza,że mam dwa łańcuchy? Czy występuję zawsze opcja łańcuch -pasek, pasek - pasek? Pytanie może tendencyjne,ale podobno nie ma głupich pytań...
Na forum jest już wszystko o tym silniku. Opcja z dwoma łańcuchami nie występowała. Od tej daty, którą podałeś, są dwa paski: suchy (góra) i mokry, tzn. moczony w oleju silnikowym (dół).
Tu masz film o tym dolnym:
https://www.youtube.com/watch?v=wjYijBJpKzc
(polecam komentarz w okolicach 3:20-3:30)
Kurczę,to ja już sam nie wiem, teraz znalazłem artykuł,gdzie napisane jest,że paski w oleju Ford wrzucał po 2008r http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/czesci/375.html
Od 2008 to w fokusie. Tu masz szczegółową informację od kiedy jest mokry pasek w jakim modelu:
http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244.html
Dziękuję Ci za zainteresowanie tematem. Sprawdziłem VIN na stronie Forda
Wyszło mi coś takiego:
Data produkcji
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/4ENZURYJY4/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/4ENZURYJY4)
A na podstawie VINu Y to październik więc sam już nie wiem...
Co o tym sądzisz?
Bump: Już wiem na co źle popatrzyłem. Przy rozszyfrowywaniu kodu nie zwróciłem uwagi,że podane są różne roczniki adekwatne do liter np. rocznik 2008 y to październik a rocznik 2007 w y to czerwiec.
W takim razie mogę rozumieć,że mokry w moim przypadku jest na łańcuchu,czy może się myle? :)
Wygląda na to, że masz jedną z ostatnich sztuk z łańcuchem. Ale na twoim miejscu sprawdziłbym w kilku źródłach.
Sprawdzę u mechanika tak czy inaczej. Da sie to stwierdzić bez rozbierania połowy silnika?
podaj vin to na pewno ktos z kolegow ci powie co u ciebie siedzi
Byłoby super.
WF0GXXGBBG7Y42739
Można wykręcić napinacz kasety i zobaczyć jaka ma końcówkę: jak płaską to pasek, a jak wypukłą to łańcuch. Do napinacza jest w miarę dobry dostęp po zdjęciu zbiorniczka płynu chłodzącego.
Dzięki za odpowiedź. Myślę, że mechanik ogarnie temat.
Napisałem jeszcze do 2 dużych sklepów internetowych z prośbą o weryfikację numeru VIN pod kątem rozrządu. Czekam na odpowiedź.
PS . A jak to jsest z "górnym rozrządem"? Tam siedzi pasek to na pewno. Co ile powinno się go wymieniać? Ostatnia wymiana była ok 60tys temu przez poprzedniego właściciela.
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=061780AE5D8386746 D565F501080271D.fcvas509
Tu wpiszesz VIN i dostaniesz komplet informacji na temat okresowych wymian (i nie tylko).
Można wykręcić napinacz kasety i zobaczyć jaka ma końcówkę: jak płaską to pasek, a jak wypukłą to łańcuch. Do napinacza jest w miarę dobry dostęp po zdjęciu zbiorniczka płynu chłodzącego.
Moze ktoś pokazać gdzie dokładnie znajduje się ten napinacz ?
http://eucatparts.com/imgbank/cat/fo/0024/C002454403.jpg
6284A/B. Łeb sześciokrotny widać od góry patrząc znad paska alternatora.
https://lh3.googleusercontent.com/-2t2Pdjsfw5I/VmCTH-868jI/AAAAAAAAaas/tFEjErZfh_IxqyMPPI57kuXGEfgeXCvkACCo/s512/IMG-20151121-00755.jpg
(zdjęcie z mojego auta)
Napinacz wygląda jak śruba. Wersja dla łańcucha jest zrobiona z ciemniejszego materiału.
Rozumiem,że chodzi o to,co zaznaczyłem na zdjęciu?
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/E1CQ8512MO/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/E1CQ8512MO)
Bump: z Ciemniejszego,czyli z takiego?
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/EI8OZQY9L4/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/EI8OZQY9L4)
gregor75 03-07-2016, 16:04 Ostatnia wymiana była ok 60tys temu przez poprzedniego właściciela.
Jak będziesz wymieniał dolny pasek , to zastanów się nad wymianą górnego rozrządu , a przynajmniej samego paska . Wynika to z tego , że przy wymianie kasety trzeba górny rozrząd rozpiąć .
Niestety, pomimo wyginania się przed maską nie udało mi się namierzyć "śruby". Możesz mniej więcej określić gdzie tego szukać? Patrzeć od spodu samochodu,czy od góry?
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/6CAZK68G63/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/6CAZK68G63)
Dużo mnie naprowadziłeś i pomogłeś z tą śrubą,tyle,że mam problem z lokalizacją.
Od góry. Patrz koło paska, od środka auta, to znajdziesz. Może być zabrudzony, więc nie będzie się różnił kolorem od otoczenia.
Sorry,że męczę bułę,ale dasz rade zarzucić jakąs fotką komory silnika i zaznaczeniem lokalizacji mniej więcej,gdzie szukać?
W ty miejscu znalazłem tylko taką
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/JVP7IRHEYM/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/JVP7IRHEYM)
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/P231BU2HR3/1_medium.jpg] (http://fotowrzut.pl/P231BU2HR3)
Zapewne to nie to? Niestety nic tam innego nie widzę,co byłby podobne do napinacza na Twoim zdjęciu,który ma inny kapturek...
annasosnowicz 03-07-2016, 19:55 Wujek dał zdjęcia z fokusa. W mondeo jest ukryty pod wspornikiem pompy wspomagania (po otwarciu maski na pewno nie będzie go widać) - jest też duuużo więcej roboty, żeby wymienić ten napinacz hydrauliczny w mondeo.
A orientujecie sie jakie koszta wymiany ?
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
piotrek305 06-07-2016, 10:41 A orientujecie sie jakie koszta wymiany ?
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
w granicach 2000zł
Anna: co do wymiany samego napinacza to mechanik z aso mówił ze bez problemu mozna wymienić sam napinacz.
|