Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Konserwacja podwozia 1,6tdci 2007r
Witam, chciałbym przeprowadzić konserwację podwozia w moim foczce. Założyłem ten temat, bo nurtuje mnie kilka pytań. Pierwszym jest to, że auto chce sam zakonserwować, i posiadam tzw. "kołyski" do przewrócenia auta na bok i zrobienia spodu, ale mam obawy czy to nie zaszkodzi silnikowi i jego osprzętowi. Chodzi mi o to czy, bez obaw mogę przewrócić auto na bok, na którym spędzi 2-3 dni i nic mechanicznie mu się nie stanie. Proszę o fachową opinie i komentarze. Kolejne pytanie to preparaty jakie powinienem użyć, żeby było to rzetelnie i dobrze zrobione. Moja koncepcja to gruntowne umycie, następnie oczyszczenie, jeszcze raz umycie. Na ogniska rdzy mam zamiar użyć preparatu cortanin. Całe podwozie zamalować podkładem antykorozyjnym, i na koniec rzucić na całość "baranka". Jeśli coś byście zmienili, dołożyli w systemie konserwacji to proszę o dobre rady. Liczę również, na odpowiedź w sprawie mechanicznej silnika i jego osprzętu, czyli czy nie zostanie nic uszkodzone poprzez dłuższy czas leżenia na jednej stronie auta.
pozdrawiam i zachęcam do konwersacji
NoSXe
Phoenix_eu 09-07-2016, 12:47 Tez się nad tym zastanawiam. Troszkę juz mi wychodzi na podwoziu korozji
Nie mam warunków do wykonania takich prac fachowo, wiec planuje odtluscic i pomalować coś w stylu Tectyl.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
ministerq 09-07-2016, 17:25 Jak opróżnisz go z płynów (oleje, chłodziwo), to można przewrócić go na bok. Poduchy silnika powinny wytrzymać, reszcie auta to raczej nie zaszkodzi.
czarli7602 09-07-2016, 17:34 NoSXe bez wypiaskowania szkoda twojego czasu i pieniędzy wydanych na środki.
Baranka odradzam,z zewnątrz suchy jak kamień,pod nim rudzielec ma się bardzo dobrze. Tectyl,jak najbardziej,najpierw porządne czyszczenie korozji i dobry podkład.
Lukasz2525 09-07-2016, 19:06 Dlaczego ma oprozniac z plynow ? W normalnych warunkach uzytkowania to olej i plyn chlodniczy nie docieraja do kazdego zakamarka w silniku ?
jak go przewrócisz na bok to płyny są w pozycji nienaturalnej, parcie może wywalić np. simmery rozrządu albo inne uszczelki ( wału itp. ) tak mi się wydaje
poza tym, dobrze byłoby go wypiaskować jak już masz taką dogodną pozycje
czarli7602 09-07-2016, 19:48 Na kołysce wyciąga się tylko akumulator,część płynu do spryskiwaczy może wyplynąć.
Bump: 2 lata temu konserwowałem swojego focusa,oczywiście z piaskowaniem,fotka teraźniejsza.
Lukasz2525 09-07-2016, 22:45 A jak zakonserowac nadkola ? Nie mam jeszcze purchli , babli , od wewnatrz delikatny nalot pomaranczowego . Dzisiaj polozylem noge na oponie i zdejmujac zahaczylem butem , oderwalem centymetr lakieru od wewnatrz , z zewnatrz na nadkolu nie widac , jest calosc . Podmaluje jakims lakierem do paznokci , ale widze ze lakier juz odszedl od karoserii na tych nadkolach . Jak mozna oddalic w czasie odpadanie lakieru tak jak moje mamie w rok starszej foce juz odpada ?
czarli7602 pięknie to u Ciebie wygląda po tych 2 latach :) chętnie bym się dowiedział, jakie dokładnie użyłeś środki, bo dla mnie to bomba. Co do piaskowania, czytałem trochę i głosy są podzielone, czy usuwać fabryczną warstwę zabezpieczeń antykorozyjnych a część pisze aby ją zostawić i sam teraz jestem w kropce. Chce się dobrze i rzetelnie przygotować do tego zadania, dlatego będę wiercił ten temat dalej tutaj na forum dlatego zachęcam również innych do wypowiadania się.
pozdrawiam
NoSXe
dla mnie jak oryginalna się trzyma i nie ma rdzy to rzeźnia ją zwywać
piaskowałbym tylko tam, gdzie rdza
Bump: dla mnie jak oryginalna się trzyma i nie ma rdzy to rzeźnia ją zwywać
piaskowałbym tylko tam, gdzie rdza
czarli7602 10-07-2016, 18:02 NoSXe nie piaskowałem zdrowych miejsc,zawieszenie było piaskowane całe.Napiszę w skrócie co i czym konserwuję.
1-mycie podwozia gorącą wodą pod ciśnieniem
2-rozkręcenie nadkoli,układu wydechowego,osłon termicznych
3-piaskowanie
4-mycie podwozia
5-suszenie nagrzewnicą
6-umycie podwozia rozpuszczalnikiem
7-oklejenie nadwozia folią,oklejenie wszystkich elementów które nie powinny być pomalowane
8-nałożenie podkładu reaktywnego
9-nałożenie podkładu zamykającego-akrylowego
10-nałożenie ostatniej warstwy na zawieszenie
11-nałożenie warstwy ochronnej na podwozie,nadkola
12-malowanie układu wydechowego,osłon termicznych
13-wtryskiwanie farb zabezpieczających profile zamknięte,drzwi ,maska,progi ,bagażnik,komora silnika,otwory technologiczne
14-odklejanie taśm,foli zabezpieczających
15-montaż nadkoli,osłon,wydechu,kół
koszt takiego zabiegu tzn-farby,rozpuszczalniki,taśmy,folia,ścierniwo,paliwo do nagrzewnicy,myjki ciśnieniowej to około 1000 zł
zdzieranie oryginalnej powloki dla mnie jest niedopuszczalne, jeśli jest ona zdrowa
8-nałożenie podkładu reaktywnego
9-nałożenie podkładu zamykającego-akrylowego
10-nałożenie ostatniej warstwy na zawieszenie
11-nałożenie warstwy ochronnej na podwozie,nadkola
13-wtryskiwanie farb zabezpieczających profile zamknięte,drzwi ,maska,progi ,bagażnik,komora silnika,otwory technologiczne
Jakich dokładnie środków używasz na poszczególnych etapach ?
czarli7602 12-07-2016, 16:21 pilot14
podkład reaktywny novol
podkład akrylowy novol
czarny mat do stali zawieszenie
noxudol 900 podwozie
noxudol 700 profile
Jakim pistoletem nakładać noxudol 900 ? I jak długo on schnie po aplikacji?
Ewentualnie co polecacie na etapie 8-nałożenie podkładu reaktywnego
9-nałożenie podkładu zamykającego-akrylowego gdybym był zmuszony posługiwać się pędzlem (proszę o konkretne nazwy preparatów) ?
|
|