Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Wymiana sprzęgła i dwumasy 2.0 TDCi
Dzień dobry.
Przygotowuje się do wymiany sprzęgła z dwumasą. Do tej pory wymieniałem raz samo sprzęgło, a auto ma już 360.000 km przejechane i pod koniec życia sprzęgła oprócz problemów z wrzucaniem biegów miałem też wibracje i stukoty więc czas wymienić cały zestaw włącznie z wysprzęglikiem.
Pytanie:
W jaki sposób jest przykręcona dwumasa? Czy jest wymagany jakiś specjalny klucz? Torx?
Jeśli tak to jaki jest jego rozmiar i czy są jakieś inne niespodzianki, które mogą mnie spotkać?
Nie chciałbym spotkać się z sytuacją, że rozkręcę pół auta i przez jedną śrubę, nakrętkę czy cokolwiek stracę 2 dni.
Czy jest potrzeby jakiś zestaw montażowy? Do centrowania?
Zobaczę może nagram poradnik jak to demontuję i składam dla potomnych :one:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, sugestie i pomoc.
Mój silnik to: 2.0 TDCi z 2003 roku, 100Kw 136koni. Kod silnika G6DA.
jacekmb1 14-07-2016, 17:32 Tak tam jest na srube nie wiem jak ja nazwac ja mialem taka nasadke w komplecie w domu nasadka wyglada jak * ten znak ja musialem wycinac tak aby dostać sie do tych srub tak mi sie dwumas przestawil a co do centrowania nic nie potrzeba bo inaczej nie zalozysz otwory sa nie centryczne czy jak to nazwac ja przy swoim zaczolem o 10tej a juz o 15tej smigalem.
Czyli coś w rodzaju nasadkowego Torx... Ok, zacznę z rana, bo jeśli nie będę miał tego klucza to dam radę podjechać i dokupić. Wielkie dzięki za info.
Jeżeli chodzi o centrowanie to wycentrować musisz tarczę sprzęgła, wtedy będzie łatwiej trafić Ci wałkiem sprzęgłowym w wielowypust tarczy. Nie wiem też czy nie ma czasem w Twoim modelu docisku tupu SAC ale jeżeli zakładasz nowy docisk to raczej jest on już prawidłowo ustawiony.
Ja mam z innej beczki. Będe wymieniał skrzynie automat na manual i w automacie koło zamachowe jest przykręcone 4 śrubami do konwentera na 4 śruby. Jak to się ma w silniki 2.0 tdci czy ktoś wie, czy przy takiej wymianie też musze wymienić koło zamachowe i dokupić jakieś śruby montażowe.
Rafał A.(antek) 21-08-2016, 22:13 tak koło zamachowe w manualu i automacie masz inne
Rafał.A a czy orientujesz sie czy można zastosować sprzęgło z zamachem z 2.0 16v 228mm do koła dwumasowego z 2.0 tdci 240mm ???
Oraz czy komplet sprzęgło i dwumasa z focus mk3 pasowało by do c-maxa/focusa z 2006r.
Rafał A.(antek) 22-08-2016, 23:02 sprzęgło z zamachem z 2.0 16v 228mm
rozumiem z dociskiem, jak średnice różne, to raczej nie podejdzie, pomijajac nieprawidłowość pracy tarczy na innym kole zamachowym.
Po co w ogóle takie kombinacje?
Po co w ogóle takie kombinacje?[/QUOTE]
Kombinacja taka dsje 6 bieg na trasy a przełożenia 1-5 sa identyczne jak w skrzyni 5 biegowej mtx75.
Rafał A.(antek) 23-08-2016, 02:54 znaczy chcesz wstawić skrzynie 6 biegową (z czego?) i chcesz dopasować sprzegło i koło zamachowe?
Tak skrzynia mmt6 z mondeo mk3 i wiem ze pasuje zestaw sprzegla i dwumasy z 2.0tdci i 2.0 16v. I czy tylko dsne roczniki czy tez podejdzie z focusa mk3 2012 2.0 tdci. Szerzej opisalem sprawe na Focus club polska dzial silnik/skrzynie, a teraz nie mam jak tego skopiowac telefonem
Mam pytanie jeszcze jedno czy wysprzęglik z 2.0 tdci podejdzie do 2.0 16V. Bo kupiłem komplet sprzęgła + dwumasa z 2.0 16v a wysprzęglik już mam ale od 2.0 tdci.
ziutek100 01-09-2016, 07:07 silnik c-max tdci glosno pracuje na wolnych obrotach i jest slaby
silnik c-max tdci glosno pracuje na wolnych obrotach i jest slaby
Ale ja pozostawiam 2.0 16v, i silnik 2.0 tdci mym zdaniem głośno nie pracuje.
Witam.
Mój C-Max to pojazd z pierwszej produkcji, rok 2003, silnik 2.0 TDDI 136, 100Kw. Silnik G6DA
Będę wdzięczny za kilka informacji.
1. Czy żeby zdemontować skrzynię muszę ściągnąć sanki? (jeden mechanik twierdzi, że trzeba)
2 (najważniejsze) Czy muszę odkręcić obie półosie czy wystarczy, że zdemontuję tylko tą od strony kierowcy aby upuścić skrzynię na dół i mieć dostęp do sprzęgła?
To są w zasadzie dwa nurtujące mnie pytania. Sprzęgło i dwumase, mam olej do skrzyni też, tylko zanim się zabiorę za robotę nie chciałbym aby przez jakiś pierdoł coś mi się pokrzyżowało.
Oczywiście dziękuję za wszelkie podpowiedzi, a może jakąś instrukcję?
Szukałem na forum, ale nie znalazłem bardziej szczegółowego opisu.
Dziękuję za uwagę, sugestie i pomoc.
Ad.1 Będziesz musiał sanki zdemontować bo Ci skrzynia nie wyjdzie
Ad.2 Lepiej wyciągnąć całą półoś od strony kierowcy, a od strony pasażera wypiąłbym ją ze skrzyni.Przez to skrzynię będziesz miał lżejszą i lepiej będziesz mógł nią manewrować jak będziesz składał wszystko z powrotem
MIREKTERAZPOLSKA 27-01-2017, 12:03 ad.1 nie
ad.2 tak
szczur4455 03-02-2017, 21:22 Zdemontować sanki żeby wyjąć skrzynie ? :one: Ciekawe co to za mechanik który tak uważa. Spokojnie da się wyjąć cały silnik razem ze skrzynią bez ingerencji w sanki. Jak najbardziej polecam wyjąć obie półosie (to tylko pół godzinki pracy). Dzięki temu unikniesz uszkodzenia przegubów, bo mogą się gdzieś zahaczyć guma pęknie i kolejne złotówki do wydania.
Camellia 04-02-2017, 00:12 Witam, pozwolę sobie zapytać w jakie sprzeglo i dwumase zainwestowałeś? Chodzi mi o markę i cenę. Mnie niestety także "kopnął" ten zaszczyt i muszę wymienić to cholerstwo. Niby mam od nowości czyli staree.. Ale swoją "nieumiejętną" jazdą je dobilam. U mnie cena waha się od 700 do 1000 euro, jednak mechanik dał mi możliwość zamówienia z Polski i twierdzi że najlepsze będzie firmy LUK. W poniedziałek muszę dzwonić i zamawiać... Ceny jednak zwalaja z nóg. Za robociznę dodatkowo 300 euro... A tak w ogóle po czym w ogóle poznać że te części są już "zajechane" bo ja zielona jestem...
szczur4455 05-02-2017, 08:22 Zajechana tarcza nie będzie miała już widocznych ponacinanych rowków. Natomiast sam dwumas nie będzie odbijał po przekreceniu w prawo lub lewo. Może też stukać, mieć duży luz itd. LUK dobra firma ale jak masz możliwość to poszukaj Sachsa.
Witam, pozwolę sobie zapytać w jakie sprzeglo i dwumase zainwestowałeś? Chodzi mi o markę i cenę. Mnie niestety także "kopnął" ten zaszczyt i muszę wymienić to cholerstwo. Niby mam od nowości czyli staree.. Ale swoją "nieumiejętną" jazdą je dobilam. U mnie cena waha się od 700 do 1000 euro, jednak mechanik dał mi możliwość zamówienia z Polski i twierdzi że najlepsze będzie firmy LUK. W poniedziałek muszę dzwonić i zamawiać... Ceny jednak zwalaja z nóg. Za robociznę dodatkowo 300 euro... A tak w ogóle po czym w ogóle poznać że te części są już "zajechane" bo ja zielona jestem...
W Polsce cena kpl. sprzegła z wysprzęglikiem to +/- ok. 2200pln + robocizna ok 300pln. Może warto wybrać się w odwiedziny do rodziny i przy okazji wymienić sprzęgło.
Jeżeli na postoju, na wolnych obrotach trzęsie silnikiem, czuć drgania, to najczęściej dwumasa do wymiany, no a tarcza, to chyba czujesz? :)
Camellia 06-02-2017, 00:32 Szczur 4455 mechanik uparł się na Luk... Co ja biedna mogę... Matelek do Polski dopiero na Wielkanoc, a sprzeglo muszę zrobić na "już" inaczej mechanik nie weźmie się za naprawę tego z czym tak naprawdę do niego przyjechałam : auto gaslo podczas jazdy, (pisałam o tym na założonym przeze mnie temacie) prawdopodobnie problem z czujnikiem ciśnienia paliwa ale żeby mieć pewność mechanik musi autem pojezdzic a z takim sprzęgłem się boi. Jeżeli chodzi o odczucia to no ooo eee wybacz ale mam za sobą zaledwie 2,5 tyś km, prawko od pół roku więc nie umiem jeszcze w ten sposób "diagnozowac" auta. Ale jak tak zaczęłam sobie czytać o tych objawach (o matko i córko) to tak właśnie coś mi świta pod kopułą, np dziwny metaliczny pisk przy skrecaniu lub trzęsawke silnika, jeżeli chodzi o slizganie sprzęgła (o matko i córko i wszyscy święci) to dopiero doczytalam o co w tym chodzi i stwierdzam że raczej nie miałam okazji tego sprawdzić bo tu powyżej 3 biegu to małe szanse...
szczur4455 06-02-2017, 19:28 LuK to też bardzo dobra firma więc tu bym się nie przejmował :) A co do objawów to często po wciśnięciu sprzęgła na postoju drgania lekko ustają, polecam sprawdzić
Na czym stanęło szanowne Panie i Panowie? Luk,Sachs,Valeo czy coś innego.Tak z "ciekawości" pytam bo i mnie problem zaczyna doganiać.
Znależliście sprzedawców ,którzy handlują ori w uczciwych cenach?
Jak własciwie powinien wyglądać komplet sprzęgło+koło dwumasowe (śruby,wysprzęglik,łozysko....???? co jeszcze?)
Kiedyś w XX wieku toooo były sprzęgła :)
Dolaczam do pytania o firme. Mnie zaczyna problem gonic. Coraz czesciej przy ruszaniu slychac wycie takie bzzz wzzzzz po redukcji z 2 na 1,przy ruszaniu pod lekka gorke. Sprzęgło sie nie slizga. Chyba czas wybrac sie do dobrego mechanika.
Damian76 12-02-2017, 10:20 Jak własciwie powinien wyglądać komplet sprzęgło+koło dwumasowe (śruby,wysprzęglik,łozysko....???? co jeszcze?)
Proponuję za jedynym podejściem wymienić jeszcze uszczelniacz wału.
Camellia 12-02-2017, 21:30 Ja jutro mam dzwonić do Polskiego sklepu po części, sklep polecony przez "mojego" mechanika, sam u nich zamawia wyjdzie około 550 euro. (à dziadyga chciał mnie skasować 1000 za części zanim zaczęłam kombinować że sciaganiem z Pl) ale w zemście zawołała 300 euro za montaż, i oczywiście uparty na Luka. Ja to jeszcze ciemna masa jestem z tym wszystkim i chciałam się dowiedzieć jak sprawdzić czy to sprzeglo faktycznie zostało wymienione na nowe, bo boję się że mnie mogą oszukać a w kwietniu szykuje mi 1300 km do PL i z powrotem. Jaki jest dostęp do sprzęgła cobym mogła foto przed i po trzasnać?
Niestety nie masz możliwości zrobienia zdjęcia bez demontażu skrzyni biegów.
tracer88 12-02-2017, 21:58 Co najwyzej domagac sie zwrotu starych czesci.
Wyslano z urzadzenia mobilnego
Proponuję za jedynym podejściem wymienić jeszcze uszczelniacz wału.
Potwierdzam..... jest to najlepszy moment.
Camellia 15-02-2017, 16:16 Voodo nawet włażąc pod auto nie będę w stanie tych części zobaczyć?. Tracer88 stare części to mi mogą podrzucić z innego auta, a ja się boję bo wiele kilometrów przede mną a z małym dzieckiem podróżuje...
Damian76 15-02-2017, 16:48 Jedyne wyjście to złożyć mechaników wizytę w czasie pracy jak będzie miał zrzuconą skrzynie i będzie montował nowy zestaw sprzęgła. Powiedz ze jesteś ciekawa jak to wygląda od środka i tyle może nie będzie podejrzliwy ze go sprawdzasz 😉.
|