![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Oskar
Zarejestrowany: 06-06-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Dzień dobry.
Przygotowuje się do wymiany sprzęgła z dwumasą. Do tej pory wymieniałem raz samo sprzęgło, a auto ma już 360.000 km przejechane i pod koniec życia sprzęgła oprócz problemów z wrzucaniem biegów miałem też wibracje i stukoty więc czas wymienić cały zestaw włącznie z wysprzęglikiem. Pytanie: W jaki sposób jest przykręcona dwumasa? Czy jest wymagany jakiś specjalny klucz? Torx? Jeśli tak to jaki jest jego rozmiar i czy są jakieś inne niespodzianki, które mogą mnie spotkać? Nie chciałbym spotkać się z sytuacją, że rozkręcę pół auta i przez jedną śrubę, nakrętkę czy cokolwiek stracę 2 dni. Czy jest potrzeby jakiś zestaw montażowy? Do centrowania? Zobaczę może nagram poradnik jak to demontuję i składam dla potomnych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, sugestie i pomoc. Mój silnik to: 2.0 TDCi z 2003 roku, 100Kw 136koni. Kod silnika G6DA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 11-09-2011
Skąd: Łódzkie
Model: C-MAX/ESCORT
Silnik: 1.8 TDCI/1,6 16V
Rocznik: 2006/1998
Postów: 128
|
![]()
Tak tam jest na srube nie wiem jak ja nazwac ja mialem taka nasadke w komplecie w domu nasadka wyglada jak * ten znak ja musialem wycinac tak aby dostać sie do tych srub tak mi sie dwumas przestawil a co do centrowania nic nie potrzeba bo inaczej nie zalozysz otwory sa nie centryczne czy jak to nazwac ja przy swoim zaczolem o 10tej a juz o 15tej smigalem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Oskar
Zarejestrowany: 06-06-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Czyli coś w rodzaju nasadkowego Torx... Ok, zacznę z rana, bo jeśli nie będę miał tego klucza to dam radę podjechać i dokupić. Wielkie dzięki za info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-06-2013
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 524
|
![]()
Jeżeli chodzi o centrowanie to wycentrować musisz tarczę sprzęgła, wtedy będzie łatwiej trafić Ci wałkiem sprzęgłowym w wielowypust tarczy. Nie wiem też czy nie ma czasem w Twoim modelu docisku tupu SAC ale jeżeli zakładasz nowy docisk to raczej jest on już prawidłowo ustawiony.
Ostatnio edytowane przez voodo ; 15-07-2016 o 16:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]()
Ja mam z innej beczki. Będe wymieniał skrzynie automat na manual i w automacie koło zamachowe jest przykręcone 4 śrubami do konwentera na 4 śruby. Jak to się ma w silniki 2.0 tdci czy ktoś wie, czy przy takiej wymianie też musze wymienić koło zamachowe i dokupić jakieś śruby montażowe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,192
|
![]()
tak koło zamachowe w manualu i automacie masz inne
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]()
Rafał.A a czy orientujesz sie czy można zastosować sprzęgło z zamachem z 2.0 16v 228mm do koła dwumasowego z 2.0 tdci 240mm ???
Oraz czy komplet sprzęgło i dwumasa z focus mk3 pasowało by do c-maxa/focusa z 2006r. Ostatnio edytowane przez c-matix ; 22-08-2016 o 18:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,192
|
![]() Cytat:
Po co w ogóle takie kombinacje?
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]()
Po co w ogóle takie kombinacje?[/QUOTE]
Kombinacja taka dsje 6 bieg na trasy a przełożenia 1-5 sa identyczne jak w skrzyni 5 biegowej mtx75. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,192
|
![]()
znaczy chcesz wstawić skrzynie 6 biegową (z czego?) i chcesz dopasować sprzegło i koło zamachowe?
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
c-max , dwumasa , sprzęgło , wysprzęglik |
|
|