Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Górny Rozrząd 2.0 TDCi czy jest i czy wymieniać?


malyseba
22-07-2016, 17:54
Jeszcze raz pisze bo poprzednim razem moderator przeniósł mi temat do wymiany rozrządu dla 2.0 w mk3 a to zupełnie co innego więc proszę o pozostawienie tego tematu.
Więc chodzi o Ford Mondeo mk4 2.0 TDCi 163 KM 120 kW silnik w modelu po lift Wymieniałem ostatnio pasek rozrządu wraz z całym osprzętem na 160 tys km i jak odbierałem samochód to mechanik powiedział że w tym modelu też jest górny rozrząd na łańcuchu i że lubi się rozciągać i też by trzeba wymienić Powiem szczerze że zgupiałem dzwoniłem potem jeszcze do jednego i mówi że tu tylko pasek jest ? Patrzę na stronie eKatalog Inter Cars i faktycznie jest jakiś łańcuch więc sam niewiem ?? Więc moje pytanie czy jest i czy wymieniać ??

bugmenot
22-07-2016, 19:06
Więc moje pytanie czy jest i czy wymieniać ??

Jest. Ściśle, jest tam łańcuch spinający wałki rozrządu. Ogólnie wymieniać, ale przy 160 tys, to chyba za wcześnie.

http://www.fotoszok.pl/upload/773eafdc.png

Ps. Moderator zawsze zrobi wszystko, żeby użytkownik nie otrzymał rzeczowej i szybkiej odpowiedzi, zwłaszcza jeżeli ma problem

malyseba
22-07-2016, 19:06
Dziękuję wszystko pozmieniałem i regulamin przeczytałem

Bump: Jest. Ściśle, jest tam łańcuch spinający wałki rozrządu. Ogólnie wymieniać, ale przy 160 tys, to chyba za wcześnie.

Ps. Moderator zawsze zrobi wszystko, żeby użytkownik nie otrzymał rzeczowej i szybkiej odpowiedzi, zwłaszcza jeżeli ma problem

A teraz widzę że są komplety łańcucha z napinaczem i tylko sam łańcuch na tym rysunku tego nie widać ale pewnie zalecana jest wymiana razem z napinaczem ?

blockout
29-12-2016, 12:29
Witam,dołączę się do tematu, wymieniam rozrząd w moim mondeo mk4 2.0 tdci 140km i zastanawiam się nad wymianą łańcucha ponieważ słyszę go i niewiem czy to moje przewrażliwienie, słyszę łańcuch i na zimnym i ciepłym, to jest taki jednostajny dzwięk jak ogniwa podczas pracy,niewiem jak to opisać, powiedzmy podobny jak w rowerze jak się kręci to słychać jak poszczególne ogniwa wchodzą na zębatki,

Wymieniłbym profilaktycznie bo koszt łańcucha i napinacza nie jest straszny ale niewiem czy to ustąpi po wymianie a i roboty chyba sporo więcej, orientuje się ktoś czy trzeba odkręcać oba wałki, jak schodzą koła zębate i czy wyciągnięcie wałków wiąże ze sobą dodatkowe koszta ?czy trzeba nowe śruby?
Tutaj linki z pracą silnika i ten dźwięk
https://youtu.be/YO5gXYTaEt0
https://youtu.be/ArdzNWgkgLw

fuksioo
29-12-2016, 13:15
wymieniałem u siebie w focusie 2.0 tdci 136km. przebieg ok 190 tys. Po wymianie ciszej zdecydowanie. Oddałem foke dla magika z citroena i wyszło mi coś koło 600 zł z łańcuchem i napinaczem. Śruby nie były wymieniane.

aurerum
29-12-2016, 17:43
[QUOTE=blockout;2717279]Witam,dołączę się do tematu, wymieniam rozrząd w moim mondeo mk4 2.0 tdci 140km i zastanawiam się nad wymianą łańcucha ponieważ słyszę go i niewiem czy to moje przewrażliwienie, słyszę łańcuch i na zimnym i ciepłym, to jest taki jednostajny dzwięk jak ogniwa podczas pracy,niewiem jak to opisać, powiedzmy podobny jak w rowerze jak się kręci to słychać jak poszczególne ogniwa wchodzą na zębatki,

Wymieniłbym profilaktycznie bo koszt łańcucha i napinacza nie jest straszny ale niewiem czy to ustąpi po wymianie a i roboty chyba sporo więcej, orientuje się ktoś czy trzeba odkręcać oba wałki, jak schodzą koła zębate i czy wyciągnięcie wałków wiąże ze sobą dodatkowe koszta ?czy trzeba nowe śruby?

Może to nie wina łańcuszka tylko napinacza paska rozrządu?

Przemol1974
29-12-2016, 18:08
Może ktoś ma zdjęcia z wymiany? Też powoli zbieram się do wymiany.

aurerum
29-12-2016, 18:16
Może ktoś ma zdjęcia z wymiany? Też powoli zbieram się do wymiany.

zamierzasz wymieniać łańcuszek i pasek?

Przemol1974
29-12-2016, 18:25
zamierzasz wymieniać łańcuszek i pasek?

Dokładnie tak. Za jednym razem uszczelniacze i wszystko co potrzebne by dwa razy nie rozbierać.

aurerum
29-12-2016, 18:33
to trochę pracy będziesz miał.Ja mam parę fotek z wymiany 2,2 tdci, ale te silniki są trochę do siebie podobne.Musisz zaopatrzyć się w blokady, klucze dynamometryczne , kątomierz itp

Przemol1974
29-12-2016, 18:48
Klucze wszystkie mam, blokady chcę kupić, jakie polecasz?

Bump: Taki zestaw? http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-ford-mazda-1-4-1-8-2-0-tdci-di-i6265188157.html

aurerum
29-12-2016, 19:20
taki spokojnie Ci wystarczy.Widzę że w tym zestawie jest też blokada na wieniec koła zamachowego,która też się przyda.Tutaj masz linka do wymiany paska rozrządu [url]http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=154380. Jeśli chodzi o łańcuszek to możesz pytać postaram się pomóc

Przemol1974
29-12-2016, 19:27
taki spokojnie Ci wystarczy.
Jeszcze coś jest potrzebne? :)

aurerum
29-12-2016, 19:41
chyba jeszcze ściągacz żeby ściągnąć koło zębate z wałka rozrządu które napędza pasek.

Przemol1974
29-12-2016, 19:43
Wałek rozrządu jest blokowany i czy koło zębate jest na klinie?

aurerum
29-12-2016, 20:05
wałek rozrządu jest blokowany tylko przez koło, a jak odkręcisz koło, wałek jest luźny.Nie pamiętam jak tam było umocowane to koło ,ale wydaje mi się że chyba było na klinie.

juri2069
29-12-2016, 21:36
To tam jeszcze jakiś łancuch jest ?:) Mam już 230 kkm to może też by o tym pomyśleć ? :D

Przemol1974
29-12-2016, 21:43
Jak odczytać kod silnika z numeru win?

aurerum
29-12-2016, 21:45
To tam jeszcze jakiś łancuch jest ?:) Mam już 230 kkm to może też by o tym pomyśleć ? :D
łańcuch jest który łączy wałki rozrządu ,jeśli nic się nie tłucze to nikt go nie wymienia

juri2069
29-12-2016, 21:49
No nic właśnie póki co. Ewentualnie powinien być metaliczny dźwięk ? Czy taka może głośniejsza praca silnika? Bo taka jest ale po wyminie oleju. Być może to akurat zbieg okoliczności . Może być to jak i to

blockout
30-12-2016, 16:13
Może to nie wina łańcuszka tylko napinacza paska rozrządu?

Na razie wymienię pasek ,napinacz, rolkę, pompę, simeringi dolny i gorny, znienie olej na porządny motul i zobaczę jak będzie chodził,
Jeżeli łańcuch będzie zmienial swój dźwięk to najwyżej jeszcze raz rozbiorę, ale teraz po oględzinach nie widzę żadnych śladów zużycia ślizgów , napinacz napięty więc chyba wolę tego nie ruszać, co fabryka to fabryka.