Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Immobiliser: aktywny


did3
23-08-2016, 08:44
Witam. Nie mogę odpalić samochodu. Na wyświetlaczu pojawia się oto taki napis: Immobiliser: Aktywny, po przekręceniu kluczyka głucha cisza. Kontrolki na desce nie przygasają nie słychać tykania żadnego przekaźnika. Samochód z wakacji wrócił na lawecie. Co może być przyczyną takiego zachowania. Nadmienię że miałem coś takiego po wymianie aku na nowy z 1,5 roku temu. Panowie wymienił na kolejny akumulator i samochód odpalił i od tamtej pory spokój. Samochód na urlopie nie był ruszany przez ok. tydzień, padały deszcze i było wilgotno. Pomocy. Pacjent S-max 2007r 2,0 tdci.

cliner
23-08-2016, 10:07
Podładuj akumulator...sprawdź miernikiem akumulator jako pierwsze...

M-S POWER
23-08-2016, 18:09
No i odczyt błędów bo ciężko będzie cokolwiek doradzić

did3
24-08-2016, 08:00
Nie można połączyć się z modułami, tak mi powiedział mój mechanik.

cliner
24-08-2016, 10:11
Z akumulatorem może?Żarówka na dwóch kabelkach....:570:

kot_79
25-08-2016, 11:16
Musisz sprawdzić wiązkę do PCMa. Zajrzyj do mojego wątku w tym temacie:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=208389&page=5

Opisałem w nim co i jak, w razie problemów pytaj, chętnie pomogę

did3
25-08-2016, 13:49
kot_79 czytałem wątek, dziękuję. Powiedz mi bo nie mogę skumać co to jest PCM, i czy ta wiązka idzie w okolicach zbiorniczka płynu do spryskiwacza?? Przed feralnym uruchomieniem dolewałem płynu i trochę przesadziłem.

M-S POWER
25-08-2016, 18:02
PCM to Power Control Modul
kot_79 czytałem wątek, dziękuję. Powiedz mi bo nie mogę skumać co to jest PCM, i czy ta wiązka idzie w okolicach zbiorniczka płynu do spryskiwacza?? Przed feralnym uruchomieniem dolewałem płynu i trochę przesadziłem.

slawek-kali
25-08-2016, 18:06
Czyli inaczej mowiac glowny komputer sterujacy praca silnika i jego podzespolow.

kot_79
26-08-2016, 08:02
no to musisz odkręcić lewe przednie koło, odkręcić nadkole i w zderzaku siedzi PCM... może jak dolewałeś płynu zalało jakoś wtyczki PCMa bo PCM o ile dobrze pamiętam przykręcony jest do zbiorniczka.

Jak wtyczki suche to pomiary napięć tak jak opisane, jeżeli coś nie tak z napięciami to wiązka do sprawdzenia.

did3
26-08-2016, 08:23
Samochód naprawiony.Jeden z kabelków spuchł i się posypał. Znajdował się w wiązce za akumulatorem k. ABSu.

kot_79
26-08-2016, 09:02
Sam znalazłeś czy mechanik?

leszcz
26-08-2016, 10:46
Powiedz mi bo nie mogę skumać co to jest PCM,

Sam znalazłeś czy mechanik?

Myślę ,że elektryk :P

cliner
26-08-2016, 10:55
Może mechaniczny elektryk:one:

did3
26-08-2016, 12:41
mechanik, mechanik :)

kot_79
26-08-2016, 13:38
no to OK. Widać mechanik nie taki zły a w dodatku nie naściemniał Ci że do wymiany PCM czy jeszcze inne drogie elementy :-)

did3
29-08-2016, 08:18
mechanik z forum :)

Ingen
07-10-2016, 20:59
Ale znalazłeś to po sprawdzeniu napięcia jak opisał KOT_79 czy po prostu prułeś wiązkę?

Samochód naprawiony.Jeden z kabelków spuchł i się posypał. Znajdował się w wiązce za akumulatorem k. ABSu.

eclipse
08-10-2016, 14:02
Pruje się wiązkę wtedy gdy nie ma prześcia sygnalu lub jest b . słaby to chyba normale .

kot_79
10-10-2016, 09:16
Najczęściej pada w okolicach rozgałęzienia na skrzynkę bezpieczników i wtryski. Prujesz wiązkę i sprawdzasz przewody, żmudne ale im więcej się napracujesz tym większa satysfakcja jak zacznie działać :-)

Slartibartfast
05-04-2018, 22:30
U mnie ostatnio pojawia się ten komunikat (Immobiliser aktywny) ...zaraz po odpaleniu. Normalnie można jechać, ostrzeżenie pali się cały czas na źółto. Z reguły jak zgaszę i odpalę raz jeszcze komunikat i kontrolka znika. Nie bardzo widzę korelację ze stanem akumulatora (np. świeci mimo podładowania)

zawel
06-04-2018, 09:17
Też tak czasem mam. Nasiliło się jak mi padał akumulator (mniej więcej rok temu) ale po wymianie też się zdarza. Mam wrażenie że pojawia się to częściej jak jest mokro na dworze bo nie pojawia mi się nawet przy największych mrozach a najczęściej wiosną i jesienią - trochę się przyzwyczaiłem.

klosek
22-09-2021, 18:05
Witam, może po kolei
Lewe tylne drzwi nie zamykały się z kluczyka
Brak świateł stop ( lewy tył )
Brak światła mijania ( lewy tył )
Brak prądu na kostce przy lampie
Po sprawdzaniu bezpieczników i wycięciu i wpięciu wszystkiego na nowo i wpisaniu kodu ( poprawnego )
Brak reakcji rozruchu
Po przekręceniu kluczyka komunikat ‚ immobilizer aktywny ‚
Proszę o pomoc fordzik potrzebny bardzo
Dziekuje z góry