danielWr
12-09-2016, 18:14
Witam,
mam problem z moja strzałą Mondeo MK4 2011 2.0 TDCI DW10C 140KM, 97kkm przebiegu. Auto polski salon w moim posiadaniu od przebiegu 75kkm.
Po nocy z komory silnika dobiega metaliczne klepanie. Na początku myślałem ze coś z wtryskami ale przy schodzeniu z obrotów czyli jak nie podaje paliwa w dalszym ciągu klepie. Auto jeździ bardzo dobrze, spalanie w normie około 6.5, nie faluje, nie kopci itp. Filtr paliwa wymieniony 15kkm Mann, olej 6kkm Milers XF, interwał 12-15kkm.
Pasek osprzętu zrzucony bez zmian.
Osłuchany stetoskopem, ciężko namierzyć, ogólnie mam wrażenie że dźwięk rozchodzi się po głowicy jak by któryś z popychaczy nie trzymał.
W kompie błędy zamieszczone poniżej ale to raczej bez związku, po wykasowaniu przez 3kkm się nie pojawiły.
===PCM DTC P1305:00-2C===
Kod: P1305 - Niska wartość kalibracji EGR
===BCMii DTC B1130:07-2C===
Kod: B1130 - Moduł przełącznika świateł
===BCMii DTC B1D17:96-68===
Kod: B1D17 - Sygnał akustyczny z podtrzymaniem bateryjnym
Wymienione zawory sterowania turbo i EGR.
Dźwięk silnika – zimny
http://goo.gl/photos/ZF8i63yKNQH45Lzf7
Dźwięk silnika ciepły
http://goo.gl/photos/qnHkNbAeEccYbwJp9
A tu moim zdaniem zdrowe DW10C (2013) na zimno.( co ciekawe ma inna albo gdzie indziej pompę wspomagania)
http://goo.gl/photos/aEpoe3xau1wuSHDp7
Powoli kończą mi się pomysły i chyba zbliża się to co nieuniknione czyli dobieranie do popychaczy.Ewentualnie zostaje jeszcze pomiar ciśnienia oleju. Na dniach wymienię jeszcze olej ale to raczej naiwności i nadzieja.
Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ? Z padającymi popychaczami w DW10C ?
mam problem z moja strzałą Mondeo MK4 2011 2.0 TDCI DW10C 140KM, 97kkm przebiegu. Auto polski salon w moim posiadaniu od przebiegu 75kkm.
Po nocy z komory silnika dobiega metaliczne klepanie. Na początku myślałem ze coś z wtryskami ale przy schodzeniu z obrotów czyli jak nie podaje paliwa w dalszym ciągu klepie. Auto jeździ bardzo dobrze, spalanie w normie około 6.5, nie faluje, nie kopci itp. Filtr paliwa wymieniony 15kkm Mann, olej 6kkm Milers XF, interwał 12-15kkm.
Pasek osprzętu zrzucony bez zmian.
Osłuchany stetoskopem, ciężko namierzyć, ogólnie mam wrażenie że dźwięk rozchodzi się po głowicy jak by któryś z popychaczy nie trzymał.
W kompie błędy zamieszczone poniżej ale to raczej bez związku, po wykasowaniu przez 3kkm się nie pojawiły.
===PCM DTC P1305:00-2C===
Kod: P1305 - Niska wartość kalibracji EGR
===BCMii DTC B1130:07-2C===
Kod: B1130 - Moduł przełącznika świateł
===BCMii DTC B1D17:96-68===
Kod: B1D17 - Sygnał akustyczny z podtrzymaniem bateryjnym
Wymienione zawory sterowania turbo i EGR.
Dźwięk silnika – zimny
http://goo.gl/photos/ZF8i63yKNQH45Lzf7
Dźwięk silnika ciepły
http://goo.gl/photos/qnHkNbAeEccYbwJp9
A tu moim zdaniem zdrowe DW10C (2013) na zimno.( co ciekawe ma inna albo gdzie indziej pompę wspomagania)
http://goo.gl/photos/aEpoe3xau1wuSHDp7
Powoli kończą mi się pomysły i chyba zbliża się to co nieuniknione czyli dobieranie do popychaczy.Ewentualnie zostaje jeszcze pomiar ciśnienia oleju. Na dniach wymienię jeszcze olej ale to raczej naiwności i nadzieja.
Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ? Z padającymi popychaczami w DW10C ?