Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Rozładowuje akumulator po postoju... poboru brak.


normek
16-09-2016, 19:07
Cześć borykam się z następującym problemem.

Po dłuższym nieużywaniu samochodu (powyżej trzech dni) akumulator w moim samochodzie jest kompletnie rozładowany - dzisiejszy rekord to 7V.
Sytuacja przydarzyła mi się już trzeci raz.

Akumulator: Hertz 78Ah
Samochód: Focus mk2 2.0 TDCi 136 KM (jednostka koncernu PSA).
Alternator ładowania w normie - pełne obciążenie 14,2 V, przy podniesionych obrotach także.
Zużycie prądu na postoju w normie po 40 minutach gdy wszystkie systemu się wygaszają wynosi od 0,01 do 0,02 A

Jeżeli auta codziennie używam nie mam problemów z akumulatorem gdy zostawię samochód na dłuższy czas to zawsze jest rozładowany.
Czy jest fizycznie możliwe aby przy pomiarach nie było dużego poboru (0,01 - 0,02 A, a w czasie zaczął zżerać?).

Usterka jest uniezależniona od warunków na zewnątrz (zżera czy pada deszcz czy nie - potencjalne zwarcie).

Odpinałem akumulator, ładowałem prostownikiem, zostawiłem go i napięcie na zaciskach spadło z 12,95 na 12,8.
Spadek napięcia podczas rozruchu także sprawdzałem i wynosił 10,8 V.

Pomysłów mi już brak, może Wy jakimś dysponujecie?

salom
16-09-2016, 19:12
200zł, stary do zwrotu, kupisz nowy aku, założysz i problem zniknie.

ford_user
16-09-2016, 19:54
Odepnij klemę plusową na kilka dni gdy samochód stoi i po tym czasie podłącz ponownie i sprawdź czy odpali. Jeśli odpali to będziesz miał odpowiedź.

LukaszSzym
17-09-2016, 07:13
free key mi po 3 dniach kompletnie rozładowywal , podobno tak jest jak sie tego uzywa

normek
17-09-2016, 08:07
To jak uruchamiasz samochód?
Otwierasz drzwi z pilota i ciągle wkładasz wkładkę do stacyjki?

budzio18
17-09-2016, 09:27
u mnie jest podobny problem , nie dość ze altek słąbo ładuje to jak autko postoi to aku sie rozładowywuje... jak sprawdzam to prad po 40min jest ok 0,01-0,02A ale po paru dniach aku jest w znacznym stopniu rozładowany... jak ktos powie ze to aku to sie nie zgodze bo włozylem nowy aku i sytuacja jest podobna a starszy aku jest sprawny bo słuzy w innym autko bez problemu , narazie auto w ciagłej eksploatacji ale problem powroci jak autko stanie na dluzsza chwile...

SRS
17-09-2016, 10:49
spróbujcie odpiąć zasilanie radio i zobaczyć czy dalej jest pobór prądu , teoretycznie radio wyłączone , ale dalej pobierają prąd

normek
17-09-2016, 11:22
SRS sprawdzałem pobór prądu na samym akumulatorze i jest brak poboru... dwie godziny miałem wpięty miernik w szeregu i wzrostu poboru nie było 0,02A to normalny pobór samochodów.
Pobór 0,02A jest satysfakconujący, problem w tym że akumulator dalej się rozładowuje.

Istnieją dwie możliwości 1. Akumulator padaka 2. Podczas postoju samochodu jakaś funkcja okresowo się włącza w samochodzie i powoduje zwarcie/pobór prądu.

Czy są jakieś urządzenia w Focusie, które okresowo się włączają przy zamkniętym aucie i tym samym mogą zwiększać pobór?

Gdy codziennie używam samochodu nic się nie dzieje, problem gdy wyjeżdżam na dłużej.
budzio18 co do tej pory sprawdziłeś? Czy namierzyłeś pobór? Czy za każdym razem gdy zostawisz auto na dłużej to jesteś pewny, że akumulator CI padnie??
Jeżeli tak jest to coś musi się okresowo włączać w naszych samochodach i powoduje pobór prądu. Czy masz system keyless?

budzio18
17-09-2016, 16:21
narazie sprawdzałem pobor pradu podobnie jak Ty czyli amperomierz i zegarek w dłon, jak dla mnie sprawa wyglada ok bo niby 0.02A to spoczko no ale... faktycznie mam podobne odczucia jak Ty i zastanawiam sie czy cos co jakis czas nie aktywuje jakies funkcji i aku nie pada coprawda u mnie to nie jest drastyczne rozładowanie do zera ale z dnia na dzien coraz gorzej... jak odlaczałem kleme i codziennie podłaczałem to bylo spoko a aku z odłaczona klema zawsze miał napiecie w normie
kiedys wyczytałem bo temat był poruszany ze cos nie tak moze byc z alternatorem ze dioda prostownicza uszkodzona czy cos ale jeszce do tego nie doszedłem fakt jest taki ze napewno aku mam sprawny i wsumie kiedys musze pomyslec o tym radiu zeby rozłaczyc i sprawdzic

salom
17-09-2016, 19:08
To nie ważne, że akumulator padaka, w innym samochodzie zachowuje się normalnie, a w Fordzie nie, rozładowuje się po 3 dniach postoju, nie odpala.
Bo ten inny samochód nie ma takiej potrzeby Voltów, jak Ford.

Niedawno miałem podobny przypadek.Ponieważ mam parę akumulatorów, i jeden taki, że po nocy, za nic nie odpalał Focusa, napięcie przy rozruchu spadało do 6,5 Volta. Przypadek, że mojej córce w Skodzie Felicji kompletnie, z dnia na dzień siadł akumulator.
Więc podładowałem ten swój, założyłem do Skody, i jeżdziła na nim 2 miesiące, i nigdy nie odmówił posłuszeństwa.
Gdy kupiła nowy, ten ze Skody założyłem do siebie do Focusa, i rano nie odpalił.
Cały dzień można jeżdzić, pobór mierzony 0,03 i co Forum na to ??? Są na tym świecie rzeczy o ..............

budzio18
17-09-2016, 19:29
kupiłem nowy aku i tez widze jak to napiecie ucieka... poza tym pisałem ze jak odłacze aku to napiecie na nim jest stałe potem podłaczam kleme i autko odpala normalnie...
ale mam jeszce jedna uwage , taka wsumie na goraco :) własnie byłem wyrzucic smieci i patrze bo ciemno i nagle widze jak gasnie licznik... tzn podswietlanie wyswietlacza.. nie wiem o co biega...

Bump: co do aku to nie ma takiej opcji ze oba akumlatory sa uszkodzone... jeden ma 2 lata Varta a drugi nowa centra W obu przy odpalaniu nap nie spada ponizej 10,8V jak jest naładowany kreci wporzadku, poza tym napiecie na aku przy odpietej klemie jest stałe nie spada podłaczam kleme i autko pali normalnie bez problemu
A jeszcze dodatkowa informacja na bierzaco , wlasnie byłem wyrzucic smieci i przechodzilem obok autka i zauwazylem jak zgasło podswietlanie wyswietlacza... moze to jest własnie jakis problem ze cos tam co jakis czas wyzwala mi elektronike , chyba bede musiał zamontowac kamerke, miernik i nagrac filmik tak conajmniej 24h zeby przeanalizowac zachowanie napiecia..

Marian sci
17-09-2016, 20:21
Witam
Kolego ja miałem akumulator rozładowywany przez alternator. Może warto to sprawdzić ...
Jak masz kilka dni to odłącz tylko alternator. Jak akumulator się za dużo nie rozładuje to wina alternatora.
Z elektroniką też miałem dziwne objawy.
Do poprzednich postów- u mnie akumulator rozładowywał się np po 5 godz po podłączeniu amperomierza. Były to impulsy 1.5-2 Ampery co kilkanaście sekund.

Powodzenia

Bump:

Bump:

radek70
17-09-2016, 21:11
A jeszcze dodatkowa informacja na bierzaco , wlasnie byłem wyrzucic smieci i przechodzilem obok autka i zauwazylem jak zgasło podswietlanie wyswietlacza... moze to jest własnie jakis problem ze cos tam co jakis czas wyzwala mi elektronike , chyba bede musiał zamontowac kamerke, miernik i nagrac filmik tak conajmniej 24h zeby przeanalizowac zachowanie napiecia.. Wojtek, częstym problemem przy upływie prądu, jest losowe wybudzanie systemu, czyli podświetlanie liczników. Trzeba się przyjrzeć, co wybudza system... Zegary z "zimnymi lutami", alternator, albo radio...

budzio18
17-09-2016, 22:07
bede mial pare dni wolnego to moze uda sie cos potestowac bo idzie zima i dobrze by bylo miec ten problem rozwiazany zaczne od radia :)

pawcio98
18-09-2016, 13:54
Hej, miałem podobny problem. Najpierw testowałem z powyciąganymi bezpiecznikami od radia i zegarów, potem wsadziłem ten od zegarów i jeżdziłem długo bez bezpiecznika radia który zabezpiecza zasilanie radia z akumulatora. I od roku jest ok ,choć używam tego samego akumulatora wtedy jak walczyłem z tematem potrafił pokazywać 7v a elektryk po sprawdzeniu mówił ze aku stracił połowę pojemności. Niedawno zmieniłem radio na takie zwykłe ,cały czas na podtrzymaniu z aku i wszystko ok.
Pozdrawiam

normek
18-09-2016, 14:56
pawcio98 @budzi18

Jakie macie radia u siebie ? DENSO? Czy posiadacie skrzynkę z nawigacją u siebie?

radek70
18-09-2016, 15:03
Ja mam FX-a navi. Jak padł, to rozładowywał aku. Przestał działać całkowicie i jeździłem z wyjętym bezpiecznikiem, zanim go nie wyciągnąłem i wysłałem do naprawy.

hindus
19-09-2016, 10:49
Wiecie, jak akumulator ma te 55Ah, to nawet przy poborze prądu 0.1A mamy do dyspozycji przynajmniej 10 dni. Akumulator 78Ah powinien bez łaski wytrzymać 2 tygodnie. Ja bym obstawiał mimo wszystko akumulator. U mnie wytrzymywał 3 dni, po wymianie może stać tydzień i bez łaski kręci rozrusznikiem i odpala. Licząc dalej, żeby w pełni naładowany 78Ah akumulator położyć w 3 dni to trzeba z niego ciągnąć amper prądu cały czas!

Może macie jakiegoś znajomego modelarza, który ma ładowarkę np. w tym stylu https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=imax%20b6

One mają pomiar pojemności zarówno przy ładowaniu (ile prądu weszło) jak i przy rozładowywaniu (ile prądu wyszło). To dobrze pokazuje kondycję akumulatora. Jeśli mimo to aku jest dobry, to trzeba szukać po stronie samochodu. Coś musi ciągnąć jak nie patrzycie ;)

budzio18
19-09-2016, 19:06
ja mam standardowe 6000CD czy jak ono sie zwie :)
wczoraj wyciagnałem aku i podłaczylem pod prostownik
dzis bede montował i bede zaczynał obserwowac co i jak tam sie dzieje

normek
20-09-2016, 12:27
Daj znać co wykryłeś.

normek
20-09-2016, 22:12
Wojtek, częstym problemem przy upływie prądu, jest losowe wybudzanie systemu, czyli podświetlanie liczników. Trzeba się przyjrzeć, co wybudza system... Zegary z "zimnymi lutami", alternator, albo radio...

Dzisiaj przed jazdą zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosiło ono 12,4V, uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon" tego migania nie ma.

Dodatkowo niedawno w trasie miałem zapalenie się kontrolki awarii układu wspomagania kierownicy - po ponownym uruchomieniu znikneła i wiecej się nie pojawiła.
Pompa wspomagania jako pierwsza będzie "marudziła" gdy z ładowaniem będzie coś nie tak.

Tylko jest pewien problem... za każdym razem jak mierzę napięcie ładowania to jest w porzadku.
Jak zdiagnozować alternator aby go wykluczyć?

Marian sci
21-09-2016, 09:06
Dzisiaj przed jazdą zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosiło ono 12,4V, uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon" tego migania nie ma.

Dodatkowo niedawno w trasie miałem zapalenie się kontrolki awarii układu wspomagania kierownicy - po ponownym uruchomieniu znikneła i wiecej się nie pojawiła.
Pompa wspomagania jako pierwsza będzie "marudziła" gdy z ładowaniem będzie coś nie tak.

Tylko jest pewien problem... za każdym razem jak mierzę napięcie ładowania to jest w porzadku.
Jak zdiagnozować alternator aby go wykluczyć?

Witam
Kolego najprościej sprawdzić czy to wina alternatora, to zrób jak napisałem kilka dni temu. Odłącz tylko alternator od akumulatora (dwa kable) i wtedy po kilku dniach zobaczysz czy przyczyną jest alternator czy np. radio albo akumulator. Ja miałem alternator badany, mechanik mówił że w 100% jest sprawny (bo był testowany godzinę pod obciążeniem). Sam kilka razy mierzyłem napięcie ładowania i było OK. Kupiłem nowy akumulator, szukałem przyczyny w elektronice bo na diagnostyce wyskoczyło mi kilka błędów. W końcu zmieniłem alternator na nowy po próbie z odłączonym alternatorem, akumulator przestał się w końcu rozładowywać (to było z około rok temu).
Daj znać jak poszło

Bump:

Bump:

Bump:

pawcio98
21-09-2016, 12:47
W kwestii radia to miałem cd6000.

radek70
21-09-2016, 19:35
Dodatkowo niedawno w trasie miałem zapalenie się kontrolki awarii układu wspomagania kierownicy - po ponownym uruchomieniu znikneła i wiecej się nie pojawiła.
Pompa wspomagania jako pierwsza będzie "marudziła" gdy z ładowaniem będzie coś nie tak.Miałem tak:
Dwa lata wcześniej łapałem błędy U (świrująca szyna CAN przy spadkach napięcia) i awaria wspomagania EHPAS w focusie i zimą problem z odpaleniem.
W zeszłym roku w grudniu aku (2009) ponownie padł i został wymieniony.
Od tego czasu brak błędów U i problemów z EHPAS, który potrzebuje trochę prądu... Napięć nie mierzyłem, nie miałem efektu migania. Altek dalej ten sam, 120A i 198kkm przebiegu.

Grzegorz MX
21-09-2016, 19:42
efekt migania na wolnych obrotach?
diody do obwodu wzbudzania alternatora padły lub ten obwód szwankuje

Marian sci
22-09-2016, 09:12
efekt migania na wolnych obrotach?
diody do obwodu wzbudzania alternatora padły lub ten obwód szwankuje

Witam
Tak jest. Stąd przy rozładowywaniu akumulatora prąd płynie również przez inne obwody samochodu podłączone bezpośrednio do akumulatora np. moduł komfortu, a potem można dziwne błędy odczytać na komputerze .
Pozdrawiam

normek
22-09-2016, 14:15
Teraz mam zagwozdkę, otóż wyjeżdżam w poniedziałek i wracam w piątek. Daje mi to idealną okazje do sprawdzenia samochodu. Problem jest taki, że mam do sprawdzenia dwie rzeczy czyli 1.wsadzenie innego akumulatora 2. odpięcie alternatora.

Chyba, że istnieje trzecia opcja czyli mogę odłączyć alternator i podpiąć inny akumulator, a ten który obecnie jest zainstalowany zostawić odłaczony poza samochodem i po tygodniu sprawdzić czy padł.

Może Wy macie inną koncepcje?

salom
22-09-2016, 14:44
Weż ze sobą drugi akumulator sprawny, podłącz miernik do gniazda zapalniczki, i obserwuj a czsie jazdy jak się zachowuje na jednym akumulatorze, a jak na drugim.
Śmiało objedziesz trasę,i nie odłączaj alternatora, bo to nic nie daje, gdyby się coś działo, to możesz na pracującym silniku wypiąć tylko wtyczkę z 3 przewodami, wtedy alternator ładuje, ale tylko do zgaszenia silnika.
Po zgaszeniu trzeba wpiąć wtyczkę, uruchomić silnik, i wypiąć, ale to tylko w sytuacji awaryjnej.

normek
22-09-2016, 16:14
Samochód zostawiam pod domem i nie będę nim jeździł więc sprawdzę po powrocie czy padł.

Jezeli chodzi o miernik, do gniazda zapalniczki podłączyć miernik w funkcji pomiaru napięcia i sprawdzać czy napięcie będzie wariowało podczas jazdy?


Pomiar na postoju napięcia ładowania, gdy samochód nie jest w ruchu jest w książkowym zakresie.

normek
06-10-2016, 16:59
Wracam do tematu. Zainstalowany drugi akumulator nie rozładował się tym razem, gdy samochód zostawiłem na tydzień.
Jednakże rozładował się po kilku dniach użytkowania w mieście.

Powód? Nieregularne - bliżej nieokreślone wybudzanie się komputera - objawia się to świecącym wyświetlaczem.

Działanie takie jest nieregularne i nie potrafię znaleźć przyczyny, czasami komputer uśpi się po 15 minutach, czasami po 45, a czasami świeci się non stop i rozładowuje mi akumulator.

Za każdym razem jak badałem pobór prądu na postoju to komputer się wygaszał po około 45 minutach, obecnie nie udało mi się sprawdzić poboru gdy jest wybudzony.

Usterka pojawia się okresowo więc pytanie dodatkowe - jak wyeliminować winny obwód, nie mogę zwyczajnie odryglować centralnego zamka i otworzyć drzwi bo to normalnie wybudza komputer. Prosiłbym o porady.


Dokonałem kolejnych odkryć.

normek
19-11-2016, 08:04
Sytuacja opanowana już jakiś czas temu... Niestety usterki nie udało się zlokalizować problem tkwi w systemie keyless. Aktualnie jest on wyłączony i wkładam po prostu kluczyk aby uruchomić samochód.

Akumulator od tego czasu się nie rozładował.

Kovacs
17-01-2017, 11:55
Focus MK2 2006 2.0 TDCI: Mam praktycznie takie same objawy - sporadycznie rozładowuje się akumulator do zera. Czasem po 2-3 tygodniach, czasem po kilku dniach. Akumulator jest nowy, elektryk sprawdzał prąd ładowania i pobór przez jeden dzień - nie stwierdził anomalii.
Po podpięciu klemów lub prostownika z rozruchem odpala i jeździ bez problemu.

W jaki sposób wyłączyć system keyless? Chętnie sprawdzę, czy to jest przyczyną...

grzeniu10
24-01-2017, 22:31
Szkoda że dawno nie odwiedzałem tego forum - podpowiedziałbym z tym keyfree już dawno...

Walczyłem z tematem ok 2 lata temu. Gdzieś na forum jest mój wątek. Bezskutecznie. Nie odkryłem co wybudza system. ( a miałem co sprawdzać - mam full opcję łącznie z webasto).
Pomogła tylko deaktywacja keyfree.
U mnie robi się to tak:
- wkładasz kluczyk w stacyjkę, wtedy w menu zegarów pojawia się dodatkowa funkcja keyfree on/off
- wyłączasz funkcję, wychodzisz z menu i gotowe
od tej pory auto odpalasz z kluczyka (centralny zamek otwierasz i zamykasz przyciskami z pilota)

sztefa7
27-01-2017, 15:45
witam jestem tu nowy ,problem duży z rozładowywującym się aku ,fokusik jak jeździ to jest ok dwa dni postoi i tylko trzaski słychać w głośnikach ,wszystko wyłaczone ,alternator sprawdzony ,aku ok sąsiedzi spać nie mogą jakieś zwarcie czy ktyoś miał podobną sytuację ?mam jeszcze kilka fordzików ale pierwszy raz się z tym spotykam

madamsz
28-01-2017, 07:35
witam jestem tu nowy ,problem duży z rozładowywującym się aku ,fokusik jak jeździ to jest ok dwa dni postoi i tylko trzaski słychać w głośnikach ,wszystko wyłaczone ,alternator sprawdzony ,aku ok sąsiedzi spać nie mogą jakieś zwarcie czy ktyoś miał podobną sytuację ?mam jeszcze kilka fordzików ale pierwszy raz się z tym spotykam

Nie rozdrabniaj się na kilka postów - założyłeś temat, ciąg w jednym wychodzi później bałagan na forum.

Mariusz