Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Katalizator... Czy istnieje sprawdzone rozwiązanie ?
ArturKocki 27-10-2016, 09:02 Witam wszystkich
Posiadam focusa 1.6 16v 105 koni i jak czytałem forum to widzę że problem z błędem katalizatora jest powszechnie znany. Moje bardzo ważne pytanie brzmi... Czy jest sprawdzone rozwiązanie tego problemu?
Błąd wyskoczył mi po raz pierwszy przy przebiegu około 85tys km. Obecnie mam 92tys. (2013r) Co dziwne... wykasowałem błąd ostatnio i zapaliło mi chec po 400 kilometrach
Zazwyczaj jak go przegonisz mocniej to wyskakuje błąd po wykasowaniu.
ArturKocki 27-10-2016, 12:25 Pytałem o skuteczne rozwiązanie i powód dla którego wyskakuje kontrolka. A nie o okoliczności w jakich się zapala - akurat jechałem spokojnie bo z dziećmi i deszcz padał więc na bank nie miałem nawet 90km/h
Damian76 28-10-2016, 11:55 Witam, wszystko zależy od zasobności twojego portfela i podejścia. Opcja 1 najtańsza, tulejka pod sondę która w moim przypadku zadziałała, opcja 2 używany katalizator i opcja 3 nowy oryginalny kat. bo zamiennika nie polecam.
Ja na zamienniku się przejechałem błąd powrócił po ok 9 miesiącach. Jest jeszcze emulator elektroniczny który też daje rade.
Zanim coś zaczniesz działać do sprawdzenia układ zapłonowy.
ArturKocki 02-11-2016, 12:29 Damian 76 czy możesz opisać o co chodzi z tą tulejką? Co do wymiany katalizatora to czytałem gdzieś na tym forum że usuwa skutek czy li zapaloną kontrolkę a nie przyczynę jej zapalania.
Damian76 02-11-2016, 16:32 Witam, chodzi o to aby odsunąć sondę diagnostyczną za pomocą tulejki od spalin. Komputer wtedy nie wywala check engine.
Tak jak pisałem wyżej po wymianie katalizatora na zamiennik błąd powrócił kilka miesięcy później.Pomiar spalin wskazywał sprawność katalizatora więc założyłem tulejkę a kupiłem tu:
http://www.phjacus.pl/G45-Emulator-katowy-sondy-lambda-redukcja-M-18x15-M-D4-GZ-12-82-p2033.html
Tulejka z allegro nie działała może dlatego że kupiłem prostą a nie kontową.
Wcale nie jest powiedziane że masz uwalony kat, być może masz problem z układem zapłonowym świece lub cewki nie dają już rady.
Czytałem o przypadkach że koledzy z forum wymieniali świece lub cewki i problem z katem znikał.
Witam, wszystko zależy od zasobności twojego portfela i podejścia. Opcja 1 najtańsza, tulejka pod sondę która w moim przypadku zadziałała, opcja 2 używany katalizator i opcja 3 nowy oryginalny kat. bo zamiennika nie polecam.
Ja na zamienniku się przejechałem błąd powrócił po ok 9 miesiącach. Jest jeszcze emulator elektroniczny który też daje rade.
Zanim coś zaczniesz działać do sprawdzenia układ zapłonowy.
Kolego gdyby było coś z układem WN to by były tego objawy które czuć, lub byłby błąd. Ewentualnie błąd sondy a nie pierwszej a skoro w temacie jest o błędzie katalizatora to chodzi o sondę za nim więc to wina sondy lub kąta. Nic innego
Wysłane Thorem
ArturKocki 02-11-2016, 17:29 Czy diagnosta mechanik może wykryć za pomocą komputera usterkę świec lub cewki? Dodam że jak pierwszy raz pojechałem na do mojego mechanika to sprawdził wykresy obu sond lambda i wyniki były ok.
Martinaz667 02-11-2016, 18:53 ja mam założone emulatory elektroniczne http://allegro.pl/emulator-katalizatora-druga-sonda-lambda-i6214437584.html i żadnych błędów co do katalizatora i sond
agressorus 02-11-2016, 21:11 Tez.mi wyswietla blad kata i oprocz tego na zimnym silniku mi szarpie i muli. czy to moga byc.objawy padnietej sondy? Bo interfejs nie pokazuje mi.danych sondy nr 4
A skąd ty wziąłeś sondę nr 4 w aucie r4? Masz gaz?
Wysłane Thorem
agressorus 02-11-2016, 23:03 Dwie przed i dwie.za.katem, gazu nie.mam
Jakim cudem i po co niby tam miało by być 2 sondy przed i dwie za kątem? Widziałeś je?
Przecież to nie falka
Wysłane Thorem
Damian76 03-11-2016, 02:06 Tak się składa że 1.6 16V mają 2 katalizatory i 4 sondy.
https://www.google.pl/search?q=katalizator+focus+1.6+16v&hl=pl&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi--q6-uIvQAhUK1ywKHR8iCRwQ_AUIBygB&biw=360&bih=511&dpr=3#hl=pl&tbm=isch&q=katalizator+focus++1.6+16v&imgdii=edFLiR0X_h7QUM%3A%3BDqbGYLgV9mGHsM%3A%3BDqb GYLgV9mGHsM%3A&imgrc=DqbGYLgV9mGHsM%3A
Jeżeli rzeczywiście tak jest to nie zmienia faktu co pisałem wyżej. Padł kat albo sonda, nic więcej.
Do wyboru, do wymiany
Katalizator
Tulejka
Sonda
Wysłane Thorem
Tak się składa że 1.6 16V mają 2 katalizatory i 4 sondy.
kurcze trochę dziwne, bo pamiętam że w swoim 1.6 16V 100KM miałem jednak jeden katalizator i dwie sondy. Jedna przed katem, druga za :/
Nawet na zdjęciach które podrzuciłeś, widać na jednym z nich dwie sondy
agressorus 03-11-2016, 14:07 no ja widzialem 4 u siebie a wymiana sondy załatwi sprawe i bedzie sie lepiej zbierał na zimnym bez szarpania?
a jakie wymiary wogóle ma ten emulator - tulejka do 1,6 125 KM, bo bym zamówil tylko nie wiem jaki
andrzeja33 03-11-2016, 20:27 w silnikach 1,6 pomimo tego ze odczyt błędów wskazuje często na awarię katalizatora układ oczyszczania spalin działa nadal prawidłowo a tylko system kontrolujacy jest zbyt wyczulony
Damian76 03-11-2016, 23:53 tylko system kontrolujacy jest zbyt wyczulony
Coś w tym jest, na starym katalizatorze błąd wywalał mi dokladnie co 80km po zastosowaniu tulejki co 120km.
Gdzieś kiedyś wczytałem się w temat ze komputer co jakiś czas sprawdza sprawność katalizatora zwiększając chwilową dawkę paliwa i sprawdza czy katalizator daje jeszcze radę. Ale ile w tym prawdy sam nie wiem.
garnish74 20-12-2016, 19:06 Witam wszystkich
Mam pytanie czy gdzieś na forum jest problem poświęcony check engine Ford Focus MK3 1,6benzyna - uszkodzony katalizator, gdyż nie mogę znaleźć.
Z góry dziękuję za pomoc
focusmk216 24-06-2024, 09:34 Ostatnio mam ten sam problem, kontrolka skasowana i póki co się nie zaświeciła.
Z tym, że mechanik powiedział, że katalizatory w samochodach benzynowych, szczególnie z większym przebiegiem się nie zapychają? Jedynie mogą się wypalić przez co wyskakują błędy, ale nie ma możliwości żeby się zapchały, chyba że auto bierze potężne ilości oleju.
Czy podzielacie taką opinię?
|