Zobacz pełną wersję : Lepszy wydech do 2,5Turbo ...


MAG
17-11-2016, 18:03
Ponieważ mój orginalny wydech uległ dość zaawansowanej biodegradacji, postanowiłem zabrać się za jego wymianę i złożenie "do kupy" czegoś co będzie lepsze niż seria, ale przy okazji równie cywilizowane.

Mam już DP 3" i sportkat tez 3", ale potem jest zejście na 2,5", bo póki co jest tam jeszcze oryginalny catback.

Rozważam generalnie 2 opcje:
1. Zostać na średnicy 2,5 cala i zrobić układ z tłumikiem środkowym przelotowym (pytanie o jakiej średnicy i długości puszki go zrobić?), dalej tak jak w serii Y-pipe 1x2,5" na 2x2" i dwa tłumiki końcowe - tylko pytanie - lepsze przelotowe czy komorowe?

2. Pociągnąć wydech dalej na średnicy 3", oczywiście z tłumikiem środkowym, a Y-pipe z rozejściem sie na dwa końcowe tłumiki na rurach 2,5" każdy.


No i tutaj zagwozdka - która opcja będzie lepsza?
Wydech ma być dość cichy i jak najbardziej kulturalny przy normalnej jeździe, ale przy pełnym bucie ma się gardłowo wydzierać, żeby było wiadomo, że jest tam małe co nieco pod maską ... :619:



btw - planowany poziom mocy to okolice 280KM+

MAG
18-11-2016, 10:42
Dzisiaj dostałem propozycję na tłumiki MagnaFlow.

Tłumik środkowy na rurze 2,5" i puszce o przekroju 13x20cm i długości 46cm, potem Y-pipe z zejściem z 2,5" na 2 x 2,25" i dwa tłumiki końcowe przelotowe o wymiarach puszek 13x20cm i długosci 35cm.

W przypadku MagnaFlow stwierdził, że tłumiki końcowe komorowe będą głośniejsze i bardziej agresywne jesli chodzi o efekty dźwiekowe, więc raczej wybiore przelotowe - nie chcę natretnego dudnienia ...


No i teraz pytanko - jakie końcóki brać?
Okrągłe fi100, czy owalne 120x80?

latar
18-11-2016, 10:47
Okrągłe! Czarne. Jak w RSie:619:

MAG
18-11-2016, 17:28
Hmmmm, czarne koncowki powiadasz ...



Wtedy koniecznie musialbym tylne lampy przyciemnic, przednie blackeyes zrobic, fele na czarno i bylby Smokus nie Maximus a Zamaskus :619:


Ale pomysl z czarnymikoncowkami przemysle ...

kordyl
19-11-2016, 06:26
Jaki koszt pi razy drzwi takiej zabawy? Mój wydech jeszcze oryginał i pewnie za jakiś czas też mnie to czeka. Tym bardziej, że mam lpg.

MAG
19-11-2016, 14:48
Dedykowany catback widziałem ze Scorpiona'a i niemieckiego Fox'a za ok. 4,5 - 5 tys zł.

Jesli chodzi o budowe customowego, to czekam na wycene robocizny plus ile wyjdzie za rury.
Same tłumiki to koszt od ok.500-600zł w górę (plus koncówki, rury i robocizna).

Przy tłumikach ze stali aluminiowanej i koncowych od Ultera (juz z końcówkami ozdobnymi) plus jakimś sensownym środkowym wychodzi 800zł plus rury i robota. Przy tłumikach końcowych Ultera z nierdzewki kwota wzrasta o 360zł.

Za same tłumiki z MagnaFlow z nierdzewki wychodzi kwota 1200zł plus do tego ozdobne końcówki, lub jesli końcowe maja być już gotowe z ozdobnymi końcówkami (okrągłe fi100mm) to ok. 1700zł.

Rozmawiałem tez z gostkiem z ProEx'a - wysłałem mu wymiary tłumików i powinienem w poniedziałek dostać wycenę tłumików w wersji zwykłej malowanej na czarno i w wersji z nierdzewki.
Patrząc po cenach z alledrogo, to razem z końcówkami może to być kwota rzędu 750-800zł za zwykłe, a z nierdzewki w granicach tysiaka z haczykiem...

MAG
19-11-2016, 21:35
Dostałem odpowiedź z ProEx'a.
Srodkowy z kwasowki za 380, tylne z koncowką fi 102mm 375zl za aluminiowane i 450zl za kwasiaki, czyli wyjdzie niecałe 1.300 za komplet tlumików z kwasówki.

Poza tym zdecydowanie odradził rure 2,25" po rozejsciu sie na dwa wydechy.
Stwierdził ze bedzie takie rozprezenie generowało dodatkowy hałas, wiec y-pipe bedzie 1x2,5" na 2x2"...

MAG
24-11-2016, 08:05
Dostałem taką przybliżoną wycenę roboty - za pospawanie kompletnego wydechu z nierdzewki pod dostarczone 3 tłumiki wyjdzie w granicach 2-2,5 tysiąca (robocizna plus rury).

Czyli w zależności od ceny tłumików, kompletny wydech typu cat-back, to kwota od minimum 3tys zł w górę.

W związku z tym postanowiłem póki co pójść w wersję troszkę budżetową (chciałbym zmieścić się ze wszystkim w okolicach 2 tysiecy ...)
Będę zamawiał tłumiki końcowe z blachy aluminiowanej z ProEx'a plus do tego środkowy tłumik maksymalnie duzy jaki się u mnie zmieści (jeszcze nie wybrałem konkretnego).

Do kompletu będę robił nową rurę łączącą kata ze środkowym tłumikiem, tak żeby na poczatku układu były jak najmniejsze straty (bo to właśnie początek układu jest najważniejszy dla "osiagów wydechu").

Rura od środkowego tłumika do końcowych z rozejściem y-pipe zostanie seryjna i z tyłu ma to wyglądać coś w ten deseń ...


http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=966&pictureid=4903







Jesli kiedyś tam zdecyduję się zrobić Stage3 w Smokusie (czyli wymiana turbiny i próba przekroczenia 300KM), to wtedy zapewne dam i te rurę do zrobienia od nowa :roll:

MAG
03-12-2016, 10:33
Mała aktualizacja.
Z firmy PrzemoCar (notabene tej która robiła te tłumiki ze zdjęcia z poprzedniego posta) dostałem ofertę na okolice 2,5 tysiąca za kompletny wydech cat-back.
W zwiazku z tym jestem u nich umówiony na zostawienie auta rano 28-ego grudnia i 29-ego wyjeżdżam juz z nowym wydechem :diabel2:

Wydech w wersji cichej, na rurze 2,5", a po rozejściu sie 2x2".

cliner
04-12-2016, 18:26
Nagraj jak to gra na aucie...

MAG
05-12-2016, 09:05
Postaram się cos nagrać jak juz będzie to zrobione :diabel2:

Plan jest żeby od razu po załozeniu wyudechu zrobic poprawki strojenia ...

Saucerhead
14-12-2016, 22:16
MAG możesz napisać jaki DP i katalizator zakupiłeś i jaki jest koszt tych części? Czymś konkretnym kierowałeś się przy wyborze?

MAG
15-12-2016, 23:02
DP 3" robiona na zamówienie.
Katalizator MagnaFlow 200cpsi na rurze 3", a za nim jest zejście z 3 cali na łączenie z fabrycznym wydechem.

Sam kat kosztował 4 stówki z groszami, do tego zrobienie DP plus pospawanie i montaz wszystkiego wyszło razem (z katem) w okolicach tysiaka - nie pamiętam dokładnie, bo przy okazji jeszcze inne rzeczy wtedy były robione...

Gotowe DP widziałem w okolicach tysiaka plus do tego dedykowany sportkat za drugie tyle - mnie wyszło połowe ...





Po weekendzie jedna sprawa sie wyjasni, to może odezwe sie do Ciebie z pewna propozycją, bo akurat na Świeta będę w Wawie :roll:

MAG
27-12-2016, 19:40
Auto odstawione do PrzemoCar i juz wisi i się studzi na podnośniku.

Jutro od rana zaczynają działać.

Majecki
12-02-2017, 21:27
Lekko chciałem odkopać temat :)
Jak to chodzi na żywo? Jak się jeździ w trasie, czy nie ma buczenia na "trasowych" obrotach? Może jakiś filmik jak to gra, tak jak wcześniej ktoś proponował ?

MAG
13-02-2017, 10:11
Akurat u mnie jest niestety rezonans w zakresie 2-2,8 tys obr. - od 3 tys w góre jest cicho - nawet az za cicho :diabel2:
Będę z tym walczył jak zjadę do Polski

Majecki
13-02-2017, 19:27
Właśnie takie opinie słyszałem, że w tym zakresie 2-3k rpm może być nieprzyjemnie. A w trasie głównie chyba na takich obrotach silnik śmiga. Jest szansa na jakiś filmik z dźwiękiem? Oczywiście bez pośpiechu :)

MAG
14-02-2017, 11:43
Postaram sie cos nagrac po poprawkach.

klocolus
14-02-2017, 13:27
Jakby co to mam komplet nowych końcowych magnaflow-ów ze skosem i końcówkami - nie powinny dawać rezonansów ;) Jest na giełdzie wystawiony.

Powinny być idealne do s-maxa - ja zakupiłem do st220 ale potem znalazłem używany cały cat-back w dobrej cenie ;)

MAG
17-02-2017, 07:58
Wczoraj wjechałem na podnośnik żeby popatrzeć jak to tam od spodu wyglada i okazało sie, że prawie wszystkie osłony wydechu były delikatnie luźne :roll:
Z tyłu jedna tak się poluzowała, że aż opierała się na tłumiku ...

Po solidnym dokreceniu wszystkiego (trzeba było oczywiście użyć duże podkładki pod nakretki) to jak na mój gust, to ponad 80% rezonansu wyparowało :568:

Niestety żonka nadal uważa, że jest dla niej za głośno, więc jeszcze jeden eksperyment w poniedziałek przeprowadze i jak on nie pomoże, to będę zmieniał tłumiki końcowe na komorowe ...

Reiss
25-02-2017, 17:55
Szukam wlasnie wydechow do s maxa pisalem o te magnaflowy ale cisza Mag gdybys chcial sie pozbyc wydechu daj znac. Moze sie jakos dogadamy;)
Fajnie jakbys podeslal video jak to smiga na tych wydechach ;) strzela jak st w fokusie?;)

wilczak
27-02-2017, 10:31
I ja już po zabiegu, DP 3" + sportkat 3", zejście na 2,5" i do rozgałęzienia rura, wywalony środkowy, przed rozgałęzieniem zejście na 2" i 2x2" do tłumików, zostawiłem fabryczne, chodzi normalnie, żona jakoś nawet uwagi nie zwraca, ale jak klepnę to powyżej 3500rpm zaczyna troszkę ale to ciut ciut głośniej ryczeć, no słychać tą różnicę w porównaniu do samego DP z katem 3".
I najważniejsze nie ma tego buczenia przy 130kmh na 6 biegu, przed zabiegiem nie dało się jechać 130...

MAG
27-02-2017, 14:28
Reiss - Będę w Polsce prawdopodobnie na Święta, to się odezwę w razie co...

Reiss
27-02-2017, 22:31
Macie jakas fotke jak wyszedl ten DP to wam ogarnial tlumikarz czy macie kogos co ogarnia DP i sami montujecie?
Mag ok a jakie masz obecie koncowe tlumiki?

MAG
28-02-2017, 08:03
Mam teraz końcowe Bosala komorowe - dźwiek się zmienił na wyzszy, mniej basu jest, ale chłopakom na spocie podobało sie :619:

Mysle, że te moje z nierdzewki do fabrycznego wydechu by super brzmiały, bo na rurze 2,5" to niestety wiecej pogłosu i rezonansu jest niz na fabrycznej 2,25"...

DP robiłem na zamówienie, ale mozna kupic gotowce.

wilczak
28-02-2017, 09:52
ja DP robiłem z kumplem i cały wydech też, drugi kumpel poleciał tigiem...

Majecki
28-02-2017, 10:58
Jakie plusy są po zamontowaniu DP? Dźwięk, elastyczność czy coś innego może jeszcze? A jak już troszkę zeszło na temat DP to chciałbym zapytać czy ktoś z was montował akcesoryjny wastegate, czy aż tak daleko nie idziecie z tuningami ? :D Jeśli tak to jak wrażenia :)

MAG
28-02-2017, 16:52
O ile nie wywalisz kata, to samo DP 3" nie daje efektów dźwiekowych a tylko lepsze mozliwości przy strojeniu.

Co do turbiny, to możesz sie pokusić o 4 rzeczy:
1. lepszy zawór upustowy DV (żadnego BoV'a, to w tym silniku powoduje tylko problemy)
2. lepszy zawór sterujący turbiną - tzw BoostSelenoid
3. lepszy actuator z twardszą sprężyną
4. przeróbka turbiny na hybryde

W mojej opinii, o ile nie zamierzasz wywalać kupy kasy na przekroczenie 300KM (przy takich mocach to już przydałoby się w tym silniku zrobic zamkniecie bloku), to przy realnych do osiagniecia okolicach 260-280KM w zupełności wystarczą 2 pierwsze punkty.

Majecki
28-02-2017, 18:27
Dzięki za "mini compendium" :D
Słyszałem już opinie że BoV robi problemy, a szkoda, bo marzył mi się zestaw BoV + wastegate i dźwiękowy orgazm :one: no ale niestety widocznie nie w tym rodzinnym autobusie :(
Na początek, jak już uruchomię wóz to zacznę od chipa u Heko. Myślę że to wystarczy na początek skoro nie da się zrobić dźwiękowych rozkoszy :P A co później to zobaczymy :)

MAG
28-02-2017, 19:20
Zanim pojedzziesz na chipsa do Grzeska, to zamontuj lepszy IC - jest to absolutnie must-have w tym aucie, bo latem orginalny ICek bardzo szybko puchnie.
Wg mnie tak naprawde to wystarczy, bo reszta gratów moze Ci poprawić wynik o jakies 10-15KM, a koszta juz duuuuuzo grubsze będą...

Majecki
28-02-2017, 19:38
Jak rozmawiałem z Grześkiem, to mówił, że IC można też po chipie zmienić, że nie jest konieczna zmiana przed chipem. Na razie trochę się wypłukałem z kasy, więc IC zostawię na dalszy plan, bliżej lata. A tak swoją drogą (bo już gruby off-top poszedł :P ) wystarczy fmic, czy coś innego polecacie ?

MAG
01-03-2017, 08:42
jak masz za duzo kasy, to możesz szukac czegos lepszego :diabel2:

Majecki
01-03-2017, 10:52
Taaa :) Jakbym miał za dużo kasy to bym zrobił swapa z RS`a :D
Ale dobra, mimo że przyjemnie się gada to koniec OT, bo to temat o puszkach a nie reszcie gratów :) Jak będę na etapie modów wydechu to się odezwę tu albo na PW :) Pozdro

Majecki
10-04-2017, 19:47
Pany, wracam do tematu jeszcze raz, gdyż modzenie wydechu co raz bliżej. Głownie będę przerabiał końcowe, co by wsadzić podtlenek biedoty :) Po zrobieniu wydechu, a przed gazem, prawdopodobnie wpadnie chips u Heko.

1. Jak bardzo odczuwalne mocowo będzie wstawienie DownPipe 3" i sport-kata?
2. Czy DP 3" ma sens bez zmiany katalizatora na sport-kat ?
3. Czy wstawienie DP3" i sport-kat (lub samego DP3") spowoduje głośniejszą pracę wydechu?

Pozdro :D

MAG
17-04-2017, 14:13
1. DP da Ci możliwość pójścia wyżej z moca, ale ile to ciężko w S-Maxie stwierdzić...
2. IMHO tak.
3. DP+SportKat - ja tego u siebie nie zaobserwowałem, ale jesli zupełnie wywalisz kata (czego nie polecam), to moze byc minimalnie głosniej.

cliner
17-04-2017, 16:58
Heko twierdzi,że DP 3" jak plany są na hybrydę lub inną większą dmuchawę...Sport kat wystarczy przy fabrycznym...

dlugi91
07-04-2019, 23:23
Odgrzeje kotleta, mam wrażenie że padło u mnie łącze elastyczne, auto dopiero pójdzie do mechanika na ostateczną diagnozę, ale jeśli się to potwierdzi to zastanawiam się czy nie założyć większego downpipe żeby przy chipie dostać lepszy wynik.

1) Z jakim kosztem muszę się liczyć przy wymianie na większy DP ?
2) Czy taki że nie ma sens?


Wysłane z niewybuchającego Szajsunga

MAG
08-04-2019, 09:05
Markowe DP kosztuja ok. tysiaka.
Najtańsze nówki dostaniesz w okolicach 500-600zł z wysyłka z Angolandii, ale podobno bardzo szybko pokrywaja sie rdzawym nalotem, bo sa z gorszej stali robione.

Jeśli zamierzsz wsadzić wieksze DP (IMHO 2,75" albo 3"), to warto od razu wymienić kata na sportowego 200cpsi z metalowym wkładem.
Można takiego "uniwersala" dostać za niewiele ponad 300zł.

Jesli sprzedaż swój ori (chodza po 400-600zł), to prawie połowa kosztów się zwraca.

Ja mam DP3" robiony na zamówienie z wykorzystaniem ori flanszy pod turbo i 4 lata temu zabuliłem cos ok. 500-600zł za jego zrobienie i montaż (razem ze sportkatem) - nie pamiętam dokładnie, bo w pakiecie robiłem tez równocześnie inne rzeczy.

wilczak
12-04-2019, 08:44
Jesli sprzedaż swój ori (chodza po 400-600zł), to prawie połowa kosztów się zwraca.
Gdzie się to sprzedaje?
Mój leży i się kurzy to może bym go spieniężył

MAG
12-04-2019, 15:51
Na aledrogo widziałem kilka sztuk ori katów z 2,5T. Ceny zaczynały się od 400zł, a najdroższy jaki widziałem był za 800 chyba, ale to IMHO kompletnie nierealne.

Na skupie katalizatorów można chyba coś koło 2 stówki dostać za niego, ale na 100% pewny nie jestem...

Popek
23-05-2019, 18:46
Akurat u mnie jest niestety rezonans w zakresie 2-2,8 tys obr. - od 3 tys w góre jest cicho - nawet az za cicho :diabel2:
Będę z tym walczył jak zjadę do Polski

Ogarnąłeś ten temat?

MAG
23-05-2019, 20:52
Tak - dawno temu wstawiłem z powrotem fabryczne tłumiki i tylko końcówki zmieniłem :mrgreen:

Układ wygląda teraz tak: DP 3" + sport kat za którym jest zejście na 2,5" + tłumik środkowy przelotowy na rurze 2,5" za którym jest zejście na fabryczne rury 2,25" do fabrycznych tłumików.

Wydech jest minimalnie głosniejszy od seryjnego i na trasie jest idealny (co w tym samochodzie jest niestety dla mnie najważniejsze), ale teraz latem chcę na próbę wywalić środkowy tłumik i jeśli będzie ok, to tak już zostanie.

Ewentualnie biorę pod uwagę wstawienie w układ przepustnicy wydechu sterowanej z kabiny, tak żebym mógł w razie chęci trochę pohałasować, a w razie potrzeby być cichutko ...



W Focusie będę robił niemal identycznie - DP 2,75" + sportkat 2,5" + wydech środkowy 2,5" + ori tłumik końcowy przed którym docelowo będzie zamontowana przepustnica.
Oczywiście ori końcówki pójdą do wymiany na cos innego - albo okrągłe o średnicy ok. 90-100mm, albo Remus w stylu DTM z wyciętym laserowo logiem.
Te Remusy biore pod uwage tylko dlatego, że po prostu mam je w piwnicy jeszcze od czasów RS2000 ...
Mają trochę wiekszą średnicę niż ori i w sumie pasują stylem do STraszydła

Popek
24-05-2019, 08:05
Dziękuje za info. Skorzystam z Twojego bagażu doświadczeń. Wrzuć fotkę jak S-Max wygląda z tymi końcówkami

MAG
24-05-2019, 19:30
Proszę bardzo. Końcówki Buzzer owalne ok 120x85, są podciete asymetrycznie, ale oznaczenia tego konkretnego modelu nie pamiętam


https://images83.fotosik.pl/1040/87b379d0a42b778egen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/87b379d0a42b778e)

https://images81.fotosik.pl/1042/02555dcabb0c64b8gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/02555dcabb0c64b8)

Popek
26-05-2019, 09:50
A z jakiej firmy brałeś kata?

MAG
26-05-2019, 23:54
Trafiłem używkę Scorpion w super cenie, ale wcześniej planowałem kupić na alledrogo jakiegoś 200cpsi z metalowym wkładem - jest kilka ofert w cenach od trzech stówek z haczykiem w górę ...

Popek
27-05-2019, 09:03
Wlasnie przeglądałem Allegro i prawie nic tam nie ma, nie licząc wlasnie skorpionów za ponad 2k 😐

MAG
27-05-2019, 10:31
Pierwszy z brzegu ...

https://allegro.pl/oferta/katalizator-sportowy-200-cpsi-we-wy-63-5-mm-7767986503



i jeszcze jeden ...

https://allegro.pl/oferta/katalizator-sportowy-200cpsi-3-0-metal-2-5-euro2-7617612096

dlugi91
27-05-2019, 11:19
Te katalizatory są pod normę euro 2, a mondeo przecież jest euro 4. Zamiast zakaldac kata ktory i tak nie spelnia normy samochodu czy nir lepiej olać go z robić przelot? Katy z właściwą norma euro 4 są prawie 2 razy droższe.

Wysłane z niewybuchającego Szajsunga

MAG
27-05-2019, 14:29
Wybór należy do ciebie.
Ja tam wolę mieć kata spełniającego niższą normę niż smrodzić zupełnie bez ...

Popek
27-05-2019, 16:19
A mi chodzi o to by spokojnie przechodzić badanie techniczne

MAG
27-05-2019, 17:12
Skoro ja na takim przez 2 lata (zanim trafiłem tego Scorpiona) przechodziłem bezproblemowo przeglady w Szwecji, to tym bardziej w Polsce nie widze problemu.

Bez kata po pierwsze ryzykujesz zabranie dowodu, a po drugie, co jak dla mnie osobiście jest ważniejsze, trujesz i smrodzisz dużo bardziej niż nawet z takim Euro2.

Popek
27-05-2019, 19:49
Skoro ja na takim przez 2 lata (zanim trafiłem tego Scorpiona) przechodziłem bezproblemowo przeglady w Szwecji, to tym bardziej w Polsce nie widze problemu.

Bez kata po pierwsze ryzykujesz zabranie dowodu, a po drugie, co jak dla mnie osobiście jest ważniejsze, trujesz i smrodzisz dużo bardziej niż nawet z takim Euro2.

Potwierdzam kat jakiś musi byc a ponadto przypuszam ze dźwięk jaki powstaje bez kata bardziej bedzie uciążliwy aniżeli przyjemny dla ucha 😉