Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Ciśnienie turbiny 2.0 TDCI
Witam.
Pany, szybkie pytanie. Wyliczyłem z Forscanu, że moja turbina w 2.0 TDCI 140KM dmucha z siłą 1,33-1,41 bara (MAP - BARO = ciśnienie doładowania), gdzie to 1,41 jest na początku przyspieszana, a 1,33 jest stałe. Nie znalazłem konkretnych informacji ile powinno być (może zadawałem złe pytania). Czy to norma czy mało? Mam czysto subiektywne odczucia, że mondek czasami słabiej dosłownie wciska w fotel :-) i dlatego sprawdziłem jak psiuka tutbawka.
daniel66 11-12-2016, 21:16 Z tego co wiem ładowanie powinno być 250... Także mało.
Własnie wyczytałem w internetach, że już od 1,3 bara jest dobrze, inni piszą, że norma to "chyba" 1,4-1,6 bara. Może ktoś wie gdzie szukać konkretnych informacji? I tak dam do sprawdzenia szczelność układu.
Jest bliźniaczy temat, bardziej rozwinięty:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=255305
Ten zamykamy.
piter614 01-12-2022, 03:47 Witam jak sprawdzić w programie forscan prawidłowe działanie turbo? Które opcje wybrać i na co zwrócić uwagę?
Coś tam sprawdzałem i mam pytanie odnośnie tego komunikatu error co to oznacza?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221201/6063f8accf884a8832cb1038d43a1bd3.jpg
Bezwzględne ciśnienie doładowania się sprawdza. Jak jest ok 250kPa w pełnym obciążeniu to pompuje prawidłowo.
Nowy_ford_2021 01-12-2022, 11:52 To jeszcze dodam że jeżeli chodzi o ciśnienie doładowania to nazwa się ono w programie : Ciśnienie bezwzględne w kolektorze - MAP(kPa)
piter614 01-12-2022, 18:59 Dziękuję za podpowiedź , a ten error co to oznacza czy ma tak być ?
piter614 02-12-2022, 16:10 Doszło tylko tyle i wszedł w tryb awaryjny
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221202/357d971d287e43a3313b7ba1741822fd.jpg
Nowy_ford_2021 06-12-2022, 11:57 Tak jest u mnie: MAP dochodzi do 256,3
piter614 07-12-2022, 00:59 Skąd masz takie wykresy robiłeś jakiś test?
Nowy_ford_2021 07-12-2022, 17:38 Oczywiście test: przy rozgrzanym silniku 3 bieg obroty ustabilizowane na 1500, później gaz do podłogi aż obrotu osiągną 3000.
Zapisz powstały log forscanu do pliku csv i zamieść a ja zrobię wykresy.
piter614 07-12-2022, 21:31 Oki jutro mam luźny dzień postaram się to ogarnąć
klocolus 07-12-2022, 23:30 Z 2.0 tdci po chipie MAP dochodził do ok 270Kpa a MAF ok. 150g/s.
piter614 07-12-2022, 23:31 Mam jeszcze pytanie bo forscan pokazuje takie coś jak error i nie wiem co to oznacza?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221207/01c5d97d1290b7dff3779907901d4275.jpg
Nowy_ford_2021 08-12-2022, 07:34 Nie mam takiego PID jak VGT_A_STAT.
U mnie jest:
1) VNTP % Położenie turbosprężarki o zmiennej geometrii dyszy
2) VAR_NOZ_POS V Napięcie czujnika położenia turbosprężarki o zmiennej geometrii dyszy
Więc ciężko porównać. Może dlatego że ty masz 2.2 a ja 2.0
piter614 08-12-2022, 11:17 Tylko tak patrząc na to że jest error to raczej jest coś nie tak?
piter614 08-12-2022, 15:00 Wiec robiłem test i co wywala błąd doładowania nie mam pojęcia czemu
Sterownik turbo sprawdzony u gościa co się tym zajmują
Szczelność układu jest ok
Czujnik ciśnienia doładowani wymieniony na nowy
Zostaje chyba turbo wyjąć i dać do regeneracji
Przy takich parametrach wywala błąd doładowania
Nowy_ford_2021 08-12-2022, 21:19 Masz tu jeszcze kilka wykresów. Może coś pomogą jak porównasz ze swoimi.
klocolus 08-12-2022, 23:13 Tylko tak patrząc na to że jest error to raczej jest coś nie tak?
Spróbuj zrobić kalibrację całości. Może być tak że geometria w turbo ma luzy albo jest zapieczona, ewentualnie wcześniej już ktoś tam grzebał i źle ustawił
piter614 09-12-2022, 18:34 W jaki sposób to zrobić?
Jak byś mógł to tak bardziej wytłumaczyć [emoji16]
Sztanga turbo pracuje bardzo lekko ale tak jak piszesz ja będzie luz to może być coś nie tak
klocolus 11-12-2022, 22:45 W jaki sposób to zrobić?
Jak byś mógł to tak bardziej wytłumaczyć
W forscanie jest taka opcja jak dobrze pamiętam, musisz poszukać bo ja nie mam teraz tdci aby dokładnie pokazać.
piter614 12-12-2022, 16:35 A oki poszukam
piter614 12-12-2022, 18:58 Dziś robiłem tak
Wczoraj na YouTube oglądałem o turbinach filmik gość mówił o turbo, i o tym że mógł sie zebrać nagra na łopatkach i dlatego turbo źle pracuje i wywala błąd
Dziś podpinam się kompem siadam w Forda i dzida oczywiście pierwsze co to zagrzałem silnik
Jeden /dwa do odcięcie błąd zjeżdżam na bok kasuje i znowu, zrobiłem tak kila razy
Po 5 razach przestało generować błąd i turbo chodzi normalnie
Tutaj po niżej widać jak pompuje do 255 i sądzę że to było to
Na razie jeździć obserwować
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221212/ee72148b2dc7feaea04d9e4537b201b7.jpg
piter614 29-08-2023, 11:12 W jaki sposób można zrobić kalibracje? Turbo oraz czy po wymianie turbiny która była regenerowana robi się coś w stylu adaptacji?
|