Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Poduszka zawieszenia silnika - jak powinna wyglądać prawidłowo


marcin1311
07-02-2017, 12:27
Witam, zwracam się z prośbą do forumowiczów o udzielenie informacji na temat prawej poduszki silnika. W aucie żony (Fiesta 2008 1.6 tdci) wydaje mi się że zrobiło się głośniej wewnątrz kabiny. Zaniepokojenie moje wzbudza prawa poduszka silnika. W moim przypadku aluminiowa łapa silnika opiera się (a raczej leży) na korpusie poduszki. Jedynym izolatorem jest gumowa przekładka. W załączeniu zdjęcie o który element chodzi.
Czy u Was również aluminiowa łapa się opiera na korpusie, czy jest podniesiona do góry i ma przestrzeń na pracę?
Czy mogę prosić o zdjęcie jak to wygląda u Was?

dodo34
07-02-2017, 16:37
Mam ten sam problem w aucie mojej żony, dzisiaj sprawdzałem tą poduchę i ewidentnie guma jest sparciała i dodatkowo piszczy przy ruchach. Problem polega na tym, że bardzo ciężko o choćby zamiennik tej poduchy. Czy ktoś z forumowiczów ma namiary na nią lub miejsce, gdzie powinna ją mieć (tak, wiem - w ASO)?
Pytałem w sklepie ford-esklep.pl, ale u nich też ciężko.
Co do samych objawów, to oprócz wzrostu hałasów masz jakieś inne (drgania itp)? Ja np. po wymianie poduchy pod skrzynią pozbyłem się irytującego rzucanie budą przy odpalania auta. Teraz odbywa się to niemal jak w benzynie.

marcin1311
07-02-2017, 17:48
Nie zauważyłem szczególnie jakiegoś większego drgania, ani na kierownicy, ani na dźwigni zmiany biegów. Przyglądając się silnikowi w czasie pracy przy otwartej masce odnoszę wręcz wrażenie że silnik wcale nie drży, a wygląda jak by był na sztywno przykręcony do nadwozia. Wydaje mi się że silnik powinien jednak lekko drgać od swojej pracy na poduszce, a poduszka powinna to tłumić. Poduszka luzów nie ma, raczej wygląda jak by się zastała.

Poduszkę znalazłem jakby co tu:
http://mccar.pl/czesci-ford-fiesta-2012-2013-2014/1297-poduszka-silnika-fiesta-mk7-mk8-b-max-fomoco-1778550-1778550.html

Chciałem się jednak upewnić że moja jest faktycznie do wymiany. Załączyłem zdjęcie jak wygląda to w samochodzie. Czy u Ciebie jest jakaś przestrzeń pomiędzy aluminiową łapą a metalowym korpusem poduszki?

EW1
08-02-2017, 09:17
kupowałem córce ale u niej objawiało się szarpaniem podczas ruszania
http://ford.sklep.pl/product-pol-18753-poduszka-zawieszenie-silnika-1-4-1-6-TDCi-Fiesta-B-Max.html

dodo34
08-02-2017, 21:29
Czy u Ciebie jest jakaś przestrzeń pomiędzy aluminiową łapą a metalowym korpusem poduszki?

U mnie jest dokładnie jak na Twoim zdjęciu. Nie ma przestrzeni.

marcin1311
09-02-2017, 08:50
Czy ktoś z kolegów na forum może sprawdzić jak to wygląda u Was? Czy jest przestrzeń miedzy korpusem poduszki a aluminiową łapą?
Przy okazji proszę o zdjęcie ;)

marcin1311
02-04-2017, 13:54
Problem rozwiązany, po wymianie poduszki objawy ustąpiły.
Dziękuję za odpowiedzi koledzy dodo34 i EW1 :).

Dla potomnych:
W nowej prawidłowo działającej poduszce jest około 1 cm luzu między gumą pod łąpą przykręconą do silnika a obudową poduszki.
Pewnie z czasem ten luz się będzie zmniejszał.

dodo34
11-04-2017, 22:45
Problem rozwiązany, po wymianie poduszki objawy ustąpiły.
Dziękuję za odpowiedzi koledzy dodo34 i EW1 :).


Kupiłeś oryginał czy zamiennik?

marcin1311
12-04-2017, 21:19
Zdecydowałem się na oryginał i jestem bardzo zadowolony :D

dodo34
20-04-2017, 20:17
Ok, wymieniłem też poduszkę u siebie. Auto jak nowe. Nie trzęsie, obniżony poziom hałasu, nic nie skrzypi. Po prostu jazda to znowu przyjemność. Oczywiście wymiana na oryginał.

AnonimowyAlkoholik
14-08-2017, 09:10
Jak się sprawuje po prawie 4 miesiącach? Nadal jest widoczna przerwa, czy znów "usiadło"?

marcin1311
14-08-2017, 13:08
Na chwilę obecną poduszka sprawuje się bez zarzutu i nie widać aby siadała.

pluters
16-11-2017, 18:18
Wymienialiście tylko prawą czy również lewą strone?
Wróciłem właśnie od mechanika i do wymiany obie poduszki tzn. prawa i lewa strona(trzecia poduszka wymieniona jakieś 2 miesiące wcześniej). Prawa strona nie ma żadnego "luzu" aż widać pył z otarcia, przy lewej jakby podobnie. Rozumiem że nie ma co inwestować w zamiennik tylko fordowskie się najlepiej sprawują?

tempnet
17-11-2017, 14:28
Jaki może być orientacyjny koszt wymiany tej poduszki u mechanika dając mu własna cześć ?

marcin1311
17-11-2017, 16:18
Wymieniałem tylko tą o której pisałem pluters. Z opinii które znalazłem, wszyscy potwierdzają że należy zakładać dobre poduszki. Ja wybrałem oryginał bo nie byłem pewien co do jakości zamienników.

tempnet
17-11-2017, 19:53
Ile dałeś ?

pluters
18-11-2017, 12:05
Prawa poduszka jest taka sama jak lewa? szukam już trochę czasu i nigdzie nie znalazłem lewej strony.

AnonimowyAlkoholik
19-11-2017, 15:29
Inna jest:
http://allegro.pl/lapa-poduszka-skrzyni-ford-fiesta-mk7-1-4-tdci-i7036095755.html

marcin1311
20-11-2017, 06:33
Ile dałeś ?

było coś koło 500+, nie pamiętam dokładnie. Rachunku teraz już raczej nie znajdę.

pluters
26-11-2017, 20:53
W sobotę podjechałem sprawdzić jak ceny wyglądają w ASO i powiem szczerze nogi robią się jak z gumy po usłyszeniu cen :shock:. Poduszka z prawej strony silnika 599zł oraz poduszka z lewej strony silnika 423zł (lub poduszka skrzyni biegów jak to powiedział Pan w Fordzie).

Przeszukałem allegro i wszystkie możliwe strony i dokładnie:
1. Poduszkę z prawej strony silnika zamówiłem w cenie 250zł z tej strony: https://ford.sklep.pl/product-pol-18753-poduszka-zawieszenie-silnika-1-4-1-6-TDCi-Fiesta-B-Max.html

2. Poduszkę z lewej strony silnika zamawiałem z allegro w cenie 150zł (oryginał po demontażu z auta przerabianego do rajdów). Znalazłem tylko jeden zamiennik w intercars w cenie 188zł, ale po konsultacji z mechanikiem usłyszałem "nie kupuj tego badziewia" więc odpuściłem zakup zamiennika.

W weekend wymiana obu poduszek więc dam znać czy udało się pozbyć "drgań" 8)

tempnet
27-11-2017, 08:02
Ta poduszka za 250zl to nie oryginał forda tylko jakaś nie znana Marka, daj znać jak się będzie sprawować.

pluters
06-12-2017, 20:25
Jestem już kilka dni po wymianie poduszek silnika i miałem całkiem dziwną sytuację a dokładnie, po wymianie poduszek drgania zamiast ustać wzrosły do poziomu że aż cała karoseria wręcz chodziła. Nie bardzo było wiadomo o co chodzi bo stare poduszki zajechane do granic możliwości. Auto wróciło na podnośnik, wszystkie poduszki poluzowane a następnie dokręcone, jazda testowa i bez zmian dalej wszystko co może wprawione w drgania a na fotelu kierowcy jak przy masażu. Na drugi dzień zrezygnowany odpalam auto a tutaj spore zaskoczenie bo wszystko się unormowało, czuć lekkie drżenie prawie nie wykrywalne ale nie mam pomysłów skąd to się bierze. Podsumowując: praca silnika jest nie od porównania po wymianie wszystkich poduszek silnika:surprise:

AnonimowyAlkoholik
06-02-2018, 20:00
Tak z ciekawości, przy jakich przebiegach wam te poduszki padły? U mnie 140 tys. i już do wymiany...

pluters
09-02-2018, 10:18
U mnie również lekko ponad 140 tysięcy było jak musiałem wymienić poduszki od silnika. Dwie kupiłem oryginalne, jedna dorwałem zamiennik za polowe ceny(Póki co wszystko działaj jak należy). Od wymiany poduszek widać duża różnice jeśli chodzi o prace silnika na postoju czy przy ruszaniu.

pluters
14-01-2019, 14:16
U mnie również lekko ponad 140 tysięcy było jak musiałem wymienić poduszki od silnika. Dwie kupiłem oryginalne, jedna dorwałem zamiennik za polowe ceny(Póki co wszystko działaj jak należy). Od wymiany poduszek widać duża różnice jeśli chodzi o prace silnika na postoju czy przy ruszaniu.

Witam ponownie, chciałbym przestrzec osoby planujące zakup poduszki silnika prawej strony przed zamiennikami (cena atrakcyjna i tylko tyle). Po nie całym roku użytkowania poduszkę dosłownie wyłamało. Tym razem kupiłem oryginalną z demontażu bez łapy (w moim przypadku zaoszczędzone 100zł) którą można przełożyć ze starej. :)

pappagiorgio
20-02-2019, 10:41
Jak zdiagnozować to już wiemy z tego tematu, moja wygląda dokładnie jak na pierwszej stronie. Zamówiłem oryginalną i czekam na przesyłkę i w międzyczasie szukam momentów z jakimi ją trzeba dokręcić ale ciężko znaleźć. Ma ktoś jakieś tabele albo informację? Mam też kilka pytań do tych co już wymieniali; zastanawiam się czy jak podeprę silnik na misce olejowej to jej nie uszkodzę i czy zbiornik wyrównawczy wystarczy tak po prostu wyjąć z zaczepów i mogę dać go zboku?

kaku25
20-02-2019, 12:27
Moment dokręcenia tych śrub to 48nm. Jeżeli miska nie jest z cienkiego metalu to można ją podeprzeć ale na pewno znajdziesz jakieś korzystniejsze punkty podparcia niż na misce.
Co do zbiornika to można tak po prostu wyjąć ale będziesz miał trudniejszy dostęp niż jakbyś go zdjął z rurek.

pappagiorgio
20-02-2019, 12:56
Dzięki, no właśnie mam miskę z cienkiego metalu :) A 48Nm to momenty wszystkich śrub? Te do karoserii i tych na szpilkach na aluminiowej łapie? Mam zamówioną poduszkę razem z aluminiową łapą i będę odkręcać ją na szpilach.

kaku25
20-02-2019, 13:03
Tak, do wspornika i do nadwozia.

smigol969
27-02-2019, 19:58
witam gdzie i jaka poduche kupic

kaku25
28-02-2019, 14:29
witam gdzie i jaka poduche kupic
Było kilka postów wcześniej.

andrzejtcz
14-09-2022, 05:49
Cześć

Czy ktoś się orientuję czy pomiędzy gumą widoczna na zdjęciu a kielichem/podstawa powinna być przerwa czy ta gumą może opierać się o kielich ?
U mnie się opiera u znajomego jest przerwa

tempnet
14-09-2022, 18:51
Nowa ma około 1cm przerwy twoja wygląda na dobry stan bo nie lezy.

puzak88
16-02-2023, 08:38
Hej sorry za odgrzebanie starego tematu, ale niz znalazłem nic bardziej odpowiadającego. Wymieniłem dwie poduszki, tą dużą prawą o której mowa w temacie oraz dolną poduszkę pod silnikiem, pozostałe jak twierdzi mechanik są dobre. Jest dużo lepiej, ale nie do końca rozwiązało to mój problem z płynnąścią zmiany biegów, czasem przy redukcji albo zmianie biegu jest odczuwalne takie szarpnięcie / stuk - w skrócie ciężko zmieniać biegi płynnie bez szarpnięć. Denerwuje mie to okrutnie, jeżdżę różnymi samochodami od lat i w innych nie mam problemu z płynnością jazdy, a w Fiescie jeżdżę jak bym nie umiał zmieniać biegów. Dodam, że przedemną samochód był używany przez osobę która raczej z płynnością jazdy i zmiany biegów ma niewiele wspólnego. Gdzie doszukiwać się problemu?

Rhevules
11-02-2024, 14:14
Hej, posiadam Forda Fiestę MK7 1.6 Diesel. Zauważyłem, że ostatnio silnik przenosi bardzo silne wibracje na karoserię. Po sprawdzeniu poduszki silnika zauważyłem znaczne korozje, co sugeruje, że prawdopodobnie nigdy nie była wymieniana. Czy możecie polecić jakąś firmę zajmującą się poduszkami silnika? Czy warto rozważyć zakup zamienników?

gdsmk
11-02-2024, 19:31
Ja wymieniałem na oryginały, ew Lemforder.

Jedno co mogę polecić na pewno każdemu z wersją Mk7 - jeśli denerwuje Was szarpanie przy biegach i naciskaniu pedału gazu, zmieńcie dolną poduszką skrzyni/silnika (tę dostępną od podwozia) na poliftową. Niebo a ziemia.
Przynajmniej u mnie 1.6 ti vct - chyba rok grzebałem, skąd to szarpanie się bierze. Powymienialem, poczyściłem wszystko - w koncu zabrałem się za poduszki.
Wymieniłem na nowe, komfort wzrósł, ale szarpało dalej.
Wymieniłem na tę po 2013 i problem ustał.

Rhevules
11-02-2024, 20:10
Ja wymieniałem na oryginały, ew Lemforder.

Jedno co mogę polecić na pewno każdemu z wersją Mk7 - jeśli denerwuje Was szarpanie przy biegach i naciskaniu pedału gazu, zmieńcie dolną poduszką skrzyni/silnika (tę dostępną od podwozia) na poliftową. Niebo a ziemia.
Przynajmniej u mnie 1.6 ti vct - chyba rok grzebałem, skąd to szarpanie się bierze. Powymienialem, poczyściłem wszystko - w koncu zabrałem się za poduszki.
Wymieniłem na nowe, komfort wzrósł, ale szarpało dalej.
Wymieniłem na tę po 2013 i problem ustał.

Powiem szczerze mam ten sam problem. Od biegu 1 do 3 przy dodawaniu i ujmowaniu gazu szarpie jak chol*ra. Czyli jednak to jest to. Dzięki wielkie, spróbuję. Mam nadzieję że poprawi to pracę auta :). Tak zapytam gdzie kupowałeś oryginalne części?

Malacay
01-06-2024, 11:05
Ja wymieniałem na oryginały, ew Lemforder.

Jedno co mogę polecić na pewno każdemu z wersją Mk7 - jeśli denerwuje Was szarpanie przy biegach i naciskaniu pedału gazu, zmieńcie dolną poduszką skrzyni/silnika (tę dostępną od podwozia) na poliftową. Niebo a ziemia.
Przynajmniej u mnie 1.6 ti vct - chyba rok grzebałem, skąd to szarpanie się bierze. Powymienialem, poczyściłem wszystko - w koncu zabrałem się za poduszki.
Wymieniłem na nowe, komfort wzrósł, ale szarpało dalej.
Wymieniłem na tę po 2013 i problem ustał.

Przy puszczaniu gazu też trzęsło?

Bump: Powiem szczerze mam ten sam problem. Od biegu 1 do 3 przy dodawaniu i ujmowaniu gazu szarpie jak chol*ra. Czyli jednak to jest to. Dzięki wielkie, spróbuję. Mam nadzieję że poprawi to pracę auta :). Tak zapytam gdzie kupowałeś oryginalne części?

I jak pomogło?