Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wyświetlacz nawigacji i radia - przestał nagle wyświetlać.
Witam.
Jak w tytule. Nagle w moim Focusie ekran przestał wyświetlać komunikaty, radio działa, czujniki działają (dźwięk, czyli piszczy) - czarny ekran. Środkowy ekran pomiędzy zegarami od komputera działa normalnie - wyświetla.
Czy padł wyświetlacz, czy może jakiś bezpiecznik, czy coś wcisnąłem niepotrzebnego i trzeba to jakoś odkliknąć:)? Miał ktoś z tym problem? Czy jak padł to można wymienić sam wyświetlacz i jaki to ewentualny koszt?
Pitterek 25-03-2017, 20:11 Spróbuj odłączyć akumulator na 20min i podłączyć ponownie (by zresetować elektronikę).
Może wszystko wróci do normy.
Mi raz zdarzyło się że ekran całkowicie się zawiesił.
Nie dało się go włączyć, wyłączyć, przełączyć źródła itp. - nie było z nim kontaktu.
Co ciekawe jedyne co działało to regulacja głośności dla stacji radiowej, która akurat była ustawiona :)
Angelo4620 09-01-2023, 21:22 Witam wszystkich.
Podepnę się do tematu. W moim Focusie w dniu wczorajszym radio oraz wyświetlacz nawigacji przestały działać (czarny ekran). Radio to SONY BM5T-18C815-RF. Nie reaguje na przycisk zasilania. Po włączeniu zapłonu wyświetlacz czarny. Napięcie do panelu jest gdyż zarówno światła awaryjne jak i otwieranie/zamykanie drzwi działają.
Bezpieczniki zarówno w przedziale pasażerskim jak i w bagażniku sprawdzone - są OK.
Akumulator odłączałem na 30 minut i nic nie pomogło.
Auto mam od tygodnia. Proszę forumowiczów o jakieś rady co można samemu sprawdzić. Czy trzeba jechać podłączyć do interfejsu diagnostycznego???
Z góry dziękuję za wszystkie cenne podpowiedzi.
dzwiedziu 09-01-2023, 21:54 Napięcie do panelu jest gdyż zarówno światła awaryjne jak i otwieranie/zamykanie drzwi działają.
To są osobne linie z bcm.
Samo przestało działać czy mu pomogłeś grzebaniem w elektryce czy programowaniu? Jaki ekran dokładnie?
wyglada na MFD5 z dekorem sony
albo ACM klęknął, albo samo MFD
Angelo4620 10-01-2023, 20:46 To są osobne linie z bcm.
Samo przestało działać czy mu pomogłeś grzebaniem w elektryce czy programowaniu? Jaki ekran dokładnie?
Niestety nic nie grzebałem w oprogramowaniu czy elektronice. Posprawdzałem tylko bezpieczniki (pod maską, przy nogach pasażera oraz w bagażniku). Nic więcej nie robiłem. Zamówiłem interfejs Vgate może do końca tygodnia przyślą. Cóż można sprawdzić zanim będę mógł podłączyć interfejs? Jak mogę sprawdzić rodzaj ekranu, muszę rozkręcić panel???
Kamil2903 10-01-2023, 21:42 Mam nadzieję, że to nie to, ale gdy pompka spryskiwacza zalała mi złącze c6 w module to m.in ekran nawigacji przestał działać... Zerknij do modułu pod nogami pasażera i zerknij w ten element.
Angelo4620 10-01-2023, 22:37 Jutro zerknę na ten moduł.
Mój panel wraz z wyświetlaczem wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu w załączniku (pobrane z internetu).
Jeśli byłby uszkodzony tylko MFD to radio nie uruchamiałoby się? Nie wiem lecz Nic nie słychać w głośnikach po naciśnięciu zasilania. Płyt CD również nie przyjmuje.
Czy interfejs może pokazać jakieś problemy po linii CAN? Syn dziś powiedział iż radio wraz z wyświetlaczem zgasło przy próbie podłączenia telefonu poprzez BLUTOOTH.
Z kolei jeśli padł ACM to dlaczego nie pokazuje jak zawsze choćby tej samej grafiki jak na wyświetlaczu między licznikami.
Jeśli jest brak dźwięku, to pewnie ACM nie wstaje.
Jeśli "tylko" obraz w MFD5 to powinno wszystko grać, na ślepo.
Diagnozowałem podobny przypadek pod koniec zeszłego roku.
Masz zależności w sieci CAN, dlatego nie wszystko da się "wybudzić", jak brakuje jakiegoś elementu (modułu), to tak w skrócie.
Auto do gruntownego sprawdzenia, najwygodniej jest mieć co podkładać.
Angelo4620 10-01-2023, 23:53 Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Zarówno ACM i MFD5 nie działają (całkowicie). Dziwne by oba się uszkodziły. Czy ForScan da jakiś obraz usterki jak podłączę?
Nie chcę w ciemno kupować np: ACM by tylko sprawdzić.
A jeśli ACM padł to również MFD5 nie będzie dostawał w ogóle sygnału by cokolwiek wyświetlać? Jak to można sprawdzić. Przewód diagnostyczny będę mieć dopiero w piątek.
Jeśli można te elementy sprawdzić ForScanem to proszę o jakieś podpowiedzi. Będę nowicjuszem jeżeli chodzi o ten program.
Gdzie w razie czego znajdę do mego Focusika schematy (Focus 2011r. 1,6 benz 150KM wersja TITANIUM). Te które dotychczas odnalazłem na forum niestety linki są nieaktywne.
Wystarczy ze jeden moduł jest martwy i nie wybudzi reszty.
Nie chce mi sie teraz sprawdzać na stole zaleznosci IPC, BCM, ACM, MFD, FCDIM, zeby ocenić co, bez czego i jak się uruchomi.
Tak samo nie widzę potrzeby tłumaczenia co mogłoby być widoczne w diagnostyce forscanem.
Za dużo gdybania.
Trzeba usiąść do auta i wykorzystać swoje doświadczenie w celu diagnozy.
Angelo4620 11-01-2023, 20:50 Witam wszystkich. Dziś przyszedł interface. Po przeskanowaniu od razu wyskakuje Błąd: "Nie można odczytać DTC".
Do tego błędy:
1. ACM - błąd
Nie można odczytać ODT Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
2. IPC - U0257:00-2F Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365340278 s (Thu Aug 21 22:05:10 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.8 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
Oczywiście kasowanie nic nie pomogło. Dalej te same błędy.
Czy teraz można już coś wywnioskować. Gdzie szukać. Dodam iż w dniu dzisiejszym po raz pierwszy uruchomiłem ForScan. Nigdy nie pracowałem na tym programie.
ACM pierwszym podejrzanym
Angelo4620 14-01-2023, 19:27 Witam Forumowiczów.
W ubiegłym tygodniu Kupiłem Forda Focusa MK3 z 2011 roku w wersji Turnier. Silnik Benzyna 1.6 150KM. Nie wiem czy dobrze umieściłem post tzn czy pod FOCUS 2011-2014 (pierwsza rejestracja pojazdu 06.2011).
Ponieważ nie działa radio oraz wyświetlacz (AM5T-18B955-CG) nad radiem, oraz samo radio AHU (BM5T-18C815-RF) nie reaguje na włącznik - jest cichutko zakupiłem kabel Vgate i po przeskanowaniu programem ForScan powyskakiwało wiele błędów. Proszę o przeanalizowanie czy mam wymienić radio czy też poszedł jakiś modół.
Zestawienie błędów:
===PCM DTC P2681:13-2F===
Kod: P2681 - Otwarty obwód sterujący zaworem A obejściowym płynu chłodzącego silnik
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 4 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 5 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 780.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 79.61 % - Poziom paliwa
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 11.99 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 4 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 16.08 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 8.24 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P2681:13-2F===
===PCM DTC U0111:87-24===
Kod: U0111 - Utracona łączność z modułem zarządzania energią akumulatora A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 17 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 7 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 15.69 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 6570.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.04 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 5 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 15.69 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 4.71 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC U0111:87-24===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości
===END FDSM DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PAM DTC U100B:00-2E===
Kod: U100B - Półautomatyczny układ parkowania równoległego
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC U100B:00-2E===
===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM DTC Brak===
===BCMii DTC B112B:07-2C===
Kod: B112B - Moduł kierownicy
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki mechaniczne
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365503779 s (Sun Aug 24 18:55:21 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B112B:07-2C===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===HVAC DTC B105A:00-2F===
Kod: B105A - Wentylator czujnika temperatury w przedziale pasażerskim
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC B105A:00-2F===
===HVAC DTC B1A61:00-2F===
Kod: B1A61 - Czujnik temperatury w przedziale pasażerskim
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC B1A61:00-2F===
===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC Brak===
===ACM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Błąd===
===IPC DTC U0257:00-2F===
Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365503790 s (Sun Aug 24 18:55:33 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
===END IPC DTC U0257:00-2F===
Proszę o podpowiedzi co mogę posprawdzać a co należy wymieniać w odniesieniu do tych błędów. Jeżeli chodzi o radio i wyświetlacz nad nim bezpieczniki posprawdzane - są OK, napięcia do urządzeń dochodzą, Masy też są.
Z góry dziękuję za zainteresowanie moim tematem oraz za metoryczne wypowiedzi.
Od razu mówię, że przy tym silniku z ASS bezpieczniki od radia są w bagażniku. ACM wg tego spisu błędów nie wstaje, przyda się podmienić. Co do błędów, skasować i sprawdzić za jakiś czas jeszcze raz, bo to mogą być stare i teraz robią tylko zamieszanie.
Ile razy trzeba napisać to samo?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=261099
Jak się napisze 10x sprawdzić ACM to w końcu to zrobisz czy dalej będziesz pytał wróżbitów internetowych?
A już miałem szukać tego tematu, bo dziwnie podobne objawy, a to po prostu ten sam temat...
Angelo4620 14-01-2023, 19:59 Ile razy trzeba napisać to samo?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=261099
Jak się napisze 10x sprawdzić ACM to w końcu to zrobisz czy dalej będziesz pytał wróżbitów internetowych?
Kolego proszę się nie denerwować. Już zamówiłem ACM więc jak przyjdzie to montaż i kontrola. Napisałem ten post ponieważ zaskoczony jestem tak dużą ilością błędów. ACM nie było łatwo znaleźć, gdyż jest z końcówką RF.
Andrzej_K 14-01-2023, 20:27 (...)zaskoczony jestem tak dużą ilością błędów. (...)
Więc może najpierw trzeba było skasować wszystkie błędy i sprawdzić co będzie się działo? (( czy błędy ponownie będą)
ACM nie było łatwo znaleźć, gdyż jest z końcówką RF.
Trzeba było zapytać, odpowiedni ACM to koszt 80zl i jest tego kilka"od ręki", z darmowym zwrotem, gdzie nikt nie pyta o powód zwrotu
może najpierw
Oczywiście że "TAK", inaczej tego nie widzę.
Po co patrzeć po śmieciach z kilku lat, chyba tylko "dla przyjemności".
miałem szukać tego tematu
i właśnie przez takie pisanie "co chwilę od nowa o tym samym", robi się burdel.
Na szczęście ktoś już ten burdel ogarnął.
Angelo4620 17-01-2023, 22:07 ACM pierwszym podejrzanym
W dniu dzisiejszym przyszło radio - ACM. Ten sam model. Niestety po podłączeniu dalej sytuacja bez zmian czyli czarny ekran i cisza - brak reakcji na włącznik zasilania. Ponieważ już bardzo późno nie podpinałem komputera. Czy może po podłączeniu trzeba komputerem uaktywnić komunikację? Jeśli tak to proszę o wskazówki krok po kroku bym czegoś nie uceglił.
Cóż dalej można sprawdzić i gdzie dany element się znajduje.
Jeśli po wpięciu ACM nie słychać po chwili nawet szumu z napędu CD to masz przerwę w zasilaniu.
ACM powinien zagadać z marszu.
Chyba nawet samo ACM powinno wstać po podaniu zasilania.
W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend.
Angelo4620 18-01-2023, 16:38 Jak wypnę złącze w ACM i ponownie podepnę słychać chwilowy odgłos napędu CD.Więc zasilania dochodzą.
Przed chwilką odczytałem błędy:
===PCM DTC P2681:13-2F===
Kod: P2681 - Otwarty obwód sterujący zaworem A obejściowym płynu chłodzącego silnik
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 20.39 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 0 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1241 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: Open Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 45.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 3.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 2 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 4.69 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 14.51 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 11930.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 78.04 % - Poziom paliwa
-BARO: 97.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 11.26 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 29.02 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.422 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 4.71 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 1 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 14.51 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 6.27 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P2681:13-2F===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości
===END FDSM DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM DTC Brak===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC Brak===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===PDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DC:54-2F===
===PDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DD:54-2F===
===DDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modu drzwi kierowcy
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DC:54-2F===
===DDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modu drzwi kierowcy
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DD:54-2F===
===HVAC DTC B105A:00-2F===
Kod: B105A - Wentylator czujnika temperatury w przedziale pasażerskim
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC B105A:00-2F===
===HVAC DTC B1A61:00-2F===
Kod: B1A61 - Czujnik temperatury w przedziale pasażerskim
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC B1A61:00-2F===
===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC Brak===
===ACM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Błąd===
===IPC DTC U0257:00-2F===
Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578572 s (Thu Aug 28 17:59:01 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
===END IPC DTC U0257:00-2F===
Oczywiście wyświetlacz dalej czarny. I jeszcze zapytanie co i jak z tą kalibracją okien drzwi, czy robić to przyciskami otwierania szyb od kierowcy czy z pozycji programu. W jaki sposób?
Cóż jeszcze mogę posprawdzać z tym niedziałającym ACM?
FCDIM czy jakoś tak brakuje, modułu wyświetlacza brakuje w błędach jeśli dobrze widzę.
Angelo4620 18-01-2023, 19:11 Jeśli po wpięciu ACM nie słychać po chwili nawet szumu z napędu CD to masz przerwę w zasilaniu.
ACM powinien zagadać z marszu.
Chyba nawet samo ACM powinno wstać po podaniu zasilania.
W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend.
A co oznacza stwierdzenie "W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend." Sprawdzając wtyczkę do radia mam zasilanie na pinie 1 oraz na pinie 3, masa na 13 pinie. Na zasilaniu ekranu zasilanie jest tylko na pinie 1 a masy na pinach 9 i 11.
Po wpięciu wtyczki do gniazda radia słychać cykanie napędu, lecz gdy chcę podać płytę niestety nie wciąga jej.
na stole bez dodatkowych komend
coś takiego
127429
Angelo4620 18-01-2023, 23:01 Czyli mogę na stole podpiąć te trzy elementy na krótko kabelkami według schematu bez żadnego dodatkowego modułu i powinien się odezwać? Na samym zasilaczu?
sabaciontko 20-01-2023, 09:52 Jak podłączysz "na krótko" ACM pod CAN , zasilanie i gnd oraz podepniesz kabelkiem z Forscan/UCDS + rozdzielacz , to powinieneś zobaczyć ACM w modułach i ustawieniach programu diagnostycznego.
jarek1103 09-06-2023, 20:12 Witam,
Jakiś czas temu wyświetlacz nawi zrobił się biało niebieski i pływał na zasadzie częstotliwości , W pewnym momencie pływanie się skończyło wyświetlacz pozostał niebiesko biały. Oczywiście wszystkie funkcje nawi, radia odtwarzacza telefonu działały dzisiaj wyświetlacz zrobił się ciemny radio czasami działa , czasami jest zapowiedz o sparowaniu telefonu teraz cisza
Może któryś z kolegów miał podobny przypadek . Wymontowałem wyświetlacz i chcę go przesłać do serwisu ale chciałbym usłyszeć najpierw Wasze sugestie.:(
Tak, częsty przypadek usterki.
Naprawa nie zawsze pomaga, wtedy pozostaje wymiana.
jarek1103 10-06-2023, 12:33 a może jakaś podpowieðz co zamontować w zamian
To samo.
Mam, korzystam, uznałem że to najwygodniejsza opcja.
|
|