Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wyświetlacz nawigacji i radia - przestał nagle wyświetlać.


Bogim1
25-03-2017, 16:47
Witam.
Jak w tytule. Nagle w moim Focusie ekran przestał wyświetlać komunikaty, radio działa, czujniki działają (dźwięk, czyli piszczy) - czarny ekran. Środkowy ekran pomiędzy zegarami od komputera działa normalnie - wyświetla.
Czy padł wyświetlacz, czy może jakiś bezpiecznik, czy coś wcisnąłem niepotrzebnego i trzeba to jakoś odkliknąć:)? Miał ktoś z tym problem? Czy jak padł to można wymienić sam wyświetlacz i jaki to ewentualny koszt?

Pitterek
25-03-2017, 20:11
Spróbuj odłączyć akumulator na 20min i podłączyć ponownie (by zresetować elektronikę).
Może wszystko wróci do normy.

Mi raz zdarzyło się że ekran całkowicie się zawiesił.
Nie dało się go włączyć, wyłączyć, przełączyć źródła itp. - nie było z nim kontaktu.
Co ciekawe jedyne co działało to regulacja głośności dla stacji radiowej, która akurat była ustawiona :)

Angelo4620
09-01-2023, 21:22
Witam wszystkich.
Podepnę się do tematu. W moim Focusie w dniu wczorajszym radio oraz wyświetlacz nawigacji przestały działać (czarny ekran). Radio to SONY BM5T-18C815-RF. Nie reaguje na przycisk zasilania. Po włączeniu zapłonu wyświetlacz czarny. Napięcie do panelu jest gdyż zarówno światła awaryjne jak i otwieranie/zamykanie drzwi działają.
Bezpieczniki zarówno w przedziale pasażerskim jak i w bagażniku sprawdzone - są OK.
Akumulator odłączałem na 30 minut i nic nie pomogło.
Auto mam od tygodnia. Proszę forumowiczów o jakieś rady co można samemu sprawdzić. Czy trzeba jechać podłączyć do interfejsu diagnostycznego???
Z góry dziękuję za wszystkie cenne podpowiedzi.

dzwiedziu
09-01-2023, 21:54
Napięcie do panelu jest gdyż zarówno światła awaryjne jak i otwieranie/zamykanie drzwi działają.
To są osobne linie z bcm.

Samo przestało działać czy mu pomogłeś grzebaniem w elektryce czy programowaniu? Jaki ekran dokładnie?

Antej
09-01-2023, 22:01
wyglada na MFD5 z dekorem sony
albo ACM klęknął, albo samo MFD

Angelo4620
10-01-2023, 20:46
To są osobne linie z bcm.

Samo przestało działać czy mu pomogłeś grzebaniem w elektryce czy programowaniu? Jaki ekran dokładnie?

Niestety nic nie grzebałem w oprogramowaniu czy elektronice. Posprawdzałem tylko bezpieczniki (pod maską, przy nogach pasażera oraz w bagażniku). Nic więcej nie robiłem. Zamówiłem interfejs Vgate może do końca tygodnia przyślą. Cóż można sprawdzić zanim będę mógł podłączyć interfejs? Jak mogę sprawdzić rodzaj ekranu, muszę rozkręcić panel???

Kamil2903
10-01-2023, 21:42
Mam nadzieję, że to nie to, ale gdy pompka spryskiwacza zalała mi złącze c6 w module to m.in ekran nawigacji przestał działać... Zerknij do modułu pod nogami pasażera i zerknij w ten element.

Angelo4620
10-01-2023, 22:37
Jutro zerknę na ten moduł.
Mój panel wraz z wyświetlaczem wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu w załączniku (pobrane z internetu).

Jeśli byłby uszkodzony tylko MFD to radio nie uruchamiałoby się? Nie wiem lecz Nic nie słychać w głośnikach po naciśnięciu zasilania. Płyt CD również nie przyjmuje.
Czy interfejs może pokazać jakieś problemy po linii CAN? Syn dziś powiedział iż radio wraz z wyświetlaczem zgasło przy próbie podłączenia telefonu poprzez BLUTOOTH.
Z kolei jeśli padł ACM to dlaczego nie pokazuje jak zawsze choćby tej samej grafiki jak na wyświetlaczu między licznikami.

Antej
10-01-2023, 23:05
Jeśli jest brak dźwięku, to pewnie ACM nie wstaje.
Jeśli "tylko" obraz w MFD5 to powinno wszystko grać, na ślepo.

Diagnozowałem podobny przypadek pod koniec zeszłego roku.

Masz zależności w sieci CAN, dlatego nie wszystko da się "wybudzić", jak brakuje jakiegoś elementu (modułu), to tak w skrócie.

Auto do gruntownego sprawdzenia, najwygodniej jest mieć co podkładać.

Angelo4620
10-01-2023, 23:53
Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Zarówno ACM i MFD5 nie działają (całkowicie). Dziwne by oba się uszkodziły. Czy ForScan da jakiś obraz usterki jak podłączę?
Nie chcę w ciemno kupować np: ACM by tylko sprawdzić.
A jeśli ACM padł to również MFD5 nie będzie dostawał w ogóle sygnału by cokolwiek wyświetlać? Jak to można sprawdzić. Przewód diagnostyczny będę mieć dopiero w piątek.
Jeśli można te elementy sprawdzić ForScanem to proszę o jakieś podpowiedzi. Będę nowicjuszem jeżeli chodzi o ten program.
Gdzie w razie czego znajdę do mego Focusika schematy (Focus 2011r. 1,6 benz 150KM wersja TITANIUM). Te które dotychczas odnalazłem na forum niestety linki są nieaktywne.

Antej
11-01-2023, 00:09
Wystarczy ze jeden moduł jest martwy i nie wybudzi reszty.
Nie chce mi sie teraz sprawdzać na stole zaleznosci IPC, BCM, ACM, MFD, FCDIM, zeby ocenić co, bez czego i jak się uruchomi.

Tak samo nie widzę potrzeby tłumaczenia co mogłoby być widoczne w diagnostyce forscanem.
Za dużo gdybania.
Trzeba usiąść do auta i wykorzystać swoje doświadczenie w celu diagnozy.

Angelo4620
11-01-2023, 20:50
Witam wszystkich. Dziś przyszedł interface. Po przeskanowaniu od razu wyskakuje Błąd: "Nie można odczytać DTC".
Do tego błędy:
1. ACM - błąd
Nie można odczytać ODT Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
2. IPC - U0257:00-2F Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365340278 s (Thu Aug 21 22:05:10 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.8 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura

Oczywiście kasowanie nic nie pomogło. Dalej te same błędy.
Czy teraz można już coś wywnioskować. Gdzie szukać. Dodam iż w dniu dzisiejszym po raz pierwszy uruchomiłem ForScan. Nigdy nie pracowałem na tym programie.

Antej
11-01-2023, 21:09
ACM pierwszym podejrzanym

Angelo4620
14-01-2023, 19:27
Witam Forumowiczów.
W ubiegłym tygodniu Kupiłem Forda Focusa MK3 z 2011 roku w wersji Turnier. Silnik Benzyna 1.6 150KM. Nie wiem czy dobrze umieściłem post tzn czy pod FOCUS 2011-2014 (pierwsza rejestracja pojazdu 06.2011).
Ponieważ nie działa radio oraz wyświetlacz (AM5T-18B955-CG) nad radiem, oraz samo radio AHU (BM5T-18C815-RF) nie reaguje na włącznik - jest cichutko zakupiłem kabel Vgate i po przeskanowaniu programem ForScan powyskakiwało wiele błędów. Proszę o przeanalizowanie czy mam wymienić radio czy też poszedł jakiś modół.
Zestawienie błędów:

===PCM DTC P2681:13-2F===
Kod: P2681 - Otwarty obwód sterujący zaworem A obejściowym płynu chłodzącego silnik

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 4 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 5 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 780.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 79.61 % - Poziom paliwa
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 11.99 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 4 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 16.08 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 8.24 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P2681:13-2F===

===PCM DTC U0111:87-24===
Kod: U0111 - Utracona łączność z modułem zarządzania energią akumulatora A

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 17 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 7 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 15.69 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 6570.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.04 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 5 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 15.69 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 4.71 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC U0111:87-24===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości

===END FDSM DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC U100B:00-2E===
Kod: U100B - Półautomatyczny układ parkowania równoległego

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC U100B:00-2E===

===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

===END PSCM DTC Brak===

===BCMii DTC B112B:07-2C===
Kod: B112B - Moduł kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki mechaniczne

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365503779 s (Sun Aug 24 18:55:21 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B112B:07-2C===

===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul przyczepy

===END TRM DTC Brak===

===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC Brak===

===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC Brak===

===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modu drzwi kierowcy

===END DDM DTC Brak===

===HVAC DTC B105A:00-2F===
Kod: B105A - Wentylator czujnika temperatury w przedziale pasażerskim

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B105A:00-2F===

===HVAC DTC B1A61:00-2F===
Kod: B1A61 - Czujnik temperatury w przedziale pasażerskim

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B1A61:00-2F===

===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC Brak===

===ACM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Błąd===

===IPC DTC U0257:00-2F===
Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365503790 s (Sun Aug 24 18:55:33 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
===END IPC DTC U0257:00-2F===

Proszę o podpowiedzi co mogę posprawdzać a co należy wymieniać w odniesieniu do tych błędów. Jeżeli chodzi o radio i wyświetlacz nad nim bezpieczniki posprawdzane - są OK, napięcia do urządzeń dochodzą, Masy też są.
Z góry dziękuję za zainteresowanie moim tematem oraz za metoryczne wypowiedzi.

tomao
14-01-2023, 19:36
Od razu mówię, że przy tym silniku z ASS bezpieczniki od radia są w bagażniku. ACM wg tego spisu błędów nie wstaje, przyda się podmienić. Co do błędów, skasować i sprawdzić za jakiś czas jeszcze raz, bo to mogą być stare i teraz robią tylko zamieszanie.

Antej
14-01-2023, 19:40
Ile razy trzeba napisać to samo?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=261099

Jak się napisze 10x sprawdzić ACM to w końcu to zrobisz czy dalej będziesz pytał wróżbitów internetowych?

tomao
14-01-2023, 19:51
A już miałem szukać tego tematu, bo dziwnie podobne objawy, a to po prostu ten sam temat...

Angelo4620
14-01-2023, 19:59
Ile razy trzeba napisać to samo?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=261099

Jak się napisze 10x sprawdzić ACM to w końcu to zrobisz czy dalej będziesz pytał wróżbitów internetowych?

Kolego proszę się nie denerwować. Już zamówiłem ACM więc jak przyjdzie to montaż i kontrola. Napisałem ten post ponieważ zaskoczony jestem tak dużą ilością błędów. ACM nie było łatwo znaleźć, gdyż jest z końcówką RF.

Andrzej_K
14-01-2023, 20:27
(...)zaskoczony jestem tak dużą ilością błędów. (...)

Więc może najpierw trzeba było skasować wszystkie błędy i sprawdzić co będzie się działo? (( czy błędy ponownie będą)

Antej
14-01-2023, 20:53
ACM nie było łatwo znaleźć, gdyż jest z końcówką RF.
Trzeba było zapytać, odpowiedni ACM to koszt 80zl i jest tego kilka"od ręki", z darmowym zwrotem, gdzie nikt nie pyta o powód zwrotu

może najpierw
Oczywiście że "TAK", inaczej tego nie widzę.
Po co patrzeć po śmieciach z kilku lat, chyba tylko "dla przyjemności".

miałem szukać tego tematu
i właśnie przez takie pisanie "co chwilę od nowa o tym samym", robi się burdel.
Na szczęście ktoś już ten burdel ogarnął.

Angelo4620
17-01-2023, 22:07
ACM pierwszym podejrzanym

W dniu dzisiejszym przyszło radio - ACM. Ten sam model. Niestety po podłączeniu dalej sytuacja bez zmian czyli czarny ekran i cisza - brak reakcji na włącznik zasilania. Ponieważ już bardzo późno nie podpinałem komputera. Czy może po podłączeniu trzeba komputerem uaktywnić komunikację? Jeśli tak to proszę o wskazówki krok po kroku bym czegoś nie uceglił.

Cóż dalej można sprawdzić i gdzie dany element się znajduje.

Antej
17-01-2023, 22:30
Jeśli po wpięciu ACM nie słychać po chwili nawet szumu z napędu CD to masz przerwę w zasilaniu.

ACM powinien zagadać z marszu.
Chyba nawet samo ACM powinno wstać po podaniu zasilania.
W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend.

Angelo4620
18-01-2023, 16:38
Jak wypnę złącze w ACM i ponownie podepnę słychać chwilowy odgłos napędu CD.Więc zasilania dochodzą.

Przed chwilką odczytałem błędy:
===PCM DTC P2681:13-2F===
Kod: P2681 - Otwarty obwód sterujący zaworem A obejściowym płynu chłodzącego silnik

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 20.39 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 0 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1241 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: Open Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 45.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 3.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 2 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 4.69 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 14.51 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 11930.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 78.04 % - Poziom paliwa
-BARO: 97.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 11.26 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 29.02 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.422 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 4.71 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 1 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 14.51 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 6.27 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P2681:13-2F===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości

===END FDSM DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Brak===

===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

===END PSCM DTC Brak===

===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC Brak===

===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul przyczepy

===END TRM DTC Brak===

===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC Brak===

===PDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DC:54-2F===

===PDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DD:54-2F===

===DDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DC:54-2F===

===DDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak kalibracji

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578563 s (Thu Aug 28 17:58:52 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DD:54-2F===

===HVAC DTC B105A:00-2F===
Kod: B105A - Wentylator czujnika temperatury w przedziale pasażerskim

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B105A:00-2F===

===HVAC DTC B1A61:00-2F===
Kod: B1A61 - Czujnik temperatury w przedziale pasażerskim

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B1A61:00-2F===

===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC Brak===

===ACM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Błąd===

===IPC DTC U0257:00-2F===
Kod: U0257 - Utrata łączności z modułem interfejsu elementów sterowania z przodu/przedniego wyświetlacza

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 365578572 s (Thu Aug 28 17:59:01 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 210570 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
===END IPC DTC U0257:00-2F===

Oczywiście wyświetlacz dalej czarny. I jeszcze zapytanie co i jak z tą kalibracją okien drzwi, czy robić to przyciskami otwierania szyb od kierowcy czy z pozycji programu. W jaki sposób?

Cóż jeszcze mogę posprawdzać z tym niedziałającym ACM?

tomao
18-01-2023, 17:50
FCDIM czy jakoś tak brakuje, modułu wyświetlacza brakuje w błędach jeśli dobrze widzę.

Angelo4620
18-01-2023, 19:11
Jeśli po wpięciu ACM nie słychać po chwili nawet szumu z napędu CD to masz przerwę w zasilaniu.

ACM powinien zagadać z marszu.
Chyba nawet samo ACM powinno wstać po podaniu zasilania.
W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend.

A co oznacza stwierdzenie "W każdym razie ekran+kliwsze+ACM wystają na stole bez dodatkowych komend." Sprawdzając wtyczkę do radia mam zasilanie na pinie 1 oraz na pinie 3, masa na 13 pinie. Na zasilaniu ekranu zasilanie jest tylko na pinie 1 a masy na pinach 9 i 11.

Po wpięciu wtyczki do gniazda radia słychać cykanie napędu, lecz gdy chcę podać płytę niestety nie wciąga jej.

Antej
18-01-2023, 22:32
na stole bez dodatkowych komend

coś takiego
127429

Angelo4620
18-01-2023, 23:01
Czyli mogę na stole podpiąć te trzy elementy na krótko kabelkami według schematu bez żadnego dodatkowego modułu i powinien się odezwać? Na samym zasilaczu?

sabaciontko
20-01-2023, 09:52
Jak podłączysz "na krótko" ACM pod CAN , zasilanie i gnd oraz podepniesz kabelkiem z Forscan/UCDS + rozdzielacz , to powinieneś zobaczyć ACM w modułach i ustawieniach programu diagnostycznego.

jarek1103
09-06-2023, 20:12
Witam,
Jakiś czas temu wyświetlacz nawi zrobił się biało niebieski i pływał na zasadzie częstotliwości , W pewnym momencie pływanie się skończyło wyświetlacz pozostał niebiesko biały. Oczywiście wszystkie funkcje nawi, radia odtwarzacza telefonu działały dzisiaj wyświetlacz zrobił się ciemny radio czasami działa , czasami jest zapowiedz o sparowaniu telefonu teraz cisza
Może któryś z kolegów miał podobny przypadek . Wymontowałem wyświetlacz i chcę go przesłać do serwisu ale chciałbym usłyszeć najpierw Wasze sugestie.:(

Antej
09-06-2023, 21:01
Tak, częsty przypadek usterki.
Naprawa nie zawsze pomaga, wtedy pozostaje wymiana.

jarek1103
10-06-2023, 12:33
a może jakaś podpowieðz co zamontować w zamian

Antej
10-06-2023, 13:10
To samo.
Mam, korzystam, uznałem że to najwygodniejsza opcja.