Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Samodzielne dołożenie alarmu i immobilizera


polcad
30-03-2017, 14:24
Witam, Mam s-maxa 2.0tdci titanium z 2014r i bezkluczykowym dostępem, a wiadomo, że to podwyższone ryzyko.. Chciałem dołożyć przynajmniej immobilizer i jeszcze parę gadżetów (kamerki, CB radio). W związku z tym czy mógłby mi ktoś powiedzie, najlepiej z obrazkami i kolorami przewodów:
1. Skąd pociągnąć
1a. 12V stale
1b. 12V po włączeniu zapłonu
i to wszystko x3 w: komorze silnika, kabinie gdzieś kolo kierownicy, i w bagażniku ?

2. Jaki obwód przeciąć aby nie było błędów w kompie?
-tu często pada odpowiedź -pompa paliwa, ale gdzie jest jej zasilanie? Tu pewnie źli ludzie maja już wypracowane jak te pompę na krotko zasilić, wiec jakie jeszcze dwa obwody polecacie? (konkretnie z kolorami przewodów i nr pinu wtyczki proszę)

3. Chcę odciąć przycisk START. Da się? Który przewód? Czy ten przycisk to tylko przycisk, czy ma tez w sobie elektronikę?

4. Zauważyłem, że w gnieździe zapalniczki wyłączane jest napięcie po 30min. To się przyda. Ale który to przekaźnik?

5. Skąd wziąć sygnał z czujników otwarcia drzwi, bagażnika ?

6. Gdzie się podpiąć aby sterować klaksonem?

7. Skąd wziąć CAN ?

Samochód ma fabryczny alarm , ale wiadomo- to tylko dekoracja.

Immobilizery rozważam:
seo symphony
Meta M43
KD2006
Tytan DS400CAN
Immobiliser PROXIMA ZEROGHz
SPIT-805

Może polecacie coś jeszcze?
Ważne żeby immobilizer miał mrygający LED, aby źli ludzie widzieli, że jest coś ekstra. Transpondery chyba są najlepszym rozwiązaniem.

Parch
30-03-2017, 15:53
Mam idealne rozwiązanie dla Ciebie!!!

UBEZPIECZ AUTO !

tedi_k
30-03-2017, 17:52
...Ważne żeby immobilizer miał mrygający LED,....

Sam "mrygający LED" za jakieś 1zł 50gr będzie dokładnie tak samo skuteczny jak cała lista Twoich pomysłów.
Warunek - skorzystasz z porady kolegi Parch :one:

marekkato
30-03-2017, 17:57
Na amatorów lepkich rąk ta fabryczna dekoracja w zupełności Ci wystarczy.Na "zawodowców" tylko AC.Jeżeli już koniecznie chcesz coś dołożyć to sensowniej byłoby zamiast dodatkowego immo, zamontować odcięcie zapłonu z umieszczonym w nietypowym miejscu "magicznym guziczkiem". Niestety żadne zabezpieczenie nie daje 100% gwarancji uniknięcia kradzieży.
1. Skąd pociągnąć
1a. 12V stale
1b. 12V po włączeniu zapłonu
i to wszystko x3 w: komorze silnika, kabinie gdzieś kolo kierownicy, i w bagażniku ?

W komorze silnika.
7. Skąd wziąć CAN ?
CAN jest jak Matrix -wszędzie :)
A tak na poważnie co chciałbyś zrobić z szyną CAN ?

jussi
30-03-2017, 18:07
A ma ktoś zamontowany nadajnik GPS??? Kiedyś trochę o tym czytałem i koszt takiego urządzenia to ok 700zł

stingerA6
30-03-2017, 18:13
nadajnik GPS
Nie radze bo
http://allegro.pl/hit-zagluszacz-zaklocacz-sygnalu-gps-nowosc-12v-i6752236207.html

marekkato
30-03-2017, 18:20
Zagłuszenie nadajnika to dla złodzieja żaden problem.
Szkoda kasy.

jussi
30-03-2017, 18:21
Więc zostaje dobre ubezpieczenie

polcad
30-03-2017, 19:33
Dzięki za nic nie wnoszące pomysły typu ubezpiecz auto. Jest ubezpieczone, wiec rada do d...y.
A może ktoś mógłby poradzić gdzie znaleźć kable czujników drzwiowych, klaksonu i co przeciąć by unieruchomić samochód i nie musieć kasować błędów przy każdym uruchomieniu?

tzk983
30-03-2017, 19:55
polcad przy tym poziomie wiedzy i bez schematów elektrycznych możesz zrobić więcej biedy niż złodzieje amatorzy. Unieruchomisz sobie auto i będziesz musiał oddać do serwisu auto-alarmowego a wtedy to Cię podlicza za poprawki...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

stingerA6
30-03-2017, 19:58
Temat taki nie ma sensu, bo jest ewentualną instrukcją, wskazaniem co zamontowałeś i co odciełeś. Nie radzę takich instrukcji udzielać na forum publicznym.

Parch
30-03-2017, 20:37
gdzie znaleźć kable czujników drzwiowych
Jakie czujniki masz konkretnie na myśli? Z reguły kable zasilające drzwi znajdują się przy drzwiach. Ale mogę się mylić.
klaksonu
Przy klaksonie może poszukaj? Ewentualnie skoro piszesz, że masz fabryczny alarm, to masz syrenkę dodatkową albo w lewym przednim nadkolu, albo z tyłu w bagażniku (prawa strona).
i co przeciąć by unieruchomić samochód i nie musieć kasować błędów przy każdym uruchomieniu?
Może kable akumulatora?

Echhhh. Do doopy temat, to do doopy rady.

polcad
30-03-2017, 20:51
Nic do d..y. Pytania były bardzo konkretne i wymagające konkretnej wiedzy. Jak ktoś jest niekompetentny to może tylko napisać 'ubezpiecz auto'. Nikt z was nie zakładał żadnej dodatkowej blokady? Wierzyc mi się nie chce.
Z czujnikami otwartych drzwi w moim innym samochodzie jest taki myk, ze czujniki od każdych drzwi są oddzielnie i żeby alarm reagował na otwarcie którychkolwiek drzwi to trzeba było prowadzić 4 przewody, po jednym do każdych drzwi a przy alarmie połączyć je przez 4 diody. W s-maxie jest podobnie, bo na conversie mi wypisuje dokładnie, które drzwi są niedomknięte. Ma może ktoś schemat instalacji gdzie te przewody się zbiegają i czy może jest jeden sumaryczny sygnał?
Ma może ktoś schemat jak wygląda podłączenie przycisku 'start' ?

tzk983
30-03-2017, 20:57
Ma może ktoś schemat instalacji gdzie te przewody się zbiegają i czy może jest jeden sumaryczny sygnał?
?


Jest, nazywa się CAN Bus



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tedi_k
30-03-2017, 23:43
...ktoś jest niekompetentny ...

Przy tym poziomie wiedzy o instalacji elektrycznej platformy Mondeo MK4 kolego załóż sobie na prawdę tą migającą diodę i z resztą daj sobie spokój... Twoje opisy są z epoki późnego Poloneza a nie magistral CAN (3 różnych...) w S-maxie.
Co do "kompetencji" wystarczy wiedzieć, że S-max i Mondeo to jedna platforma i w dziale Mondeo wiszą "przyklejone" schematy elektryczne... http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=235032

polcad
31-03-2017, 09:58
tedi, może byś doradził co i gdzie odciąć żeby nie było błędów?

mariuszb55
01-04-2017, 05:54
Co do otwarcia drzwi to możesz się podpiąć pod lampkę wnętrza, która po otwarciu zapala się.
Tylko już nie pamiętam czy po zamknięciu drzwi zanika masa czy plus.
Ale to można sprawdzić kontrolką.

koszka
01-04-2017, 08:53
Z immo dobry jest proxima zero. Odcinasz jakiś obwód i samochód normalnie zapala chodzi chwilę do momentu skomunikowania się z nadajnikiem , który masz przy sobie. Jeśli nie otrzyma odpowiedzi wyłącza zabezpieczony obwód i jazdy nie ma. Co zabezpieczysz zależy od ciebie. Ja mam PB także inne możliwości odcięcia. Pompa paliwa jest oklepana. Jest kilka innych możliwości nie powodujących błędów. Immo umieszczasz w sobie tylko znanym miejscu i łaczy się bezprzewodowo z nadajnikiem, który masz przy sobie. Amator nie odjedzie. A immo jest aktywny kiedy ma zasilanie, czuli po podaniu plusa po stacyjce. Jak sama nazwa wskazuje Proxima zero - nie pobiera prądu w czasie kiedy stacyjka jest wyłaczona. Zreszta poczytaj na stronie producenta. To takie dodatkowe zabezpieczenie obok immo fabrycznego i alarmu oraz oczywiście AC. Ale jak wiadomo z AC nie odzyskasz całej wartości swojego auta nie licząc wartości sentymentalnej oczywiście :).

polcad
03-04-2017, 16:27
Nie wiedziałem, ze są schematy na forum. One mi dużo wyjaśniły.
Co do lampki to nie bardzo da się. Lampkę można wyłączyć i nie ma wtedy sygnału.
Pobór prądu tez nie jest problemem. Podłączę zasilanie modułu pod gniazdo zapalniczki. Tam prąd jest wyłączany po 30 min od zamknięcia samochodu. Aktywuje się po otwarciu drzwi- to daje duże możliwości oszczędzania prądu.
W Proximie zero pewnie trzeba często baterie wymieniać ??

koszka
03-04-2017, 16:54
Raz w miesiącu bez funkcji antynapadu. bateryjka kosztuje 3 zł.

mariuszb55
05-04-2017, 05:29
Co do lampki to nie bardzo da się. Lampkę można wyłączyć i nie ma wtedy sygnału.
Chodziło mi o to, że można zamiast pod cztery krańcówki drzwi podpiąć się pod masę lub + lampki oświetlenia wnętrza ( oczywiście przed wyłącznikiem )
Ja mam w ten sposób podpięty KD2006.
Stały + nie zanikający masz za schowkiem pasażera.
Ja dostałem schemat jak i co podłączyć przy zakupie immo.
Kupiłem tutaj: http://www.c4.com.pl/
Mają gotowe schematy pod konkretne auto wraz z obrazkami w której kostce pod jaki przewód się podpiąć.