Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Buczenie, Huczenie przy prędkosci 60/70 km/h


SZY 33234
27-05-2017, 20:41
Witam,
Problem nietypowy dlatego pisze do focusomaniakow mianowicie podczas jazdy z prędkością miedzy 60,a 70 km/h słyszę delikatne buczenie dochodzące z prawej przedniej części auta, buczenie to zanika przy wyższej predkosci niż 70 i niższej niż 60 km/ h dodam ze wymieniłem łożysko polosi na nowe skf bo było uszkodzone i strasznie buczalo obojętnie przy jakiej predkosci ale najbardziej było to słyszalne przy wolnej predkosci, i teraz pytanie do Was czy możliwe ze łożysko już się posypało i daje takie objawy tylko w granicach tych 60/ 70 km/h czy szukać przyczyny w krzywej tarczy czy tez uszkodzonej piszcie? Dodam jeszcze ze tarcze maja 5 miesięcy i wizualnie wyglądają jak nowe ale na żadnym urządzeniu do pomiaru bicia tarcz ich nie sprawdzałem.
Za ewentualne podpowiedzi osób które się z tum spotkaly z góry Dziekuje

zmulim
27-05-2017, 20:48
Może to się wyda banalne, ale w jakim stanie masz opony? Kiedy były wymieniane łożyska kół?

SZY 33234
27-05-2017, 21:02
Opony nowe tzn 2 miesiące i na zimowkach tez tak było, a łożyska nie wiem bo mam go dopiero od stycznia, ja wymieniałem tylko na polosi

SZY 33234
28-05-2017, 18:01
Gdyby to było łożysko piasty to huczałoby nawet bardziej zwłaszcza przy wyższych prędkościach, a tu powyżej 80 jadac na wprost zanika,a gdy skręcam w lewo lub w prawo to bicie się nasila jak myślicie łożysko piasty czy łożysko polosi felerne? Dodam ze przy hamowaniu nie bije kierownica wiec wydaje mi się ze to nie krzywe tarcze

zmulim
28-05-2017, 19:45
A czy próbowałeś dajmy na to rozpędzić auto do tej prędkości gdy buczy i wysprzęglić go? To tak celem wykluczenia spraw związanych ze skrzynią biegów. Czyli rozumiem że poza huczeniem masz jeszcze bicie na kierownicy przy skręcaniu?

stahovsky
29-05-2017, 13:43
witam, podpinam się pod ten temat bo ostatnio zauważylem podobny problem i zastanawiam się czy to faktycznie łożysko, słuchać u mnie buczenie (chyba w tylnym lewym kole) nie jakieś duże ale najbardziej odczuwalne przy predkości ok.80km/h oraz na zakrętach a opony są praktycznie nowe..

SZY 33234
29-05-2017, 15:49
Tak, rozpędziłem go i słuchać buczenie połączone z bardzo cichym biciem nawet jak jadę na luzie, podczas hamowania niczym nie bije ani kierownica ani karoseria, dziś jak wymieniałem olej to zauważyłem od strony wewnętrznej tarczy ze przy samej krawędzi jest malutka różnica tarcia względem całej tarczy, może ta właśnie tarcza bije i wypadałoby ja wymienić albo katowka objechać rant? To drogie jest możliwe i bezpieczne? Szczerze powiem ze nie mam z tymi hamulcami żadnego problemu byłem na przeglądzie rejstracyjnym i z diagnosta stwierdziliśmy ze nie dość ze igły to jeszcze zylety:)

Bump: I dodam ze to bicie slychac tylko przy predkosci 60, a 80 km/h, i zwłaszcza kiedy wykonuje ostry zakret w lewo czyli wtedy kiedy nacisk na koło prawe jest najwieksze

Konani
30-05-2017, 12:19
Odkrec jarzmo hamulcow, zdejmij hamulec z tarczy, zaloz kolo i zakrec. Powinnobyc slychac tylko przegub. W innym wypadku do regeneracji hamulce lub same prowadnice, moze klocki nie odbijaja i tra o tarcze. Albo sama tarcza pofalowana lub zdarta z rantami kwalifikuje sie do wymiany. Samemu da sie to zrobic bez problemu o ile uda ci sie odkrecic sruby na perkinsonie :P

Fulara
30-05-2017, 12:29
a dlaczego na perkinsonie nie ma się dac :) ?

Konani
30-05-2017, 13:29
Taki żarcik z mcpersonem, ogólnikowo napisałem, bo wiadomo że chodzi o zwrotnicę tam gdzie trzyma hamulec na 2 śrubach
Ja miałem ostro zapieczone, dwa dni sikałem wd40 ;P

SZY 33234
30-05-2017, 20:41
Odkręcę cały zacisk z klockami on jest dwoma srubami przykręcony do zwrotnicy wyjmę klocki, przeczyszcze ranty klocków, miejsca ich pracy w zacisku i przesmaruje białym smarem bo z tego co pamiętam z praktyk to zaciskow walili biały smar prawda? Cos w tym jest bo jak naciskam na hamulec nozny to zapiszczy delikatnie tak jakby zaciskow z prawej strony.

Konani
31-05-2017, 08:49
To są prowadnice, tam gdzie klocki chodzą. Lubi tam rdzewieć, więc jakaś niewielka ilość smaru miedzianego by się przydała.
Jak ruszałeś zaciskiem i wypłynął czarny rzadki smar to w śruby jak odkręcisz nakrętki imbusowe od zacisków, napakuj smaru strzykawką, gęstego białego lub przeźroczystego do łożysk i powinni chodzić bez oporów.

Jak wymieniałeś niedawno klocki, to tarcze też się powinno wymienić wraz z klockami.

SZY 33234
31-05-2017, 12:36
Dzieki wielkie za podpowiedzi,a mam jeszcze pytanie dotyczace mk 1 bo nie moge znalezsc na forum odpowiedzi gdzie focusie mk 1 znajduje sie odpływ skraplonej wody klmatyzacji?
Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

miery
31-05-2017, 13:02
Koło złącza elastycznego tłumika rurka jest.

SZY 33234
05-06-2017, 12:58
Wracając do tematu bicia, chrobotania przy prędkości 60/ 80 km/h dziś zauważyłem ze nasila się to skręcają w lewo i w prawo, i automatycznie zanika przy większej predkosci dlatego mam pytanie czy przyczyna tego może być już luźna obejma łożyska podpory bo było już wymieniane 3 krotnie i czy da się to obejmę ściągnąć bez wyciągania cej polosi z przegubem?
Za pomoc bardzo Dziekuje.

Bump: 3 krotnie było wymieniane łożysko, a obejma nie.

Karolsxp
05-06-2017, 14:56
chrobotania przy prędkości 60/ 80 km/h
Podnieś auto lewo i prawo sprawdź czy łożysko nie wywaliło smaru ja tak miałem ostatnio i podobne objawy. i byłem pewien ze prawe a tu lewe choć objaw prawego. a tam zero smaru wszystko na zewnatrz.

SZY 33234
05-06-2017, 15:42
patrzylem i zadnego smaru nie wywaliło, a m chodzi o łożysko podpory półosi, a dokładnie obejmy czy jeżeli ona sie uszkodziła poprzez czeste sciaganie to może dawać własnie takie objawy głuchego bicia?? wydaje mi sie ze gdyby to było lozysko koła to im wieksza byłaby predkosc to bardziej by buczało a tu jest na odwrót

Bump: skrecajac w lewo to sie najbardziej nasila, na wprost tylko przy predkosci 60, a 80 jest to slyszalne, a jak skrecam w prawo to tez sie nasila lecz mniej niz skrecajac w lewo, myslicie ze prawe czy lewe łozysko koła?

Karolsxp
06-06-2017, 14:22
Bump: skrecajac w lewo to sie najbardziej nasila, na wprost tylko przy predkosci 60, a 80 jest to slyszalne, a jak skrecam w prawo to tez sie nasila lecz mniej niz skrecajac w lewo, myslicie ze prawe czy lewe łozysko koła?
Obejma jak nie droga dla spokoju bym wymienił a łożysko to prawe po tym co opisujesz ale nie chce w błąd w prowadzać bo podobnie miałem a okazało się lewe. najlepiej to na podnośnik i na bieg nie jedzie może coś usłyszy mechanik:)

SZY 33234
06-06-2017, 20:05
Według ASO ta obejmę powinno się wymieniać zawsze przy wymianie łożyska polosi ale pytanie czy ta obejma mialaby wpływ na to bicie gluche i ciche podczas skręcania w lewo i tez w prawo ale ciszej, jak podnoszę przod i kręcę kolami to nic nie słychać, w żadnym kole tez nie wyczuwam luzu wiec nie wiem za co się wziasc żeby usunąć ta usterkę tym bardziej ze wybireram się swoim focusem za niedługo na wakacje?

wheeler2
13-10-2017, 09:52
Czy te buczenie, huczenie, to może być też odgłos tarcia kół o tory skręcającego tramwaju? Ja mam takie właśnie wrażenie. Objaw taki występuje przy każdej prędkości. Nie nasila się na zakrętach, za to znacznie ustępuje przy hamowaniu. Wymiana tarcz i klocków nie pomogła.

Fulara
13-10-2017, 10:00
zdejmik podporę półosi i zobacz jak wygląda łożysko

wysokii
13-10-2017, 18:49
U mnie tak huczalo łożysko piasty na początku przy prędkości 100-80 w miarę zażywania 80-60 60-50. Przy większych mniejszych prędkościach była cisza. Wymiana łożyska pomogła i problemu nie ma. Huczalo tylko na zakrętach.