Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] Błędy w aucie po kolizji interpretacja błędów.
Auto z silnikiem 1,5 EB, istotne uszkodzenia to trafiony centralnie w przód w belkę, uszkodzona chłodnica i króćce plastikowe z niej wychodzące, układ rozszczelniony.
Odczytałem błędy interfejsem Viakena na Forscanie i chcę zasięgnąć informacji na temat niektórych.
PCM P1299:00-EC
OBDII P1299C
PSCM /moduł wspomagania sterowania kierownicy/ U3003:16-08; U3003:68-08 tu chyba chodzi o zbyt niskie napięcie /rozładowany akumulator/.
SCCM /moduł sterujący kolumna kierowniczą/ B137F:09-08; U2101:00-08; nie wiem czy może wynikać z powyższego czy jest to odrębny problem i co to takiego
SRS B0001:11-28; B0001:13-AF; B0002:13-AF; B0002:1A-28; B0004:13-AF; B0005:13-AF; B0070:13-AF; B007E:13-AF; B00A0:68-AF; B1183:00-AF; B1408:13-AF; U0140:00-28; U0154:00-28; U3003:16-28; To dotyczy wywalonych poduch ale może coś więcej ktoś na ten temat? B0005 to coś z kolumną kierowniczą?
PAM U0121:00-28; U0401:00-28; U0415:00-28; pewnie związane z ABS, uszkodzona wiązka w komorze silnika przednich kół lewego i prawego, tych błędów nie zamieszczałem.
Najbardziej martwi mnie ten P1299 "Czujnik temperatury głowicy czołowej FORD wykrył stan przegrzania silnika" może być problematyczne w przyszłości.
Jak się układ chłodzenia rozszczelnił,to skoczyła temperatura do krytyczniej.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Też tak myślę, zastanawiam sie tylko jak długo i jak bardzo :( hydrozagadka taka. No nic, trzeba będzie założyć mu nową chłodnicę zalać silnik, skasować błędy odpalić niech pochodzi z dwie godziny i zobaczymy czy spaliny nie pojawią sie w płynie lub woda w oleju.
artuslew 17-08-2017, 19:31 Koledzy podeślę się Fusion po kolizji juz zrobiony poduszki wymienione ale wyskakuje po skanowanie komunikat Obwód sterujący odpalanie wysuwanej kolumny kierowniczej -co to takiego i jak to naprawic
Na B0005 bo chyba o ten błąd chodzi znalazłem coś takiego. https://www.youtube.com/watch?v=5VxxaxhlOZc
Tu kolega tedi_k napisał na ten temat.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=237691&page=2
Wyglada ze albo wymiana kolumny kierownicy albo opornik zamiast spłonki. Poczytaj dokładnie w temacie który dałem.
Obwód sterujący odpalanie wysuwanej kolumny kierowniczej
Naprawić ;) . Oporniczek o odpowiedniej wartości :one: no i w odpowiednim miejscu go umieścić
artuslew 18-08-2017, 04:38 A dowiem się w jakim miejscu ten opornik mam umieścić?
Bump: [QUOTE=steell;2845411]Na B0005 bo chyba o ten błąd chodzi znalazłem coś takiego. https://www.youtube.com/watch?v=5VxxaxhlOZc
Dokładnie o ten blog chodzi
Rozumiem ze opornik załatwi sprawę z błędem
kuba0005 18-08-2017, 06:43 Zawsze zastanawiałem się jak to jest że kupują samochód za 50 tyś. I więcej ale 150 zł na kapiszon żal. TediĶ pisał żeby wyłączyć w RCM. Ale na forach handlarze to oszuści a właściciele naprawiają dla siebie jak Bóg przekazał.Skoro wystrzelony jest kapiszon w kolumnie to opornik na kostce od kapiszona w kolumnie.Jechać na UCDS a i wyłączyć a nie drutować.
artuslew 18-08-2017, 07:16 Kolego Kuba0005 samochód robie dla siebie ale z tego co wyczutalem ro inaczej nie można tego zrobić jeżeli jest opcja zrobienia tego tak jak ma być to tak bym chciał jeżeli będziesz tak miły to napisz co i jak a na pewno tak zrobię
kuba0005 słusznie, to właściwy kierunek rozwiązania problemu, najlepszym była by wymiana całej kolumny. Nie wiem czy ten pironabój nie ma innych zadań, czy nie składa lub nie osłabia konstrukcji kolumny kierownicy.
kuba0005 18-08-2017, 13:04 Bump: Albo kupić kapiszon ok 150 zł albo UCDS EM wyłączyć i sterownik będzie uważał że go nie ma.
artuslew 18-08-2017, 15:45 Wielkie dzięki za pomoc, ale potrzebuje jeszcze jakiegoś fachowego nazewnictwa bo kapiszona na allegro są tylko do pistoletów
ale potrzebuje jeszcze jakiegoś fachowego nazewnictwa bo kapiszona na allegro są tylko do pistoletów
http://allegro.pl/ford-fusion-mk5-naboj-kolumny-kierowniczej-airbag-i6919328810.html
artuslew 23-08-2017, 15:58 Bump: Albo kupić kapiszon ok 150 zł albo UCDS EM wyłączyć i sterownik będzie uważał że go nie ma.
Kolego naboj wymieniony po podpięciu wyskakuje ten sam błąd nie można go skasowac
naboj wymieniony po podpięciu wyskakuje ten sam błąd nie można go skasowac
Wyskakuje nadal błąd "kolumny" ? Jeśli tak to może uwalony i ten nowy nabój ?
artuslew 23-08-2017, 16:29 Całkiem możliwe
Bump: Naboj kupiłem od kolegi z forum
Całkiem możliwe
ostatnio kolega dwa miał takie Fusiony oba miały odpalone te naboje . Oporniki dały radę i nie ma błędów( wiem, ze tak się nie powinno robić ale nie mam na to wpływu )
artuslew 23-08-2017, 16:32 Tak wyskakuje błąd kolumny inne poduszki wymieniłem i błędów nie ma
Bump: Wszystko rozumiem ale jak bym wiedział ze naboj jest wystrzelone to bym nie kupował tylko zadrutowal
...nie kupował tylko zadrutowal
Nie da się "zadrutować"... Musi być rezystancja w przedziale bodajże 1,8 do 2,8 ohma. Inaczej jest błąd.
Rezystor musi mieć 2,2 albo 2,5 ohma. W przypadku akurat tego naboju kolumny ja nie mam problemów z założeniem rezystora. Uważam, że amerykanie przesadzili z tym elementem...
artuslew 23-08-2017, 23:32 Zle się wysłowilem chodzilo mi oczywiście o rezystor ale chciałem zrobić tak jak powinno być i dlatego kupiłem nabój napisałem już do kolegi z forum który mi go sprzedal ale brak odpowiedzi....
kuba0005 24-08-2017, 06:51 Sprawdź gdzie napisałeś
artuslew 24-08-2017, 09:18 Tzn
Dalej nie wiem co to jest i jak to ugryźć
SCCM /moduł sterujący kolumna kierowniczą/ B137F:09-08; U2101:00-08 Wiem ze chyba coś ze wspomaganiem układu kierowniczego. Narazie auta pod domem nie mam i nie wiem czy samo skasowanie błędu coś zmieni. Strasznie się wszystko ślimaczy..
...
SCCM /moduł sterujący kolumna kierowniczą/ B137F:09-08; ...
SCCM to moduł kierownicy (wewnątrz przełącznika zespolonego pod kołem kierownicy) - obsługuje klawisze na kierownicy i przełączniki kierunków i wycieraczek. Ma nic wspólnego ze wspomaganiem...
Piszesz kod błędu to pisz proszę i opis. Tak to bez sensu, bo nic nie można poradzić.
Dzięki, opisu nie mam zrobiłem tylko screen ze strony głównej programu gdzie opisów nie ma, mój błąd a do auta daleko. Mają wszystko porobić ale z ciekawości szukam informacji co i jak.
Edit: Klawisz od tempomatu urwany, wiec może dlatego błąd się pojawił.
Ernest1308 03-02-2018, 21:41 Nie da się "zadrutować"... Musi być rezystancja w przedziale bodajże 1,8 do 2,8 ohma. Inaczej jest błąd.
Rezystor musi mieć 2,2 albo 2,5 ohma. W przypadku akurat tego naboju kolumny ja nie mam problemów z założeniem rezystora. Uważam, że amerykanie przesadzili z tym elementem...
Dzien dobry.
Czy ma pan T. instrukcje do zalozenia tego rezystora?(2.2ohm 1/4w) Moze foto?
Dziekuje)
Nie. To co napisane musi wystarczyć.
Witam
Czy mógłbym prosić o wytłumaczenie gdzie leży problem w tym błędzie, ewentualnie jak to naprawić, będę wdzięczny za pomoc tj.
DSM - B2334-60 - obwód sprzężenia zwrotnego potencjometru pochylenia kolumny kierownicy zwarty do akumulatora
Podbijam temat, i dalej proszę o sugestie gdzie szukać problemu
Nie wiem czy ktoś już to pisał, ale kod B00A0:68-AF czyli od klasyfikacji pasażera trzeba zrobić kalibrację. Po kasowaniu moduły na stole ten błąd nadal został i dopiero kolega tutaj z forum mi to ogarnął. Polecam Fordplus.pl ze Swarzędza koło Poznania. Forscanem tego się nie da zrobić, a przynajmniej ja nie znalazłem takiej opcji.
Bump: Podbijam temat, i dalej proszę o sugestie gdzie szukać problemu
Po ang "Column Tilt Feedback Potentiometer Circuit Short to Battery" czyli to musi byc coś może z tym czujnikiem pozycji kierownicy. Nie wiem czy to może nie jest ten ślimak w kierownicy taki jak np tutaj:
https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-fusion-przelacznik-tasma-zwijak-9185689803
Szczerze mówiąc nie wiem czy tam jest jakis potencjometr, ale to tylko sugestia
Witam
Zrobiłem ostatnio forscanem diagnostyke DSM i wyszly takie błędy:
B2330
B2334
B2340
B2341
interpretacja błędów jest taka:
Code:
B2330
Definition:
Column Reach Feedback Potentiometer Circuit Short to Battery
Cause:
This DTC sets in continuous memory and on-demand if the DSM detects a short to battery voltage on the telescopic sensor feedback circuit.
Code:
B2334
Definition:
Column Tilt Feedback Potentiometer Circuit Short to Battery
Cause:
This DTC sets in continuous memory and on-demand if the DSM detects a short to battery voltage on the tilt sensor feedback circuit.
Code:
B2340
Definition:
Column Reach Motor Stalled
Cause:
This DTC sets on-demand if the telescopic motor does not move when commanded. Output to the motor is disabled if the stall lasts longer than one-quarter of a second.
Code:
B2341
Definition:
Column Tilt Motor Stalled
Cause:
This DTC sets on-demand if the tilt motor does not move when commanded. Output to the motor is disabled if the stall lasts longer than one-quarter of a second.
Język angielski znam, bardziej miałbym prośbę w interpretacji gdzie szukać w/w problemów, czy będzie to w okolicach kolumny kierownicy czy może pod fotelem kierowcy, zauważyłem a raczej usłyszałem ze przy wyłączeniu silnika kiedy fotel cofa się do łatwego wejścia/wyjścia słychać dwa cyknięcia, auto ze mną jest już rok czasu wcześniej w/w błędów brak
Witam
gdzie znajduje się silniczek regulacji kolumny kierowniczej ?
Bump:
Bump:
|