Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Montaż podłokietnika, czym rózni się podłokietnik przed FL od FL
Focusik95 23-09-2017, 16:24 Witam, mam pytanie odnośnie montażu orginalnego podłokietnika, czy można przykręcić go do konsoli bez podłokietnika czy trzeba zakupić cały tunel? A poza tym czy podłokietnik z wersji focusa mk2 przed liftem jest taki sam jak po lifcie? Dla sprostowania ja posiadam focusa mk2 przed liftem. Pozdrawiam
Cały tunel. A czym się rożni, to zobaczysz na zdjęciach, które sobie wyszukasz łatwo przez google'a.
Focusik95 23-09-2017, 17:48 a który podłokietnik jest lepszy orginał czy jakis dedykowany ?
Lukasz2525 23-09-2017, 18:29 http://s.archiwumalle.pl/2/3812626603_2.jpg
Dokładnie taki, z miejscem na monety, kartę, z szerokim podłokietnikiem wysuwanym w przód i głebokim schowkiem.
Haymaker 24-09-2017, 06:23 Lepiej kupić cały tunel od po FL, tylko uwaga Europejski. problem może być z "wąsami" bo nie pasują od przed FL, i z tego co pamiętam w po Fl jest mocowanie taką blaszką, którą można kupić w ASO, albo dorobić sobie samemu.
1. Zastanów się ile chcesz wydać.
Mam przedlifta i założyłem oryginalny podlokietnik. Wrażenia takie, że jest ciasniej zarowno dla pasazera i kierowcy.
2. Jak idziesz w oryginał to do wymiany cały tunel.
3. Jak oryginał przedlift to wystarczy tunel, poolokietnik, schwek z tylu. Koszt 250zl.Byly tylko w wersji ghia wiec jest ich mało.
Anglik jest opisny przy mieszku. Trzeba odciąć uszy od europejczyka i przyspawac. Koszt anglka ze 150zl.
4. Jak oryginalny polift to do wymiany tak samo tunel, podlokietnik, dodatkowo mieszek, pokrowiec ręcznego. Boczne panele przy nogach chyba zostają. Kosztu nie znam, taniej nie będzie, pewnie od 300 w górę.
Gasior83 24-09-2017, 12:44 i z tego co pamiętam w po Fl jest mocowanie taką blaszką, którą można kupić w ASO, albo dorobić sobie samemu.
Piszesz o blaszce z tyłu podłokietnika?
4. Jak oryginalny polift to do wymiany tak samo tunel, podlokietnik, dodatkowo mieszek, pokrowiec ręcznego. Boczne panele przy nogach chyba zostają. Kosztu nie znam, taniej nie będzie, pewnie od 300 w górę.
Mieszek biegów przed lift niepasuje do po lift?
Haymaker 24-09-2017, 18:16 Piszesz o blaszce z tyłu podłokietnika?
Mieszek biegów przed lift niepasuje do po lift?
Tak o tej blaszce w "tunelu", do której jest przymocowany.
Mieszek też nie pasuje, musisz mieć cały kompletny tunel z polifta + osłony dolne tunelu, w przed FL są inne.
Hejka, też interesuje się tunelem do foki, tylko po FL.
Tunel z podłokietnikiem z FL pasuje plug&play do foki FL? Żadnych mieszków, dźwigni ręcznego itp nie trzeba wymieniać?
Prawie pasuje.Trzeba kupić z "wąsami".To takie przedłużenie tunelu na dole koło nóg ponoć da się to obejść robiąc jakieś podcięcia w starych.Potrzebna jest blaszka którą przykręca się do podlogi a do niej tunel(stary przykręcony jest bezpośrednio do podłogi).I mieszek z ramką bo ten stary nie podejdzie.Dobrze by było też zwrócić uwagę aby była instalacja do zapalniczek ale to na biedę można samemu ogarnąć.
Tu masz mój opis dotyczący mieszka a opis wymiany całego tunelu jest tu na forum.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=252501
Super, dzięki za konkrety. Czyli trzeba szukać Tunel + plastiki koło nóg + mieszek z ramką od zmiany biegów. Blaszki pewnie sobie ogarnę w pracy. Ręczny domyślam się, skoro o nim nie wspomniałeś, pozostaje bez zmian. Teraz tylko szukać okazji... :)
http://allegro.pl/tunel-srodkowy-podlokietnik-ford-focus-ii-i7055202563.html
polift,brać bo cena świetna, mozna od razu cala konsole wrzucic.
wisienka na torcie:
http://allegro.pl/nakladka-konsoli-schowek-ford-focus-ii-mk2-i7055202956.html
Apetyt rośnie w miarę jedzenia... Chyba podłokietnik to będzie mój następny mod w ubogacaniu Focusa :)
Przejrzałem wątek ale wciąż nie widzę różnicy między tunelem przed i po fl (poza odcieniem). Mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie niby są te wąsy w tunelu? Bo część sprzedawców niestety nie wie co sprzedaje albo nie mają opisu, a odsylanie niepasującego tunelu to niemały koszt ze względu na jego rozmiar...
Dla mnie podłokietnik jest bardzo ważny i kupując fokę też zwracałem uwagę na to, czy ten egzemplarz go posiada. Szkoda tylko, że nie wypróbowałem go w dłuższej trasie ;)
Jak dla mnie ten podłokietnik jest stworzony... do stania w korkach. Jego umiejscowienie zapewnia wygodniejszą obsługę skrzyni biegów. W trasie, gdy obie łapy na kierownicy, łokieć jest za wysoko, by korzystać z podłokietnika. Z lewej strony łokieć oparty na podłokietniku drzwiowym a z prawej nie ma nic na tej wysokości.
Mi to się marzy jakiś "podłokietnik kapitański", rodem z vanów. Zeby jadąc w trasie z włączonym tempomatem było wygodnie. Jednocześnie możliwość jego składania, by nie przeszkadzał na serpentynach. Jeździłem w trasach z takim cudeńkiem i nawet nie chcę już jechać w długą podróż autostradą bez tempomatu i podłokietnika "trasowego" :)
No i tak podłokietnik przed i po lifcie to inna bajka, choć u mnie po lifcie nadal jest to mocno nieprzemyślane. Jakby jeden człowiek myślał o podłokietniku a drugi o uchwytach na napoje / schowkach i postanowili ze sobą nie rozmawiać a potem trzeci człowiek obie rzeczy zmontował i wyszło, jak wyszło. Wysunięcie podłokietnika sprawia, że uchwyty na kubki stają się bezużyteczne. Sam podłokietnik nie ma regulacji wysokości. Czyli zabawa w przekładkę tunelu z podłokietnikiem z Mk2 FL tylko dla podłokietnika to jak dla mnie ma uzasadnienie wyłącznie estetyczne. Z pewnością nie ma uzasadnienia praktycznego. Wolałbym coś dodatkowego, regulowanego w obu płaszczyznach i nie blokującego uchwytów na napoje :)
Fakt, oryginalny jest regulowany, ale nie bardzo istnieją jakieś alternatywy - tanie są kiepskie, a te porządne jak http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podlokietnik-Focus-Mk2-Focus-Mk2-FL/4489 to w zasadzie koszt wymiany tunelu.
No i tak podłokietnik przed i po lifcie to inna bajka, choć u mnie po lifcie nadal jest to mocno nieprzemyślane. Jakby jeden człowiek myślał o podłokietniku a drugi o uchwytach na napoje / schowkach i postanowili ze sobą nie rozmawiać a potem trzeci człowiek obie rzeczy zmontował i wyszło, jak wyszło.
Tak zrobione jest niemal wszystko, co dotyczy nadwozia w naszych fordach. Tak ma być.
Oj tam, oj tam. Polacy lubią narzekać, więc Focusy się dobrze sprzedają i na forum nie brakuje tematów do rozmowy :) Jakby wszystko działało, jak należy i nie byłoby czego poprawiać, na co ponarzekać, to umarlibyśmy z nudów :D
Ten podłokietnik z linka ma niby jakąś regulację w pionie, więc już coś, choć nie podoba mi się to, ze montaż jest tak widoczny (ewidentna nakładka / dokładka). Nie jest to coś wpuszczonego od środka, żeby wyglądało, jakby tak miało być. Czyli takiego też bym nie chciał. Wystarczyłby mi dodatkowy, opuszczany, montowany do bocznej ściany fotela, jak w starszych Galaxy. Tak, aby z prawej strony było coś na wysokości lewego podłokietnika na drzwiach. Choć i tu regulacja wysokości fotela potrafi doprowadzić do szału, gdy nie będzie idealnie tak samo, jak w drzwiach.
hindus
Wstawiam zdjęcie z polifta
To co Cię interesuje to:
-kolor,
-uszy - czyli wejście w konsolę środkową (usiądź w swoim aucie i porównaj kąty wygięcia strony pasażera i kierowcy, a potem pomyśl że w anglku kierowca jest po prawej stronie)
-kształt boczków w nogach pasażera i kierowcy
-kształt osłony ręcznego i ramka mieszka od dźwigni zmiany biegów.
Tyle w temacie, dlaczego poliftowy tunel trzeba montować ze wszystkimi dodatkami z kontynentalnej wersji, lub przerabiać anglika przedliftowego.
92602
Zakładał ktoś taki ? Warto czy nie?
https://allegro.pl/podlokietnik-dedykowany-ford-focus-ii-mk2-2004-i7189097679.html
Wiem że zaraz napiszecie że Ori itd ale mi chodzi o ten właśnie model
Z wierzchu wygląda OK, jednak martwi i niepokoi mnie ten plastik na pionowych elementach i przy samym punkcie mocowania. wygląda na tani badziew o zupełnie innej strukturze wierchniej, niż plastiki użyte w kokpicie i tunelu Mk2. Moim zdaniem za bardzo kiczowato by to wyglądało. Jakby jeszcze była opcja obejrzenia przed zakupem, to można pomyśleć, ale tak, to na pewno bym się nie zdecydował.
Za to, jeżeli ktoś znajdzie jakiś sprytny sposób na montaż podłokietnika "kapitańskiego" w fotelu Mk2 FL (z paskami gumowanymi, coś a' la pseudo-sportowe siedzenia), to ja bardzo chętnie się dowiem, jak to ogarnąc. To jedyny podłokietnik, jakiego bardzo mi brakuje. Taki, jak w Vanach i niektórych dostawczakach. To, czego nie ma np. Tourneo Connect, a ma taki Partner/Berlingo. W fordach to wiem, że Galaxy miewa. Jak mi brakuje podparcia łokcia podczas trzymania ręki na górnej "ćwiartce" kierownicy. Nawet taki dziwny twór, jak Chevrloet Orlando miał ten zbawienny element :)
raamzess 16-10-2018, 20:48 Zakładał ktoś taki ? Warto czy nie?
https://allegro.pl/podlokietnik-dedykowany-ford-focus-ii-mk2-2004-i7189097679.html
Wiem że zaraz napiszecie że Ori itd ale mi chodzi o ten właśnie model
Miałem taki i nie warto. Po pierwszej zimie zaczął trzeszczeć przy każdym dotknięciu do tego stopnia, że przestałem z niego korzystać. Po wymianie tunelu na oryginalny z podłokietnikiem było zdecydowanie lepiej, ten tani jest o wiele mniej wygodny przy zmianie biegów, ugina się i jednak wyróżnia się, że nie pasuje wizualnie na tunelu.
ignorant 05-09-2021, 16:16 Witam. Chciałbym założyć podłokietnik do swojego focusa. Problem polega jednak na tym, ze nigdzie nie mogę z znaleść tunelu jak mój. U mnie miedzy lewarkiem biegów a takim płytkim schowkiem jest jeszcze wejście usb i słuchawkowe. Ma ktoś pomysły gdzie to można znaleść?
Może ktoś po prostu dołożył? :)
usb i aux jest do fabrycznego BT
Masz manetkę z voice przy kierownicy?
Podlokietniki sa z usb i aux ale w bogatych wersjach,trzebaby rzeźbić,ale do ogarnięcia.
ignorant 06-09-2021, 15:26 Tak, mam mam manetkę przy kierownicy. Jest to oryginał. Po waszych wypowiedziach czuje, ze temat sie komplikuje.
Dla mnie temat nadal rozpracowany.
Wiązki do przełożenia albo do przeciągnięcia na nowo.
Zdobycie kompletnego podłokietnika to jest wyzwanie, chyba że przedlifta zakładać, takie akurat mam dwa.
Warto wsiąść do Foki z podłokietnikiem i porównać, zanim zaczniesz rzeźbić. Sam kiedyś byłem mocno za tym, że "podłokietnik musi być i basta" ;) Ale po latach, przy moich gabarytach, uznałem że większość podłokietników jest nie dla mnie. One są za nisko i przydają się tylko przy wachlowaniu lewarkiem. A ja lubię podłokietniki kapitańskie do jazdy w trasie. Doceniam w każdym flotowym aucie, jak czasem się trafi z tym bajerem. Dlatego też lubię dostawczaki :)
W prywatnej foce mam podłokietnik oryginalny i w zasadzie z niego nie korzystam (schowka używam...). Jak go wysunę do przodu, to zasłania uchwyty na kubki i nieco poprawia wygodę zmiany biegów. Jak prawa ręka na kierownicy, to podłokietnik bezużyteczny. Jak go cofnę, to przy moim ustawieniu już ledwie opieram łokieć przy zmianie biegów. Także jakbym teraz szukał auta, to niski podłokietnik raczej bym olał, o ile nie byłaby to kwestia dodatkowego, pojemnego i zamykanego schowka :)
ignorant 06-09-2021, 20:21 Jak dla mnie to podłokietnik musi być, takie juz przyzwyczajenie. Chciałem oryginał żeby to jakoś wyglądało. Chyba jednak stanie na tej śmiesznej dokładce która można kupic na alledrogo.
Cześć, chciałbym dołożyć do mojej foki oryginalny podłokietnik z polifta. Widziałem na olx że są oryginalne z przedlifta, lecz one nie mają żadnego schowka. Co jest dokładnie potrzebne do przekładki tunelu z podłokietnikiem od polifta do przedlifta? Jeśli ktoś ma na sprzedaż tunel to proszę pisać.
konieczko5 18-11-2024, 07:55 ...
Tylko co jest potrzebne do przeróbki? Ja mam przedlifta z 2006r
tylko komplet, razem z boczkami nóg i blachą mocującą
Robiłem takie konwersje, szukaj w zasadzie całości, wszystko co poniżej klawiszy grzania szyb.
Wersja UK nie pasuje.
Z tego co widzę to nic się nie zmieniło (mimo inflacji) 400+ trzeba mieć.
|
|